No tak - bzdurę palnąłem ;-). Czy te objawy mówią w 100% o spalonym uzwojeniu rozruchowym? Bo może być tak, że to automat rozruchowy popsuł się, i nie odłączał uzwojenia rozruchowego i ono się spaliło (i wtedy raczej lodówka na złom), ale może być też tak, że uzwojenie jest OK, tylko automat go nie włącza i wtedy trzeba by z tym włącznikiem kombinować...
Nie dziwota przy takim zapyleniu zapewne zatarty . Rozłączyć silnik od pompy i puścić może już spalone uzwojenie rozruchowe przy takim użytkowaniu .
Na 80% jestem pewien że styk jest NO przy starcie - pewnie dlatego nie chce ruszać może styki sie powypalały sprawdzę jutro. dzięki wielkie. Dodano po 2 A tak na marginesie gdyby uzwijenie padło - Czy mogę używać tego silnika przy spalonym uzwojeniu rozruchowym - powiedzmy że będę mu pomagał za każdym razem przy starcie?
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Witam ! Do rozruchu uzwojenie pomocnicze, kondensator i wyłącznik odśrodkowy łączone są szeregowo. Gdy silnik wejdzie na obroty wył odśrodkowy rozłącza tą część silnika. 4,4ohm to za mało prawdopodobnie jest spalone uzwojenie pomocnicze. Czasem to widać po rozkręceniu silnika. Ze spalonym uzwojeniem rozruchowym silnik nie da się odpalić gdyż zwarte...
Witam. Najprawdopodobniej zostało spalone jedno z dwóch uzwojeń,robocze lub rozruchowe stawiam na rozruchowe. Jak sprawdzić wprowadzić w wirowanie silnik i wtedy podać napięcie jeżeli silnik ruszy to jest spalone uzwojenie rozruchowe .
Odepnij wszystkie przewody (kondensator też), zmierz omomierzem czy są połączenia na wszystkich stykach (oprócz ochronnego). Prawdopodobnie nie będzie na jednym styku kondensatora, jeśli tak to jest kilka opcji: może być połączenia przy samych stykach(rozgięte lub zaśniedziałe blaszki, bądź zerwany drucik pod kopułką, można zdjąć, ale trzeba uważać...
Witam. Na wstępie dziękuję za zainteresowanie moim postem. Odpowiem po kolei. A więc wcale nie chcę uruchamiać silnika ze spalonym uzwojeniem rozruchowym ponieważ przy zachowaniu danych nawojowych przezwoiłem ten silnik jeszcze raz. Jeżeli chodzi o kondziory to doszedłem, że kondensator Ca którego pojemność wynosi 100 mikro jest wpięty poprawnie ponieważ...
Czyli tak jak, typowy kompresor od lodówki :idea: Ten sam system rozruchu poprzez otwarcie styków przekaźnika rozruchowego po spadku prądu w uzwojeniu głównym. Niestety obawiam sie że silnik padł (spalił się). Wartości rezystancji na to wskazują. :cry:
Spalone uzwojenia rozruchowa kompresora
Rozumiem że dłuższa praca na uzwojeniu rozruchowym także spowoduje spalenie uzwojenia? Tak, dłuższy rozruch jednorazowo, czy kilka/kilkanaście rozruchów w krótkim czasie skończy się dymem.
Czyli oprócz nowego kondensatora pasowało by uzwojenie rozruchowe nawinąć na nowo? Tego na odległość nie potrafię powiedzieć, chociaż przeważnie takie uzwojenia spalone wzrokowo daje się zdiagnozować. Przezwojenie samego uzwojenia rozruchowego w tym silniku jest czynnością mało wykonalną z racji sposobu ułożenia cewek. Część uzwojenia roboczego i rozruchowego...
spalone uzwojenie rozruchowe to typowe w kosiarkach z marketu....
W przecinarce do metalu zablokowała mi się piła taśmowa (na kilka minut) i od tej pory żeby wystartować silnik muszę odpalać go sznurkiem jak kosiarkę. Czy na pewno spaliłem uzwojenie rozruchowe, może to kondensator albo jakiś termistor? Silnik: 0,45KW, 1400 obr/min, dwa kondensatory 10 i 50uF.
A grzeje się podczas pracy? Bo wygląda na to , że ma spalone uzwojenie rozruchowe. Ma gdzieś tabliczkę znamionową ten silnik? Zrób zdjęcie ew
niestety na moje oko ten silnik ma spalone uzwojenie rozruchowe :( P.s. Może ktoś się orientuje jaki jest mniej więcej koszt przewinięcia takiego silnika?
Jak moge sprawdzić czy przewód 1-2 jest uzwojeniem głównym a 3-4 uzwojeniem rozruchowym ? ( nie chce spalić wentylatora przez eksperymenty ) I jeszcze jedno zakładając że 1-2 - główne a 3-4 rozruchowe to na 1-2 podpinam faze i zero a na 3-4 jak podpiąć kondensator ?
Czy jest to w jakiś sposób przeszkodą? Przy zbyt małej prędkości może nie wyłaczyć uzwojenia rozruchowego i się spali.
Temat uważam za skończony dzisiaj rozebrałem silnik i zobaczyłem spalone uzwojenie rozruchowe, lecz po jego ściągnięciu myślę że posłuży mi ten silnik jeszcze trochę
Po pierwsze-nie są to cewki.Są to kondensatory.Przeczytaj co na nich pisze(jaką mają pjemność?).Możesz mieć też spalone uzwojenie rozruchowe(zmierz omomierzem).
Jeśli wcześniej brzęczał i nie ruszył to najprawdopodobniej masz spalone uzwojenie rozruchowe. Jeżeli lubisz się bawić to możesz rozciąć kopułkę i wyjąć silnik. Ja kiedy nie wiedziałem jak podłączyć spaliłem silnik i wyjąłem sam kompresor i podłączyłem pod inny silnik.
Być może masz spalone uzwojenie rozruchowe ale wtedy silnik powinien buczec . spróbuj po podłączeniu ruszyć wałem ręką. A w ogóle to najlepiej wrzuć fotkę z zaciskami i tabliczką znamionową silnika. Pozdrowienia
Żeby zachować pewną poprawność na forum to w filmiku podanym przez kenworth 18 jest błąd https://youtu.be/CitvFPu49E4 Młody jak sądzac z głosu chłopak twierdzi że szybkie obroty na silniku Wiatka uzyska w lewą lub prawą stronę, otóż nie, szybkie obroty są tylko w jedną stronę, lewą, podłączając w drugą stronę spalimy silnik ponieważ będzie pracował...
Masz silnik jednofazowy. Faza rozruchowa przechodzi przes tarc,e odśrodkową i odłącza ją po osiągnięciu obtotów. Sprawdż czy tarcza odłączająca bez oporów posuwa cie poosiowo, bo spalisz uzwojenie rozruchowe i silnik trzeba będzie przezwajać. Narcyz 2
A jak to sprawdzić? Ten silnik ma 2 rodzaje uzwojeń - główne i rozruchowe, opisane objawy wskazują na brak działania uzwojenia rozruchowego. Najczęściej spotykaną przyczyną jest przegrzanie/spalenie uzwojenia rozruchowego. Najlepiej i najpewniej można to sprawdzić rozbierając silnik. Uzwojenie rozruchowe jest nawinięte cieńszym drutem, jeśli jest przebarwione...
Lodówka Polar CZN280. Kupiony nowy termostat - jedyna różnica, że stary miał +8.5°C do -18°C, a ten ma +3.5°C do -18°C i ma 85 cm. Pokryty ostrożnie folią na kapilarze identycznie jak stary. Niestety zamraża lodówkę do -5°C zamiast chłodzić. Będę testował na żywo, czy się wyłączy na lodzie. Ktoś pisał, że te po 25 złotych to często wadliwe, a niby Danfoss....
Masz spalone uzwojenie rozruchowe lub żle uruchamiasz,dlatego lepiej zrób to(jeśli chcesz)za pomocą prekażnika rozruchowego i nadmiarowego tak jak radził kol.Bleble,a jeśli nie dajesz rady, a chcesz koniecznie wiedzieć czy masz sprawny-zanieś do zakładu zajmującego się naprawą agd lub przezwajającego silniki.
A czy kolega nie przewidział że może być spalone uzwojenie rozruchowe lub uszkodzony wyłącznik odśrodkowy. Czy możliwe jest sprawdzenie uzwojeń odpowiedzialnych za rozruch bez rozbierania silnika (kondensatory i puszka są na wierzchu)? Jest możliwe , ale musisz mieć omomierz.
Wygląda na to że jest to silnik z aparatem odśrodkowym (pracuje bez kondensatora).Skoro rusza po napędzeniu ręką to oznacza że: -ma spalone uzwojenie rozruchowe lub -aparat odśrodkowy nie łączy na stykach Rozbierz go i zobacz ,na deklu powinna być blaszka ze stykiem może wystarczy przeczyścić styki
Może z tym silnikiem to nie takie głupie rozwiązanie. Ale wszystkie wiertarki które oglądałem mają 2800 obr. Nie jestem w stanie umieścić takiej dużej przekładni. Czy możliwe że te białe kabelki które rozpoznałem jako kondensator to uzwojenie rozruchowe ?? Czy możliwe żeby kondensator był zainstalowany wewnątrz silnika? Jak w takim razie sterować kierunkiem...
Z silnika do puszki przyłączeniowej wychodzą 4 końcówki. Nie znam się na uzwojeniach i nie wiem, czy to są 2 niezależne cewki. Czy można jeszcze coś zmierzyć ? To są koncówki dwóch uzwojeń - roboczego i rozruchowego. Zmierz rezystancję tych uzwojeń. Prawdopodobnie spalone uzwojenie rozruchowe, skoro twierdzisz, że kondensator jest ok.
Już wszystko jasne. Uzwojenie rozruchowe spalone ( nie przewodzi) Brązowy od kondensatora i brązowy jako odczep i ciągłe pomyłki. szukam nowego stojana bo na silnik nie mogę chyba liczyć. pozdrawiam dzięki za pomoc Dodano po 3 Uzwojenie rozruchowe spalone
Jeśli będą cały czas zawarte to się coś stanie? W niedługim czasie-sekundy, góra kilka minut spali się uzwojenie rozruchowe. U ciebie przynajmniej wzrokowo wygląda OK.
pomiędzy żółtym a czerwonym nie ma przejścia, zgadza się? Tylko pomiędzy żółtym a czerwonym? Jeżeli żółty nie ma połączenia z niczym, to tak, spalił się. Żółty to faza rozruchowa która dzięki kondensatorowi przesuwa w fazie prąd płynący tym uzwojeniem przez co w silniku zamiast przemiennego pola magnetycznego tworzy się coś na kształt pola wirującego...
Tak jest, dokładnie spalone uzwojenie "rozruchowe" silnika. Dzisiaj w zastępstwie uruchomiłem rupiecia z 1977r i o dziwo chodzi bez zarzutu. Jest to lodówka jednodrzwiowa z komorą mrożącą u góry, niezbyt szczelną zresztą. Chciałbym, żeby nie mroziła wcale, tylko chłodziła. Można coś takiego osiągnąć np. przez odpowiednie umiejscowienie czujnika temperatury,...
Czyli jednak może być uszkodzone uzwojenie? A co do tego rezystora to już nie kumam. Macie na myśli rezystor mostkujący na zewnątrz kondensatora? Bo pojemność mierzyłem na samym kondensatorze. update Ehh, zwiekszyłem luzy na ośce i juz startuje po popchnięciu. Więc to na pewno uszkodzony kondensator startujący. Gdyby jednak nie to pozostaje spalone...
To stary silnik od pralki. Silnik ma określoną pozycje pracy, w pralce jest oś do góry. Niema tam żadnego czujnika, jest włącznik rozruchu elektromagnetyczny (stycznik prądowy). Tą puszkę z włącznikiem elektromagnetycznym można odkręcić i należy tak ustawić aby kotwica podniosła się do góry w czasie rozruchu załączają uzwojenie rozruchu na czas rozruchu....
Spalone uzwojenie, albo zatarte łożyska.
neo_dec napisał: Właśnie spaliłeś uzwojenie rozruchowe. To pewnie był kondensator albo jakiś włącznik, może odśrodkowy ?. Takie uzwojenie wystarczy zewrzeć na krótko przy starcie a potem rozłączyć. Na razie jeszcze działa, ale najprawdopodobniej będzie do wymiany. Co do tego już uszkodzonego elementu to na pewno nie był to kondensator. Najprawdopodobniej...
Oczywiście dodanie czegokolwiek do spalonego uzwojenia raczej mija się z celem. Myślałem raczej o jakimś twardym starcie na uzwojeniu pracy. Pewnie to również niewykonalne. Rzuciłem temat, ale po głębszym namyśle raczej do zamknięcia.
Miernikiem sprawdzałeś przejścia przez uzwojenia? Patrząc na kolor lakieru izolacji można wywnioskować że spalony. Dwa uzwojenia: jedno robocze, drugie rozruchowe.
Uzwojenie rozruchowe jest spalone.
W pierwszej kolejności sprawdził bym kondensator rozruchowy, nie jest to droga sprawa najlepiej kup nowy taki sam, podłącz i sprawdź czy działa. (można też spróbować ruszyć za wał silnika gdy buczy jeżeli wystartuje i dalej kreci się normalnie to oznaka zużytego kondensatora - TYLKO OSTROŻNIE ŻEBY RĄK NIE POURYWAŁO) Tyle tylko, że jeśli to faktycznie...
Witam! Wymontowałem z zamrażarki agregat marki "EDA" w celu budowy kompresora oczywiście. Nie demontowałem sondy i po podłączeniu wszystko prawidłowo działało. Po serii uruchomień z małym odstępami czasu, agregat na zaskakuje tj. "buczy" do odcięcia przez termik, a przy tym zabulgocze minimalnie olejem. Czy tym sposobem mogłem spalić uzwojenie rozruchowe?...
Nie, do tego silnika nie potrzeba kondensatora, najprawdopodobniej uszkodzone (spalone) jest uzwojenie rozruchowe. Silnik ten ma dwa uzwojenia: - główne , które napędza silnik - rozruchowe , które pozwala silnikowi wystartować Zwykle uzwojenie rozruchowe daje się wymienić (przezwoić) bez naruszania uzwojenia głównego.
To podłączenie o którym napisałem, nie zadziałało z tego względu że błędnie zinterpretowałem wyniki pomiarów :) największy opór to wartość dla obu uzwojeń więc skoro było to dla pary przewodów (nieb-czer) to znaczy, że wspólnym dla obu uzwojeń jest brązowy i to jego dałem bezpośrednio do zasilania. Biorąc pod uwagę że z pozostałych dwóch par przewodów...
Tak nie zadziała, spalisz silnik. Uzwojenia rozruchowe musi być załączane tylko na czas rozruchu, najlepiej zdobyć orginalny przełącznik - nie wiem jak to się fachowo nazywa - ta czarna puszeczka wkładana na wtyki z przekaźnikiem prądowym i bimetalem w środku.
No to w takim razie przekaźnik rozruchowy był gdzie indziej, a Ty podłączając tylko jedno uzwojenie po prostu je spaliłeś bo silnik nie mógł ruszyć. Ten dym to pewnie zapach palonego oleju i emalii na uzwojeniu.
Dobry wieczór. Spalił mi się (dosłownie poszedł z dymem) starter rozruchowy pompy myjącej w nieco starszej zmywarce Bosch. Wyczytałem, że jest to problem z uzwojeniem, więc odgrzebałem pompę myjącą z demontażu 9000.113501 i wygląda jak nowa. Ale nie mam pojęcia jak ją podłączyć na krótko, żeby sprawdzić czy kręci. Próbowałem na kilka sposobów, czasem...
Dziękuję za wszystkie rady. Dziś jeszcze otworzyłem silnik z drugiej strony, prawdopodobnie przez przeciek z węża spaliło się uzwojenie rozruchowe. Przewijanie nie opłacalne, ale dostałem taki silnik za 20zł i działa :) pozdrawiam
Witam serdecznie. Mam problem. Polega on na tym: Posiadam silnik jednofazowy o mocy +- 1,5 KW. Jest on podlaczany pod 230V. Niestety w momencie podlaczenia, aby ruszyl potrzebuje pomocy reki (w zaleznosci w ktora strone rusze to on zaczyna juz "hulac"). Jak rozwiazac ten problem, zeby silnik ruszal w odpowiednim kierunku bez mojej pomocy ? Druga sprawa,...
Buczenie silników tego typu spowodowane jest tym, iż nie działa uzwojenie rozruchowe ( to podłączone pod zaciski Z1,Z2). Uzwojenie to służy tylko do startu a potem odłączane jest przez wyłącznik odśrodkowy. Rzeczy które musisz sprawdzić : 1. Sprawdź omomierzem czy nie jest spalone uzwojenie ( zaciski Z1, Z2) 2. Sprawdź kondensator CA (często upala się...
Nikt nie ma pomysłu ? To może lepiej będzie przewinąć cały silnik na trójfazowy (połączyć uzwojenia w trójkąt) i dobrać jakieś kondensatory (3 zaciski na tabliczce powinny chyba wystarczyć) , pomimo że są spalone tylko uzwojenia rozruchowe w obu posiadanych silnikach (o dziwo rozruch następuje na samym uzwojeniu roboczym )
Witam ten pierwszy to na pewno silnik od pralki i zapina sie go na skrajnych jeżeli buczy i nie rusza to spalone jest uzwojenie rozruchowe pali się ono bardzo szybko gdy silnik zostanie chwilę przytrzymany.
Witam. W silniku od frani spaliło się uzwojenie rozruchowe ponieważ niezadziałał wyłącznik odśrodkowy, czy jest jakiś sposób żeby za pomocą kondensatora silnik mógł startować. Bez uzwojenia pomocniczego silnik trzeba recznie ruszyć w prawą bądź w lewą stronę i wtedy działa
Witam. Czy silnik dałeś kondensatorem do serwisu?. Serwis mając sam silnik bez kondensatora(przezwajając go),z pewnością mógł stwierdzić ,z jakiej przyczyny silnik się spalił .Czy uzwojenie główne i rozruchowe było spalone ,czy tylko rozruchowe.
Widzę, że coś niecoś jednak wiesz, chociaż udajesz że nie. :D Całe Twoje rozważanie byłoby łatwiejsze, gdybyś nie brnął w sinusoidy, a skoncentrował się na wykresie (wykresach) wskazowych. Spróbuj. :D Dodano po 9 Oraz czemu kondensator jest tylko do rozruchu ? Pewnie nauczyciel tłumaczył, że celem do osiągnięcia jest pole magnetyczne wirujące, które...
Zwieranie termostatu miałoby sens gdyby sprężarka wcale się nie odzywała. Twój przypadek widzę tak: po ostatnim "wywaleniu" bezpiecznika na dobre spaliło się uzwojenie rozruchowe sprężarki - dlatego teraz nie robi zwarcia. Cichutko burczy bo silnik nie pracuje. Co do Twojej nadziei na uratowanie tej sprężarki to jest tak jak z moją nadzieją na to że...
Silnik nie ma wyłącznika odśrodkowego, może kiedyś miał. Wył odśrodkowy jest zawsze w pokrywie. Nikt tego nie łączy w środku z uzwojeniem tylko zawsze wyprowadza przewody. Fizycznie jest to bardzo trudnego zrobienia. Przewody są cztery. Jak zrobisz na przełączniku wtedy musisz po podaniu napięcia druga ręka trzymać włączony przełącznik od rozruchu....
Uzwojenie rozruchowe jest spalone.
Jak buczy a nie robi zwarcia to jest spora nadzieja, że silnik żyje. Jednak pewność będzie po podłączeniu startera, ponieważ nie wiemy w jakim stanie jest uzwojenie rozruchowe.
Uzwojenie rozruchowe jest spalone.
Witam. nie mam takiej opcji że wcale styki w żadnym segmencie nie zwierają. Popatrz na schemat jaki zamieściłeś; w pozycji 0 masz zwarty segment 1.Pokazuje to tabelka po lewej stronie. Więc poszukaj pozycji wyłącznika w której jest zwarty tylko jeden segment (czyli 2 pary styków). Masz segment 1. Następnie przekręcając w prawo powinien zostać zwarty...
A może ten silnik na odśrodkowy łącznik rozruchowy który jest ciągle zwarty? Przy zwartym wyłączniku oðsrodkowym, za niedługi czas (minuta -dwie) uzwojenie rozruchowe spali się.
Teraz nabiłem butlę do 8 bar i zostawiłem kompresor na 20 minut po czym zacząłem oprózniać butlę pistoletem do przedmuchiwania. Ciśnienie spadło do 6 bar i kompresorek elegancko wystartował. Najgorzej jeśli zostawimy kompresor na dłużej z cisnienieniem przy którym styki presostatu są zwarte, wtedy po włączeniu do gniazdka nie startuje. Najlepiej startuje...
Ten silnik raczej pracuje bez kondensatora, możliwe że uzwojenie rozruchowe jest spalone
Nic z tego nie będzie. Ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy potrzebny do rozruchu. Spadek obrotów, będzie powodował włączanie się uzwojenia rozruchowego ,aż się to uzwojenia spali po kilku następujących po sobie rozruchach. Do tego silnika, jeśli to on musi być, zastosuj przekładnię pasową, tak, by uzyskać odpowiednie obroty.
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
100 kΩ do obudowy? Dla kilku woltów z multimetru? Zdaje się że silnik zamoczony albo przegrzany. Oba niebieskie to wyłącznik odśrodkowy. Żółty + czarny -uzwojenie rozruchowe, choć troche zbyt mała rezystancja. Brązowy + czerwony - uzwojenie główne, niby nie najgorzej, ale rozruchowe? Tak czy owak silnik niesprawny / spalony.
Mam prawie identyczną szlifierkę, tyle że w mojej trochę inne są obroty silnika (2700rpm, a nie 3000), https://obrazki.elektroda.pl/9152598500_... i niestety uzwojenie rozruchowe raczej jest spalone, czy w mojej uzwojenie główne z odpowiednim kondensatorem mogłoby wystartować samo?
Zakupiłem kondensator lecz po podłączeniu silnik nadal nie rusza, myślę że drugie uzwojenie pewnie jest spalone
Cześć, mam problem ze spalonym uzwojeniem pompy zasilanej z sieci 220V (silnik jednofazowy asynchroniczny z kondensatorem rozruchowym - małej mocy). Uzwojenie składało się z 1420 zwojów drutem (chyba) DNE 0,28mm (w emalii grubość drutu około 0,33mm). I teraz chciałem się zapytać czysto teoretycznie, czy dobrze myślę czy źle: 1. Czy chodzi o to żeby...
Ja tu widzę na pierwszym i na czwartym zdjęciu uzwojenie rozruchowe ewidentnie spalone. To trzeba przezwoić.
Uzwojenie rozruchowe jest spalone, albo te dwa przewody są od wyłącznika odśrodkowego i jest taka mała rezystancja.
Wpadłem na inny pomysł jakiej pojemności max można podłączyć kondensator aby pracował cały czas z pominięciem wyłącznika? Zły pomysł, spalisz silnik. Ten silnik ma uzwojenie ROZRUCHOWE, musi być odłączane. Wyjmij wirnik ze silnika i pokaż wyłącznik. Gdzie znajduje się podkładka redukująca luzy wirnika ?
Silnik 4 cylindrowy typ S324 fi cyl 120mm poj 7240ccm posiada odpreznik w celu ew rozpedzenia przed rozruchem .Natomiast co do bestera w wersji oryginalnej to sam bylem swiadkiem uruchomienia wlasnie z niego oczywiscie+spalone uzwojenie wciagajace wirnik
Spalił mi się przekaźnik rozruchowy w zamrażarce ze sprężarką Danfoss FR 8,5A 103U. W tym miejscu gdzie wypaliło, był właśnie symbol tego przekaźnika. Znajduje dużo różnych sprężarek danfossa, ale nie o symbolu FR 8,5A. Proszę podpowiedzcie jaki symbol tego przekaźnika kupić, dodam, że podłączałem ją na krótko, i chodzi np. jedna godzinę, więc myślę,...
Podłączając ten silnik na 230V straci on około 1/3 mocy. Musisz dobrać odpowiednią wartość kondensatora roboczego. Bez dodatkowego kondensatora rozruchowego ten silnik będzie slaby przy starcie. chyba nawet więcej. Uprzedzam, że po takiej przeróbce prądy w poszczególnych uzwojeniach zmieniają się wraz ze zmiana obciążenia silnika. Spalić go jest dość...
Przy obciążeniu to znaczy jak ?. Nie chce ruszyć piły ? Najprawdopodobniej faktycznie uzwojenie rozruchowe się spaliło, tzn. dostało zwarcia między zwojowego na skutek przegrzania i naruszenia izolacji. Gwint przy kondensatorze służy tylko do jego zamocowania , nie ma żadnej innej funkcji.
Oczywiście że jest kondensator rozruchowy. Pierwsze co sprawdziłem, to stan kondensatora i prąd płynący w uzwojeniu rozruchowym (ok. 1,5A). Już podejrzewałem spalone uzwojenie, uszkodzony kondensator itd. Pomierzyłem oporność i indukcyjność uzwojeń, sprawdziłem kondensator. Pomierzyłem prądy i napięcie zasilające. No i napisałem reklamację linii zasilającej.
Witam. Kupiłem taki mały agregacik (pewnie Chińczyk ) ok. 800 W ale brakuje w nim kondensatora do uzwojenia rozruchowego. Nie znam jego wartości, na próbę podłączyłem 10 mikro i działa ale nie chcę czegoś spalić. Jaki powinien być?
Sprawdż kondensator rozruchowy, może mieć zadużą pojemność
Nikt nie podał poprawnej informacji, moc użytkowa silnika (ruchowa) zmniejszy się √3 krotnie. Dlaczego? Bo zakładamy doprowadzenie do takiego poślizgu, aby prąd "fazowy" (pasmowy) silnika pozostał bez zmian, czyli na wartości I/√3, gdzie I - prąd przy pracy w trójkąt. Tylko moc rozruchowa zmniejsza się 3-krotnie. Moc silnika będzie sumą...
Witam ! I od razu jaśniej w głowie:) A jakie są konsekwencje takiego sposobu zmiany kierunku obrotów w zwykłym jednofazowym silników, w którym oba uzwojenia nie są identyczne? W ten sposób spalisz silnik, bo tzw uzwojenie pomocnicze, rozruchowe jest słabsze. Ingerując w połączenie wewnętrzne silnika można rozdzielić oba uzwojenia, wyprowadzając czwarty...
W uzwojeniu wyindukuje się napięcie zmienne! Otwierając i zamykająć tranzystor. Myślałem że na to wpadniesz Sad To jest przetwornica oparta na generatorze samodławnym, jeśli się nie wie jak działa generator samodławny, analiza układu, z dodatkowymi elementami od sprzężenia zwrotnego regulacji napięcia, nie jest banalna. W układzie występuje dodatnie...
Jeśli to silnik z wyłącznikiem odśrodkowym, to ten wyłącznik musi pozostać - jeśli podłączysz uzwojenie rozruchowe na stałe to się spali.
Podobnie miałem kiedyś z lodówką. Sprężarka załączała się, robiła się gorąca po czym wyłączała się kilka minut przerwy i tak w kółko. Okazała się uszkodzona sprężarka spalone było uzwojenie, prawidłowo działało tylko uzwojenie rozruchowe, przez co wydawało się że to nie sprężarka.
Nie namawiam do tego rozwiązania, ale podzielę się tym co wiem. Jeżeli chodzi o głośność pracy, żaden chyba nie dorówna lodówkowemu. Nie wolno z niego wylewać oleju – służy do smarowania łożysk silnika i kompresora. Używać w pozycji naturalnej (jak w lodówce) – Jego minusem jest mała wydajność, wtedy można zastosować zbiornik na sprężone...
(at)Hasztagmisiek Spalone uzwojenie pomocnicze silnika. So long Pamela...... :cry:
Witam serdecznie. Sam miałem 8 silników wyglądających tak jak ten u autora tematu. Miałem zarówno bez podstawki jak i również z podstawką po bokach lub na dole. Silnik ten miał 180 W mocy i 1380 obrotów. Nie potrzebował kondensatora rozruchowego ponieważ ma wewnętrznie zamontowany odśrodkowy rozruch o którym wspomnieli koledzy już troszkę wyżej. Niestety...
Jacentym 10 jak dasz mostek na dwa styki wychodzące ze sprężarki od lodówki to na 200% ją spalisz, w każdej sprężarce są dwa uzwojenia jedno pracy a drugie rozruchowe które nie powinno dłużej pracować niż trzy sekundy, starter zasila uzwojenie rozruchowe tylko na 1 sekundę i po starcie je odłącza, tłumaczyłem to kiedyś zbyszkowi.
Czy na pewno silnik jest do przewinięcia ? Czy lakier na uzwojeniach jest zwęglony i śmierdzi ? Ja rozebrałem swój silnik. Uznałem, że uzwojenia są w porządku. Łożyska obracają się lekko. Przesmarowałem oring. Cofnąłem wentylator prawie do segerka (mniejsze tarcie klocków hamujących). Przy wkręcaniu szpilek należy zachować ostrożność (kruchy materiał...
Jeśli twierdzisz, że na uzwojeniu rozruchowym nie masz żadnej rezystancji, to może ono być spalone.
Aby ten silnik działał musi mieć sprawny wyłącznik odśrodkowy oraz sprawne uzwojenie rozruchowe. Sprawdź uzwojenie rozruchowe czy ma obwód (może spalone). Natomiast co do tego przypadku to Jeszcze zauważyłem że on po ponownym uruchamianiu bez obciążenia zmienia kierunek obrotów. Co jakieś drugi, trzecie uruchomienie. ten typ silników bez uzwojenia rozruchowego...
Może tak być, że ten kondensator jest uszkodzony... Może też być, że uzwojenie rozruchowe jest spalone, może też być, że jeżeli sam coś przełączałeś, rozłączałeś to włączyłeś kondensator nie do tego obwodu co trzeba. Jeżeli pokręcisz wirnikiem (silnik bez prądu) jest opór to możesz mieć uszkodzone łożysko (a) i też Ci nie ruszy, a silnik po załączeniu...
Nie ma sposobów na to aby pracował w ka To jest silnik od pralki z lat chyba 60 i ten silnik może pracować tylko w określonej pozycji, w innej pozycji urządzenie rozruchowe nie wróci po rozruchu do pozycji "wyłączone' i po kilku sekundach u uzwojenie rozruchowe "pójdzie z dymem" -spali się.
Witam serdecznie!!! Agregat prądotwórczy Generac 2750 z silnikiem Tecumseh 2750, prądnica asynchroniczna, bez stabilizacji napięcia, zamiast 230v generuje napięcie ok. 370-390V. Przy obciążeniu napięcie to spada do około 230-240V, ale ....... takie napięcie przy podłączeniu jakiegoś urządzenia to "śmierć". Już spaliłem jedną wiertarkę. Bo co z tego,...
A co tam pokazywać? Uzwojenie główne , rozruchowe i wyłącznik odsrodkowy. Zamieniając miejscami końcówki jednego z uzwojeń zmieniamy kierunek obrotów. Jak temu silnikowi zmniejszyć obroty to odsrodkowy na powrót załączy uzwojenie rozruchowe i silnik się spali.
Ma ktoś doświadczenia w naprawie przerwanego uzwojenia rozruchowego? Ktoś gdzieś to kiedyś z jakimś pozytywnym skutkiem technicznym i ekonomicznym ? Widocznie masz spalone uzwojenie. Musisz przezwoić sinik, raczej nieopłacalne.
Witam. Był poruszany już kilka razy temat podłączania silników 3f pod jedną fazę, wszystko ok tylko silniki fabrycznie zbudowane pod 230V mają 2 kondensatory i wyłącznik odśrodkowy przez co nie mają problemu z startem pod obciążeniem. U mnie silnik ma 1,1 kW 220/380V, połączony w trójkąt, na stałe wpięty jest kondensator 80uF/450V oraz 2 kondensatory...
spalić uzwoić uzwoić rozruchowy kondensator wyłącznik uzwoić rozruchowy
haslo linux ciśnienie skrzynia nissan inwerter swietlowka
spawarka światłowodowa spawarka światłowodowa
Volkswagen Garbus – wyciek benzyny przy podstawie pompy paliwa, uszczelki, przekładka bakelitowa Renault Scenic II – brak reakcji na pedał gazu, awaria APP, przepustnica, limp mode