Jest zimniej, dłużej się nagrzewa to i więcej spala?
zmieniłem termostat i wszystko gra no prawie. mam problem jeszcze z wysokimi obrotami podczas zmiany biegu na rozgrzanym silniku. proszę o pomoc !!
Czy sonda lambda może być przyczyną większego spalania Może.
To chyba za dużo zabawy. A wracając do TIDa, czy nie można w nim jakoś uaktywnić dodatkowych funkcji (prędkość, spalanie) ?
padł czujnik położenia wału korbowego koszt wymiany 330zł czy mógł on mieć wpływ na spalanie?
A termostat był sprawdzany ?
Jak zmniejszysz czas wtrysku,jak zaraz sonda wyłapie sygnały ubogiej mieszanki i sterownik to nadgoni wydłużając czas wtrysku?Układ działa w petli zamknietej.Sorry,ale to jest 45-cio konny silniczek w samochodzi który az prosi się o 60-cio konny.Typowy samochód miejski,specyficznie zestopniowana skrzynia (krótkie biegi)
Powinno Ci pomóc
A nie da się tego wyregulować. Musze kupować elektronikę, żeby zmniejszyło się spalanie ??
chociaż sprawdź ustawienie rozrządu. to ciąganie mogło trochę nawywijać
Jak zmniejszyć spalanie? Opel Corsa 91r. 1,2b spala około 8,5l /100km to chyba zaduzo jak na taki mały silniczek? Musze dodać że jeżdże dość ekonomicznie, wolno około 90km/h
5.5 litra to chyba tylko sadzolotem. Jesli wszystko z dawką się zgadza to tylko rozrzad i kompresja do sprawdzania. Zużyty pasek przestawia faze rozrzadu w strone dobrych osiągów na "górze" lecz wzrost spalania jest zauważalny w silnikach bez "układów ekokogii" np egr a w szczególności vvt.
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
Podczas wymiany trzeba tylko uważać na wyciekający płyn chłodniczy. Tak. Ten czujnik ze wskaźnika, nie ma wpływu na spalanie.
Autoryzowany warsztat raczej nie powinien wypuscic auta z nieszczelna instalacja. Natomiast mogli za duzo dokotlowac gazu ( chociaz niby to dobiera komp gazowy) - za wysokie cisnienie w reduktorze. Zapach gazu w samochodzie moze brac sie z nieszczelnosci ukladu wydechowego - na niego tez nalezy zwrocic szczegolna uwage, nawet nieszczelnosc przed sonda...
Musisz troszku km przejechać aby ładnie silnik się ułożył. a co ma się niby ułożyć? Po mieście pewnie krótkie odcinki teraz zimno przyjdzie lato będzie spalał mniej.
Po wymianie sondy powinno się zdejmować kleme minusową - reset kompa. Termostat: 1.Jeśli jest wskaźnik temperatury to należy zaobserwować czy w czasie jazdy nie spada za nisko - poniżej właściwej temperatury pracy czyli około 88stopni , albo gdy wskaźnika nie ma sprawdzić czy normalnie działa ogrzewanie czy przy pokrętle ustawionym na max. jeśli powietrze...
Nad rozrusznikiem
Witam. Mam uszkodzony przepływomierz w corsie 1,0 12V i pytanie jak to się ma do zużycia paliwa? Czy wzrośnie spalanie? Uszkodzony był już wcześniej ale fachowcy szukali dziury w całym i diagnoza była inna. Teraz kontrolka chek już się pali cały czas silnik wkręca się na obroty bez problemów jedynie jak jest zimny to chwielę trzeba przytrzymać gaz....
Nie jest to wina czujnika temperatury, w trasie spalał by też dużo.
Swift hybryda 4-5l/100 Znajoma jeździ Hyundai i10 tylko w mieście a spalanie 4.5l Corsa. 208. Tipo
A do czego służy sonda? Jakie błędy wyświetla sterownik? Elementy które próbujesz usunąć mają być sprawne Doprowadzić samochód do oryginału i dopiero sprawdzać spalanie
Wrzucam jeszcze filmik czy to normalne aby spalanie wzrastało tam mimo postoju ?😅
A co tam chcesz regulować? Poza tym słyszysz rzeczywiście stuk wywołany za dużym luzem krzywka-popychacz, czy może spalanie detonacyjne?
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
kolego nieistnieje nic takiego jak "napiecie pradu".Jesli masz ładowanie ok.proponowałbym sprawdzic stykologie na kablach.Np.klemy czy nie sa zasiarczałe itp.Wtedy paliły by sie tzw.pikami.pozdrawiam
Moduł jest przy module zapłonowym. Ten większy, 5-pinowy.
oddałam do warsztatu. Mechanik (...) zainkasował zapłatę. Reklamacja ? Może warto wrócić do tego samego mechanika ? Proszę o pomoc i cenne wskazówki Należy zacząć od diagnostyki samochodu przy pomocy dobrego sprzętu a nie zabawek z Allegro. czy to parafina mogła mi zapchać filtr paliwa Tak , mogła wytrącić się parafina.
Nie wiem ile paliła nie tak dawno kupiona. Filtry od razu wymienione po zakupie, świec nie wymienialem, może faktycznie jakaś przeróbka porobiona. Podlaczalem komputer żadnych błędów. A wydaje się że silnik ładnie pracuje nic się nie dzieje obroty nie faluja, przyspiesza wydaje mi się że dobrze. Tylko skąd takie spalanie
To w moim przypadku było to samo, zamienione wtyczki alternatora z czujnikiem spalania stukowego
Mógłbym prosić o bardziej wnikliwe wyjaśnienie, czemu akurat czujnik temperatury może mieć tu znaczenie ? Jestem zielony w sprawach mechaniki W przypadku uszkodzenia czujnika temperatury komputer wykrywa cały czas silnik jako zimny i zalewa go paliwem - silnik działa cały czas na ssaniu. Kolejną rzecz jaką nalerzy sprawdzić to przepływka, przepływomierz...
Motronic przestaje czyli jest dobrze. grala1 sonda dziala dobrze sprawdzalem dwoma przyrzadami, a jezdzic probowalem przy jezdzie spokojnej i nie spokojnej :D spalanie bez zmian.
Witam, Corsa B z silnikiem 1.0 12V. Spalanie obecnie wynosi około 8,5l/100km. Jazda typowo po mieście, niewielkie odcinki, korki itd. W okresie zimowym spalanie mieściło się w normach 7,6-7,7l/100km. Temperatura silnika w normie, czyli w korkach około 95 stopni, przy normalnej jeździe 91 stopni. Czy takie spalanie jest prawidłowe?
jak sprawdzić lambdę? Można spróbować woltomierzem (wahania do 1V), ale najdokładniej to oscyloskopem. Odepnij minusową klemę na co najmniej 30sekund, podłącz z powrotem i uruchom silnik (najlepiej małą rundkę sobie zrób) i odczytaj kody usterek jeszcze raz. Zobaczymy co wyświetli i dopiero będziemy się zastanawiać.
Jak na początku pisałem tylko miernik a wycieki na pewno nie mają nic do spalania.
Sprawdź również rozrząd. Znalazłem podobny temat do Twojego, może Ci trochę pomoże: http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=1...
No jest tylko jeden słuszny wybór - passat tdi kombi...
Sprawdź przewody i czy jest dobrze dokręcony czujnik spalania stukowego.
Moja Corsa 1,2 też pali dużo, wprawdzie nigdy mnie nie zawiodło i jest niska awaryjność, ale poleciłbym Ci silniki nowszej generacji 12V bądź 16V- mocniejsze i spalanie dużo niższe
A tak się spytam, jak to będzie błąd na za duże spalanie? Bo ma spalanie ma wpływ warunki jazdy i kierowca. I kondycją samochodu. Cała.
panowie i pani mam dylemat jakie autko bendzie lepsze deawoo matiz czy opel corsa ??autka podobne spalanie też więc co radzicie??z góry dzięki za odp
Moim zdaniem niebieski dym to do wymiany uszczelniacze zaworowe,spieczone gumy, olej opada po popychaczach do cylindra i spala się .
Witam. Mam dość dziwną usterke. Samochód: Opel Corsa B Silnik prawdopodobnie od Astry 1.7TDS 82KM Wymieniłem dziś filtry oleju powietrza oraz płyn chłodniczy. Filtr oleju został zalany olejem tuż przed zamontowaniem. Samochód przed finalnym uruchomieniem został odpalony 2 razy raz na około 10 sek za drugim razem na jakąś minute. Po około 30 min po przejechaniu...
Nie masz szans na lokalizację tego stukania ponieważ dzieje się to tylko podczas jazdy. Ale po długich poszukiwaniach jestem pewny już na 99% że to spalanie stukowe (detonacyjne).
mam problem z oplem corsa 1.2 city rok 1998 spalanie tego auta dochodzi do 10 l/100 !!!!!!!!!!!!!! co moze byc tego przyczyna
W sumie dziwnie wysokie to spalanie bo o ile mi wiadomo to auto powinno w trasie produkować paliwo. Sprawdź czujnik temp wody, może daje złe wskazania do ecu i stąd spalanie zamiast produkcji.
A dlaczego twierdzisz że masz problem ze spalaniem detonacyjnym? Jeśli czujnik spalania stukowego jest w porządku to sterownik zapewne nie dopuszcza do takiego spalania. Może zawory po prostu Ci stukają?
Jakoś nie przypominam sobie corsy B z aparatem zapłonowym ale wiek robi swoje :-)) ja tam bym podlaczyl tester i popatrzył na parametry na zimnym. Pewno by się wiele okazało. Już samo spalanie sugeruje usterkę.
a odma i czujnik temperatury silnika???moze to być przyczyna duzego spalania i jego słabości???
W zasadzie decyzję już podjąłem i padło na Fiata... Stilo 3D ;) z silnikiem 1.2 16V lub 1.4 16V ale zakup nie wcześniej jak jesienią tego roku. Diesel w ogóle nie wchodzi dla mnie w grę, nie potrafię tym jeździć (jeździłem GP 1.3 M-Jet). Raczej przedkładam wyposażenie i wygląd nad jakość wykonania i spalanie.
a po wymianie termostatu moze zmiejszyc sie takze spalanie ?? co moze byc przyczyna inna?
powtórzę się A NIE lepiej pojechać do opla i odżałować te 200-300pln za zdiagnozowanie ? Przy takim spalaniu koszt wizysty w serwisie już by się zwrócił.......... Po co gdybać ............ Przyczyn nadmiernego spalania może być dużo od czyjników przez sondę , termostat, komputer, program aż do ( w tej chwili mi to przyszło do głowy) problemów z rozrządem...
MAP też nie bo przy hamowaniu silnikiem jest przepływ a silnik obciążony 0. Do kalkulacji spalania zostaje w tym wypadku tylko łapać sygnał wtryskiwacza. Jest sporo roboty aby go obrobić ale da się.
A masz komputer pokładowy by to wywołać?
Witam. Którędy może się dostawać płyn chłodniczy do komory spalania?
i nikt z was nie wie co oznaczaja te bledy??
Rozważam kupno Corsy B 1.0... interesują nie Wasze opinie na temat tego auta... Jakie jest średnie spalanie, czy jest bardzo awaryjny, jak z częściami???
O ile wiem to taka Corsa ma gaźnik Pierburg 1B1 i raczej nie posiada czujnika spalania stukowego . pozdrawiam.
Zima-Lato, termostat przelacza prawdopodobnie uszkodzony, zima do zimy nie jest rowna i moze spalac 11 L.
Witam mam problem z autkiem opel corsa a 93r , wskaźnik temperatury jest cały czas na niebieskim polu tylko raz po długiej jeździe wskaźnik wychylił sie do połowy, wczoraj zobaczyłem pod maskę i okazało się że niema płynu chłodniczego dolałem tyle ile powinno być, jeździłem dosyć długo wskaźnik nadal pokazywał bardzo niską temperaturę po otwarciu masko...
Przede wszystkim problemy z gazem. Często obroty zacinają się na 3k i nie spadają, przy zapalaniu gdy przełącza się z benzyny na gaz często nie chce wchodzić na obroty muszę trochę poczekać albo zgaśnie.. Przy ostrzejszej jeździe coś dzieję się ze sprzęgłem i biegi nie chcą wchodzić. Gdy bym wyeliminował te dwie duże wady mógłbym Ci polecić to auto....
u mnie spalanie waha sie w okolicach 6 ale wiem ze musze dac do regeneracji pompe wtryskowa
Dziwne jest tez to ze po odpaleniu dymi na niebiesko i strasznie gryzie w oczy Spala syntetyczny olej silnikowy...
wolniej jezdzic .::)
Ale ale, zależy jaka dziura :p
Sprawdź drożność katalizatora !!!
dostaje za dużo paliwa. ledwie się wykręca, przy schodzeniu z obrotów reszta spala się w wydechu. na moje to klin na wale. EDIT: Auto zdiagnozowane - wybite siedzenie klina wału korbowego.
Gdyby masełko pod korkiem było skutkiem tego co mówisz to cały olej miał by konsystencje i kolor emulsji (kawa z mlekiem ) no i stan oleju by się podnosił.miałem kilka samochodów i występował problem masełka włąśnie pod korkiem,a układy chłodzenia były sprawne(nie ubywało płynu)Jak mniemam w skutek małego kilometrażu dziennego ,wieczorem gdy silnik...
Znalazłem!! Przyzyną był uszkodzony przewód podciśnienia!!!! Padlina śmiga ąz miło , nie wiem tylko co ze spalaniem. pozdrawiam
Jeśli rozrząd jest przestawiony to może tak być, podjechałbym do tego speca od uszczelki i powiedziałbym co i jak i ze więcej teraz pali. Powinien to sprawdzić i ew. wykluczyć swój błąd. Ps. może być uszkodzonych wiele elementów.
to jestem laikiem Niech ci fachowiec to naprawi,zamknie sie pewnie ze 120zl z nowym włacznikiem . Będzie taniej i zdrowiej wbrew pozorom. Spalanie to juz inn bajka.
:(
Corsa B 1.4 8v ( nie wiem gdzie znaleźć model silnika ) bez gazu , przejechane 80 tys. Bo czytasz tylko lamerów co wymieniają bezawaryjne silniki krokowe, a problem w 90% przypadków ten sam w tym silniku - wydmuchnięta uszczelka pod korpusem przepustnicy.
witam chce taka zakupic moze jest ktos kto posiada z takim silnikiem , ile pali miasto , trasa przy normalnej jezdzie
Kupiłem używany komputer i corsinka zapaliła oczywiście wcześniej przelutowałem całą płytkę sterownika i uszczelniłem na porządny sylikon. Jutro jadę na diagnostykę sprawdzić czy coś jeszcze tam nie siedzi, muszę dodać że po wymianie sterownika corsa jest mocniejsza nie kopci jak fest przegazuje a wcześniej kopciła ciekawe czy spalanie spadnie jednak...
No to jeździj. W czym problem, skoro spalanie nie wzrosło, a osiągi nie spadły? Obydwa błędy poruszane na forum - czyszczenie/wymiana EGR, kontrola połączeń wtryskiwacza. LPG jest?
Dziękuję. Kiedy mnie naprowadziłeś, będzie mi łatwiej szukać. To oczywiście silnik wtryskowy.
No to następny błąd
takie autko za 50zl powinno przejechac w granicach 150k a nie wiem czy 100km zrobie ;/ Żebyś się nie zdziwił. Zrób prawidłową próbę spalania, z tankowaniem do pełnego zbiornika, będzie wiadomo wtedy na pewno jakie wychodzi spalanie. Sugerowanie się wskaźnikiem nie jest żadną miarą.
Analiza spalin co pokazuje?
Nic sie nie martw jest ok mój pali tak samo a jak wybieram sie w dłuższe trasy to schodzi mi ze spalaniem do 5,8l. wiec jest wszystko ok
Witam. Zakupiłem samochód Opel corsa 1.4 benzyna+lpg 1996 rok. W tym samochodzie nie ma takiego węża który jest połączony z filtrem powietrza a osłoną od kolektora. Czy ten wąż musi być, co on spełnia za zadanie,a może jego brak ma coś wspólnego ze spalaniem.
Jeżeli nie Widzisz potrzeby zmiany miejscami wtryskiwaczy tak jak koledzy piszą to znaczy że nie masz dostatecznej wiedzy. Koledzy próbują ci pomóc i wyeliminować usterkę bez kupowania części a ty swoje. Wypadanie zapłonu jest to brak detonacji lub nieodpowiednia detonacji na cylindrze. Czyli jednym słowem potrzeba jest odpowiednia kompresja ilość powietrza...
Kręceniem czym popadnie na pałę problemu nie rozwiążesz. Zapoznaj się z ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/krotki_p... zrozum jak to działa, ustaw poprawnie instalację i ciesz się niskim spalaniem LPG.
Temat uważam za zakończony gdyz,1 poprzez nasze terazniejsze warunki atmosferyczne silnik sie nie dogrzewal a 2 brak termostatu wiec po uruchomieniu silnika automatycznie nagrzewal caly uklad(myslalem ze mógł byc wyciągniety ze wzgledu na to ze sie grzal i wytwarzal za duze cisnienie)ale teraz jest ok utrzymuje stalą temp prawidłowo wskazuje i spalanie...
Jaka była temeratura przed wymianą termostatu ?
Ja zazwyczaj na lato kupuję Goodyear albo Dunlop. One wszystkie zużywają się podobnie, różnice jeśli są to niezauważalne. Ja przy zakupie zwracam największą uwagę na etykiety chamowania na mokrym i oporów toczenia/spalania paliwa.
No więc nie pozostaje mi nic innego jak podłączenie auta pod komputer i odczytanie kodu błędu. Dziękuję.
Sprawdź układ wydechowy czy nie jest zapchany.
Instalacje pierwszej generacji na podciśnienie i z mieszalnikiem założonym na dolocie mają do siebie to ze auto może dużo spalać. Jednak 14 litrów to trochę dużo na ten silnik. Jeśli nie ma żadnej nieszczelności w układzie dolotowym za mieszalnikiem i gaz jest dobrze wyregulowany to prawdopodobnie oprócz uszczelki może być jeszcze inna usterka silnika...
jeśłi błąd mówi "za uboga mieszanka" i spalanie wzrosło to raczej od sondy wypada zacząć
sorki ze odkopuje ale mam taki sam problem. corsa 1998 1.0l nie odpala, błąd p0335, czujnik wymieniony na nowy dalej to samo,przewody wtyczki sprawdzone. brak możliwości skasowania błędu.
To zrobiłeś już wszystko, co mogłeś, pozostaje warsztat i solidna diagnostyka.
Zapomniałem napisac. Duzo na 26l gazu przejade 170km wliczajac to rozgrzanie silnika do pracy roboczej czyli jakies 10 minut mam go na benzynie, A potem gaz. Jak mialem gaz odlaczony to spalanie na benzynie bylo okolo 10l na 80km w trasie z predkoscia 90/100km/h.
polecam mimo wszystko opel astra bądz corsa ,pamiętaj ze spalanie to przede wszsytkim też uzależnione jest od sposobu jazdy ,bedziesz cisnął to i siecento 1.1 bedzie Ci paliło 13 litrów
Automaty takie same sa w dieslach, wiec nie widze związku. O automacie pisałem w kontekscie , że auto nawet z automatem ( który pali 1-3 l wiecej benzyny/LPG ) jest i tak bardziej ekonomiczne właśnie z LPG niz w dieslu. Turbiny oczywiście sa i benzynie , ale ja nie jestem zwolennikiem ich zestawienia z LPG. Co do paliwa, LPG , czym sie ono rózni od...
A powiedz mi dlaczego w sieci krążą opinie że po zaślepieniu EGRa akuto kopci, więcej spala i silnik dostaje w kość?
Jak masz ten "komputer" to może sprawdziłbyś parametry co?
Masz czym zrobić logi podczas jazdy? Sprawdziłeś czy lewego powietrza nie dostaje?
Chyba sobie żarty robisz. Gdybyś się wysilił, to parametry czujnika znajdziesz bez problemu w sieci.
corsa wysoki spalać corsa komputer spalać czujnik spalać stukowy corsa
formatowanie niskopoziomowe kaseta webasto pusty akumulator
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Analiza algorytmu programatora Vilab Skoda Fabia: Rezystancja CAN 80 omów - Diagnostyka