Jest to prostownik do ładowania akumulatorów. Silnik spalinowy w tym agregacie uruchamiany jest m.in. rozrusznikiem elektrycznym i właśnie ten prostownik jest do ładowania akumulatora będącego na wyposażeniu agregatu. Czerwony przewód, to + (plus) i powinien być podłączony do + akumulatora. Agregat chyba nieco z wyższej półki, więc prądnica powinna...
Silnik z kosy spalinowej lub z piły spalinowej do tego alternator. Trzeba dorobić układ utrzymywania stałych obrotów, coś takiego jak jest w kosiarkach spalinowych. Lub silnik z kosiarki ale waga dużo większa.
https://www.youtube.com/watch?v=uwY8YvRS... Proszę bardzo.Tylko tutaj napędy są rozdzielne. Zapewne musiałyby być jakieś kondensatory do wygładzania tętnień. Alternator to jest trójfazowa prądnica prądu przemiennego. Potem jest prostownik trójfazowy który to zamienia to na prąd stały tętniący. W samochodzie napięcie wyrównuje akumulator. Trójfazowy...
Napęd hybrydowy? Silnik spalinowy napędzający prądnicę, później prostownik sterowany dający żądaną wartość napięcia. HMmmm. Do tego jakiś układ sterowania mierzący napięcie i dostosowujący wydajność układu silnika spalinowego.
Mniej racjonalna (sprawność takiego układu) - generator na 220V i prostownik 220V/24. Dla mnie to rozwiązanie dużo prostsze technicznie. Wtedy w generatorze nic robić nie trzeba. Prostownik na 24V da się zrobić. A sprawność? Silnik ma 350 W przy 24V. Jakikolwiek silnik spalinowy bym nie zastosował (z reguły to silniki ok. 2KM), to i tak większość jego...
Mogę jeszcze dodać, że przy doborze napędu, zapas mocy na ładowanie akumulatorów będzie rósł w miarę wyczerpywania zapasu paliwa, na start wystarczy minimalny zapas, po zużyciu paliwa zapas mocy będzie rósł w zasadzie proporcjonalnie do ubytku masy paliwa w stosunku do masy startowej.. Na start można się pożywić akumulatorami i doładować je w trakcie...
W sumie nie wiem jak wykonać regulację obrotów od strony napędu (silnika Diesla), najlepiej będzie chyba pozostawić na nastawianiu ręcznym, w tym celu będzie nieodzowny wskaźnik prędkości obrotowej. Przy zmianach obciążenia należy się liczyć ze zmianami obrotów i w rezultacie wahaniami napięcia, chociaż można też przyjąć że nie będą na tyle duże aby...
co do alternatora i silnika z kosiarki to mialem plan takie cos zrobic ale jest pare problemow. Przy "spieciu" paskim klinowym silnika i alternatora na stale bedzie problem z odpaleniem na sznurek - za duze opory paska wiec musi byc sprzeglo Kosiarka bez noza pracowac nie bedzie - trzeba dorobic kolo zamachowe problem ze sprzeglem - albo zastosowac...
Błażej o taka podpowiedź mi chodziło... miejsce się znajdzie a proporcje alternatora od jelcza nawet bardziej mi pasują. Nie wgryzałem się jeszcze w zawiłości działania alternatorów i brakuje mi trochę wiedzy na ten temat... ponadto alternatory od jelcza czy stara po regeneracji można kupić poniżej 200 zł więc nie jest źle... czy np ten alternator...
A przy pracy z mocą 300W sprawność będzie znacznie gorsza. Pytałem o ile gorsza. Mniej obciążony silnik nie rozwinie pełnej mocy i pobierze mniej paliwa. Na marginesie - agregat ma wbudowany prostownik pozwalający pobierać prąd DC 8A. Wyjście prądu stałego może być używane tylko i wyłącznie do ładowania akumulatorów typu samochodowego o napięciu 12V....
Witam wszystkich. Przymierzam sie do wykonania instalacji elektrycznej 12V i 230V w mojej przyczepie campingowej. Mam nastepujace urzadzenia: Agregat pradotworczy spalinowy 230V max 900W Prostownik do akumulatorow zelowych ladowanie do 24A Inwerter 12V na 230V max 1000W Akumulator zelowy 12V 120Ah Zestaw przekaznikow i bezpiecznikow automatycznych Przygotowalem...
jako że mój pierwszy post został umieszczony w koszu, to wedle zaleceń "moderatora" uzupełniam temat wątku o niezbędne informacje i pytam: Czy ktoś ma pojęcie, czy napięcie ładowania rzędu 7V jest wystarczające do sprawnego działania akumulatora w motorowerze z silnikiem 139 FMB (biegówka) oraz instalacją 12V? Przez przypadek zostawiłem na noc włączony...
Jak kupić dobry prostownik to do ok. 10A - 12A i z możliwością rozruchu silnika spalinowego.
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Prostownik dawnej produkcji USSR, pojemności elektrolityczne tej produkcji dawno straciły parametry, wiem bo urządzenia AV tego systemu naprawiałem, warto poświęcić trochę czasu i zasobów materialnych, ten prostownik działa do dziś w posiadaniu mojego sąsiada, akumulator przeznaczony do samochodów z silnikiem spalinowym w trakcie jazy, nigdy w normalnych...
Dlatego pytam autora o typ akumulatora, ponieważ informacja: To za mało. Ważna jest pojemność akumulatora, a w pojazdach spalinowych stosuje się akumulatory 12 V (za wyjątkiem zabytkowych) na bazie ołowiu. Lub ich zestawy 24V. Podstawowa charakterystyka ładowania PL to Q/10 i ładowanie do potencjału 14,4V; Charakterystyka f-my Siemens zakłada początkowe...
Między napięciami będzie taka zależność jak piszesz ale po podłączeniu AB odłącz ten drugi przewód "+". Tylko jak chcesz użyć takiego prostownika do rozruchu silników spalinowych (jeśli dobrze myślę) to nic poza kłębem dymu z tego nie będzie.
Nie da rady. Ale można pokombinować z wyprowadzeniem napędu na prądnicę, dajmy na to dynamo rowerowe, lub wręcz zasilać tradycyjnie - od koła. Potem zastosować prostownik, baterię i to wszystko podłączyć. Ale na mój gust lepiej i taniej wyjdzie zaopatrzenie się w lampki rowerowe ładowane w domu.
Dziękuję za uwagi! Zastanawia mnie czy podpięcie generatora spalinowego za licznikiem analogowym ma jakieś znaczenie. 1. Odłączanie falownika jest możliwe poprzez wbudowany w niego przełącznik. Używając generatora spalinowego nie używam falownika. Robiłem testy. Ładowałem generatorem spalinowym akumulatory poprzez prostownik z włączonym falownikiem...
A jak będziesz jeździł z tym urządzeniem na widlaku? Będziesz ciągał za sobą kabel 3x400V? Ale do rzeczy: To urządzenie, to nic innego, jak wspomagające urządzenie rozruchowe do silników spalinowych (jeśli akumulatory są do d... ). Pracuje poprawnie, jeśli jest podłączone do obciążenia stałego(tzn akumulatory) i wspomaga ich pracę.
Pozbądź się diod To jak bez nich rozwiążę temat ładowania akumulatorów z alternatora silnika spalinowego ?
Obroty silnika mają wpływ na wartość ładowania akumulatora, do tego potrzebny jest czas. Czas podany przez Ciebie jest... To jest zależne od, sprawności rozrusznika, instalacji, akumulatora i samego alternatora. To wszystko, przy założeniu że sam silnik spalinowy jest w idealnym stanie :D
Witam, idzie szału dostać z tymi aku. W mojej zwyżce mam 4 aku trakcyjne 6V coś koło 225Ah jeśli dobrze pamiętam. Zwyżka pracuję w ciężkich warunkach, na różnych budowach bez opieki. Mróz, upał, rozładowanie, przeładowanie, niefrasobliwość operatów, brak obsługi , etc, etc... Nie jestem tego w stanie codziennie dopilnować, tylko kupować na okrągło nowe...
Spawarka prądu stałego to taka która spawa prądem stałym. Może to być np. transformator zasilony z sieci energetycznej, po stronie wtórnej jest prostownik i prąd spawania jest stały. Tobie zapewne chodzi o spawarkę wirową. Dawniej dość popularna dziś rzadko spotykana. Przeważnie były to spawarki dużej mocy (prąd spawania do 500A). Zbudowana jest z silnika...
Układ jest przeszacowany, maksymalny prąd wyjściowy z prostownika nie powinien przekroczyć 40A, a więc mniej niż 13A na gałąź, prostownik prostuje prąd z prądnicy zasilanej około 400W silnikiem spalinowym, więc przy napięciu 10V nie spodziewam się więcej niż 40A. Diody użyłem takie duże, bo prądnica ma 850W, i w przypadku wymiany spalinówki na większą,...
(at)pablolinda Słyszałeś dzwon, ale nie wiesz gdzie on. Owszem, napięcia mogą być podobne, ale chemia ogniw i ich pojemności, a co za tym idzie, prądy ładowania są zupełnie różne. Akumulatory zazwyczaj ładuje się napięciem wyższym od nominalnego - ty za pomocą ładowarki do akumulatora 12 V, w dodatku mikroprocesorowej, próbujesz ładować akumulator...
Wejdzie zakaz produkcji samochodów z silnikami spalinowymi, to takie ładowarki wymrą razem z ostatnimi samochodami z silnikami spalinowymi. Prosta konstrukcja ma swoje zalety - naprawi ją każdy majsterkowicz, który nie boi się zdobywać wiedzę. Z przetwornicą nie poradzi sobie ku uciesze procenta i całej masy pośredników. Tutaj wątek o podobnym wyrobie:...
Problem rozwiązał się sam, zarzuciłem ideę wykorzystania gotowego agregatu, buduję projekt jednak na podstawie silnika diesla i prądnicy prądu stałego - czyli jak w tradycyjnej lokomotywie spalinowej z przekładnią elektryczną. Tak czy siak wiedza zdobyta w temacie prostowników przydała się do zaprojektowania obwodu wzbudzenia prądnicy - to wciąż 220V...
Dla większości przetwornic z wyjściem AC nawet nie wolno podłączyć dwóch wyjść do jednego obwodu, bo nie będą zsynchronizowane. Dlatego pytałem o plany autora tematu w tym względzie. Niby niektóre scalone sterowniki przetwornic mają możliwość synchronizacji zegarów, ale musi to być realizowane na etapie projektu urządzenia. Z reguły taka przetwornica...
Tak jak pisałem koszta nie grają roli, silnik jest dobrany 48V a więc wolałbym, żeby tak zostało, akumulatory mogą być np 4x 12V, 50Ah LiFePO4. Po za tym próbowałem dobrać silnik prądu stałego BLDC w kole o mocy 2kW. Tak silnik spalinowy ma działać jako prądnica i ma pracować cały czas, chyba, że można ustalić, że może załączać się w pewnym momencie...
Robiłem pewne próby w tym temacie. Przy zasileniu stałym prądem uzwojenia wzbudzenia (wirnik) i sterowaniu fazami stojana typowym sterownikiem dla silników BLDC, alternator ładnie "kręci". Zmieniając prąd wzbudzenia, można w pewnym stopniu regulować moment obrotowy bez wpływu na prędkość obrotową. Problemem jest połączenie funkcji regulatora napięcia...
W lokomotywach spalinowych stosuje się przekładnie elektryczną tzn. silnik spalinowy napędza generator a ten napędza silniki elektryczne poruszające lokomotywę. IMHO jeszcze lepsze rozwiązanie od napędu hydraulicznego. Od 3 lat jeżdzę takim do szkoły ;) Ja wiem czy lepsze... Silnik hydrauliczny ma chyba najlepszą charakterystykę momentu do predkości...
Można sobie dyskutować w nieskończoność a praktyka sobie. Podstawową zasadą musi być sprawność układu zasilania silnika w paliwo i oczywiście niezły stan silnika. Żeby skutecznie dostarczyć do pojazdu zasilanie rzędu 1000 A należałoby budować specjalną instalację a nie rachityczne zaciski lub po prostu złącze dotykowe. Spadki napięcia na kilkumetrowych...
Nie ma sensu. Chodzi o samą sprawność: Paliwo chemiczne -> energia mechaniczna -> agregat prądotwórczy ->prąd -> energia mechaniczna. To tak jakbyś podłączył do akumulatora falownik na 230V, za nim transformator z prostownikiem dający na wyjściu 12 V... Co innego zasilanie akumulatorami lub/i silnik spalinowy, ale to według mnie nie ma sensu.
Pytanie jak to w "miękkich hybrydach" sie dzieje? Urzadzenie jest alternatorem i rozrusznikiem a czasem tez wspomaga silnik spalinowy. Wszsytko iedzie w kierunku aut na prad = pytanie ska go bra tylko :D Za chwile zamkieny elektrownie weglowe, zima pokazala ze wiatraki i panele nie sprawdzaja sie, atom jest "brzydki". Pozostaje czekac na zimnofuzujne...
Napędzać prądnicę silnikiem elektrycznym??? Jeśli chcesz koniecznie wykorzystać tą prądnicę powinieneś raczej zastosować inny napęd np. silnik spalinowy, ewentualnie inną (nie mechaniczną) metodę zamiany energii elektrycznej na elektryczną np.transformator, lub prostownik...
http://www.allegro.pl/item451977357_akum... 30 (4500 zł) takich akumulatorów daje 320V DC 1 miesięcy 75 zł + ładowanie 12 godz. 216 zł razem 291 zł Miesięcznie mozna przejechać 100 KM dziennie czyli 3000 KM Na 3000 KM trzeba ok 810 zł (spalinowy) - 291 zł (elektryczny) 519 zł taniej miesięcznie !!!
A jak używam jakiegoś sprzętu np raz na tydzień przez 10min no to siłą rzeczy ten akumulator nie zdąży się podładować i bywają problemy z kręceniem. W tym miejscu uwidacznia się inny, rzekłbym, poważniejszy problem. Przy tak krótkotrwałej pracy silnika spalinowego tworzy się tzw. majonez z oleju silnikowego ze wszelkimi negatywnymi tego skutkami.
To jest BY100/05 , produkowana w DZL - , czyli 100A/500V ... :!: :idea: :shock: ... znam te diody jak swoją dziurawą kieszeń w starych spodniach ... :rofl: Dodano po 1 A nie jest to BY100? Wówczas 05 oznaczałoby 50V. . Brednie ... :!: ... patrz wyżej ... :idea: Nowe oznaczenie: D10-100 oraz odpowiednia grupa napięcia wstecznego; - 01 -> 100V - 02 ->...
Nie Maly, nie serwis, lecz jedna z 3 opcji: - kable rozruchowe LUB - prostownik LUB - Power Bank rozruchowy (taki z krótkimi kablami do akumulatora 12 V) Dodam, że fakt, że problem u mnie dotyczy hybrydy, nie ma tu nic do rzeczy - podejrzewam, że wersja czysto-spalinowa ma ten sam problem. I jeszcze jedno: jeśli w normalnym spalinowym aku 12 V padnie,...
Jakieś 12 lat temu mieszkałem w domku w Alpach, był tam identyczny system słoneczny.... Niestety, prądu wystarczało na oświetlenie (świetlówki) i po słonecznym dniu godzinę grania telewizora. Najśmieszniejsze bylo to że w dzień używaliśmy agregatu spalinowego, ale właściciel nie dał sie przekonać że można zwykłym prostownikiem ładować te akumulatory...
Mam agregat prądotwórczy Hondy o mocy ciągłej 1,5 kW. Podczas ładowania akumulatorów 24V prostownikiem, maksymalny prąd ładowania jaki mogę uzyskać wynosi 25A, napięcie na generatorze wynosi wówczas około 200V. Podkręcanie obrotów silnika spalinowego nie wchodzi w grę, bo wyraźnie słychać że silnik chodzi na pełnym obciążeniu przy tych 25A. Dodam że...
Czasami wykładowcy zadają podchwytliwe,a czasami głupie pytania sami nie zdając sobie z prawy z tego co czynią, a czasami zupełnie świadomie z premedytacją. Po pierwsze samochód hybrydowy to taki który ładuje swoje akumulatory z generatora zasilanego własnym silnikiem spalinowym, więc wypadałoby aby napięcie produkowane odpowiadało zapotrzebowaniu baterii...
CZy masz pojęcie jaki prąd jest potrzebny do rozruchu silnika spalinowego ? 10A wystarczy na zasilenie świateł mijania w pojeździe, do rozruchu potrzebne są setki amperów.... Pozdr.J.
Witam, Planuje zbudować agregat z silnika 3f asynchronicznego klatkowego: moc = 1.1kW cosΦ = 0.81 1/min = 1450 Będzie on sprzęgnięty paskiem klinowym z silnikiem spalinowym o mocy 1.5kW z płynną regulacją obrotów 1000-4000 rpm. Przeznaczeniem agregatu będzie zasilanie sterownika pieca (delikatna elektronika). Więc moje pytania to: 1. Podłączenie silnika...
Mam ten sam problem. Ten temat już kiedyś poruszałem ale bez odpowiedzi. W sklepie starałem się zobaczyć co jest w nowym i wygląda na to, że dwa przewody idą tak jakby do prostownika który jest podłączony do cewki w kole zamachowym silnika spalinowego ale nie testowałem takiego rozwiązania i nie jestem na 100% pewien czy tak jest.
Rozważam dwie wersje. Pierwsza to silnik DC plus prostownik i sterowanie obrotami. Druga to napęd silnikiem spalinowym z quada ze skrzynią automatyczną lub silnik od karta z przekładnią 2:1. Napęd ma być lekki więc nie chce tam instalować silnika od auta ze skrzynią biegów. Tym bardziej nie wyobrażam sobie na drezynie instalacji LPG. W handlu są dostępne...
Gotowe tego typu rozwiązania stosowane są w krajach skandynawskich, gdzie w zestawie masz grzałkę do silnika i prostownik do akumulatora.To nie jest drogie bo ok 4000zł + przesyłka :D "Trzecim systemem jest system ogrzewania elektrycznego. Bardzo popularny w Skandynawii. Można go montować w różnych wariantach. Najprostszy do elektryczna grzałka włączona...
po 1 - połączone SZEREGOWO - 24V 40Ah 1. ok 2h teoretycznie, pomijając rezystancje i te sprawy, realnie ok 1,5h 2. Szacując, jakieś 25-20km/h 3. Jeżeli masz prostownik na 12V, to musisz je oddzielnie ładować, czyli tak jak pisałeś, Jeżeli wykombinowałbyś jakiś prostownik na 24V, to szeregowo 4A 4. Zależy jaka hulajnoga i jakie akumulatory miała
A może by tak skupić się na szybkim naładowaniu padniętego akumulatora niż rozruch na samym prostowniku - czasem kila minut ostrego ładowania (prądem niższym niż rozrusznika) wystarczy by zgromadzić dość ładunku w akumulatorze na rozruch silnika. Wyjdzie o wiele taniej zbudować prostownik niż rozrusznik bo jeśli jest to pojazd to powinien mieć jakiś...
motopompa spalinowy einhell spalinowy taczka spalinowy
wsady amica makro excel zapis pliku przetwornik obrotowy impulsowy
układ gasikowy stycznika politechnika poznańska
Junkers Cerapur – przepalony bezpiecznik płyty głównej, przyczyny, przewód PE, diagnostyka Science Exhibition Project Ideas: Arduino, ESP32, MPPT Solar, Hydroponics, Robotics