Pacjent Astra 1.4 120KM Problemem jest to że gdy motor jest zimny ,to do momentu zagrzania ma momenty "ograniczonej mocy " Podczas gwałtowniejszego przyspieszania w okolicach 2000-2500 czuć jakby brak całkowitej mocy w samochodzie ,jakby coś go blokowało zdusiło ,tak jakby turbo nie umiało zabrać,gdy odejmie się delikatnie gazu i ponownie dociśnie ,to...
Iskra nie w tym momencie.
Witam Proszę bardzo o pilną pomoc. Posiadam Opla Movano Renault Master 2,8 DTI (12.2000r) Spadek ciśnienia oleju przy zimnym silniku, kontrolka gaśnie nawet po 15-20 sekundach. Po rozgrzanym silniku zaświeca się na stałe i mruga, gaśnie przy ujęciu gazu i wrzuceniu na luz. Ciśnienie przy zimnym 1,2 atm- 1 atm przy ciepłym, przy 3000 obrotów spada do...
Górny ciepły, dolny zimny.
Roznie bywa zaleznie od uszkodzenia często tez jest problem na ciepłym oraz spadek mocy .
Silnik krokowy to inaczej ssanie działa gdy silnik jest zimny przy ciepłym nie musi. Rozepnij sinik krokowy i na zimnym silniku włącz zapłon sprawdź na wtyce napięcie. Jeśli jest to walnięty jest silniczek krokowy a jak nie ma napiecia to sterowanie. Może również być uszkoazony czujnik temperatury.
proszę o pomoc renault laguna III 2.0 TDI 2012r. przy zimnym silniku skaczą obroty czyli spadną do około 500 i znowu są normalne spadek ten jest chwilowy czyli krótko trwały a po pełnym nagrzaniu silnika praca jest prawidłowa.
Najprostszy test, to sprawdzić świece, każdą z osobna przez żarówkę typu H4 czy H7, generalnie dużej mocy. Żarówka ma świecić jednakowo jasno na wszystkich świecach po kolei. Jak na którejś nie świeci, spalona świeca, ja na jednej świeci odrobinę jaśniej, świeca ma zwarcie ( rzadko spotykane) żarówka też możesz sprawdzić, czy dochodzi prąd do świec...
A sprawdzałeś to co napisali tu wcześniej ? np tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Problemem okazały się spadki napięcia na zimnym silnik (czytaj dłuższym postoju).
Cześć ! Miałem podobną sytuację ! Proponuję abyś na początek odpiął kleme minusową od akumulatora na 20 minut , póżniej podłącz i sprawdz jak działa na samej benzynie nie przełączając na gaz , szarpanie powinno ustąpić , sprawdz jak będzie dobrze to napisz powiem Ci co dalej :)
Sprawdz Przepływomiez i N75. A najlepiej to do na komputer bo z twojego opisu wynika że przechodzi w awaryjny więc napewno ma jakiś błąd. POZDRAWIAM
Witam dzięki koledzy za pomoc. Co się okazało to problem był bardziej złożony ponieważ składał się z 2 powodów. 1. podczas testów na komputerze u kolegi przyjechał do niego inny kolega i okazało się że tankowaliśmy paliwo na tej samej stacji i praktycznie w ten sam dzień, i po tym tankowaniu jemu tez się coś takiego działo tyle że on ma 307 i jemu wyskoczyła...
Powodem może być również uszkodzony czujnik położenia przepustnicy miałem podobny problem w Citroenie.
kolego sprobuj regulacji zaworow. Clio III ma recznie regulowane zawory (a niektore ASO o tym nie wiedzą nawet - wiem bo mam clio 3 z 2008r 1,2). Jeden serwis mowil zeby regulowac, inny twierdzil ze ma automatyczna regulacje luzu. Auto przed regulacja zachowuje sie tak, ze trzeba je dluzej krecic zeby odpalilo, na zimnym potrafi chodzic nierowno i gasnac,...
Witam. Potrzutuje waszej pomocy.. jakiś czas temu kupiłam peugota 307 z 2002 roku benzyna + LPG. Problem mianowicie jest taki ze po odpaleniu gdy jest zimy (nie jezdzony kilka godzin) spadają mu obroty i czasem zgaśnie a czasem się sam odratuje. Dzieje się tak dopuki sie nie rozgrzeje i nie przełączy na gaz. Stoję na luzie wtedy bo jakbym chciała jechać...
jezeli to tylko na zimnym silniku czujnik temp...
Mam pytanko.Podczas rozruchu na benzynie na zimnym silniku obroty powinny się zmniejszyć by za chwilkę wrócić do normy i tak było.Od jakiegoś czasu obroty spadają i dopiero po rozgrzaniu silnika się podnoszą.Czy może to być przyczyną gaśnięcia silnika po przełączeniu na LPG,kiedy silnik jest jeszcze nierozgrzany Pozdrw
pojezdzij tylko na PB. jeśli będzie zapalał normalnie to nieszczelne wtryski,błędna regulacja lub jak w poście powyżej.
Mam Passata z silnikiem benzynowym 1.6i AHL z kompem Simos. Na forum Passata tego problemu nie rozwiązali, ale jest mnóstwo innych modeli z tym silnikiem, od Golfa poczynając na Audi kończąc, może więc ktoś mnie naprowadzi. Ogólnie to problem się wciąż nasila. Jak wyjeżdeżam rano z garażu to robię przygazówę bo lekko pod górkę, obroty mam wtedy 1500-1800...
witam ,proponuje V-power i troszke pojeździć na całej gamie temperatur silnika żeby oczyścić wtryski i pozwolić sterownikowi na samoadaptacje ,jest to dość czesta usterka fiata dlatego że autor tych że sterowników nie uwględnił funkcji gaz ,były owszem takie opcje w fiacie ale tylko w tych które miały fabrycznie zainstalowany.
Jak nie masz czym podejrzeć parametrów podmień NTC , on często pada.
za obroty odpowiada silnik krokowy więc może on . Zamiast udzielać głupie prady zapytał byś się czy nie czasem na sprycy Sagem SL96. Widzę, że jestes szpec, wiesz za co odpowiada krokowy, to pociąg dalej ten zapodany wątek.
tylko ze na gazie jest wszystko ok pogrzebalem troche przy pompie paliwa i przy tej wtyczce moze zasniedziala byla bo narazie jest ok niewiem jaki to ma wplyw wydaje sie ze calkiem by niedzialalo
A czym świece sprawdzicie? Miernikiem do 10A? Omomierz też nie zawsze pomoże.
tak samo dzieje się tylko na benzynie bo na gazie na zimnym silniku nie bardzo chce palić
P0600,"Szeregowe łącze komunikacyjne - usterka"
Nie wykluczone, ja ostatnio znalazłem winowajcę swoich problemów z zapłonem. Platynka przerywacza złapała luz... objawy: czterotaktowanie, spadek mocy, problemy z gasnącym zimnym silnikiem.
Biały dym- lejące wtryskiwacze. A jak się turbo trzyma?
Jedz do gazownika który to zakładał ,takie problemy mogą doprowadzić do uszkodzenia przepływomierza i innych kosztownych "imprez" . Przez zaniedbania , brak zdecydowanych działań , musiałem skasować samochód.
Sprawdź czy silnik nie łapie lewgo powietrza
Ja bym jednak stawiał na przepustnicę. Przerabiałem ten problem w tym silniku w Berlingo i mimo tego, że przepustnica wydaję się być czysta lubi się zawieszać. Sprawa w sumie dość prosta - skorzystać z Lexii i zobaczyć jak po odpaleniu zmieniają się wartość napięcia z przepustnicy w odniesieniu do naciśnięcia pedału gazu. Zastosowany do tego silnika...
Jeżeli masz przepustnice powietrza sterowana linka to sprawdź czujnik jej położenia (potencjometr). Uszkodzony powoduje właśnie dziury w prędkości obrotowej silnika
Na zimnym silniku przy zmianie biegów spadają obroty z 950 do 500 i słychać piszczenie i po chwili wraca wszystko do normy. co to może znaczyć ?
Jedź na diagnostykę komputerową i zwróć szczególną uwagę na temperaturę silnika gdy jest zimny
Witam Na zimnym silniku spadają obroty do 300 obr/min za 2 sekundy znowu sa prawidłowe przez minute i znowu to samo.Brak błędów w sterowniku.Gdzie szukać??
sprawdził bym tego nieszczęstego EGR... (powodzenia przy wyciąganiu...)
Węże od chłodnicy puchną? Gdy osiągnie 90'C powinny być troszkę twardsze niż na zimnym silniku.
Wpełzasz pod autko ustalasz gdzie do wydechu masz przytwierdzoną lambdę odpinasz wtyczkę i obserwujesz podczas jazdy począwszy od zimnego po rozgrzanym jak się autko sprawuje
Sprawdz czujnik temperatury. ECU podaje zbyt mala dawke paliwa.
Przerabiałem ostatnio temeat odpalania zimnego silnika i mogęci kolego poradzić żebyś sprawdził ciśnienie w cylindrach na zimnym silniku bo silniki 1.9 d w francuzie mają miekkie gniazda zaworów co po pewnym czasie użytkowania objawia się spadkiem ciśnienia na zimnym silniku pozdr
Mam Dodano po 8 Mam dokładnie to samo. Renault Espace 2.0i 8V nie pali na drugi cylinder. Cisnienie na wszystkich cylindrach dobre i równe. Zamieniałem kable swiece cewki i ciągle drugi cylinder nie działa. Wymieniłem drugi wtryskiwacz i nadal nic. Stały plus jest,impulsowy minus też. Na diodzie miga, na żarówce też.Świeca czarna ale sucha. niby elektrycznie...
Mam Zafire z tym silnikiem X18XE1 powiedziano mi ze to najgorszy silnik opla nie równo pracuje na gazie i na benzynie to najgorszy silnik na jakim jezdzilem zycze powodzenia akurat wymienilem pierscienie tłokowe bo strasz\nie brał olej
pożyczyłem tydzień temu od kumpla kabel i sprawdzałem głównie, czy sonda lambda ma poprawne napięcia. Napięcia były prawidłowe. Zapłon ustawiałem niestety tylko metodą "prób i błędów" czyli podczas jazdy co chwile zmieniałem położenie aparatu i podczas jazdy przy około 20km/h wciskałem do końca pedał gazu. Tak kilkakrotnie aż do momentu uzyskania najlepszego...
Sprawdzałem i wszędzie jest szczelny
Jaki kod silnika? Sprawdź szczelność dolotu, wyczyść przepustnicę.
na zimnym czy na cieplym silniku,rozumiem ze na benzynie jest zawsze ok, jak jest w czasie jazdy na gazie
Samochód zaraz po odpaleniu chodzi na wysokich obrotach 1500-1700, po 10 sekundach obroty spadają do 1100-1000. Gdy na jałowym biegu dodam gazu do ok 2500-3000 obr i puszcze pedał gazu to samochód zgaśnie. Następnie podczas jazdy gdy zatrzymuje się np. na skrzyżowaniu samochód potrafi także zgasnąć. Dzieje się tak aż do momentu rozgrzania czyli 3-5...
Tylko na wolnych.
A możesz podesłać jakiś filmik jak pracuje silnik? Dodano po 14 I jeszcze jedno to co opisałeś dzieje się na ciepłym czy zimnym silniku?
problem po części rozwiązałem ,dwa z trzech wtrysków odwrotnie zamontowane ,biały dym na zimnym silniku nadal ,spadek mocy jest nadal lecz dużo mniejszy .Jak można sprawdzić pompę wtryskową ?
Czyli nic poza przepustnica nie jest za to odpowiedzialne .
http://obrazki.elektroda.pl/2989279300_1... Tu masz pokazane miejsca z numerami i kodem silnika.
Karpediem przeanalizuj link który podałem powyżej. Jest tam schemat działania ssania. Nikt nie jest prorokiem. W tym typie gaźnika może być wszystko. Urwany, dziurawy wężyk podciśnienia, termozawór dwudrożny, czujnik biegu jałowego itd. Myślę, że metodą przeanalizowania poprawności działania i kolejnych eliminacji możliwych usterek ssania można do czegoś...
Moim zdaniem to po prostu słaby olej wlales i na rozgrzanym silniku ciśnienie spadło nic w tym dziwnego nie ma. Wlej sobie turdus lub mobill np. 15w40 I ciśnienie powinno ci podskoczyć na zimnym A i też będzie mniejszy spadek na rozgrzanym silniku
witam mam taki problem z swoją c360 po kapitalnym remoncie po odpaleniu ciśnienie oleje prawie 4 gdy ciągnik pochodził 2 dni Ciśnienie spadło na 2 na zimnym silniku gdzie szukać przyczyny
Miałem podobny problem.Uszkodzony był zawór ciśnieniowy w pompie oleju.Dokładniej rzecz ujmując zawór był zanieczyszczony osadem olejowym.Zawór byl lekko otwarty i przy zimnym silniku i gęstym oleju wszystko grało ale wraz ze wzrostem temperatury malała gestość oleju co powodowało sbobodniejszy przepływ przez nieszczelnośc i spadek ciśnienia
Mam problem z silnikiem: Jak jest zimny po pierwszym rozruchu np.rano i gdy ruszam spadają wtedy obroty,słychać jakieś strzały,gdy popuszczam gazu i dodaje to raz się dławi a raz nie.Występuje to tylko na benzynie i jak się silnik rozgrzeje to mija. Na gazie pracuje ok.Aha silnik3.3.POMÓŻCIE proszę...!
Właśnie podejrzewam pompę paliwa ale szukałem dodatkowych inspiracji :) Wepnę przetwornik przez trójnik aby obserwować ewentualne spadki ciśnienia podczas pracy.
Witam Czy ktoś może mi podać prawidłowe ciśnienie oleju w tym aucie jakie powinno być na zimnym silniku oraz na rozgrzanym proszę o pomoc.
Podstaw wtrysk, ale zanim to to sprawdź wiązkę do niego, czasem pęka przewód przy wtyczce wtrysku. Sprawdź jeszcze luzy zaworowe, w szczególności na zimnym po 12-24h postoju.
Przeczyść silniczek krokowy i sprawdź jego działanie - po przekręceniu kluczyków(bez odpalania) powinien sie wysuwać a po wyłączeniu chować)ten skok powinien mieć okolo 1.5cm na zimnym silniku.
Zeób pomiar jeszcze raz gdzie indziej. Zrób próbe olejową lub lepiej zrób pomiar szczelnosci cylindra. Wtłaczasz powietrze do silnika, poprzez manometr który w procentach mówi ci jaki jest spadek cisnienia.
Olej świeżo wymieniony jest stan. A u mnie jest zawór w obudowie środkowego łożyska wału,jest on wkręcony równo z nakrętką kontrująca lecz widać było że ktoś skracał tę sprężynę która jest w środku. I tak też myślałem że to może być ona lecz nie wiem jaka musi być jej oryginalna długość?A ciśnienie wynosi 3atm przy zwiększeniu obrotów spada na 2atm...
tu uleczą Twoje autko : xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx zadzwoń bo warto ! Regulamin pkt 2.
Jak pompa była wymieniana to może źle ustawiony jest zawór przelewowy. Jak masz dobrze zrobiony silnik to na zimnym ciśnienie powinno być koło 5,5 at.
Serwis i tylko serwis do tego wynalazka, przerabiałem w firmie z cargo miał spadki mocy. Polecam serwis w kielcach, to trzeci w którym w autko coś znalezli bez wymiany wszystkich pompowtryskiwaczy.
To nie tak ,alternator jest bardziej wrażliwy na spadki niż rozrusznik.P
Witam wszystkich i dziękuje za zainteresowanie moim tematem, wznawianie dyskusji na temat zmniejszenia zużycia paliwa w okresie zimowym jest co najmniej uzasadnione, myślę że każda sugestia jest istotna, ponieważ pomysł wolny jest od ograniczeń kopiowania, udoskonalania każdy może wnieść coś nowego i na przykład obalić mit o rzekomym spadku spalania...
stuki masz caly czas czy tylko na zimnym silniku? jezeli na zimnym silniku apo rozgrzaniu ustepuja to moze to byc dwumasowe kolo zamachowe
Witam mam problem z moja lancia na zimnym silniku jest wyraźny spadek mocy a gdy silnik się zagrzeje moc powraca co to może być pomóżcie z góry dzięki pozdrawiam
Witam wszystkich mam taki problem?Posiadam Renault Laguna o pj.2,0L z roku 1994.Auto kiedy stoi pod blokiem nie zależnie od pory roku,kiedy go odpalam to bez problemu lecz kiedy jadę i zmieniam bieg to auto gaśnie,pojazd pracuje dobrze tylko kiedy sie rozgrzeje.Podczas odpalenia obroty silnika 1200 lecz szybko zmieniają sie do 900,tak samo dzieje mi...
Nie wiem jakie powinno byc cisnienie ale na pewno warto wymienic filtr paliwa. Jesli przyczyna jest spadek cisnienia to na zimnym silniku teoretycznie powinien jechac jeszcze gorzej niz na rozgrzanym bo zapotrzebowanie na benzyne jest wieksze. Dodano po 44 Chyba ze tam sie nie wymienia fitra paliwa.
Powinno być 12V . Zobacz najpierw na którym przewodzie masz spadek
Przede wszystkim, to nikt nie wie co to za silnik i w jakim stanie. Bo pewnie nie jest to nowy z ASO. Nic nie pisze aby miał kłopoty z rozruchem na zimnym/ciepłym silniku, więc przyjmujemy, że silnik, wtryskiwacze, pompa tandemowa jest w dobrej kondycji.
przy zimnym silniku jest większy pobór prądu przez rozrusznik co powoduje spadek napięcia na centralce od gazu i powoduje przełączenie na benzynę trzeba podłączyć do centralki stabilniejszy plus po zapłonie
Mój kolega miał podobny problem w VW. I też okazało się, że pompa jest zużyta ,a dokładnie głowica pompy. Powinieneś sprawdzić ciśnienie jakie daje pompa na zimnym i ciepłym silniku. Jeżeli na ciepłym silniku ciśnienie spada do wartości niedostatecznych to masz odpowiedź, jeżeli nie to tak jak koledzy pisali wcześniej trzeba się przyjrzeć głowicy.Co...
Wynika z tego że warto zainwestować w dobry olej zarówno do silnika jak i do skrzyni, proponuje dokładnie obejrzeć kabel lączący akumulator z rozrusznikiem, tam w wielu przypadkach występował spadek prądu.
Witam, proszę o poradę ponieważ gdy temperatura na zewnątrz spada poniżej 12 stopni celsjusza to po odpaleniu samochód jest słaby do momentu zagrzania silnika. Po odłączeniu czujki temperatury w lusterku problem znika. Byłem z tym u elektryka i komputer nie wykazuje żadnych błędów, przy czym muszę zaznaczyć że czujka temperatury działa. Z góry dziękuję...
Na zimnym silniku będzie większe ciśnienie, w miarę rozgrzewania będzie spadać,ale nie powinno spać tak drastycznie z 4 do zaledwie 1 at Jeśli silnik miał remont robiony nie dawno to jeszcze jest kwestia dotarcia(silnik musi się spasować,uszczelnić,chyba że nie był dobrze zrobiony remont?).
Na zimnym silniku nie chce odpalić <kręci słabo jak by padł akumulator >ale po pchnięciu z małej góreczki na podwórku zapala po 2 metrach . Póżniej już zapala normalnie dopóki nie wystygnie ale jak się zrobi zimny trzeba czynność powtarzać . Wg mnie raczej dobra diagnoza - pada akumulator jak jest już stary, albo po prostu jest słabo naładowany...
Spróbuję odkręcić przewód i i wyczyścić końcówki./ Dziś rano robiłem pomiar na zimnym silniku na zacisku alternatora na zimnym miał 14,20 V a po 5 minutach pracy 14,00 V
Mierzyć spadek napięcia w trakcie uruchamiania.Na zimnym i przy niskich temperaturach silnik ma duże opory wewnętrzne a więc słabszy akumulator ma duże spadki napięcia.To co sprawdziłeś nie świadczy o dobrej kondycji akumulatora.
A nie ma problemów z rozruchem zimnego i ciepłego silnika?
Witam jaka oporność na zimnym silniku tego zaworu powinna być albo jak go sprawdzić czy jest dobry?jest to zawór od chłodnicy spalin przed zaworem egr ,czy objawem jego uszkodzenia może być przełączenie w tryb awaryjny silnika co powoduje spadek mocy i dopiero jego ponowne uruchomienie przywraca moc zarówno na zimnym jak i lekko ciepłym silniku?na gorącym...
O ile ładowanie wynosi 13,9 V i przy zimnym silniku masz przez chwile spadek napiecia(czas grzania swiec),tak ma być. Co innego jak silnk gorący?
Nie bardzo widzę związek z lecącymi w dół obrotami i zimnym silnikem, ale z ciśnieniem gazu 1.8-1.9 bara podczas gdy powinno być 1.2 bara już może być realny, jak wyliczony przy takim ciśnieniu przez sterownik czas wtrysku gazu będzie tak krótki, że realnie nie wykonywany w pełnym zakresie przez wtryskiwacz gazowy, i wtedy mieszanka jest uboga i to...
Ogólnie to na tych zimnym silniku szarpie i chodzi na 3 cylindrach
Tulejki wymienione. Nadal bez zmian. Był na clipie. Wykazało tylko spadek napięcia na komputerze.
Ale czemu elektromagnes nie wyrzuca bendixa ? i jak podłączę miernik to nie ma spadku napięcia jak nie kręci.
Wg mnie akumulator, albo niedoładowany, albo przychodzi już na niego czas i podczas rozruchu zimnego silnika spadki napięcia są takie, że nie wystarcza go już na "wyprodukowanie" iskry. Za tym przemawiałby rozruch na "pych" kiedy nie ma takiego obciążenia (rozrusznikiem, bo jego robotę odwalają pchający) akumulatora. Możesz spróbować zmniejszyć o połowę...
Zawór w pompie można zdemontować i zweryfikować.Dojście od przodu silnika koło koła pasowego wału z lewej strony.Druga rzecz zimny czy ciepły nie może mieć muła.Sprawdz wartość w nastawach podstawowych na rozgrzanym silniku drugą od lewej.(ma być 50-55) Test elementów wykonawczych-zawór n108 musi być słyszalny.
"Podczas rozruchu zapala się też na moment (i nie zawsze) kontrolka ABS." To zaświecenie kontrolki ABS występuje także w innych silnikach (np.moim 1.4 TDi )i jest spowodowane najprawdopodobniej chwilowym spadkiem napięcia spowodowanym rozruchem'
Powiedzmy na 10 uruchomien 3 że spadkiem obrotów, nie ma znaczenia zimny czy ciepły.
czujnik temp pokazuje 96°C i wentylator się włącza ale słyszałem że jego oporność może być zła ale teraz pytanie ile Ω powinien mieć czujnik na zimnym a ciepłym silniku
Na zimnym silniku sygnał sondy nie ma znaczenia.
Witam Problem z Caddy 1.9 BLS 105 KM. Po wymianie termostatu temperatura wzrasta do 70°, po włączeniu nawiewu temperatura na zegarze spada do zera. https://obrazki.elektroda.pl/5074705800_... https://obrazki.elektroda.pl/5531662000_... Zapala się czek, wchodzi w tryb i włącza wentylator schładzający na zimnym silniku.
Witam. Długo minęło od czasu gdy zapaliła się Panu błąd 148. U mnie od 2 tyg gdy silnik jest zimny
Jaki prąd pobiera rozrusznik? Jaki masz spadek napięcia w sieci?
Witam, posiadam Opla Astrę II silnik 1,6 SE i od pewnego czasu a konkretnie kiedy nastąpił spadek temperatury, mam problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Gdy go się uda uruchomić następne uruchomienia są bez problemu. Wymieniłem czujnik temperatury który steruje komputer. Sprawdziłem spadek napięcie akumulatora przy rozruchu, który wyniósł 10,5 V....
spadek napięcia zimnym silniku przerywa zimnym silniku stuki zimnym silniku
gniazdo anteny router suzuki wagon renault megane instrukcja obsługi
check engine wzmacniacz sluchawkowy
Świecenie próbówki na obudowie silnika - przyczyny Czujnik temperatury spalin W212 2.2 CDI uszkodzony