A w PDE wystarczy obracać wałem w kierunku przeciwnym do obrotu wału podczas pracy silnika i zastosować metodę kolegi kwantor :sm9: (silnik 6-cio cylindrowy)
Dwie czy trzy osie? Jeśli 3 to czy 3 oś podnoszona, skrętna? Jakie dystansy między postojami, ładunek w jedną czy 2 strony? Masa pustego auta? Ja trzyosiowym 430 konnym automatem na pusto ważącym ok 15 ton, tylko na autostradowych odcinkach zejdę poniżej 30/100km. W cyklu miejskim 39. Jak wysoka zabudowa jeśli wystaje nad kabinę to czy jest spojler?...
Ad blue jest ok inne samochody mi chodzą bez problemu
Witam mam ten sam problem Scania R420 2005R manual zakupiona miesiac temu - po regulacji pompowtryskow i zaworow- wymianie turbiny a obecnie zalozony na 1 trase nowy czujnik doladowania i na ta chwile nic sie nie zmienia spalanie na pusto w granicach 29l pod ladunkiem 22t pusto-pelno spalanie 34l i brak mocy tzn pod gore ciagnie ale nie tak jak powinna.Ostatnio...
Zawór przelewowy xxxxxxx082 lub mechaniczna pompka zasilajaca.
Zacznij od regulacji zaworów i pompowtrysków, przydałoby sie porównać ciśnienie doładowania jakie widzie EDC z rzeczywistym ciśnieniem zmierzonym zegarem mechanicznym.
witam potrzedbuje kody do EDC scania na pompowtrysku PDE czy jest szansa je zdobyc????
Wymigaj wszystkie kody EDC. Oglądnij łopatki turbiny na wlocie, wtryskiwacze do sprawdzenia (końcówki) obojętne czy to pompowtryski, czy zwykłe wtryski, bo nawet nie wiem czy to na pompie. Ostatnia rada- to przypomnienie, że pedał należy używać w całym zakresie, nie tylko full i bez gazu, trzeba stosować filozofię lekkiej nogi- naprawdę myśleć przy...
Jak w temacie spalanie na poziomie 40l max DMC 39t. Nowe wtryski intercooler paliwo Orlen filtry i olej serwis scania. Kompresja mierzona w serwisie na jednym cylindrze spadek 3%. Doładowanie turbiny w górke 2,8bara. Proszę o pomoc.
Co z temperaturą pracy silnika (termostat, czujnik temperatury płynu chłodzącego. Nie ma czegoś takiego jak rozkładanie rąk zawsze jest gdzieś przyczyna.
Witam. Mam taki problem, mianowicie duże spalanie Scania R450. Filtry wymienione, zawory wyregulowane, intercooler sprawdzony, turbina pod obciążeniem pokazuje wartości 3,15 bara. Objawy są takie, że raz auto tak jakby miało siłę i ciągnie w porządku a czasami pod tą samą górkę zrzuca biegi jak by nie miała czym ciągnąć. W nieaktywnych błędach nie wiem...
na tą chwilę wymienilem zawor pomiarowy wlotu paliwa V120 i okazalo sie ze spalanie spadlo, lecz nadal wydaje mi sie zbyt wysokie, na trasie PL-NL-PL z ladunkiem 4 tony na poziomie 27 l/100
Podczas jazdy lampka EDC się zaświeca i gaśnie.
polecam pan Heńka z Góry Kalwarii - (zdaje się warsztat nazywa się Trk-Service). Ale z tego co piszesz to sprawdziłbym jeszcze zawór spustowy na ślężwiworze - może się przytkał. Miałem kiedyś taką przygodę w swoim Manie. Za takie bzdury ostrzeżenie.
kolego serwis_gh podpowiedz jak sprawdzić wydech??
Witam kolego gstk4 minęło sporo czasu więc chciałem się dopytać co było przyczyna tak wysokiego spalania?myślę, że do tej pory sobie poradziłeś
Z tego co wiem temperaturę trzyma normalnie ale jeszcze dopytam kierowcy. Na chłopski rozum Scania przy niższych obrotach powinna palić mniej, u Nas niektóre w manualu tak jak pisałem mają obroty od 1400-1500 przy 89k/h i pala bardzo ładnie...
Ale mówisz o oringach na wtryskach czy na cewkach?
Egr trzeba kalibrować w tym modelu.
Witam mozna wyregulowac te spalanie przynajmniej wskazania spalania mechanicznie we wlasnym zakresie jesli temat dalej zywy postaram sie to opisac i wyslac jakies foto
Niestety ale pompowtrysków Cummins się nie regeneruje. Brak części zamiennych i maszyn do ich testowania Witam Współpracuję z firmą do której wiele razy oddawałem wtryskiwacze HPI do przeglądu i czyszczenia. Zawsze dostawałem wydruk z maszyny do testowania z parametrami wtryskiwacza więc raczej takie maszyny są. Z tego co wiem to w Polsce jest tylko...
ja mam scanie r124 euro4 zdemontowałem chłodnice egr zaslepilem wszystkie przewody wyłączyłem zawór egr zmieniłem mape silnika i jest poprawa w spalaniu oraz autko ozylo a ma przejechane 900 tys
Scania 113EDC Wyświetla mi dwa błędy trzy mrugnięcia i pięć gdzie sie znajduje czujnik do ładowania czy wpływa to na ilość złużycia paliwa
Mam taki problem z 420 HPI 2006 rok, auto ma nową pompe paliwa Hengsta + filtry oryginalne, nowe wtryski, zawory wyregulowane na ASO Scanii a rozjazd od komputera ma 18%. Ogólnie na pusto ma dobre spalanie w granicach 19 - 22 przy spokojnej jeździe 82-85 i obrotach w jej przypadku 1350-1400, ale jak dostanie ciężaru 24 T i troszkę górek (nieduże górki)...
Mi paliła 35, zacząłem jej w stawiać bo nie było czasu na ooszczędności a ona 32.!!! Przeciagam ją na obrotach do 1600-1700 i tak paliła dopóki nie zaczęła kopcic. Pewnie wtryski. Teraz kopci trochę ale w 35 się mieści. 4setki chyba nie lubią mulenia. Przetestujcie i napiszcie. Scania koło 1.7 mln km. Nie wiem czy ktoś zaglądał do wtrysków. U mnie od...
Podpowiedź w pliku, niestety nie umiem dodać załącznika więc poszło na e-maila.
Ja też byłem w szoku ale właściciel wysłał kierowców na kurs ekonomicznej jazdy do scania a samochody do serwisu na sprawdzenie. Tam jakiś "mundry" podłączył vci i powiedział "że wszystko jest jak marzenie" i nie sposób wytłumaczyć właścicielowi że tak nie jest. Goście mają 420 a pedału gazu tylko dotykają i zbierają bęcki na radiu bo są liderami peletonu....
Witam, spalanie z naczepą niskopodwoziową na trasach, zestaw waga 40 ton, 43-47l/100 km, na pusto 30l. Odkryłem, że wyrzuca co jakiś czas błąd o ciśnieniu na listwie, wiem że ktoś założył chip na 630 koni. Czy jest to możliwe, że jak wrocę do oryginału, to zacznie spalać mniej? Głowa boli.
Witam kod 55 oznacza problem z piątym pompo-wtryskiwaczem.
skania 124l 420 HPI dużo pali 40 na 100 jak można zejś poniżej tej normy mi się nie udało.
Scania euro 4 słaba i duze spalanie :?: Plotki pomowienia i ludzkie jezyki. Przyczyn moze byc kilka kwestja dobrej diagnozy i autko ma moc a spalanie to rzad 31 do 33l no chyba ze teren górzysty to juz norma inna.
A co to za zestaw? ciągnik siodłowy czy tandem? gdzie jeździ i jakie ładunki ciąga? to spalanie wcale nie musi być duże.
filtr był wymieniany, może to być stary jakiś bład, tylko martwi mnie podniesione spalanie,co by można sprawdzić w związku z tym?
W najbliższym czasie sprawdzę te możliwości, o efektach poinformuje. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł/uwagę to mile widziane.
Jest EDC w360 i pompa jest sterowana /cięgnem/ za pomocą nastawnika elektronicznego.
Tak jak w opisie scania ma w tej chwili 900.000km przebiegu w zabudowie chłodnia jest to zestaw na 36 palet. Spalanie wynosi około 38 litrów/100km trasy w kraju przy dystrybucji do tego raz w miesiącu dolewamy 10l oleju. Auto nie kopci silnik nie jest mokry.
sprobujcie przeregulowac zawory
Dymienie na siwo, pomijając zimny na mrozie, kiedy to ma dymić tylko na siwo, to; nie spalone paliwo, mało paliwa (FILTR !), pompa zasilająca), lub dziurawy rozpylacz pompowtrysku. Czasem w intercolerze lubi się też nagromadzić budyń powstały z kondensacji pary wodnej i oleju, który tam zawsze jest w pewnych ilościach za sprawą turbiny. Trafił bym z...
Dużo jak na taki ładunek. Scania tyle że 420 pali tyle pod patelnią.
Sprawdź wartość czujnika ciśnienia doładowania, w scanii lubi zawyżać wartości
ach te serwisy, na dzień dobry czujnik doładowania za 2tyś zł przy okazji filtry powietrza i paliwa 400zl poklepali Cię po ramieniu obiecując że bedzie ok. Potem pompowtryski 1200 -1500 za sztukę co daje min 5000 zł i zapewnienie że teraz to na pewno będzie ok pojedziesz jeszcze raz to wymienia turbinę z tłumikiem i następna faktura a jak i to zawiedzie...
Witam Wiem ze Scania w swoim komputerze odbiera takie infomacje jak nacisk na osie(te pneumatyczne), spalanie paliwa. Szczgólnie interesuje mnie Scania 4 na pompowstryku DSC1205, poniewaz do takiej mam staly dostęp. Szukam osób, które potrafią szczytywac takie infomacje z tego komputera, lub jakis wskazówek jak tego szukac w ktorym miejscu instalacji...
Wyświetla się błąd silnika na wyświetlaczu i wyskakują 2 kody EMS 53248 i 53264. Traci moc słabnie. Auto momentami szarpie przez chwile póżniej wrca wszystko do normy. Inny objaw to czasami nie reaguje przez chwile na pedał gazu po czym po chwili wszystko jest ok. Jeszcze inny objaw to w czasie jazdy nagle gaśnie, po uruchomieniu silnik pracuje ok....
Witam mam problem ze scania 124l 380 natomiast w sobotę zmieniałem klemę plusową i po jej zmianie chciałem odpalić swoja skakanke a tu zonk kręci kręci bez problemu ale zachowuje się tak jak by nie dostawała paliwa dodam też że nie mogę odczytać kodów błyskowych edc i po włączeniu zapłonu nawet na chwile nie zaświeci się kontrolka edc. Przekaźnik rp9...
Witam .Kolejny problem z "uroczą " SCANIĄ.Pierwsze odpalanie przebiega bez kłopotów ,lecz gdy silnik jest ciepły i próbuje odpalić auto ponownie jest kłopot bo trzeba dłużej kręcić, a objaw jest taki jakby nie było paliwa.Czasami trzeba dwukrotnie zakręcić. Jest to regularny kłopot.Czy ktoś miał miał juz taki objaw?Czy to może być kłopot powiązany z...
Witam mam problem z odpaleniem scani a mianowicie w trakcie jazdy zdechla tak jakby paliwa zabraklo. Wymienilem filtr paliwa i pompke. Edc przy zaplonie sie zapala a przy kreceniu gasnie. Na plaku chodzi. Juz nie wiem co jej sie stalo. Prosze o pomoc.
Witam, scania r420 duze spalanie i kopci na czarno, po wykasowaniu błędów zostaje jeden aktywny: -EMS 53253 zasilanie czujnika cisnienia ACU Proszę o podpowiedz od czego zacząc ?
TEMAT SCANIA problem ze scaniĄ 114 l po przekroczeniu 70 km\h i 1200 obr. zaczyna szybko i ciągle migac kontrolka EDC, nie miga na biegu jałowym pozdrawiam W drugim przypadku przy ruszaniu swieci się cały czas EDC do osiągnięcia 30 km\h potem gasnie i jak wcześniej napisałem dopiero po przekroczeniu 70 i,silnik chodzi równo i wkręca sie na obroty.po...
Witam. Mam Scanie 340 2001r. robili mi w niej pompo wtryski. Wymieniłem już trzecią pompę paliwa i dalej mam problem z odpalaniem. Wczoraj normalnie odpaliła, przejechałem około kilometra i zgasła. Podniosłem kabinę. pod pompowałem ręcznie, po 6 próbach odczekałem 20 min i spróbowałem jeszcze raz. odpaliła. Co o tym myślicie? Pompka nieszczelna?
Mam problem z połówkami w scani 114 skrzynia grs900 otóż po przejechaniu około 100 km zanikają połówki, elektrozawór od połówek wymieniony proszę o pomoc.
Ale jaki jest problem? Bo ja zrozumiałem tylko tyle, że czujnik wymieniony, pokazuje spalanie 36 l ale nie spala tyle (czyli ile spala?) i że brak błędów aktywnych.
Scania g440 euro5, 800 tysięcy przebiegu, rok produkcji 2013. Dymi na niebiesko pod obciążeniem i na pusto i załadowany, od dołu po zmianie biegu gdy obroty turbosprężarki zaczynają wzrastać, słabnie wraz z wzrostem obrotów. Na 40 tysięcy kilometrów dolalem może 3 litry... nie czuć spalenizny. Problem pojawił się niedługo po tym, jak mechanik zasugerował...
Witam scania r440 ma takie spalanie przy 24ton (35-40) na leków pali 27 dlatego jest tańsza w zakupie (2 lata po zachodzie latam ta scania)
Jezeli faktycznie jest takie spalanie to jest wzor scania chyba za mowisz o spalaniu z komputera to juz inna bajka przy takim spalaniu nic bym nie dotykal bo mozesz zrobic gorzej tu chopakom spalanie zaczyna sie od 35 w gore Dodano po 3 Apropo przebiegu to 800 na scanie to tak jak 400 na iveco
Scania V8 R 500, wymienione pompowtryskiwacze i turbosprężarka. Po wymianie nowych pompowtrysków silnik po nagrzaniu pracuje nierówno, ma wibracje i słychać spalanie stukowe. Pompowtryski były zakupione w serwisie jako nowe. Sprawdzone wszystkie czujniki, załozona nowa kaseta sterująca i barak jest jakichkolwiek zmian na lepsze.
Panowie mam problem w scani r 450 next gen bardzo duże spalanie do 41 L na 100 km .Znalazłem jeden błąd aktywny ale nie wiem od czego , Błąd jest w systemie DCS kod usterki 16744711 nr 1 aktywny . Moze się ktoś zna i coś podpowie
A więc tak Układ szczelny brak kodów usterek Po odpięciu czujnika doładowania samochód jedzie normalnie z pełna mocą tylko dymi na czarno . Więc zalożyłem czujnik doładowania orginał SCANIA i nic to nie dało Co może jeszcze się dziać jak by pompa była uszkodzona to by nie jechał po odpięciu czujnika doładowania a jedzie tylko obawiam się o wysokie spalanie
Co do jednostki to nie wiem jaka jest! Zakładali nową jednostkę, nic to nie dało tylko przyniosło dodatkowe koszty, rozkodowywali immobilizer, 12 godzin podłączony prostownik, następnie nowe kody, po zamontowaniu starej jednostki wzrosło ładowanie z 28,1V na 29,3V, po powrocie z serwisu na drugi dzień auto nie odpaliło, brak prądu! Okazało się, że padły...
scania duże spalanie wysokie spalanie scania briggs spalanie
rezystor wkrętarka volvo wypadanie zapłonu czujnik poziom oleju rezystancja
turbina wiatrowa turbina wiatrowa
Adaptacja przepustnicy nie działa - przyczyny i rozwiązania Wzmacniacz Crown XLS 602 - Przekaźnik RLY1 rozłącza, PCT1 się grzeje