Dwie najbardziej prawdopodobne opcje to: 1. Pierścienie 2. Głowica tj. uszczelniacze. Nie widzę za bardzo związku wymiany wtryskiwacza z pobieraniem oleju. Kompresja przy pobieraniu oleju przez dół silnika będzie zawsze(albo prawie) bo olej doszczelnia dół, i efekt jest taki, że kompresja jest. Jest jeszcze 3 opcja, czyli odma.
Na czym polegała ta naprawa głowicy skoro nikt nie sprawdził stanu prowadnic? Głowica do demontażu, wyjąć zawory i sprawdzić luzy na prowadnicach. Jak masz luzy na prowdanicach to uszczelniacze możesz co dziennie wymieniać i nic to nie da. Proponuje wymienić pierścienie po zrobieniu głowicy. Czasem po uszczelnieniu góry okazuje się zę silnik który nie...
Zmierz ciśnienie sprężania, okaże się czy to pierścienie czy zawory.
Ja nie ruszał bym silnika do samej wymiany uszczelniaczy, chyba że uda Ci się zrobić bez demontażu głowicy. Zasada jest taka uszczelnisz górę, puści dół i zrobi się 2 litry na 1000 km.
Witam. Może i nie warto mącić w tej kadzi, ale na wszelki wypadek. Honowanie ma na celu usprawnienie stanu gładzi cylindra bez jakichkolwiek zmian geometrycznych czyli wymiarów Może nie do końca ten link jest poprawny. W honowaniu cały proces polega nie na wygładzeniu wnętrza tulei cylindra, a na wprowadzeniu w niego odpowiedniej struktury. Czytać rowków....
Może banalne pytanie... Nie ma nigdzie wycieków ? Pomóc może w tym wypadku jedynie ceramizer, sam miałem problemy z kompresją i uszczelnieniem do tego stopnia, że rano musiałem kręcić go parę razy zanim odpali. Drogi jest, około 70 zł za tubkę ale się opłaca ! Lepsze to niż dawać na remont silnik, nie kupuj żadnych Moto doktorów bo nie przyniesie efektów,...
heh jak jest tak zalany to nie przegonisz tego tak szybko.. kiedyś po wymianie turbawki powód ten sam ... mało do reklamacji nie doszlo klijent zrobił chyba z 10tysi i nadal kopcił .ubytków oleju nie było ale nie dał sobie przetłumaczyć zaproponowałem mu wymiane tłumników i jak bedzie ok to dopiero zapłaci . problem zniknął raz na zawsze po rozcieciu...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
A ile spala oleju??
Czy jest sens robic płukane w Lancer 1.8 2009 jak bierze 200-300 ml na 100 km czy od razu remont.
Spalanie oleju, który przedostaje się albo przez pierścienie albo prowadnice zaworów. Jaki to model silnika? Stan oleju sprawdzałeś?
No to odma.
Koszt remontu (silnik jak nowy) tego silnika to 12-15tyś, jeśli potrafisz sam cos zrobić (rozmontować,zweryfikować, złożyć) to wiesz też ile odliczyć od kosztów i masz koszt ze swoim udziałem
Chodzi o rurę od turbiny czy o kolektor ssący ? Jeżeli o rurę od turbiny to po której stronie( spalin czy powietrza.) Przy starcie nie spala oleju napędowego dla tego dymi, może któraś świeca żarowa wysiadła łatwe do sprawdzenia u mechanika&elektryka. Później się rozgrzewa i już spala ok. Jeżeli zauważyłeś że kontrolka świec gaśnie szybciej niż wcześniej...
Załóżmy że robi 10 tyś rocznie a olej po 80zł 4L. 🤣🤣
Moim zdaniem kolor szary mowi ze nie jest to wina złego spalania przez wtryski , gdyby była to wina wtrysków ( złej mieszanki ) kopcił by na czarno. Szary kolor to albo spalanie oleju silnikowego albo para wodna która ustępuje po rozgrzaniu silnika wydechu. Przygladajac się nieszczelnosciom to po rozgrzaniu silnika uszczelniacze bardziej zbierają olej...
Honowania nie było to przeważnie więcej pali oleju, może spalać też prowadnicami zaworów.
Witam. Od jakiegoś czasu Matiz zaczyna brać olej, nie są to jakieś spore dolewki ale są. Zaczynam się zastanawiać czy nie zmienić w nim oleju by go uszczelnić na np 5 W50. Czy taka zmiana coś da? Czy odsunę w czasie remont silnika i czy silnik taką wymianę przeżyje. Jaki ma przebieg silnik - jaki jest teraz - ile spala oleju?
To by wynikało że jednak pali olej, nie musi palić go dużo, ale niebieski dym to przeważnie spalanie oleju. Najczęściej ucieka uszczelniaczami zaworów i tu koszt niewielki, rzadziej pierścieniami, ale może też turbina coś puszczać i tu na szybko można sprawdzić ściągając węże od strony tzw. zimnej czy zawalone olejem. Jeśli tak, to pokusiłbym się o...
Temperatura pracy ok? Nie grzeje się? Ciśnienie sprawdzone? Nie przydymia czasami, nie spala oleju? Świece zmienione pół roku temu co nie znaczy że jakaś nie uległa awarii. Wykrec je i zobacz jak wyglądają.
To zdjęcie to napewno nie jest spalanie oleju bo nawet spalanie w kapaczkach tak nie kopci a co dopiero nasze palniczki .
Pompa jest w silniku, obok walu w misce olejowej, jest przykręcona metalowa klapka. Pod ną jest wirnik pompy. Myślę że silnik wymaga małego remontu, spalanie oleju, po rozgrzaniu, na to wskazuje. Niema żadnego kondensatora. http://obrazki.elektroda.pl/3367289000_1...
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
Silnik nie spala oleju.
Jedyna możliwość, to frezowanie gniazda aby zmniejszyć, luz lub szlifowanie trzonka zaworu, dla zwiększenia luzu. W większości przypadków luzy się zmniejszają. Luzy zaworowe, nie maja wpływu na spalanie oleju, zostaw zawory lepiej w spokoju. W jaki sposób sprawdzałeś pierścienie? W jakim stanie jest tłumik, nie jest przypadkiem zapchany nagarem?
A jak wyglądały tuleje ? Mierzyliście gary itp? cCzy tylko cyk pierścienie i uszczelniacze nowe? Olej jaki wlany?
Świece najlepiej beru lub NGK, boscha i denso omijaj.
Był tu pare dni temu taki temat - duże zużycie oleju . I co wyszło ? Zapieczone pierścienie olejowe ! . Potwierdzam z praktyki . Te dajewowate coś mają , że te pierścionki się zapiekają . Rozebrałem pare tych silników , z powodu żarcia oleju i w każdym to samo: zaklejone ; na amen. Zastanawiam się czy aby na przyszłość , zamiast rozwalać motor na części...
Taki test ma mi pokazać czy turbo nie pluje olejem. A jak sprawdzić czy nie bierze oleju pierścieniami ?
Panowie Dziwnych dodatków to nawet do trupa nie lejemy. Pamiętam jak do FSO 125p wlałem MotoDoktor i pomógł na spalanie oleju - może na 10 km :-). Ale potem jak wziołem się za remont silnika to dopiero kląłem. Cały ten Doktor był w silniku. Nie wypukał się, pokrył warstewką wszystko z czym się spotkał i trzeba było czyścić, a był jak >katar z nosa<...
(at)78db78 (at)78db78 bez oleju 8 bar
Normalne. ,,Zakitowują" się sadzą (nagarem) ze spalonego oleju.
Może zamiast palić butlą albo drewnem/węglem zróbcie coś na styl kozy do spalania przerobionego oleju. W środku orurowanie, woda w obiegu + dmuchawa. Spalanie oleju bezdymne tym sposobem, a temperatura wyższa.
Może 85tyś mil :) za dużo tego oleju spala! Nie dymi na niebiesko???
wydaje mi się że to uszczelka pod głowica To wielce prawdopodobne, natomiast ; automatycznie silnik spala olej by jakoś mieć smarowanie To bzdura bo jakby nie było to inteligencji silnikowi brak.
Nagar to zostaw na razie w spokoju. Lepiej zmierz ciśnienie sprężania na początek. Sam nagar to pewnie spalanie oleju.
Odma plastikowa, czy mogę w jakiś sposób zamienić ją na filtr?
jest to 2,5 benzyna . tylko słyszałem że jak pójdą pierścienie to samochód traci na mocy ,ja czegoś takiego nie zaobserwowałem a oleju ubywa drastycznie w granicach 1 l na 500km Dodano po 1 auto wyposażone jest w instalację gazową
Do spalania oleju przepracowanego służą specjalne piece....można by próbować mieszać to z ropą, ale tak i tak koszt będzie duży łącznie z uszkodzeniem Webasto. ......
Swist turbo to nie jest dobra oznaka. Nowe turbo pracuje praktycznie bezgłośnie. Głośny świst to albo wibracje wirnika albo ubytki na łopatkach turbo. Kat często zapycha się spalanym olejem.
Niebieski dym to raczej spalanie oleju. Oleju ubywa ?
Witam. A czy przypadkiem ten silnik sam w sobie nie jest olejo-żerny? To u nich norma raczej. Pomaga wymiana pierścieni na nie-VAG-owskie.
Czyli radzicie założyć gaz i tak po ok 1k km wymienić olej ( lub co co z oleju się zrobi) ? I jeszce tak offtopicowo: Którą z tych instalacji najbardziej polecacie w moim przypadku ? BRC, Stag, Stargas Polaris, LOVATO ?
Panowie Pseudo EKOLODZY ...!!! Zastanawiam się czy nie potraficie czytać ??? Polecam powrót do pierwszych klas szkoły podstawowej, tam nadrobicie te zaległości!! Przypominam, że tematem powyższego forum nie jest problem substancji szkodliwych powstających podczas procesu spalania oleju przepracowanego a jedynie prosta i niezawodna konstrukcja pieca...
Gdy silnik rozgrzejej się do temp. około 95st. przy mocnym kopnięciu w gaz zaczyna kopcić na niebiesko na zimnym tzn do około 92-93st. mogę wciskać gaz do dechy i ani grama dymu. 2000tyś km miałem wymieniane pierścienie z uszczelniaczami plus uszczelkę pod głowice (planowania nie było) dodam że bierze mi oleju około 200ml na 1000tyś (ale niby norma...
Tutaj w Norge w 2010 roku robiłem dwa takie w jednym poszła uszczelka głowicy ( plan, nowa uszcz. i auto jeżdzi, rozrząd też nowy :) ), w drugim natomiast padły pierścienie i straszne spalanie oleju siln. Po wymianie pierścieni (uszczelniacze zaworowe poszły też nowe) i autko jeżdzi. Klient jeżdzi niewiarygodnie dużo, bo w ciągu pół roku nastukał 33tyś....
Ja zrobiłem sporo kapitalek i nikt nie ma problemu.A dla czego miałby nie ruszać pierścieni ?
Jakbyś czytał ze zrozumieniem to wyczytałbyś że wymienił uszczelniacze, i oczyścił zawory i głowicę bo całe były zawalone syfem. Jak zobaczył takie coś to logiczne chyba też że myślał że to właśnie było przyczyną. Ale wychodzi na to ze będzie trzeba jeszcze raz rozebrać i wymienić pierścienie. Chodziło mi o to czy może być jeszcze jakaś inna tego przyczyna...
jeżeli chcesz trzymać te auto zainwestuj w orginalne pierscienie i panewki bo nawet taka firma jak goetze mimo dobrej renomy wyrabia zamienniki bardzo dobrze ale materiał z jakiego są ich pierscienie pozostawia wiele do życzenia, podam swój przykład mam mercedesa w123 300d po wymianie pierscieni goetze spalanie oleju znikneło ale tylko na 15 000 km...
Mi to wygląda na pierścienie tłokowe przy takim spalaniu oleju
Spalanie 7l. chyba spalanie oleju w silniku a nie benzyny :D
Wymontuj przepływkę i najpierw sprawdź druciki które tam się znajdują. Jak będą całe nie przerwane to umyj je zmywaczem do hamulców w sprayu dostępnym w większości sklepów motoryzacyjnych.
ja stawiam na spalanie oleju może turbo puszcza olej pozdro
Olej nigdy nie wyparowuje. Skoro silnik nie posiada wycieków musi go spalać. Podstawowe pytanie to jakim olejem jest teraz zalany Nissan?
Pojedź do warsztatu.
Ja dałem obecnie cytrynę do Rybnika gość budzi zaufanie zobaczymy. Problem wypadania zapłonu powstał przy przebiegu koło 243000 km i chlał 500 ml oleju także kapitalny remont. Auto znajomych thp chleje olej i ma na liczniku 300000 km i jeździ bez wypadania zapłonu nie ma reguły ale spalanie oleju jest początkiem domina.
Witam mój Saab 9-3 1.8 122 km prawdopodobnie zaczyna spalać olej, wycieków nie ma żadnych trochę kopci na zimnym ale jak się rozgrzeje to już nie kopci, ostatnio dolałem ponad prawie 0,7l oleju na 1500 km podejrzewam uszczelniacze zaworowe czy mogę mieć rację? i w takim razie ile może wynosić koszt naprawy i wymiany takich uszczelniaczy?
A co innego, jeżeli drastycznie spadło ciśnienie oleju, i coś się tłucze ?? Do spalania oleju stan panewek nie ma nic do rzeczy.
Biało błękitny dym to raczej spalanie oleju i problem pierścienie/tłok/cylinder. No chyb że przepaliło uszczelkę do kanału popychaczy i odmą spliny pcha razem z mgłą olejową. Tak czy siak raczej czapka w górę i weryfikacja. Jak uszczelka ok to sprawdzenie gładzi cylindrów i pomiar. Może nawet wyjęcie najgorszego tłoka i ocena. Ale raczej pachnie pełnym...
Kolego niewiele można zrozumieć z tego co napisałeś o oleju. Nie ma to żadnego sensu. Jeśli dolewasz 0.5l na 2tys km to wychodzi 250ml na 1 tys km. Idealnie nie jest, ale to też nie tragedia. Podejmij auto pod komputer i sprawdź parametry silnika i pompowtryskow. Kopcenie na siwo może być od spalania oleju, ale i od tego że stare turbo napchalo oleju...
Pasuje powąchać ten dymek, od oleju powinien być bardziej niebieski, biały to raczej branie płynu chłodniczego. Ten silnik to zbiór porażek BMW spakowany do jednej obudowy l opchnięty grupie PSA. Słynne wyciąganie łańcuchów, lecą tłoki itp, a sensowny remont tego silnika to spore koszty. Co ciekawe, trafiają się egzemplarze, które mają najechane naprawdę...
Taki piec z palnikiem jest nielegalny nie można spalać oleju przepracowanego.
A na jakim oleju jeżdziłeś przed zalaniem go shelem?
Może jest to wina fatalnego paliwa, które się nie spala przy niskich obrotach. Tę możliwość raczej odrzuć. Dymienie na niebiesko jest zawsze związane ze spalaniem oleju. Mimo,że jak napisałeś: Odchylam ją tylko do tyłu na kosz, więc olej nie mógł się dostać na tłumika To mimo wszystko trochę oleju "przechodzi ".
Niebieski oznacza spalanie oleju.
Witam, jestem uzytkownikiem golfa IV 1,6 SR. Auto ma oryginalnie przejechane 200 tyś. Udokumentowane. Własciciel lał 5w30 castrola. Ostatnie lanie zrobił półsyntetym i prxzejechał na nim ok 5 tyś. Kupując auto sprawdziłem w servisie jego przebieg i był zgodny ze wszystkimi wymianami oleju. Wlałem olej 5w30 mobila. Zauważyłem że ubywa oleju, nie wiem...
Problemem było zbyt duże spalanie oleju, a przez to nagar na świecach i pogorszenie jakości iskry. Po remoncie góry silnika wszystko jest jak należy. Spalanie oleju spadło z 1l/1000km na 100ml/1000km.
Tylko tutaj dochodzimy do problemu co rozumiemy przez zużywanie oleju w normalnym cyklu spalania a czym jest nadmierne spalanie oleju. Wiem że to też zależy od tolerancji elementów. Bardziej chodziło mi o porównanie tego silnika na tle konkurencji. Porównaj sobie proszę taki 1.9tdi afn z 2.0d4d 1cd-ftv. Moc taka sama a jednak lepiej zbiera się ten 1.9tdi.
Silnik chłodzony cieczą d-60 chyba jeśli się nie myle chociaż w niektórych zdaje się można spodkać d-240. Kolego tpolo to nie spalona ropa leciała ci z tłumika a nie olej. Ze skrzynią ci nie pomoge niestety a jeśli chodzi o silnik to; czy dobrze założyłeś pierścienie, czy są przesunięcia na zamkach, jaki był na nich luz i czy to te co trzeba? Mogą być...
... Zatem uważasz że samochód marki "ŻUK" czy "TARPAN" był równie ekologiczny co VW?... Bardzo dobry przykład. Z całą pewnością spaliny z tarpana i żuka na benzynie bezołowiowej (+dodatki by z 95 zrobić 78) lub gazie są mniej trujące niż z diesla VW. Ilość substancji rakotwórczych w spalinach słynnych diesli VW gdzie by zmniejszyć spalanie oleju napędowego...
Nie. Wyciek oleju lub silnik go spala.
Niebieski dym to sprawa spalanego oleju. Może turbo, prowadnice zaworowe, pierścienie tłokowe? Jak się pogorszy, to rozbierać silnik.
jakie są pana sugestie ??
Miałem podobny problem w innym pojeździe. Diagnosta wtedy stwierdził, że auto "pluje" wszystkimi dostępnymi płynami (prawdopodobnie chodziło o olej) Po wykonanym remoncie głowicy, wymianie pierścieni sytuacja znacznie się poprawiła. Oleju praktycznie nie brał. Ale co z tego jak po analizie spalin okazało się: Cytuję diagnostę. "Prawdopodobnie katalizator...
Tylko o dziwo jak wlałem 10W60 to spalanie oleju spadło. To akurat nie jest nic dziwnego. Po prostu bardziej lepki olej, ale czy smarowanie na tym nie ucierpiało, to już inny temat. Zrób taki eksperyment na dystansie, powiedzmy 300 tys. km i wtedy wyciągaj wnioski.
georgesgr podał już pewnie odpowiedź na wszystkie wątpliwości. Ja silnik nie kopci, nie spala gigantycznych ilości oleju to dół i cylindry są ok. Winna zapewne będzie głowica. Nieszczelność zaworów?
Sprawdź, czy ta "maź" nie zamarzła w odmie. Jeśli zamarzła, to silnik będzie "wydalał" olej przez uszczelniacze silnika, a nawet przez "wejście" szabelki do pomiaru poziomu oleju w silniku. W wyniku tego możesz odnosić wrażenie nadmiernego spalania oleju.
Spalanie oleju silnikowego.
Mniej więcej tak jak napisałeś - wymiana uszczelki pod pokrywą - najlepiej całą pokrywę możesz kupić używkę z BXE będzie najmłodsza i z teoretycznie mniejszym przebiegiem, może się trochę różnić kątem i długością korka oleju ewentualnie doczytaj ale jeśli nie masz osłony silnika to bez znaczenia. - wymiana egr - niekoniecznie ale warto, na spalanie...
Panewki nie mają nic wspólnego z konsumpcją oleju silnikowego. Robiłeś uszczelkę pod głowicą: a czy przy tej robocie również wymieniłes kpl pierścieni tłokowych oraz uszczelniacze prowadnic zaworowych w głowicy ?? Bo to one są winowajcami pożerania tak ogromnych ilości oleju.
Jeśli wymienione pierścienie i tuleje to może kopcić na biało i troszkę mu na pewno kapie z kolanka wydechu, po prostu sie dociera i troszkę spala oleju :)
Zmień mechanika.
Cała ta dyskusja to tak naprawdę nie ma sensu, to wróżenie z fusów. Nawet nie znacie stanu cylindra, pierścieni i tłoka a tym samym przyczyny spalania oleju. W silnikach tych jest cylinder bez żadnej warstwy utwardzanej ani tulei, tłok jest twardszy niż sam cylinder. Zużycie pierścieni jest równoznaczne ze zużyciem cylindra. Tak jak napisał kolega kkknc...
Pisałem wcześniej że sonda jest wadliwa. Producenci części nie zalecają mycia sond lambda, tylko wymianę na nową. Sonda uszkadza się na skutek nagromadzenia nagarów z produktów spalania, głównie problemem jest spalanie oleju przez silnik, następnym czynnikiem są dodatki do paliw lub zła jakość paliwa. Gdy sonda lambda przestanie działać poprawnie, silnik...
Spalanie oleju, to pierścienie i prowadnice zaworów, niestety, nie ma na nich żadnych uszczelniaczy. Tyle lat, to sporo, naprawa jest, moim zdaniem, nieopłacalna.
A wie ktoś, co to za parametry są: https://obrazki.elektroda.pl/4774446300_... https://obrazki.elektroda.pl/4283624300_...
byłem dzisiaj u pompiarza to stwierdził ze on nie ma się czego czepić bo silnik pali ładnie i pracuje równomiernie. z miarki oleju nie ma dużego przedmuchu,z wlewu też nie.śmierdzi spalanym olejem,odma ok,olej w kolektorze ssącym jest.nie chcę rozbierać silnika na darmo.
Mogę zrobić diagnostykę, sprawdzić parametry i znaleźć przyczynę.
silnik jest całkowicie suchy, parkuje w jednym miejscu, nie ma śladu oleju na chodniku polo z 2002 roku dym jest jak się przygazuje, czarniawy, ale wydawało mi się że przy takiej ilości spalanego oleju powinno być siwo za mną, a jest umiarkowanie, na wysokich obrotach około 5000 dopiero wyraźnie widać Dodano po 1 co do płynu chłodzącego, ja uzupełniam,...
Powąchaj spaliny niebieski dym pasuje do spalanego oleju silnikowego.
Krótkotrwała korekta jak cię mogę ale długotrwała wiem że jest w kosmosie. Pytanie czy przez spalanie oleju silnikowego może się tak rozjeżdżać LTFT ??
Minął już rok czasu od pokazania piecyka. Czy autor mógłby podać jakie wychodzi mu spalanie oleju?
Niebieski, błękitny kolor oznacza spalanie oleju. Wiązka elektryczna nie ma nic do tego pi prostu silnik wymaga remontu.
Jeśli kupiłeś katalizator za 800 PLN to ja się nie dziwię ze on jest Pusty :) To było w 2021 wtedy za 800 zł faktycznie można było kupić dobry nowy katalizator. Druga sprawa to porządnie rozgrzać katalizator przed badaniem (zrobić z 30 km jak ktoś ma możliwość to obwodnica i 100- 130 km/h przez 10-15 minut ). Wtedy nawet spalanie oleju przechodzi bez...
Zużycie(spalanie )oleju w normie? Dymi z rury wydechowej? Tam zawsze trochę dmucha.Ale zwiększone dmuchanie to np. uszczelniacze zaworów...
Nawet chyba do dzisiaj w nowszych konstrukcjach znajdzie zapis że może od 0,5 do 1L na 1000 km być zużycie środka smarnego :) Tak bo producenci lubią umywać ręce od reklamacji gdy silnik spala za dużo oleju. Prościej wypisać że zużycie do 1 L na 1000 km jest normalnym objawem ;)
Miało za duże luzy na wirniku 🤣 Twoj mechanik to chyba na sile pracy szuka. Jeszcze nie slyszalem zeby w bmw wymieniali turbine z innego powodu niz spalanie oleju . Dodano po 4 No dobra. Moze i mial racje. Ale ja bym go mial na oku teraz 🤭
Kopcenie na biało( kąt wtrysku, wtryskiwacze, dawka paliwa,nie spala, ciśnienie w cylindrach, spalanie oleju itd. ) potrzebujesz warsztatu do sprawdzenia tego
Witaj Przyczyną "kopcenia" kosiarki są spalane pozostałości oleju w silniku (nie wiem jak doszło do zalania olejem), chyba że jest on mechanicznie uszkodzony (pęknięty blok, porysowany cykinder, zużyte pierścienie itp.) i olej stale dostaje się do kosiarki. Może być również za wysoki poziom oleju. Poziom oleju możesz sprawdzić na bagnecie (ślad oleju...
Hmm, na niebiesko to spalanie oleju na mój gust, nie ubywa go czasem? Zapieczone (uszkodzone) pierścienie dają często taki efekt. pozdr
spalanie oleju astra spalanie oleju przepracowanego spalanie oleju przepracowany
ciśnienia termet serwis telefonów chińskich cewka pompa
wyłacznik bistabilny electrolux schematy odkurzacz
Lenovo IdeaPad 330-17ICH NM-B67 PQ311 – typ i parametry MOSFET SM4377NSKP Electrolux EWT – pralka nie pobiera wody, pulsuje czerwony START, kod E10, diagnostyka