Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
I co z tego że odpala? Zasilanie oświetlenia jest niezależne od układu zapłonowego. Są dwie opcje. W pierwszej masz spalone uzwojenie alternatora, dość częste w tym modelu. W drugiej spalony regulator napięcia (zwarcie tyrystora) w module zapłonowym.
Alternator potrafi wyć gdy nawet jeden zwój w uzwojeniu stojana jest zwarty , jest to trudne do wykrycia . W takim wypadku nieobciążony alternator dość silnie się nagrzewa a nawet potrafi się spalić po kilku godzinach jazdy.
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
co się uszkadza w tym alternatorze? Uzwojenie czy mostek prostowniczy?
alternator zeby spalił uzwojenia musi albo go zablokować na łożyskach albo pracować dłuższy czas z odłączonym akumulatorem w twoim przypadku jaki opisałeś jedyne co mogło się stać to skończenie lub zawieszenie się szczotek dioda jak by poszła to kontrolka by zaczeła jażyć a nie świecić na stałe z pozdrowieniem tomek Przed napisaniem następnego posta...
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
ja stosuje 1f i kabel do śćian 3 żyłowy razem lub kabel aku do rozrusznika nic nie przysiada nawet przy 600W rms polecam kabel do ścian 3 żyłowy sama miedż!!!!!!!! Dodano po 3 tylko nie spalcie uzwojenia na alternatorze lepiej zainwestować w kondziorka lub 2x 160ah i dwa alterki pozdro od basowca
Jak alternator się grzeje to albo przez zwarciowy prąd na jego wyjściu (można spalić auto) albo może mieć zwarcie w środku na diodach lub uzwojeniach i pozostaje jeszcze regulator napięcia. Amatorsko można pomiędzy przewodem prądowym włożyć bezpiecznik samochodowy np 25A jak go spali to masz zwarcie w aucie. Bardziej wygląda mi to na zwarciu na diodach...
Witam. Jakiś czas temu naprawiłem alternator dwa miesiące było ok dziś znów brak ładowania alternator do elektryka spalony mostek i przegrzania uzwojenie. Doradzał abym kupił alternator od astry F silnik 1.7 isuzu. Zamówiłem nowy dziś zamontowany i przy włączonych światłach ładuję 13.7 v . Dodam iż wymieniłem kabel od alternatora do akumulatora na nowy....
Moim zdaniem są słabe główne diody /wystarczy jedna/ podnoszenie napięcia wzbudzenia mija się z celem ponieważ w krótkim czasie spali się uzwojenie stojana.P
Alternator BOSCH 0 120 339 531 od przewoźnego kompresora. Jest stosowany w traktorze FENDT FARMER, trudno dostępny. Alternator ma spalone uzwojenie wirnika. Czy to się naprawia, czy jednak szukać nowego nowego.
Witam, Mam ciut materiałów konstrukcyjnych z netu (jak działa elaktrownia wiatrowa/słoneczna, jak złożyć całość elektrowni etc...) ale potrzebne mi szczegóły. Chcę zrobić generator wolnoobrotowy z silnika od pralki (mam 2 więc może jakoś je złożę razem) tak więc mam kilka pytań. Każda odpowiedź przydatna. Generator/alternator - - Czy warto zrobić z...
Zwarcie wywołało odwrotne spolaryzowanie diod w alternatorze. Rozetnij wiązkę od alternatora i sprawdź stan izolacji pozostałych przewodów. Alternator najprawdopodobniej zniszczony - spalone uzwojenia. Wymontuj i daj go do zbadania. Po odłączeniu alternatora, sprawdź prace WSZYSTKICH odbiorników energii elektrycznej w samochodzie oraz bezpieczniki.
Witam, Jestem informatykiem, nie elektronikiem/elektrykiem więc nie mam większego pojęcia o konstrukcji alternatora/generatora prądu. Mam ciut materiałów konstrukcyjnych z netu (jak działa alaktrowina wiatrowa/słoneczna, jak złożyć całość elektrowni etc...) ale potrzebne mi szczegóły. Chcę zrobić generator wolnoobrotowy z silnika od pralki (mam 2 więc...
Panowie jaki mostek przecież wyraźnie widać konfigurację - dwupołówkowy z dzielonym uzwojeniem transformatora,najlepiej odwiedzić jakieś zakład regeneracji alternatorów i pozyskać stosowane kiedyś w alternatorach 2 diody, były wersje zarówo z anodami jak i katodami na obudowie więc można je umieścić na wspólnym radiatorze a prostownik będzie wieczny....
Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. Raczej diody stosowane w alternatorach wciśnięte w blachę radiatorów.
Kolega Motronik ma rację może to być zwarta dioda. Ja dodam od siebie spalenie uzwojenia stojana. Tak czy inaczej alternator do ponownej rozbiórki.
Na razie walczę z alternatorem. Ale nic nie wywalczę bo spalone jest uzwojenie wirnika. Silnik działa, powietrze pompuje ale nie mam na razie żadnej kontroli prawidłowej pracy.
Nie do remontu bo mierzone na akumulatorze założę się że na zaciskach alternatora będzie 14V lub więcej. Generalnie temat zszedł na to teoria a praktyka. Bo praktyka jest taka że kolega w maluch woził aku od traktora. Bite 100 Ah akurat idealnie pasował mu miejsce po kole zapasowym. Odpalał bez problemu alternator po roku nie wysiadł (nawet lepiej się...
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
VIN VF33CRHSB82703428, a wyposażenie kompletne pełno elektroniki, spaliło się uzwojenie.
Samymi magnesami ? Nie, Kolego, tam nie ma magnesów. No proszę- nawet w starszym wieku cos się można nauczyć. Dla mnie słowo prądnica zawsze się kojarzyło ze stałymi magnesami, ew. z magnesami i uzwojeniem zwiększającym strumień magnetyczny w określonych stanach pracy. Wiem, że Syrena 105 miała magnesy stałe i uzwojenie. We własnej wymieniłem sobie...
Popraw post, aby wyglądał na pisany w języku polskim. Pewnie pisałeś z telefonu? Łatwiej się takie posty czyta i łatwiej zrozumieć o co piszącemu chodzi. Jakie kolory przewodów wychodzą z alternatora do regulatora? Najlepiej schemat. Same uzwojenia poza standardowymi pomiarami rezystancji (te muszą być bardzo dokładne) i napięć, najlepiej sprawdzać...
model: rocznik 1991 2.0 Diesel z pompą vaku na alternatorze Ostatni jak sie spalił poszło całe uzwojenie na stojanie. Na zacisku z alternatora (+) (Elektrit to jest to S?) jest tyle samo chyba co na akumulatorze zawsze ale jutro sprawdze. Facet w bendiksie powiedział mi ze w japońskich dislach to czesto siada powiedział mi że układ grzania świec może...
Dajesz mu na początek 75 stopni i jak mało to podnosisz po 25 czy 50 stopni. Tak zrobiłem. Zmieniałem tem. od 75 do 200 z krokiem co 25st. Od 100st. lakier zaczął kruszeć, ale nie popłynął do 200st. To skruszenie, to i tak duże ułatwienie w jego usuwaniu, przynajmniej wokół komutatora. Niestety, kilka żył uszkodziłem. Drut obecnie jest już w takim...
przez swoja nieuwagę możesz spalić moduł zapłonowy, alternator, pompę i szereg innych rzeczy Małe szanse ale jednak niezerowe. Najgorsze co może być to przerwanie obwodu wyjście regulatora, + aku, - aku, masa regulatora. Aku sanowi ostatnią barierę przez ew. wzrostem napięcia. Do puki nie wygotuje sie jego elektrolit/zewrą sie płyty aku potrafi ograniczyć...
Kolega grypol dobrze streścił i przypomniał wiedzę szkolną na temat alternatorów. Ja dodam, że też osobiście widziałem efekty po odłączeniu akumulatora od instalacji przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Włączone były światła i pojawiło się ich silne migotanie z częstotliwością około 5...10 Hz. Na szczęście nie spaliło żarówek, ani elektroniki...
Ale co pada bo jak regulator to kup nowy i po sprawie, a jak dosłownie sie spalił czyli uzwojenia to przyczyna w aucie,bosche tak nie padają. Jaki silnik?
Stator ma 3 przewody , To dlaczego podałeś jedną rezystancję ? Jeżeli jest taka sama dla każdej pary z trzech przewodów to trzeba było to wyraźnie napisać aby nie było wątpliwośći. Potrzebuje pewnej informacji jakie warunki muszą być spełnione do wzbudzenia tej prądnicy ? Aby prądnica się zaczęła oddawać prąd musi płynąć prąd stały w uzwojeniu wzbudzenia....
Szanowny kolego, Czy wiadome jest jakim napięciem powinna być zasilana cewka L1 /prawdop.elektromagnes/. Powinno być napisane na uzwojeniu tej cewki. Prawidłowo pracujący regulator napięcia: utrzymuje – niezależnie od obciążenia - takie same lub zbliżone napięcie. Poważnym błędem jest bezpośrednie zasilanie jego uzwojenia wzbudzanie od akumulatora....
Skoro to jest dużej mocy ok 10A to musi być jaką dużą diod, plis nie popdłączaj bezpośrednio pod akkku bo spalisz uzwojenie. To jak opisałeś jest prądnica prądu przemiennego i potrzebuje 1 Diody od alternatora plusowej czyli koloru czerwonego. Światłe najczęściej są podłączane nie z akumulatora, bo to magneto nie jest w stanie nałądować akku, tylko...
Ten element, to chyba trzy diody wzbudzenia (jak w maluchu). Trzypinowy? a może czteropinowy? Jeżeli czteropinowy, to można dać trzy diody 1N4005 lub podobne, anodami do uzwojenia, a katody razem do wyjścia na kontrolkę - jakoś tak było w maluchu.
Witam W mojej astrze w czasie jazdy zapaliła się kontrolka ładowania i zginęło wspomaganie elektro mechanik stwierdził że jest uzwojenie spalone w alternatorze a więc zakupiłem nowy alternator i jest tak samo jak na starym alternatorze i dodam jeszcze że sprawdziłem ładowanie i na starym było 13.8v-13,9v. Jak ktoś miał taki przypadek to proszę o pomoc.
Kolego zacznij od : Szczotki są właściwej długości , czy są wytarte? Pierścienie na wirniku pod szczotkami są równe czy są tam wyżłobienia po szczotkach regulatora? Zacznij od tych pytań. Sprawdzanie uzwojeń sobie odpuść. Uzwojenie "uwalone " ocenisz na 90% już gołym okiem. Takie uzwojenie jest z reguły spalone. hey
W zasadzie wypowiedź mojego przedmówcy, jaga134, podsumowała temat, ale zwrócę uwagę na pewne sprawy: I tak, autor tematu zaznaczył, że jest to prostownik do szybkiego doładowania "padniętego"- moje zdanie, akumulatora , a tylko zaznaczył,że uruchamiał silnik bez jego odłączania. I wszystko się zgadza, ten prostownik nie daje 30A bo by się bezpiecznik...
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
Jedynym dobrym sposobem jest sprawdzenie instalacji samochodu. Ale jeśli jak to piszesz "spalił się regulator" to coś wygląda na wadliwy montaż urządzenia. Nic nie wiemy o rodzaju zakupu tj nowy czy regenerowany. Ja podejrzewałbym wadliwe funkcjonowanie szczotek lub uszkodzenie diod prostowniczych wzbudzenia. Ale to trzeba stwierdzić na obiekcie. Nie...
Jak napiszesz ile masz żłobków, biegunów w stojanie i na wirniku to wtedy Ja Cię zrozumiem.Osiągi dla tego drutu wystarczające.Trzeba wcisnąć tyle samo zwoi dwa razy grubszym drutem w to dosc skomplikowane uzwojenie . A w Moim przypadku tylko raz spalił się prostownik od alternatora - to było dużo Ognia.
Podepnę się pod temat: a jak sprawdzić, czy alternator ma 6 czy 9 diod? Pytanie dotyczy alternatora w samochodzie ŻUK. Ostatnio odpalałem stojącego od 2. lat samochód ŻUK. Akumulator był wykończony więc odpalałem na prostowniku ze skutkiem pozytywnym. Po wymianie akumulatora na nowy po odpaleniu jest brak ładowania. Podejrzewam /w ferworze walki nie...
Witam,ja uważam że dodatkowe urządzenia do chłodzenia statora to dodatkowa komplikacja maszyny,dodatkowe koszty .Wystarczy dobrze dopasować śmigło i jego wydajność do mocy prądnicy,oraz zastosować dobrą regulację obrotów śmigła.Każdą prądnicę można spalić jeżeli się ją przeciąży,nieważne czy to jest silnik spalinowy czy silnik wietrzny. Do BASS_MAN.Magnesy...
Zwróć jeszcze uwagę na jakie napięcie jest alternator (napisane jest na obudowie). Bo nie masz bebechów tylko gołe uzwojenia, nie masz regulatora, czyli na wyjściu będziesz miał napięcie wyższe niż nominalne. Podłączając żarówkę, może się spalić. Czyli najpierw pomiary miernikiem.
Witam. Posiadam samochód Daihatsu Rocky z silnikiem 2,8 Turbo Diesel, rok 1991. W samochodzie wymieniłem alternator bo stary był spalony (uzwojenie na stojanie było aż czarne). Po wymianie alternatora na używany z allegro kontrolki ładowania dalej się świecą. Doszedłem do przyczyny problemu. W regulatorze napięcia są dwa styczniki (jeden uruchamia drugi...
To spalisz mostek. Też dasz podwójne diody? Usuwa się przyczynę, dopiero potem skutek.
Cześć! Żeby stwierdzić jaki jest powód uszkodzenia alternatora to trzeba go rozebrać i po sprawdzeniu i ustaleniu uszkodzonych części można wydać opinię. Należy sprawdzić diody ,stan uzwojenia /czy nie jest spalone-zwarte/ wirnik czy nie ma przerwy, sprawdzić regulator. Sprawdzić łożyska. W samochodzie przewody, masę, klemy. Alternator można uszkodzić...
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
Aż podjąłem trud analizy układu i przyznaję, że zgadza się. Trochę upierałem się z racji, że kiedyś spaliłem uzwojenie główne przy zwarciu diody, ale to był przypadek jednocześnie zwarcia na wyprowadzeniu ze środka gwiazdy do masy. Dalej nie pasuje m ta informacja: "Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie" ,ale już milknę.
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
Szanowni koledzy, kupiłem w/w mostek prostowniczy, wsadziłem do auta. Po podłączeniu minusowej klemy do akumulatora z nowego mostka poleciał dym, a klema zaczęła iskrzyć, odłączyłem to szybko, potem jak przyłożyłem lekko już tego nie było. Odpaliłem auto, ta sama historia z diodą, nie gaśnie, tylko się jarzy. Po odłączeniu ujemnej klemy auto pracowało,...
Robiłem kiedyś sztuczne obciążenie w postaci żarówek halogenowych, ale szkoda zachodu. Prostsze rozwiązanie to test zwarciowy z pomiarem prądów fazowych miernikiem cęgowym. Poza tym, jeśli uzwojenie jest już spalone to od razu pojawia się przebicie do masy, rzadko kiedy zwarcia międzyzwojowe.
Przy oderwaniu przewodu zasilającego podczas pracy alternatora napięcie na nim dochodzi do 100V następuje spalenie obwodu wzbudzenia między innymi wirnika którego uzwojenie zaczyna pobierać duży prąd powodując uszkodzenie nowego regulatora.P
oj 3-4 w roku mam spalone uzwojenia,przebicia na mase nie licze. Ty czy twoi klienci? Jak to się robi? Wjazd z rozgrzanym alternatorem do strumyka? :) Może winna jest kiepska konstrukcja pojazdu - alternator niezabezpieczony przed rozbryzgami wody. Miałem spalone uzwojenie prądnicy w Wartburgu dlatego, że padł regulator i nie działał ogranicznik prądu....
Koledzy znów mam problem z tym alternatorem, padł tym razem regulator rozebrałem go przemierzyłem uzwojenia prostownik wszystko ok, oprócz regulatora i znów pytanie dlaczego się spalił czy po podmiance nie spali się znowu i gdzie takie cudo można dostać za dużo mniej niż nowy alternator? podaje dane i numer alternatora: 14V -- 90A -0 123 325 008---to...
Witam wszystkich Od razu przepraszam jeżeli robię coś źle, ale pierwszy raz piszę na tym forum Mam problem z alternatorem we władku. Spaliły się w nim uzwojenia, bo koleś co to robił zrypał sprawę i źle popodłanczał. Alternator nadaje się na złom. Posiadam T25A2 z 1990 roku. Był w nim alternator bezszczotkowy z wbudowanym regulatorem 6ΠB23-50(pod...
Szczotki występują razem z modułem, koszt około 200zł (Renault Master) . Trzeba rozbierać cały alternator . Pewnego razu kolega pożyczał prądu innemu kierowcy i spalił uzwojenie, zabezpieczenie nie zadziałało. Powiedzmy że auto stoi 12h bez odpalania ,jest mróz tak jak dzisiaj –10. Odpalam silnik ładowane są dwa akumulatory + światła +podgrzewane...
Spalony stator też daje napięcie, a przy okazji pali regulatory. Sprawdziłeś stator fizycznie (wzrokowo)? Pewnie nie. Alternator jest jednofazowy (uzwojenie bezmasowe), alternator o obciążalności 22A. Tylko użycie regulatora trójfazowego do przeróbki ma sens.
Nie wiem czy dobrze rozumiem. Mam zmierzyć amperomierzem ile wychodzi prądu z alternatora? Czy regulator nie powinien od razu reagować na brak obciążenia prądowego i zwiększać napięcie? 1. Jak sprawdzić czy alternator jest obecnie sprawny (zakładam, że nowe diody jeszcze się nie spaliły od tego obciążenia które włączyłem - chyba że były zbyt małe na...
Zanim temat zostanie zamknięty mógłbyś powiedzieć dlaczego uzwojenie na dole jest czarne bo wg mnie jest spalone ale to może źle widać.P
teraz plusem rozwiązania z większa baterią jest większy zapas prądu do rozruchu w ciężkich warunkach, oczywiście póżniej doładowanie po takim rozruchu potrwa dłużej ewentualnie trzeba bedzie pomóc prostownikiem... minusy to: większy prąd samorozładowania dużych baterii i drugi kręcąc długo rozrusznikiem, mając zapas mocy łatwo można tenze rozrusznik...
Chyba mój kumpel ma taki alternator, ale czy do "rozruchu" alternatora nie trzeba prądu z akumulatora, bo ten raczej będzie podłączony bezpośredni do odbiornika energii. W generatorze wiatrowym jest podobnie jak w samochodzie: musisz miec jakis uklad regulacji, bo inaczej przy wysokich obrotach spalisz odbiorniki (w aucie "zagotujesz" tez akumulator)....
Napięcie 13,9V to jaka to norma? Jedna faza uzwojenia stojana jest spalona, przecież to widać na zdjęciu, dlatego jest niskie napięcie i tak późno się wzbudza. Życzę jak najlepiej ale uważam że niedługo ten alternator się skończy.
Chaotyczny opis. Mamy rozumieć że: regulator napięcia którego nie miałem przy kupnie ciągnika To miałeś, czy zastosowałeś taki jak na zdjęciu. Próbowałeś naprawić alternator, i Poczyściłem go, poodnawiałem luty i stwierdziłem że diody się spaliły, ponieważ po podłączeniu wzbudzenia dalej nie ładował. Niestety nie posiadam miernika A sprawdzałeś uzwojenia?...
Masz diodę spaloną. Masz zwarcie w uzw i będzie ci palić diody. Dodano po 3 Ten alternator kupisz za 60zł.
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Witam! nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Ale po kolei, w warunkach domowych sprawdziłbym połączenia przewodami z alternatorem. Możesz jechać do mechaniora i on to sprawdzi, jeśli będzie wyglądało ok. to po prostu wyciągnie alternator, sprawdzi uzwojenie wirnika, komutator, szczotki, uzwojenie stojanu, dalej zespół diodowy i regulator...
Czyli rozumiem, że ten pierwszy układ to mostek dwudiodowy, dwupołówkowy, tylko, że zastosowane po 2 diody na jeden koniec uzwojeń. Więc mogę wyrzucić spalone diody w rzucić nowe. Koniecznie muszę stosować diody z alternatora? Czy prostownicze starczą? I koniecznie muszą być po dwie sztuki na każdy koniec? Albo druga opcja: przecież mogę uzwojenia wtórne...
Pomysł jest bardzo specyficzny ale bardzo dobry prób takich nie robiłem (i to co piszę jest moim domysłem) siłe hamowania wyregulujesz ilością prądu wzbudzenia jeżeli się spalą diody to i bez nich "hamulec" powinien działać tylko trzeba pozwierać oczywiście. Jeżeli uzwojenia się bedą grzać to zamontuj wirnik (łopatki) do studzenia na tym alternatorze...
Witam Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość . Posiadam w domu transformator 15 volt około 50 a. Służył on kiedyś jak wspomagać rozruchu do silników benzynowych. Spaliły się w nim diody i leży nieuzywany . mam diody valeo od alternatora jest tam 8 diód i 6 podłączeń od uzwojenia alternatora. Chciałbym użyć te diody i wskrzesić ten prostownik....
Alternator ma wbudowany prostownik (właśnie znalazłem taką info. w sieci) i myślę, że tam spaliliśmy jakąś diodę. Jakie jest prawdopodobieństwo, że przepaliło się uzwojenie? Gdzie nie zapytam to wszyscy raczej mówią że małe... tym bardziej, że to wszystko chodzi w oleju i chyba nie tak łatwo jest przegrzać uzwojenie 2 sek. zwarciem? Aha. Jakie powinno...
andwod napisał-Drut o przekroju ponad 2mm^2 wytrzymuje ponad 20A nierozumiem jakim cudem drut wytrzyma takie natężenie? co do mostka prostowniczego to bym nie polecał ,przy niewielkim zwarciu spalony i szkoda tych śmiesznych 7 czy 10zł. polecałbym diody z alternatorów najlepiej polonez moc 25A wytrzymują 50A regulacje możesz zrobić na triaku ,znajdziesz...
Doctore. Nikomu się nie spalił ponieważ dostarczenie mocy 1kW z akumulatorów modelarskich jest krótkotrwałe i nierealne. Gdyby tak mogły dostarczyć takich mocy to dawno bym już jeżdził rowerem elektrycznym na długim dystansie. Alternator 100A jez uzwojony drutem fi 1,7 i ma określone wymiary, jakim drutem uzwojony jest silnik 200g 1 kW, 12V
Alternator, który podłączy się do baterii o rezystancji wewnętrznej rzędu kilku miliomów, przy krótkotrwałej różnicy potencjałów na poziomie pojedynczych woltów, pracuje mocno przeciążony i może ulec awarii . Bo stabilizator w alternatorze ogranicza jedynie napięcie do ok 14,5V, żeby nie wygotować elektrolitu w akumulatorze kwasowym. Jest w stanie...
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli kontrola nie świeci to sprawdź dlaczego.Odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze D+ i przyłóż na masę.Jak się zapali kontrolka ,to świadczy o uszkodzeniu regulatora lub przerwie na uzwojeniu wirnika ,krótkich szczotkach,zużytych pierścieniach ślizgowych na wirniku . Gdy nadal kontrolka...
Nie możesz tam założyć pierwszego lepszego rezystora ponieważ spalisz uzwojenie wirnika albo uszkodzisz instalację. Dzięki żarówce 2W prąd o określonej wartości (~0.2A) przepływa przez wirnik wytwarzając pole magnetyczne i czym większy przepływ prądu przez wirnik tym wcześniej wzbudza się alternator stąd zmiana żarówki na 4W wyraźnie przesuwa zakreś...
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
http://obrazki.elektroda.pl/5582042900_1... Pozwoliłem sobie troszkę przerobić zdjęcie. Kolega napisze czy w tych zaznaczonych miejscach uzwojenie jest takie jakie powinno być czy może bez lakieru. Napisałeś na początku że na 6 diodowym nie było zbyt dobrego ładowania. To mogła być kolejna przyczyna oprócz spalonych diod.
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
Witam, mam taki problem... mam malucha el i problem jest taki że nie ma ładowania, na początku siadał regler co jakies 2 dni ale teraz problem juz jest całkiem powazniejszy; po odpaleniu malacza świeci kontrolka "akumulatora", sprawdziłem i wymieniłem wszystki diody na nowe!!! Wymieniłem tez regler, sprawdziłem uzwojenie alternatora okazało się sprawne...
Witam posiadam fiacika włoskiego 125p z '71r wystąpił 2 razy problem uszkadzających się diod w alternatorze :( nie wiem co moze być przyczyną ostatnio gdy spaliła sie dioda na jednej z faz spaliło sie takze uzwojenie stojana . Wymieniłem uzwojenie i diody na nowe ale po paru miesiącach eksploatacji zauważyłem ,że coś jest znowu nie tak z ładowaniem...
Coś mi tu nie pasuje. Powinieneś mieć trzy takie płytki, każda na fazę, z tym że tyrystor powinien być dużo większy i na radiatorze. Wtedy oznaczenie możesz sprawdzić z innej płytki. Honda raczej nie stosuje regulatorów z wejściem "sense". Musiałbyś mieć trzy tyrystory w okolicach diod prostowniczych. Dodano po 14 Chyba już wiadomo. Masz alternator...
Prąd żarówki w pierwszym momencie przepływa przez uzwojenia wirnika i bierze udział we wzbudzaniu się alternatora w pierwszej fazie pracy - dlatego może się zdarzyć, że przy braku żarówki (lub kiedy się spali) nie będzie ładowania, podobnie jeśli ten prąd będzie zbyt mały. Czasem jest to cecha osobnicza danego alternatora - ot niektóre trudniej się...
Witam Zachęcony Waszymi opisami, postanowiłem samodzielnie przerobić mój agregat. Ordynarna chińszczyzna za 350 zł kupiona w markecie. Znalazłem nawet później w innym markecie taki sam za 300 zł. http://obrazki.elektroda.pl/4348741200_1... Wygląda prawie identycznie jak ten z początku tego wątku. Na Allegro jest dostępnych kilka wykonań...
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
do klon111 - Trzeba to obliczyć. 1.Moc dopuszczalna wirnika 15 V x 2 A = 30 W .Takie ampery zmierzyłem po regulatorze w wirniku.Przyjąłem 2 A jako dopuszczalne w tym Swoim wirniku alternatora. 2.Opór uzwojenia wirnika R = U/I = 15 V / 2 A = 6,5 Ω ≈ 7 Ω 3.Prąd przy 120 V w wirniku I = U / R = 120 V / 7 Ω = prawie 20 A ( do tego...
spalić uzwoić alternator uzwoić uzwoić alternator
renault magnum modulator amica wymiana pompy peugeot boxer kluczyk
smugi wydruku rysunek techniczny
Naprawa urwanego przewodu w lutownicy ZDZ Problemy z pilotem scyzorykiem w Mercedesie W210 290 TD