Oczyść dokładnie powierzchnie spawane, usuń olej z rurek. Ja stosuje elektrodę typu Gold 1,6 mm, porcelanka 7. Przepływ gazu na poziomie 10 l/m. Prąd 25-30 A, 50% ciepła na elektrodzie. Spoina to drut 1,2 mm z jak najmniejszą domieszką innych metali. Wypływ gazu ustaw na 2 s. przed rozpoczęciem spawania i 6-7 po zakończeniu spawania, palnik utrzymuj...
Ja spawam rurki klimatyzacji i musze sprawdzać na szczelność i robie to azotem.
Witam Chciałbym się dowiedzieć czy spawarki firmy JLT model JLT TIG AC/DC 170 jest lepszy od Sherman 200 AC/DC oraz Magnum THF 230 AC/DC.Chce założyć działalność gospodarczą związaną z spawaniem.Mianowicie chodzi mi o spawanie rurek klimatyzacji, naprawę chłodnic oraz spawanie drobnych konstrukcji stalowych. Przeczytaj ogłoszenia w dziale i wstaw poprawnie...
Ty bardziej że może się okazać że po zaklejeniu tego miejsca pojawi się kolejne, co często się zdarza gdy klimatyzacja nie jest używana przez dłuższy okres czasu i nastąpiło utlenienie aluminium. Byłem u mechanika, nowy skraplacz około 400zł, mówi, że te z Allegro po 180zł to nawet szkoda montować. Do tego wymiana jakieś 300zł bo trzeba zdjąć zderzak...
skoro droższą, to jaką byście polecili? Shemran hmm moze sie skusze:) Jeszcze mnie interesuje MAGNUM THF 200AC/DC co wy na te magnumy?
Przecież napisałem wyrażnie: przezbrojonym na spawanie drutem Al .
Chłodnica ci zgniła oring raczej nic nie da.. Może tak a może nie. Wg mnie -rozkręć to połączenie i wyjmij rurkę. -wymień oring, udaj się do jakiegoś zakładu co robi klimy i dostaniesz za friko -zamontuj nowy oring, przed montażem posmaruj oring olejem PAG lub psiknij silikonem -napełnij układ sprężonym gazem (azot, powietrze) -popsikaj wodą z szamponem...
Witam, jestem nowy i chciałem się poradzić specjalisty. Mam zamiar kupić spawarkę do aluminium. Prowadzę warsztat Auto Klima i potrzebuję spawarki do spawania rurek klimatyzacji lub innych jej elementów oraz innych prac warsztatowych. Czyli potrzeba mi spawarki do małych przekrojów lecz dużej dokładności wykonania spawu. pozdrawiam
A zaraz napiszą Ci że w grę wchodzi tylko fronius... Bierz tego magnumka, mam 6 lat, spawam alu i to dosyć wredne (rurki klimatyzacji). Z awarii do tej pory to: zacięty elektrozawór, syf w gazie, nie startował, pył po szlifowaniu utworzył dodatkowe ścieżki :D Do tego, jak poszukasz moje wypociny, to masz opisane wszystkie regulacje i nastawy do alu....
albo spawane przewody (rurki gniją w tych autach) i masz zator
Silnik i rocznik. Jak jest na dławicy to może być ona zapchana Sprawdź czy rurki nie były spawane bo może być w środku zalana. I nie udawaj się do nabijacza bo auta na stacji benzynowej nie naprawisz :)
Wyciagnac rurke dokladnie wyczyscic np myjka podcisnieniowa z detergentem takrze w srodku opilowac czystym pilnikiem miejsce uszkodzenia musisz sie pozbyc zanieczyszczen takze z brzegow uszkodzenia np. W przypadku pekniecia przeciac pekniety kawalek naprawde czystym nie malowanym narzedziem pilnik , pilka do metalu , wiertlo w przypadku malej dziury...
Byłem trochę wyłączony z pracy fizycznej, dopiero teraz zacząłem się znowu organizować w/s klimy i spawa się wyjaśniła. Pomyślałem o barwniku UV, kupiłem latarkę i zanim zacząłem aplikować barwnik to poświeciłem na samochód latarką UV. Okazało się, że taki pomysł miał już ktoś przede mną (czytaj: ostatni serwis) i niestety, przynajmniej 20cm alu rurki...
Od kiedy to aluminium się nie lutuje? Jakiś zakaz? Może jeszcze się nie spawa, nie przewierca i nie topi. Nie zaprzeczam że odstępuje się od tego na korzyść połączeń zaciskanych lub skręcanych. Pewien kolega kiedyś glutował (bo tak to wyglądało) chłodnicę - skraplacz od klimatyzacji w samochodzie dostawczym
Witam. Spróbuję sobie przypomnieć coś z chłodnictwa ze szkoły. 1. Współczynnik bezpieczeństwa podany przez sprzedającego rurki to przewymiarowanie rurki w stosunku do dopuszczonego ciśnienia roboczego. Czyli 220 bar x 3,5 = 770 bar. To znaczy, że rurki zaczynają pękać przy ciśnieniu 770 bar i wzwyż. Do 770 bar wytrzymują, ale to nie jest ciśnienie dopuszczone...
Przedewszystkim nie mysl o spawaniu tej rurki na aucie!!!niestety musisz ją zdemontować i dac komus kto bedzie potrafił Ci ją odpowiednio polutować,lub poszukaj gdzieś drugiej takiej rurki(moze być używka).Tylko pamietaj że musi być odpowiednio zamocowana żeby historia sie za jakiś czas nie powtorzyla
Witam, potrzebuję zestawu do okazjonalnego polutowania miedzi obiegu chłodniczego (VRF max średnica rury gazowej 28, czasami rurki w lodówce itp.), oraz do ogólnych prac warsztatowych - cięcie stali, podgrzewanie śrub itp. czasami może się zdarzyć naprawa instalacji grzejnikowej na stali spawanej. Który palnik będzie lepszy do tego zastosowania propan-butan+tlen...
Ze stacją napełniania lodówek nie jest taka prosta sprawa. O ile do klimatyzacji w samochodach używa się jednego rodzaju czynnika chłodniczego to do lodówek jest ich dość sporo w zależności od firmy i lat produkcji. Profesjonalna stacja do klimatyzacji samochodów to około 10 000zł. Do lodówek że względu na różnorodność czynników używa się trochę uniwersalnego...
Trzeba ją wymienić na nową lub spawać.Tak czy owak wizyta w serwisie niezbędna.
Z serwisu samochodowego woziłem te aluminiowe elementy do naprawy jak rurki i były one spawane, natomiast chłodnice tylko firma przyjmowała do naprawy i same naprawy chłodnic odbywały się w specjalistycznym zakładzie w Bydgoszczy.
spawanie rurek spawanie rurek aluminiowych spawanie rurek stalowych
wymiana uchwyt wiertarski zrobić ładowarkę słoneczną rozmiar czcionki
kss210a zamiennik bosch srv33a03
JVC TV Vestel 17MB211/17MB211S Firmware Upgrade via USB – Model Matching, USB Prep, Recovery MAN TGX 2024 – brak prawego kierunkowskazu w naczepie, diagnostyka ZBR, pin 4 ISO 12098