Jeśli ta dioda jest zamontowana równolegle do akumulatora to nie ma opcji by przez to nie było regulacji. Prawie na pewno jest zwarty tranzystor (Ten na radiatorze) albo co gorsze to uszkodzony te mały układ scalony.
Raczej najpierw padł regulator napięcia , potem spaliły się żarówki . Coś dzieje się z alternatorem . W japończykach niech cię nie dziwi napięcie z alternatora bez regulatora . Może przekroczyć grubo powyżej 100V .
To raczej nie regulator a sterownik przetwornicy. Zrób zdjęcie drugiej strony płytki to spróbujemy coś dopasować, bo zakładam że powyższa konstrukcja została żywcem zerżnięta z noty katalogowej elementu. No i masz elektrolity do wymiany.
Dzięki, jeszcze upewnij się czy uzwojenie całe, szkoda by spalić nowy regulator.
Lepiej nie ryzykuj spaleniem regulatora 10A to na pewno się spali.
Witam, Proszę: http://www.eres.alpha.pl/elektronika/fus... [url=http://www.eres.alpha.pl/elektronik... TR1 można zamienić na BT136. Przypomnę tylko, że w regulatorze występują napięcia niebezpieczne dla życia człowieka i należy zachować szczególną ostrożność. Pozdrawiam, Hiob.
Lepiej załóż dedykowany, bo majstry od "zamienników" skończyli oglądając płonący motocykl. Zanim jednak założysz nowy, przejrzyj styki i bezpieczniki, bo sam z siebie się nie spalił :)
Tranzystor to STP75N3LLH6. Dostanie go w Polsce będzie trudne. Można by po parametrach poszukać zamiennika , jednak jeden inny tranzystor mógłby sprawiać problemy w regulatorze. Spróbować można zamówić próbki z ST.
Silnik ma 250W to nie możesz dać regulatora 10A bo się spali. Szukaj regulatora 300W lub więcej.
Co do napięcia to z racji konstrukcji na biegu jałowym nie będzie ładowania, przy zwiększeniu obrotów do 2000 RPM będzie wyższe niż normalnie, ale przy wyższych musi być ograniczane do wartości 13.6-14.4V. Dalszy wzrost napięcia świadczy o uszkodzeniu tyrystorów ograniczających napięcie. Regulator z pewnością uszkodzony, ale przed wymianą na nowy przemierz...
Czy to jest tak że 230 idzie do lampy (promiennika) z jednej strony L , a z drugiej N tak jak w gniazku? i ten włącznik jest wpięty do układu? Chyba tak, ale to ty masz urządzenie i ty musisz to sprawdzić. Jeżeli tak jest, to czy wystarczy go podmienić na potencjometr? Czy musze jakiś konkretny potencjometr kupić na prawidłowe napięcie czy przy takich...
Czy po tym można rozpoznać? Z czym to się wiąże, jeżeli jest szeregowy. To jest typowy silnik asynchroniczny z kondensatorem, doskonale widać to na schemacie, czy najtrudniejszy w regulacji obrotów. Ściemniacz czy inny regulator spali ten silnik nawet bez obciążenia. Tutaj tylko można zastosować dedykowany falownik dwufazowy i wyeliminować wówczas...
Koniec końcem wyluzowałem regulator, zmostkowałem przewody i szlifierka pracuje.
triak BT136/600
Główny problem nie jest w konstrukcji tylko w napięciu jałowym/maksymalnym. Może się okazać że prądnica bez obciążenia daje 20-30V i po prostu spali regulator.
regulator od malucha z tego co wyczytałem ma 20A, ten rzekomo ma 40A, czy to istotne?, czy alternator może chodzić(działać) bez podłączonych akumulatorów? Czy od razu spali regulator?
Jeśli uważasz, że panel nie spali mi regulatora, to mogę wywalić ten konwerter i wpiąć bezpośrednio. Dodano po 11 Obawiałem się że skoro na panelu pisze Voltage at Maximum Power - 54,7 V a regulator ma maksymalne napięcie 50 V to jest ryzyko że się spali kontroler
Czy instalacja elektryczna może powodować uszkodzenie regulatora napięcia? A czy jeśli na przykład instalacja elektryczna jest połączona z ładowarką, która zasila cały czas i jest obciążona, to czy może to powodować uszkodzenie regulatora? Czy regulator napięcia może się popsuć z powodu zużycia? Czy jeśli instalacja elektryczna była przerabiana, to...
Jak ustawisz za niskie obroty i załączysz wentylator to będzie on miał za mały moment obrotowy by wystartował. Będzie stał w miejscu aż się silnik spali.
W ten sposób spalisz regulator i nic tym nie regulujesz. Dodano po 3 Jak już to odłącz przewód silnika od 2 i podłącz go do L regulatora. Z regulatora z A połącz z 2.
Silniczek jest szczotkowy, ale raczej nie będzie się nadawał. Mała moc, niskie obroty, mała sprawność. Kup silniczek szczotkowy, stricte modelarski, klasy 400 lub wyższej oraz regulator do niego. Obecnie "szczotki" są dość tanie. http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php... Gorzej z regulatorami. Szczególnie chłodzonymi...
Dodatkowe pytanie brzmi. Jeżeli za kondensatorem, będzie podwyższone napięcie przykładowo 70V to spali regulator mocy, który jest do 50V Przy 70V jest prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że spali :cry: . Jeżeli twój regulator mocy, faktycznie wytrzymuje 50V DC a nie jest to tylko przykład to nie ma problemu z transformatorem o napięciu znamionowym...
5v będzie bezpiecznie? Obejrzeć elementy na płytce, pokaż zdjęcie całej, spodziewam się 3,3V albo 5V. Na które Piny podać? Za cewką jest wyjście do dużego kondensatora ceramicznego.
Dzięki, Zrobilem tak w silniku zaburtowym Mercury- działalo bezproblemowo ale tam był malutki alternator ( 3 ceweczki chyba ze 2 A) Tutaj mam 16 A i obawiam się ,że taki skuterowy regulator sie spali....
Spalony regulator napięcia.
Czy silnik dmuchawy się nie spali? Znalazłem na aledrogo płyny regulator obrotów silnika AVT1613. Może takie rozwiązanie byłoby lepsze?
Witam! Do lutowanie drobnych elementów i czułych używaj tylko i wyłącznie Hot Air Jeżeli przyłożysz gorący grot do ścieżek lub nóżek to (w przypadku k700i) się spali regulator czy sterownik i joystik. Zdecydowanie użyj Hot Air
Teoretycznie tak ale nigdy tego nie próbowałem i koledze tez nie radze możesz spalić regulator, takich rzeczy się nie praktykuje... i poza tym bez przekaźnika rozładuje ci akumulator...
Trzeba sprawdzić jakie napięcie zmienne wychodzi z silnika ,min. i max. Niektóre ze skuterów mają granicę górnego napięci. Można spalić regulator.
Liczy się minimalne i maksymalne obciążenie. Zasilacz 20v -1.25V =18.75V ?? Masz na myśli min i max Uwy ? I nie zasilacz ale stabilizator, bo zasilacz to to co przed stabilizatorem - czyli np. transformator+prostownik +kondensator filtrujący. Jeśli tak, to min.Uwy=1,25V nie bierzesz pod uwagę, tylko maxUwy. Czyli potencjometr muszę kupić np. na 3.3kΩ...
Marcin G - nie można tego regulatora stosować do silników stosowanych w pompach CO. Ogólnie mówiąc tam mamy do czynienia z wirującym polem magnetycznym i jedyna sprawna regulacja w tym przypadku polega na zmianie prędkości wirowania pola czyli trzeba zastosować np. falownik. Efektem zastosowania tego regulatora będzie to że silnik nie ruszy lub przy...
A co się stanie jak podłącze pod regulator 150V więcej np. 170V. Spali się, wyłączy czy obetnie napięcie do 150V.
Tylko że na żadnym z nich nie widać żeby się spaliły,chyba że ja tego nie widzę.
Zastanawiam się czy jednak nie lepszy byłby inwerter który daje 230 V ponieważ mam wątpliwości jeśli dołączę do regulatora PWM lub mppt akumulator który ulegnij uszkodzenie to regulator się spali. A wiadomo z akumulatorami różnie bywa. Odbiornikiem wolałbym żeby były przetwornice lub UPS.
Też tak myślę ale wolę się upewnić zanim coś się spali🤪
Mimo późnej pory wydaje mi się ze nie Chyba 72 V / 520 W , sumują się albo napięcia albo prądy - moc zawsze. Świat jest pełen zagadek No zobacz jeden panel taki gotowy, to masz taką małą elektrownie poskładaną z przykładowo 60 modułów po 0,5V/4W. Jak masz regulator dajmy na to 12V 130W to mówisz ze nie mogę podłączyć pod niego 10 paneli równolegle...
Poradziłem sobie tak jak umiałem;/ Tzn. na szczotki podłączyłem żarówki, a do styków zasilanie. Jutro jeśli uda mi się kupić żarówkę 24V jeśli ta się spali to regulator jest winny.
czyli jeśli zamontuje akumulator i będzie napięcie stałe to się nie spali ? bo za regulatorem wychodzi AC a urządzenia typu licznik działają na napięcie stałe z tego co mi się wydaje
Dzień dobry! Niestety z mojej winy wysadziło mi regulator oznaczony na płytce jako IC4 5pinowy. Czy ktoś byłby tak dobry i rzucił okiem na swoje radio co tam siedzi? Element znajduje się na środku pod spodem pierwszej płytki (tej od wzmacniacza).
modyfikacje przeprowadzają Tak. 1. Wykonują to nielegalnie. Układ oświetlenia to układ odpowiadający za bezpieczeństwo zarówno Twoje, jak i innych użytkowników ruchu drogowego. 2. Układ ten podlega homologacji. Sądzisz, że diagnosta na przeglądzie okresowym jest ślepy? 3. Czy policzyłeś, że po czasie nie spali się regulator napięcia? Z praktyki wiem,...
A co panowie sądzicie o takim regulatorze? Nie będzie ryzyka, że spali mi chałupę, jak zamontuję go w przewodzie wentylacyjnym? https://allegro.pl/oferta/regulator-napi...
Tak. Bez niego dioda się spali.
A ile amper ma bezpiecznik wentylatora??? 40A I mniej-więcej tyle pobierze. A stary dało się naprawić, tylko trzeba wiedzieć co tam wsadzić. Aha no to dobrze , bo już się martwiłem ,że wentylator zaczyna się przycierać i dlatego padł regulator... Że dało się naprawić to wiem... Wymieniłem tranzystor mocy , lecz jednak mniemam ,że jeszcze coś przed...
Witam, udało się rozwiązać problem? Jeszcze pytanko. Czy z kostki do stojana idzie jeden przewód? Na zdjęciu widać 3 przewody Dwa to z wtyczki zasilającej a trzeci to powrotny z regulatora. Jest miejsce na czwarty. Natomiast z regulatora wychodzą 2 (plus dwa L N). Czyżby ktoś odłączył? Dziękuję
Skąd mamy wiedzieć z jakiego pojazdu jest ten regulator? Z regulatorami trójfazowymi nie ma większego problemu z identyfikacją wyprowadzeń przy pomocy zwykłego miernika (pomiar diod na jego wewnętrznym mostku Graetza). U góry (trzy piny) powinieneś mieć trzy fazy z alternatora. Poniżej masz +/-, które trzeba ustalić miernikiem. Przy odwrotnym podłączeniu...
jeżeli będzie odpowiedno duża rezystancja i wytrzymałość(max. moc nie zostanie przekroczona) to nie zostanie spalony regulator uważaj najbardzej na prąd zaczynaj od maksymalnej rezystancji Pozdro.
Dwa akumulatory podłączasz równolegle, do nich podłączasz dwa regulatory (każdy osobnymi przewodami) i do każdego regulatora swój panel. Całkowicie bez sensu, jeden regulator będzie zakłócał pracę innego. Akumulatory też równolegle tak jak na rysunku. Jeśli są fabrycznie nowe i nieużywane to tak ale trzeba to zrobić w odpowiedni sposób (połączenie...
http://obrazki.elektroda.net/79_12721271... http://obrazki.elektroda.net/81_12721273...
Team Associates RC8BE - model Team Factory ( KIT ) w Polskich sklepach nowy 1400-1500 zł. Silnik i regulator nowy około 1000 zł. Aparatura Sanwa MT4GT nowa około 700zł. Musiał byś wizualnie popatrzeć w jakim jest ten zestaw części stanie.
Otóż nie sprzęt audi a zdalnie sterowany rozdzielacz hydrauliczny. Serwo będzie poruszało dzwignie rozdzielacza. Tylko obawiam się że akumulator po prostu spali ten regulator BEC...
Niestety ,to nieodpowiedni silnik. Wprawdzie może raz zadziałało, ale zniszczysz regulator,bo on jest do silnika innego typu, a za chwilę spalisz ten drugi silnik, bo on nie może współpracować z takim regulatorem. Silnik od pralki musi mieć napięcie sieci(230 V), nie obniżone regulatorem,bo ulegnie przegrzaniu , w efekcie spalenie uzwojeń.
Dzień dobry. Mam podobny problem z wentylatorem Harmana. Nie chcę spalić regulatora, więc wolę zapytać. Mam takie dwa schematy podłączenia. Silnik EC i chciałbym płynnie sterować obrotami. Podłączyłem zasilanie do wentylatora, ale nie wiem, jak podłączyć dalej wentylator do regulatora. Podacie schemat podłączenia według tych schematów? https://obrazki.elektroda.pl/8571520100_...
Mierzyłeś napięcia? Sprawdziłeś opór na rezystorach? Sprawdziłeś diody na zwarcie lub przerwę? Sprawdziłeś czy element grzejny w kocu się nie spalił? Dodasz wyraźniejsze zdjęcia?
Silnik lotniczy i regulator lotniczy to bardzo zły pomysł. Silnik lotniczy nie jest pyło/piasko szczelny, a auto łapie wszystko co się da, więc szybko rozwala się łożyska, albo zatrze się wirnik bo złapie piasek miedzy stator i rotor. Regulator lotniczy wymaga dobrego przepływu powietrza, żeby się nie przegrzewał. W aucie chłodzenie będzie znikome,...
https://obrazki.elektroda.pl/5589309700_... https://obrazki.elektroda.pl/9558543600_... Dodano po 2 Tak, oznaczenia mogą być różne, ale w chińskich jest przeważnie 1117, i 50 lub 5.0. Te dwa przykładowe układy nie są dla siebie bezpośrednimi zamiennikami! Ten AMS1117-5 ma zakres obciążenia blisko 1A (ok 800 mA), natomiast...
Pytanie zasadnicze, czy gdy włożysz żarówkę o mniejszej mocy to też ją spali na wysokich obrotach? Czy występuje punkt przy którym następuje ograniczanie napięcia i stałe świecenie żarówki z normalną jasnością? Jeśli regulator napięcia nie działa poprawnie, może to wynikać z dwóch czynników: 1. Przerwy w połączeniach pomiędzy regulatorem a statorem....
Rób sobie jak uważasz... Nie zmienia to faktu, ze ten zasilacz jest do niczego i tak czy siak Ci kompa spali - kwestia czasu.
Witam wszystkich... mam problem z Audi A6 2.8 V6 30v alternator 120A... Wszystko zaczęło się kilka dni temu, na autostradzie w ciągu kilku sekund ładowane z ponad 14V na zegarach spadło na 12V i zaświeciła sie czerwona kontrolka akumulatora; dojechałem do domu, akumulator był juz ledwo co rozładowany ok 8V - wymontowałem stary alternator; po sprawdzeniu...
Jesli ktoś posiada karte graficzną Winfast A6600 TD bardzo bym prosil o odczytanie opisu z regulatora npięcia oznaczonego jako Q17 (znajduje sie on obok cewki - metalicznego kwadratu obok kondensatorów) Wiem że byly montowane 2 rodzaje tych regulatorów - moj niestesty sie spalil z powodu zimnego lutu na jednym z kondensatorów - Udalo mi sie z niego...
takie chyba będzie jak spali się regulator i poda pełną moc. Więcej - mi woltomierz w samochodzie stwierdził przekroczenie zakresu, a pracuje do 22 V.
TNY268 jest układem zasilającym, rodzajem przetwornicy. Transformator jest transformatorem impulsowym i bez niego cały układ nie będzie działał, a próby jego pominięcia doprowadzą do spalenia całego układu! W przypadku palenia się rezystora bezpiecznikowego sprawdź najpierw diody w mostku prostowniczym na wejściu, kondensator (zwykle 10µF/400V)...
Na Li-Ion (ale dedykowanych do elektronarzędzi) będzie dużo mocniejsza niż na Ni-MH ale za to jak ją zablokujesz to jest szansa, że spali się regulator lub silnik. Ja jedną no-name (Pegasus czy coś takiego) przerobiłem na Li-Ion. Opłacać się nie opłacało, ale ogniwa miałem, kupiłem tylko BMS na Ali...
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Na dłuższą metę bym nie ryzykował. Zepnij po dwa w szereg i całość równolegle, będziesz spał spokojnie.
A czy taki regulator PWM CAY.122 24 C zadziała. ? Dodano po 2 Jeżeli zakres działania PWM podanego przezemnie to 0-99% to wychodziłoby że mogę pd praktycznie zerowych obrotów regulowac do max tak? a zasilanie od 10-40V przy napięciu max 24A w zupełności mnie satysfakcjonuje. Dodano po 17 Ostatnie w zasadzie moje pytanie: Czy podłączenie np. prostownik...
Schematy instalacji znajdziesz tutaj i opis kabli: http://www.simery.kgb.pl/Download/Downlo... Nie podałeś jaki to dokładnie model (wiem, że SR ale one miały różne instalacje elektryczne). Pooglądaj te, które są w linku. Polecam sprawdzić cewki, styki (czy nie są skorodowane), ładowanie akumulatora i przewody (najprostszy sposób to bateria i żarówka),...
Witam. problemem jest taki ze zrobiłem zwarcie na karcie i spaliłem jeden element a mianowicie <DC-to-DC step-down switchin> to jest jakiś g regulator, co w takim wypadku moge jeszcze zrobic czy wymiana tego elementu moze pomóc jesli tak to skąd wziąć taki regulator... czy moge podmienic na jakis inny... o takich samych parametrach ten spalony...
Jak założysz duży radiator to się nie spali. W regulatorze wydzieli się moc o wartości (42-5)V*1,5A=37V*1,5A=55,5W. Więcej do poczytania w temacie [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Zasilacz na LM317-zbyt wysoka temperatura układu scalonego. Jakie urządzenie chcesz zasilić?
Witam. Jestem na etapie budowy drukarki 3D (właściwie już prawie skończyłem). Niestety upaliłem Arduino MEGA (ręcznie ruszyłem silnikiem krokowymi i zadziałał jak generator). Jednak mimo upalonego regulatora napięcia (AMS1117) i kontrolera USB (CH340G) drukarka nadal pracowała prawidłowo sterowana za pomocą ekranu LCD z potencjometrem i gcodu z karty...
Kosiarka to przeważnie ma ustawione obroty maksymalne na jakich ma pracować. Tam przeważnie nie "dodaje się gazu". Jest ustawiony zakres obrotów, obroty te to są w granicach 2800-3000 na minutę. Przy obciążeniu gdy obroty spadają to regulator obrotów silnika je odpowiednio koryguje dodając lub ujmując gazu, i to wszystko. Naszym zadaniem jest zasadniczo...
Musi to być DC. Tutaj masz fajne podstawy z diodami jak się bezpiecznik spali ... świecą (bynajmniej wyglądają jak z nimi) https://allegro.pl/oferta/podstawa-bezpi...
Dzwoniłem dzięki za namiar i pomoc
Dlaczego kolega nie chce użyć silnika od kosiarki. Większa moc, regulator obrotów, mniejsze obroty do reduktora. Na wiosną sporo kosiarek wyląduje na złomie bo laweta będzie przerdzewiała, kosze połamane. Za 50 zł można kupić dobry silnik a kosz zostawić- szkoda za niego płacić.
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
Panowie, rozumiem, że szczotki czy regulator do wymiany. Zgadzam się z Wami w 100 procentach. Ale dlaczego zanika prąd? Dlaczego auto gaśnie? Pytam, bo może inna awaria spaliła regulator czy coś innego w alternatorze.
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
Triakiem zmieniasz wartośc napięcia zasilającego. Silnik do pracy potrzebuje napięcia a prąd pobierze z sieci jaki będzie chciał w zalezności od obciążenia. Regulator sam z siebie nie sprawi że automatycznie silnik się spali. Wzrost prądu spowoduje obciążenie na silniku. pzd.
Jestem pewny że to nie przez akumulator, nie ma zwarcia - nie traci energi całkowicie ! Zawsze te 5-6Volt ma. Podłączyłem przed chwilą regulator od silnika 125 i wszystko działa jak należy, ale obawiam się że z czasem też go spali jak te pozostałe regulatory.
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Lm praktycznie od razu się spali przy takim obciążeniu.
Może się stać coś złego. Moc silniczka, którą ograniczysz potencjometrem, wydzieli się właśnie na tym potencjometrze. Wskutek czego się spali. Jedyne wyjście regulator PWM - z elementów SMD wyjdzie płytka 1cmx2cm.
Witam, Mam problem z elektryką w RSV1000 2004r. Zacznę temat od samego początku, żeby przedstawić całą historię przygód... Motocykl kupiłem rok temu z uszkodzonym akumulatorem - nie trzymał prądu po naładowaniu. Wymieniłem aku na yuasa dedykowany dla tego modelu. Ładowanie było na poziomie 12.8-13.5V. W październiku stracił ładowanie - spalił się stojan,...
tyle ze sie spalilo to i ja wiem :D chodzi o to czy da sie naprawic :P
Może faktycznie nie spali - nie zwróciłem uwagi na R2.
Hamowanie z rezystorem to nic innego jak wytracanie na nim energii zgromadzonej w elementach wirujących przez zmianę pracy silnika w tryb generacji (silnik zamiast pobierać energię to ją wytwarza). Następuje wtedy wzrost napięcia na szynie DC (falownik nie możliwości oddać tej energii do sieci a szkoda). I aby nie przekroczyć dopuszczalnego napięcia...
Jaki model regulatora napięcia? Generalnie regulator VAPE nie będzie tani. Zdaje się że tam alternator jest „dwufazowy”, więc na upartego można by spróbować z użyciem trójfazowego regulatora. Z VAPE istnieje ryzyko, że nieoryginalny regulator się spali — alternator daje większy prąd i wyższą częstotliwość od typowych alternatorów stosowanych w motocyklach....
A jak alternator ma coś nie tak z regulatorem to spali tą żarówkę i później siebie , robiąć 80v.
A jaka jest moc tej zarówki , tak sie nie robi bo pot sie spali, trzeba zastosować regulator elektroniczny na tranzystorach albo zrobić odczepy od uzwojenia transformatora i przełacznik mechaniczny
1) Każdy 7XXX przeciwzwarciowe ma, musi mieć tylko dobre cłodzenie, żeby się nie rozlutował. 2) Tak, spali się. Szukasz regulatora 5V z zabezpieczeniem przed odwrotnym podłączeniem +/- na wejściu? Jaką ma mieć obciążalność wyjścia (jaki ma dawać prąd)?
Tak, ta sekunda to mocno przesadzona, ale nie mam czym to za bardzo zmierzyć. Ale jeśli zaraz po starcie z Aku przełożę (+) na regulator, to już wszystko działa. Robiłem to w mniej niż sekundę - usłyszałem stycznik i od razu na regulator to wszystko ładnie się odpala. Układ gdzie wrzucę w prosty sposób kondensator wydaje się ok. Lecz nie mam pojęcia...
Regulator jest stratny jak pisał carrot. Jest to regulator równoległy - poczytaj sobie w necie...Znaczy wpięty jest tak jak każda żarówka zasilana z tego obwodu. Jak spali sie żarówka przednia (lub inna) to regulator bierze moc na siebie tak aby prądnica była cały czas obciążona i napięcie na niej nie rosło.
Jeżeli żarówka nie świeci, grzałka się nie spaliła. A regulator remontować nie oplaca się, bo nie na długo. Do tego zgubisz sprężynki, kontakty, a tego dobra tam dużo. I spalone kontakty nie będziesz miał czym zamienić. Wymien go, nie będzie droższy 10 PLN
Witam - ten element to triak ( jeżeli ta szlifierka jest zasilana 230V AC).
Jest to tranzystor MOSFET, jeżeli znajdziesz coś o takich samych parametrach (nie koniecznie musi być to ten sam układ, nawet smd nie musi być, bo widzę, że w zasadzie tylko 3 wyprowadzenia są z niego potrzebne) to możesz spokojnie zamontować zamiennik. Odsyłam do noty katalogowej: http://www.aosmd.com/res/data_sheets/AO4... Dodano po 19 Myślę,...
Ja bym znalazł tyrystor na 30A i przerobił jeden spalony regulator na próbę.
Stator tutaj służy wyłącznie do ładowania, nie ma wpływu na brak iskry. Jedynie impulsator ma wpływ, ale jego da się wymienić, mimo że występuje jako jedna część ze statorem. Uszkodzony stator mógł spalić regulator napięcia. Należy sprawdzić miernikiem czy nie ma spalonych diod i tyrystorów.
Skoro ładuje 17V to na bank spalony regulator. A tak serio poszukaj używek i załóż .
Masz widzę na fotografii wbudowany wskaźnik co pokazuje ... stan baterii/napięcie ? Też skacze ? Aku do sprawdzenia testerem lub po prostu metodą techniczną przy pomocy np. żarówki H4. Podłącz jak napisał kolega jakąś żarówkę 12V lub inne obciążenie na 12V pod aku czy będzie gasło lub wykazywało inne uboczne efekty. Jeśli wszystko będzie ok to by wskazywało...
A ten temat widziałes ? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... To co pokazałes to ten sam wytwor tylko w innej obudowie..
Na serwo dobry przykład ale to trochę słabe rozwiązanie, lepiej poszukaj tego typu silników z przekładnią Silnik MT70 z przekładnią 120 obr/min. 12V (7031995943) Przykład wahacze przednie - HSP 06011 https://pl.aliexpress.com/item/06011-HSP...
spali tranzystor regulator regulator spali tranzystor regulator wentylator spali
photosmart aparat sterowanie furtki żarówka słabiej świecić
samsung ecobubble pralka whirpool migające diody
Peugeot 307: Opis pinów modułu podnoszenia szyby kierowcy Wybór dysku do laptopa i5: Intel SSD vs SSHD