Najpierw należy tak jak kolega napisał "uwaloną świece" i jakość paliwa.
Witam Przerabiałem podobny przypadek 405 samochód zalewał się i przepalał usterka okazał się czujnik MAP po wymianie usterka ustąpiła. pozdrawiam
Jak to nowe byly świece to złe spalanie, leją wtryski wszystkie takie są?
Rozgrzej auto, zrób zdjęcie wartości sondy na biegu jałowym - to chyba bloki 30 - 33. Pokaż też co pokazuje przepływomierz czyli wartość MAF (powinno to być widoczne w pierwszych blokach pomiarowych) będzie w gramach na sekundę lub w kilogramach na godzinę. Nic jeszcze nie jest do wymiany. Sonda nie pokazuje wartości w %. Te 20% co podałeś to może by...
taki stan rzeczy może też pwodowac np za duże ciśnienie paliwa albo peknięty oring pod wtyryskiwaczem. Ciekawe co za idiota kazał wymieniać silnik krokowy.
Z tego co mi się kojarzy to wg kolejności spalania były wtryski numerowane w fordach
Moim zdaniem kolor szary mowi ze nie jest to wina złego spalania przez wtryski , gdyby była to wina wtrysków ( złej mieszanki ) kopcił by na czarno. Szary kolor to albo spalanie oleju silnikowego albo para wodna która ustępuje po rozgrzaniu silnika wydechu. Przygladajac się nieszczelnosciom to po rozgrzaniu silnika uszczelniacze bardziej zbierają olej...
Egr trzeba kalibrować w tym modelu.
Jak masz precyzyjnie zmierzone spalanie pb wg. czasu wtrysku można też sygnał wtryskiwacza wykorzystać do pomiaru zużycia lpg . + - 20%. Kwestia przeliczenia zmian czasów otwarcia. Ale to taki PIC na wodę.
W zalaczniku tabelka do przeliczania.
0.21bar, 0.22bar i 0.24bar dla najmocniejszej wersji
witam mam podobny problem renault 420 dci 2004 r. brakuje mocy podwyższone spalanie , wtryski naprawione czujnik doładowania wymieniony na nowy , kolega pisał o czujniku podciśnienia gdzie on się znajduje? dzięki za podpowiedzi
Sprawdż rurkę do MAP i sondę lambda.
Takie spalanie to kosmos. Po mojemu wtryski na maszynę do sprawdzenia. A minimum to sprawdzenie korekt i fizycznie cisnienia doładowania.
Odłączyć całkiem gaz i polatać na Pb. opisać efekty
Oczywiście że osmolenie wpływa na spalanie. Wtryski wtedy leją i autko kopci nie miłosiernie.
Jaki przebieg, kiedy był wymieniany filtr powietrza?? komputer nie zgłasza błędu??
Dziś byłem na serwisie renowki, dopisali te wytryski i zdiagnozowali również za małe ciśnie w pompce zasilania paliwa, powinno być około 3.5/3.7, a moja ma około 2.5. Jutro wymiana owej pompki i zobaczymy jak będzie.
Na zagranicznych forach chłopaki podają że 6,5 - 7l to norma dla tego silnika z filtrem cząsteczek stałych.
Doprecyzuj tylko, bo nie jestem pewien. Chcesz uzyskać mniejsze spalanie (jakie masz teraz?), czy zamontować EGR i DPF? Nie zrozumiałem co chcesz uzyskać po prostu. Próba przelewowa wyszła żle, czyli za spalanie raczej wtrysk odpowiada moim zdaniem. Pozbycie się EGRa powoduje wprawdzie lekko wyższe spalanie, ale jest to może 0,5l, moim zdaniem to niewielki...
zużycie paliwa masz w normie. Jeśli chodzi o silnik to jaki typ tddi czy tdci? Jak wygląda to falowanie - przy jakich obrotach i jak długo - bardziej szczegółowy opis potrzebny. Zwróć uwagę na koło dwumasowe. Poza tym - czy wtryski były nowe czy regeneratki? Jeśli chodzi o trudne odpalanie w zimie to pierwsze co należy sprawdzić to świece żarowe - najlepiej...
A czy on jest na gaźniku czy na wtrysku?
Ty wymieniales,czy poprzedni wlasciciel?Spalanie jest wyliczane poprzez czas otwarcia wtrysku w glownej mierze ;-) a czujnik spalania stukowego siedzi w 2.0i 8V z przodu silnika (patrzac stojac przed maska) taki wkrecony w blok z szarym kablem jak dobrze pamietam w F3R.
ale nie dopowiedziales na pytanie jak sprawdzileś wystepowanie tego dodatkowego wtrysku ? ale dalej nie kumam przy 10 obrocie nastepują 2 wtryski? i jak sonda lambda reaguje na ten dodatkowy wtrysk?
To jest zwykły wtrysk mechaniczny z elektronicznym sterowaniem kąta wtrysku, regulator kąta wtrysku sterowany sterownikiem silnika lubi się zapiecz,zaciąć,zabrudzić, zazwyczaj wtedy są objawy szczególnie na zimnym silniku dymi,nierówno pracuje na wolnych obrotach.Czujnik na wtryskiwaczu informuje sterownik o rzeczywistym kącie wtrysku.
A czy ciśnienie paliwa może mieć wpływ na spalanie przy wtrysku? Oczywiście że może. Po co w takim razie montowane są w układach wtryskowych regulatory ciśnienia paliwa? Parę lat temu nazad padła pompa paliwa w Matizie córki. Czasami biorę się za "rzeźbiarstwo" i postanowiłem spróbować. Wymieniłem na pompę z Mercedesa i okazało się, że auto zaczęło...
Ociz, to temp. spalin na wylocie. Jak dla mnie może być, ale nie można wykluczyć że anomalia występuje okresowo - sam miałem taki problem ze skodą- analiza wzorcowa, a spalanie 12/100.
Podczas rozruchu zimnego silnika takie długie czasy otwarcia wtryskiwaczy nie są niczym niezwykłym, przelanie dolotów benzyną jest konieczne do prawidłowego startu silnika. Na wykresie widzimy, że te 35 ms to jest trzymane przez mniej więcej pół do jednej sekundy po starcie, potem czasy wtrysku ostro schodzą do normalnych wartości. Jest to normalne...
Odpal autodiagnostykę to może się dowiesz czegoś.
Widocznie instalacja gazowa nie odcina wtrysku benzyny.
Jaki czujnik / skąd brany jest sygnał/ rozpoznaje kiepskie spalanie? Knock sensor?
Ale wysokie spalanie to wtryski? A używki? Dodano po 1 Tylko ja mam wtryski Siemensa
Na 100% komputer tego nie zlicza. Spalanie w samochodzie obliczane jest nie przez przepływomierz paliwa (którego nie ma), tylko przez komputer z czasów otwarcia wtrysków.
Witam. Potrzebuję stałą spalania wtrysku w samochodzie skoda fabia 1.2 htp 2004 rok. Pozdrawiam.
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=1... - tutaj masz podobny problem , przeanalizuj temat , nawet spalanie takie same jak u Ciebie.
Sprawdź poziom oleju. Czy nie wzrósł (to by wskazało na lejace wtryski). Spalanie jak określone?
Soft jest niedotknięty, dlatego zastanawiam się nad sterownikiem...
Witam temat sam sie unormowal z trasy na trase spalal mniej.
Witam. Mam problem z Mercedesem Actrosem mp2 6x4 2007 rok kody błędów to FR E01 a 1 05 01 oraz GS E01 a 0 01 73 do tego dochodzi jeszcze brak mocy i duze spalanie wtryski zrobione oraz pompki wymienione i pompa zasilająca. Z góry dziękuję za pomoc.
Dwa przepływomierze i pomiar różnicy pomiędzy dopływem i odpływem do zbiornika. Do tego celu procesor i napisanie programu... Strata czasu i pieniędzy. Z g bata nie ukręcisz.
Czesc nie wiem czy to dobry dzial,ale mam problem moj golf 1,3 na pelnym wtrysku spala 10l w miescie ,moze ktos mi cos poradzi dzieki
Skoro każdy wtrysk ma inne ciśnienie i leją to napewno źle to wpływa na spalanie, z czego jest te zadymienie. Jeśli jest tak jak mechanik mówił to napewno wtryski są do regeneracji. A jak nie jesteś pewien to daj pompę do sprawdzenia. I ta cena za samą regeneracje wtrysków i robocizne to raczej spora przesada. Przeciesz to nie jest CR.
Spalanie detonacyjne to albo leje wtryski albo soft grzebany. Dziś "pompiaży" i "tunerów" cała masa więc wiarygodność jest jaka jest. Przywróć komunikacje, ,zajrzyj np. do garów kamerką inspekcyjną. Jak wtrysk lał to pewnie poznasz po tłokach.
Czas wtrysku = spalanie ? O to Ci kolego chodzi ?
Na wtryskach zmniejszone ciśnienie do 14,5 Mpa tak jak było wcześnie bo coś pompa słabawa ale cały czas to samo może lepiej przyspiesza ale to nie jest to jak wcześnie i spalanie nie zmieniło się .
Rozumiem że błędami w dmci nie sypie. Jaka dawkę na jałowym przy temperaturze eksploatacyjnej pokazuje sterownik.? Wtryskiwacze takie jak w oryginale czy pozmianowe? Hamulec Mx jest? Górski niezaciety?
proponuje sprawdz czy pasek rozrzadu nie przeskoczyl o jeden ząbek, kiedys mialem taka akcje w escorcie 1,6 palił chyba ponad 25 na sto, i co sie okazalo? pasek o ząbek sie nie zgadzal
Dlaczego akurat skupiles sie na wtryskach, jakakolwiek diagnostyka wskazywala na to ?? Sprawdz najpierw kompresje, i poziom oleju, zwiekszone spalanie moze byc spowodowane slaba kompresja i przez pierscienie dostaje sie do oleju, ktory staje sie coraz rzadszy i jest spalany. Wtryski poprawnie zlozone z powrotem ?? Sprawdz czy nie kopci spod korka (...
Wtryski do sprawdzenia.
To może stukać spalanie, sprawdź wtryski, jeśli są uszkodzone, np. iglica się zawiesza może nieźle stukać, jak by młotem w kowadło. Miałem taki przypadek w Dieslu, po wymianie wtrysków stuki ucichły.
Po odpaleniu na wolnych obrotach, po jakichś 15 sekundach dymi dość mocno na siwo i czuć, że to paliwo się spala. wszystkie wtryski do rwania i na maszynę.
witam. Z tego co ja wiem tao nie wszystki komputery do gazu miały mozliwosc regulacji dawki gazu. Ja na twoim miejscu kupił bym taka srube do regulacj lpg i zamontował w miejsce silniczka krokowego a spalanie na pewno spadnie.
Samochód spala ponad 10l paliwa centralka wtrysku była resetowana ale to pomaga na tydzień
zdecydowanie oskarv ma racje błąd tkwi w samych wtryskiwaczach , niewiem czy przeprogramowanie wtrysku nie pomogłoby
Może znacie kogoś kto by ten pedał gazu reanimowł? Dodano po 3 czy wraz ze zgaśnięciem kontrolki edc, auto powinno przestać dymić. bo przedewszystkim mi na tym zależy. Jeśli edc zgaśnie, to na 90% zniknie dymienie, ponieważ motor będzie zasilany optymalnie, o co zadba właśnie EDC. Pozostałe 10% zużyte końcówki wtrysków, spalany olej i takie tam-filter...
Czasy wtrysku są ok, zaczyna od dawki startowej i powoli zmniejsza, jak widzi że nie odpala. Wciśnięcie pedału gazu do końca w wielu autach powoduje wyłączenie wtrysku paliwa, taka funkcja przewietrzania komory spalania. Do dawki rozruchowej dochodzi korekta czasu wtrysku ze względu na niskie napięcie podczas rozruchu. Tak, że manometr na króciec pomiarowy,...
Po co to chcesz ruszać ? Delikatne przyśpieszenie (1,5 - 2 stopni ) wtrysku pozwala obniżyć spalanie przy stałej prędkości pojazdu. Ja do tego jeszcze otwieram delikatnie n75 tam, gdzie utrzymuję stałą prędkość. EGT nie ma nic do tłoków. Obawiam się że w ZS ma. Większa dawka spala się dłużej, ma dłuższy kontakt z komorą spalania, która przecież przy...
Czasy dobre. Ten klamot tyle pali ;) Proponuję zmniejszyć nacisk na pedał gazu. A w trasie ile pali? A benzyny ile pali ? Poza tym miasto miastu nierówne. Można i 100 na 100 spalić jakbyś przestał w korku niewiadomo ile.
a czy po wymianie tych wtrysków o wiele zwiększy się spalanie? Czy za pomocą zwykłego OBD2 można wgrać taką mapę?? Co do pierwszego pytania to ci nie pomogę bo tego nigdy nie robiłem , co do drugiego to NIE są trzy sposoby GALLETO , KWP 2000, lub wylutowanie pamięci ( pod warunkiem że sterownik nie jest EDC 16)
Przekaźnik montowany z instalacją powinien być chyba montowany na wtrysk żeby nie podawał a nie na pompę, która powinna chodzić i chłodzić wtryski
a przepływomierz ma cos do tego?? chodzi mi o spalanie
Spalanie chwilowe. Długość wtrysku x częstotliwość wtrysku na jednostkę czasu. Jeśli chodzi o Autokomputerek opisany w PE chyba w 4 i 5 nr 2002 to tego oprogramowania nie udało się jeszcze chyba nikomu zdobyć. Przyczyna, ono jeszcze nie powstało :(
Witam nie mam jak nagrać dźwięku ma takie stykowe spalanie sprawdziliśmy wtryski na maszynie okazują się ok pompę paliwa nowy regulator ciśnienia jak się okazuje auto miało chip posiada ono sterownik Delphi czy mogła paść mapa wtryskowa ?
Tak prosto to nie ma. Możesz mierzyć czas otwarcia jednego z wtryskiwaczy albo w niektórych sterownikach był sygnał zbiorczy czasu wtrysku na MID-a (komputer pokładowy - funkcja spalanie). Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Jak chcesz aktualną moc...
To jest słabawy silnik na 24 tony ładunku, jeśli jeździ jeszcze po górach, to już w ogóle.. Jeździ w obie ładowany, więc nie wiem czy tego nie będzie trzeba polubić. U nas są egzemplarze które palą 2 litry więcej od pozostałych, (33-34/100) i nie idzie nic z tym fantem zrobić, wymiana końcówek tylko pogorszyła. kluczowe znaczenie ma czujnik ciśnienia/temperatury...
Masz bardziej wydajne wtryski pewnie. Więc byś musiał im zmniejszyć dawkę. (Komp bierze spalanie z sumy czasu otwarcia wtrysku) W przeciwnym razie mogą się zacząć problemy z ekologią później.
obroty ok ale spalanie stukowe jest. Dałem nowe wtryski do spr. Mówią, że w porządku. Dzięki. Co masz na myśli? Spalanie stukowe czyli jak by lejący wtrysk? Czy tłucze coś mechanicznie? A może benzyna w ropie? Sprawdziłeś już parametry? Odczyt ciśnienia na cr co pokazuje? Są błędy?
obniż ciśnienie, rozwierć dysze i sprawdź lambdę bo pewnie już nie żyje
Witam. Mam Peugeota 206 1.4 z roku 2000. Peugeot pali benzynę jak smok. Na krótkich odcinkach, kilka kilometrów, czasem około 20, spalanie wynosi ponad 10. Kiedy jest zimny, gaśnie po zapaleniu lub przy ruszaniu. Trzeba go trzymać na obrotach. Kiedy się rozgrzeje, gaśnie przy redukcji biegu przed skrzyżowaniem. Check nie świeci. Komputer wykrył błąd,...
Tak, poczytaj np o MegaSquircie. Wymaga to jednak wiedzy (i pewnej praktyki) zarówno z dziedziny sterowania silnika spalinowego jak i elektroniki. Żeby było ciekawiej, niektóre firmy twierdzą, że da się obniżyć spalanie w tym silniku, popierają to badaniami. [url=http://vtech.pl/aktualnosci/artykul...
Kolego też walczyłem z tą renią ale w automacie w naszym przypadku paliła jakieś 45l na 100km. Dopiero po wymianie intercoolera ( był przebity) i regeneracji pompo wtrysków spalanie spadło do 33L na 100Km.
Sztanga ma pracować płynnie. Musisz sprawdzić ręcznie. Są też problemy z gruszką, która z czasem też się zużywa i przepuszcza - też do sprawdzenia. To, że masz spalanie na swoim poziomie, nie oznacza że masz dobre wtryski. Sprawdziłeś korekty?
witam jaką masz instalację gazową? zwykłą , z emulacją, wtrysk ?????
miejmy nadzieje,że tak jest:-)
I równie normalne że na podstawie odczytu sondy lambda ECU skróci czas wtrysku...
Zgadza się autor nic nie pisał ile ma instalacja ,albo ja nie doczytałem ale wtryski i reduktor nie są wieczne i od nich też jest spalanie uzależnione
Ale mówisz o oringach na wtryskach czy na cewkach?
sterownik agis m210 nie wymaga sondy Żaden sterownik 4 generacji nie wymaga podłączenia sondy lambda. Z prostej przyczyny, po wyregulowaniu instalacji, całością procesu spalania paliwa w silniku steruje ECU benzynowe. Sterownik LPG tylko odczytuje czas wtrysku PB i przelicza go na czas wtrysku LPG.
Jak nie ma dymu z rury a masz podobne objawy i duże spalanie, to masz wtryski do wymiany albo regeneracji.
Ducato euro 5 3.0 litra, wtryski są na stożku, brak podkładek miedzianych.
A sprawdzane było, czy faktycznie tyle pali?
To widocznie sie pomyliłeś przy tym rozrządzie. Skorygój kąt wtrysku
Pisząc że montaż do poprawy masz na myśli wymianę podzespołów czy regulowanie podzespołów ? Z tego co pytałem to dysze wtryskiwaczy nie były rozwiercane. Trudno mi teraz coś zasugerować monterom ponieważ auto chodzi dobrze a jak przedstawie im charakterystyki to mogą się zburzyć jak je uzyskałem i teoretycznie gwarancję mogę staracić, na miejscu nie...
Krick1987 wrzuć zdjęcia w którym miejscu masz zamontowane wkrętki w kolektorze. Na jakim poziomie masz spalanie?
stuki są takie metaliczne dochodzące ze wszystkich cylindrów tak na przemian Stukać tak mogą wtryski, spalanie., przez np. zapowietrzenie układu. Popychacze zaworowe to by cykały.
Mam taki problem z 420 HPI 2006 rok, auto ma nową pompe paliwa Hengsta + filtry oryginalne, nowe wtryski, zawory wyregulowane na ASO Scanii a rozjazd od komputera ma 18%. Ogólnie na pusto ma dobre spalanie w granicach 19 - 22 przy spokojnej jeździe 82-85 i obrotach w jej przypadku 1350-1400, ale jak dostanie ciężaru 24 T i troszkę górek (nieduże górki)...
mogły sie zatrzec koncówki wtrysków ?? po tej robocie spadło spalanie ale i tak pali dosc sporo , jesli tak mowisz sprawdze jeszcze raz te wtryski
coś około 4
Witam, Znam osobę która bedzie w stanie ci pomoc ale od ciebie to sporo kilometrow. Jesli interesuje cie ten kontakt to pisz na PW. Gość ma praktycznie wszystkie części na miesjcu i robi ze Scanią cuda. Ale niestety tani nie jest.
Wracając do sprawy ,wiele osób twierdzi ze to wtryski złe spalanie i te stuki to spalanie stukowe,ale wtryski były sprawdzane komputerem,test przelewowy w serwisie były na gwarancji a dalej tak samo. Testy komputerem to mało powiedziane i jedynie sprawdzenie to na stole sprawdzić. Choć w tych forda ciężko jest stwierdzić, ale stawiałbym na wtryski....
W tej kwocie celowałbym tylko w wersję I 1990-94. 116 KM Problemy ze sprzęgłem w benzynowych modelach praktycznie się nie zdarzają. Występują modele z silnikiem 1,8 (chyba 105 KM). Spalanie w nich jest podobne (starsza generacja wtrysku - często jednopunktowy). Plusem modeli 1,8 jest reduktor o większym przełożeniu niż w innych modelach, ~1,5:1 w stosunku...
Spalanie złe, może kąt wtrysku, może wtryski, może pompa?.
Kopcenie, to po prostu niecałkowite spalanie - przyczyna - słaba kompresja, lub wtryski do wymiany...
Witam, pomóżcie. Po wymianie 4 wtryskiwaczy Silnik pracuje gorzej niż na starych, wolne obroty nierówne, wypadanie zaplonu, wtryski zakodowane, podczas jazdy spalanie stukowe, podmieniłem wtryskiwacze na zmianę i teraz mam 2 nowe 2 stare, obroty ok ale spalanie stukowe jest. Dałem nowe wtryski do spr. Mówią ,że w porządku. Dzięki.
Poczekam na odpowiedzi innych. Ja wiem.
Witam miał ktoś SR 50 na wtrysku i wiecie może jakie jest spalanie mniej więcej? wiadomo że jednemu będzie palić tyle a drugiemu tyle no ale tak mniej więcej bym chciał wiedzieć
Nie masz przypadkiem lejących wtrysków i nadmiar paliwa nie spala się w kolektorze . Podepnij oscyloskop do wtrysków i sprawdź czy przypadkiem nie ma problemu ze sterownikiem może on otwiera wtryski w trakcie 4 suwu (wydech ) i paliwo po prostu ląduje w kolektorze gdzie się spala .
Witam, najprościej to założyć przełącznik a najlepiej przekaznik który po pojawieniu się napięcia na elektrozaworze gazu, odetnie zasilanie pompy (instalatorzy gazu powinni to zrobić ale nie robią). Tak zabezpieczysz też pompe przed uszkodzeniem w przypadku braku paliwa. Pózniej reszta (wtryski leją ?)
czujnik ciśnienia paliwa i powietrza wymieniony
Stuka też gdy odejmiesz gaz? Np. podczas zjazdu z górki? Jeśli stuk ustaje to stukają wtryski, dokładniej to niewłaściwe spalanie.
regulacja spalać wtrysk komputer spalać wtrysk emulator wtrysk wtrysk
sonda piekarnika amica wykrywacz metal monet zmienia kierunek przepływu prądu
szklo hartowane szklo hartowane
Lokalizacja przekaźnika pompy paliwa w VW LT 2.5 Oleo Mac 937 - Silnik się nagrzewa i strzela w gaźnik