Silnik miał w opcji tylko i wyłącznie czujnik przegrzania więc wątpię żebyś go miał. Sprawdź ciśnienie oleju temperatura sprężarki i wylotu tam są czujniki to będzie kluczowe.
Albo zużyta sprężarka i ma przedmuchy do skrzyni korbowej, albo zbyt duży stan oleju. Jakie obecnie daje ciśnienie. Sprawdź, czy sprężarka ma odpowietrzenie skrzyni korbowej, może trzeba je tylko udrożnić.
Nowe sprężarki są już zalane olejem.
jero11 Lepiej żeby czasem ten zbyt słaby nie spalił się narażając na brak ciśnienia oleju w jakimś tam układzie. Dlatego zrobię zabezpieczenie, sprężarki ruszą dopiero gdy w magistrali będzie ciśnienie oleju, a gdy ciśnienie spadnie poniżej jakiejś wartości to automatycznie wyłączy sprężarki.
Okej, dziękuję za pomoc. Gadałem z właścicielem przez telefon i zdejmowanie głowic odpada. Czy można rozpoznać uszkodzenie zaworu po zdjęciu samego dekielka? Jak to dokładnie tam wygląda i jak będzie wyglądać uszkodzony? Jeszcze pytanie, jakim olejem zalewa się sprężarkę i jakie ciśnienie oleju powinna mieć podczas pracy?
Panowie, najważniejsze co was interesuje pojemność Czynnika 47g R600a, Sprężarka nie może być większa ani mocniejsza, kapilary i zawory rozprężne są dobierane do mocy, jedynie co możesz wybrać to sprawność sprężarki. To samo dotyczy rodzaju czynnika, oleju, parownika. Wlejesz 80g to będzie za wysokie ciśnienie, dasz 30g będzie się zaszroniona sprężarka...
Czy w tej sprężarce ważne są obroty, czy tylko należy pilnować ciśnienia oleju? Chodzi mi o to, czy np. jak sprężarka będzie pracować przy 600 rpm, a ciśnienie oleju będzie ok, to tak może być, czy musi mieć obroty nominalne?
olej miał wyr. ciśnienie też (z magistrali ssania) Aby poziom oleju się wyrównał między sprężarkami w ich karterach musi panować równe ciśnienie, z reguły ciśnienie rurociągu ssącego. Ew w karterze sprężarki z nadmiarem oleju musi być ciśnienie większe niż w pozostałych, co jest rzadkością. Zamykanie zaworów (najczęściej rotaloki) może zaburzyć równowagę...
Na niskim tyle pokazuje. Dlaczego mam zaje`` sprężarkę skoro gaz był razem z olejem do sprężarki ? Ciśnienie na tym manometrze bierz sobie w nawias bo każdy raczej pisze, że nie pokazuje prawdy.
Ta z lewej to ciśnienie oleju i przegrzanie sprężarki.
Witam głośniejsza praca może być spowodowana np.dostaniem się do parownika oparów oleju ze sprężarki i podczas pracy sprężarki, ciśnienie wytworzone przepycha drobiny do powrotu. Ta sytuacja może zaniknąć za kilka dni. pozdrawiam
Podłączyć tester ,sprawdzić błędy i parametry. NIe zaszkodzi zmierzyć też ciśnienia oleju fizycznie. Chyba najlepszy dostęp będzie na zasilaniu sprężarki.
Wewnątrz zbiornika jest ciśnienie takie samo jak na wlocie. jeśli chcesz tą sprężarką "robić próżnię" to ten wskaźnik oleju może Ci zassać.
Tyle że kompresor popracował 5 minut. Wszystko było ok po czym coś strzeliło i ciśnienie poszło do oleju.
Witam, jestem nowy na forum. Szukam porady, chcę kupić sprężarkę z wtryskiem oleju, ciśnienie tłoczenia do maks. 14 bar (a). Rozważam sprężarkę Boge typ S, ma dobre opinie. Mieliście do czynienia z tym sprzętem? Warto?
480EEV 2013r czasami spada ciśnienie oleju do 1.5 na wolnych obrotach. Wymieniłem czujnik ciśnienia na filtrach i ten obok sprężarki i dalej to samo.
Schemat trochę słaby. Sprawdziłeś ten czujnik ciśnienie oleju?
A możę gdzieś w dalszej części przewód jest zabity osadem z oleju, Przez to drożność pomniejszona i robi za wysokie ciśnienie przy kompresorze
Odnośnie oleju w sprężarce to nie wiem gdzie to się sprawdza. No to chyba już po zaworach. Tam wchodzi 1,5 litra oleju.
Ja bym wstawił sprężarkę na r404 i zastosował r22 , lub R419A. Nie trzeba wtedy ingerować w automatykę, płukania wymiany oleju. Sprężarka to tylko kompresor, najważniejsze aby wydalał skraplacz i zadbać o odpowiednie ciśnienie skraplania. Nie robiłem tak, ale kiedyś zamontowałem na życzenie klienta kompresor na R12 i napełniłem układ R22- zastosowałem...
Nr 8 to zwrotny, a jeżeli chodzi o wymianę sprężynek w zaworach to jak najbardziej - może mieć wpływ na ilość oleju w powietrzu. Różni się ten manual w dość istotnych szczegółach - w manualu zawór zwrotny ma śrubę regulacyjną z nakrętka kontrującą - u ciebie jest wkręcony trójnik z wężykami nie bardzo ogarniam po co (może zastosowano inny typ zaworu...
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
Poluzuj zawór w pompie zobacz czy olej pocieknie. Jeżeli tak to dobry znak. Jeżeli nie to wstrzyknij tam olej i szybkoo wszystko zakreć zawsze coś zostanie do uszczelnienia gładzi pompy i jej pomoże. Podstawa filtra coś złapie ale i tak bedzie wszystko ściekało do miski. Zalej ją do pełna i szybko zakreć plastikową podstawke oring zatka kanał spustowy...
Witam , od dłuższego czasu zmagam się z problemem gaśnięcia maszyny do betonu. Gaśnie zazwyczaj po zejściu z obrotów- po wyłączeniu pompowania , czasami też po prostu na wolnych obrotach podczas mieszania betonu. Odpala bez problemu po zgaśnięciu. Zaczyna gasnąć raczej pod koniec pracy , po kilku godzinach pracy. Pompuje bardzo dobrze , żadnego dymienia...
Słyszałem, że gdy zaślepi się obieg oleju to może tworzyć się zbyt wysokie ciśnienie oleju na klawiaturze, czy nie lepiej zrobić obieg oleju?
U mnie zawór jest mechaniczny. Nie wiem na jakiej zasadzie on działa, podejrzewam że otwiera się gdy ciśnienie na wyjściu ze sprężarki robi się za duże (jak zawór w pompie oleju). Sprężarka z takim zaworem nie pracuje cyklicznie, pomimo posiadania sprzęgła elektromagnetycznego. Jednocześnie nie idą do niej żadne dodatkowe przewody, oprócz tych do sterowania...
Że wyrzuca olej to tutaj normalne, sprężarka z samochodu. Głowica chłodzona płynem, nie zauważyłem zaworu zwrotnego to ciśnienie jest stale na zaworach (tłoku) które nie są pierwszej młodości. Rodzaj oleju- od diesla bo od tego pochodzi sprężarka.
Borykam się od jakiegoś czasu z wyciekami oleju w 1.9 TDI, uszczelka pod pokrywą zaworów wymieniona, góra silnika sucha a pod samochodem dalej plamy , zauważyłem że na sprężarce klimy wiszą krople czarnego oleju, klima była sprawdzana pod względem szczelności , trzyma czynnik i ciśnienie....ciężko wypatrzyć skąd to kapie, czy sprężarka?? Gdzieś czytałem...
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Tak dokładnie, chodzi mi coś takiego po głowie. Problemów jest dużo ale podstawa to wybrać sposób generowania obciążenia. Elektronikę i jakieś proste oprogramowanie jestem sobie w stanie sam napisać. Problem tylko z tym jak to poskładać w sensownych pieniądzach. Elektrowirowy hamulec byłby super rozwiązaniem gdyż odpada konieczność budowania jakiegoś...
Filtron OP525 przez 3 lata dawał radę w sprężarce śrubowej. Ciśnienie do 1.5MPa. Po 3 latach pękła obudowa. Poszukaj dedykowanych do takich sprężarek. Ciśnienia spore. A filtr benzyny z MPI ?
Przedmuchy na pierścieniach. Pytanie jak duże, bo jakieś minimalne zawsze będą - jak w silniku spalinowym. Po to jest tam odpowietrzenie skrzynki korbowej. Jeśli w miarę szybko nabija ciśnienie i nie chlapie olejem to daj jej spokój.
Witam, Mam takie same objawy volvo fh4 2014. Układ się zapowietrza, duże ciśnienie w układzie chłodzenia, brak ogrzewania w kabinie. Przez ciśnienie rozszczelniła się duża chłodnica(chłodnica wymieniona) Sprężarka sprawdzona, w płynie brak spalin, oleju i paliwa. Wymienione tulejki pod pompowtryskami. Problem nadal nierozwiązany, wysokie ciśnienie,...
Witam. Po kolejnym dniu walki problem został odnaleziony. Doczytałem wczoraj w nocy o PLC i moja sprężarka nie ma takowego sterowania. Problem nie startowania sprężarki wywiązał się z tego, że w karterze narasta ciśnienie. Odkręcenie korka wlewu oleju sprawia że ciśnienie uchodzi z bloku sprężarki a ta natychmiast startuje. :) Olej jest biały i spieniony....
Tak to wygląda jak poniżej . Ciśnienie oleju na sprężarki wynosi 2-3 atmosfery. http://obrazki.elektroda.pl/3208132100_1...
Na silniku kolo 2 razy mniejsze niż na sprężarce ,w necie są kalkulatory przekładni pasowych ,moment się zwiększy 2 razy a obroty spadną o połowe na sprężarce
Ad1. Nie to nie jest dużo. Żywotność stopnia śrubowego jest określana na około 25-30 tyś godzin. Ale zaleca się wymiana łożysk co 10tyś. Ad2. Pobór prądu w normie temperatura też. W elektrycznych wyłącznik przegrzania jest nastawiony na 100°C. Ad3. Tam nie masz możliwości przelania oleju. Może go być lekko za dużo. Ale to na nic nie wpływa. Wręcz jest...
Producent sprężarki klimatyzacji nie przewiduje jej naprawy lub regeneracji więc skręcasz na oko. Jeśli w tej nowej używce robi ciśnienie i nie ma zielonego wycieku to nie ruszaj. Przed montażem uzupełnij tylko oleju 100-150ml pag46.
Rurka gazowa 2cm powyżej wyjścia ze sprężarki. To nie jest temperatura sprężarki. Ten pomiar, jak jest rzetelnie zrobiony, tyczy Tks, czyli temperatury końca sprężania. To od pewnego czasu obowiązkowy pomiar w każdym klimatyzatorze i nie tylko. Służy z reguły jako zabezpieczenie sprężarki przez niedopuszczenie do degradacji temperaturowej oleju smarującego...
Czujnik przegrzania stopnia śrubowego. Zablokuj na sztywno cewkę gaszenia i znajdź czujnik, który ją wyłącza metodą kolejnego mostkowania. Doprowadź do ładu instalację elektryczną maszyny. Zbadaj też ciśnienie oleju w silniku. Zacznij coś działać, bo przywaliłeś się do tego jednego czujnika i wymiany oleju, oraz separatora jak rzep do psiego ogona nie...
Ja robię tak że napełniam cieczą połowę wartości na wysokie ciśnienie, a potem na odpalonej sprężarce powoli na niskie aż do potrzebnej ilości czynnika. Nie zapomnij o oleju.
Jeżeli korba mu blokowała to boje się o zwiększone ciśnienie atmosferyczne. A napisz czy olej próbował przez ten korek wydostawać się gdzie mógł ?,czyli nieszczelność. Kiedyś się spotkałem że ktoś po zakupie kompresora nie wkręcił właściwego korka oleju ale mu wywaliło ten transportowy korek.Czyli taki aby się olej nie wylewał jak w czasie transport.
Mam agregat od klimatyzatora przemysłowego, silnik 3kW, sprężarka trzycylindrowa, ciśnienie:16bar. Silnik jest chłodzony olejem, też próbowałem z tego zrobić sprężarkę do powietrza, niestety ostro pluje olejem. Doczytałem się w książce na te tematy, że tego typu sprężarki razem z czynnikiem chłodzącym pompują mgłę olejową która smaruje i uszczelnia...
Fajnie, filtr oleju silnikowego do sprężarki. Skoro pasuje gwint to musi być dobry. Co tam przepływ, stopień filtracji, czy ciśnienie pracy. Reszta też nie wiele lepiej.....
Szczegółowa analiza wybuchu pompy ciepła WYBUCH AZOTU Jeżeli przyczyną byłoby zaazotowanie układu do 20 bar i włączenie sprężarki z zamkniętym zaworem rozprężnym, to ciśnienie po stronie wysokiej wzrośnie tyle razy jaki jest stosunek objętości strony niskiego ciśnienia do strony wysokiego ciśnienia. Po stronie niskiej jest 10l objętości (2 wymienniki...
Urządzeń chłodniczych nie powinno się uruchamiać od razu po ich przetransportowaniu ,ponieważ czynnik chłodniczy bardzo łatwo miesza się z olejem ze sprężarki a po włączeniu sprężarki jest tłoczony do obiegu co może spowodować zatkanie obiegu lub ograniczenie wydajności chłodniczej. Sprężarka może uderzać o obudowę jeżeli spadła ze sprężyn podczas transportu...
Odkręć przewód tłoczny od głowicy i wlej na tłok troszkę oleju. Jeżeli ciśnienie znaczne wzrośnie, to winne są właśnie pierścienie.
Sprężarka od schładzarki nadaje się na pewno. O ile pamiętam ciśnienie to ok 15 bar. Niestety wydajność jest dość niska. problemem jest też wyrzucanie oleju (w oryginalnym układzie olej krąży w obiegu zamkniętym)
c64club Może masz i rację , bo nawet litr oleju to nie taka ogromna kasa. Dziś musiałem kupić bańkę oleju bo w lesie na pniaku urwałem przedłużkę z korkiem spustu paliwa w misce olejowej. No i dlatego nie będzie fotki z grubością blachy zbiornika. Mam tylko fotkę mojej sprężarki. Popatrzyłem i od spodu mam dwa korki a nie trzy, i już zaślepione zwykłymi...
Być może problem rozwiązałem. Błędnie przetworniki pokazywały ciśnienie, prawie o bar za niskie, co skutkowało tym, że źle obliczałem przegrzanie - było za małe, a do sprężarki dostawał się chyba ciekły czynnik, a przynajmniej chlapało nim do gardzieli ssącej. Może nie uszkodziłem sprężarki, ale ją trochę pomęczyłem, co może odbić się na żywotności....
No teraz to bardzo prawdopodobne ze turbina puszcza olej. A jak wirnik turbiny? Siedzi sztywno czy ma luzy? Łopatki całe? Ja stosuję taki sposób na sprawdzenie szczelności turbiny. Stary osuszacz do klimtyzacji nadaje się do tego idealnie, napelniam olejem, podłączam jedna stronę do sprężarki, druga pod smarowanie turbiny a na wylot turbiny tzn spływ...
Ciśnienie oleju w separatorze pompuje olej do stopnia.
Znaczy że tam normalnie jest ciśnienie i ten simering ma je utrzymać? Ten co robił sprężarkę twierdzi że ciśnienia ma nie być a simering to tylko od oleju.
Widziałem ten temat. Jednak nie rozumiem jednej rzeczy. To oznacza, że ja go nie mam? Szukałem za sprężarką.
a jak n75? intercooler pelny oleju?
Witam To jest sprężarka z Ziła np. 130. Ma ona od razu na sobie regulator ciśnienia powietrza. Reguluje on w zakresie 6- 7.7 atm, regulacja przez podnoszenie zaworów ssących. ciśnienie oleju smarującego 3atm Tutaj masz dane tej sprężarki http://tdpal.ru/130350900911 Czyli nominalne obroty 2000 max 2500 zapotrzebowanie na moc 2,17kW Wydajność 240l/min...
Zrobiłem w 113 remont całego silnika (wał korbowy, wszystkie panewki, rozrząd, do tego naprawa generalna sprężarki powietrza, turbosprężarki) i nadal niskie ciśnienie oleju 1 Mpa na rozgrzanym silniku, wolne obroty 600/min. Na zimnym jest ok, bo prawie się zegar zamyka. Na gorącym, na obrotach jest dobrze, ale na jałowym lipa. Wymieniłem pompę oleju...
To typowo chłodnicza sprężarka, w warunkach pracy jako zwykła długo nie pociągnie. Dodatkowo musisz zapewnić powrót oleju, bo po niedługim czasie wszystko wypluje i się zatrze. Ciśnienie około 13 BAR Moc zapotrzebowana 1,5 kW 600 obr/min
Sprężarka sama z siebie nie daje za dużego ciśnienia -tzn ciśnienie na wyjściu HP jest zależne od warunków odbierania ciepła na skraplaczu a te z kolei zależą m. in. od wentylatora na skraplacza, stanu lamelek ale również od zbyt dużej ilosci oleju w ukladzie. Sprężarka w Twoim przypadku zaczyna wyć bo jest przeciążona przez zbyt wysokie ciśnienie....
Będę się jednak starał zrobić smarowanie ciśnieniowe. Nie muszę się martwić odpowietrzeniem skrzyni korbowej, bo ciśnienie spod tłoka będzie uchodzić przewodem odprowadzającym olej do specjalnie zrobionej skrzynki olejowej, w której będzie pompa oleju napędzana paskiem klinowym. Skrzynka będzie miała odpowietrznik. Wtedy olej dodatkowo chłodzi sprężarki....
Ale olej uzupełniłeś. W separatorze możne zbierać się woda bo on ma za zadanie odseparować olej od powietrza a ze w powietrzu znajduje się też woda to skrapla częściowo w separatorze . Musisz sprawdzić czy sprężarka nabija minimalne ciśnienie. Na zaworze dolotowym musisz sprawdzić czy masz ciśnienie do jego otwarcia. Odkręć przewód i sprawdź.
Prawdopodobnie była montowana w żurawiach samojezdnych kołowych ( "Polan", "Lech") ciśnienie na zbiornikach ustawione było na 8bar, potrafiła dużo więcej sprężyć
Odpuściłem sobie zabawę z montażem wodnego zaworu zwrotnego w miejsce nieszczelnych oryginalnych. Poprzedni właściciel cos grzebał w sterowaniu kompresora, teraz zrobiłem to "po bożemu"(czyli tak jak przewiduje producent) i przed każdym uruchomieniem(zwłaszcza w trybie AUTOMATYKA), jeszcze przed załączeniem stycznika Y, przez kilka sekund odpręża się...
Ja mam zbiornik 3 komorowy, z Jelcza bodajże. Poprzewiercałem przez ścianki komór, jedna dziura fi 12 w każdej, działa to jako dodatkowy filtr, do odseparowania wody i oleju z powietrza, w dnie każdej komory zawór do spuszczania skroplin. Pierwotnie pompowała to sprężarka ze Stara , napędzana silnikiem 1,5 kW, teraz niestety stoi nieużywana, kompresorek...
MarcinopZ wsadziłeś mercedesa do pometu :D aż się kogut zdziwił :D :D :D no i oto samo mi chodziło tylko do silnika vw 19 nie ma skrzyni z tylnym napedem a z przednim trzeba przerabiać skrzynie dlatego zmieniłem projekt :D bc30se te zawory po 50pln są nowe :D pierścienie są produkowane przez PRIME a wygląda to tak że firmy zajmujące się naprawą sprężarek...
Jak przestanie pracować, to.... nie pracuje. Ciśnienia skraplacza i parownika się wyrównują dość powoli. Trwa to kilka minut w sprawnym układzie z kapilarą. Po wyrównaniu ciśnień ciśnienie w parowniku jest najwyższe z istniejących w danych warunkach temp komór i otoczenia. Z tym ociekiem oleju to dalej bredzisz. Sam olej krąży w układzie i jako taki...
Po wyjęciu termostatu pogorszyłeś tylko sprawę. Wymień na sprawny sprawdź ciśnienie oleju. I prześwit chłodnicy. Zobacz czy ktoś w wentylatorze nie kombinował.
Czyli sprężarka jakoś tam pompuje. Prawdopodobnie ulotnił się czynnik chłodniczy. Jest go na tyle mało, że mamy do czynienia z obiegiem gazowym. Może bardziej precyzyjnie to opiszę. Pa włączeniu lodówki na wyjściu sprężarki powinna się zwiększać temperatura i stopniowo cały skraplacz (ta chłodniczka z tyłu lodówki) robić się ciepły (temperatura ok 45...
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Sprężarka ta była montowana w Lokomotywie elektrycznej 303E. Mam gdzieś instrukcję, znajdę, napiszę. Olej LDAA100 lub samochodowy, mineralny 20W40 lub 15W40 wlejesz przez spust przekręcając do góry dnem lub wykręcając górne oczko. Poziom oleju, ma być pełne dole oczko z małym bąbelkiem w jego górnej częsci. Kierunek obrotów dowolny. Dane katalogowe:...
Mam problem ze sprężarką ponieważ ostro wali olejem tzn gdy nabije nominalne ciśnienie to odolejacz jak kicha to dość sporo wyrzuca tego oleju za każdym razem a jak przykręcę wąż do pompowania kół i przystawię do dłoni to wyrzuca tym olejem, wcześniej tego nie było .Czy mogły popękać pierścienie odolejacz mam od zetora wiece regulator jest wbudowany...
Witam Następnie zamykam zawory kulowe i pompuje powietrze sprężarką do 6 bar. Po trzech dobach powtarzam cykl. Piszesz,że wtedy nie stosujesz regulatora ciśnienia oleju. To wychodzi, że ciśnienie oleju jest od 6 atm do..... Przy różnym ciśnieniu oleju palnik dostaje rożne ilości paliwa. Czy to nie wpływa na pracę palnika? Jak wtedy regulujesz moc palnika?...
Przegrzanie tarczy to niestety częsta usterka w oplach. Pytanie: ile oleju było wlane do ukłądu za pierwszym razem Czy sprężarka była zalana olejem? 10barów to praktycznie bardzo małe ciśnienie jak na HP Jaka jest temperatura skraplacza? Ja bym poszukał w zasilaniu elektrycznym tzn czy oby napewno cewka zasilana jest pełnym napięciem i dodatkowo zmierzył...
Witaj kol. alarmy od 11 do 28 to są sygnały niebezpiecznych trybów pracy krytyczne, w dokumentacji wektora którą przeglądam w formie papierowej brak kodu 21, dobra znalazłem. zapisany ołówkem. i tak 11. niskie ciśnienie oleju ... na razie mało ważny bo silnik nie pracuje. 21. Wysoke ciśnienie ssania. i tu kropka. to jest pewnie to które go trzyma przed...
Wygląda na to, że złoże się skleiło tym mułem. Nie wiem co to jest za złoże i czy moja porada nie zaszkodzi ale zamiast wody przydało by się minute do dwóch "dmuchnąć" mu samym powietrzem w momencie gdy zmiękczasz jest ustawiony na płukanie. Powietrze ma tutaj zruszyć złoże. Potem normalne (może nie normalne ale jakieś dłuższe) płukanie wodą. A jeśli...
Nic nie redukuj, ja mam od opla i bezpośredni wylot na sprężarkę a ze sprężarki do bańki z olejem. I jakie masz ciśnienie ? Zawór redukcyjny to prosty śrut, sprężyna i śruba, w każdej sprężarce smarowanej ciśnieniem jest taki zawór (prócz samochodowych), w końcu czymś trzeba wyregulować i ustawić maksimum... W pompie wspomagania też masz podobny zawór...
Kompresor może wyrwać zawieszenie soczewki. Myje się soczewkę a pryzmat można wymyć zamaczając laser w słoju lyub wannie z isopropanolem a potem wysuszyć sprężonym powietrzem ale takim z puszki bo większość sprężarek pluje olejem lub daje za duże ciśnienie. SławeK
Chłodnica ci zgniła oring raczej nic nie da.. Może tak a może nie. Wg mnie -rozkręć to połączenie i wyjmij rurkę. -wymień oring, udaj się do jakiegoś zakładu co robi klimy i dostaniesz za friko -zamontuj nowy oring, przed montażem posmaruj oring olejem PAG lub psiknij silikonem -napełnij układ sprężonym gazem (azot, powietrze) -popsikaj wodą z szamponem...
Podwyższone ciśnienie w komorze korbowej świadczy o nieszczelności tłok-cylinder. Może pęknięte pierścionki może zużyta powierzchnia cylindra. Rozkręć obejrzyj pokaż zdjecia i napisz co to konkretnie za kompresor.
Wynika z tego ciekawy wniosek że czujnik jest jej niepotrzebny... a przynajmniej ten jeden przewód bo czy podpięty czy nie zachowuje się identycznie jak przy wpiętym. Może koledzy maja rację z tym olejem że tu jest błąd. Wykonałeś pomiary co się dzieje na zaciskach 5,6 listwy? Wykluczyło by to awarię układu smarowania ( cisnienie oleju, usterka czujnika)....
Specjalnie nie pisałem, jaki jest efekt przy obu sprężarkach. Otóż w obu przypadkach nie czuć, że sprężarki wytwarzają ciśnienie (zatykając palcem). Przy kręceniu wkrętarką i zatykaniu palcem słychać i czuć, że następuje tylko niewielki opór, ale pod palcem brak ciśnienia i podciśnienia. Jeśli chodzi o olej, to ta w imadle ma olej, a ta druga z demontażu...
No to jestem już mądrzejszy w sprawach mechaniki. Już wiem że woda spalając się z olejem który spływa ze sprężarki do cylindrów emituje niebieski dym z rury bo ciśnienie oleju jest zbyt niskie żeby zawory się dobrze otwierały, i uwaga mechanicy budujcie pochylnie przed warsztatami bo to najlepszy sposób na sprawdzenie czy silnik jest do remontu bo pali...
Witam Ludzie przestańcie tworzyć i wymyślać historie na temat wydobywania się i szkodliwości oleju z kompresora. 1. Agregat ma być SPRAWNY - NIE z uszkodzonymi, przepuszczającymi zaworami. Gdy po uruchomieniu agregatu zauważymy olej w sprężonym powietrzu - agregat NIE NADAJE SIĘ. 2. Przy sprawnym agregacie (zawory) wydostawanie się oleju jest śladowe,...
mam dwa pytanka: 1- jaką przekładnie i od czego zastosować do wd-53 chcąc napedzac ją wom ciągnika. 2- odnośnie smarowania jakie musi być ciśnienie i czy w zależności od obrotów można regulować ciśnienie oleju ponieważ od pompy przewód idzie do jakiegoś (regulatora) i u góry jest jakieś pokretło.
Czy zakład wymieniający sprężarkę zdjął miskę oleju i sprawdził co tam jest /brud, zapchany smok po Castrolu/? Czy mierzył ciśnienie oleju?
http://obrazki.elektroda.pl/4887294500_1... Ten opis nie jest dla każdego - niektórzy uważają, że narzędzia się kupuje, nie robi. W większości przypadków to prawda - ale jeśli chodzi o kompresor, budując go samemu, mamy możliwość idealnego dopasowania go do naszych potrzeb. Ogólnie - w samoróbkach według mnie chodzi o to, żeby było...
Nie powinny chodzić cały czas, włączą się tylko wtedy, jak wzrośnie ciśnienie czynnika. I dziwne, że wywala czynnik, jak czujnik wysokiego ciśnienia powinien rozłączyć sprężarkę. Więc albo wali w czambuł czujnik ciśnienia, albo zalepiony olejem zawór rozpręzny, bo ktoś napchał za dużo oleju do układu klimatyzacji.
Bardzo mnie interesują Twoje przeciw wskazania. Powietrze będzie używane do różnych prac w malutkim warsztaciku-miedzy innymi do malowania. Wiem ze sprężarka jest na ciśnienie 17barów.Układ zał-wył na cisnienię 4-6at.będzie.Zbiornik też. Filtr oleju też. Wydaje mi się ze najważniejsza jest wiedza czy takie sprężarki jak ta, przeznaczone do pracy w układach...
a może zastosować odolejacz na tłoczeniu ???? i nie bedzie problemu z olejem który by powracał co sprężarki jeżeli chcecie wyższe ciśnienie to można zastosować sprężarkę na wyższe ciśnienie, np do 410a albo chociaż do r22 która normalnie pracuje na ciśnieniu skraplania ponad 20 bar tyle że koszt takiej sprężarki jest większy , tyle ze najlepiej tłokową...
Sprawdź metalowy spiralny przewód, łączący sprężarkę z podstawą ( ma to chyba spełniać rolę chłodnicy powietrza). Miałem taki przypadek u siebie, że przewód zatkał się "syfem", olejem z wodą lub innym "glutem". Zrobi się w nocy -0,5 i nie masz powietrza w podstawie, tylko kompresor awaryjnie zrzuca. Wtedy będziesz słyszał taki dźwięk, jakby ktoś młotkiem...
Części łudząco podobne jedyne co mnie zastanawia to fakt że w częściach zamiennych jest do kupienia cylinder sprężarki a w mojej cylinder z komorą korbową są jednością - nie widzę miejsca skręcania czy podziału. W sumie to chodzi mi o zakup kilku części: zaworów i uszczelek oraz wykonanie smarowania. Czy zdecydować się na smarowanie rozbryzgowe czy...
piszesz -ok tylko to trochę dziwne bo rozumie ze sprężarka pracuje i jak się to ma do ciśnień ? gaz jest sprężany i rozprężany wiec ? Za mocno się spieszysz w toku myślenia .Czynnik chłodniczy ulega sprężaniu w sprężarce skraplaniu w skraplaczu z wentylatorem do postaci ciekłej i rozprężaniu poprzez element rozprężny i odparowaniu w parowniku (chłodnicy)...
COO 24;czujnik poziomu paliwa, złe wskazania. Sprawdź kabelki do czujnika lub sam czujnik uszkodzony.COO 72 ;włącznik ciśnieniowy / czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego, wartość poza zakresem.Zwarcie lub przerwa w obwodzie czujnika/ włącznika. ACC25 ; usterka sprężarki klimatyzacji.W koordynatorze ( COO) są usterki związane z klimatyzacją więc w pierw...
Jeżeli przez 3 lata sprężarka zrobiła 8000h z czego połowę na luzie i przyjmijmy że silnik na luzie pobierał ok 1kW (dmuchał jakimś tam śmigłem w chłodnicę oleju/powietrza), to wychodzi 1333kWh rocznie (ile teraz kosztuje kWh, 0,50zł?). Sprężarka na luzie pracuje normalnie, tylko z zamkniętym dolotem. Cały czas jest ciśnienie w systemie, zapewniony...
Chyba jeszcze można napełniać stare urządzenia czynnikiem z odzysku? Mam klimę w której siedzi jeszcze 22-ka a jest ona do demontażu. Problem z PC jest taki że według poprzedniego właściciela straciła moc i serwisanci podejrzewali sprężarkę w której mogła się uszkodzić płytka zaworowa na jednym cylindrze.Przy odłączeniu węża do manometrów rzygnęło trochę...
JUż wcześniej napisałem ze pierścienie wymieniłem, a łożyskach wału luzu nie ma na korbie jest delikatny. Oleju jest na końcówce miarki, wiec nie za dużo a gdy ciśnienie wzrasta zaczyna wydmuchiwać..
Możesz, ale ja ten zbiornik zostawiałem, zbiera się jakiś kondensat okresowo i można wypuszczać króćcem na dole. Port po lewej stornie zaślep. Układ smarowania dość prosto - wyjście z pompy na trójnik z trójnika na manometr i dalej w wał korbowy. Króciec do podłączenia oleju masz z przodu sprężarki, pod czopem sprzęgła. Ciśnienie regulowane przy pompie...
Moja sprężarka to danfoss NL9F. Według producenta chodzi na R134a. Zdrowe ciśnienie dla tej sprężarki to do 14 bar góra na stronie wysokiego ciśnienia. Typu oleju nie pamiętam ale wiem że nie było problemu z tym olejem będzie działać na tych gazach R404 jak i R507 i myślę użyć freonu R404 lub R507. Co do węża nie widziałem osoby stosującej inny typ...
Czujnik na wierzchu skrzyni biegów- włącznik świateł cofania Czujnik tuż nad łączeniem skrzyni biegów z silnikiem- kontrolka zbyt wysokiej temperatury cieczy Czujnik z tyłu silnika od strony kabiny- ciśnienie oleju 2 czujniki obok termostatu, z przodu silnika- temperatura cieczy, jeden do wskaźnika, drugi do ecu czujnik nad wyjściem prawej półosi. (...
Pokazany silnik nie jest wersji morskiej. Co więcej ten silnik nie miał wersji marine. A sam ogrzewacz jest już podłączony jaki widać na zdjęciu. Poza tym to sprężarka powietrza. Lepsze będzie jak autor zapragnie drugi inny silnik uzbroić w ogrzewanie i się zdziwi jak silnik straci ciśnienie oleju i się zatrze. Bo żeby to podłączyć trzeba założyć dodatkowe...
sprężarka czujnik ciśnienie oleju regulacja ciśnienie oleju sprężarka ciśnienie sprężarka ciśnienie
peugeot bipper silnik dysku usunąć hasło suzuki wagon
Czy drzwi mikrofalówki powinny być otwarte po użyciu? Alternatywne metody sprawdzania fazy głośników