Spalone uzwojenie silnika.
Być może zabezpieczenie termiczne pomierz rezystancje między stykami i wrzuć zdjęcia tych kabli Bo to że drugi silnik ma dwie prędkości obrotowe po zmianie kabla fazowego to nie podlega dyskusji to jest fakt Oby kolejnym faktem nie stało się spalone uzwojenie.
czy ona ma przycisk "wyłącz wirówkę"? jeśli silnik indukcyjny to sprawdź kondensator silnika.albo spalony/zwarte uzwojenia silnika(wtedy wymiana silnika)
Oczywiście, że to nie silnik 3 fazowy. Najciekawsza podpowiedź to możliwość "sklejania się" styków w przekażnikach i w konsekwencji złe sterowanie silnikiem. Pójdę tym torem. Ale zastanawia mnie jeszcze to, że krótkie programy pralka realizuje poprawnie. Pewnie coś dałoby się zauważyć, gdyby przekażniki się zawieszały. Myślę, że wtedy silnik chwilowo...
Witam. Najprawdopodobniej zostało spalone jedno z dwóch uzwojeń,robocze lub rozruchowe stawiam na rozruchowe. Jak sprawdzić wprowadzić w wirowanie silnik i wtedy podać napięcie jeżeli silnik ruszy to jest spalone uzwojenie rozruchowe .
Spalone uzwojenie, albo zatarte łożyska.
Moim zdaniem winne jest spalone uzwojenie silnika i jego przebicie do obudowy. Uruchom pompę bez różnicówki i się przekonasz.
Witam. Wystarczy i 20°. Wszystko zależy od tego jak są nawinięte uzwojenia stojana i ukształtowana jest klatka na wirniku. Silnik jest zaprojektowany do 7,5uF dla 50Hz i tak ma być. Dasz dużo większy kondensator to spalisz uzwojenie.
Zapomnij o falowniku do silników indukcyjnych! Spalisz uzwojenia silnika BLDC. Nie ma żadnego wirowania pola. To nie silnik indukcyjny. BLDC jak sama nazwa wskazuje jest silnikiem prądu stałego. Nie ma komutatora mechanicznego tylko tranzystory włączane w odpowiednich momentach. Komutator mechaniczny miałby 3 sekkcje. W sprężarkach stosuje się niestety...
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Spalone uzwojenie silnika.
Spróbuj podłączyć ten trzeci przewód po przez kondensator do pierwszego przewodu lub do drugiego, silnik powinien wirowac w przeciwnych kierunkach. Ale trzeba uważac z kondensatorem żeby prąd płynący przez niego nie przekroczył wartosci znamionowej pradu uzwojenia silnika, bo spalisz silnik.
Prawdopodobnie spaliłeś uzwojenia silnika...
Ok. No właśnie mniej więcej tak sobie to tłumaczyłem. Wielkie dzięki za pomoc. Jeszcze dopytam. Rozumiem że dłuższa praca na uzwojeniu rozruchowym także spowoduje spalenie uzwojenia?
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Wiem że to możliwe 😀 kolega miał taki silnik ze spalonym uzwojeniem
Takie połączenie zmieni kierunek wirowania ale z technicznego punktu widzenia jest niedopuszczalne ponieważ układ połączeń jest prawidłowy tylko w skrajnych położeniach przełącznika. W pozycji "0" zostaje cały czas zasilanie na uzwojenie pomocnicze z jednoczesnym odłączeniem uzwojenia roboczego. Gdy sterownik załączy wtedy zasilanie, to spalisz uzwojenie...
sprawdź kondensator od silnika lub spalone uzwojenie silnika są dwa uzwojenia jedno do prania drugie do wirowania
(at)Hasztagmisiek Spalone uzwojenie pomocnicze silnika. So long Pamela...... :cry:
Dodanie kondensatora zwiększy nieco moment rozruchowy. Jednak po rozruchu należałoby ten dodatkowy kondensator odłączyć bo można po krótkim czasie spalić uzwojenia silnika...
Czy jest to w jakiś sposób przeszkodą? Przy zbyt małej prędkości może nie wyłaczyć uzwojenia rozruchowego i się spali.
Właśnie wyświetla błąd e2. Zużyciu uległy szczotki silnika, zwarły uzwojenie i spaliły je. Silnik jest naprawiony, a błąd wciąż aktywny. Dlatego szukam pomocy.
Podłączałem bezpośrednio i nie nie reaguje. A więc będzie spalony silnik (uzwojenie) ?
Stary, wypraktykowany sposób jest jeden: - wsadź stojan do piekarnika, (nastaw termostat na 150 stopni) i po godzinie wyjmij go. Uzwojenia da się wyciągnąć kombinerkami (po uprzednim przecięciu uzwojeń ma czołach). Pamiętaj o rękawicach, silnik jest GORĄCY!
A powiedz mi czy ta pojemność ma jakiś wpływ np 13uF a np 50uF czy pompa wtedy nie ruszy ? Przy większej pojemności wzrasta prąd w uzwojeniu pomocniczym, a to wiąże się z przegrzewaniem silnika. Łatwo wtedy spalić uzwojenie.
Albo się paski ślizgają, albo kondensator, albo uzwojenie spalone.
Na razie walczę z alternatorem. Ale nic nie wywalczę bo spalone jest uzwojenie wirnika. Silnik działa, powietrze pompuje ale nie mam na razie żadnej kontroli prawidłowej pracy.
Jakie pojemności proponujesz, 100 mikro? Ok 100uF może mieć generator. Trzeba sprawdzić doświadczalne. Zaczołbym od 30uF i jechał w górę. WAŻNE. podłączyć tylko na czas rozruchu. Trwałe podłączenie dodadkowej pojemności spowoduje znaczny wzrost napięcia i spalenie uzwojenia.
Masakra ile pracy. Jaki potężny szrot dorwałeś :D. Warto chociaż przy tym pracować czy to tak z nudów przy tym siedzisz? Miałem klienta który dorwał na olx uszkodzoną hulajkę Xiaomi M365 za 400zł i szczęśliwy przywiózł mi do naprawy. Okazało się że silnik spalony - zwarte uzwojenia do osi, uszkodzony przewód silnika, zwarte dwa tranzystory silnika,...
To dobrze podejrzewasz.
Prawdopodobnie spalona jest część uzwojenia.
Już wszystko jasne. Uzwojenie rozruchowe spalone ( nie przewodzi) Brązowy od kondensatora i brązowy jako odczep i ciągłe pomyłki. szukam nowego stojana bo na silnik nie mogę chyba liczyć. pozdrawiam dzięki za pomoc Dodano po 3 Uzwojenie rozruchowe spalone
Wyszło na tym że musiałem wymienić siłownik - spalone uzwojenie silnika - nie nadaje się do przewinięcia bo nie jest rozbieralne -tzn jest nie składalne po rozebranie -bo wszystko da się rozebrać. Koszt niestety ponad połowy kosztu całego zestawu - zastanawiałem się czy nie zmienić całego systemu, ale zdecydowałem dać mu szansę. Do tej pory działa prawidłowo...
A co dokładniej oznacza, że uzwojenie się spaliło? Na połączeniach widać potencjalne zwarcia między jedną fazą a obudową, więc jeden bezpiecznik powinno wyzwalać "z natury", bez spalonego uzwojenia.
Witam ! Do rozruchu uzwojenie pomocnicze, kondensator i wyłącznik odśrodkowy łączone są szeregowo. Gdy silnik wejdzie na obroty wył odśrodkowy rozłącza tą część silnika. 4,4ohm to za mało prawdopodobnie jest spalone uzwojenie pomocnicze. Czasem to widać po rozkręceniu silnika. Ze spalonym uzwojeniem rozruchowym silnik nie da się odpalić gdyż zwarte...
Z tego, co popatrzyłem na forach rosyjskich, silnik jest nawinięty jako 3-fazowy. W związku z tym podłączasz posiłkując się schematem na deklu (wyprowadzeniem przewodu -dławikiem do siebie): jeden przewód zasilania do lewego zacisku, drugi przewód do środkowego lub prawego zacisku. W zależności, do którego zacisku podłączysz, otrzymasz lewe lub prawe...
No to teraz należałoby sprawdzić czy: programator załącza napięcie na silnik w momencie kiedy powinna wirować?, czy nie jest uszkodzony kondensator rozruchowy?, czy nie są spalone uzwojenia silnika?, czy przewody stykają?, czy po prostu pasek nie ślizga bo nie pisałeś czy nawet próbuje silnik ruszyć jak włącza się wirowanie, a może po prostu jest uszkodzone...
Na moje oko to silnik ten ma spalone uzwojenie.
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
Ilość żył to inna sprawa, bo taką przyjęli koncepcję zasilania/sterowania urządzenia, ale przekrój przewodu( poszczególnych żył) zwłaszcza do uzwojeń silnika mnie się nie podoba. Daj C 10A, bo 6A może wyłączać przy częstym włączaniu/rozruchu. I chyba tak zrobię. Generalnie to to elektroniczne cudo MP204 ma zadbać o silnik pompy, ale gdyby jednak zawiodło...
Wystarczy wpisać w Google podłączenie silnika jednofazowego czteroprzewodowego i masz całe kompendium wiedzy. Strony elektroniczne, tematy na elektrodzie, schematy, filmiki na YT.
Nie, spalisz uzwojenia, zwiększanie momentu silnika krokowego polega na zupełnie czym innym.
Jeżeli ten silnik ma w środku układ stabilizacji obrotów, to jest szansa na naprawę. Zakładajmy, że nie spaliły się uzwojenia silniczka.
1-jest to silnik trójfazowy--takiej mocy silników jednofazowych sie nie produkuje--w śrutowniku jest trudny rozruch--musi być zastosowany specjalny przełącznik rozruchowy--trójkąt\gwiazda--lub inny---może on jest uszkodzony... 2-jak się z niego zakopciło lub buczy--musisz zdemontować silnik--rozkręcić i zobaczysz spalone uzwojenia--silnik musisz oddać...
(at)PawelPawel125 Silnik o tej mocy i na to napięcie to z pewnością silnik reluktancyjny. W tego typu silniku prawidłowa regulacja obrotów jest niemal niemożliwa, przynajmiej układem fazowym, jaki użyłes. Silnik zawsze bedzie hałasowal, mniej czy wiecej, a podłaczenie kondensatora równolegle narazi uzwojenie silnika na spalenie. Reklama tego kitu,...
Jeszcze jedno chciałem dodać aby zamknąć temat,a mianowicie te pomiary które robiłem na silniku wychodziły mi tak jak by był spalone uzwojenie silnika a tu problem był inny,zwierał jeden ze zwojów wewnętrznych silnika do obudowy po prostu jak silnik pracował nagrzewał się i stopiło osłonkę plastikową na złączu zwojów i takie były pomiary.Dopiero po...
Na pierwszą prądnicę najlepszy jest pralkowiec i jeszcze ten wybór. W pralkowcu nie ma zbędnego żeliwa i masywnej podstawy korpusu ale to nie ma wpływu na indukcję napięcia, proporcjonalnie najwięcej na wagę jest miejsca na miedź i neodymy które są potrzebne do indukcji. Decydującym parametrem pralkowca jest wielkość (średnica x długość) samego wirnika...
Wiec pokaż te szczegóły ktore robią to sprzęgłem magnetycznym. W silniku DC jeśli nie ma odpowiedniego układu pól to prad nic nie da, co najwyżej spali uzwojenia.
... Jeśli impedancja pętli zwarcia spełnia wymagania, ale jest bliska dopuszczalnej (przy pomiarach zakładamy pełne zwarcie L-PE), to w przypadku zwarcia przez niewielką rezystancję, np. poprzez spalone uzwojenie silnika, może wystąpić stan, w którym napięcie na obudowie jest rzędu 100V i stan taki może utrzymywać się do zadziałania zabezpieczeń termicznych,...
Jedynym rodzajem silnika jakim możesz sterować to silnik komutatorowy, szczotkowy w silniku indukcyjnym spali się uzwojenie.
Kilkukrotnie wymieniałem kondensatory w silnikach jedno fazowych jednak nigdy nie dawały one efektu przygasania światła. Instalacja do wymiany w Twoim Domku :cry: . Kondensatora oczywiście jeszcze nie wymieniłeś ? Jeżeli po wymianie tak duży pobór prądu sie utrzyma, to silnik jest spalony / zwarte uzwojenia.
Ja miałem tak, jak się spaliło jedno uzwojenie silnika. Okazało się, że to uzwojenie odpowiadało za wirowanie. Od prania było inne uzwojenie. Pozdrawiam
Po włączeniu silnika styk odśrodkowy jest zwarty i zasila uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów odłącza je. Sprawdź wyłącznik odśrodkowy jeżeli jest OK to jest spalone uzwojenie rozruchowe.
W silnikach dwubiegowych należy sprawdzić czy dwie prędkości obrotowe realizowane są poprzez dwa oddzielne uzwojenia czy też przez zmianę biegunów. Niezależnie od tego z jakim uzwojeniem mamy do czynienia nie jest zalecana wymiana spalonego zezwoju lecz całego uzwojenia.
Jak buczy a nie robi zwarcia to jest spora nadzieja, że silnik żyje. Jednak pewność będzie po podłączeniu startera, ponieważ nie wiemy w jakim stanie jest uzwojenie rozruchowe.
Czyli oprócz nowego kondensatora pasowało by uzwojenie rozruchowe nawinąć na nowo? Tego na odległość nie potrafię powiedzieć, chociaż przeważnie takie uzwojenia spalone wzrokowo daje się zdiagnozować. Przezwojenie samego uzwojenia rozruchowego w tym silniku jest czynnością mało wykonalną z racji sposobu ułożenia cewek. Część uzwojenia roboczego i rozruchowego...
400V idzie na zaciski silnika powoli żałuję że podjąłem się podłączenia tego silnika (wstępnie sprawa wyglądała banalnie) po za tym czego się przy nim nauczę to tego już nikt mi nie zabierze pod warunkiem że się nie spali uzwojenie :-)
Tak to są talerzyki i dociskają dwie blaszki ze stykami.Gdy te styki będą przypalone i nie będą łączyć kondensatora z uzwojeniem ,to może się silnik spalić.
Silnik SZJe 14b. Do sprawdzenia czy nie spalony- niezbyt ładnie wygląda uzwojenie w żłobkach i nalot na wirniku. Samo przerobienie jest dość proste ale przekracza kolegi możliwości.
Wpadłem na inny pomysł jakiej pojemności max można podłączyć kondensator aby pracował cały czas z pominięciem wyłącznika? Zły pomysł, spalisz silnik. Ten silnik ma uzwojenie ROZRUCHOWE, musi być odłączane. Wyjmij wirnik ze silnika i pokaż wyłącznik. Gdzie znajduje się podkładka redukująca luzy wirnika ?
W oryginalnym silniku spaliło się uzwojenie. Zatem, co jest tam teraz ? Inny silnik z odzysku, źle dobrany ?
Co się skończyło w silniku, szczotki, komutator czy spalone uzwojenie? Uzwojenie można przewinąć, szczotki wymienić, a komutator też da się naprawić. Popatrz na forach modelarskich.
Nie. Można go przełączyć w Δ i zasilać jednofazowym falownikiem, ale to dosyć kosztowne. Wszelkie kombinacje z kondensatorem, skończą się z pracą z mocno obniżoną sprawnością, o ile nie spalonym uzwojeniem.
Uszkodzeniu uległ silnik napędu bramy, spalone uzwojenie
Cześciowo spalone uzwojenie wirnika. Najczęstszy przypadek. Wirnik silnika do wymiany, bo przezwojenie tego to tragedia.
Problem z silnikiem 3f i/ lub jego podłączeniem. Witam Wszystkich i proszę o pomoc. Mam silnik Elektrim Indukta SSH 90s-4 przy pile brzeszczotowej i podczas podłączenia do sieci wyzwala bezpiecznik różnicowoprądowy. Próbowałem zamienić fazy ale wtedy rozłącza nadprądowy i różnicówka. Podejrzewam, że jest spalone uzwojenie na silniku ale może coś jest...
Można zastosować. Tak jak mówiłem miałem kiedyś taki z Biedronki i wymalował się naprawdę wiele. Drugi podobny kupiłem na Allegro, ale miałem pecha takiego że spadł wentylator z ośki silnika i się spaliło uzwojenie w silniku. Jeszcze jest jeden zasadniczy minus tych konstrukcji. Napęd silnika nie jest przenoszony przez pasek tylko przez sztywne połączenie...
Nie, do tego silnika nie potrzeba kondensatora, najprawdopodobniej uszkodzone (spalone) jest uzwojenie rozruchowe. Silnik ten ma dwa uzwojenia: - główne , które napędza silnik - rozruchowe , które pozwala silnikowi wystartować Zwykle uzwojenie rozruchowe daje się wymienić (przezwoić) bez naruszania uzwojenia głównego.
witam kolegów, Podczas końcowego wirowania prania pralki siemens WM23000 (E-Nr: WM 23000 00/07FD 7509 00188) wywaliło zabezpieczenie inst. elektrycznej. Po włączeniu bezpiecznika okazało się, że: 1) pralka wykonuje wolne ruchy bębna, ale nie wiruje; 2) nie można otworzyć drzwi - blokada nie zwalnia. Szkoda mi wyrzucać tej pralki, bo jest to jeszcze...
Ten silnik wygląda na spalony, sądząc po wyglądzie uzwojenia stojana.
Padł regulator, który znajduje się u góry chłodziarki.Jest to rodzaj żaluzji sterowanej silnikiem z przekładnią, która to zwiększa lub zmniejsza przepływ powietrza z komory zamrażarki. U mnie spaliło się uzwojenie silnika które udało mi się naprawić. Jakiś czas po naprawie było OK (miesiąc?). Przyczyną uszkodzeń może być gromadzenie się pary wodnej...
Witam ! -potrzebuję schematu silnika kom. do pralki z regulatorem elektronicznym spaliło się uzwojenie silnika a mam możliwość nawinięcia nowego uzwojenia , ale nie wiem ile ma być zwoji dodam że jest to silnik produkcji włoskiej Tipo C.P.I/N2-12-158 PO12 kondesator 16uF.Może ktoś poratuje w potrzebie. :cry:
Nie zawsze można jednoznacznie stwierdzić, czy silnik był całkowicie sprawny przed tymi próbami. Czy powodem spalenia był kondensator? tu bez wątpienia trzeba stwierdzić, że jeśli był innej wartości, niż przewidziany do tego silnika, to tak. Nieprawidłowo dobrany kondensator bę Zatarcie pompy i próby jej uruchomienia, tez spowodują spalenie silnika.dzie...
Przykład centralki po piorunku , wywalone kondensatory , ścieżki , półprzewodniki , czarne przekaźniki , spalone uzwojenia silnika . http://obrazki.elektroda.pl/5441850200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5912802600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5880351300_1... Nie mówiąc o rozczłonkowanym na kilka...
Nadal nie wiem gdzie, w jakim miejscu mogę się podpiać silnikiem 400/690 w trojkat aby napiecie na uzwojeniu wynosilo 690V? Gdzie byś się nie podpiął to spalisz silnik. On ma na uzwojenie dostać 400V.
Silnik ma uszkodzone uzwojenia (spalone), należy kupić nowy lub dać przezwoić.
BLDC to nie krokowiec i raczej nie będzie się obracał po podawaniu napięcia na kolejne fazy. Będzie się obracał, chyba że ma spalone uzwojenia :)
Pompa do wymiany. Szukaj sprawnej na szrocie AGD, a przyczyną awarii prawdopodobnie mógł być z niej przeciek (część nienaprawialna- nowa, to straszne koszty). Sam stojan nadaje się do przezwojenia, ale taniej będzie poszukać używanej SPRAWNEJ kompletnej pompy. A to coś, co nazywasz "przełącznik gwiazda trójkąt" to rozruch silnika. I nie pada od uszkodzonego...
1. Lepiej zastosować silnik prądu przemiennego lub gotowe wrzeciono. Przy silniku AC można zastosować falownik, który pozwoli Ci w pełni sterować prędkością obrotową z a pomocą np. przetwornika C/A (4-20mA). Ponadto pozwoli Ci on na podniesienie tej prędkości. 2. Nie da się regulować mocy 0-99%. Każdy silnik ma jakiś poślizg i będzie on pracował z obniżoną...
Niektórzy koledzy uważają że aluminium jest równie dobre co miedź, w takim razie dlaczego nie używają aluminium do instalacji? Jak Ci się spali szlifierka, to ją wyrzuczisz do kosza, a instalacja musi być niezawodna, żeby szlifierka aluminiowa mogła się spalić.
Ten silnik raczej pracuje bez kondensatora, możliwe że uzwojenie rozruchowe jest spalone
Nie dziwota przy takim zapyleniu zapewne zatarty . Rozłączyć silnik od pompy i puścić może już spalone uzwojenie rozruchowe przy takim użytkowaniu .
Jeżeli chcesz wiedzieć to pojemność kondensatora będzie w przedziale 20 - 40 uF . Tylko dobrze jak będziesz miał że trzy rożnej pojemności w tym przedziale . Zaczniesz eksperyment od najmniejszej pojemności , jeżeli silnik nie będzie się przegrzewał i będzie miał dobry rozruch to zostawiasz . Jak przesadzisz to spalisz jedno uzwojenie tego silnika,...
Wygląda na to że to szary. Wyjdź z tego założenia - że skoro silnik jest na 230VAC - to podłączając napięcie pod najwyższą możliwą rezystancję w tym silniku nie powinien się spalić - niech popracuje w ten sposób kilka minut i sprawdź czy się grzeje - potem posprawdzaj pozostałe nieco mniejsze rezystancje (uzwojenia) względem szarego - silnik może się...
(at)sigwa18 Słusznie- w pompach zatapialnych łożyska są, podobnie jak w innych silnikach smarowane towotem i nie maja kontaktu z wodą. Jeśli dostanie się tam woda, to z powodu nieszczelności, a wtedy silnik zazwyczaj się spali, bo uzwojenie też będzie w wodzie.
Może ktoś ma namiary na zakład, gdzie przewiną taki silnik z oboma uzwojeniami?. Może będzie się to nawet opłacać. Pytałem już w innym zakładzie i też zrobi tylko uzwojenia główne.
Źle. To silnik 3-fazowy. Zanieś to do jakiegoś elektryka, zanim spalisz uzwojenie.
Czym będzie skutkować podłączenie silnika na stałe, praca silnika jest krótka ok 10-20s, częstotliwość 4-5 razy /1 h. Może nastąpić taka sytuacja, że silnik nie ruszy i płynący prąd prze uzwojenia spali silnik. Oczywiści może pracować poprawnie, lecz niższe napięcie może nie ruszyć silnika.
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
Uzwojenie rozruchowe jest spalone.
Wielkie dzięki za pomoc. Silnik ma 'spalone' jedno uzwojenie. Problem rozwiązany, nieoczekiwanie w inny sposób jak oczekiwałem. Zamykam
Jeżeli w poście #12 masz podaną pojemność 6 µF dla silnika 0.18 kW, to dla Twojego silnika o mocy 0,25 kW ten kondensator 40 µF będzie zabójczy. Spalisz uzwojenie. Tam pewnie około 10 µF wystarczy.
Tak jest, dokładnie spalone uzwojenie "rozruchowe" silnika. Dzisiaj w zastępstwie uruchomiłem rupiecia z 1977r i o dziwo chodzi bez zarzutu. Jest to lodówka jednodrzwiowa z komorą mrożącą u góry, niezbyt szczelną zresztą. Chciałbym, żeby nie mroziła wcale, tylko chłodziła. Można coś takiego osiągnąć np. przez odpowiednie umiejscowienie czujnika temperatury,...
silnik ma dwa uzwojenia ,właśnie spaliło się te od wirowania
Spaliłeś silnik na swoje własne życzenie podpinając go do sieci 50Hz. Tabliczka znamionowa wyraźnie informuje o częstotliwości zasilania. Z doświadczenia wiem, że nikt nie chce podjąć się próby przezwajania tego typu silnika - kruszy się rdzeń stojana przy próbie usunięcia spalonego uzwojenia.
Masz silnik jednofazowy. Faza rozruchowa przechodzi przes tarc,e odśrodkową i odłącza ją po osiągnięciu obtotów. Sprawdż czy tarcza odłączająca bez oporów posuwa cie poosiowo, bo spalisz uzwojenie rozruchowe i silnik trzeba będzie przezwajać. Narcyz 2
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Silnik spalony? Należy wykonać pomiary rezystancji uzwojenia.
Dziękuję wszystkim za pomoc Faktycznie spalony był silnik-uzwojenie wzbudzenia. Silnik przewinięty i wszystko śmiga Troszkę to trwało bo w okolicach Szczecina żadna firma nie chciała podjąć się przewinięcia takiego silnika. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
To stary silnik od pralki. Silnik ma określoną pozycje pracy, w pralce jest oś do góry. Niema tam żadnego czujnika, jest włącznik rozruchu elektromagnetyczny (stycznik prądowy). Tą puszkę z włącznikiem elektromagnetycznym można odkręcić i należy tak ustawić aby kotwica podniosła się do góry w czasie rozruchu załączają uzwojenie rozruchu na czas rozruchu....
spali uzwoi rezystancja uzwoi silnik spali spali uzwoi rozruchowy
silnik simensa zmiana nicka różne akumulator połączenie równoległa
philips 49pus7170 podświetlenie philips 49pus7170
Nagrzany drut w odpływie wody w lodówce - funkcje i problemy Schemat TH77 - szczegóły i poszukiwania