Witam Tak jak w temacie mam pytanie jak sprawdzacie szczelność zaworów przy wymontowanej głowicy [ przed remontem i po remoncie ] . Ja to sprawdzam przez zalanie naftą , ale słyszałem o sposobie sprawdzenia wakuometrem przez zrobienie podciśnienia w kolektorze , tylko nie znam szczegółów [ parametrów ] Za pomoc byłbym bardzo wdzięczny . Pozdrawiam
Witam, w jaki sposób sprawdzacie szczelność zaworów w głowicy ? zalewając benzyna ekstrakcyjną tak jakby od dołu komorę spalanie czy może przez otwory dolotowe od kolektora ssącego i wydechowego? drugie pytanie to czy robić to na spiętych zaworach czy mogą być luźno wrzucone, gdyż nie ma sensu wszystkiego składać żeby później okazało się że nie dokładnie...
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworów Z powodu zużywania się elementów rozrządu okresowa regulacja luzów zaworów jest jedną z podstawowych i koniecznych czynności obsługowych, które należy wykonywać po ściśle określonych przebiegach: — po pierwszych 2000...3000 km, — po przebiegu każdych 10 000 km. Luz zaworów powinien być również sprawdzony...
Auto sciagnełem z niemiec w niemczech był wymieniany pasek rozrzadu niedawno.Sprawdzałem zapłon jest przyspieszony ale nie idzie jego przestawić nie reaguje a podcisnienia nie zdejnowałem Dodano po 2 Sprezanie w cylindrach 1,2,4-12 a 3-11,5
Sprawdziłem ten wydatek ciepłej wody na kotle i pokazuje on 10-11. Ja bym sprawdzał za pomocą wodomierza. Mój wodomierz pozwala zrobić pomiar z dokładnością do 50ml, więc widać nawet niewielkie zmiany w przepływie. Spróbowałem też jakoś ograniczyć to śrubą do regulacji...Śruby tej już w domyślnej pozycji nie można było bardziej dokręcić Wynika, że...
Wyciągnięte szpilki i nie można dociągnąć pokrywy Ja uszczelniam na silikonie Victor Reinz najlepiej mi się sprawdza w porównaniu do innych Trzeba końcówki szpilek spiłować ok 2-3mm no i dekiel dokręcać w takiej samej kolejności jak szpilki głowicy w tedy pewność że wszystko dobrze siedzi i nie cieknie.
Ciężkie frakcje z oleju, skropliły się wraz z wilgocią na zimnym deklu. Nic szczególnego. Tylko ja palcem sprawdzałem na dość ciepłym silniku, i zaraz odkręciłem, i zrobiłem zdjęcia, Jak widać to coś przyklejone jest u góry, pokrywy, co jeszcze jak , zdjąłem głowicę, pokręciłem wałem to coś osadzało się na ścianach cylindra, i kanale dolotowym. jeszcze...
A w twoim przypadku nie lepiej zakręcić zawory przy kaloryferach, to nie będzie przepływu w instalacji? Efekt nie będzie ten sam? Przynajmniej na zimę odkręcam wszystko już w jednym miejscu, nie trzeba latać i sprawdzać. Jeszcze jest ogrzewanie podłogowe, do których nie ma innych zaworów niż te obok ze zdjęcia. Dla mnie jak na kocioł 1-funkcyjny to...
Jeśli chodzi o sprawdzenie, czy przeczyszczenia filtra to jak najbardziej. Usunięcie zaworu różnicowego i założenie tam zaworu zamykającego jest niedopuszczalne . W przypadku np. gdyby ktoś zamknął jeden z zaworów w obiegu pompki, może dojść do zagotowania kotła, a czym to grozi, lepiej nie sprawdzać.
Ustawiasz wał korbowy w punkcie T (patrz w otwór zamknięty gumowym korkiem w pokrywie wentylatora), upewnij się czy to jest właściwy punkt T - bo możesz mieć GMP pomiędzy suwem wydechu/ssania, wtedy oba zawory są otwarte oraz pomiędzy suwem sprężania/pracy, wtedy ustawiasz zawory. Regulujesz luz zaworów na zimnym silniku, przy pomocy blaszki szczelinomierza...
1. Czy układ, który używasz do testów swojego testera działa (potwierdzone np. oscyloskopem) poprawnie? 2. Jaki jest schemat Twojego testera? Masz program na mikrokontroler? Czy wiesz, że działa poprawnie? Co nim mierzysz? Tworząc układ pomiarowy nie możesz pominąć elementów dodatkowych, jak filtr dolnoprzepustowy na wyjściu. Jego zadaniem jest usunięcie...
20772077 Właśnie jeszcze czytam w robocie po necie i nie sprawdzałem właśnie tych zaworów (myślałem, że to jakiś "mostek" wzmacniający na dwie śrubki - jak wspominałem, nie znam się na tym) - jeśli dobrze kojarzę, to mam coś podobnego do Honeywell V2495 - sprawdzę te dwie śruby jak wrócę, bo może faktycznie w tym tkwi problem, a tego nie sprawdzałem...
Witam, w mojej astrze rok 96 z silnikiem X1.7DTL(przebieg 227000) trochę głośno klekoczą zawory , mam pytanie czy w tym silniku reguluje się zawory czy nie? W książce "Sam naprawiam" opel astra dr inż. Hans-Rudiger Etzold jest rozdział str 326{"Sprawdzanie i regulacja luzów zaworów (tylko silnik 1,7 TD)} czy chodzi w tym rozdziale o silnik isuzu czy...
A powiedz kolego, czy ten silnik nie dostawal czasem w piz** za mocno?? nie szalales nim? Jego praca przypomina mi dzwiek silnika kosiarki ktory jest juz baaaardzo mocno na dojechaniu. Teraz sugerował bym sprawdzenia paska rozrzadu, i zaworów, taki dzwiek pracy moze sugerowac nie poprawna prace zaworów, strzelanie w kolektor itp. Bardzo prawdopodobne...
Witam czy może mi ktoś podpowiedzieć jak rozgryźć ta tabelkę z ustawieniami zaworów i pompowtrysków u mnie na kole zamachowym jak kręcę jest TDC DOWN , 288/648 , 240/600 , 26/576 , TDC UP , 144/504 , 120/480 , 72/432 w tabelce jest tylko TDC DOWN , 120/480 , 240/600 , TDC DOWN , 120/480 , 240/600 co prawda ustawiłem zawory i pompowtryski ale metoda...
Oki. Wczoraj kolega sprawdzał w autodata 3.24 i identycznie kazał ustawić zawory na 0,5 na zimnym evb na 0,35. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Mam jeszcze jedno pytanie niewiecie jakiego rodzaju SA wtryskiwacze w tym silniku? Czy SA one regulowane płytkami.? Przy okazji regulacji zaworów dostane sie do wtryskiwaczy i tez je sprawdze.
Ale później wymyśliłem to przekładanie zaworów do tej z samochodu, a że nigdy tak nie robiłem to się pytam tutaj czy da radę, no bo chyba wszystkie gniazda są frezowane pod takim samym kątem. Kolego przekładasz zawory i sprawdzasz szczelność.
Dla ścisłości - łożysko da się wymienić ale nie ma to sensu - za dużo zachodu i brak pewności co do właściwego ustawienia zębatki. Gorzej, jak wyrobiło się gniazdo łożyska w karterze co często ma miejsce, gdy padnie łożysko. Rozbieraj i sprawdzaj.
Wiesz w traktorze to się zaworów nie reguluje. Za to w silniku tak. Więc podaj typ silnika a nie traktora. Świecę sprawdzasz grupowo lub indywidualnie. Zależy co masz za sprzęt. Można amperomierzem cengowym, można drucikiem. Ale ten silnik jak sprawny obywa się bez świeć. Z padającym układem paliwowym już bez kosztów nie powalczysz.....
Auto musi być zimne, sprawdzana jest temperatura płynu chłodzącego i temperatura zasysanego powietrza Jak jst za duża to procedura nawet nie rusza. Myślę że w trakcie też jest sprawdzana. W odis jest gotowa procedura , program podpowiada jakia ciśnienie utawić ale jak to trwa za długo to moim zdaniem temperatura ma tu znaczenie. Układ musi też być dobrze...
Witam Mam problem z kompresorem Atlas Copco XAS 55 - otóż po zamknięciu zaworów wylotowych powietrza dusi silnik i gaśnie (jeśli nie zdążę szybko otworzyć zaworu). Próbowałem różnych kombinacji np. zamykałem wolno zawór wylotowy powietrza sprawdzałem przy jakim ciśnieniu zacznie cofać linkę od gazu - i tak przy około 7 barach zaczyna zamykać. Ostatnio...
Witaj .Mankamentem tych silników jest to że jeśli źle pali na zimnym lub szarpie silnikiem zaraz po zapaleniu jest problem z podpieraniem zaworów przez wałek .Najlepiej takie niby regulacje wykonać w czasie wymiany rozrządu ,ja to robię to tak że na zimnym silniku mierzę luzy jeśli w ogóle są ,następnie zapisuję i wyciągam popychacze opisując każdego...
dzwiniłem do innego powiedział że jak nie słychać stuków to żebym nie dał grzebać przy głowicy. Wprawdzie nie jestem mechanikiem samochodowym, ale takie gadki mechaników mnie trochę dziwią. Miałem parę samochodów. Polskie, po gwarancji, serwisowałem sobie sam, ale na gwarancji, po przeglądzie w ASO, zawsze sprawdzałem luzy zaworowe - zawsze je ustawiali...
Tam pompa nie może paść sama z siebie tak nagle ,widzieliście w ogóle jak ona wygląda? Chyba że coś tam wpadło. A możliwe że jakiś zawór w magistrali. Cóż ,tak czy tak pomiar, potem miska w dół, rozrząd, i sprawdzać.
Witam posiadam Peugeota 306 2001r. Z silnikiem 2.0 HDi 90KM. Ostatnio po uruchomieniu w silniku usłyszałem dość głośne klekotanie a podczas jazdy zaobserwowałem wyraźny spadek mocy. Po przejechaniu około 10 km, usłyszałem huk w silniku poczym samochód zgasł i nie chciał odpalić. Po odkręceniu pokrywy głowicy zaobserwowałem że wszystkie dzwigienki zaworów...
Witam! Mam pewien problem "wycieka" mi olej spod pokrywy zaworów, nie jest to jakiś duży wyciek, ale zawsze po troszkę go ubywa. Wskaźnik oleju wskazuje prawie maksymalny poziom. Jestem umówiony na wizytę u mechanika dopiero za 3 tygodnie. Czy z taką usterką można jeździć. Olej wycieka lekko po tylnej części silnika, od strony kabiny i dziś, gdy sprawdzałem...
Nie należy się przejmować, szklanki mogą być słyszalne gdy się zbliża wymiana oleju. Na przyszłość proszę sprawdzać częściej poziom oleju i nie dopuszczać aby było poniżej minimum. Pozdrawiam.
Z OPORNIKIEM MOŻNA SPRÓBOWAĆ ALE TYLKO NA CIEPŁYM SILNIKU I NAJLEPIEJ 1,3 KOMA,ALE NA DŁUŻSZĄ METE BĘDZIE PROBLEM BO PRZEZ TEN OPORNIK CAŁY CZAS DAJE TAKI SAM OPÓR I JAK SAMOCHÓD BĘDZIE ZIMNY TO BĘDZIE GASŁ,SPRAWDZAŁEM TO WIEM
Temat stary, ale dopiero jakiś tydzień temu ustawiałem zawory i oto czego się dowiedziałem. Luz zaworowy według instrukcji: silnik zimny: - ssący 0.15-0.25mm - wydechowy 0.35-0.45mm. Zawory powinno się sprawdzać i ewentualnie regulować co 40.000 km. Pozdrawiam Ps. Wiem, że sporo czasu minęło od otwarcia tematu, ale może ktoś będzie za jakiś czas poszukiwał...
0,3 do 0,4 mm ssące 0,4 do 0,5 mm wydechowe. Sprawdzane na zimnym silniku, regulacja przy pomocy podkładek.
2. Jak wprowadzić do UPS poprzez hyperterminal wartości, które informują go że kondycja baterii jest 100% (nowe). Jakie to wartości w formacie HEX SU700INET "0" = 96 Można nawet FF ustawić i ewentualnie sprawdzić na kalibracji czy nie za dużo. Lub jeśli akumulatory są identyczne z oryginalnymi (ta sama pojemność), to sprawdzać po każdym ustawieniu...
Witaj Jeżeli chodzi o regulację i sprawdzanie popychaczy to w tym temacie jest wszystko
Napisz kolego trochę wiecej info. tj. czy klepie tylko jak jest zimny? jak długo? co jeszcze sprawdzałeś czy tylko ten luz?.Pozdrawiam
Ktoś kiedyś pisał że wrzuca przez otwór określoną-policzoną ilość stalowych,dużych śrutów a potem wyjmuje je magnesem neodymowym. Nie sprawdzałem,chyba nie polecam :D
witam, kolego awerss po wymianie prowadnic trzeba przefrzować gniazda bo zmienia sie geometria prostopadłości osi gniazdo-trzonek zaworu, zawóry tez trzeba przeszlifować by nadać im odpowiednia geometrie przylgni, potem docieranie, luz zawór-trzonek jest w zalezności od wysilenia silnika na poziomie 0,03-0,06mm, ja przy sprawdzaniu po obfitym naolejeniu...
Dzisiaj byłem u mechanika podpytać i powiedział mi, że są przy popychaczach takie talerzyki regulacyjne i to tam musi łomotać. Kazał zmierzyć przerwę i dobrać odpowiednią grubość tych talerzyków. To zmień mechanika . Pukać może wszystko , od wałka do samo-regulatorów , a jak tam rozrząd ? Sprawdzałeś?
QCoo nikt sobie nie wręca tylko to jest forum i każdy piszę co chcę a ty nie musisz wszystko przyjmować do siebie, tylko te informacje które mogą być przydatne. Nikt nie napisał że ty coś rozkręcałeś, Po drugie wszelkie płyny w aucie mam tak jak być należy (ostatnia zmiana oleju miała miejsce 2 miesiące temu na taki sam Mobil1 z zachowaniem gęstości)...
Witam, Potrzebuję porady. Chciałbym zainstalować głowice termostatyczne na zaworach. Osoba, która była u mnie sprawdzać zawory i regulować je zaleciła aby wstawić tu głowice. Sam jestem podobnego zdania. Jednak jej cena za nową głowicę to 61 zł. A potrzeba mi takich 7. Zatem szukając na allegro głowic jest dużo w cenach 28-35. Pytanie moje jakie będą...
Walczyłem z jedna vectrą B i tez klekotała tylko ze cały czas Ciśnienie na cylindrach było ok i wszystko po kolei sprawdzane a chodziła jak klekoczący diesel aż w końcu zmieniła właściciela Z czystej ciekawości sprawdź ciśnienie oleju
Prawda. Jak będą jakieś objawy to już będzie głowica do remontu. Sprawdzać trzeba tym częściej im gorsza i/lub gorzej wyregulowana instalacja gazowa.
W trakcie kręcenia silnik zachowuje się tak, jakby nie miał kompresji. To znaczy jakie są objawy wizualne i słuchowe? Ja bym przy takich wątpliwościach sprawdził kompresję na zimnym silniku. Ale również sprawdził czy jest iskra, chociaż sprawdzanie tego na zewnątrz może prowadzić na manowce - bo na zewnątrz iskra jest, ale w cylindrze w warunkach tam...
Jak w temacie. Bardzo proszę kogoś, kto ma dostęp do takich danych o podanie właściwych parametrów regulacyjnych dla tego silnika. Briggs&Stratton 12,5HP MODEL: 286707 TYPE: 0185-01 CODE: 970127ZB Przy okazji chciałem zapytać o możliwe przyczyny usterki rozrusznika: Korzystając z aku żelowego 20Ah (mam kilka sztuk) kręci na tyle wolno, że nawet nie...
Popychacz sprawdzasz przez wciskanie go na gorącym silniku po ok. 5 minutach trzymania na obr. 3000, popychacz musi być zwolniony z nacisku krzywki, wciskasz go i ma być twardy, jak da się go łatwo wcisnąć to do wymiany. Ale zawory/popychacze mogą klekotać też np. poprzez za niskie ciśnienie w magistrali oleju. Kiedy ten olej był wymieniany? Filtr też?...
W porządku dzięki Ten drugi ma 8Ω. To chyba wszystko wyjaśnia. Jeszcze nie sprawdzałem dam znać co i jak w temacie jak sprawdzę po kupnie nowego. Mam jeszcze jeden pomysł na sprawdzenie modułu bo prawdopodobnie tą samą lub lekko mniejszą żarówkę możnaby wpiąć w szereg ale po podłączeniu tego właśnie modułu nawet jeśli zaworek robi jakieś cyrki....
Witam kolegów. Podepnę się pod temat. Silnik 1.9TDI 90KM 1Z vw b4 passat. Też problem podpierania zaworów na zimnym i po przegazowaniu do ponad 4 tyś obrotów. Sprawdzone ciśnienie oleju - dochodzi do 6 barów przy 4,5 tys obrotów. Zdemontowałem pompę rozruszałem zawór przelewowy (chodził dość cieżko ale dało sie go ruszyć). Na zawór przelewowy podałem...
tak jak pisałem we wtorek sprawdzam ciśnienie oleju wstępnie mechanik coś wspominał o mineralnym ale doczytałem o oleju valvoline który podobno dużo pomaga (mam wlane castrol 10w40) poza tym nie czuję aby zmalała moc silnika. Zresztą od chwili gdy zauważyłem klekotanie przejechałem max 10 km ,jedyne co zauważyłem dodatkowo to silnik szybciej łapie temp...
prawdziłem dzisiaj przewody ,które idą pod zabudową filtra powietrza i nie znalazłem tam nic podejrzanego ,dodatkowo sprawdziłem tą wiązke do samego komputera silnika i też nic .Przydałoby się sprawdzić jeszcze miernikiem przejscia od samego czujnika do sterownika ale nie moge znalezć schematu i nie wiem pod jakie piny idą przewody z czujnika.Tak z...
[Teraz to za innym silnikiem zacznij się rozglądać] Sprawdzałem można całkiem tanio kupić drugi silnik , jednak chciałbym stary naprawić . Wałek rozrządu już jest naprawiony .Nie wiem jak usunąć problem z brakiem smarowania w głowicy. Mam nadzieje że ktoś miał podobną usterkę i wyjaśni powód awarii Będę wdzięczny za każde podpowiedzi pozdrawiam
Jeśli nie zdejmowałeś koła pośredniego to tym bardziej twierdzę, że machnąłeś się. Żeby zgrać wszystkie znaki trzeba wykonać x obrotów wałem, by ponownie się pokrywały. A Ty prawdopodobnie ustawiłeś znaki wału i koła pośredniego nie sprawdzając reszty stąd te cuda. To też sprawdzałem. Znaki powinny pokryć się po około 60(?) obrotach wałem korbowym....
stan przylgni zaworowej jest w dobrym stanie ,nie naruszony sprawdzałem szczelność zaworów i jest ok.nafty nie zleciało nawet kropla to znaczy że zawory są szczelne.Ciśnienia właśnie o to chodzi że nie mam czym sprawdzić ,kompresja jest ponieważ ciężko jest kopnąć kopniakiem.Zawór nowy wstawiłem i przejechałem na nim już około 100km.
A kto to może wiedzieć na odległość? Stoisz przy maszynie to zacznij sprawdzać.
Czy udało się rozwiązać problem? Posiadam BMW 318i e90 (rocznik 2006) i pojawia się u mnie dokładnie ten sam błąd o tym samm kodzie. Dodam tylko że od ponad pół roku mam założoną instalację gazową (gdyby to mogło mieć znaczenie). Próbowałem błąd skasować, ale po przejechaniu -/+ 400km pojawiał się jeszcze dwa razy ponownie, natomiast ostatnio pojawił...
witam, było kilka akcji z tymi śrubami począwszy od modelu tga, w twoim powinny być zamontowane od strony komputera śruby ze sprężynami i mata między obudową wiązki elektrycznej, a pokrywą, ja dokręcam zawsze średnią grzechotką z wyczuciem do oporu.moment -nigdy nie sprawdzałem, ale mały +_ 10? śrub nie wymieniaj,
Mam stare polo 1.4 8V MPI z 97 roku. Auto za grosze, ale spisuje się rewelacyjnie. Ostatnio zaczęły mnie niepokoić odgłosy z głowicy, obstawiam zawory. Te silniki znane są z tego że lubią zagrać klawiaturą. W moim zaraz po odpaleniu przy dodaniu gazu słychać grrrr tak od 1800 obr dźwięk ginie. Po rozgrzaniu dźwięk jest o połowę cichszy, ale nadal grrrrr...
Ssanie jest białe i w czarnej obudowie i faktycznie jest jakby mniejsze bo obejma nie siedzi tak ściśle jak w starym ,ale dzisiaj założyłem z powrotem stare ale dalej nic nie gada tyko łapnie ze dwa trzy razy i dalej nic (Dodam ,że bez podania paliwa pod świecę nie chce nawet zagadać). Jutro jeszcze spróbuję założyć stary zawór membranowy i zobaczę...
Najlepiej było by gdyś widział regulację tak w praktyce na własne oczy na pewno było by ci łatwiej . Mierz uważnie i sprawdzaj choćby kilka razy tak dla pewności, jeśli zbyt mocno skręcisz ( wyregulujesz) pompo wtryski możesz je uszkodzić.Gratuluję odwagi i życzę powodzenia!
Sprawdzałeś kompresję ?
co do 2 to, nie jestem pewien szczelnosci tego, bo jak dociskam, to od 25000 obrotów słychać turbo ? nie gwizdze, tylko jak by powietrze uciekało ale z kompresora, potężnego, sprawdzałem reką to dmuchać nie dmuchało tam, jak bym miał te rure to pewnie olej by sie tam zbierał.... kupie nową tylko jak to nazwać? rura powietrza ? 1. sprawdzic cisnienie...
Witam, jak w temacie, abs działał ale walnął czujnik abs. Wymieniłem czujnik abs i wskoczył taki bląd. bezpieczniki pod nogami 50a oraz nr 42 i 7 w skrzynce bezpieczników są sprawne. Na tej szerokiej kostce ABS mam 2 mocne + bo sprawdzałem żarówką 21w.. Jakieś pomysły? Dodam że auto zostało przełożone z multitronika na manual quattro. Komunikacja z...
Dzięki za podpowiedź, ale na google sprawdzałem. Jedynie Effebi ma coś podobnego, ale zawór kątowy z półśubunkiem i filtrem - tego nigdzie nie znalazłem.
A to 3 wejście ? Nic nie syczy właśnie ale ucieka bo sprawdzałem płynem i robią się bańki, za kilka godzin potrafi uciec 0.5Bar. Teflonu nawijam ok 4 warstw ale będę musiał chyba dołożyć te oringi tak jak mówisz. Diodę do układu dołożyć to nie problem bo na razie robię wszystko na testowej płytce i mogę ją rozbudowywać.
Krokowiec działa wymyty benzyno sprawdzany na krótko wszystko z nim ok. Poszedłem tym tropem dalej nawet druga przepustnica z potencjometrem założyłem bo akurat mam tak i nadal to samo. Może to wina przeplywomierza klapa sie w moim niedomyka do konca ale na wolnych i tak jest uchylona wiec to chyba nie to. Zauważyłem tez ze świece są osmolone wiec za...
Gdzie w piecu znajduje się naczynie przeponowe? zalezy od konkretnego kotła, możę być gdzieś przy ścianie lub z boku kotła. Zwykle jest to prostokątne lub okrągłe, płaskie naczynie z zaworkiem jak w samochodzei do uzupełniania i kontroli ciśnienia w tym naczyniu. Z tym, że uzupełnianie ciśnienia i kontrola ciśnienia powinny się odbywać po spuszczeniu...
Bezpieczniki pozostawiają wiele do życzenia, jeden nawet zadrutowany :) , auto jeździło w uberze, cudów takich nie widziałem, fabia miała iść na złom, okupiłem po cenie złomowej, za kierownicą choinka, urzekła mnie kremowa tapicerka. Napięcie sprawdzałem na klemach i przy alternatorze, i kicha.
Cześć, Nasze pierwsze "chłody" w nowym mieszkaniu i na dzień dobry kilka "problemów". Jak w temacie grzejniki okropnie hałasują, syk przepływającej wody jest nieznośny i spotkałem się z tym pierwszy raz, a wynajmowałem już wiele mieszkań. Zastanawiam się czy to minie za jakiś czas, bo jak to bywa z nowymi sprzętami wszystko musi się wyrobić, ze tak...
Nazwa dobra.Jak grawitacyjnie to pod zbiornikiem jest kranik do paliwa. dość często zatkane jest sitko zakręcane od spodu lub dziurki w przelocie. Nie sprawdzać z papierosem, nie jest to złośliwość tylko rzeczywisty przypadek fachowca?.
Witam Mam problem ze skuter 50ccm, Silnik pare dni temu odpalił po długim kręceniu, a teraz żadnych oznak życia. Problem był w mangecie, iskry nie bylo, teraz jest, sprawdzałem ssanie -działa, zawory ustawiłem, gazniki to 3 zakładałem i dalej nic. Podlewalem na swiecie ale tez zero oznak zycia, miał ciężko przełamać jak paliwo w komorze było i nic....
Składał ktoś ten silnik teraz? Czy chodził i trzeba wyregulować bo dawno nie było zaglądane? Nawet jeśli ma przestawiony to po tym znaku sprawdzisz. Sprawdzając kąt wtrysku i mijanke na pierwszym lub ostatnim wtedy będziesz już wiedział czy jest w miarę ok.
Nieważne w jakiej pozycji ustawisz podczas składania. Przy włączeniu zapłonu i tak zawsze silniczek przekręca się od jednego skrajnego położenia do drugiego i ustawia się w jakiejś tam startowej pozycji. ECU określa skrajne pozycje (maks i min wznios) na podstawie prądu płynącego przez silniczek. Jak dojedzie do ogranicznika i się zaprze to zaczyna...
Ja widzę 2 opcje: - albo po prostu masz przestawiony zapłon i to tak konkretnie, - albo masz zdechłą świecę. Bo świece NGK z Francji mają taką dziwną tendencję do nie podawania iskry pod ciśnieniem. Jak ją wykręcisz i sprawdzasz iskrę, to iskra jest i wygląda na normalną, ale jak wkręcisz świecę, to nagle iskry już nie podaje, taka świeca przebita do...
A sprawdzałeś napinacz łańcuszka? Bo to wygląda tak jakby ci po prostu rozrząd przeskoczył.
Dziękuję marszałekkom. To będzie to bo mam na 121 pinów. Bedę sprawdzał Dodano po 4 Trochę mi się nie podoba, że trzy szwankujące układy sąsiadują pinami. W jakim sensie, że tak to wykonali? Dodano po 2 Zanim zacznę sprawdzać wiązkę to mam myślę, że znaczącą informację. Po wyjęciu bezpiecznika nr 34 i odpaleniu ,silnik pracuje normalnie podczas przygazówek...
Wiem co sprawdzam odma wychodzi taką rurka z pokrywy zaworów, tam zdjąłem i sprawdziłem, a zdjęcia EGR dodałem tak na "deser" do oceny przez znawców z elektrody...więc jaki EGR da gwarancję że będzie szczelnie....obecny chyba nie był wymieniany , mam auto od 10 lat i go nie ruszałem...
Witam potrzebuje pomocy. Mam Forda Galaxy 1.8tdci 2008r i od dłuższego czasu mam problem z odpaleniem. Odpala i odrazu gaśnie jak by się paliwo cofało. Dopiero za którymś razem zaskoczy normalnie. A czasem kilka odpaleń i problemu bra. Wymieniłem już zawory na pompie pompa była sprawdzana jak i wtryski i wszystko niby ok. Założone zaworki zwrotne na...
Zrobię jeszcze tak, aczkolwiek jak wychodzę z domu i na noc, to zakręcam zawory. Jak mi się zdarzy w nocy korzystać z toalety, to była woda w spłuczce normalnie. Natomiast to, co jeszcze zauważyłam, to właśnie jak odkręcam zawór, a spłuczka jest pusta, to bije ciśnienie na spłuczkę, że zaczyna się chwilę lać dołem. Ale dociskam przycisk od Geberitu...
Zmień "mehanikóf" to to po pierwsze. Po takim strzale gdzie pogięło dźwigienki, zakładać nowe i oddawać tak auto bez ruszenia czapki to proszenie się kłopoty. Jeszcze żeby był zrobiony jakiś pomiar ciśnienia czy coś , i poinformowanie klienta jakie mogą być efekty takich działań to bym zrozumiał. I jeszcze, oddać wtryski do rooty a potem sprawdzać kompresję?...
Należy czytać instrukcję obsługi. Ten model ma smarowanie tzw. z suchą miską olejową, i poziom oleju sprawdza się po wyłączeniu silnika, bezpośrednio po klikudziesięciu sekundach pracy, a nie jak w większości układów z miską mokrą. Popromienny ma rację, sprawdz olej zaraz po zgaszeniu Nie ma znaczenia jaki jest typ silnika, stan oleju sprawdza się...
Test na jednym króćcu jest poprawny, z drugiego korzysta się do diagnozowana zaworu (czy nie jest uszkodzony) Ps. 1. nie ma dwóch zaworów rozprężnych, są jak pisałem dwa króćce wysokiego ciśnienia i niskiego. 2. azot służy do sprawdzania szczelności układu i nie można na nim odpalać klimy uszkodzi instalację. 3. dobra diagnostyka azotem to weryfikacja...
Kompresja głównie określa zużycie gładzi cylindrów (chyba że kompletna padlina). Do sprawdzenia zaworów badamy na szczelność. W tym przypadku zły trop, bo to na benzynie kuleje, a na gazie ok, gdy zawory nie trzymają (trochę).
Zobacz na tym filmie, ok 17 minuty, widać koniki i ich śruby do regulacji luzów zaworów, wystają ponad nakrętki kontrujące ok centymetr, na zdjęciu Twojej klawiatury śruby są praktycznie wkręcone do górnej płaszczyzny nakrętek. Zastanawiam się czy Twój silnik ma jeszcze krzywki na wałku rozrządu Skontaktowałem się z mechanikiem znajomym przyjedzie...
Jestem po akcji spuszczenia wody z całego układu i na nowo zalaniu. Na wszystkich pionach są odpowietrzniki automatyczne. Większość grzejników to miedziane (całe złote) które nie posiadają odpowietrzników ani zaworów zwrotnych na dolnej rurce. Wszystko działa poprawnie oprócz... jeden grzejnik na samej górze tylko w jednym pionie nie grzeje całkiem....
To nie jest sterownik PLC tylko Driver zaworów rozprężnych. Po zwarciu ID1 będzie próbował sterować silnikiem krokowym. Jeżeli masz wersję Modbus to po komunikacji. Możesz założyć panel i sprawdzić przez wyświetlacz. Problem jest taki że obsługuje zasilanie AC lub DC zależnie od konfiguracji.
Cześć, przed złożeniem silnika chciał bym sprawdzić wymiary czy części nadają się do ponownego użytku, dokładnie chodzi o silnik 1.8t 20v AUQ. Czy zna ktoś wymiary zaworów styku w miejscu prowadnic? Chce sprawdzic czy moje są zużyte czy mogą zostać i wymienic tylko prowadnice z uszczelniaczami, Na internecie doczytałem ze wymiar cylindra w nominalne...
W sobotę woda nie leciała więc dałem sobie spokój. Dziś wszedłem w tryb serwisowy. Na pozycji 4 (elektrozawory prania wstęp. i zasadniczego) pojawił się błąd E5H. Nie mam pojęcia co to za błąd. Bo na pozycji 2 jak i 3 zawory działają dobrze. A tam jest sprawdzanie zaworów pojedynczo. Pomimo tego zdemontowałem zawory ,sprawdziłem drożność przepływu wody...
przewód minusowy od aku był totalnie zniszczony. Kupiłem klemę i przewody. Zarobiłem całość i wygląda na to że rozrusznik lepiej kręci ale nie to było przyczyną moich problemów. Dzisiaj sprawdzałem czy odpali. Grzałem świece dwa razy a następnie kręciłem rozrusznikiem, nie ruszył więc raz jeszcze grzanie świec i kręcenie i kolejny raz i kolejny. Efekt...
Jeżeli robiłeś uszczelkę głowicy, to zapewne sprawdzałeś również szczelność zaworów. Jeżeli tak, to przyjrzałbym się, czy któryś z popychaczy hydraulicznych nie jest zablokowany, ponieważ taki objaw dają nieszczelne (czyli wypalone, lub niedomknięte) zawory ssące. Jeżeli na zimnym silniku jest OK, a objaw występuje na ciepłym, to może wskazywać właśnie...
Zawory się domykaja, owszem ale tylko kiedy krzywki są całkowicie u góry. Czyli na pierwszym zakończył się wydech i tłok jest w gmp to na czwartym zakoczylo się sprężanie i przy zejściu tłoka będzie praca ale przed wykonaniem pracy jest on również w gmp. I na pierwszym i czwartym powinny być zawory całkowicie zamknięte. Niestety zamknięte są tylko na...
Schemat przedstawia stan faktyczny - instalacja robiona ~45 lat temu, jakieś 30 lat temu dodany kocioł gazowy. Zawory to solidne - mosiężne zasuwy 2" zamontowane przy dodaniu kotła gazowego - nic nie kapie. Zdaję sobie sprawę z zagrożenia, dlatego zawsze przed pierwszym rozpaleniem w sezonie sprawdzam położenie zaworów. Rura bezpieczeństwa faktycznie...
Cześć,ok sprawdzę po kolei tak jak piszesz. Rozrząd był przestawiony ale potem nikt nie sprawdzał zaworów. Mechanik podpinał pod kompa ale nic mu to nie dało.To znaczy nic nie wyskoczyło mu.Zorganizuję trochę czasu i punkt po punkcie sprawdzę. Dodano po 10 8 ostatnich numerów nadwozia 52414912
Z opisu błędu wynika, że nie pasuje czas otwarcia wtryskiwacza dla wyrównoważenia obrotów. Równie dobrze mogą byc kłopoty z kompresją. W tych silnikach z czasem siadają gniazda zaworowe, więc należy regularnie sprawdzać ustawienie zaworów. I nie jest to błąd elektryczny zwarcia lub przerwy. Zrób diagnostykę silnika starką, podejrzyj parametry , testy...
Mój silnik stuka przy przyspieszaniu jak jest zmny. Wiele pomysłów mechanicznych już sprawdzałem/luz zaworów.luz osiowy wałka rozrządu,tłoki/ i nic .Przy dokładnym osłuchiwaniu silnika stetoskopem stuk ten na pewno jest zgodny ze stukiem wtryskiwaczy,ten sam rytm.
Witam! Zdejmowałem ostatnio głowicę w BMW E-36 silnik M-42 i sprawdzałem szczelność zaworów . Auto ma przejechane 280 000 km. Wszystkie zawory miały mniejsze lub większe nieszczelności .Po dotarciu i złożeniu auto odpala ale problem z wolnymi obrotami występuje nadal . także wydaje mi się że nieszczelność zaworów mozna wykluczyć!
Jezeli mikrostyk jest sprawny (ale na 100%, musi mieć dokładne 0 ohm i jest to przełącznik czyli sprawdzamy oporność obu stanów!! uszkadzają się one tak że mają np o,8-1oma i wtedy są takie objawy) to trzeba sprawdzić wielozawory pod maskę (wchodzi do nich kostka z trzema przewodami wspólny i prawa strona i lewa strona ogrzewanie) Sprawdzamy czy po...
Rano ciezkawo pali i chodzi jakby nie na wszystkich tlokach.Prosze o jakas porade bo juz nie wiem co moze byc nie tak;-((( Czy były sprawdzane luzy zaworów? Ten silnik nie ma automatycznej regulacji zaworów, trzeba to robić samemu. A żle ustawione zawory mogą powodować podobne objawy.
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
A sprawdzałeś głowicę? Stan zaworów i gniazd zaworowych? Ja myślę, że to będzie wina nieszczelności głowicy. Luzy na prowadnicach zaworowych. Ten biały dym też by sugerował problemy z głowicą. Ba powiem więcej. W naszym 360 podobne objawy , lubi prychnąć, przerwać . Ale już jakiś czas temu przy regulacji zaworów wyszło, że głowice pasowało by zregenerować....
Witam Jak często spotykacie się z sytuacją - przyjeżdżacie na przegląd, naprawę urządzenia typu kocioł, ogrzewacz gazowy. Po wszystkich czynnościach sprawdzacie szczelność gazu, jest wyciek przed urządzeniem a zaworem je odcinającym. Nic niezwykłego, po za faktem iż przed wami, tydzień, dwa, miesiąc - była ekipa sprawdzająca szczelność instalacji gazowej...
Kolego zasmucę cię czeka cie wiele wydatków by doprowadzić ten samochodzik do ładu. Już wyjaśniam: - mechanik wypowiada się i sprawdza elektronikę, elektromechanik mechanikę, a po drodze pewnie jeszcze kilku innych specjalistów z własnego nadania :). W twoich dość wylewnych opisach sytuacji zaistniałej i diagnostyki znalazłem wszystko ale nic z tych...
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Witam! Mam podobny problem z Avensisem 1.8 7AFE z 98 roku. Na rozgrzanym silniku nie można odpalić,trzeba godzinkę odczekać aż ostygnie wtedy pali bez problemu . Po przejechaniu 10km zaczyna przerywać początkowo na obrotach ok. 4000rpm, potem 3000, 2000 a potem to już gaśnie i nie da się dalej jechać. Trzeba poczekać aż znowu ostygnie wtedy bez problemu...