Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Witam, Poszukuję sprężyny zaworu do kompresora Creyssensac 500l HCV 100. Pytałem parę firm czy byłyby w stanie podjąć się wyprodukowania takiej sprężyny, ale bez efektu. Może ktoś z Was spotkał się z podobną sprężyną. Dane sprężyny: wysokość 22mm średnica wewnętrzna 33,5mm zewnętrzna 39,5mm Wykonana jest z taśmy stalowej: grubość 0,75mm szerokość 3mm...
Witam kolegów i koleżanki. Budujemy z kolega gokarta na silniku Loncin G200 (chiński klon Hondy GX200). Kierując się tym artykułem: govenor-removal postanowiliśmy przeprowadzić podstawową modyfikację silnika - usuniecie regulatora i czujnika poziomu oleju oraz wymiana sprężyn zaworowych na 18lbs. Wszytko już złożone, została tylko regulacja zaworów...
Witam. Pytanie jak w temacie. Jaką wysokość powinny mieć sprężyny zaworowe po rozpięciu zaworów? U mnie jest 4cm.
Witam robiłem uszczelkę pod głowicą w swojej c330. Po naprawie ciągnik ciężko zapala. Podejrzewałem ciśnienie sprężania, trochę ciężko przerobić miernik który posiadam do osobówek i dostawczych, a pomiar i miejsce pomiaru w c330 tego nie ułatwia, trzeba specjalną końcówkę montowana w miejsce wtrysku. Niby coś tam zmierzyłem, ale nie wiem na ile to jest...
Witam. Chyba się skuszę na wymiane uszczelniaczy zaworowych w moim Pikusiu. Szukam info jaki przyrząd kupic. Generalnie - jest kilka rodzajów od 40 do 150 PLN. Na zdjęciach opcje jakie rozważam. Ja jestem nastawiony na na koło 140 PLN, przyrząd z rączką, obrazek nr 1. Uszczelniacze wymieniane bez zdejmowania głowicy. Auto dymi, kompresja jest, uszczelka...
Mam luźny temat do obgadania którego nie mogę do końca rozkminić.Od razu zaznaczam, że jestem pedantem :D Czy lepsze byłyby sprężyny zaworowe wyższe, które tworzą większy opór ale też szybciej wracają czy krótsze sprężyny, które tworzą mniejszy opór ?
Witam. Jeśli by chodziło o liczbę sprężyn zaworowych w silniku 126p ( na jeden zawór ) to jak mnie pamięć nie zawiodła , ( spojrzałem dla pewności w książkę ) to widać wyrażnie że występują po dwie sprężyny na jeden zawór. Być może pojedyncze sprężyny to efekt niefachowej naprawy..... , w każdym bądż razie ,, porozpinaj " zawory i załóż te brakujące.......
Tłok w górnym martwym punkcie danego cylindra(początek fazy pracy zgodnie z kierunkiem obrotu wału korbowego danego silnika) -- krzywki na wałku rozrządu ssąca i wydechowa równomiernie ustawione do danego cylindra , tzn.wierzchołki krzywek równo oddalone od miejsca bicia w:szklanki ,popychacze ,samo regulatory , dźwigienki itp.(odległość wierzchołków...
Moje doświadczenia są takie że tam się kasuje luz zaworowy, przy poważnej eksploatacji w tych silnikach a mam pod "opieką" dwa sprawdzam co sezon luzy na jesień. Jak się luz skasuje kosiarka dalej chodzi ale ma przedmuchy wypala przylgnie zaworowe pojawiają się przedmuchy bierze olej w dalszym etapie zaczyna kichać. Wyrabiają się prowadnice zaworowe...
A przyrząd do ściskania sprężyn zaworów? Generalnie lepiej oddać to do warsztatu, niewielkie pieniądze wezmą, a zrobią jak należy.
Nie wiem jak jest dokładnie w tym aucie ale opiszę ci jak zmieniałem w innym samochodzie .Dla pewności ustawiłem wszystkie tłoki ,, na równo,, w cylindrach aby zawory nie powpadały za głęboko ( bo wypadnięcie raczej nie możliwe) i zakładając nowy uszczelniacz stosowałem magnes na wysięgniku którym łapałem za trzon zaworowy podciągałem max do góry płaskoszczypami...
Zobacz kolego jeszcze czy w fajce świecy nie ma opornika, on też często świruje po zagrzaniu. Opornik możesz spokojnie wyrzucić, nic się nie stanie. Jeśli silnik ma sprężanie i nie odbija przy rozruchu to zawory są ok. Zawory to najrzadsza usterka w silnikach B&S. Za to świeca pada często. francis21 co chcesz zrobić szlifierką stołową w silniku ? bo...
No dobrze, do znaku już doszedłem, dzięki innemu tematowi na elektrodzie, gdzie zresztą chyba kolega Rycho się wypowiadał :-). Co do dźwigienek, w zasadzie podejrzewam, że na nie czas, ale będę sprawdzał dalej, co jest źle i czy coś jest źle. Na pierwszy rzut oka, spoglądając na filmy z YouTube, luzy te są wiele mniejsze, no ale nie wiadomo, w jakiej...
Sami teoretycy można wywnioskować.Warto byłoby mieć adapter z ciśnieniem,ale bez tego też zrobisz.Tłok w gmp,podpórka pod zawór( jeżeli jest potrzebna z choćby starego śrubokręta)ściągacz do sprężyn zaworowych i zrobisz.Warto też się zaopatrzyć w mały magnes żeby zabezpieczenia nie poginęły przy rozpinaniu.
Taka ciekawostka sprężyna w autodeko w hondzie nowa oryginalna i ta oryginalna z wałka wyjętą są inne. Nowa jest dłuższa i ma więcej zwojów mimo, że to ta sama fabryka widocznie nowa jest wersją poprawioną. Tutaj też może sprężyna mimo, że trzyma jest po prostu za słaba. Twój silnik jest młodszy więc może być mało o tym w necie jeszcze.
W silnikach tej klasy odchyłki wymiarowe wału korbowego są szacowane na 0,02-0,03 mm (dotyczy to miejsc pod łożyska ślizgowe). Zatem wg literatury odchyłka większa o rząd wielkości powinna dyskwalifikować ten wał. Życie jednak niesie wiele niespodzianek i wystarczy, że np. masz z jednej strony bardziej zeszlifowany nóż i w związku z tym suma mas po...
Może w trudno Ci w to uwierzyć ale wiem co to zawór, tłok, czy głowica, wiele silników juz złożyłem i chodzą, nawet nie źle, a to ze że z tym mam problem nie jest końcem świata, ale dzięki za podpowiedź, Dodano po 1 Właśnie o to mi glowienie chodzi luz jest ten prawidłowy nie ma kolizji, a sprężyny są jak na zdjęciach Skąd wziąłeś tą głowicę? Sam montowałeś...
W briggsie to i palcami jak dobrze dociśniesz sprężynę to zawołaj drugą osobę i wyjmie zabezpieczenie,a jak nie to przykręć kawałek płaskownika i kluczem oczkowym też dogiąć sprężynę.
Okej, dzięki bardzo. Czyli wystarczy, że podeprę tłokiem i nie wpadnie na taką głębokość, że uniemożliwi założenie sprężyny? Czy coś jeszcze wsadzić małego przez gniazdo świecy? A jak to w praktyce wygląda dokładnie. Ściągamy sprężynę i zawór nie może mieć żądnego luzu na boki? Czy bez sprężyny delikatny jest dopuszczalny, jak to wygląda?
Do regulacji luzu za pomocą płytek niczego nie trzeba demontować. Potrzebny jest za to odpowiedni przyrząd ściskający sprężynę zaworu - bez tego nie wymienisz płytki. Opracja raczej niewykonalna w warunkach amatorskich, m. in. dlatego, że potrzebny jest opisany przyrząd, oraz zestawy płytek o różnych grubościach (nie wiesz przecież, jakiej będziesz...
Nie ,sam nie wypal bo musiał by pęknąć na pół i przelecieć jeszcze przez sprężynę co jest niemożliwe.A pokrywy nie podnoś bez celu bo nic tam nie zobaczysz.A napewno nie uszczelniaczy.
Koledzy dziękuję za podzielenie się wskazówkami. Generalnie zdjąłem czapki, wałki i rozpinałem zawory po kolei. Wszystkie otwory w glowicy pozatykalem szmatami. Polozylem na całość prześcieradło i zrobiłem otwór tak aby tylko pracować w obrębie jednego cylindra. Prawie jak operacja. Zawory podpieralem tłokiem bo sprężone powietrze nie sprawdzalo się....
Tak myślę że to jest najlepsze rozwiązanie. Uszczelniacze od Perkinsa i tak potrzebują przerabiania prowadnic zaworowych — nacięcia rowka oraz zmniejszenia o 1 mm średnicy. Na zamontowanej głowicy obróbka prowadnic jest niewykonalna (chyba że dorobi się specjalne narzędzia — przetaczaki), a przy remoncie głowicy łatwiej i taniej będzie użyć...
Porozbierałem ro wszystko, i okazało się że w samym bloku nie ma żadnych zaworów, sprężyn, itp. Są tylko kanały olejowe prowadzące przez filtr, a następnie przez zawór przelewowy (te na górze). Także zawory raczej nie będą potrzebne, bo zawór przelewowy jest w rozdzielaczu. Ale myślę żeby te filtry zostawić. Co o tym myślicie? Czy wywalić to wszystko,...
Znów odświeżamy temat:) Czytałem wszystkie posty i wpadło mi do głowy, że nie trzeba wyważać otwartych drzwi. Można do stworzenia silnika parowego wykorzystać na przykład silnik od malucha. Trzeba tylko przerobić rozrząd, żeby zawory sie inaczej otwierały- raz jeden cylinder sie napełnia raz drugi. Być może należałoby powiększyć skok zaworów i zmniejszyć...
Przyrządem do ściskania sprężyn zaworowych.
Nie wiem czy przeoczyłem te sondy w Twoim temacie na bmw5er czy nie pisałeś o tym.W każdym razie tu masz mój temat który tyczy silnika jak w temacie tylko 2,0. Podmieniałem wszystko co można było podmienić i byłem chyba u wszystkich mechaniorów w okolicy.Błędów też nie było.Silnik zawsze palił na dotyk i moc nie była jakaś najgorsza. Tylko u mnie telepanie...
Sprawdź czy nie pękła jedna ze sprężyn zaworowych. Objaw to stukanie na większych obrotach.
Trzeba to rozebrać. Na pewno przyda się zestaw ściągaczy do sprężyn zaworowych. Jak będziesz miał w ręce zdemontowane podzespoły to wymiarowanie zgodnie z instrukcją serwisową i sama kontrola pod kątem jakichkolwiek uszkodzeń. Swoją drogą tłok do wymiany, bo co się z nim stało? Przypadkiem nie uszkodziły go zawory?
Witaj, Jestem entuzjastą Hondy i właścicielem i serwisantem swojej BB9 2000r F20a4. Nie wiem jak Twoja "Pralka", czy już naprawiona, ale śpieszę z pomocą: Uszczelnienia trzonków zaworów, o które pytasz najlepiej wymieniać w zakładzie, wraz ze sprawdzeniem i planowaniem głowicy. Ubytki oliwy mogą niestety pochodzić z innych miejsc, (pierścienie, uszczelnienia...
Tak. Obnizona moc silnika oraz zwiększone spalanie przy prawidłowych innych parametrach silnika oraz sprawnosci mechanizmu najczęściej jest wynikiem uszkodzonego wydechu. Uszkodzenie może być spowodowane naturalnym zużyciem lub nieudanymi przeróbkami. Uzasadnienie.:Przy zwrotnym napełnianiu cylindra w silniku dwusuwowym wydech działa jak swoista pompa...
Zastosowane w projekcie z pierwszego postu sterowanie zaworami nie jest niczym szczególnie innowacyjnym, a ewentualne zalety okupione są samymi wadami. Ciekawostka DIY, ot co. Elektromagnes w trakcie otwierania zaworu zużywa energię nie tylko na pokonanie bezwładności własnego rdzenia i zaworu, ale także ściska sprężynę zaworową. Zamykanie zaworu odbywa...
Witam. Silnik 1.9td, vw golf 3, głowica 0,5 roku temu po regeneracji w profesjonalnym zakładzie, podobno robione gniazda zaworowe. Problem polega na tym, że gdy się odpala samochód na zimnym silniku to raz odpala a raz kręci jakby nie miał kompresji ( zawory się nie domykają ). Na pewno jest to związane z gniazdami zaworów ew. sprężynami zaworów. Dodatkowo...
Witam. W czasie jazdy coś nagle zaczęło stukać w silniku i z wydechu zaczął lecieć biały dym. Auto było w dwóch warsztatach ale nic nie zrobili. Zacząłem szukać sam przyczyny. Jedną z odpowiedzi na forum było pęknięcie sprężyny zaworowej. Ściągnąłem pokrywę zaworów. Nie znalazłem nic podejrzanego przy sprężynach zaworowych i zacząłem przepychać auto...
Witam dawka paliwa 3,6 mg/str nie wiem czy nastawnik brudny ale wiem jakie są objawy zabrudzenia przerabiałem ten temat pompa jest ok Problem rozwiązany winne były sprężyny zaworowe sklepane o 0,8 mm oraz 4 popychacze zaworowe nie pracujące w ogóle po wymianie sprężyn i popychaczy na nowe audi śmiga więc temat zamknięty
Bez urazy, ale jak tak się by martwić o dwumas i sprężyny w tarczy, to może i na noc auto stawiać na pustakach bo też sprężyny i opony się męczą. Ach jeszcze sprężyny zaworowe itd. Zasada jest prosta, mamy manual robimy co chcemy i tu niezbadane wyroki :D, kwestia szczęścia jak się linka urwie :D . Ale w automacie to już troszkę jest skomplikowane,...
Chcesz powiedzieć, że "zaprojektowane żeby się zepsuć" dotyczy też samochodów? Dotyczy przede wszystkim samochodów bo auta naprawia się za grubą kasę a nie jak drukarkę za kopiejki ;) Większość nowszych aut co dziwne nawet japońskich to niestety pomyłka z popierdułką i cieszysz się tym autem tylko kiedy kupisz nowe bo z przebiegiem p 200k często płacz...
Miałem podobny przypadek z tym silnikiem przed laty. Nastąpiło to po wymianie kompletnej głowicy na nową. Winowajcą okazały się sprężyny zaworowe. Były z grubszego drutu i przy otwieraniu zaworu zwój stykał się ze zwojem i blokował dalsze otwieranie zaworu, co za tym idzie cały silnik. Przełożyłem sprężyny ze starej głowicy i wszystko wróciło do normy....
jack63 Nic nie ściemniam, po co miałbym ściemniać? Wymieniłem cylinder na 72cc i pobawiłem się troche z rozrządem, i to z sukcesem. Przy seryjnym ustawieniu moc rozwijana jest raczej równomiernie w stosunku do obrotów silnika, przy moim ustawieniu wiecej mocy jest przy wysokich obrotach kosztem mniejszej mocy przy niskich obrotach, można powiedzieć...
Mi tak tłukło po regeneracji głowic. Zawory poszły nieznacznie wyżej i pokrywa zaworowa opierała się na miseczce sprężyny zaworowej zaburzając pracę jednego cylindra. Czy przy zdjętych pokrywach też waliło?
Jeśli wypadnięta laska popychacza była prosta, to przyczyną awarii może być zacierająca się dźwigienka zaworowa (brak smarowania) lub zacierający się się zawór w prowadnicy, ewentualnie osłabiona lub pęknięta sprężyna zaworowa - cudów nie ma. Coś można by wnioskować na podstawie wyników pomiaru ciśnienia sprężania. Bez znalezienia przyczyny awarii sytuacja...
Sprawdź czy nie zsunęły się uszczelniacze zaworowe. Zdejmij dekiel i musisz przez sprężynę zaworową tam się dostać.
Jak położy dekiel z wałkami to nie będzie to sobie samo z siebie przylegać. Wałki w deklu, zawory ze sprężynami w głowicy :D To tak jak byś montował wałek rozrządu. Sam od siebie nie leży na wszystkich półpanewkach. Sprężyny zaworowe nie pozwalają.
Jednak sprawdź, czy klin nie został ścięty, bo objawy na to wskazują. Aby to sprawdzić trzeba jednak odkręcić nakrętkę przy kole zamachowym i ewentualnie zdjąć podkładkę. Czy klin dałeś oryginalny, może jakąś podróbkę oraz kiepsko dokręciłeś nakrętkę i stąd taki efekt. Jeśli jest to silnik z dużą ilością motogodzin, to może czas sprawdzić stan gniazd...
Sprężyny zaworowe do kontroli (czy nie pęknięte i nie za słabe) prowadnice zaworowe. Czy zawory nie wystają za bardzo z głowicy (czasem po obróbce tak jest). Czy luz tłok zawór prawidłowy (wystawanie tłoków z bloku). Po zdjęciu głowicy widać czy ślady kontaktu tłoka z zaworem .
Jest jeszcze inna możliwość: Że ta głowica jest od 125P wyprodukowanym po 1986, kiedy to zaczęli montowanie silników od poloneza. Jaka ona jes,t powinno być łatwo sprawdzić(przy założeniu że ta od silnika 115C faktycznie nie ma uszczelniaczy), wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i zajżeć "wgłąb" sprężyn zaworowych, powinno być widać usczelniacze lub ich...
Wygląda mi na pęknięte sprężyny zaworowe.Sprawdż.
Witam! Dowiedziałem się o następujących rzeczach: Powiedziano mi w warsztacie, gdzie regenerują głowice wszystkich osobówek, że wymiana uszczelniaczy bez zdjęcia głowicy jest niemożliwa. Uzasadnili to tym, że po zwolnieniu sprężyny zaworowej grzybek zaworu obróci się i już nie będzie idealnie pasował w poprzednie jego ustawienie. W związku z tym muszą...
Wydaje mi się że to jest usterka mechaniczne uszkodzony popychacz hydrauliczny lub pęknięta sprężyna zaworowa.
Ale mogła pęknąć sprężyna zaworowa.Sprawdż.
Tak miałem kiedyś takiego skurczybyka i powiem ci tak jeżeli olej spala przez uszczelniacze to wygląda to tak ze kopci najbardziej podczas zmiany biegu "puszcza chmurke" oczywiście na niebiesko. Jeżeli chodzi o wymiane uszczelniaczy to musisz żeczywiście rozpiąć sprężyny zaworowe bo uszczelniacz jest przez nie dociskany, ale ja bym nie zdejmował głowicy...
Jak samochód kopci (dymi) i trzyma ciśnienie to na 99% uszczelniacze zaworów są bardzo zniszczone (tj prawie ich niema). Koszt to ok 12 zł - jak będziesz kupował to bierz zielone. W większości samochodów padają one przy ok 200 tyś przebiegu. Do wymiany uszczelniaczy potrzebny jest ściągacz sprężyn zaworowych, dobre szczypce i kompresor. Dla niewprawionych...
Hmm to i ja dołożę swoje 2 grosze , a więc tak , po pierwsze weź sobie i zrób prostą czynność "wyreguluj zawory-banalna rzecz" , piszesz że samochód chodzi raz równo a niekiedy szarpie silnikiem {ja bym tu upatrywał przebicie którejś świecy }tylko kto ci da na podmiankę cewkę i jakieś świece ??hmm może zapytaj w serwisie oni jak wymieniają świecę to...
Trochę mało precyzyjne pytanie. Zapewne chodzi o model, czyli wykazania formalne działania układu. Jak wiadomo moc jest funkcją pracy w czasie. Inaczej moc silnika będzie zależała od szybkości (obrotów). A dalej od zastosowanej przekładni. Dla celów poglądowych sprężyny zaworowe nie muszą być oryginalne, czyli np znacznie słabsze. Zapewne można by doprowadzić...
Witam Wymieniałem w cinguecento 700 z gaźnikiem aisana szklanki popychaczy zaworów. Silnik odpalił ale nie chciał chodzić na wolnych obrotach. Wykręciłem więc gaźnik i wyczyściłem. Po tych czynnościach zapalam i silnik łapie i zaraz gaśnie tak jakby brakowało mu paliwa oraz zauważyłem że bije mu powietrze w gaźnik. Podejrzewam że sprężyny zaworowe są...
Popychacze najlepiej opróżnić z oleju przed montażem , ale jeżeli silnik już trochę postoi to same się opróżnią pod naciskiem sprężyn zaworowych, szkopuł w tym aby wcześniej nie pogiąć zaworów .
Ja również zrobiłem pomiar kompresji , na cylindrach jest po 12,5bara(silnik 200tys)tylko się zastanawiam bo w czasie pomiaru obroty są małe i np przy pękniętej sprężynie zaworowej pomiar i tak wyszedł by ok(na jałowym co jakiś czas jest pierdnięcie w wydech co świadczy o niedopalaniu cylindra).Z tego co wyczytałem dobrym sposobem jest podpięcie wakuometru...
Dla silnika 4-efe zawór ssący 0,15 do 0,25 mm, zawór wydechowy 0,31 do 0,41 mm. To wartości graniczne, ale jak część zaworów ma 0,15 a część 0,25 to silnik nie będzie równo pracował, jeśli chodzi o walenie i strzały to niestety trzeba obejrzeć szklanki popychaczy i sprężyny zaworowe, słowem głowica do ściągnięcia, może też się okazać zatarty któryś...
Proponuję wykonać następujące czynności: 1.wymontować świece oraz przewód łączący filtr pow. z kol. ssącym, 2.ustawić tłok 4 cyl. w poz. GMP (zawory zamknięte), 3.w miejsce świecy (4 cyl.) użyć sprężonego powietrza (min. 6-7atm), 4.zaobserwować jego ubytek "gdzie?" (komora korbowa, ukł. wydechowy, kol. ssący) Proszę także dokładnie sprawdzić: wałek...
Niestety to nie jest wina kabelków. Wszystko bardzo dokładnie sprawdziłem. Wiem, że klient zlecał remont głowicy. Niestety nie wiem nic o rzetelności przeprowadzonej naprawy. Należy założyć, że zrobione to było dobrze ( sugerowałem osłabienie sprężyny zaworowej ). Miałem jeszcze teorię o zmianie stanu skupienia paliwa , ale to bardzo naciągana historia...
Oczywiście, że wymienić uszczelniacze, tylko pytanie czy masz przyrząd do ściskania sprężyn zaworowych o małej średnicy, bo tam szklanki zaworów ssących mają ok 25mm (po 3 na cyl)
Jakiś przyrząd do ćwiczenia reki. Albo sprężyna zaworowa
Witam jestem nowy na forum, wielokrotnie przeszukiwałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie o falowanie obrotów w astrze g, jednak odpowiedzi które znalazłem nie bardzo się pokrywają z moim problemem. A mianowicie mam astrę g z silnikiem 1.6 16v na gazie od niecałych dwóch lat jakiś czas temu zaczął się problem z silnikiem a mianowicie falują...
Równie dobrze mogła pęknąc sprężyna zaworowa.
Z powodu rozrostu przydomowego warsztatu i potrzeby zasilenia urządzeń pneumatycznych zmuszony byłem zbudować kompresor. Założenia: - Minimum 6at ciśnienia; - Duży zasobnik; - Możliwość pracy ciągłej; - Możliwie jak największa mobilność; - Reduktor; - Wyłącznik ciśnieniowy. Z powodu ilości dostępnych części i prostej budowy jako agregat sprężarkowy...
Silnik został wymieniony w warsztacie Elektromechanicznym, gdzie do tej pory nie miałem z naprawami problemu. Rozrząd jest już drugi raz po wymianie. Pompa ustawiona właściwie. Problem z mocą trwa już dłuższy czas. nawet głowice zdążyłem wymienić. ponieważ pękła sprężyna zaworowa. przy okazji sprawdziłem wtryskiwacze w firmie, która je regeneruje -...
A może zawór się nie domyka (lub pękła sprężyna zaworowa) i sobie stuka zaworek o cylinderek robiąc demolkę...? W starych autach w 95% po załozeniu infrastruktury LPG leci uszczelka pod głowicą (wyższa temp spalania mieszanki).
Witam. Chciałbym prosić abyście mi wytłumaczyli ciąg przyczynowo-skutowego tego co się stało. Wczoraj we fronterze 2.2dtl wyczyściłem cały kolektor dolotowy, razem z klapami wirowymi, i kanałami dolotowymi w głowicy. Wiadomo częsta przypadłość, jedynie na kanałach pierwszego cylindra było ok także praktycznie zostawiłem go w spokoju, resztę wyczyściłem...
Witam. Mam problem z silnikiem Ursusa C-330. Od jakiegoś czasu pracuje hałaśliwie i hałas ujawnia się od około 1200 obr/min. i jest podobny do stukania zaworów ale to nie one. Sprężyny zaworowe niepopękane, panewki też dobre, ciśnienie oleju w normie. Pytanie co może tak stukać ? Tulejki korbowodowe też są dobre. Czy mogłaby tak stukać pompa wtryskowa...
Popychacze i sprężyny zaworowe do sprawdzenia, wygląda że podpiera zawór.
Jak "chłopak się zna", to pewnie wie, że w tym silniku zazwyczaj idą tylko dźwigienki, więc pewnie założył nowe i na resztę nawet nie spojrzał... w zasadzie to w jakiej kwestii masz wątpliwość? Jakie mogą być przyczyny, że hydro-popychacz otwiera zawór przy nominalnym ciśnieniu oleju albo raczej dlaczego zawór się nie domyka mimo braku nacisku dźwigienki?...
Takim prostym sposobem na sprawdzenie kompresji bez przyrządów jest kręcenie ręcznie poprzez klucz z przedłóżką wałem i jak ktoś trochę doświadczony to może wyczuć czy jest kompresja i czy na wszystkich cylindrach stawia ten sam opór, czyli czy jest taka sama, a co do tych chydraulicznych popychaczy jeżeli ktoś zapomniał wylać z nich olej, a wiadomo,...
Witam Po awarii paska poszły zawory, stan głowicy okazał się znacznie gorszy, niż można by było przypuszczać (wybite gniazda wydechowe, prowadnice). Pojawiła się sugestia, aby poszukać głowicy w lepszym stanie, zamiast inwestować prawie 2 tys zł w jej naprawę. Wielu sprzedawców twierdzi, że te głowice są zamienne we wszystkich Fiatach 1.6 16v (Marea,...
Od przyrządu którym zakłada się sprężyny zaworowe.
Aby wymontować zawór należy zdemontować głowicę silnika i przygotować sobie odpowiednie miejsce pracy i narzędzia. Następnie należy wcisnąć sprężynę zaworową i przesunąć ostrożnie zabezpieczenie (wgłębiona podkładka z otworem owalnym), bo może odskoczyć i zaginąć.
Witam Dzięki za odpowiedź, jeśli chodzi o numery błędów, to przyznam, że nie spisywałem, ale to kwestia kilku km i się pojawią na nowo, więc podrzuce jakie tam pokazuje numery, bo dosłownie wczoraj skasowałem je po raz kolejny. Ogólnie moja sytuacja jest następująca, latem nawalił ślizg od rozrządy, przez co tłok uderzył w zawór i pękła sprężyna zaworowa,...
bankowo musisz zdjąć sprężyny zaworowe (a co jeśli ci zawór wpadnie do cylindra?). Teoretycznie da się bez zdejmowania głowicy, ale tak jest po prostu wygodniej...
lub inne zjawisko związane z wymianą mieszanki (brak krzywek na wałku, podparte zawory) Biorąc pod uwagę ciśnienie na 1 cyl. i stan świec , ewidentnie mokry tłok po wyjęciu świec w tym kierunku chciałem podążyć. Zmyłką może być to że nagle przestał zarzucać świece a tłok nie był już mokry. Na tą chwilę dla mnie podejrzane są : sprężyny zaworowe , zawór...
Witam Pacjent to Skoda Octavia 2, 2005r 1.6 FSI. Auto dotarło do mnie z przeskoczonym łańcuchem rozrządu. Po wymianie wszystkich zaworów i poskładaniu silnika samochód pracował dobrze przez 15min. Po badaniu wyszło że ciśnienie sprężania na pierwszym cylindrze wynosi tylko 3 Bar. Po kolejnych badaniach udało mi się ustalić że na pierwszym cylindrze...
Z racji tego, że i tak ciekło z pokrywy klawiatury odkręciłem pokrywę oraz dźwigienki na pierwszym cylindrze. Ustawiłem mniej więcej gmp, odpiąłem sprężynę zaworową, oparłem zawór o tłok i czujnikiem zegarowym ustaliłem GMP na zaworze.
Jak pisałem wcześniej, kasator podczas demontażu napełnia sie czyli wydĺuża, co skutkuje podparciem zaworòw podczas montażu i w efekcie brakiem kompresji i niemożliwością uruchomienia silnika. Czekać trzeba żeby olej wyszedł z kasatorów pod naciskiem sprężyn zaworowych a to troszkę trwa, zwykle 30 min starcza, czasem trzeba 3 piwka.
Kolega ma problem z dojściem do okienka koła zamachowego a nie brakiem znaków. Jeśli chodzi o sam ruch tłoka w GMP i jego pomiar wiarygodny (bo wtryskiwacz jest pod katem) To wystarczy dać pierwszy tłok w GMP, zdjąć zamek i sprężyny zaworowe jednego z zaworów na tym cylindrze, oprzeć go o tłok i jego skokiem się sugerować bo on porusza się pionowo do...
Dodam dla potomności: W starszych Ursusach C-385 i jak widać początkowe 900 rolę uszczelniacza spełnia prowadnica zaworu. Ostatnio wymieniałem u siebie.Wszystkie są jednakowe na ssaniu i wydechu. Prowadnic jest tam dwa typy, stary typ i nowy. Stary typ prowadnic ma kołnierz pod sprężynę zaworową, nowy typ tego kołnierza już nie ma i co ważniejsze ma...
Auto masz dłuższy czas i taki problem czy jakiś zakup nieudany? Moja rada: Sprawdź przewód zasilający czy jest drożny. Jeśli nie pomoże: Zamień wtryskiwacz drugi z trzecim i sprawdź czy się błąd przeniósł. Jeśli nie pomoże wróć do poprzedniego ustawienia. Z sekcjami zrób to samo ( tak wiem że zrobiłeś) do tego sprawdź krzywkę pod sekcją. Obejrzyj dokładnie...
Filtr powietrza,paliwa ,oleju+ olej były zmienione Dodano po 2 Zuzycia na tulejach nie było według oceny mechanika Dodano po 3 jak pisałem przed zmianą tej głowicy 8 l szło na wymianę kupowałem 2x5 l czyli zostało 2 l na dolewki i to mi wystarczało na 20 tys km.Też ganiam po Europie Dodano po 17 Z drugiej strony tej głowicy gdzie są sprężyny zaworowe...
Jeśli nie będzie luzu, czy może być inny powód, np. popychacze zaworów Tak, jak na zaworze wydechowym będzie zbyt duży luz, to go nie uchyli. Najlepiej zaznacz sobie na wale korbowym pozycję w której oś dekompresatora powinna naciskać na zawór i obserwuj co się dzieje po zdjęciu dekielka z boku silnika (tam, gdzie są sprężyny zaworowe) Po zdjęciu dużego...
Jeśli szarpanie ma charakter wypadania zapłonu to brak paliwa czyli rewizja sitka pompy w baku ewentualnie zaglądniecie do filtra jak jest problem bo pewnie lekko "suchy". Druga sprawa że jak jest duże doładowanie to czasem stare sprężyny zaworowe nie są wstanie szybko domknąć zaworów.
Wklęsły zawór to mniejsza masa i mniej materiału. Mniejsza masa to mniejsza bezwładność. Płaskie zawory stosuje się np silnikach diesla z komorą spalania w tłoku. Wklęsłe zawory powodowały by że komora powiększała by się o te wklęsłości w zaworach. W benzynowych silnikach komora spalania jest w głowicy i wtedy można zaoszczędzić trochę materiału plus...
zwykle najwięcej cieknie z pokrywki odmy i sprężyn zaworowych tam za gaźnikiem, to można odkręcić i na sylikon (najlepiej Reinzosil) posmarować starą uszczelkę z obu stron solidnie i skręcić i na noc zostawić
można dać tłok w GMP na tym cylindrze, rozpiąć zapinki, zdjąć sprężynę zaworową, założyć na trzonek ciasny wężyk paliwowy, z drugiej strony w wężyk szpilkę/śrubę z uciętym łbem i to w wiertarkę i tak "dotrzeć" zawór w prowadnicy ruszając też w górę i w dół (można opuścić trochę tłok, byle nie tyle żeby zawór nie wpadł) PS: jak buda zdrowa to ja bym...
mozilla czyli masz dokładnie ten sam przypadek,który obecnie ogarniam. ja sobie zrzuciłem rozrząd, pokrywę zaworów,sprawdziłem szklanki,potem wykręciłem świece i dmuchalem w cylindry.warto pokrywę z wałkami ściagnąć np dopiero po nocy na zimno,bo gdy szklanki nie będą trzymać,to olej z nich zdąrzy wypłynąć (nie zawsze są od razu miękkie,ale dopiero...
Mam nadzieję. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie głowic. Czy można wymienić sprężyny zaworowe bez ściągania głowicy z ciągnika? Czy to głupi pomysł i po ich wyjęciu zawory wpadną mi do tulei na tłok?
Nie rozumiem czemu niektórzy czasem nie potrafią odpowiedzieć normalnie. Czy to aż tak boli? Ad.1 Koleją Ociz wyjaśnił to już. Wystarczy spróbować zakręcić samym wałkiem rozrządu by to poczuć jak czasem wałek stawia opór przy kręceniu a czasem sam leci "do przodu". Spowodowane jest to przez sprężyny zaworowe. Ad.2 Coś ci się pomyliło. 2 obroty wału...
Zanim zaczniesz docierać zawory, musisz sprawdzić czy gniazda nie są wyklepane,to znaczy czy nie powiększyła się szerokość przylgni zaworu(powinno być1,0 do1,4 dla zaworów dolotowych i 1,4 do 1,8 dla wydechowych)jeżeli tak trzeba je przefrezować. Sam, niestety, tego nie zrobisz, chyba, że masz zestaw frezów do gniazd zaworowych. Załóżmy jednak, że nie...
Witam, wpadł mi w ręce silnik jak w temacie. chciałem go wsadzić do kosiarki, w której obecnie siedzi 8 HP o podobnej konstrukcji. Niestety silnik nie odpala. Układ paliwowo-powietrzny oraz zapłonowy ok. Po wielu nieudanych próbach odpalenia wkręciłem manometr i nic. ciśnienie poniżej 1 bar. Nie wiem czy kręcenie rozrusznikiem daje wystarczające obroty...
Dzień dobry, Posiadam kosiarkę NAC z silnikiem Briggs & Stratton 625E. Silnik stary konstrukcyjnie bo jeszcze dolno zaworowy. Kosiarce leci trzeci sezon i w tym sezonie zaczęły się problemy ze sprzętem. Kosiarka kosi tygodniowo jakieś 40 minut. Co sezon wymieniam olej. Jak już pisałem w tym roku zaczęły się problemy. Silnik zaczął falować na zimnym,...
Zawsze służył. No i nie przesuwającą się podkładką w wyimaginowanym rozrządzie.:D Bo mnie się tak wydawało to sobie napiszę - a mnie mierzi, jak ktoś pisze bez sensu mając dobre niby intencje. Bo dla mnie to pieprzenie bzdur z nudów w imię nauki. Tylko jakiej nauki? Elektrodologii stosowanej? Tylko patrzeć aż będziemy tu podziwiać nowe gwiazdy internetu,...
Panie szymian1234 , skrzynia AG4 (01N) inaczej pracuje niż ZF5HP19FL, a taką ma bklosik . Sprzęgło hydrokinetyczne ma duże znaczenie przy szarpaniu z 2 na 3, ponieważ w ZF przy zmianie biegu właśnie z dwójki na trójkę lock-up (w sprzęgle) przejmuje rolę prowadzącą. Sprzęgło hydrokinetyczne nie jest nie zniszczalne, psuje się jak każdy mechanizm wykonany...
Wydaje się, że Kolega ma zbyt wygórowane oczekiwania w stosunku do forumowiczów, a tekst: Więc normalnie w świecie ściągnąłem filtr powietrza, kolektor odkręciłem, później taką regulowaną płytkę z cięgnami... na pewno nie zwiększa szans na znalezienie Cycerona. Forum może pomóc w nakierowaniu na właściwy trop, a naukę podstaw pozostawiamy szkolnictwu...