Dokładnie na blokadach a nie mazanie markerem cekawe jak moduł wtryskiwaczy i same wtryski lepiej sprawdzić
Wtrysk -> SC : Configuration scenarios -> KONTROLA SILNIKA -> SC002 WPISYWANIE KODÓW WTRYSKIWACZY
Do wymiany przepustnica ale wcześniej sprawdź kable
Z tego co wiem w silnikach 1,5 i 1,9 był problem z pompami chyba Lukasa bo miały problem z łuszczącym się materiałem i to powodowało problemy z wtryskami.I jeżeli to jest taka pompa to może być właśnie problem z pompą z której opiłki uszkadzają wtryski.
Sprawdź wtryski
Sprawdziłeś jak zachowuje się cięgło gruszki gdy faluje? Może być wiele rzeczy, wykończona pompa, przycinające sie wtryski, zapchany wydech.
Możesz sprawdzić wtryski na przelewy.
Sprawdź przelewy na wtryskach.
Witam, mam obecnie problem w Renault Megane IV 1.3 TCE. Wyskakuje komunikat "sprawdź wtryski paliwa" i jak sprawdzałem napięcie na wytryskach, to na pierwszym, pokazuje zero a na drugim i trzecim prawidłowo 19.2mV. Natomiast a na czwartym 512mV. Ma ktoś jakiś pomysł, od czego tak może być?
Wtryski zakodowane. Założony wyprany DPF(w serwisie z gwarancją) wszystkie parametry były ok. Przejechane 500km,błąd DPF.Znow zapchany.Tym razem kupiłem nowy DPF zamiennik i to samo po 200km,po zdjęciu filtra bardzo dużo sadzy . Mechanik stawia na wtryski ,które są nowe (700km) przejechane.Wszystko się dzieje po tych nowych wtryskach które naoewno...
To.ze wtrysk jest elektrycznie ok,nie znaczy,ze mechanicznie tez jest tak kolorowo.Nie zastanawiaj sie,co moglo pasc(iglica,dysza) tylko kup sobie sprawny wtryskiwacz
Sprawdź wtryski na początek
Kolego masz dobrą poradę, poszukaj miejsca gdzie BYŁA rozcięta instalacja przez gazownika. Zobacz to połączenie po usunięciu instalacji.
Od ciepła nie, w silniku jest mu też ciepło. Poza tym błąd dotyczy przerwy w obwodzie więc sprawdź kostkę, piny we wtryskiwaczu itp
sprawdź napięcie (żarówką np od migacza) na elektrozaworku gaszenia pompy wtryskowej, często się utryndala od niego kabelek w środku przy oczku, izolacja jest OK i tego nie widać, a nie łączy i trzeba skrócić, zalutować do oczka albo po prostu odizolować i pod tą nakrętkę podłożyć i przypiąć trytkami żeby się nie trząsł i jest ok :) u mnie w Masterze...
To sprawdź na odpiętym ECM czy nie zwarcia do masy na linii 5V. Odlutuj to też się dowiesz coś.
Witam. Sprawdź ten link może sie przyda. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... do pliku-> http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... Pozdrawiam
Renault Clip- kody błędów?
Witam. mam podobny problem , byłem u trzech fachowców wymieniłem trzy komputery , zamienialem wtryskiwacze miejscami, sprawdzone cisnienie , przelewy, wymienione swiece ....... i nadal to samo . zrobiłes juz swoją megi?jezeli tak to co było?
Dzięki zbiornik wyczyszczony, filtr wymieniony. Tylko teraz daje za dużą ilość paliwa do jednego wtrysku, wtyskakuje komunikat na komputerze że awaria wtrysku. A przed włożeniem były sprawdzone.
Witam Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował...
Koło filtra powinna być gruszka, przed odpalaniem napompuj gruszką paliwo przez jakieś pół minuty i sprawdź, jak odpali. Akumulator jest wystarczający, pytanie jak z kondycją rozrusznika. Świece w lecie nawet się nie uruchamiają przed odpaleniem. Chociaż przy silniku zdechlaku można wspomóc odpalanie ręcznie wysterowując świece, może być to tanie tymczasowe...
No wiem że od skrzyni, ale kodowanie od rozrządu! To samo mondeo ma do kodowania 1 od skrzyni. Sprawdziłem to odpinając wtyki i sprawdzając błędy, potem kodowałem 1 i sprawdzałem kolejność w kompie, więc mam rację.
Przejścia są ale czy gdzieś nie zwiera? Ja bym podmienił na chwile inny sterownik i sprawdził komunikację. Można wyprowadzić piny K L przy komputerze. Takie sugestie
Oj oj panowie nie tak naprawia się samochody. stałe świecenie kontrolki oznacza brak odpowiedzi komputera wtrysku. Przyczyn tego stanu może być wiele. uszkodzony moduł UPC to ten przy akumulatorze, komputer wtrysku lub przerwa w instalacji elektrycznej i na to bym stawiał. niestety bez schematu nie naprawisz tego samochodu. Dodano po 4 Gdy podłączysz...
prawdopodobnnie wiesza ci sie koncówka wtrysku i potrafi tak sie traskać daj wtryski do sprawdzenia albo po prostu wymień ten który nie pali a sprawdzisz je popuszczajac przewód wysokiego cisnienia przy wtrysku i zobacz jaka bedzie reakcja ten co nie reaguje jest uszkodzony
Niestety ale silniki w autach renault są strasznie wrażliwe na ustawienie początku wtrysku jeśli we wszystkich przypadkach były sprawdzane świece i paliwo nie schodzi to zaczął bym dalsze POSZUKIWANIA od tego chyba jeśli to nie pomorze to należy sprawdzić zawór przyspieszenia konta wtrysku pozdro.
A więc nie trzeba zmostkowac unie jest z gruszką Chcę zastosować ten środek bo samochód trochę kuleje szczególnie na 5i6 biegu nie przyspiesza i komunikat sprawdź wtryski Jak to zrobię to napiszę czy pomogło Dziękuję Dodano po 5 A i jeszcze jedno do czego te pokrętło na przewodzie zasilającym z zieloną otoczka
Witam znowu, ponizej zamiescilem opis, w jaki sposob majac kod blokady wtrysku Megane z plipami na podczerwien - zaprogramowac je gdy przeskoczy kod. Pozdrawiam Rafal
Sprawdź przewody od cewki do ECU.
Witam. Ja tego nie sprawdzam, tylko oddaje auto do mechanika. On chyba nie ma takiego programu żeby to sprawdzić. A gdzie mogę zdobyć taki program?
co za problem sprawdź cewki i wtryski
Czujnik wzniosu iglicy wtrysku - brak połączenia lub przerwa w obwodzie. przeca sam piszesz co jest zepsute. To ten wtryskiwacz z kabelkiem, zanim wymienisz sprawdź ciągłóść okablowania, bo nie kosztuje tyle co bułka. Wszystko dobrze poustawiane?
No to sprawdź czy sterownik gazu nie rozpiął na stałe zasilania wtrysków benzyny.
Właśnie chyba tak zrobie bo może szukam ,szukam a to wina mechaniczna. Tak jest mono wtrysk
Sprawdz najpierw co wyjdzie na Clipie / XR25, korekcja wolnych obrotow RCO (w zakresie czy nie) etc. moze bedziesz mial jakies bledy przy okazji.
To co opisujesz oznacza barak zasilania kalkulatora wtrysku, kontrolka wentylator itd. Sprawdź dokładnie czy wszystkie przewody do aku są podłączone. Zwary żadnej nie zrobiłeś? Daj masę bezpośrednio na obudowę kalkulatora wtrysku.
Próba przelewowa i wymiana wadliwego wtrysku.
Sprawdz mase silnika i komputera wtrysku pozdrawiam
wykręć świece oraz cewki i zobacz jaka będzie iskra na 1-4 i porównaj z 2-3. Jeżeli zauważysz różnice to wiązka do sprawdzenia jak będzie dobrze to drugi sterownik. Aha i odpinaj po kolei wtryski jak silnik pracuje zobacz czy aby na pewno będzie taka sama reakcja.
witam mam podobny problem co kolega mianowicie dojechałem na rezerwie do domu po zakupie auta na 2 dzień nie chciała odpalić wiec dolałem paliwa i auto odpaliło ale nie pracuje na wolnych obrotach (gaśnie) po dodaniu gazu silnik przerywa nie równo chodzi pompa paliwa pracuje ale czy mogła ulec uszkodzeniu podczas tej jazdy na rezerwie czy wina leży...
nie wim jak sprawdziłeś czujnik gmp bo z tego co wiem to nie ma mozliwości. w renault megane i laguna I były duże problemy z tymi właśnie czujnikami (objawy takie jak podałeś) po nagrzaniu silnika rezystancja czujnika zmienia sie i komputer wtrysku obczytuje to jako brak sygnału z koła. po wymianie nie zapomnij skasować defekty powodzenia
Sprawdź, czy przy wciśniętym sprzęgle coś się poprawia z korekcjami. Chociaż to nie jest w 100% skuteczna diagnoza. No oczywiście trzeba by też sprawdzić kompresję, ale to trzeba wyciągać świece a z tym zawsze może być problem, ogólnie jak samochód dobrze odpala i jeździ to nie ma co zawracać sobie głowy cyferkami w komputerze.
Ustawić poprawnie początek kąta wtrysku.
Mazda 6 2005r 2.0 diesel wymiana pompy wody masakra, silnik też masakra panewki się obracają,podkładki pod wtryski megane 2 wymiana silnika dmuchawy powietrza kabiny trza dechę zdjąć 1.5 dci pompy paliwa (opiłki) VW 2.0 TDI pompa oleju ścinające sie zębatki
Kolego problem tkwi we wtryskach.
Mało danych ( typ silnika, rocznik) Mam i miałem kilka renówek w benzynie i bardzo często padają wtryski, traci kontakt wtyczka, ułamują się gniazdka we wtryskach. Sprawdź ( delikatnie !!!!) podłączenie wtrysków. Jak będziesz wkładał wtyczkę podtrzymuj gniazdko, by go nie ułamać . Pozdr. J.
Sprawdź czy regulator ciśnienia na listwie wtryskowej nie przepuszcza ci paliwa w dolot. Miałem tak w lagunie. Sterownik nie radził sobie z wyregulowaniem dawki i odcinał wtrysk na sekundę.
Coraz częściej nie chciał zapalać aż wkońcu całkiem przestał zapalać. Bezpieczniki sprawdziłem. Nawet założyłem drugi kompletny gaźnik ale też to nic nie dało... Nie wiem czy dobrze myśle ale gdyby to był czujnik hala to chyba pompa powinna pracować. Jeszcze mam podejrzenie na sterownik ale wiem które piny są od pompy i wtrysku...
Sprawdź najpierw wtryski i kompresję zanin wpędzisz się w koszty.
Sprawdź pompę wysokiego ciśnienia wtyczki na wtryskach i same wtryski. Załóż sobie na każdy powrót wtryskiwacza przewód przezroczysty i jakieś pojemniki na drugi koniec przewodów zrobisz próbę przelewową czy wtryski wogóle się otwierają. Drugi sposób to stetoskop jedna osoba kręci silnikiem a druga wysłuchuje czy wtrysk chodzi
Sprawdź początek wtrysku, czy jest dobrze ustawiony. ?????? jak przepraszam??
odepnij czujnik położenia przepustnicy,zmierz ciśnienie paliwa przed wtryskiem!
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Już znalazłem 0,82 do zamknięcia...
a wtedy kiedy gorący i nie pali ciśnienie w cylindrach tez ok? jeśli tak to wtryski albo pompa.
DF038 ogólnie odnosi się do problemów z zasilaniem sterownika wtrysku .
Oczywisteże rozrzad sprawdzony to chyba jedna z pierwszych czynności .Czy ktośsię orientuje jaki powinien być czas wtrysku przy temp. 10 stopni?
Kod jest jakiś dopisany do sterownika ale podobno czasem wywala na tym wtrysku wypadanie zapłonów. Wtryski na przelewy OK, auto chodzi też niby równo ale chciałem dokodować ten wtrysk.
Czas wtrysku to osobno. Można zrobić czas wtrysku na ciepłym? Dodano po 5 I nie wiem czy w moich aplikacjach znajdę czas wtrysku
możesz sprawdzić przewody na wtryskach tam gdzie są wpięte do gazu
Sprawdź czy nie cofa się paliwo z pompy.
zle mnie zrozumiales był sprawdzony i wyczyszczony
Zapodałem schemat mailem. Sprawdź.
No to fakt , że mieszanka jest za bogata , widać po czasach wtrysku i po lambdzie . Reduktor jest nowy bo stary się zepsuł , kupiony 6 msc temu. No ale mógł się zepsuć jak wszystko. Dzięki za sugestie sprawdzę czy nie puszcza i czy wtryski nie puszczają.
Zaciskaj poszczególne przewody od wtrysków
Dwa bezpieczniki 1 30A od wtrysku, następny 40A abs.
A sprawdził, czy wszystkie wtryski mają sterowanie? to,ze są ok,to można się było spodziewać... Czasem wali emulator wtrysków w gazie.
Nie mam obecnie zapisanego dokładnego kodu P... W Renault mówią, że cylinder 1 jest od skrzyni? Czyli jak w końcu liczymy od rozrządu czy koła zamachowego? Badany był Clipem, dokładnie nie wiem. Chce przeglądnąć wiązki od wtrysków.
UPC otwierasz maskę silnika i po prawej stronie masz plastik na dwie śrubki torx 30 :) i tam znajdziesz bezpieczniki pomiędzy masą wtyczek Niedokładnie. W tym roczniku UPC jest drugiej generacji. Odkręcasz dwa torx 30 otwierasz skrzynkę i nic , tylko jedna wtyczka. Bezpieczniki są włożone w moduł od dołu. Nie dostaniesz się do ich bez wyciągnięcia...
Takich części się nie naprawia , kosztują niewiele. Ale dla pewności możesz podmienić z innym autem i sprawdzić.
Wiem o co chodzi, wiem jak programować kluczyk i powinienem dostać ten 4 cyfrowy kod, czy wprowadzając ten kod wyzeruje się ten kod wtrysku?
Skoro chodzi również na lpg koniecznie musisz sprawdzić luzy zaworowe.To na początek.Może też sprężanie,zawór wydechowy może być wypalony.Jeżeli wszytko będzie OK odłącz akumulator lub jeszcze łatwiej komp. wtrysku (te silniki jednak lubią się programować zwłaszcza jeżeli jest źle wyregulowana inst. lpg.Możesz też sprawdzić cewkę ,pomimo tego , że jest...
witam Na LPG występuje wyższa temperatura spalania i świece zużywają się szybciej niż benzynie to prawda. Natomiast jakie zastosować ? Jeżdże na LPG od kilku lat. Nie zakładam żadnych innych świec niż przewidziane przez producenta.(próbowałem) Proponuje sprawdzić doświadczalnie, ja uważam że szkoda kasy na wynalazki, bo wydaje mi się żę nie ma znaczacej...
Właśnie też idę tym tropem. Zastanawiam się jeszcze nad pompą paliwa i filtrem, ale chyba zacznę od tego krokowca. Nie wiem też czy nie będzie to wina wtrysków.
Iskra jest, ale czy podaje paliwo?Czy otwiera wtryski?Immo nie mruga?
A ty kolego masz kopułkę i palec rozdzielacza czy dwie cewki,a na zaworach to chyba masz hydropopychacze który to rok i to na wtrysku czy gaźnik.
W Renault nie idzie raport z alternatora do bloku wtrysku.
hmm, no może i rozrząd ale tylko na jednym cylindrze stuka? trochę to dziwne, ale warto sprawdzić, warto też sprawdzić przelewy na wtryskach, to by tłumaczyło jeden cylinder i dymienie, i nie jest to zbyt pracochłonne, pozdrawiam Dodano po 12 póki co kompresję może Pan sobie darować, 1 wtrysk potrafi narobić hałasu, lejący wtrysk w ekstremalnych przypadkach...
Kod o który pytasz, jest indywidualnie przypisany danemu wtryskiwaczowi! To, że ty jakiś inny chcesz wpisać, na nic się zda! To tak samo jakbyś wogóle nie kodował i silnik da się uruchomić... Chcesz mieć kod, oddaj wtrysk do specjalistycznego warsztatu, oni sprawdzą i nakleją nowy, odpowiedni kod.
Zawór wydajności jest w Lagunie Dodano po 3 Sprawdź w ASO czy auto nie jest przewidziane do bezpłatnej akcji serwisowej, na przeprogramowanie sterownika wtrysku na okoliczność błędu DF1070
Czytam ten post i widzę że dużo już sprawdziliście. Nurtuje mnie jedna rzecz , czy w tym pojaździe na pewno jest czujnik ciśnienia czy jeszcze zwykły mechaniczny presostat. Gdyby ciśnienie odczytywane przez komputer wtrysku było 0 Bar to klima by się nie włączyła, a podobno pracuje normalnie (sic!)( to poza konkursem) . Moja podpowiedź jest taka: zajechać...
Sprawdź czy gdzieś na połączeniach nie robi się wilgotno, zarówno za jak i przed pompą, łącznie z filtrem. Warto by zobaczyć jak wygląda ciśnienie na listwie i korekty wtryskiwaczy podczas jazdy z dużym obciążeniem. Podejrzewam że wtryski mogą już nie trzymać parametrów i przy wyższych obrotach ciśnienie na listwie spada przez co komputer odczytuje...
Jaki silnik, który rok, jaki sterownik wtrysku ?
No chodzi o wszystko co jest na schemacie po lewej stronie od cewek i wtrysków
Sprawdź wtryski-test przelewów Jak przelewy leją to masz odpowiedź Częsta przypadłość tego silnika
Temat zamykam. Podłączyłem drugi komputer z immo i nadal brak zasilania na wtrysku nr 3, sprawdziłem przewodzenie kabli - jest ok, zacząłem szukać schematu instalacji i na potkałem się na zdjęcie podpięcia wtrysków, dopatrzyłem się że u mnie jest inaczej, ten co powinien iść na wtrysk poszedł na czujnik a od czujnika na wtrysk. Ktoś źle podpiął, i tak...
Sprawdz sobie czy nie jest dziurawy wezyk od czujnika cisnienia w kolektorze ssacym. Czujnik ten jest podpiety za pomoca gumowego wezyka z kolektorem ssacym i jest zamocowany na przegrodzie silnika. Jesli dostaje lewe powietrze to szaleje i zaswieca sie kontrolka wtrysku. Pozdrawiam.
Sprawdź czy sterownik od gazu rozłącza wtryski benzyny, może na jednym cylindrze masz czasem dwa zasilania paliwem tzn: LPG i benzyną, kiedyś miałem tak w Toyocie. Oscyloskopem można to sprawdzić nawet nie musisz mieć wykresu sygnału sterowania wtryskiem, poprostu metodą porównawczą. Pozdrawiam.....
No to sprawdź jeszcze wiązkę idącą od komputera wtrysku. Jak patrzysz na akumulator z góry, w lewym dolnym rogu idzie wiązka, na tym zakręcie sprawdź.
Witam.Kolega wymienił cos jeszcze oprócz pompy i wtrysków??
Święta racja- Lucas z tą jednostką to nie najlepsza konfiguracja. Jeśli chodzi o klekot na zimnym to każdy diesel tak ma (mówię o tych z pośrednim wtryskiem) a i na PD też klekoczą-porzyspiesznie kąta wtr. robi swoje Gorzej jak Ci zacznie klekotać na ciepłym wtedy musisz szukać usterki w zaworze przyspieszacza kąta wtrysku. Pozdro
Co z wtryskami????????????
Sprawdź początek wtrysku , o ile mnie pamięć nie myli jest tam francuski wynalazek na kole pompy wtryskowej tak zwane koło mikrometryczne którym reguluje się początek wtrysku , koła te lubiły się uszkadzać .
Do sprawdzenia wtrysków w Renault pewnie potrzebny jest Clip ? Jutro sprawdzę świece czy grzeją choć temperatury teraz dosyć wysokie więc to chyba nie ma większego znaczenia.
musisz albo wymienic ta szybko zlaczke albo przerobic jakos ale proponuje zalozyc zaworek zwrotny miedzy filtrem a papa wtryskowa kosztuje 25zl lub taka gruszke z zaworkiem ktota morzesz napompowac paliwo 35zl jak nie znajdziesz to moge ci wyslac Dodano po 1 a i jeszcze jedno to jest auto z wtryskiwaczami delpchaia czy zwykle ze starujacym wtryskiem
może ktoś podać dokładny opis jak odłączyć przestawiacz kąta wtrysku w tym silniku z pompą lucas Dodano po 16 może ktoś wskazać która część to przestawiacz kąta wtrysku
Panowie mam podobny problem, tylko u mnie zimny i jeździ jak złoto, zagrzeje się i komunikat: sprawdź wtrysk brak mocy, silnik pracuje ale coraz gorzej i na końcu gaśnie a potem nawet palić nie chce, zachowuje się jakby paliwa brakowało. Brak reakcji na gaz. Błędy df012 i df232 df198. Pedał gazu podmieniony. Instalacja sprawna.
Cały czas? Sprawdź czy masz plusa na wtryski podczas kręcenia. Plus idze z przekaznika głównego, a masowanie z ECU.
Jak ktoś dwa razy nie sprawdzi to ten silnik idzie nawet z blokadami źle ustawić, wiem na własnej skórze :D
renault megane sprawdź wtrysk master sprawdź wtrysk komunikat sprawdź wtrysk
vivaro odpalanie silnika alarm prestige honda mikrofalówka klawiatura
inwerter wyspowy dewalt dcb107
Traktorek kosiarka MTD - ręczny rozrusznik nie odpala Chromecast 4 - zakłócenia obrazu i trzaski dźwięku