Kolego to urządzenie było kiedyś montowane w niemcach gdy był taki szał z normą spalin że stare auta nie przejdą normy spalin i to montowano. Często był do tego też montowany dodatkowy czujnik na wężu od wody przez który szło podciśnienie i łączyło się do tego. To jest do zbiornika i powinno działać na wolnych chodzi tu o normy spalin. Odłącz to i po...
To może być błąd projektowy lub patodeweloperskie oszczędności w systemie przewietrzania hali garaży. Uzbrój się w pesymizm - patofanatycy samochodów wręcz rozkoszują się takimi zapachami, nawet na łożu śmierci. Myślę, że znalazłbyś instytucję, która odpłatnie zrobiłaby próby, np. coś w rodzaju Zakładu|Instytutu Medycyny Pracy, Badań|Ochrony Środowiska...
Strzelam, katalizator podróba? Czy używka? Skoro Lambda jest praktycznie wzorcowa, auto jak mniemam "pracuje prawidłowo" to masz odpowiedź. Nie katalizuje.;)
Oznaczać może to że instalacja gazowa jest źle ustawiona i emisja spalin jest poza normą. Widzę że kolega wyżej był szybszy.
Wszystko sprawne, spaliny w normie, sondy w normie, tylko "widełki" normy spalin są zbyt ciasne i czasami wywala błędy. Emulator wyjaśnił usterkę, będę badał spaliny co jakiś czas i tyle, zamykam.
Usprawnić system recyrkulacji spalin, jeśli po tym zabiegu błędy kata będą sie powtarzać to trzeba sprawdzić skład spalin Sprawność katalizatora poza zakresem, do sprawdzenia skład spalin, czy jest w normie(stacja diagnostyczna). Jeśli spaliny ok, prawdopodobnie uszkodzona druga sonda, lub jej złącze.
Silnik o wyższej temperaturze pracy - chodzi o normy spalin, wiatraki startują późno, dużo dziwnych awarii tam się trafia właśnie z tego powodu. Gdzieś widziałem pełne otwarcie 108-112 ale to nic pewnego.
Z tymi błędami to bywa różnie . Jak masz trochę cierpliwości i nie chcesz bez potrzeby wydawać kasy to zamień cewkę nr 3 z jakąś inną pojeździj trochę i sprawdź błędy . Jak wskazanie pójdzie za cewką to masz werdykt . Zdarza się że wypadający cylinder "zakłóca" spaliny , wtedy sterownik koryguje dawkę , spaliny są wtedy w normie a praca silnika do kitu...
Normy mówią tylko HC i CO CO do 0,5 HC do 100 czyli masz w normie
Ja regulowałem to trochę inaczej . Śrubką na przepustnicy zmniejszasz obroty do minimalnych ale tak aby praca silnika była jeszcze równomierna , śrubką od składu mieszanki regulujesz tak aby podnieść obroty jak najwyżej . Ponawiasz obie regulacje do momentu aż śrubką od składu mieszanki nie można już podnieść obrotów , wtedy śrubką od przepustnicy regulujesz...
Napisz do Termetu, może dostaniesz te dane. Zastanawiam się w jakim celu tego szukasz, bo i tak nie masz wpływu na proces spalania, jako, że to terma z palnikiem atmosferycznym i wyniki mogą się różnić, nawet dość znacznie, każdego dnia. Tu ustawia się TYLKO ciśnienie na dyszach. Szukasz dziury w całym, a świeczka pali się całą dobę - hahahahaha :D...
Czy ktoś wie jak wygląda sprawa normy emisji spalin w takim aucie? Czy auto sprowadzone może wjechać do SCT skoro nie ma wyszczególnionej normy emisji w CoC?
Rozumiem, że mówimy o parkingach podziemnych pod marketami... Napewno muszą być dobrze wentylowane. Te rodziny z dziećmi... te spaliny... są jakieś normy? Czy elektryk to kolejna ofiara do bicia żeby ktoś się mógł wykazać?
czarne gniazdo -norma spalin L3 szare gniazdo-norma spalin L4
Takie serwisy zapewne kasują z mapy silnika działanie regulatora ciśnienia, który obniża ciśnienie na biegu jałowym; rozwiązanie, które zostało wprowadzone dla ekologii (normy emisji spalin).
Zacznij od analizy spalin. Normę węglowodorów masz do 100 ppm (pewnie masz500-1000) .Uniwersane czujniki (testery) wykrywają to co też wyczujesz nosem w garażu.
Naprawdę auto dobrze odpala i jeździ dobrze, nie ma żadnych objawów tylko spaliny? Może coś jest nie tak!
Jesteś tego pewien? To czemu sterownik silnika programuje się pięciocyfrowym kodem z czego pierwsze dwie cyfry oznaczają: 02xxx - samochody bez turbosprężarki, graniczna wartość dla spalin zgodna z normą ECE15/04 03xxx - samochody z turbosprężarką, graniczna wartość dla spalin zgodna z normą ECE15/04 04xxx - graniczna wartośćdla spalin zgodna z normą...
Wiatm. Moj fiat pali mi 15l/100km wydaje mi sie ze to troche za duzo. Bylem na analizie spalin i takie wyszly pomiary... Na wolnych obrotach: HC: 42 ppm CO: 0,15 % CO2: 9,40 % O2: 7,80 % Lambda: 1,53 Na 3000 obrotow: HC: 25 ppm CO: 0,07 % CO2: 9,90 % O2: 7,18 % Lambda: 1,48 Moze ktos mi powie czy te parametry sa w normie... Pozdrawiam.
Przekroczeniem norm spalin kolego w tym aucie może być to że pali olej
atmos ma zabezpieczenie On chyba szybciej jest w stanie zareagować na spadek obciążenia. Zwykły kocioł na drewno jak mój musi pracować prawie pełną mocą aby ilość zanieczyszczeń w spalinach utrzymać w normie. Jak się rozhajcuje, to nie tak prosto go zatrzymać. Dodano po 13 zabezpieczenie w postaci wężownicy chłodzącej To ostateczność, masz układ zamknięty...
Na wyjściu rozdzielacza ale pomiędzy rozdzielaczem a reduktorem ciśnienia ten większy. Mierzyłeś pomiar natężenia na nastawniku ciśnienia? bo domyślam się że na analizatorze spalin lambda była w normie? Na drugie ci nie odpowie bo nie znam dokładnie silnik JN , a próbowałeś wybłyskać błędy?
A co Ci mówili pozostali serwisanci? Przypadkiem nie ze trzeba wymienić wymiennik ciepła? Owy błąd 76 oznacza ze zadziałał czujnik termiczny wymiennika pierwotnego. Problem polega na tym ze czujnik jest niewymienny. Jedynie z całym wymiennikiem. A to już generuje koszt ok 2,5k za sam wymiennik. Serwisant zwarł czujnik i kocioł działa - bo myśli ze jest...
Cześć. Byłem na badaniu technicznym samochodu i badałem też spaliny. Samochód to Opel Senator B 3.0i 24V. Wyniki badań są następujące: http://djchucky.w.interia.pl/spaliny.jpg Jaką normę przy tych wynikach moje auto spełnia? W aucie zmieniłem katalizatory na nowe. Zastanawiałem się jeszcze nad sondą lambda do wymiany. Czy wymiana sondy jeszcze bardziej...
EJDR00501Z są przeznaczone dla pojazdów z normą emisji spalin EURO 3 EJDR00504Z są przeznaczone dla pojazdów z normą emisji spalin EURO 4 Konstrukcja wtryskiwacza EJDR00501Z nie różni się niczym od EJDR00504Z. Jedynie końcówki mają inną przepustowość, natomiast iglica, elektrozawór, podkładka, korpus, "pluskwa" są te same. Oczywiście obydwie końcówki...
Z uwagi na pękające głowice (szczególnie w silnikach 2,0) oraz prawdopodobnie mniejsze koszta systemu CR, i niemożność spełnienia najwyższych norm toksyczności spalin, koncern VW również w nowych samochodach montuje CR. Co do jakości systemu DELPHI najwięcej pewnie miała by do powiedzenia firma Renault.
Ja mialem padla sonde w Safrane 3.0 24V, lambda 0,85, CO 9,81%, HC 400 ppm, CO2 w normie. Po wymianie wrocilo do normy katalogowej.
1. Z mojej praktyki wynika, że wspawanie rurki zamiast uszkodzonego lub niesprawnego katalizatora nie powoduje zmian w pracy sondy lambda, która oscyluje normalnie - mowa tu o systemie z jedną sondą. 2. wspawanie strumienicy zamiast katalizatora pogarsza osiągi silnika i dość znacznie zmienia jego charakterystykę. Dodać należy, że obecna ustawa "Prawo...
i to zmiesciło sie w normach spalin :?: W czasach produkcji kadeta normy były jeszcze dość liberalne.
Katalizator jak był to ma być.Jak inaczej przejdzie BT jak mu się spaliny w normach nie zmieszczą?Albo jak wytłumaczysz w czasie kontroli zwiekszona emisje trujących gazów w spalinach?
Ale to widać wszędzie że "Lean managment" i kontrola jakości (by nie była za wysoka bo jak jest to znaczy że można taniej zrobić) jest już wszędzie. Jeszcze jako tako Toyota się wybija ,ale wszyscy robią testy końcowe na klientach w myśl najwyżej się zateguje jak padnie przed końcem gwarancji. Do tego wyżyłowane normy spalin czyli dołożenie dodatkowego...
Instalacja gazowa b.często daje takie numery.Taka usterka zgłasza tylko niewłasciwy skład spalin{norma czystości}.mozna spoko jeździc .Dla bardziej nerwowych wizyta w servisie ,regulacja gazu i kasowanie błędów w sterowniku silnika. pozdrawiam
Unia wycofuje dwusuwy jeśli chodzi o skutery niespełnianą norm emisji spalin to chyba będzie też dotyczyć silników rowerowych musimy się przerzucić na czterosuwowe silniki rowerowe.
Jesli wtrysk posiada przewod oznacza to ze jest z czujnikiem wzniosu czyli z normą spalin euro4 ale wracajac do tematu: dokladnie taki objaw jest jak opisujesz straszne stuki w silniku ze az strach, przy uszkodzonym 2 wtrysku z czujnikiem , 2- liczony jest w peugeotach i citroenach od skrzyni biegow,2 najgłowniejsze i najczesciej spotykane przypadki...
Auto jeżdzi normalnie spaliny w normie tylko ten błąd mnie rozbraja...Podobno druga sonda nie jest taka ważna.Miał ktoś taki problem?
wydech bez oznak korozji Im zdrowszy wydech tym gorzej świadczy o czystości spalin. WOW i co teraz? Spaliny są w normie + mam LPG.
Jeśli nie uda się znaleźć takiej informacji w Internecie, to trzeba szukać w wydziałach komunikacji. Tam czasem wiedzą, czy pojazd z silnikiem spełniającym jakąś tam normę emisji spalin można będzie zarejestrować jako nowy, czy tylko jako używany.
Tylna sonda nie ma nic do spalania. Jeśli pierwsza oscyluje i skład spalin sprawdzony analizą w stacji jest w normie to szukaj innej przyczyny.
Turbo.na 100%
Za darmo Peugeot 308 VF3LC9HCGES147365 MARKAPeugeot MODEL308 TYP NADWOZIAEstate LICZBA DRZWI5 LICZBA MIEJSC5 KLASA POJAZDUSAMOCHÓD KOMPAKTOWY TYP POJAZDUPOJAZD OSOBOWY lub Producent Peugeot Model 308 (T9) Rodzaj nadwozia Kombi Typ paliwa Diesel Kraj producenta Francja Kolor lakieru GRIS ALUMINIUM Próbka koloru lakieru Norma emisji spalin NORMA CZYSTOŚCI...
Są kwoty określone. Pojemność w litrach zaokrąglona do jednego miejsca po przecinku razy stawka(500 zł) razy współczynnik zależny od normy spalin Euro. Przy rejestracji od 2024, od 2026 przybierze formę rocznej opłaty.
Na filmie widać że włącza się AC. Jeżeli załącza się sprężarka klimatyzacji to: Silnik odczytuje to jako zwiększenie obciążenia, więc zwiększa stopień chłodzenia silnika. Może to jakieś idiotyczne rozwiązanie, ale przy zimnym silniku rozgrzewający się skraplacz klimatyzacji dogrzewa chłodnicę i pośrednio dogrzewa silnik przez jego odzysk? Nie wiem jaki...
Tak problem został rozwiązany ,niestety zakończyło się na wymianie wymiennika na nowy. W starym wymienniku na wężownicy radiatory (piórka) z biegiem czasu się częściowo utleniły (zmniejszyły), co spowodowało brak możliwości odpowiedniego odebrania ciepła przez wodę (zbyt mała powierzchnia ). A nie odebranie ciepła przez wodę skutkowało zbyt wysoką temperaturą...
Jeśli sterownik nie wystawił "check engine" to skład mieszanki w normie. Część cylindrów może pracować na wzbogaconej, pozostałe na zubożonej mieszance (niech mnie bardziej oświeceni skorygują jeśli to nie ma sensu), wszystko dopala się w kolektorze (tu już temperatura podwyższona), sonda widzi skład spalin w normie, dalej katalizator i wydech czerwony....
Witam, poszukuje wszelkich informacji na temat instalacji kontroli jakości spalin, układu paliwowego, ze szczególnym uwzględnieniem układu czujników i elektroniki. Przeszukując informacje w internecie nigdzie nie znalazłem schematów ani konkretnych informacji technicznych. Chodzi o zgodność elektroniki z normą euro 4 i 5.
kybernetes ! Czy woda powstająca ze spalania węglowodorów jest równie "aktywna", jak ta "dodawana"? Jaka reakcja wody z czymkolwiek, co jest w komorze spalania, jest źródłem dodatkowej energii? Co jest produktem tej reakcji? Dlaczego skład spalin (Norma!!!) nie wykazuje żadnych innych związków, jak tylko H2O, CO2, oraz ślady CO, CH i NOx ?
DPF off EGR off a normy spalin OK, nie uwierzę. :-)
Jakby turbina to waliłby czarny dym ,tak myślę . Turbina się ładnie włącza powyżej 2000 obr .Teraz byłem na przeglądzie i spaliny są w normie .Passat z 2000r.
Po mojemu to albo pomotałeś coś z podciśnieniami do egr'a , albo zacięty sam egr, a spaliny z egr'a to norma.
Kontrolka tak naprawdę informuje właśnie, że sterownik silnika nie jest wstanie utrzymać spalin w normie :-) Co z tą miesxanką? Za uboga, za bogata? Jaki konkretnie błąd? Masz LPG?
Podczas badania technicznego wyszło że na wolnych przekracza normę spalin.przy około 2500 obr/min jest ok(spaliny w normie)
No niestety szybka kalkulacja zużywanego obecnie paliwa : oleju napędowego, benzyny ,LPG , gazu ziemnego na potrzebny prąd by go zastąpić i wychodzi że tylko Polska musiała by zwiększyć moce wytwórcze i przesyłowe 3-4x. Jest to nierealne by tego dokonać w najbliższych 10-20 latach. Podobnie jest w innych krajach. Elektryki mimo początkowego szału i...
Bez podłączenia diagnoskopu się nie obejdzie. Jest to komunikat, mówiący o tym, że komputer nie jest w stanie zachować norm czystości spalin. Powód? Może ich być ze sto, np. zapchany FAP, przepływomierz, EGR, itd.
Mój jest dużo starszy, nie ma tej wkładki na plecach i boków. To zostało wprowadzone aby spełniać najnowe normy spalin, bo utrzymuje płomień w wyższych ryzach przez sekundę dłużej - tj dopala więcej ;). Ten glinokrzemian możesz zastąpić czymś dowolnie ściśliwym, może być wełna do pieców, kuchenek. Ona ma zadanie zniwelować przestrzeń podczas rozszerzania...
Tylko katalizator do wypalenia i będzie OK Takie same objawy miał na starym katalizatorze i po czasie wróciło do normy. Wymieniłem później na nowy bo był mocno skorodowany. W czerwcu na technicznym spaliny w normie i to nawet ze sporym zapasem.
Witam wszystkich. Planuję własnie wykonać sterownik do pieca CO. Zastanawiam się tylko czy faktycznie jest ważna aż taka "dokładność" w regulacji nadmuchu wentylatora mam tutaj na myśli 10 stopniową. Czyż nie wystarczają 3 biegi wentylatora? NAwet w tak ważnych urządzeniach przemysłowych jak piece komorowe nie stosuje się bardziej selektywnej regulacji....
Litr oleju na 200km, to jest niemożliwe, żeby tego nie zauważyć jako wyciek lub jako objaw silnika. Spaliny w normie? Wszystko dokładnie obejrzałeś pod kątem wycieków?
Witam, Sprawdziłeś dokładnie co tam masz? Producenci zakładają plastikowe blokady na śruby regulacyjne H i L , ograniczające tym samym możliwość obrotu L oraz H Możliwa jest tylko korekta regulacji, jest to około 90° w lewo w prawo, na serwisach mają zestaw do zdejmowania blokad oraz do powtòrnego ich zamontowania. Są to obostrzenia zwiazane z normami...
czy może być inny powód? Świece zapłonowe, kable, filtr powietrza. co konkretnie muszę kupić Może to być uniwersalny katalizator spalin spełniający normę EURO 2, kośżt około 200, 180 zł plus montaż.
Panowie, ale co się do SKP przywalacie? Czasem coś robią, czasem czegoś nie robią. Płacą im grosze, to robią jak mogą. A co do kopcącego diesla, jak jest to nieznaczne, to przychodzi. To normalne, w Niemczech sprawdzają czystość spalin zgodnie z normą emisji wbitą do dowodu rejestracyjnego. A u nas, obojętnie czy auto ma euro 0, czy euro 6, sprawdza...
Witam. Mam niestandardowe pytanie. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat mojego pytania. Czy jest możliwe żeby w aucie np. z emisją spalin Euro 2 zamontować katalizator z normą Euro 3 lub Euro 4 ? Pomijam fakt "opłacalności" oraz obecności sond lambda. Czy zastosowanie "lepszego" katalizatora poprawiłoby normy spalin w aucie? Ktoś może spotkał...
W zasadzie to prawie każde auto po którymś tam nastym roku ma elektryczne sterowanie ciśnienia oleju. Normy spalin, opory pracy silnika, mokre paski, pierścienie co prawie oporu nie stawiaja itp, itd.
No przecież to mierzą na przeglądzie chyba Na przeglądzie mierzą skład spalin (dla CO zawartość poniżej 0.3% w spalinach, itp) a normy emisji są w g/km (wyemitowane gramy na przejechany kilometr).
To jest taki trik aby podnieść temperaturę płynu tak by spełnić normy emisji spalin. Najlepiej założyć bez wtyczki jeśli nie rejestruje błędów.
Sprawdź kompresję i skasuj adaptację. Jakie ma korekty paliwa podczas pracy. Faktycznie zapomniałem dopisać. Kompresja sprawdzana dwa razy, wyników nie pamiętam bo robiliśmy z dwoma mechanikami. Adaptacja także robiona kilka razy. Sprawdzano także spaliny, są w normie dla tego samochodu. Dziękuję za odzew.
ale fajny temat!!! to mi się podoba: "przeglodzie na spaliny przechodzi wszystkie normy europejskie chodz jest bez katalizatora.. " a mi djagnosta powiedział że mam normy spalin przekroczone 3-krotnie i to na gazie Oczywiście wycjęty katalizator i przebieg ponad 300tys poloneza nie można porównywać wogóle do nowych aut to nieporozumienie ! to taka alternarywa...
Rowery to były rejestrowane przed wojną. A z danych lat to ma być wszystko. Do Poloneza nie włożysz silnik z euro 6. By zyskać wpis że to auto może wjechać do sfery czystego transportu. A i podatek co wejdzie za dwa lata zależny od normy emisji spalin nie ulegnie zmniejszeniu. Wpis w cepiku będzie ten sam.
WYdech wydaje się byc drożny-spaliny w normie ( tak jak wcześniej). Jeżeli wydech był by niedrożny to nie wywalało by chyba błędu magistrali can??
tylko najzwyklejsza profilaktyka Profilaktyka czego?I czemu ma to służyć?Że olej z odmy leci w glebę, że spaliny spełniają normę golfa 1 ?
pompa 011 jest na jednym wtrysku a 015 jest nowsza ma przedwtrysk i wtrysk główny. cichsza praca, ekologia, normy spalin itd
Wywalenie kata spowoduje błąd silnika i skład spalin wyleci poza normę. O ile błąd po zmianie softu jest do ogarnięcia to skład spalin zakwestionuje pierwszy lepszy diagnosta na przeglądzie.
Duńczycy jakoś nie narzekają a wręcz rozwijają. Tak, Volkswagen też nie narzekał na normy emisji spalin, a wręcz rozwijał.
Może nie tylko strach przed badaniem ale wymyślono nowe fotoradary na normy spalin, ciekawe tylko kiedy to wejdzie.
Za przekroczenie prędkości nie zabierają dowodu rejestracyjnego. Ale za spaliny już tak.
Witam. Passat B5 FL 2.0 115km rok 2002. Co jakiś czas wyskakuje mi błąd P0420. Auto z LPG. Po skasowaniu jakiś czas jest ok. Spaliny badałem CO 0.197, CO2 15.7 , HC 5, O2 0.64, Lambda 1.023 , COcorr 0.2. Czy to katalizator czy 1 sonda? Proszę o pomoc.
ciśnienie po 12,5atmosfery na każdym cylindrze, spaliny CO w normie, poniżej 0,5%
On tak powinien kopcić na zimnym ? A może troche dłuższy film. Jak długo on kopci? Odnoszę wrażenie, że kolega szuka dziury w całym bo może agregat zbyt mały do potrzeb i poszukiwana jest jakakolwiek wada aby go zwrócić. Może jednak się mylę i kolega nie miał nigdy urządzeń z takimi silnikami. Przy rozruchu może zadymić ale zazwyczaj w pojedynczych...
To pewnie kwestia rocznika I normy spalin. Wymieniłem w takim silnik z 2004 roku euro3 i sondy nie było ale pewnie euro4 już ma.
to jest sonda pradowa . w niej jest zbiorniczek z tlenem wedlog ktorego centrala porownuje zawartosc tlenu w spalinach . zwykla sonda tu sie nie sprawdzi poniewaz silnik pracuje na zubozonej mieszance i zwykla sonda by pokazywala caly czas mieszanke ubogą. ....a swoja droga ciekawy jestem jak to badanie wygladalo ..... dawno temu gdy bylem z wojkiem...
daw1217 możesz pisać po polsku? Bo ciężko się czyta ten bełkot. Skoro auto bez katalizatora, a spaliny w normie, to tu jest coś naprawdę dziwnego w tym co mówisz. Oddaj ten samochód komuś kto się zna, bo sam nic nie zdziałasz.
Norma spalin ?? euro 4 czy 5 ?
Kolego. Cały ,,myk" z żarówkami jest gigantycznym zabiegiem socjotechnicznym. Stosujesz LED-ówki, które zużywają 8-krotnie mniej energii w porównaniu z żarówkami. Ceny prądu wzrastają lawinowo, więc w kieszeni masz tyle samo. Efekt - koncerny energetyczne zarabiają, zaś masom wciska się kity ekologiczne. Podobnie z normami spalin w samochodach ➻...
Piec był uruchomiony przez firmowanego serwisanta De Dietrich i mam obowiązek corocznie dokonywać przegląd. Powiedział że spaliny są w normie. apmar
(at)wolakseak15 Government of Alberta Dodano po 8 (at)Zbyszek Tu pretekstem do zakazu palenia węglem byly wlasnie spaliny. Ja mysle , ze tak na prawdę , to groszowa cena wegla kamiennego - coś kolo $20 za tone. Alberta do dzis nie ma norm , ani inspekcji czystosci spalin w autach :)) Pod Calgary można sobie węgiel kamienny zbierać na polu:))
Stawiam na brak synchronizacji rozrządu, te silniki bardzo się różniły w zależności od roku lub normy emisji spalin. Masz obroty wału i wałka a prędkości na pół?
A tak naprawdę, to mało kto wie, że te kody są tylko potrzebne, by silnik spełniał normy emisji spalin. I bez wpisania ich do sterownika silnik też pracuje prawidłowo.
Trafił do mnie motocykl z dziwnym objawem, zapala bez problemu, wolne obroty delikatnie "czwórkuje", spaliny szczypią w oczy.. Po delikatnym dodaniu gazu szarpie i przerywa, gwałtowne dodanie gazu, wkręca się normalnie. Po wykręceniu świec, elektrody czarne, ewidentnie za bogato. Na texie czas wtrysku 4.4ms na wolnych obrotach. Map podmieniony, Tps...
witam kolegow mam podobny problem z astra 1.4 8v 98r ben+gaz przebieg 200,000 Na zbiorniku 30 litrów robiłem 280 km a teraz 210-220 km myślałem że to katalizator - był tak zapchany że musiałem cały wydech wymienić, kable, świece, cewka, kopułka, rozrząd w porządku sprawdzone, oleju nie bierze nawet kropli, termostat sprawny-nagrzewa się prawidłowo i...
Dodam jeszcze, że dziś na przeglądzie przy badaniu emisji spalin doszło, że przekracza normy CO i HC, może to będzie jakąś podpowiedzią. I czy te dwie sprawy można powiązać czy to zupełnie coś innego?
spaliny są w normie Lambda w granicach 1.000 sądy pracują cały czas.
BLS spełniały normę emisji spalin euro4 a gość z linka powyżej nie wie co ma silniku jak ma 1.9tdi. Wszystkie silniki które są już na common railu mają oznaczenie silnika zaczynające się na literę C i dopiero one spełniają normę emisji spalin euro 5 i mają pojemność 1.6 albo 2.0
Tyle że w dieslu na razie bada się zadymienie ,konkretnie przejrzystość spalin. A polska norma zadymienia jest bardzo libelarna i gołym okiem musi być widać że mocno dymi ( niesety silniki z andorii montowane w lublinach to nie był szczyt techniki i dymiły mocno od nowości a stan prawny mamy z tego kiedy jeszcze lubliny były produkowane i musiały normy...
I dlatego spaliny są za zimne na wypalenie ?? Dodano po 57 W normie.
katów nie będzie na 100% więc pomyślę I będziesz jeździł do pierwszej kontroli drogowej lub badania technicznego. Policja posiada przenośne mierniki poziomu dźwięku i analizatory spalin. Za naruszenie norm ochrony środowiska zatrzymają dowód, a samochód dalej pojedzie na lawecie.
Tak ma być. Avu czyli próba vag przejścia na wyższą normę czystości spalin. Najlepiej stosować płyn g13 lub taki bezwodny wrzący w temperaturze powyżej 120st.
Spaliny były sprawdzane 2 razy w krótkim okresie czasu. Na obydwu przeglądach powiedzieli, że spaliny spełniają wszystkie normy i są ok. Były wymieniane wszystkie świece i cewka zapłonowa, filtry (oleju, powietrza).
Postaram się podać kilka kontrargumentów przeciwko zwolennikom wprowadzenia norm dla kotłów. Czy jeżeli wprowadzimy normy emisji spalin dla samochodów, dla których badania będzie się prowadzić przy założeniu zakładanego stylu jazdy kierowcy (określona liczba obrotów silnika), to zmniejszymy tą emisję, gdy kierowcy ignorować będą zalecenia wskaźników?...
Witam ,miałem ten sam błąd , wiąże się on z brakiem utrzymania norm spalin ,powodowane jest ruchem miejskim , ja pojechałem przegonić autko na autostradke i na 4 biegu do 5 tyś RPM i po sprawie o błędzie już dawno zapomniałem
na takie pytanie nie mozna odpowiedziec- troszke wiecej danych,jaka to jest instalacja , jakiej firmy, czy jest założone sterowanie i jakie, czy było ustawiane do tego samochodu i czy była robiona analiza spalin, czy sa zachowane normy spalin czyli 0,5CO na wolnych obrotach 0,3 CO przy obrotach około 3000/min lambda w granich 1-1,030 ktos kto zakladal...
W zasadzie dobrze jak na starego merca, może tylko podniesiony poziom węglowodorów (HC) na podwyższonych obrotach, ale norma to max 300ppm. Jeździj, nie dobieraj sobie do głowy.
norma spaliny norma spaliny benzyna norma emisja spaliny
zabezpieczenie spawarka instrukcja obsługa ładowarka impulsowy sherwood włącz
Mercedes W210 nie reaguje na kluczyk rybka - możliwe przyczyny Jak zaprogramować pilota do Jeep Grand Cherokee ZJ?