Nic w Oplu nie jest. Po prostu rozrusznik musi zakręcić silnikiem a silniki w dieslach są z reguły większej pojemności niż benzyniakach a także ich sprężanie musi być większe. Dla porównania, nowy benzyniak ma ciśnienie w cylindrach podczas sprężania rzędu 11-12 Atm a diesel poniżej 20 Atm nie zapali nawet, nowy ma ponad 25Atm. To plus masa większego...
że sprężając w jednym stopniu do np. 8 bar temperatura sprężanego powietrza sięga 290°C, A skąd żeś wziął tą wartość? U mnie rura między sprężarką a zbiornikiem jest miedziana, z kolankami lutowanymi miękkim lutem - LC60. To tej pory ani się to nie roztopiło, ani nie popękało, pomimo nikczemnych właściwości mechanicznych lutu. Widziałem sprężarkę która...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Oczywiście że diesel nawet bez klapy gaszącej hamuje silnikiem. Po odcięciu paliwa, działa jak spręzarka Zwykły diesel to niestety dość słaba "sprężarka hamulcowa" bo ta sama praca która idzie na sprężanie powietrza za chwilę jest z powrotem odzyskiwana przy rozprężaniu tego samego powietrza. Dlatego właśnie wymyślono ten hamulec Jacobsa który dodatkowo...
Witam serdecznie temat dotyczy samoróbki no a te 3000obr.min to jest obroty noża czy obroty obwód koła obroty noża jako obwodowe? Fajne kosiarki wyszło jak fabryczne dobra robota super. to przy ilu obr. WOM takie obroty masz? Czym go napedzasz? Jakie przełożenie masz 1 Wom ile talerzy obrót? Rotacyjne mają do 4 obr na 1 WOM... moja rotacyjna ma 1:6...
"Fachury" - organizm ludzki działa najlepiej w temperaturze 36,6°C, tak samo silnik spalinowy - ustaloną temperatura pracy dla niego są okolice 90°C - w obydwu przypadkach wszelką diagnostykę przeprowadza się przy doprowadzeniu "organizmu" do właściwej temperatury, czyli stanu ustalonego. Niestety, nie mogę się z tym zgodzić. Kompresję w silniku diesla...
Ale czemu diesel nie pali na plaku? Oto jest pytanie. A sprężanie dobre ma? Może uszczelka pod głowicą nie dokręcona? Albo jakieś świece żarowe nie wkręcone lub wtryskiwacze? Śmieszne ale czasem się takie gafy zdarzają. Może trzeba świecami trochę przygrzać o takiej porze roku? Samostartu jeszcze można w połączeniu z plakiem spróbować. Na plaku musi...
O tym, że Diesel działa na zasadzie samoczynnego zapłonu oleju napędowego poprzez wysokie sprężanie każdy wie. Ja mam jednak wątpliwości odnośnie konstrukcji silnika, która powoduje właśnie sprężanie wyższe niż w silnikach benzynowych. Jak to jest zrobione? Czy po prostu tłoki w silnikach dieslowskich mają większą średnicę w stosunku do silników benzynowych?...
Wklęsłe tłoki odpadają dlaczego? będie pompować np o ile pamietam Silnik VW 1.4 ma wklęsłe denka tłoka moze troche mniejsze będzie sprężanie ale sie nadaje... Czy diesel czy benzyna istotne i to bardzo diesel jest "szczelniejszy" Silniki chłodzone powietrzem są najlepsze i z tym sie w 100% zgadzam bo nie ma problemu z układem wodnym czy ich ewentualnym...
Sprężanie EGR?
Zagotować diesla to nie lada wyczyn więc raczej to nie wina chłodnicy. czemu nie lata problem? Przecież w dieslu jest o wiele większa temperatura niż w silniku benzynowym. Większe jest sprężanie etc.
Okazało się, że powodem było niskie (bardzo niskie) sprężanie w komorze silnika.
sprawdzić ciśnienie tłoczenia pompy wtryskowej - obstawiam wytartą już głowiczkę pompy wtryskowej (tylko wymiana), sprawdź też sprężanie na cylindrach.
Przyjmuję minimalne ciśnienie na poziomie 20bar. Temat uważam za wyczerpany.
Ja miałem w Passacie Diesel 1.9 TDI taki traktor. Na jednym tłoku słabe sprężanie było i okazało się, że jeden korbowód był wygięty. Stało się to podczas jazdy zaczął szarpać, kopcić. Musiałem remont silnika zrobić. Lecz nie koniecznie u Ciebie musi tak być. Napisz co było jak rozwiążesz problem. Powodzenia
Żeby diesel dobrze palił szczególnie w zimie to musi być spełnionych wiele warunków: - dobry akumulator - dobry rozrusznik - dobre przewodu aku - rozrusznik - prawidłowe sprężanie - dobry olej - dobrze ustawiona pompa (boscha da się ustawić z lucasem trudniej) - dobre paliwo Przy okazji: Jaki olej lejesz do tego silnika 15w40 czy może 10w40? Pozdrawiam,...
Zeby to miało sens, musisz zrobić kilka przeróbek. Inaczej to zupełnie bez sensu. Przede wszystkim musisz albo zmienić fazy rozrządu żeby zawory otwierały się dopiero jak ciśnienie w cylindrze wzrośnie do poziomu 80-90% ciśnienia w zbiorniku albo zastosować zawory zwrotne przykręcone w miejsce kolektora. W innym przypadku będziesz tracił dużą część...
Dziwisz się że przygasa? Ja dziwię się że się nie wyłącza w tym czasie. Załóż baterię akumulatorów z potężnym prądem rozruchowym to prawie zniknie to zjawisko. Diesel żeby zakręcić silnikiem który powiniem mieć sprężanie powyżej 20atmosfer żeby podpalił potrzebuje mocy, a moc to prąd, nawet rzędu kilkuset amperów. Znajdź takie źródło prądu na którym...
Sprężanie nie ma nic wspólnego z klepaniem. Badanie ciśnienia to podstawowa czynność szczególnie w przypadkach z zaworami. Masz za duży luz na zaworach. Jeździć możesz, ale licz się z tym, ze za jakiś czas głowica będzie do robienia. Wypali się gniazdo zaworu. Gniazda wypalają sie od za małego luzu.
mam nissana 200sx więc troszke wiem na temat sprężarek 1. Intercoler - już było więc nie będę pisał 2. Gaz sprężany się ogrzewa 3. Gaz ciepły ma mniejszą gęstość niż zimny (jest go mniej w tej samej objętości) 4. Ogrzewanie od innych rzeczy niż sprężanie jest pomijalnie małe 5. Intercooler do diesla bez czujnika przepływu powietrza nie ma sensu, a z...
celuj na markę banner i centra futura, 72ah wystarczy,u mnie golf 2 diesel kręcił banner 69ah-520A rozruchu i byłem zadowolony,,,wszystko zależy od; alternator,ustrojstwa elektr w pojezdzie,i w jakich odcinkach używasz auto(trasa),i jakie masz sprężanie w silniku jak słabe to kup 74ah
Można świece od razu wyłączyć, i silnik nie zgaśnie !!! No właśnie nie zawsze. Jak silnik jest trup to zgaśnie Malo tego, można uruchomić zimny silnik bez grzania świec poprzez wprowadzenie go w dość wysokie obroty, sprężanie w końcu nagrzeje komory i zapłon nastąpi.... Właśnie - w końcu zapłon nastąpi. A po to, żeby nie następował w końcu, tylko tak...
Sprawność silnika cieplnego jest określona znanym "szkolnym" wzorem: η=(T1-T2)/T1, gdzie T1 - to temperatura spalania, a T2 - temperatura wydechu. To jest wzór ogólny. Dla tego konkretnego silnika benzynowego obowiązuje wzór który przytoczyłem. Można sprawdzić w dowolnej książce traktującej o silnikach. Ten wzór nie stoi w żadnej sprzeczności...
Witam, posiadam John Deere Lanz 300 i mam pytanie: czy ktoś ma może informacje na temat ciśnienia sprężania w tych ciągnikach? Chodzi mi o 4-tłokowy diesel. Po sprawdzeniu sprężania wyszło mi 18 bar i nie wiem, czy to jest dobre. Liczę na pomoc.
Witam. Mam takie pytanie czy gdyby zakupić złączki i gwinty do wkręcenia zamiast świec żarowych to udałoby się zrobić taki wskaźnik? Manometr od 0 do 100 atm można kupić dość tanio np na allegro... tylko do tego zaworek, złączki gwintowane i węże... Może ktoś już takowy wskaźnik zrobił.. pozdrawiam i czekam na propzycję wykonania, może jakieś fotki?...
- w silniku diesla musi być wyższa kompresja i technologicznie możemy sobie na to pozwolić bo ON jest tłusty, w benzyniaku kompresja musi być mniejsza bo paliwo jest suche Kompresja nie ma związku z gęstością paliwa. Kompresja to stosunek objętości nad tłokiem w jego dolnym i górnym położeniu. To o czym piszesz to ciśnienie sprężania. Ono w istotny...
W benzynie zapłon uzyskujesz poprzez iskrę a w dieslu sprężaniem. Raczej tego nie przerobisz.
No fajnie :D A jaki silnik :?: Benzyna , diesel , pojemność :D
Jeżeli rozrusznik kręci normalnie to nie przyczepiaj się tulejek albo aku. Ja bym na twoim miejscu sprawdził ciśnienie sprężania. W dieslu to podstawa, niskie sprężanie=kłopoty z rozruchem
Jak oddałeś auto to woda po kiślu... Ja bym zrobił po prostu zwykłą diagnostyką i zobaczył co pokazuje w parametrach. Podstawa w dieslu: - Czysty, sprawny układ paliwowy. - Sprężanie. - Świece żarowe Jeżeli ta "trójca" jest w bdb stanie wtedy zastanawiałbym się dalej.
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Ten wzór ma się nijak co do stopnia sprężania i kompresji . A co z silnikami diesla ?? Podam przykład , stopień sprężania 17 , ciśnienie zmierzone 29-31 bar . :|
Wydaje mnie się że koszt naprawy ciśnienia samego nie wyniesie 2500zł chyba o wiele mniej . Posprawdzaj wszystko ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju potem podejmiesz decyzję
Witam tak jak kolega pisał diagnostyka to podstawa,a co noże być : Zapowietrzanie ,lub brak ciśnienia sprężania. Diagnostyka na zimnym silniku powie wszystko od co.
Jakie ciśnienie sprężania ma diesel , a jakie silnik malucha. Temat zakrawa na żart.
Ursus to diesel, a jak diesel to zabawę zaczynamy od sprawdzenia układu zasilania następnie wtrysków i ciśnienia sprężania następnie pompa ale raczej będzie to coś z zasilaniem. O ile pamiętam przy pompie wtryskowej jest pompka zasilająca, ona często też nawalała.
Witam .... ja w tym roku u jednego gościa zmieniłem 6 sztuk rozpylaczy objawiało się to trudnym rozruchem i dziwną pracą (dymek ) a rozrusznik też swoją drogą jak wolno kręci to jest objaw białego dymu (za małe ciś. sprężania diesel musi mieć ko.30 ATM aby odpalił
Jak już mowa o dieslu, to czy silnik o 10-15 krotnie większym od diesla sprężaniu może być cichszy od diesla? (podobno tak - podobno polski silnik tak potraf i jeszcze więcej ).
https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/tester-miernik... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester...
Sprawdź trzy rzeczy. 1 czy paliwo ci się nie cofa po dłuższym postoju i czy nie idą bąble podczas pracy 2 czy wtryski nie leją (to obstawiam) albo wyciągając i dając do sprawdzenia albo się przejedz za swoim autkiem i sprawdź czy nie przydymia jak mu wciskasz na SIWO 3 ciśnienie sprężania
Proszę bardzo silnik diesla 0,1cm: Owszem następuje tu samozapłon i tylko tyle ma to wspólnego z klasycznym silnikiem Diesla. Przecież ten silnik spręża mieszankę homogeniczną, z definicji bliżej temu do silnika HCCI.
TDI i zapłon HHmmm, chyba za młody samochód dla mnie bo w starszych zapłonu nie widziałem, może że mowa o pompie i momencie wtrysku(nastawniku). Jeżeli piszesz o tym dymie, to zwrócił bym uwagę na końcówki wtryskiwaczy, lub masz niezbyt szczelne przewody i rzeczywiście się zapowietrza, sprawdź przewody przy wtryskach. A jak ze sprężaniem? gdyż diesel...
Wątpię żeby diesel w ogóle odpalił z przestawionym rozrządem, benzyna owszem. Ropniaki mają, muszą mieć większy stopień sprężania. Spróbuj zakręcić silnikiem (ale nie rozrusznikiem), kluczem przez każdy suw i wtedy się dowiesz czy rzeczywiście zawory kochały się z tłokami.
Witam Ja "walczyłem" z identycznym problemem w Avensis 2.0 D4D. Serwis Toyoty namiętnie wlewał mi do silnika olej 15W40 - po wymianie na syntetyk 5W40 problem sam się rozwiązał (odpalam od pierwszego przy -20). Myślę, że rozrusznik jest zaprojektowany "na styk" i w niskich temperaturach przy gęstym oleju nie daje sobie rady z obracaniem wału z prędkością...
Widziałem go kiedyś na motobazarze we Wrocławiu. Niestety w tej chwili nie jestem w stanie znaleźć co to za typ (i czy na 100% to był norton). Popytaj na www.forum.motocyklistow.pl lub przejżyj ofertę firmy norton. Wiem też że kiedyś któraś armia zażyczyła sobie motorka z silniem diesla w związku z ujednoliceniem paliwa stosowanego do ich pojazdów....
Skoro nie ma błędów, to możliwości są dwie, ew. trzy - jak w każdym dieslu. Za zimno w komorze spalania - albo sprężanie jest niedostateczne, albo paliwo zbyt późno wtryśnięte, to dwie przyczyny, albo paliwo jest źle rozpylone - zbyt słabo, to trzecia przyczyna. Wyeliminuj przyczynę mechaniczną, czyli za niskie ciśnienie w cylindrach, można będzie zacząć...
Pomiar ciśnienia sprężania, pokaże czy silnik jest w dobrym stanie.
Jeżeli układ jest z odwracanym obiegiem (grzaniem klimą) to będzie drugi element rozprężny i zawór odwracający. Zgadza się, Honda stosuje w swoich autach z dieslem układ grzania gorącym gazem, wykorzystuje efekt rozgrzewania się sprężanego czynnika i w ten sposób za pomocą parownika ogrzewa wnętrze. Układ działa bodajże przy temp. zewn nie wyższej...
Niekoniecznie czasem wystarczą same dzwigienki zaworowe.Proponuję wymienic połamane założyć nowy pasek i zmierzyć ciśnienie sprężania.
Ja przypuszczam, że jeżdżąc przed wymianą na tych tzw. dolewkach przegrzałeś uszczelkę głowicy zapewne mimo tego, że dolewałeś to układ się nie odpowietrzył. Samo wyrwanie węży jest konsekwencją nieszczelnej uszczelki a wysokie ciśnienie sprężania z diesla potrafi dużo zniszczyć gdy dostanie się do układu chłodzenia podobnie jak płyn chłodniczy w cylindrach....
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
witam sprwdzając ciśnienie sprężania nigdy nie masz pewności czy dany silnik jest dobry czy nie, dokładnie można sprawdzić tylko po zamontowaniu do auta i przejechaniu się lub jeśli się wie z czego wymontowany i ile ma przejechane. Toć to przecie diesel, sprężanie to jeden z najważniejszych wskazówek które mogą świadczyć o jego ewentualnym zużyciu.
Ciekawe stwierdzenie. Warto się zastanowić dlaczego większość ciężarówek to diesle oraz dlaczego diesle w osobówkach są tak popularne. No to o ile jest cięższy taki ropniak(wyższe stopnie sprężania wymagają masywniejszej konstrukcji) od benzynowca.
Przyrządem do sprawdzania ciśnienia sprężania w silnikach diesla. A jak ? A tak jak wszędzie. Poprzez wkręcenie w komorę spalania tegoż zegara.
Romcio19, nie ma takiej opcji jak bezkolizyjny diesel, bo by nie było odpowiedniego stopnia sprężania
Czemu pytasz o to? Układ plastyfikujący wtryskarki jest wykonany z luzem 0,3-0,5 mm. Powietrze się nie spręża, cofa się do zasypu. Chodzi Ci o cofanie się ślimaka po dozowaniu? Większym problemem po przetworzeniu tworzywa są wydzielające się gazy i to one powodują różne problemy. Większość tych gazów jest mocno szkodliwa (patrz wulkanizacja gumy). W...
zobacz ustawienie rozrządu i pompy. Pewnie tu jest coś nie tak. Możesz też zobaczyć jakie jest sprężanie.
Jak ze sprężaniem , czy jest cala uszczelka pod glowicą?
Nie wiadomo z jaką dokładnością i w jakich warunkach to było mierzone. Ja podałem dane z Autodaty. Jak chcesz zmieniać silnik to kup z najdłuższą gwarancją rozruchową, tak żeby założyć i trochę pojeździć potestować, bo trudno jest uwierzyć w to że silniki 16 letnie mają przebiegi 120tys km i idealne ciśnienia sprężania, jeszcze diesle.
W sumie silnik modelarski to też Diesel , jednak wolnossący. Proponuję poszukać dokumentacji do silnika ze świecą żarową . Szansa przerobienia jest , jednak trzeba będzie usunąć przeciwtłok a to zwiększy komorę spalania , co z kolei zmniejszy stopień sprężania. Jednak myślę że po odpowiednim przerobieniu i zastosowaniu paliwa do silników z zapłonem...
Tak ma być. A tak z ciekawości - jakim innym otworem możesz w Dieslu zmierzyć ciśnienie? :) Pozdrawiam.
Gary to są w kuchni..... Podejrzewać tylko mogę że chodzi o ciśnienie sprężania. Tak jak każdy diesel z bezpośrednim wtryskiem, jak jest 28atm. to super jak poniżej 18atm., to robimy silnik. Ważniejsze żeby nie było różnic na poszczególnych cylindrach przekraczającyh 2atm.
Witam Na twoim miejscu jednak zmierzyłbym ciśnienie sprężania. Jeśli rzeczywiście kiepskie, spróbuj poczytać na stronie www.xado.com.pl o środkach do regeneracji silników diesla. Mojemu silnikowi pomogły. Ciś. sprężania wzrosło na każdym z cylindrów średnio o ok. 3 atm. Mirek
Witam Właśnie wróciłem od kolegi z vag-iem. Zrobiłem kolejne logi- nie sa to jeszcze pełne, ale chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz która zauważyliśmy w kanale 23. Otóż BIP jest sporo mniejszy niż na innych wtryskiwaczach, czy może to oznaczać, że pierwsza pompka umarła?? W załączniku załączam logi. ps. w Anglii jest naprawdę ciężko znaleźć mechanika...
Diesel przy takim sprężaniu jak dostanie paliwo w odpowiednim momencie to musi zapalić. Piszesz że na samostart też nie pali . To jest niemożliwe. Psyknij Plakiem w dolot , musi zapalić .
Silnik cieplny w obiegiu Otta to dwa lub cztery suwy pracy tłoka pracującego w cylindrze. Cylinder to taka "strzykawka" sprężająca mieszankę paliwa z powietrzem. Nas interesuje końcowy moment sprężenia tej mieszanki oraz jej zapłon powodujący wyzwolenie energii. im iększe ciśnienie tym przy niższej temperaturze powstaje samozapłon. w silniku benzynowym...
Koledzy, z silnikami jest tak, że im mniejszy tym ma mniejsza sprawność tzn. więcej ciepła a mniej mocy mechanicznej. W praktyce dla malutkich silników to trzeba się liczyć ze sprawnością 25% tzn. ciepła jest 3x tyle ile mocy mechanicznej. Te małe silniki to nie maja jakichś wyszukanych unowocześnień i czy nowe czy stare to sprawność jest w zasadzie...
Dobrze myślisz, wałek rozrządu kręci się 2x wolniej niż wał korbowy silnika, również wtrysk paliwa przypada pod koniec suwu sprężania, czyli co 2 obrót wału korbowego
Jeżeli telepie na luzie i przy rozgrzanym to może być problem z wtryskani,z sprężaniem, należało by to sprawdzić .
Zmierz ciśnienie sprężania z próbą olejową.
od rozrządu miał byś błąd czujnika ,po za tym tu jest pasek i się raczej nie wyciąga. Podstawa w dieslu to prawidłowe sprężanie i obroty silnika. Zdejmij kostkę czujnika wody i zobaczysz jak odpali, lub podgrzej świece omijając przekaźnik .
sory ale nie mam nic na temat tej pompy, sprawdzałeś może ciśnienie w cylindrach może to nie wina pompy tylko słabe ciśnienie sprężania ???
Nie rozumiem w jakim celu chcesz przegrzewać i sprężać tę parę?
Z jednej strony pojawiają się większe trudy ssania, ale z drugiej strony są mniejsze straty na sprężanie niepotrzebnego nadmiaru wiatru. Idąc dalej jak ciśnienie sprężania jest mniejsze to i ciśnienie gazów po zapłonie paliwa będzie niższe. Nie ma zbędnego czy niepotrzebnego powietrza w cylindrze w dieslu! Mniej powietrza, to mniejsze sprężanie - nie...
Gdyby było za małe ciśnienie oleju to by się zatarł , urwał wał itd . W lecie by się przegrzewał . Diesel potrzebuje dużego sprężania i dobrze rozpylonego paliwa .
Tu są popychacze hydrauliczne. Sterownik podmieniony nic nie wniosło to w sprawie usterki. Cały czas wypada zapłon na 4 cyl a czasami na 1 cyl. Ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach 2 bary, ciśnienie sprężania na ciepłym silniku 16,5 wszędzie, Wykręcenie sondy nie zmniejsza ciśnienia sprężania. Ale jak dla mnie to za duże ciśnienie...
Jak to po co. A na jakiej podstawie sterownik ma wyliczać dawkę paliwa, musi wiedzieć ile powietrza dostaje silnik. Ilość ta nie jest stała w żadnym silniku, silnie zależy od prędkości obrotowej (dlatego moment obrotowy nie jest linią prostą nawet w silniku wolnossącym, tylko tam gdzie ma najwyższy punkt silnik dostaje najwięcej powietrza, tam gdzie...
Nie, tu nie chodzi o zatrzymanie procesu spalania, za to odpowiada odcięcie paliwa, brak kluczowania wtryskiwaczy. Klapa gasząca zamyka dopływ powietrza do silnika dzięki czemu, nie mając co sprężać, ten łagodnie się zatrzymuje
Aby nie wpędzać się w niepotrzebne koszty u różnych pseudo mechaników , którzy wymienią ci pół silnika począwszy od aku poprzez rozrusznik a skończywszy na pompie sprawdź w jakimś specjalizującym się w dieslach warsztacie ciśnienie sprężania(kompresję) na zimnym silniku.Prawidłowe i pozwalające na bezproblemowe zapalanie diesla nawet na dużym mrozie...
Czy może to być diesel? jak podłączyć cewkę zapłonową od auta,tak aby dawała cały czas iskrę ? Silnik Diesla (inaczej wysokoprężny) zwykle jest skonstruowany tak, że temperatura wytworzona przez sprężanie wystarcza do zapłonu paliwa, więc świeca jest zbędna; do silników niskoprężnych z wtryskiem paliwa stosuje się świecę żarową; do wtrysku paliwa jest...
W hamowaniu silnikiem takie 1,9D będzie hamowało podobnie jak benzyna 1,0-1,2... owszem, jak "wbijesz" I bieg przy 50 km/h to oczywiście go przyhamuje, ale jak będziesz jechał 70 km/h na V biegu i puścisz gaz to efektu hamowania silnikiem prawie nie będzie. Diesel ma wyższe ciśnienie sprężania i trudniej go "przepchnąć".
Może ktoś wyjaśnić jak to jest, że olej napędowy, który nie zapali się od iskry świecy zapłonowej, nagle zaczyna zapalać się przedwcześnie w cylindrze silnika benzynowego, który na ogół ma niższy stopień sprężania, a tym samym niższą temperaturę niż panująca we wnętrzu silnika diesla?
ADZ ma większy stopień sprężania. Ocizu, ale większy stopień sprężania, to większa podatność na samozapłon - czyli pozytywnie w kierunku diesla.
Ano chyba od zawsze. Czym wieksza pojemność silnika (wieksza liczba cylindrów) tym większe opory przy rozruchu i większy aku potrzebny. Ważny jest też typ silnika - diesle mają większy stopien sprężania i potrzebują mocniejszych akumulatorów do rozruchu.
przecież może być diesel, trzeba by zrobić instalację podobną do tej stosowanej przy przeróbkach diesli na LPG (tak nie pomyliłem się, można zrobić diesla na lpg), Tak, my też wiemy, że istnieją silniki diesla na paliwo wysokooktanowe, ale wtedy to już nie są silniki diesla tylko silniki "iskrowe" o wysokim ciśnienieniu sprężania. Innymi słowy to już...
z tego co gdzieś po necie czytałem to zwykle silniki benzynowe mają stopień sprężania ok 13 co daje nam ok 13 barów. Diesle więcej ale dokładnie ile to nie jestem w stanie powiedzieć. Jeśli chodzi o silniki doładowane to stopień sprężania jest mniejszy i ciśnienie też (chyba) ok 9
Moment dokręcania: 29 Nm, 90 st., 90 st. Ja bym radził wymienić pieski i pomierzyć sprężanie, i dopiero wtedy zadecydować czy zdjąć głowice czy nie.
dzieki (at)mrtomjar, czytam i tak myślę czy nie lepiej zakupić kompresor śrubowy używany o wydajności ze 3-4m3/min za jakies 6-9k który by mógł pracować non top? lub stopień sprężający i ppd niego silnik diesla? co wy na to?
Ja też miałem kilka diesli,teraz VW 1,9 TDI (przebieg hmmm.......).Jak silnik ma dobre sprężanie i dobry olej i akumulator to i garażowany "pod chmurką" też odpalał przy -25.Nie miałem problemów.
Ciekawe czy to kompensuje zmniejszony stopień sprężania. Dodano po 2 Te stare diesle w golfach podobno paliły bardzo mało 5L/100km albo jeszcze mniej. Te nowe palą 6L/100km i to się mówi że to jest mało. Co prawda moc mają nieporównanie większą i trochę większą pojemność i stąd pewnie większe zużycie paliwa.
Zakupiłem Texe 2017, brak abonamentu, aktualizacja Truck niecałe 3000 zł/ rok. Zalecają raz na 3 lata. Jeśli chodzi o możliwości Scania R440-kodowanie i odłączanie wtryskiwaczy (można więcej niż 1 na raz), balans cylindrów, test sprężania i wiele innych w silniku. Działa z naczepami przez złącze ISO bez problemu. Dobra baza danych. W porównaniu z Jaltestem...
Najpierw taj jak pisze122 rozrusznik i akumlator jak nie pomoże to sprawdzić ciśnienie sprężania i ustawić początek wtrysku
Koledzy a co może być u mnie… Mam takie objawy: Auta nie mogę odpalić, muszę grzać 3 razy do końca i jeszcze ciężko odpala. A jak sa mrozy to aku kaput :( Dodam że wtryskiwacze sprawdzone, świece żarowe wymienione, filtr paliwa i powietrza wymieniony, ojel z filtrem też. Silnik to RENAULT 19 1995rokQ. Jak odpali to chodzi jak żyleta! Myślicie...
Jeśli stał w miejscu wilgotnym, a kolektory nie były zabezpieczone, to średnio to widzę... Przydałoby się ten silnik choć częściowo sprawdzić. Wykręcić mu świece, wtryskiwacze, pokręcić nim bez sprężania, sprawdzić olej...
silnika benzynowego nie da się przerobić na diesla,ktoś cię wpuszcza w maliny :D :D .Konstrukcje obu są tak różne że koszty przekroczyły by kupno nowego! Ps.sprawdź jakie są stopnie sprężania w obu i porównaj!
Oczywiście że jest takie zjawisko tyle że musiałbyś użyć nie słabego wentylatora a sprężarki - gaz przy rozprężaniu ochładza się (np gaśnica śniegowa) a przy sprężaniu rozgrzewa, dzięki temu działa np silnik diesla, ,nazywa się to przemiana adiabatyczna.
Jak silnik benzynowy starszego typu Jego "wiek" nie ma znaczenia, najważniejsza sprawa to stopień sprężania, z dużym źle będzie znosił mało oktanowe paliwo, z małym pojedzie na wszystkim co jest w stanie odparować.
Różnica trwałości też wynika z samych obiegów termodynamicznych. W obiegu Diesla mamy odcinek spalania przy stałym ciśnieniu, a w obiegu Otta przy stałej objętości. W Dieslu ciśnienie spalania jest do dwóch razy wyższe niż ciśnienie sprężania i trwa dłużej (rozłożone w czasie), a w benzynowym jest ok 3 razy wyższe i niż sprężania i trwa krótko. Bezwzględne...
Przyczyn może być wiele, ja bym na początek dobrze odpowietrzył układ paliwowy ale należałoby sprawdzić ciśnienie sprężania i rozrusznik (może za wolno kręci).
Zanim zaczniesz się kulać po pseudo mechanikach , którzy wymienią Ci pół silnika a skończą oczywiście na regeneracji pompy to znajdź specjalistyczny warsztat zajmujący się dieslami i niech Ci zmierzą ciśnienie sprężania na zimnym silniku i jeśli wynik jest poniżej 26 barów to już nie szukaj dalej bo przy takiej kompresji napewno na mrozie będą problemy...
scania sprężanie skuter sprężanie sprężanie powietrza
promienniki łazienka kieszeń kaseta unitra punto obudowa alternatora
zasilacz wzmacniacz 1000w zasilacz wzmacniacz 1000w
Informacje serwisowe pralki Samsung Eco Bubble - gdzie szukać? Monitor Acer AL1916W nie wyświetla obrazu