Bo pasek musi ściągnąć z koła wałka rozrządu i później go ustawić, ale nie koniecznie wymieniać.
Jeśli ów wężyk wychodzi z wyjścia P3 zaworu magnetycznego to idzie on do siłownika uchylającego wlot spalin przy chłodnicy spalin, jeśli tę chłodnicę masz wywaloną to wystarczy w koniec tego wężyka wkręcić śrubkę by go zaślepić, tu masz schemat : http://obrazki.elektroda.net/9_126075019...
Pamiętacie o konsekwencjach jazdy bez chłodnicy spalin.
To jest zawór klapy chłodnicy spalin.
Oczywiście masz rację, wyłącznie chodzi o stabilizacją temperatury spalin zanim dostana się do układu pomiarowego opartego najczęściej na mostku Wheatstone'a
Połącz wąż zasilania chłodnicy spalin z wyjściem. I zobacz. W ten sposób wyeliminujesz jeden układ.
Pytanie. Czy można zaślepić, wyłączyć chłodnicę spalin w Toyota Avensis 2.0 D 116 koni?
może ktoś się spotkał z takim problemem i coś potrafi podpowiedzieć ? Wiele razy, nieszczelność pomiędzy wydechem a turbosprężarką, pęknięta rurka od EGR-a, wydmuchana uszczelka z pod rurki egr. Szukaj okopcenia.
Ten zawór steruje otwarciem/zamknięciem klapki dopływu spalin przy chłodnicy EGR.
Jak ucieka do chłodnicy spalin to test nic nie da. Jak ominiesz chłodnicę spalin to musisz zaślepić egr. Nie chłodzona pęknie na pewno.
No ATD nie miało chłodnicy spalin.
Witam Zrób by-pass na wężach wodnych do chodzących do chłodnicy spalin, albo zaślep je z obydwu stron. Pzdr
Chłodniczka spalin padła
A problem jest w chłodnicy spalin EGR, dla ułatwienia ta za DPF-em.
Powinien ktoś zerknąć do komory silnika w Twoim aucie kto wie gdzie i czego szukać by dokładnie wszystko sprawdzić. Ja tego przez internet nie jestem w stanie zrobić. Uszczelka przy EGR jest pomiędzy nim a kolektorem ssącym oraz pomiędzy nim a rurą doprowadzającą doń spaliny z chłodnicy spalin. Czyścili EGR to sprawdź czy dobrze dokręcili i czy czasem...
Mimo wszystko sprawdz czy spaliny nie dostają sie do układu chłodzenia. Bombelki w chłodnicy, wyrzucanie płynu, smród spalin z chłodnicy.
Odkręć rurę z egr (chłodnicy spalin) i próbuj odpalić bez niej
Wygląda na uszkodzenie ośki klapki chłodnicy spalin, co jest dość częstą usterką w tego typu chłodnicach. Do puki nie śmierdzi spalinami w kabinie, nie ma co panikować.
(-) może to być nieszczelność systemu chłodzenia zaworu EGR. Dobrze, że o tym mówisz, bo zaraz kazano by Ci nie tylko głowicę zdejmować, ale pół silnika rozbierać... W rzeczywistości może tak być, jak mówisz, że do EGR przecieka ciecz chłodząca z chłodnicy spalin. Przykładowy widok takiej chłodnicy na silniku 2,0 HDI DW10BTED wskazuje czerwona strzałka...
Nie zrobiła Ci się jakaś nieszczelność na doprowadzeniu spalin do EGRa (na wyjściu z chłodnicy spalin)?
No to w sumie masz odpowiedź. Układ recyrkulaci to pnumatyczny zawór przy chłodnicy spalin i elektroniczny przy kolektor ze ssącym. Wydzieraj ten drugi. Możesz go jeszcze sprawdzić vagiem. Sprawdź, czy dobrze reaguje. Egr powinien być otwarty na jałowym, natomiast po dodaniu gazu zamyka się. Zamyka się rownież po minucie bezczynności na jałowym. Jeśli...
a gdzie ją znajdę Dodano po 1 dodam jeszcze że płynu ubyło Dodano po 1 więc się zastanawiam czy chłodnicy spalin nie trafiło
W moim 2.0dCi jest jeszcze jakas klapka przed chlodnica spalin od EGR. Widac, ze jest sterowana podcisnieniem po mocnym dodaniu gazu. I to sie tez rusza, wiec podciśnienie działa. Ale nie wiem do czego ona służy. Moze przytyka spaliny idace do EGR? Klapka bypassu chłodnicy spalin EGR
Ja wiem czy ona jest taka bardziej zaawansowana?? Bardzo podobna do tej co pokazałeś na zdjeciu. W środku tej najgrubszej rurki są takie małe rureczki przez które przelatują spaliny i tyle. Owszem są czasami tematy,że właśnie w tym miejscu się rozszczelni i płyn chłodniczy idzie w wydech. Można pomylić wtedy z uszczelką pod głowicą.
Witam, VW Golf V 1.9 TDI 105 BLS podczas testów została wykryta nieszczelność w chłodnicy EGR, czyli wydobywające się spaliny z osi przepustnicy. Po wymianie chłodnicy na drugą parametry dalej są takie same jak przed wymianą chłodniczki EGR, jak na zdjęciu.
P 2425 zawór obejścia chłodnicy recyrkulacji spalin, tak na szybko.
DPF już nie mam. Nie wiem czy sztanga ustawiona prawidłowo, ale na poprzedniej turbinie też tak się działo a była jeszcze fabryczna(250 tys przejechała). Po wymianie turbo nic się nie zmieniło i dzieje się tak samo. Najbardziej te terkotanie mnie martwi, może wałek rozrządu jest wytarty, ale zaglądałem i wygląda dobrze i nie terkocze cały czas tylko...
To jest pompa płynu dla chłodnicy spalin. Czujnik masz kawałek nad tą pompą, na plastikowym przewodzie który doprowadza powietrze do aluminiowej przepustnicy którą widać na zdjęciu na środku z przodu silnika. Ewentualnie szukaj pod sprężarką klimy, na rurze plastikowej. (at)grala1 wysłał zdjęcie od 2 litrówki ale 8 zaworowej na pompowtryskach, u Ciebie...
Ano do spalin. To w niebieskim kółku to chłodnica spalin, w zielonym przepustnica obejściowa a czerwone kółko to egr właściwy. Jest tam zwykły silnik z przekładnią zasilany pwm oraz czujnik położenia. Najczęściej pada mechanicznie, zarasta sadzą, koksem, koroduje od agresywnych składników spalin. Chłodnica zmniejsza obciążenie cieplne i pozwala wepchnąć...
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
Po zmianie softa wymiana co kilka miesięcy przepalonej chłodnicy spalin, taka to poprawa. Ograniczają działanie pompki EGR i tyle w temacie.
Słownik, aktuator, lub potocznie bączek, lub gruszka. Ale wątpię żeby dało się to kupić gdzieś oddzielnie. To występuje zwykle z całą chłodnicą, lub egr-em.
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
BLS nie podejdzie zamiast BXE. BLS miał DPF, był konstrukcyjnie zewnętrznie zmieniony, mocowanie DPF i chłodnicy spalin, inny odpływ turbo itp. Zamiast BXE może być BKC, BVK,BMT,BUK,BLT.
Szkoda, że nie podałeś co to za pojazd i czy ma chłodnicę recyrkulacji spalin. Płyn się nie gotuje tylko bomblują w nim gorące gazy spalinowe albo z powodu uwalonej uszczelki pod głowicą lub nieszczelności chłodnicy spalin systemu EGR.
Witam Wracam do tematu cały czas pojawia się błąd P0401 za mały przepływ spalin w egr . Nie wytrzymałem i leciałem po kolei czyszcząc wszystko aż natrafiłem na zaślepki na spalinach w chłodnicy egr na wlocie i wylocie. I stąd pytanie dlaczego mógł to ktoś zrobić ? Proszę o rady i pomoc.
To jest PDE już, nie ma chłodnicy spalin
Pewnie że mogło. Pęcherzyków nie widzisz bo wodę wygania pierwsze a spaliny gromadzą się w najwyższym punkcie silnika. Jeśli spalin w chłodnicy nie ma a dzieje się to po dłuższej jeździe to z jakiegoś powodu przegrzewa ci się silnik.
Raczej w kierunku chłodnicy spalin bym się kierował, nie koniecznie to oznacza uszczlkę pod głowicą.
Sprawdź czy nie oberwała się się klapa chłodnicy spalin i nie poleciała w kierunku strony gorącej turbiny.
Do otwarcia zaworu potrzebne jest 12V, więc jeśli podane jest 8,25V to w życiu go nie otworzy. Dobrze by było sprawdzić napięcie na wtyczce - jeden przewód powinien mieć stałe 12V(napięcie akumulatora) drugi masa jako sygnał ze sterownika. Pomiar wykonany w następujący sposób(najlepiej multimetrem - przewód napięciowy wtyczki + masa(np. z akumulatora)...
Witam jaka oporność na zimnym silniku tego zaworu powinna być albo jak go sprawdzić czy jest dobry?jest to zawór od chłodnicy spalin przed zaworem egr ,czy objawem jego uszkodzenia może być przełączenie w tryb awaryjny silnika co powoduje spadek mocy i dopiero jego ponowne uruchomienie przywraca moc zarówno na zimnym jak i lekko ciepłym silniku?na gorącym...
A powiedz mi pcha gazy to jak jest to możliwe że nie ma CO2 Bo w powietrzu doładowanym jest go na tyle mało,że test tego nie wykryje tak jak pisał kol. stanisławpiotr. Jeśli test jest marnej jakości to nawet nie wykryje nieszczelnej chłodnicy EGR a tam są spaliny chłodzone cieczą.
Nie powiedział bym za duże. Gdy jest za wczesny kąt wtrysku silnik walczy sam ze sobą można by powiedzieć. Jeśli nie jest wydmuchana uszczelka to z tego powodu spaliny nie polecą do chłodnicy. Ale jeśli jest lub z innego powodu dostają się spaliny do układu chłodzenia to objawem tego jest miedzy innymi przegrzewający się silnik. Trzeba szukać oznak...
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Szukam momentów dokręcenia śrub zaworu EGR oraz śrub rurki mocowanej do kolektora ssącego i chłodnicy spalin do forda fiesty 1.4 TDCI 2009 r. Dodano po 10 po zdjęciu obudowy filtra powietrza zauważyłem zapocenie takie jak na zdjęciach na łączeniu rurki idącej do kolektora z chłodnicą spalin. Czy takie coś to coś poważnego czy lepiej tego nie ruszać...
Tam często gwizdało z ośki na chłodnicy spalin z tyłu silnika.
Chlodnica spalin do sprawdzenia
Przed odłączeniem chłodnicy spalin to prawie połowa teraz trochę mniej
A ośka w chłodnicy spalin jest szczelna?
Zrobione obejście od chłodnicy spalin egr. Pewnie puszczała płyn do spalin.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Zrób "bypass" na wężach wodnych chłodnicy spalin aby ją obejść i zobacz efekt.
Witam Panowie, czy luz 1-2 mm na ośce EGR z tyłu chłodnicy spalin może powodować błędy 3044 i 4081.
Zatarte cięgno od chłodnicy spalin. Po wymianie odżyło. Coraz dziwniejsze się robią te szmelcwageny.
Dokładnie chodzi mi o czujnik nr 12. Bo to chyba o niego chodzi. Po nr nadwozia ten czujnik występuje, niestety na schemacie nie mogę go zlokalizować: https://obrazki.elektroda.pl/9026953700_... Przesyłam też schemat: 920915 Na schemacie jest EGR zawór magnetyczny klapy chłodnicy spalin a nie widzę czujnika tej klapy.
To może być tak że spaliny dostają się do układu chłodzenia, czyli uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica albo cylinder.
Twarde przewody od chłodnicy oznaczają, że spaliny z cylindrów przez nieszczelną uszczelkę dostają się do układu chłodzenia i tworzy się w nim ciśnienie. Dodano po 7 A co do szarpania i utraty mocy sprawa ma się tak że przy uszkodzonej uszczelce podczas suwu ssania płyn chłodniczy zostaje zassany do cylindrów i jest tam spalony. Stąd też pytanie o biały...
Zapalony check i blad P049C w nissan xtrail 2016 1.6dci R9M. Czy problem może być w chłodnicy egr za kolektorem wydechowym, czy zaworem spalin z przodu przed dolotem? Gdzie rozpocząć szukać usterki?
Na początek kontrola MAF i lewego powietrza.Potem kontrola działania EGR przy obserwacji przepływu MAF.Złe wskazania to uszkodzony MAF,EGR,zapchane kanały spalin lub (jak jest)chłodnica spalin.
Witam w dniu wczorajszym wyświetlił mi się komunikat o braku ładowania, sprawdzając w ukrytym menu serwisowym napięcie ładowania wskazywało 11,5V. Dziś po odpaleniu, auto nie wskazywało żadnego błędu a ładowanie w menu wskazywało 14,3-14,5V, po przejechaniu ~ 15km znów wyświetlił się komunikat i napięcie spadło do 11,3V. Z braku miernika pod ręką byłem...
Termostat, lub w gorszym przypadku uszczelka pod głowicą. Zrób test na spaliny w płynie w chłodnicy.
Ale pisałeś o filtrze powietrza - każdy domniemywał że na kominie wentylacyjnym ;) Było pisać o spalinach. Spaliny zagotują Ci wodę w tej puszce po piwie ;) Potrzebujesz chłodnicy spalin ;) PS: przemysłowo pyły filtruje się elektrostatycznie - możliwe że spaliny też by dało radę.
Jest, zasterowanie testerem, wtedy sprawdzamy całość, albo podanie masy na odpowiednią nóżkę przekaźnika, wtedy sprawdzamy tylko obwód wentylatora. Przyczyną braku pierwszego biegu w peżo najczęściej jest skorodowany przekaźnik albo uszkodzony rezystor I biegu. Tym niemniej opisane objawy nie wskazują na to. Test układu chłodzenia na obecność spalin...
Tak, jak już wspomniano wyżej - łatwiej na pewno odzyskać energię z ciepła spalin czy chłodnicy niż szukać w super dziwnych miejscach. Najłatwiej spojrzeć na drogę już pozyskanej energii - z kół musiałby być dodatkowy układ a z w/w miejsc tylko kabel.
Okazało sie że urwała sie rurka od chłodnicy spalin . Założenie zaslepki rozwiazalo problem.
Wszystko już poskładałem, przejechałem ok 500km i jak na razie jest ok i oby tak było jak najdłużej. W trakcje czyszczenia wszystkiego znalazłem wypaloną uszczelkę na połączeniu rury od kolektora spalin i chłodnicy spalin, połączenie było niedokręcone i uszczelka się wypaliła do tego stopnia że się kruszyła podejrzewam że kawałek mógł zostać zassany...
Osobiście nie wymieniałem. Sprawdź jeszcze gruchę od chłodnicy spalin, możesz to zrobić chociażby strzykawką z węźykiem. Jeżeli stoi, to spaliny nie są chłodzone a płyn nie jest dogrzewany i stąd to niedogrzanie. A termostat jest łatwy do wymiany.
Jak odróżnić uszkodzoną chłodniczkę oleju od uszczelki pod głowicą w aucie? Wystarczy test uszczelki zakładany na zbiornik wyrównawczy, który zmienia barwę w reakcji na spaliny, które przedostały się do układu chłodzenia. Poprzez chłodnicę oleju spaliny się nie mogą dostać, a przynajmniej nie w znaczącej ilośći. Test taki nie ma dużej dokładności,...
Zanim wpakujesz się w kolejne koszty proponuję sprawdzić szczelność chłodnicy spalin.
A więc... Jeszcze raz dziś sprawdzalem dolot.. Wygląda na szczelny... Jedynie ta rura co wchodzi do EGR koło zabezpieczenia ma mały luz? Tak ma być? Zamieniłem zawórki N75 z N18 i bez różnicy... Nawet w N75 słychać jak chodzi zaworem... Kabloteka od g71 jest ok...ale na początku zapominialem wczepic wtyczkę do g71 i po chwili się kapnalem... Po włożeniu...
Podjedź na analizator spalin i sprawdź. Jeżeli ci się nie chce, musisz być pewnym, że silnik nie pracuje "na zimno" w trybie zimnego rozruchu, czyli ze ma prawidłową temperaturę pracy. Spradź, czy jakieś 2-3 minuty po rozruchu nie masz ciepłej chłodnicy. Czy obroty na biegu jałowym są prawidłowe?? Czy spaliny nie śmierdzą??
Dymi się pewnie z nieszczelności turbosprężarki,palącego się oleju na kolektorze wydechowym,nieszczelności chłodnicy spalin itd... Trochę więcej wkładu własnego.
Na moje oko to Egr jest elektryczny. Pneumatyczne jest tylko sterowanie przepustnicą chłodnicy spalin. Dla bezpieczeństwa Dpfa najlepiej byłoby zaślepić przepływ spalin. Tak czy inaczej, skończy się świecącym checkiem i ewentualnie trybem awaryjnym.
Problem rozwiązany peknięta chłodniczka spalin lub jak kto woli egr płyn szedł w uklad wydechowya przez awarie z ukladem chłodzenia spalin doszła niestety jeszcze wymiana sondy i i czujnika temperatury spalin. Pozdrawiam
To jest chłodnica spalin dla EGR. A ten wihajster przełącza by spaliny szły albo gorące allbo schłodzone.
Zacznij od rzeczy najprostszych do sprawdzenia, czyli od chłodnicy spalin tak jak napisał manta i Jackall. Powinna być w środku sucha.
W tym Roverze czujnik włączania wentylatora jest montowany/wtykany w chłodnicy. Piszesz o wymianie chłodnicy więc coś, ktoś skopał. Idąc dalej nie wiadomo co jeszcze jest wadliwe. Może warto zbadać sondę składu spalin. Aha. Czujnik położenia wału korbowego potrafi dać ciała.
Witam, walczę z częstą awarią w nowszych modelach VW czyli chłodnicą spalin i EGRem. Polówka została rozebrana, wyjęty EGR z chłodniczką i czeka na wstawienie nowego. W związku z tym mam pytanie do specjalistów: Jaki symbol chłodnicy spalin/EGRu mam kupić ? Kilku róznych sprzedawców oferowało mi chłodnice/EGR o różnych symbolach: - 03L 131 512 DQ -...
Muszę dobrać chłodnicę wentylatorową dla obiegu oleju do agregatu. Dobrać zgodnie z DTR zastosowanego agregatu - być może będziesz musiał zadzwonić do pomocy technicznej i ewentualnie zapytać o ten temat. O typowe konkrety nie pytasz. Agregaty standardowo dostarczane są na budowę jako kompletne (wyposażone w układy zasilania, chłodzenia, tłumienia...
A zaslepic dojścia wody? Bezpieczny sposób ?
Jest to 1.9 TDI 130 km. Fabrycznie nie ma takiego. 85kW 116KM Czyli motor na pompowtryskach? Chłodniczka spalin do sprawdzenia. Może ma minimalny przeciek.
Potwierdzam test na CO2 powinien wykluczyć lub potwierdzić Twoje niedomagania. A co pokaże test na CO2 przy pękniętej chłodnicy spalin?
Rozważałem taka opcje ale czy nie było by ubytku caly czas? Nie raz miałem przypadek uszkodzonej chłodnicy spalin i ubytek byl niezaleznie od typu jazdy no i spaliny byly w układzie.
Z uszczelka pod głowicą , z chłodniczką spalin. Kontroluj na bieżąco , możesz zrobić test na spaliny w układzie chłodzenie , też jakiś pogląd na sprawe rzuci
Zamknięty EGR brak grzania. Takie są minusy EGR OFF.
W związku z powyższym rozumiem, iż praca powyżej 100°C jest normalna dla tego silnika? Niestety tak, podobnie w silnikach Opla - zwiększono temperaturę roboczą silnika, aby spełniał wyższą normę emisji spalin.
Pęknięty jest, wstaw tuleję i sprawdź chłodnicę spalin.
Witam. Posiadam Passata B6 z silnikiem 1.9TDI BLS 105km z 2006r. Robiłem remont silnika, przy okazji pozbyłem się chłodnicy spalin. Potrzebuje pomocy/schematu jak prawidłowo podłączyć przewody podciśnienia, tak aby turbo prawidłowo pracowało. Dodam, że mam nowy zawór N75 oraz nowy przepływomierz BOSCH. W necie znalazłem taki obrazek, ale nie bardzo...
Czy zawór turbiny może być zamieniany z zaworem chłodnicy spalin?. Pytam bo chciałem wykluczyć uszkodzenie N75, powszechne są zamiany z EGR, jednak ten jest napędzany silniczkiem.
Sprawy się mają tak, jeżeli robi Ci się maź w płynie w chłodnicy, to koniecznie zrób test na spaliny, czy przypadkiem nie dostają się do płynu.,, Test na szczelność głowicy". Bo istnieje taka możliwość, że poszła uszczelka pod głowicą. Oczywiście lepiej jak by nie, ale sprawdź to. Tutaj na forum jeden kolega pisał o przeprowadzeniu próby ciśnieniowej,...
Witam. Pacjent Crafter 2010r 2.0 TDI . Pali się kontrolka check engine i mruga kontrolka świec żarowych, brak mocy. Po podpięciu vcds'a wykazało tylko błąd 4875- ROD - Unknown Error Code, po kodzie wynika że to dodatkowa pompka wody do chłodnicy spalin. Wymiana pompki nie pomogła problem powraca, nadmienię że pompka włącza się wiec kable są ok. Ktoś...
Nieszczelność,uszkodzony MAF a nawet zapchana chłodnica spalin. Logi lub odczyt z grupy 003 inaczej wróżenie.
Chłodniczka spalin przed/za EGR jak najbardziej moze puszczać płyn. Zresztą taka nieszczelność powodowała pożary BMW bodajże. No ale jak lejesz wodę zamiast glikolu to spoko, woda jest niepalna. Tyle, że przy 100 stopniach woda Ci się zagotuje a glikol nie
Sam zawór egr nie ma nic wspólnego z płynem ale tym aucie jego podstawa już tak pełni role chłodnicy gazów jest możliwość że puści uszczelka ale to rzadkość chyba że przy wcześniejszej naprawie głowicy była odkręcona podstawa i złożona na starą uszczelkę w tym modelu silnika jeszcze mi się nie trafił taki problem z egr ale np: e46 320D lub e60 530D...
nie dymił na biało,miał moc tylko wcinał płyn chłodniczy. Dokładnie. Samo zaślepienie dolotu gazu nic nie daje, bo płyn wędruje do kolektora ssącego. Można zaślepić, jednak trzeba zdemontować przewody z cieczą do chłodnicy spalin.
Sprawdziłem obecność spalin w układzie chłodzenia testerem reakcyjnym, plastikowe naczynie rurkowate nakładane na korek od chłodnicy i wlany do środka płyn reakcyjny. Po pół minuty płyn zmienił kolor - napewno są spaliny w płynie chłodnicy. No więc nad czym się jeszcze zastanawiasz? zimą czasem nieco śmierdzi płynem chłodniczym Kolejne pewne źródło...
Witam. Problem tego typu vw T5 2004 1.9 105koni ucieka płyn z chłodnicy niewiadomo gdzie był sprawdzona głowicą nie idzie w układ ani w spaliny wymieniony korek zbiorniczka termostat czujnik na chłodnicy wentylatory się nie zakańczając chodź sprawdzone na krótko sprawdzane co jeszcze może być powodem? Na dywanikach i w innych miejscach niema żadnych...
Okazało się że chłodniczka egr ma przeciek. Wycieku nie było widać na zewnątrz ponieważ pod wpływem temperatury wypalało się i szło ze spalinami. Wymieniłem chłodniczkę i ubytek zginął obserwuję od 3 dni i jest ok :D
Kolega (at)domex32 postawił na siłownik chłodnicy spalin i być może ma rację. Może ja za bardzo lubie się bawić z autami i sobie bym wyczyścił EGR dodatkowo. Pzdr
śmierdzieć spaliny śmierdzieć spaliny oring chłodnicy syczy chłodnicy
transformator separacyjny działa delonghi komunikat napełnij obwód symbol silnika
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Unitra WS-442 zwarcie bieguna ujemnego z masą – skutki, diagnostyka, naprawa AL-KO 38 zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem – wyłącznik termiczno-przeciążeniowy