Ja diesla kręcę do 3300rpm. Ale jest postęp w sprawie, sprawdziłem korekty i test przelewowy i wyszło tak....... 1 i 2 wtrysk leje, wykręciłem lambdę i z gniazda lambdy leci czarny dym przy daniu w palnik, a na niskich obrotach niebieski dymek leci ciągle. Silnik ciągnie olej z odmy, to już wiem. Powód spalania lejące wtryskiwacze.... Późno robiłem...
(at)sanfran To nie do końca tak Możesz spalać w niższej temperaturze i wtedy masz cząstki stałe do wyłapania przez DPF stąd też recyrkulacja spalin czyli karmienie silnika odchodami. Możesz też spalać w wyższej i lepiej dopalić stałe ale powstają tlenki azotu i na to stosuje się redukcje katalityczną czyli wtrysk AdBlue czyli mocznika. Generalnie podkręcili...
Z mojej garażowej diagnostyki wyszło że odłączenie kostki czwartego wtrysku benzyny podczas pracy na gazie powoduje szarpanie silnikiem. Ogólnie problem jest bardziej złożony bo auto po odpaleniu i wyłączeniu się automatycznego ssania (spadnięcie obrotów na około 1000), przy pracy na benzynie powoduje nierówną pracę - zdiagnozowany 3 wtrysk benzyny...
Witam wszystkich, dodam swoje trzy grosze na temat tego wynalazku, opierając się na swoich przemyśleniach, faktach technicznych i doświadczeniach. Na początek trochę teorii i czy w ogóle może to działać. Faktem jest że silnik spalinowy (benzynowy) pracuje ze sprawnością rzędu ~30%. Zwiększając jego sprawność o 100% będzie pracował ze sprawnością 60%...
Nie bardzo rozumiem co ta para niby miałaby robić. Ropa po wtryśnięciu detonuje, dzięki temu silnik pracuje, a para... Na pewno będzie spalać mniej ropy, skoro dostanie zamiast niej parę, ale czy to będzie jeździć.
Zacznę od tego że nie wiem ile powinien spalać w mieście ten silnik. Na początek doradzam test spalin - jeśli okaże się że jest wszystko OK. to pozostaje zmiana techniki jazdy, jeśli jednak nie to trzeba sprawdzić czemu nie jest ok - znaczy czy powodem jest wiek silnika czy też elektronika. W wypadku elektroniki wystarczy by np. potencjometr na przepływomierzu...
Witam. VW Golf 2 1.3 pełny wtrysk rocznik 1992, od pewnego czasu zaczyna coraz więcej spalać benzyny, to znaczy ostatnio na 5 litrach przejechał zaledwie 40 kilometrów. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc w jakikolwiek sposób, to bardzo dziękuję.
Jak bzdury? To czy jest możliwe żeby wtryskiwacz wtryskiwacz podawał paliwo w inne miejsce niż komora spalanie? Nie. Na filmie podałeś przykład gdzie paliwo dopala się poza cylindrem poza jednym z małym płomykiem zaraz za głowica co nie jest niczym nadzwyczajnym. Więc gdzie dopalają się niespalone resztki? Na zaworach? Przecież to gołym okiem widać....
Witam wszystkich. Posiadam UNO 1.4 B+G na jednopunktowym wtrysku paliwa i instalacje gazową która przełącza na gaz po wejściu silnika na odpowiednie obroty. W instalacji gazowej występuje silnik krokowy sterowany sterownikiem sondy lambda. mam pytanie : Czy jest możliwe że wtrysk paliwa puszcza benzynę w trakcie pracy na gazie??? Sterownik gazu nie...
W moim oplowskim 1,7 jest na szczęście pompa Boscha :-). A tak przy okazji to EGR zaślepiłem jakis czas temu. eee to spoko, miłego śmigania w nowym roku :D Dodano po 14 przeczytalem caly ten temat 43 strony i caly temat na forum mercedesa 89 stron razem dalo mi to 130 stron lektury al eteraz wiem juz wiecej jezelii chodzi o komore wirowa to co to jest...
W takim polu powstają w cząstkach dipole magnetyczne i cząstki się przyciągają do siebie i są odpychane od biegunów magnesu. Ale żeby był tego jakikolwiek sens, to paliwo musiało by się spalać w tym polu i dawało by to efekt rzeczywiście podobny do zatankowania benzyny o wyższej liczbie oktanowej - tu jest jednak małe ale - w samochodzie bez wariatora...
No tak, ale mowa była o autach seryjnych. Tzn. że mamy z fabryki diesla i turbodiesla. I w 99% przypadków turbodiesel ma nowocześniejszy wtrysk itd, przez co może spalać mniej, pomimo strat generowanych przez turbo. Co do smarowania to wiem, że to nie są jakieś szalone wartości, ale zawsze są i trzeba je uwzględnić :) Głównym czynnikiem marnowania mocy...
owik skąd masz dane o minimalnej wysokości głowicy? nie wiesz może jaka jest wysokość seryjnej głowicy? dlaczego piszesz że szkoda ze wtrysk i że planowanie nic nie da? komputer steruje mieszanką do przepustnicy a dalej to już tylko kanały głowicy więc będzie cały czas tyle samo mieszanki tylko spalać to się będzie w mniejszej objętości
A ja się z wami nie zgodze po co odrazu wtryski ,cuda Silniki nowsze. Hamowanie silnikem odbywa się przez zmniejszenie dopływu paliwa - mniej niż na biegu jałowym i to dobrze bo inaczej było by kiepsko- musi się coś spalać Tak na pewno jest w silniku od warburga 1.3 (nowszy) , tak jest opisane w książce o nim w dziale o gaźniku w inny ch przypadkach...
Problemów jest kilka :-) Potrafi w lecie spalać stukowo przy ruszaniu (silnik ciepły), wachają się cyklicznie wolne obroty (gdzieś od 500 do 1300) na zimnym silniku i często wtedy spadnie ponizej jakiejś tam krytycznej liczby obrotów i zgaśnie . Niestety nie zawsze. Częściej jeżdzi normalnie. Wszystkie odmy i wężyki szczelne i drożne (zgodnie z poradą)....
Owszem pisali na temat tzw. ogniw paliwowych. Wymagają zasilania wodorem.Tylko, że najpierw trzeba go mieć...Odsyłam do moich poprzednich wypowiedzi n/t ucieczki tego gazu przez porowatość materiału np. butli stalowych. Z tym problemem borykają się nawet poważne firmy (ucieczki) jest to minimum 1% na dobę. Pewnie kiedyś zostanie to jakoś rozwiązane...
Zgadzam się z Bartkiem. Wytwarzanie wodoru jest bardzo drogie, bo przecież trzeba kupić auto, a to bardzo kosztowne. Zrobienie generatora do wytwarzania wodoru jest tańsze od zbiornika benzyny. Wystarczy zdobyć kilka płytek ze stali nierdzewnej (stainless steel) lub zrobić spirale z drutu. Trochę wody destylowanej , 1.5 łyżki Baking sody, chyba to...
Użycie wodoru w transporcie samochodowym bynajmniej nie jest mrzonką. Technologia magazynowania wodoru w wodorkach metali już dawno znalazła zastosowanie w akumulatorach NiMH (które są w zasadzie zbiornikiem wodoru z elektrodą wodorową i niklową w jednym kompaktowym opakowaniu). Owszem pomysł tankowania samochodu wodorem to dość odległa perspektywa...
... A tłumaczenie że ma być jedna iskra :D , przecież zawsze tak jest, może przeskakiwać między różnymi elektrodami ale występuje tylko jedna w jednym czasie. To, że ma być "jedna iskra" to oczywiście żargon! Wypowiedź gazownika odnośnie świec dwu- i wieloelektrodowych osobiście interpretuję natępująco: 1. najlepiej jest tu mówić "jęzkiem energii"...
Witam Przerabiałem podobny przypadek 405 samochód zalewał się i przepalał usterka okazał się czujnik MAP po wymianie usterka ustąpiła. pozdrawiam
Ogólnie Davie 2 było do 105-tek, ale był też tam automatyczny test, tylko nie wiem, czy 106 też obsługiwał... Do 106 dobrze jest mieć Davie 4, tam są testy do przelewów. Rozumiem, że obie foty były zrobione w jednym czasie. Póki silnik pracuje równo, to są całkiem przyzwoite parametry, brakuje mi jedynie czujnika wody i ciśnienia wstępnego. Szedłbym...
Najpierw należy tak jak kolega napisał "uwaloną świece" i jakość paliwa.
taki stan rzeczy może też pwodowac np za duże ciśnienie paliwa albo peknięty oring pod wtyryskiwaczem. Ciekawe co za idiota kazał wymieniać silnik krokowy.
Jak masz precyzyjnie zmierzone spalanie pb wg. czasu wtrysku można też sygnał wtryskiwacza wykorzystać do pomiaru zużycia lpg . + - 20%. Kwestia przeliczenia zmian czasów otwarcia. Ale to taki PIC na wodę.
0.21bar, 0.22bar i 0.24bar dla najmocniejszej wersji
W zalaczniku tabelka do przeliczania.
Jak to nowe byly świece to złe spalanie, leją wtryski wszystkie takie są?
Sprawdż rurkę do MAP i sondę lambda.
Odłączyć całkiem gaz i polatać na Pb. opisać efekty
Jaki przebieg, kiedy był wymieniany filtr powietrza?? komputer nie zgłasza błędu??
Rozgrzej auto, zrób zdjęcie wartości sondy na biegu jałowym - to chyba bloki 30 - 33. Pokaż też co pokazuje przepływomierz czyli wartość MAF (powinno to być widoczne w pierwszych blokach pomiarowych) będzie w gramach na sekundę lub w kilogramach na godzinę. Nic jeszcze nie jest do wymiany. Sonda nie pokazuje wartości w %. Te 20% co podałeś to może by...
Witam, czy udało się rozwiązać temat? Mam ten sam problem.
witam mam podobny problem renault 420 dci 2004 r. brakuje mocy podwyższone spalanie , wtryski naprawione czujnik doładowania wymieniony na nowy , kolega pisał o czujniku podciśnienia gdzie on się znajduje? dzięki za podpowiedzi
Jaki czujnik / skąd brany jest sygnał/ rozpoznaje kiepskie spalanie? Knock sensor?
A czy on jest na gaźniku czy na wtrysku?
Widocznie instalacja gazowa nie odcina wtrysku benzyny.
proponuje sprawdz czy pasek rozrzadu nie przeskoczyl o jeden ząbek, kiedys mialem taka akcje w escorcie 1,6 palił chyba ponad 25 na sto, i co sie okazalo? pasek o ząbek sie nie zgadzal
Dziś byłem na serwisie renowki, dopisali te wytryski i zdiagnozowali również za małe ciśnie w pompce zasilania paliwa, powinno być około 3.5/3.7, a moja ma około 2.5. Jutro wymiana owej pompki i zobaczymy jak będzie.
Jeżeli przed wymianą było dobrze , po wymianie jest źle, sprawdź ciśnienie oleju czy jest dobre , zacznij od podstawy , ciśnienie na cylindrach, więcej błedów nie ma , dobrze spala paliwo , zamień wtryski miejscami
To jest zwykły wtrysk mechaniczny z elektronicznym sterowaniem kąta wtrysku, regulator kąta wtrysku sterowany sterownikiem silnika lubi się zapiecz,zaciąć,zabrudzić, zazwyczaj wtedy są objawy szczególnie na zimnym silniku dymi,nierówno pracuje na wolnych obrotach.Czujnik na wtryskiwaczu informuje sterownik o rzeczywistym kącie wtrysku.
Doprecyzuj tylko, bo nie jestem pewien. Chcesz uzyskać mniejsze spalanie (jakie masz teraz?), czy zamontować EGR i DPF? Nie zrozumiałem co chcesz uzyskać po prostu. Próba przelewowa wyszła żle, czyli za spalanie raczej wtrysk odpowiada moim zdaniem. Pozbycie się EGRa powoduje wprawdzie lekko wyższe spalanie, ale jest to może 0,5l, moim zdaniem to niewielki...
zużycie paliwa masz w normie. Jeśli chodzi o silnik to jaki typ tddi czy tdci? Jak wygląda to falowanie - przy jakich obrotach i jak długo - bardziej szczegółowy opis potrzebny. Zwróć uwagę na koło dwumasowe. Poza tym - czy wtryski były nowe czy regeneratki? Jeśli chodzi o trudne odpalanie w zimie to pierwsze co należy sprawdzić to świece żarowe - najlepiej...
A czy ciśnienie paliwa może mieć wpływ na spalanie przy wtrysku? Oczywiście że może. Po co w takim razie montowane są w układach wtryskowych regulatory ciśnienia paliwa? Parę lat temu nazad padła pompa paliwa w Matizie córki. Czasami biorę się za "rzeźbiarstwo" i postanowiłem spróbować. Wymieniłem na pompę z Mercedesa i okazało się, że auto zaczęło...
Oczywiście że osmolenie wpływa na spalanie. Wtryski wtedy leją i autko kopci nie miłosiernie.
Na zagranicznych forach chłopaki podają że 6,5 - 7l to norma dla tego silnika z filtrem cząsteczek stałych.
Jako nastolatek też miałem taki pomysł. Bardzo prawdopodobne, że inżynierowie też mieli takie pomysły i z jakichś powodów ich nie zrealizowali. Zawory znamy, wtryskiwacze znamy, problem robi się z napełnieniem cylindra powietrzem. Bardzo możliwe, że technicznie już można to rozwiązać, ale pieniędzy z tego nie będzie, więc nikt tego nie realizuje. Może...
Tak prosto to nie ma. Możesz mierzyć czas otwarcia jednego z wtryskiwaczy albo w niektórych sterownikach był sygnał zbiorczy czasu wtrysku na MID-a (komputer pokładowy - funkcja spalanie). Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Jak chcesz aktualną moc...
ale nie dopowiedziales na pytanie jak sprawdzileś wystepowanie tego dodatkowego wtrysku ? ale dalej nie kumam przy 10 obrocie nastepują 2 wtryski? i jak sonda lambda reaguje na ten dodatkowy wtrysk?
Odpal autodiagnostykę to może się dowiesz czegoś.
witam. Z tego co ja wiem tao nie wszystki komputery do gazu miały mozliwosc regulacji dawki gazu. Ja na twoim miejscu kupił bym taka srube do regulacj lpg i zamontował w miejsce silniczka krokowego a spalanie na pewno spadnie.
wtrysk spalać komputer spalać wtrysk regulacja spalać wtrysk
farby usuwanie zawora kontrola ciśnienie paliwo wymiana grzałka piekarnik mastercook
pompa ciepła haier monoblok pompa ciepła haier monoblok
Ford S-Max Mk1 2007 – lokalizacja bezpiecznika tylnego światła przeciwmgielnego F13 F16 F19 Samsung, LG, Philips TV stuck in RGB color loop – exit burn-in mode, disable panel test