może ktoś się spotkał z takim problemem i coś potrafi podpowiedzieć ? Wiele razy, nieszczelność pomiędzy wydechem a turbosprężarką, pęknięta rurka od EGR-a, wydmuchana uszczelka z pod rurki egr. Szukaj okopcenia.
(-) może to być nieszczelność systemu chłodzenia zaworu EGR. Dobrze, że o tym mówisz, bo zaraz kazano by Ci nie tylko głowicę zdejmować, ale pół silnika rozbierać... W rzeczywistości może tak być, jak mówisz, że do EGR przecieka ciecz chłodząca z chłodnicy spalin. Przykładowy widok takiej chłodnicy na silniku 2,0 HDI DW10BTED wskazuje czerwona strzałka...
To może być tak że spaliny dostają się do układu chłodzenia, czyli uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica albo cylinder.
A powiedz mi pcha gazy to jak jest to możliwe że nie ma CO2 Bo w powietrzu doładowanym jest go na tyle mało,że test tego nie wykryje tak jak pisał kol. stanisławpiotr. Jeśli test jest marnej jakości to nawet nie wykryje nieszczelnej chłodnicy EGR a tam są spaliny chłodzone cieczą.
Twarde przewody od chłodnicy oznaczają, że spaliny z cylindrów przez nieszczelną uszczelkę dostają się do układu chłodzenia i tworzy się w nim ciśnienie. Dodano po 7 A co do szarpania i utraty mocy sprawa ma się tak że przy uszkodzonej uszczelce podczas suwu ssania płyn chłodniczy zostaje zassany do cylindrów i jest tam spalony. Stąd też pytanie o biały...
Analizując ten [url=https://www.dropbox.com/s/6gzhermpd... Schemat Jestem ciekaw co sądzicie o mojej teorii. Skupmy się na obiegu EGR czyli kolor pomarańczowy. Zimna woda z chłodnicy przy pomocy pompki (17) trafia przez czujnik (nr 6- który to w vcds nazywa się temperatura płynu na wyjściu...
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
Witam, VW Golf V 1.9 TDI 105 BLS podczas testów została wykryta nieszczelność w chłodnicy EGR, czyli wydobywające się spaliny z osi przepustnicy. Po wymianie chłodnicy na drugą parametry dalej są takie same jak przed wymianą chłodniczki EGR, jak na zdjęciu.
Zwracam się do "gimak". Przecież napisałem, że po ominieciu chłodnicy problem zniknął, a ciągnął się tak za mną dobre 2 lata więc.. Oczywistą oczywistością jest to, że nie UPG. Cd "Pudrowania".. aż tak mi nie zależy żeby śmigał jak z fabryki więc wolę wydać 3 zł na kawałek rurki niż 2 klocki na nową chłodnicę + cholera wie ile i za co + robota... Pytanie...
http://obrazki.elektroda.pl/5537960300_1... Witam. Jakiś czas temu, wynająłem małe mieszkanie. Miało jeden zasadniczy problem-ogrzewanie. Nie wchodziły w grę ogrzewacze elektryczne, ani gazowe. Po wielu poszukiwaniach, znalazłem na eBay webasto. Pochodzi z samochodu Rover 75 i jest zasilane olejem napędowym. Z webastem współpracuje...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica Nie przerabiałem tego osobiście. Wg mnie, pisałem o tym wcześniej, że przy przedmuchu na uszczelce głowicy, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym lub odkręconym korku na chłodnicy, po odpaleniu zimnego silnika (zamknięty termostat) poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym lub w chłodnicy pojedzie od...
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
W moim 2.0dCi jest jeszcze jakas klapka przed chlodnica spalin od EGR. Widac, ze jest sterowana podcisnieniem po mocnym dodaniu gazu. I to sie tez rusza, wiec podciśnienie działa. Ale nie wiem do czego ona służy. Moze przytyka spaliny idace do EGR? Klapka bypassu chłodnicy spalin EGR
Dzisiaj zauważyłem we wlewie oleju taką maź, wcześniej tego nie bylo ,może blokowała ja ta klapka która tam jest nie wiem po co ? Może być to uszkodzona uszczelka pod głowicą? Test na spaliny w płynie nic nie pokazał.
Wyjąłem chlodniczke spalin przy zaworze egrze .. Wydaje się nie zapchana, puśćilem dymka z papierosa i przeszedł gładko, obecnie czyszczę ja środkami z sadzy choć żadna sądzą tam nie wyleciała. Mam też inna przepustnice, z 2009 roku z c30 ten sam nr co moja sprawdzę działanie... Czujniki map podmieniłem i czujnik temp dolotowej przy czujniku map.. Dam...
czy jest jakiś płyn żeby nie gotował się przy tych 105 stopniach Zaden płyn nie gotuje się w 105 stopniach tylko dużo wyżej nawet 130. Masz albo spaliny w układzie ,albo np uszkodzony korek.
Opcja zwrotu oraz odzyskania gotówki? Kupiłem go w 10.2024, potem wyjechałem na pół roku. Zwrot nie wchodzi już w rachubę. Zrobiłem wszystko, co mogłem przed zakupem: ciśnienie oleju, kompresja, spaliny i przegląd w SKP. Nic nie wskazywało na awarię, a że nadszedł listopad, to i wentylator oraz termostat nie były potrzebne. Auto zawsze trzymało 90°,...
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, Nie wiem co kolega rozumie przez gotowanie płynu chłodzącego. Ja nie miałem przedmuchu do układu chłodzenia, więc osobistych doświadczeń w tej materii nie mam, ale widziałem efekty takiego przedmuchu w samochodzie u kolegi. U niego też płyn znikał z układu...
Powinien ktoś zerknąć do komory silnika w Twoim aucie kto wie gdzie i czego szukać by dokładnie wszystko sprawdzić. Ja tego przez internet nie jestem w stanie zrobić. Uszczelka przy EGR jest pomiędzy nim a kolektorem ssącym oraz pomiędzy nim a rurą doprowadzającą doń spaliny z chłodnicy spalin. Czyścili EGR to sprawdź czy dobrze dokręcili i czy czasem...
Tak to wygląda w środku. Dołączam także schemat od ZD. Na schemacie od ZD jest jeden potencjometr montażowy którym się to pewnie kalibruje. U mnie są 3 potencjometry, choć idea układu dla mnie wydaję się podobna (tylko po co te 2 dodatkowe potencjometry). Na schemacie od Zd widzę że całość zrealizowana jest na tranzystorach u siebie widzę wzmacniacz...
Witam. Problem tego typu vw T5 2004 1.9 105koni ucieka płyn z chłodnicy niewiadomo gdzie był sprawdzona głowicą nie idzie w układ ani w spaliny wymieniony korek zbiorniczka termostat czujnik na chłodnicy wentylatory się nie zakańczając chodź sprawdzone na krótko sprawdzane co jeszcze może być powodem? Na dywanikach i w innych miejscach niema żadnych...
Ja wiem czy ona jest taka bardziej zaawansowana?? Bardzo podobna do tej co pokazałeś na zdjeciu. W środku tej najgrubszej rurki są takie małe rureczki przez które przelatują spaliny i tyle. Owszem są czasami tematy,że właśnie w tym miejscu się rozszczelni i płyn chłodniczy idzie w wydech. Można pomylić wtedy z uszczelką pod głowicą.
Jestem na etapie diagnozowania podobnego problemu. Układ chłodzenia sprawdzony ciśnieniowo - 1.5 bara trzyma i nie schodzi. Korek zbiorniczka lekko podejrzany (powinien trzymać 1.4 bara a puszcza przy 1 bar) ale to raczej nie to. Zabrałem się za test uszczelki pod głowicą (płyn reakcyjny na spaliny w układzie) i co następuje. Przy zamkniętym termostacie...
A więc... Jeszcze raz dziś sprawdzalem dolot.. Wygląda na szczelny... Jedynie ta rura co wchodzi do EGR koło zabezpieczenia ma mały luz? Tak ma być? Zamieniłem zawórki N75 z N18 i bez różnicy... Nawet w N75 słychać jak chodzi zaworem... Kabloteka od g71 jest ok...ale na początku zapominialem wczepic wtyczkę do g71 i po chwili się kapnalem... Po włożeniu...
okazało się że była niewielka nieszczelność w chłodnicy EGR i puszczał spaliny do układu chłodzenia. Nie wiem tylko dlaczego za pierwszym razem test nie wykazał spalin w układzie chłodzenia (podejrzewam że się uszczelniło chwilowo jakimś syfem którego ogólnie było sporo w układzie bo przewody wodne aż się pozatykały)
Udało mi się ogarnąć garaż z kanałem, będzie łatwiej. Wklejam link do filmiku, demontaż pasa przedniego w Polo 6N2. Na serio ułatwia to robotę. https://www.youtube.com/watch?v=NUnCty3z... Co do ciśnienia oleju - jutro sprawdzę ciśnienie i wtedy będzie wszystko jasne. Dodano po 2 Jakie to objawy ? 1. Padł wentylator chłodnicy (nie działa, elektryka sprawdzona,...
Pamiętacie o konsekwencjach jazdy bez chłodnicy spalin.
Nie powiedział bym za duże. Gdy jest za wczesny kąt wtrysku silnik walczy sam ze sobą można by powiedzieć. Jeśli nie jest wydmuchana uszczelka to z tego powodu spaliny nie polecą do chłodnicy. Ale jeśli jest lub z innego powodu dostają się spaliny do układu chłodzenia to objawem tego jest miedzy innymi przegrzewający się silnik. Trzeba szukać oznak...
Pacjent jak w temacie, silnik D2676LF80, przebieg 300 tys,, od dosyć dawna bierze olej, ok 5l na 3 tygodnie, w silniku: 4685 - DPF - za częsta regeneracja, 4462 - Emisja NOX Podejrzewam że olej idzie w tłoki stąd spaliny zatykają wydech i stąd ta częsta regeneracja, w ciągu 8 dni 105 udanych, 0 częściowych. Żadnych wycieków, po zimnej stronie turbiny...
Pewnie że mogło. Pęcherzyków nie widzisz bo wodę wygania pierwsze a spaliny gromadzą się w najwyższym punkcie silnika. Jeśli spalin w chłodnicy nie ma a dzieje się to po dłuższej jeździe to z jakiegoś powodu przegrzewa ci się silnik.
Nie wiem czy mechanik nie robi mnie na szaro więc mam kilka pytań: Grzeje mi się silnik, płyn chłodniczy albo znika jak amfora albo wrze jednak jest klarowny (układ szczelny sprawdzałem) a po odpaleniu samochodu po jakimś czasie mam spaliny w chłodnicy (po jakimś czasie zanim zacznie rosnąć temperatura czuć zapach podobny do spalin), przewody doprowadzające...
Osobiście nie wymieniałem. Sprawdź jeszcze gruchę od chłodnicy spalin, możesz to zrobić chociażby strzykawką z węźykiem. Jeżeli stoi, to spaliny nie są chłodzone a płyn nie jest dogrzewany i stąd to niedogrzanie. A termostat jest łatwy do wymiany.
Użytkownik napisał: Problem rozwiązany przyczyną była pęknięta rurka odprowadzająca spaliny od chłodniczki egr ale także taka przyczyną moze być uszczelka kolektora lob pęknięty kolektor
Jak pisałem cała seria silników diesla z literka A na początku nie wyrzuca błędu po całkowitym zaślepieniu EGR. ALH nie ma też chłodnicy spalin EGR a więc przepływ nie pomaga rozgrzewać silnik. Jedyny minus to duża ilość tlenków azotu w spalinach (gryzący zapach bo tlenki azotu zmieniają się kwas azotowy w kontakcie z wodą). Plus jak nie działa dobrze...
Ano do spalin. To w niebieskim kółku to chłodnica spalin, w zielonym przepustnica obejściowa a czerwone kółko to egr właściwy. Jest tam zwykły silnik z przekładnią zasilany pwm oraz czujnik położenia. Najczęściej pada mechanicznie, zarasta sadzą, koksem, koroduje od agresywnych składników spalin. Chłodnica zmniejsza obciążenie cieplne i pozwala wepchnąć...
Zdejmij kolego wentylator z chłodnicy i obejrzyj ją dokładnie. Ja miałem takie coś pół roku temu. Płynu ubywało a nigdzie nie było wycieków i spaliny też w porządku. Okazało się, że jak się mój VW nagrzał, to dół chłodnicy puszczał i płyn dosłownie wyparowywał w czasie rzeczywisym. Jak ostygł to znowu nie było śladu po uszkodzeniu. Wymieniłem chłodnicę...
https://obrazki.elektroda.pl/8077046700_... W czasie jazdy za granicą pRy 140 km/h usłyszałem takie puf i zaczęło troszke gwizdac po dojechaniu na miejsce mechanik stwierdził E to egr lub bi turbo oczywiście domyślnie. Ale nie dałem za wygraną i pojechałem do innego spaliny zaczęły się wydostawać chyba przez gruchę od chłodnicy spalin...
Witam. Nie znam się na jednośladach. Ale to wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia ponad normę. Pytanie - czy nie dostają się spaliny z głowicy do układu chłodzenia i to powodują. Inna sprawa. jak tam wygląda sprawa z korkiem zbiornika wyrównawczego. On w autach przepuszcza nadmiar płynu przy wzroście ciśnienia. Zależy od wykonania i rożne systemy ale...
Słownik, aktuator, lub potocznie bączek, lub gruszka. Ale wątpię żeby dało się to kupić gdzieś oddzielnie. To występuje zwykle z całą chłodnicą, lub egr-em.
I od chłodnicy też by się zbieralo ciśnienie i się gotowało i wywalało zbiorniczkiem wyrownawczym?
Jeśli ów wężyk wychodzi z wyjścia P3 zaworu magnetycznego to idzie on do siłownika uchylającego wlot spalin przy chłodnicy spalin, jeśli tę chłodnicę masz wywaloną to wystarczy w koniec tego wężyka wkręcić śrubkę by go zaślepić, tu masz schemat : http://obrazki.elektroda.net/9_126075019...
Witam Silnik diesla. Płyn ch ł odz ą cy zmienił kolor na brzydki ż ółty. Praktycznie nie działa ogrzewanie, zapowietrza się prawdopodobnie. Podejrzewałem, że spaliny dostają się do obiegu wody ch ł odz ą cej. Test CO2 potwierdził przypuszczenia. Liczyłem na to że chłodnica spalin nieszczelna. Jednak po ominięciu chłodnicy objawy nie ustały, co świadczy...
Odnośnie podgrzewania wody w basenie. Dzieciaki wyrosły basen 3500l zbyt mały by je cieszył i nie ukończyłem ogrzewania. W tej chwili Jacuzzi używam 800l. Na weekendy na wieczorne odprężenie podgrzewamy wodę do 39 st. W tyg przez wakacje dzieciaki jak chcą pomoczyć się wchodzą temp 26-28 st. Może w przyszłym roku jakiś basen z wodą na 120-130 cm dzieciaki...
Ale pisałeś o filtrze powietrza - każdy domniemywał że na kominie wentylacyjnym ;) Było pisać o spalinach. Spaliny zagotują Ci wodę w tej puszce po piwie ;) Potrzebujesz chłodnicy spalin ;) PS: przemysłowo pyły filtruje się elektrostatycznie - możliwe że spaliny też by dało radę.
Męczyłem z kolegą podobny temat ,co się dzieje jak odkręcisz korek z chłodnicy przy pracującym silniku??? jak lecą spaliny tzn wyraźnie czuć zapach to stawiam na uszczelkę pod głowicą.
Witam posiadam Seata leon II 2.0 TDI 170 koni od 2 tygodni zaczął mi kopcić dosyć mocno na biało/niebiesko schodzi płyn chłodniczy i czuć że z wydechu pachnie ropą. Robiłem testy na nieszczelność głowicy/uszczelki pod głowicą i okazuje się że z zbiorniczka wyrównawczego lecą spaliny test pokazuje nieszczalną głowicę lub uszczelkę. Ale z tego co wiem...
Trochę myślę od jakiegoś czasu nad takim rozwianiem. I mam kilka myśli jeszcze nieuczesanych. Jedna opcja to stary diesel. Jakiś klekot coś na kształt XUD9 nie specjalnie jest chyba sens pakować się w cokolwiek nowszego. I jazda na "byleczym" co wychodzi aktualnie tanio uwzględniając w to jakieś "miksy Panoramixa" oraz olej opałowy. Tak trzeba kombinować...
Cześć, trochę sporo się tego nazbierało. Twardy hamulec i olej w przewodach podciśnieniowych wskazywałby na pompę vacum w szczególności na jej uszczelnienia i to ona może tak zalewać silnik. Najpewniej byłoby ją wymienić. Co do reszty ewetualnych wycieków najlepiej by było umyć silnik i obserwować skąd zacznie ciec. Co do zapachu spalin to musiałbyś...
Witam, mam problem z Mazdą 3. Auto jest moich teściów, którzy wiedzą o autach tyle co jak nimi jeździć i to wszystko. Mechanik stwierdził, że zatarł się silnik. Mowa tu o 1.4 LPG oznaczenie ZJ. Poszła uszczelka pod głowicą. Objaw był taki, że spaliny wypychały płyn z bloku i objętość płynu w zbiorniczku się zwiększała, aż wywalało płyn przelewem. Bardziej...
śmierdzieć spaliny śmierdzieć spaliny oring chłodnicy syczy chłodnicy
transformator impulsowy toroidalny canon eprom flashowanie telefonu samsung
płyta indukcyjna samsung whirlpool suszarka
SmartGPS SG732 – aktualizacja map TomTom, MapaMap, OSM krok po kroku Miele W2241 Power Board: Original FET/Triac Types and Insulating Pad Details