może ktoś się spotkał z takim problemem i coś potrafi podpowiedzieć ? Wiele razy, nieszczelność pomiędzy wydechem a turbosprężarką, pęknięta rurka od EGR-a, wydmuchana uszczelka z pod rurki egr. Szukaj okopcenia.
(-) może to być nieszczelność systemu chłodzenia zaworu EGR. Dobrze, że o tym mówisz, bo zaraz kazano by Ci nie tylko głowicę zdejmować, ale pół silnika rozbierać... W rzeczywistości może tak być, jak mówisz, że do EGR przecieka ciecz chłodząca z chłodnicy spalin. Przykładowy widok takiej chłodnicy na silniku 2,0 HDI DW10BTED wskazuje czerwona strzałka...
To może być tak że spaliny dostają się do układu chłodzenia, czyli uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica albo cylinder.
A powiedz mi pcha gazy to jak jest to możliwe że nie ma CO2 Bo w powietrzu doładowanym jest go na tyle mało,że test tego nie wykryje tak jak pisał kol. stanisławpiotr. Jeśli test jest marnej jakości to nawet nie wykryje nieszczelnej chłodnicy EGR a tam są spaliny chłodzone cieczą.
Twarde przewody od chłodnicy oznaczają, że spaliny z cylindrów przez nieszczelną uszczelkę dostają się do układu chłodzenia i tworzy się w nim ciśnienie. Dodano po 7 A co do szarpania i utraty mocy sprawa ma się tak że przy uszkodzonej uszczelce podczas suwu ssania płyn chłodniczy zostaje zassany do cylindrów i jest tam spalony. Stąd też pytanie o biały...
Analizując ten [url=https://www.dropbox.com/s/6gzhermpd... Schemat Jestem ciekaw co sądzicie o mojej teorii. Skupmy się na obiegu EGR czyli kolor pomarańczowy. Zimna woda z chłodnicy przy pomocy pompki (17) trafia przez czujnik (nr 6- który to w vcds nazywa się temperatura płynu na wyjściu...
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
Witam, VW Golf V 1.9 TDI 105 BLS podczas testów została wykryta nieszczelność w chłodnicy EGR, czyli wydobywające się spaliny z osi przepustnicy. Po wymianie chłodnicy na drugą parametry dalej są takie same jak przed wymianą chłodniczki EGR, jak na zdjęciu.
Zwracam się do "gimak". Przecież napisałem, że po ominieciu chłodnicy problem zniknął, a ciągnął się tak za mną dobre 2 lata więc.. Oczywistą oczywistością jest to, że nie UPG. Cd "Pudrowania".. aż tak mi nie zależy żeby śmigał jak z fabryki więc wolę wydać 3 zł na kawałek rurki niż 2 klocki na nową chłodnicę + cholera wie ile i za co + robota... Pytanie...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
http://obrazki.elektroda.pl/5537960300_1... Witam. Jakiś czas temu, wynająłem małe mieszkanie. Miało jeden zasadniczy problem-ogrzewanie. Nie wchodziły w grę ogrzewacze elektryczne, ani gazowe. Po wielu poszukiwaniach, znalazłem na eBay webasto. Pochodzi z samochodu Rover 75 i jest zasilane olejem napędowym. Z webastem współpracuje...
czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica Nie przerabiałem tego osobiście. Wg mnie, pisałem o tym wcześniej, że przy przedmuchu na uszczelce głowicy, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym lub odkręconym korku na chłodnicy, po odpaleniu zimnego silnika (zamknięty termostat) poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym lub w chłodnicy pojedzie od...
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
W moim 2.0dCi jest jeszcze jakas klapka przed chlodnica spalin od EGR. Widac, ze jest sterowana podcisnieniem po mocnym dodaniu gazu. I to sie tez rusza, wiec podciśnienie działa. Ale nie wiem do czego ona służy. Moze przytyka spaliny idace do EGR? Klapka bypassu chłodnicy spalin EGR
Dzisiaj zauważyłem we wlewie oleju taką maź, wcześniej tego nie bylo ,może blokowała ja ta klapka która tam jest nie wiem po co ? Może być to uszkodzona uszczelka pod głowicą? Test na spaliny w płynie nic nie pokazał.
Wyjąłem chlodniczke spalin przy zaworze egrze .. Wydaje się nie zapchana, puśćilem dymka z papierosa i przeszedł gładko, obecnie czyszczę ja środkami z sadzy choć żadna sądzą tam nie wyleciała. Mam też inna przepustnice, z 2009 roku z c30 ten sam nr co moja sprawdzę działanie... Czujniki map podmieniłem i czujnik temp dolotowej przy czujniku map.. Dam...
czy jest jakiś płyn żeby nie gotował się przy tych 105 stopniach Zaden płyn nie gotuje się w 105 stopniach tylko dużo wyżej nawet 130. Masz albo spaliny w układzie ,albo np uszkodzony korek.
Opcja zwrotu oraz odzyskania gotówki? Kupiłem go w 10.2024, potem wyjechałem na pół roku. Zwrot nie wchodzi już w rachubę. Zrobiłem wszystko, co mogłem przed zakupem: ciśnienie oleju, kompresja, spaliny i przegląd w SKP. Nic nie wskazywało na awarię, a że nadszedł listopad, to i wentylator oraz termostat nie były potrzebne. Auto zawsze trzymało 90°,...
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, Nie wiem co kolega rozumie przez gotowanie płynu chłodzącego. Ja nie miałem przedmuchu do układu chłodzenia, więc osobistych doświadczeń w tej materii nie mam, ale widziałem efekty takiego przedmuchu w samochodzie u kolegi. U niego też płyn znikał z układu...
Powinien ktoś zerknąć do komory silnika w Twoim aucie kto wie gdzie i czego szukać by dokładnie wszystko sprawdzić. Ja tego przez internet nie jestem w stanie zrobić. Uszczelka przy EGR jest pomiędzy nim a kolektorem ssącym oraz pomiędzy nim a rurą doprowadzającą doń spaliny z chłodnicy spalin. Czyścili EGR to sprawdź czy dobrze dokręcili i czy czasem...
Tak to wygląda w środku. Dołączam także schemat od ZD. Na schemacie od ZD jest jeden potencjometr montażowy którym się to pewnie kalibruje. U mnie są 3 potencjometry, choć idea układu dla mnie wydaję się podobna (tylko po co te 2 dodatkowe potencjometry). Na schemacie od Zd widzę że całość zrealizowana jest na tranzystorach u siebie widzę wzmacniacz...
Witam. Problem tego typu vw T5 2004 1.9 105koni ucieka płyn z chłodnicy niewiadomo gdzie był sprawdzona głowicą nie idzie w układ ani w spaliny wymieniony korek zbiorniczka termostat czujnik na chłodnicy wentylatory się nie zakańczając chodź sprawdzone na krótko sprawdzane co jeszcze może być powodem? Na dywanikach i w innych miejscach niema żadnych...
Jestem na etapie diagnozowania podobnego problemu. Układ chłodzenia sprawdzony ciśnieniowo - 1.5 bara trzyma i nie schodzi. Korek zbiorniczka lekko podejrzany (powinien trzymać 1.4 bara a puszcza przy 1 bar) ale to raczej nie to. Zabrałem się za test uszczelki pod głowicą (płyn reakcyjny na spaliny w układzie) i co następuje. Przy zamkniętym termostacie...
Ja wiem czy ona jest taka bardziej zaawansowana?? Bardzo podobna do tej co pokazałeś na zdjeciu. W środku tej najgrubszej rurki są takie małe rureczki przez które przelatują spaliny i tyle. Owszem są czasami tematy,że właśnie w tym miejscu się rozszczelni i płyn chłodniczy idzie w wydech. Można pomylić wtedy z uszczelką pod głowicą.
A więc... Jeszcze raz dziś sprawdzalem dolot.. Wygląda na szczelny... Jedynie ta rura co wchodzi do EGR koło zabezpieczenia ma mały luz? Tak ma być? Zamieniłem zawórki N75 z N18 i bez różnicy... Nawet w N75 słychać jak chodzi zaworem... Kabloteka od g71 jest ok...ale na początku zapominialem wczepic wtyczkę do g71 i po chwili się kapnalem... Po włożeniu...
okazało się że była niewielka nieszczelność w chłodnicy EGR i puszczał spaliny do układu chłodzenia. Nie wiem tylko dlaczego za pierwszym razem test nie wykazał spalin w układzie chłodzenia (podejrzewam że się uszczelniło chwilowo jakimś syfem którego ogólnie było sporo w układzie bo przewody wodne aż się pozatykały)
Udało mi się ogarnąć garaż z kanałem, będzie łatwiej. Wklejam link do filmiku, demontaż pasa przedniego w Polo 6N2. Na serio ułatwia to robotę. https://www.youtube.com/watch?v=NUnCty3z... Co do ciśnienia oleju - jutro sprawdzę ciśnienie i wtedy będzie wszystko jasne. Dodano po 2 Jakie to objawy ? 1. Padł wentylator chłodnicy (nie działa, elektryka sprawdzona,...
Pamiętacie o konsekwencjach jazdy bez chłodnicy spalin.
Nie powiedział bym za duże. Gdy jest za wczesny kąt wtrysku silnik walczy sam ze sobą można by powiedzieć. Jeśli nie jest wydmuchana uszczelka to z tego powodu spaliny nie polecą do chłodnicy. Ale jeśli jest lub z innego powodu dostają się spaliny do układu chłodzenia to objawem tego jest miedzy innymi przegrzewający się silnik. Trzeba szukać oznak...
Pacjent jak w temacie, silnik D2676LF80, przebieg 300 tys,, od dosyć dawna bierze olej, ok 5l na 3 tygodnie, w silniku: 4685 - DPF - za częsta regeneracja, 4462 - Emisja NOX Podejrzewam że olej idzie w tłoki stąd spaliny zatykają wydech i stąd ta częsta regeneracja, w ciągu 8 dni 105 udanych, 0 częściowych. Żadnych wycieków, po zimnej stronie turbiny...
Pewnie że mogło. Pęcherzyków nie widzisz bo wodę wygania pierwsze a spaliny gromadzą się w najwyższym punkcie silnika. Jeśli spalin w chłodnicy nie ma a dzieje się to po dłuższej jeździe to z jakiegoś powodu przegrzewa ci się silnik.
Nie wiem czy mechanik nie robi mnie na szaro więc mam kilka pytań: Grzeje mi się silnik, płyn chłodniczy albo znika jak amfora albo wrze jednak jest klarowny (układ szczelny sprawdzałem) a po odpaleniu samochodu po jakimś czasie mam spaliny w chłodnicy (po jakimś czasie zanim zacznie rosnąć temperatura czuć zapach podobny do spalin), przewody doprowadzające...
Osobiście nie wymieniałem. Sprawdź jeszcze gruchę od chłodnicy spalin, możesz to zrobić chociażby strzykawką z węźykiem. Jeżeli stoi, to spaliny nie są chłodzone a płyn nie jest dogrzewany i stąd to niedogrzanie. A termostat jest łatwy do wymiany.
Użytkownik napisał: Problem rozwiązany przyczyną była pęknięta rurka odprowadzająca spaliny od chłodniczki egr ale także taka przyczyną moze być uszczelka kolektora lob pęknięty kolektor
Jak pisałem cała seria silników diesla z literka A na początku nie wyrzuca błędu po całkowitym zaślepieniu EGR. ALH nie ma też chłodnicy spalin EGR a więc przepływ nie pomaga rozgrzewać silnik. Jedyny minus to duża ilość tlenków azotu w spalinach (gryzący zapach bo tlenki azotu zmieniają się kwas azotowy w kontakcie z wodą). Plus jak nie działa dobrze...
Zdejmij kolego wentylator z chłodnicy i obejrzyj ją dokładnie. Ja miałem takie coś pół roku temu. Płynu ubywało a nigdzie nie było wycieków i spaliny też w porządku. Okazało się, że jak się mój VW nagrzał, to dół chłodnicy puszczał i płyn dosłownie wyparowywał w czasie rzeczywisym. Jak ostygł to znowu nie było śladu po uszkodzeniu. Wymieniłem chłodnicę...
Ano do spalin. To w niebieskim kółku to chłodnica spalin, w zielonym przepustnica obejściowa a czerwone kółko to egr właściwy. Jest tam zwykły silnik z przekładnią zasilany pwm oraz czujnik położenia. Najczęściej pada mechanicznie, zarasta sadzą, koksem, koroduje od agresywnych składników spalin. Chłodnica zmniejsza obciążenie cieplne i pozwala wepchnąć...
https://obrazki.elektroda.pl/8077046700_... W czasie jazdy za granicą pRy 140 km/h usłyszałem takie puf i zaczęło troszke gwizdac po dojechaniu na miejsce mechanik stwierdził E to egr lub bi turbo oczywiście domyślnie. Ale nie dałem za wygraną i pojechałem do innego spaliny zaczęły się wydostawać chyba przez gruchę od chłodnicy spalin...
Witam. Nie znam się na jednośladach. Ale to wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia ponad normę. Pytanie - czy nie dostają się spaliny z głowicy do układu chłodzenia i to powodują. Inna sprawa. jak tam wygląda sprawa z korkiem zbiornika wyrównawczego. On w autach przepuszcza nadmiar płynu przy wzroście ciśnienia. Zależy od wykonania i rożne systemy ale...
Słownik, aktuator, lub potocznie bączek, lub gruszka. Ale wątpię żeby dało się to kupić gdzieś oddzielnie. To występuje zwykle z całą chłodnicą, lub egr-em.
I od chłodnicy też by się zbieralo ciśnienie i się gotowało i wywalało zbiorniczkiem wyrownawczym?
Jeśli ów wężyk wychodzi z wyjścia P3 zaworu magnetycznego to idzie on do siłownika uchylającego wlot spalin przy chłodnicy spalin, jeśli tę chłodnicę masz wywaloną to wystarczy w koniec tego wężyka wkręcić śrubkę by go zaślepić, tu masz schemat : http://obrazki.elektroda.net/9_126075019...
Witam Silnik diesla. Płyn ch ł odz ą cy zmienił kolor na brzydki ż ółty. Praktycznie nie działa ogrzewanie, zapowietrza się prawdopodobnie. Podejrzewałem, że spaliny dostają się do obiegu wody ch ł odz ą cej. Test CO2 potwierdził przypuszczenia. Liczyłem na to że chłodnica spalin nieszczelna. Jednak po ominięciu chłodnicy objawy nie ustały, co świadczy...
Odnośnie podgrzewania wody w basenie. Dzieciaki wyrosły basen 3500l zbyt mały by je cieszył i nie ukończyłem ogrzewania. W tej chwili Jacuzzi używam 800l. Na weekendy na wieczorne odprężenie podgrzewamy wodę do 39 st. W tyg przez wakacje dzieciaki jak chcą pomoczyć się wchodzą temp 26-28 st. Może w przyszłym roku jakiś basen z wodą na 120-130 cm dzieciaki...
Ale pisałeś o filtrze powietrza - każdy domniemywał że na kominie wentylacyjnym ;) Było pisać o spalinach. Spaliny zagotują Ci wodę w tej puszce po piwie ;) Potrzebujesz chłodnicy spalin ;) PS: przemysłowo pyły filtruje się elektrostatycznie - możliwe że spaliny też by dało radę.
Męczyłem z kolegą podobny temat ,co się dzieje jak odkręcisz korek z chłodnicy przy pracującym silniku??? jak lecą spaliny tzn wyraźnie czuć zapach to stawiam na uszczelkę pod głowicą.
Witam posiadam Seata leon II 2.0 TDI 170 koni od 2 tygodni zaczął mi kopcić dosyć mocno na biało/niebiesko schodzi płyn chłodniczy i czuć że z wydechu pachnie ropą. Robiłem testy na nieszczelność głowicy/uszczelki pod głowicą i okazuje się że z zbiorniczka wyrównawczego lecą spaliny test pokazuje nieszczalną głowicę lub uszczelkę. Ale z tego co wiem...
Trochę myślę od jakiegoś czasu nad takim rozwianiem. I mam kilka myśli jeszcze nieuczesanych. Jedna opcja to stary diesel. Jakiś klekot coś na kształt XUD9 nie specjalnie jest chyba sens pakować się w cokolwiek nowszego. I jazda na "byleczym" co wychodzi aktualnie tanio uwzględniając w to jakieś "miksy Panoramixa" oraz olej opałowy. Tak trzeba kombinować...
Cześć, trochę sporo się tego nazbierało. Twardy hamulec i olej w przewodach podciśnieniowych wskazywałby na pompę vacum w szczególności na jej uszczelnienia i to ona może tak zalewać silnik. Najpewniej byłoby ją wymienić. Co do reszty ewetualnych wycieków najlepiej by było umyć silnik i obserwować skąd zacznie ciec. Co do zapachu spalin to musiałbyś...
Witam, mam problem z Mazdą 3. Auto jest moich teściów, którzy wiedzą o autach tyle co jak nimi jeździć i to wszystko. Mechanik stwierdził, że zatarł się silnik. Mowa tu o 1.4 LPG oznaczenie ZJ. Poszła uszczelka pod głowicą. Objaw był taki, że spaliny wypychały płyn z bloku i objętość płynu w zbiorniczku się zwiększała, aż wywalało płyn przelewem. Bardziej...
Chlodnica spalin do sprawdzenia
Kiedyś miałem w innym aucie, płyn z chłodnicy przedostawała się do komory spalania, silnik poszedł na szrot. Sprawdź ten trop. Pozdrawiam... A pamiętam że spaliny miały taki specyficzny zapach trochę przyjemny nawet. Pozdrawiam...
Płynu ubywa? Spaliny są białe? Kapie płyn z wydechu? Co znaczy zasysa? Chwilowo cały czas tworzy sie podciśnienie?
Rozważałem taka opcje ale czy nie było by ubytku caly czas? Nie raz miałem przypadek uszkodzonej chłodnicy spalin i ubytek byl niezaleznie od typu jazdy no i spaliny byly w układzie.
Zwróć uwagę na kilka rzeczy: 1. Napęd pompki oleju/cieczy - w silnikach chłodzonych cieczą standardem jest wyrobienie się połączenia wałka pompy z kołem pasowym oraz przecieki uszczelniacza pompy. Pasek zębaty i koło pasowe podlega wymianie po przejechaniu pewnego przebiegu (nie pamiętam ile). Wymiana pompy w serwisie Piaggio z użyciem przyrządów specjalnych...
Mój pomysł to np coś na zasadzie chłodnicy spalin. Tylko wszystko zależy jak bardzo sprawny masz układ ogrzewania i czy spaliny miały by na tyle energii by ogrzać wężownicę zamontowaną w kominie. Nawet gdyby taki układ nie wygrzał CWU do np 50 st, a chociażby do 30, to i tak mniej zapłacisz za grzanie elektryczne, bo grzałka będzie pracować krócej,...
Sprawdziłem obecność spalin w układzie chłodzenia testerem reakcyjnym, plastikowe naczynie rurkowate nakładane na korek od chłodnicy i wlany do środka płyn reakcyjny. Po pół minuty płyn zmienił kolor - napewno są spaliny w płynie chłodnicy. No więc nad czym się jeszcze zastanawiasz? zimą czasem nieco śmierdzi płynem chłodniczym Kolejne pewne źródło...
Witajcie chłopaki, mam problem z pompkami w 2.0TDI BMP (pompowtryski Bosch) Od początku, auto ma do wymiany dwumase i nie zwracałem uwagi na szarpanie na wolnych obrotach. Podłączyłem VCDS i to co zobaczyłem to zamurowało mnie. Dodam, że auto stało przez ponad rok praktycznie cały czas (przejechało może z 1000km przez 12 miesięcy) Pierwszy pomiar: (warunki:...
Korek ma stabilizować to ciśnienie i je regulować w pewnym zakresie. Inaczej trzeba będzie przeprowadzić test na co2. Sprawdzić czy są spaliny w chłodzeniu....rozbieramy motor :( Dodano po 4 Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie...
Witam szanownych mechaników, Problem dotyczy owego ciągnika, zaczęło się tak zauważyłem ,że puka i wydobywają się spaliny z pod spodu wtryskiwacza. Więc chciałem dokręcić szpilkę ,ale gwint był zerwany, próbowałem go dać na klej ,ale nie trzymało więc musiałem gwintować na otwór ρ 10 no ok wywierciłem większy otwór w kołnierzu dałem podkładkę pod...
klimatyzacja wykorzystuje fakt obracania się silnika spalinowego (nic nie pobiera dodatkowo z akumulatorów!) jedynie stanowiąc niewielkie obciążenie dla silnika Nie takie niewielkie. Klimatyzacja jest w stanie zwiększyć zużycie paliwa o jakieś 1,5 l/100 km czyli dla współczesnych osobówek będzie to wzrost o jakieś 25%. odzyskiwanie energii z obracającego...
Tak dla sprostowania bo jakoś nikt nie zwrócił uwagi. Podciśnienie nie powstaje w bloku silnika w układzie chłodzenia gdy dostają się do niego spaliny a już tym bardziej podciśnienie nie jest wstanie wyrzucić wody z chłodnicy.
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
Trójnik, a nawet dwa, wstawili gazownicy. Doprowadza ogrzewany płyn do reduktora. Inaczej reduktor by zamarzł. Wycieku nie powinno być - dociągnij cybanty. Sam płyn chłodniczy nie miesza się z olejem. To gdzie fabrycznie dochodzi to ogrzewacz oleju zamontowany na podstawie filtra. Problemy z ogrzewaniem, to zbyt niski stan płynu, zapowietrzenie lub...
To jest zawór klapy chłodnicy spalin.
Jak wygląda to przegrzewanie ? Jaki silnik kod? Mogą być spaliny w płynie chłodzącym ?
Spaliny nie śmierdzą olejem. A jakieś inne diagnozy? Biały dym to albo olej , albo woda , albo chszczone paliwo - innej alternatywy nie ma . Kontroluj poziom wody w chłodnicy ( zbiorniku wyrównawczym ) , może ubywa ?
Nie dysponuję takim przyrządem, niestety... Jakkolwiek, sądzę, że spaliny byłbym w stanie wyczuć, zwłaszcza, że pompa wtryskowa jest źle wyregulowana i spaliny pachną bardzo, bardzo specyficznie - niedopalonym olejem napędowym. Czy takie objawy mogą być spowodowane niesprawnymi zaworkami korka na zbiorniczku wyrównawczym? Bo zostawiłem silnik na wolnych...
To by sie zgadzało bo nie równo pacuje i kopcenie bardzo mocne na biało To sugerujesz ze woda dostaje sie do kolektora ssacego przez ...??? w tym silniku to chyba jedynie z uszczelki pod głowicą, te silniki nie posiadają chłodnicy spalin ani innych rzeczy które mogły by za to odpowiadać. czasami jeszcze czuć spaliny w zbiorniczku albo puchną węże,...
Warto też pomyśleć o sliniku Stirlinga. Szczególnie zastosowanie w chłodnicy samochodowej. Spaliny można by przepuszczać przez radiatory/rurki odbierające ciepło. Silnik ten łatwiiej wykorzystać jako generator prądu niż jako bezpośrednią siłę napędową (w połączeniu z silnikiem spalinowym, potrzeba synchronizacji obu napędów). Takie rozwiązanie szybko...
Witam. Jeździłem już po wielu mechanikach i żaden nie pomógł mi z tym problemem. W mojej Corolli jest silnik 1.6 4afe i niestety silnik nie działa jak należy. Otóż gaśnie on na zimnym a na ciepłym trzyma za wysokie obroty, szarpie, czasem odcina mu całkiem moc, spalanie jest na poziomie 9-10 litrów w trasie przy normalnej jeździe. Z wydechu wydzielają...
Jeśli woda uciekła a pod autem nie ma plam to silnik ja wypił. Zatkaj rurę wydechowa, otwórz korek zbiorniczka i patrz co się dzieje. Jeśli woda idzie w silnik to ucieka ze spalinami w postaci pary. Zatkasz rurę to uciekna spaliny przez zbiorniczek.
Jestem w trakcie planowania systemu do ogrzewania skutera. Skuter ma motokoc pod który chcę pompować ciepło na nogi. Obecnie mam zrobione ogrzewanie z chłodnicy (skuter chłodzony cieczą) i to dziala ok, jednak wadą jest długi czas rozgrzewania (10 min). Chcę wykorzystać ciepło spalin które pojawia się od razu po uruchomieniu silnika. I pomysły mam dwa...
Jutro jadę do mechanika sprawdzić barwnikiem, czy spaliny dostają się do płynu chłodniczego -> tak czy inaczej z poparzonymi rękami już przy wymianie wiatraka i czujki zdarłem sobie bąble na dłoniach, a na więcej nie mam ochoty. Za wydmuchaną uszczelką przemawia kilka innych "objawów" spora ilość wody wydobywająca się z tłumika, sporadycznie, ale jednak...
1-tak 2-tak 3-nie (kiedy jest wciśnięty) 4-siedem razy zagotowała się woda w chłodnicy aż węże porozsadzało i sparciały od gorąca więc cudem by było gdy by były nie popękane a poza tym to wali dymem z pod korka do wlewania oleju i jak się wyjmie bagnet to lecą spaliny i w tym oleju co zostanie na bagnecie są bąbelki powietrza 5- słabiutko -4/5 stopi...
Słuchaj kolego to nie są wróżby tylko fakty, jak nie masz pojęcia o silnikach to się nie odzywaj, diesel kopci na biało bo nie spala do końca ropy, spała płyn chłodniczy, lub pracuje na spalinach a nie powietrzu. Wymieniając turbinę nie można uszkodzić tłoków i pierścieni, uszczelki pod głowicą, chłodnicy spalin to nie posiada, a benzyna też to nie...
Wygląda na to ze ci uszczelkę wydmuchało pod głowicą , a wystarczy mała nieszczelność i spaliny ido w płyn dlatego ci wywala, zapewne przewody od chłodnicy masz twarde. Na znanym portalu aukcyjnym można kupić płyn do sprawdzani obecności dwutlenku węgla w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego
Witam, szukam na prawdę kogoś z doświadczeniem kto pomoże rozwikłac mój ciągły problem.. BMW e30 Silnik M20B20 + Lpg na parowniku. Brak mi już pomysłów mianowicie autko podczas postoju w korku czy też ogólnie na postoju łapie wysoką temperaturę (nie wiem jak wysoką bo zawsze reagowałem w porę). Podczas jazdy gdy już się chłodzi pędem powietrza jest...
Odkopię. Tak mi się przypomniało, gdy ktoś wywierca dziurkę w korku od chłodnicy to znak że spaliny idą w płyn chłodzący. Sam tak robilem na krótką metę, dziurka daje upust cisnieniu, które powstaje gdy przerwie się właśnie uszczelka pod głowicą. pzdr
Tez mialem ten problem. i nic oczywiscie termostat nie pomagal powietrze to powietrze znikad sie nie wezmie jak tylko z sprezanie w cylindrze...lub i tu byl pies pogrzebany z kanalu wydechowego. Otorz u mnie to nie bylo powietrze dopiero po dluzszym czasie odkrylem ze to spaliny a nie powietrze...glowica miala bardzo male pekniecie pomiedzy kanalem...
najlepiej pojechać do kogoś kto ma sprzęt . podpina to zamiast korka chłodnicy i sprawdza . I chyba to urządzenie wykrywa spaliny .Koszt około 50zł
To jest chłodnica spalin dla EGR. A ten wihajster przełącza by spaliny szły albo gorące allbo schłodzone.
Na początek kontrola MAF i lewego powietrza.Potem kontrola działania EGR przy obserwacji przepływu MAF.Złe wskazania to uszkodzony MAF,EGR,zapchane kanały spalin lub (jak jest)chłodnica spalin.
Uwagi ogólne: Przy założeniu że do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny ani olej to ciśnienie w układzie powstaje na skutek rozszerzalności cieplnej cieczy. By ta roszerzalność skompensować w układzie stosuje się poduszkę powietrzną - w zależności od konstrukcji obiegu albo w samej chłodnicy albo (częściej) w zbiorniku wyrównawczym. Drugi stosowany...
Witam wszystkich. Jestem właśnie w trakcie budowy nagrzewnicy powietrza która bedzie zainstalowana w suszarni kukurydzy. Komora spalania wykonana jest z blachy, w kształcie walca o średnicy 160cm i długości 200cm. Jako paliwa będę używał balotów zesłomy o wymiarze fi 130cm. Teraz pora na wymiennik typu powietrze-powietrze. Jest on wykonany z profili...
więc najlepiej jeżeli silnik jest zimny, odkręcić korek i oberwować, czy płyn się podnosi w zbiorniczku? Tu jest to dokładnie napisane jeżeli jest padnięta uszczelka pod głowicą, to po odpaleniu zimnego silnika (termostat zamknięty) z odkręconym korkiem na zbiorniku wyrównawczym, poziom w zbiorniku od razu powinien zacząć się podnosić, wypychany przez...
Robokop nie cwaniakuj juz z tym wtykaniem łap. To co miałem, zaprowadzić do mechanika może, żeby wymienił mi ten czujnik ? hahah Dalej w temacie wymieniłem chłodnicę razem z czujnikiem. Silnik nadal się grzeje a nowy czujnik nie załącza wentylatora. Testowałem czujnik we wrzącej wodzie i działa. Dodam, że silnik bardzo szybko się nagrzewa, płyn w zbiorniczku...
Cześć. Od dłuższego czasu (ponad 2.5 roku) przechodzimy prawdziwą gehennę z naszym Touranem (1.9 Tdi 105KM, BLS, z DPF-em, 2006 r.). Zaczęło się od popękanych szklanek i wytartego wałka rozrządu. Niestety mechanik pokpił sprawę i założył, jak się dowiedziałem dopiero ponad pół roku temu, niewłaściwy wałek rozrządu. Nie chcę opisywać całej historii,...
Czyli te spadki obrotów na jałowym to może być przez EGR? Bo jeżeli dobrze rozumiem zasadę działania to EGR otwiera się na niskich obrotach a przy większych on się zamyka? a skoro jest zaślepiony to do komory spalania nie dostają się spaliny i komputer traktuje to jako błąd przez wyniki sondy? Dodano po 1 Orientuje się ktoś z was ile takie przeprogramowanie...
Właśnie tak działa zawór na wydechu w silnikach z turbo. W pewnych warunkach puszcza cześć spalin bezpośrednio do rury pomijając turbo sprężarke. Czy nie lepiej puścić spaliny bezpośrednio przez wymiennik na stałe, a wymiennik (wode) wpiąć w układ chłodzenia silnika? Coś jak mały układ centralnego ogrzewania, gdzie silnik zastąpi kocioł. W miejsce podłączenia...
Po osiągnięciu temp. 97 stopni załancza się dmuchawa chłodnicy i schładza do ok. 92 stopnie i to jest prawidłowe .Dopiero jak czekam dalej to po 2 właczeniu dmuchawy ok. 97 stopni znów włancza sie dmuchawa i w tym czasie silnik gasnie, i trzeba czekac aż ostygnie to odpali W czasie jazdy samochodem również auto zatrzyma się po nagrzaniu więc nie musi...
No niestety, ta maź pod korkiem jest złowieszcza. Ale sam zaczynam wątpić w moje przypuszczenia, jeśli nie ubywa płynu to nie jest jeszcze najgorzej. No i w tym wszystkim nie jest to powodem przegrzewania się silnika, chyba, że spaliny podgrzewają płyn. A ten wzrost temperatury to podczas jazdy, czy tylko na postoju? Jeśli to drugie to może po prostu...
Podciśnienie odpada od razu bo egr jest elektryczny w tych samochodach. Dpf był odczepiony od turbiny wiec to nie on. Pomogło dopiero odczepienie rurki od chłodnicy spalin do kolektora wydechowego. Więc spaliny muszą nie mieć wyjścia gdzieś w okolicy sprężarki tylko jak to możliwe.. Za duże ciśnienie doładowania i go dusi powietrzem? Rura od turbo była...
Witam. Przyczyn może być kilka. Może to być uszczelka, termostat lub pompa wodna. Najmniejszy koszt to jest termostat. A jeżeli chodzi o uszczelkę to trzeba sprawdzić co się dzieje z olejem lub płynem czy nie ma śladów oleju w płynie czy nie przybywa płynu a oleju coraz mniej lub na odwrót. Pompa natomiast można sprawdzić przy zwiększaniu prędkości...
Zacznij od tego że rozgrzej silnik do otwarcia termostatu, czyli żeby węże od chłodnicy były gorące potem sprawdź czy nie są twarde jak kamień. Potem zobacz czy spaliny nie są białe i czy nie mają "słodkiego" zapachu zakładam że oleju ci nie przybywa? jeżeli te sprawy sprawdzisz to pozostaje odpowietrzenie pozdrawiam
Wprawdzie ja u siebie nie miałem nigdy przedmuchanej uszczelki pod głowicą (chociaż przez jakiś czas myślałem, że w megance mam niewielki przedmuch do układu, ale nie z powodu uszczelki pod głowicą), ale mam pewne spostrzeżenia w tej materii, którymi się podzielę. 1. Poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, w celu stwierdzenia czy są ubytki, należy sprawdzać...
A niechcecie pojechać na forum niekonwencionalnych wynalazków do Wrocławia.?? W klubie Agora jest jakoś na początku pażdziernika. Też byście się napatrzyli rużności. Niektórzy z was pewnie mają niedalako. Nie tak jak ja.. -Patrzę że ostatnio zrobiły się modne agregaty.,natym forum. Kurcze poco umieszczać agregat na wewnątrz. Żeby silnik zamarzł. I niechciał...
Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie. Witam Problem dotyczy Mercedes w211 e220 170kM /646/ 2007r DPF, automat. Auto odpalało wzorcowo, jednak nie miał mocy, dość długo rozpędzał się do 140km/h i to był jego maksymalny limit, max obroty nie przekraczały 3000. Diagnostyka SD, uszkodzony czujnik temperatury spalin /w turbinie/ oraz czujni temperatury...
więc sprawa ma się następująco: po wymianie chłodnicy i wlaniu nowego czystego płynu przez kilka pierwszych dni był spokój. ogrzewanie działało lecz z czasem zaczęło się gubić. Dziś rano po otwarciu zbiorniczna wyrównawczego okazało się że nie ma płynu w układzie chłodzenia. Wokoło wszystko suche, w samochodzie raczej też, paruje tyle co z wycieraczek...
nie mogę znaleźć tych odpowietrzników Dodano po 1 a i powiedzcie mi gdzie jest termostat i czy sam moge go wyciagnac ,czy cos sie stanie? Dodano po 7 czytalem ze to moze byc przyczyna uszczelki pod glowica ,ze to spaliny przedostaja sie do ukladu chlodzenia i wywala płyn ok rozumiem moze być i tak , ale skoro by mialabyc to uszczelka to przeciez na...
śmierdzieć spaliny śmierdzieć spaliny oring chłodnicy syczy chłodnicy
wyłącznik otwierania bagażnika turbina pompy zmywarki przetwornik audio cyfrowy
odkurzacz elektrolux odkurzacz elektrolux
Passat B7 Bosch ABS 9.0 – schemat wtyczki T38/T46, pinout, kolory przewodów Migające diody w zmywarce Candy - przyczyny i rozwiązania