Być może nie ma kompresji i wtedy wiadomo,, nie sprawdzasz nigdy kompresji tylko rozkładasz silnik od razu na kawałki brawo. Zajmij ty się może tymi lodówkami i zmywarkami jak masz w podpisie, bo o silnikach spalinowych pojęcia nie masz. I to zupełnie. Silnik żre olej po prostu. Czego nie rozumiesz, (ach wiem niczego bo się na tym nie znasz) może być...
Przecież podajesz dane w innych jednostkach miary. Podałem dane w jednostkach przedstawionych przez Europejską Agencję Środowiskową. Dane te zapewne są uśrednione w skali danego roku dla poszczególnych państw w różnych kategoriach zanieczyszczeń i ogłóem. Pomimo tego Polska nie wypada na tle innych europejskich krajów jako główny truciciel Europy jak...
Choć teraz się wyjaśniło, że Kolega autor nie tyle chce sprawdzać kaloryczność czy jakość opału co jego "dopasowanie" do swojego kotła - czy bardziej koksujący, czy bardziej gazowo-płomienny, bez znaczenia kaloryczności I z tym się zgodzę, bo nie w każdym piecu można spalać ekonomicznie dowolny opał. Natomiast inną sprawa jest uciążliwość eksploatacji...
to auto już przedtem sporo spalało (ok 10 benz) Więc masz coś zepsute bo 10 nie powinno spalać . I to nie w gazie a w benzynie. Zrób pomiar sprężania. WIesz równo dobrze moż ci puszczać regulatpor , albo może być zepsuta odma. Po 5 napisz jaki masz sterownik LPG , albo KOSZ.
No właśnie, pytanie do czego porównujemy ilość spalonego paliwa. Jeśli przez 100km (przeważnie takie jest ustawienie) to w jednym samochodzie pomiar się wyłączy (np: --) w innym pokaże nieskończoność (lub 99), w jeszcze innym będzie sukcesywnie rosło aż do limitu liczbowego wyświetlacza (w końcu jeśli stoisz to spalanie na 100 km będzie bez sensu jak...
Ten oscyloskop ma rozdzielczość w pionie 8-bit, do pomiarów i testowania aplikacji "audio" średnio się nadaje, dla takiej dziedziny chyba lepszy będzie oscyloskop analogowy. Wychodzi, że im sprzęt ma być bardziej wszechstronny, tym musi być droższy, w tanim segmencie nie ma się co spalać i inwestować... Przypuszczam, że amatorowi nie są potrzebne bardzo...
uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok Nie ma możliwości by paliwo buło kierowane przez rozpylacz w inne miejsce niż komora bo każde inne miejsce praktycznie dolega do głowicy silnika. I gdzie zaprzeczam sam sobie? Czytasz to co piszesz? Bez urazy... Podałeś przykład gdzie paliwo spala się w kolektorze...
Układ pieca wraz z obiegiem wody posiada bezwładność cieplną więc jest układem oscylacyjnym. Pomiar określonej temperatury i wyłączenie dmuchawy powoduje niewielki jeszcze wzrost temperatury w obiegu. Potem następuje spadek , wentylator załącza się a temperatura spada dalej np.: o kilka stopni., a potem rośnie i cykl się powtarza. Odpowiedź - stosowanie...
Owszem pisali na temat tzw. ogniw paliwowych. Wymagają zasilania wodorem.Tylko, że najpierw trzeba go mieć...Odsyłam do moich poprzednich wypowiedzi n/t ucieczki tego gazu przez porowatość materiału np. butli stalowych. Z tym problemem borykają się nawet poważne firmy (ucieczki) jest to minimum 1% na dobę. Pewnie kiedyś zostanie to jakoś rozwiązane...
Może ma ktoś pomysł jak zrobić pomiar spalanego paliwa przez palnik.
Przekłamuje Ci spalanie, pomiar? Czy naprawdę spala więcej? Bo nie wiem gdzie tu problem jest.
A co ci dadzą pomiary prądu bez obciążenia? To jakbyś wyznaczał moc silnika w samochodzie w oparciu o spalanie gdy stoi na parkingu. Skoro masz możliwość założenia tarczy, załóż i coś potnij, a pomiar przeprowadź na zasilaniu w czasie obciążenia pracą. Jeżeli pod obciążeniem siada, to jest błąd w uzwojeniu.
Poczytaj vagecumap i dasz radę jeśli maz jakieś pojęcie a jest trochę roboty jeśli chcesz mieć dobrze zrobione i fajnie po modyfikacji byłoby zrobić chociaż pomiar AFR .
Według zdjęcia które wstawiłeś wygląda to tak, że na 3 cylindrze spalane są za duże ilości resztek oleju. Więc oczywiście na początku pomiar ciśnienia na wszystkich cylindrach przy wykręconych wszystkich świecach. Jeżeli pomiar wyjdzie dobry na wszystkich cylindrach no to trzeba będzie sprawdzić uszczelniacze na zaworach a następnie ( o ile nie będzie...
Silnik bierze olej i go spala o czym świadczy niebieski dym. Zrób pomiar ciśnienia sprężania wraz z próba olejową . Zobaczysz co jest uszkodzone. Nie wierz w ten przebieg 196000 km w ciągu 18 lat.
Coś się dzieje z 4-tym cylindrem, albo słabsze sprzężanie, albo uszczelniacz pompki, albo sama pompka. Ujemna synchronizacja zwiększa wskazania spalania. Będziesz robił sam czy mechanik? Na początek proponuję regulacje pompek i poprawa konektorkow w wtyczce pompki oraz pomiar ciśnienia sprężania, przy okazji wymienisz świece.
Typowy objaw zużytego silnika.Nieszczelny układ tłok -cylinder-pierścienie tłokowe .Prawdopodobnie spala olej. Pomiar ciśnienia sprężania dużo wyjaśni.
W 2 gen nie ma wtrysku. Widzę dwa wyjścia - albo przeliczanie czasu z wtryskiwacza benzynowego (sterownik nadal go generuje mimo pracy na gazie), albo pomiar podciśnienia w kolektorze ssącym. Obie metody są raczej szacunkowe.
To każdy by miał złe spalanie. Jedynie czekać na pomiar kompresji
Jeśli samochód jeździ na 1/2 gwizdka to i adblue będzie mało pobierał bo emisja gazów jest mniejsza. Jak wygląda spalanie przy problemie z mocą? W jakim stanie jest dpf i scr pomiar przeciwciśnienia układu wydechowego? Kontrola wskazania czujnika ciśnienia doładowania względem ciśnienia atmosferycznego, aby wyeliminować błędne wartości pomiarowe/ przekłamania...
Na tak krótkim odcinku to w zasadzie nagrzewasz silnik, więc spalanie może być duże. Wyskocz na małą trasę i zmierz wtedy spalanie, to będzie bardziej reprezentatywny pomiar.
auto na zimnym silniku dymi na szaro Spala olej silnikowy, albo płyn chłodniczy. Wizyta w specjalistycznym warsztacie. Pomiar ciśnienia sprężania, połączony z próbą olejową, szczelność układu chłodzenia i wydechu.
Zaciski 1 i 2 na biegu jałowym 0-0,9V(zmienny), Zaciski 3 i 4 10 ohm, Zaciski 3 i 4 11-14V (wtyczka od instalacji auta) Sprawdź czujnik temperatury zaciski 1 i 2 przy 20C 2000ohm 80C 300ohm Oczywiście taki pomiar nie daje 100% pewności co do uszkodzenia badanego elementu !
Jakbym nie jeździł w tych samych korkach to bym rozmawial. W MB czesto MAF padały. Zrób przebieg na pb. Jak pali 10.5 do 11 pb to czego tu szukać - ewentualnie usterki pb co wg mnie odpada lecz wykluczyc nie można. Jest pewna opcja na takie spalenie ale lovato nie robiłem jeszcze. Jak kolega spuchnie to pw we wrześniu i zaprosze na warsztat. Zrobimy...
Ładnie to wygląda, jestem w trakcie robienia czegoś podobnego, ale do samochodu. Przydał by ci się pomiar spalanie :) bardzo przydatna rzecz. Zobacz sobie jak to zrobił ten kolega: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Pomiar ciśnienia sprężania.
nie trzeba całego baku... tankujesz do pełna, przejeżdżasz 100km i znów do pełna z tego samego dystrybutora i wiesz ile pali na 100 bo tyle właśnie zatankowałeś ;) Ja podchodzę do tego tak im dłuższy dystans tym wiarygodny pomiar.
Kolego , czy Ty spalanie sprawdzasz na podstawie licznika i wskaznika kpaliwa ? Tak wynika z powyższego postu a jeśli to prawda to pomiar nie bardzo precyzyjny .
Witam niby wszystko ok ale spaliny bardzo smierdzą jakby nie do końca się spalały, a jedyny podejrzany parametr to właśnie temperatura sondy ale błędu dotyczącej sondy brak . Co radzicie wymiana a i pomiar z nową przed montażem czy jest jakiś lepszy sposób? To sonda UEGO , parametr który wydaje Ci się dziwny to temperatura grzałki. Wydaje mi się ,...
Można przybliżać pi razy oko :D Mierzyć czas trwania impulsów sterujących wtryskiwaczem czyli mierzyć zużycie benzyny. Po przełączeniu na podtlenek LPG, mnożyć zużycie benzyny razy stałą, żeby się mniej więcej zgadzało. Nie wyda, zbyt duża zależność wypływu gazu od podciśnienia w dolocie i ustawienia wydatku reduktora - a wydajność tegoż nie jest stała...
(at)jakuzjelcza Te ustawienia regulacji gaźnika, o których opisałeś, są optymalne jeśli chodzi o spalanie paliwa? Odebrałem agregat po naprawie i coś więcej pali. Chciałbym go wyregulować, aby mniej palił. Kaltmann 2500 PRO obecnie spala 5L w 2h45min przy obciążeniu 2kW grzejnika. Robiłem taki pomiar dwa razy, wlewając 5L, rezultat taki sam. https://filmy.elektroda.pl/75_1705544261...
Przecież 1.5L oleju to nie mało a ogromna ilość a jak do tego pomyśleć jeszcze że na reszta nie bierze tylko ten jeden. Te Twoje nic to ponad 20L od wymiany do wymiany czyli prawie 5x to co jest w silniku. Jak po próbie olejowej wyjdzie że ciśnienie na tym tłoku się nie zmienia tzn. że ten cylinder pływa w oleju. Do sprawdzenia prowadnice w głowicy...
Ciekawi mnie jak niektóre osoby realizuja jeszcze pomiar spalania gazu ?? bo jak sie domyslam wtryski pojazdu wtedy nie pracuja ?? czy gaz w samochodzie ma swoj osobny wtrysk ?? Pozdrawiam ! Instalacje LPG od III generacji w górę bazują na wtrysku gazu. I i II generacja to układy gaźnikowe. Teraz w nowych autach praktycznie montuje się już tylko sekwencje...
Pomiar oparty o "wlanie pod korek" i dolewkę czy to co pokazuje komputer ? W przypadku drugim ... wróć do pierwszego i powtórz pomiar ;)
Dobra mniejsza o ten pomiar.... (może być zwykły multimetr z zakresem amperomierza do 10A) regulator osobno ładuje akumulator i osobno zasila obwody oświetleniowe.. nie wymieniałeś żarówek na mocniejsze ?? Jeżeli nie to masz do przeglądu klosze lamp i włącznik oświetlania , gdzieś tam musi być zwarcie.. jakiś latający "styk" który robi to zwarcie.
To lepiej sprawdź sam, doprowadź do wartości zalecanych przez producenta i powtórz pomiar
Witam, najprostszy sposób pomiaru prądu spoczynku to pomiar spadku napięcia na oporach w emiterach tranzystorów mocy. Prąd spoczynku powinien wynosić 10 do15 mili amper, spadek napięcia na oporze obliczysz z prawa oma. Woltomierz podłącz jednym końcem do ''gorącego'' wyjścia a drugi na emiter tranzystora mocy,napięcie będzie wynosić kilka do kilkunastu...
W trasie producent też podaje 7,5 zdaje się. Ale wiesz jak wygląda pomiar w trasie? Jeśli nie poszukaj na YT, można trafić. To śmiech na sali, a nie pomiar. Dlatego realnie trzeba dołożyć do danych producenta od 20 do nawet 80% jeżeli mowa o nowszych autach. A ogólnie spalanie zależy od stylu jazdy, czy też od tego jak ktoś lubi jeździć. Poza tym już...
Dużo pali? Jak tak to możliwe że ma "kopa" z uwagi na większe spalanie spowodowane słabą kompresją. Trochę naciągana ta teoria. Ale faktycznie pomiar ciśnienia sprężania powie coś więcej o stanie silnika.
Na jakich odcinakach zrobiony jest pomiar???
Podaj typ i model, podumamy. Pomiar zrób np. w czasie 5 minut, podziel to przez 10, wyjdzie Ci moc. Im dłuższy pomiar, tym mniejszym błędem pomiarowym jest obarczony. pozdrawiam
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
A czy serwis robił pomiar ciśnienia w komorze silnikowej?
Jeśli chodzi o spalanie benzyny/gazu to możesz podebrać sygnał z elektrozaworu gazu i "przełączać" zliczanie osobno na gaz/benzyne i dostaniesz spalanie na 100km realnie przejechanych na danym paliwie
Przy tak starym aucie może być wszystko na początek pomiar kompresji silnika czarny dym sugeruje duże spalanie oleju silnika.
Cza na pomiar czasu wtrysku.
po zakupie honowanie cylindra nowy tłok pierścienie uszczelki W jakim celu honuje się zużyty cylinder i jakich efektów należy się spodziewać? Gryzący dym może świadczyć o marnym sprężaniu a stąd też niepełne spalanie. Teraz to jaszcze zastosuj pomiar ciśnienia sprężania. Rozumiem że nowa końcówka wtrysku jest dedykowana do tego silnika?
Korekty odnoszą się generalnie do mocy poszczególnych cylindrów. Sterownik ustala sobie dawkę wtrysku dla danych warunków pracy silnika i mierzy przyspieszenie wału po każdym zapłonie. Jeżeli to przyspieszenie jest mniejsze jak powinno być to zwiększa dawkę na danym cylindrze i korekta rośnie, jeżeli jest większe to zmniejsza dawkę i korekta spada....
Oki, zegar znowu zaczął zliczać średnie spalanie. Dziękuję za pomoc. Adam
A od kiedy miernikiem sprawdza się sondę? i ty uważasz że to wiarygodny pomiar?
pomiar zużyć spalać pomiar spalać paliwo wtrysk pomiar spalać
amica arcelik stare świetlówki podajnik spawalniczy
stacyjka crafter stacyjka crafter
Hörmann BiSecur – jak wzbudzić otwarcie bramy bez pilota? Shelly, Sonoff, wejście impulsowe Electrolux EWS1226 – lokalizacja termostatu (czujnika NTC) w pralce, dostęp i wymiana