Witam z c330 troszkę przeszedłem :) i nie jedną robiłem. Długość spręzyny zewnetrznej w stanie swobodnym powinna wynosić 60 plus minus 1,5mm a wewnętrznej 63 plus minus 1,5mm. Czy podczas kręcenia rozrusznikiem pojawia się biały dym czy nie ?? i czy obydwa tłoki zaskakują?? Dodano po 13 Najprawdopodobniej źle zmierzyłeś ciśnienie sprężania przy 16 barach...
Ad 1/ Najlepszą procedurą ustawiania obrotów jest procedura, polegająca na wykorzystaniu obrotomierza i regulacji wg jego wskazań. Jakikolwiek inny sposób ustawiania obrotów na słuch lub "oko" jest bardzo ryzykowny i wymaga tzw. ucha skrzypka i sporego doświadczenia. Przykład: każdy muzyk wie, że strojenie instrumentów rozpoczyna się od dźwięku A, który...
Musiałbym ten stukot słyszeć na "własne uszy". Wydaje mi się, że może to być luz korbowodu na wale, który byłby bardziej niebezpieczny niż luz na sworzniu tłoka. Spotkałem się z przypadkiem, że popuściły śruby w korbowodzie na wale i był taki stukot oraz z przypadkiem, że z takiej przyczyny korbowód uległ uszkodzeniu i "wyszedł" bokiem silnika. Zbliżone...
Wysokość sprężyny mierzy się pod określonym obciążeniem i należy sprawdzić w dokumentacji te parametry . Musze przyznać że w praktyce nigdy nie mierzyłem , jeżeli wszystkie mają taką samą wysokość to prawdopodobnie są dobre .
Hm... Po zamianie jest ok? Tak patrząc na zdjęcie to sprężyna jest z 8 mm najmniej ugięta.
https://www.youtube.com/watch?v=Bk4RND5A... obejrzeć, gościu buduje silnik 4t z sprężarki od lodówki. I nie było by w tym nic nadzwyczajnego, ale ciekawie jest z głowicą i zaworami. :D Głowica jest stalowa, a zawory z śrub z łbami stożkowymi. Co ciekawe, myślałem, że gwint zostanie jakoś usunięty a on go zostawił....
to niemożliwe, żeby taki luz zaworowy się zrobił, w Briggsach ten luz się zmniejsza w biegiem zużycia, i trzeba to podpiłowywać a nie się zwiększa. ściągnij głowicę, tam albo coś wpadło w dolot i podparty zawór albo nie wiem, przytarł się, przyrdzewiał od długiego postoju i niema siły sprężyna żeby go cofnąć. o uszczelkę pod głowicę się nie martw, można...
[quote="Skalar23"]Witam. Mam podobny problem.Kosiarka murray 12hp dlugo trzeba krecic zeby odpalic.Gdy krece rozrusznikiem i zdejme filtr powietrza paliwo w postacii chmurki strzela gdzie jest dolot powietrza.Nie wiem czy luz zaworowy jest dobrze ustawiony.Pomoze ktos. Też mam silnik 12 hp dolnozaworowy Problem może być taki że możesz mieć za bogata...
Witam . Sprawdziłbym gaźnik ,jego dysze zwłaszcza główną czy jest właściwa,rurki emulsyjne,a zwłaszcza ważny jest jest poziom paliwa w komorze pływakowej.Powodem takiego stanu może być pompka paliwowa ,głowiczka z zaworkami ,a zwłaszcza sprężyna pod membraną ,która często gniła . Na wejściu go gaźnika na pokrywie,jest śruba mosiężna .Po jej odkręceniu...
Sprawdzałem luz zaworowy na zimnym silniku i listek 0,05 nie wchodzi. Wduszanie popychacza palcami nie zwiększa luzu. Nie wiem jak w tego typu silnikach ale w starszych jak nie było luzu to nie zapalał. Jak to powinno być? Sprawdzę zaraz na ciepłym, ale powinien być ok, bo śladów wytarcia na popychaczach nie ma. Proszę o podpowiedzi. Dodano po 3 Sprawdziłem...
Jak kompresja trzyma zawór, on ma sprężyny zaworowe, które go domykają jeśli krzywka wałka rozrządu pozwoli.
Wyglada jak sprezyna zaworowa. A raczej jej kawalek. Ale nie jestem specem od silnikow takich gabarytow. Poloz obok jakiegos przedmiotu bo nie wiemy jak duzy jest ten element.
Po założeniu sprężyn zaworowych zawory docisnęły i są szczelne
Odpuściłem remont silnika,kupilem następne auto.
Ja również zrobiłem pomiar kompresji , na cylindrach jest po 12,5bara(silnik 200tys)tylko się zastanawiam bo w czasie pomiaru obroty są małe i np przy pękniętej sprężynie zaworowej pomiar i tak wyszedł by ok(na jałowym co jakiś czas jest pierdnięcie w wydech co świadczy o niedopalaniu cylindra).Z tego co wyczytałem dobrym sposobem jest podpięcie wakuometru...
Nie rozumiem czemu niektórzy czasem nie potrafią odpowiedzieć normalnie. Czy to aż tak boli? Ad.1 Koleją Ociz wyjaśnił to już. Wystarczy spróbować zakręcić samym wałkiem rozrządu by to poczuć jak czasem wałek stawia opór przy kręceniu a czasem sam leci "do przodu". Spowodowane jest to przez sprężyny zaworowe. Ad.2 Coś ci się pomyliło. 2 obroty wału...
Może przywiesza się zawór w prowadnicy, albo sprężyna zaworowa jest zbyt słaba i nie nadąża zamykać zaworów. Z częściami mogą być różne cuda.
No teraz się kapnąłem że kręciłeś wałkiem,nie ładnie😂 A napinacz zawsze będzie w jakimś stopniu "skakał" bo na walki/wałem działają sprężyny zaworowe, a na wał sprężanie. Napinacze automatyczne tak mają.A jak zostawisz na wstecznym z górki to cofnie go do końca.
To zalezy jak wysoko kręcisz silnik i jak duże masz zawory. Najlepszy rozrząd to desmo.
Mi tak tłukło po regeneracji głowic. Zawory poszły nieznacznie wyżej i pokrywa zaworowa opierała się na miseczce sprężyny zaworowej zaburzając pracę jednego cylindra. Czy przy zdjętych pokrywach też waliło?
zawory grzybkowe nadają się jedynie do silników Diesla, bo ograniczają prędkość obrotową silnika o połowę względem 4T, Jeśli stosuje się klasycznie sprężyny zaworowe, to masz rację, ale jest rozwiązanie wykorzystujące dodatkowe krzywki na wałku rozrządu domykające zawory, tzw. rozrząd desmodromiczny. Ducati stosuje takie rozwiązanie w swoich motocyklach
Sprawdź czy nie pękła jedna ze sprężyn zaworowych. Objaw to stukanie na większych obrotach.
Mam nadzieję. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie głowic. Czy można wymienić sprężyny zaworowe bez ściągania głowicy z ciągnika? Czy to głupi pomysł i po ich wyjęciu zawory wpadną mi do tulei na tłok?
Równie dobrze mogła pęknąc sprężyna zaworowa.
Silnik Audi 2.0 TDI PD 140 KM. Problem występuje w głowicy po regeneracji z nowym wałkiem rozrządu i nowymi panewkami. Dla testu zostały wymontowane pompowtryskiwacze i dzieje się tak samo. Mianowicie po dokręceniu popychaczy pompowtryskiwaczy zgodnie z instrukcją, czyli najpierw 20 Nm, potem 90 stopni, bardzo ciężko obraca się wałek rozrządu. Bez dźwigien...
Przyrządem do ściskania sprężyn zaworowych.
można dać tłok w GMP na tym cylindrze, rozpiąć zapinki, zdjąć sprężynę zaworową, założyć na trzonek ciasny wężyk paliwowy, z drugiej strony w wężyk szpilkę/śrubę z uciętym łbem i to w wiertarkę i tak "dotrzeć" zawór w prowadnicy ruszając też w górę i w dół (można opuścić trochę tłok, byle nie tyle żeby zawór nie wpadł) PS: jak buda zdrowa to ja bym...
Dobrze prawi. Silnik czterocylindrowy zatrzymuje się w przybliżeniu tylko w czterech pozycjach.Są to punkty,kiedy na którymś z cylindrów jest sprężanie .Zawory są wtedy zamknięte na tym cylindrze i spręzyny zaworowe nie naciskaja na krzywki wałka.Na innych cylindrach są wtedy pozostałe trzy cykle. A więc fazy w których conajmniej jedna sprężyna zaworowa...
Może tłok uderza w zawór jak nie nie nadąża się zamknąć . Słaba sprężyna zaworowa ? Zdjął bym na twoim miejscu tą głowice i zobaczył czy nie ma śladów po tłoku .
tak jak pisałem, bardziej zgarniacz niż uszczelniacz ale z pod korka skończyło się dymienie a nic więcej nie było zrobione przy silniku oprócz dotarcia zaworów bez zatoczenia prowadnicy nie wejdzie nic innego, w zakładzie dali mi ładne uszczelniacze od ciężarówki chyba, z metalowym okuciem ale za wysokie i za szerokie, sprężyna nie wejdzie na nie, talerzyk...
Od przyrządu którym zakłada się sprężyny zaworowe.
Mozna sie jeszcze przyjzec sprezyna zaworowym,bo moga juz nietrzymac swoich parametrow i przy duzym cisnieniu oleju +naporze gazow z turbinki moga niedawac rady domykac zaworow.
Sprężyny zaworowe do kontroli (czy nie pęknięte i nie za słabe) prowadnice zaworowe. Czy zawory nie wystają za bardzo z głowicy (czasem po obróbce tak jest). Czy luz tłok zawór prawidłowy (wystawanie tłoków z bloku). Po zdjęciu głowicy widać czy ślady kontaktu tłoka z zaworem .
Witam kolegów i koleżanki. Budujemy z kolega gokarta na silniku Loncin G200 (chiński klon Hondy GX200). Kierując się tym artykułem: govenor-removal postanowiliśmy przeprowadzić podstawową modyfikację silnika - usuniecie regulatora i czujnika poziomu oleju oraz wymiana sprężyn zaworowych na 18lbs. Wszytko już złożone, została tylko regulacja zaworów...
Sprawdź czy nie zsunęły się uszczelniacze zaworowe. Zdejmij dekiel i musisz przez sprężynę zaworową tam się dostać.
mogła peknąć spreżyna zaworowa w skutek czego urywa sie zawór grzybek uszkadza wtrysk i masz paliwo w oleju to jest jedna z przyczyn i skutków
Jakiś przyrząd do ćwiczenia reki. Albo sprężyna zaworowa
bankowo musisz zdjąć sprężyny zaworowe (a co jeśli ci zawór wpadnie do cylindra?). Teoretycznie da się bez zdejmowania głowicy, ale tak jest po prostu wygodniej...
GG chwilowo nie mam. Ale napiszę co nieco tu. Kompresor jest niezbędny. Nie kombinuj ze sznurkami itp. A to dlatego, że podkładka o którą opiera się sprężyna zaworu jest zakleszczona na zamku. Aby ją odkleszczyć, musisz konkretnie (i zapewne kilkakrotnie) przyłożyć sporym młotkiem w podkładkę. Jeśli zawór w chwili uderzenia będzie podparty nieosiowo...
zwykle najwięcej cieknie z pokrywki odmy i sprężyn zaworowych tam za gaźnikiem, to można odkręcić i na sylikon (najlepiej Reinzosil) posmarować starą uszczelkę z obu stron solidnie i skręcić i na noc zostawić
Jak położy dekiel z wałkami to nie będzie to sobie samo z siebie przylegać. Wałki w deklu, zawory ze sprężynami w głowicy :D To tak jak byś montował wałek rozrządu. Sam od siebie nie leży na wszystkich półpanewkach. Sprężyny zaworowe nie pozwalają.
Witam dawka paliwa 3,6 mg/str nie wiem czy nastawnik brudny ale wiem jakie są objawy zabrudzenia przerabiałem ten temat pompa jest ok Problem rozwiązany winne były sprężyny zaworowe sklepane o 0,8 mm oraz 4 popychacze zaworowe nie pracujące w ogóle po wymianie sprężyn i popychaczy na nowe audi śmiga więc temat zamknięty
Popychacze i sprężyny zaworowe do sprawdzenia, wygląda że podpiera zawór.
Aby wymontować zawór należy zdemontować głowicę silnika i przygotować sobie odpowiednie miejsce pracy i narzędzia. Następnie należy wcisnąć sprężynę zaworową i przesunąć ostrożnie zabezpieczenie (wgłębiona podkładka z otworem owalnym), bo może odskoczyć i zaginąć.
Miałem podobny przypadek z tym silnikiem przed laty. Nastąpiło to po wymianie kompletnej głowicy na nową. Winowajcą okazały się sprężyny zaworowe. Były z grubszego drutu i przy otwieraniu zaworu zwój stykał się ze zwojem i blokował dalsze otwieranie zaworu, co za tym idzie cały silnik. Przełożyłem sprężyny ze starej głowicy i wszystko wróciło do normy....
Tłok w górnym martwym punkcie danego cylindra(początek fazy pracy zgodnie z kierunkiem obrotu wału korbowego danego silnika) -- krzywki na wałku rozrządu ssąca i wydechowa równomiernie ustawione do danego cylindra , tzn.wierzchołki krzywek równo oddalone od miejsca bicia w:szklanki ,popychacze ,samo regulatory , dźwigienki itp.(odległość wierzchołków...
Jakie siły miałyby powodawać obrót zaworów, sprężyna zaworowa uniemożliwia to dość skutecznie? Kocie zawory nie trzymają się na sprężynach, a obraca zaworem konik.
Wydaje mi się że to jest usterka mechaniczne uszkodzony popychacz hydrauliczny lub pęknięta sprężyna zaworowa.
Witam. W czasie jazdy coś nagle zaczęło stukać w silniku i z wydechu zaczął lecieć biały dym. Auto było w dwóch warsztatach ale nic nie zrobili. Zacząłem szukać sam przyczyny. Jedną z odpowiedzi na forum było pęknięcie sprężyny zaworowej. Ściągnąłem pokrywę zaworów. Nie znalazłem nic podejrzanego przy sprężynach zaworowych i zacząłem przepychać auto...
Znów odświeżamy temat:) Czytałem wszystkie posty i wpadło mi do głowy, że nie trzeba wyważać otwartych drzwi. Można do stworzenia silnika parowego wykorzystać na przykład silnik od malucha. Trzeba tylko przerobić rozrząd, żeby zawory sie inaczej otwierały- raz jeden cylinder sie napełnia raz drugi. Być może należałoby powiększyć skok zaworów i zmniejszyć...
sprężyna zaworowy pęknąć wymiana sprężyna zaworowy szklanka zaworowy
wycieraczki chrysler drzwi passat spolszczenie windows vista
domofony cyfrowe reason instrukcja
Rodzaje partycji GPT: ESP, MSR, Basic Data, Linux Swap Zmywarka Bosch Serie 4 nie włącza się - co robić?