Przed katalizatorem jest sonda REGULACYJNA (skład mieszanki), za katalizatorem DIAGNOSTYCZNA - sprawdza sprawność katalizatora i nic więcej! Przywołany opis to poplątanie z pomieszaniem.
Na swoje potrzeby buduję przyrząd pokazujący napięcie rzeczywiste i uśrednione, bedzie jeszcze linijka diodowa bo to miłe dla oka i praktyczne. Dodatkowo bedzie funkcja emulacji lambdy. Dobrze sprawdza sie zwykły miernik wskazówkowy.
Kolektor dolotowy to jest OD przepustnicy DO głowicy... i stamtąd idą wężyki z podciśnieniem do serwa i innych miejsc. Masz tam co prawda przepływomierz więc szczelność układu między przepływomierzem a przepustnicą też jest dość istotna, ale i tak ważniejsze jest to co jest za przepustnicą. Poprawność działania czujnika wału sprawdza się na oscyloskopie,...
Ta pierwsza metoda dużo prostsza. Możesz też się wpiąć w złaczkę koło końca kabla sondy. Po co sobie utrudniać życie, szukając pinu od sondy na ECM? A co do drugiego pytania, to ja Cię nie rozumiem: Skąd ty chcesz tam mieć na sondzie wypiętej 0,45 V, to jest idealny stan, który zresztą nigdy nie jest osiągany, tylko komputer działą na zasadzie: jest...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
Szukam w Necie jakie wartości sprawdzać kablem diagnostycznym ponieważ na tym moim wykresie jest tylko napięcie. I nie mogę nic więcej znaleźć... Jest jeszcze napisane o rezystancji grzałki, (at)grala1 wspominał że ona tu nie ma znaczenia i też nie ma jej chyba w programie. Pamiętam że sprawdzałem ją tylko multimetrem. . Wszędzie wypisują tylko o Analizatorze...
Mam auto na wtrysku i z katalizatorem, jakoś dużo pali, jaka jest procedura sprawdzania takiej sondy? Interesuje mnie kolejnośc czynności i odczyty np na multimetrze.
Korzystam z miernika UNI-T 107 ma juz ze 4 lata i jest ok w zestawie jest nawet czyjnik pomiaru temperatury (sonda) bo wbudowany w sobie też ma . Dodano po 2 A Pomiary napięcia DC......................................... 6 B Pomiary napięcia AC.........................................
Jeżeli na wysokich obrotach sygnał sondy jest ok ,to zabrudzona przepustnica,lub uszkodzona sonda.(1V to za bogata mieszanka). sondę najlepiej sprawdzać oscyloskopem,linijką diodową lub woltomierzem wskazówkowym. Powinna być oscylacja w zakresie 0,3-0,8v na wolnych obrotach częstotliwość 1 hz na wysokich częstotliwość kilku herców. Tanie multimetry...
Do sprawdzenia sondy najlepiej wykorzystać oscyloskop cyfrowy z pamięcią (są takie już za 200-300 zł jako przystawki do PC) - po tym co piszesz sonda jest ok... amplituda sygnału dobra, na oscyloskopie można sprawdzić "zboczenie" sygnału (max. 300 ms), częstotliwość pracy co najmnie 1 Hz (czyli co najmniej 1 przeskok sygnału na sekundę) - multimetr...
Dzień dobry, dzięki za wszystkie posty :) Czeka mnie trochę nadrabiania tematu, ponieważ słabo się znam na mechanice samochodowej :) Odpowiadając Wam wszystkim: (at)noszczyk24 - zakładam że odpowiedź piachu1994 będzie dobra :) (at)piachu1994 - to sonda która jest z przodu tam "na wierzchy", zaraz między chłodnicą, a silnikiem. Niestety nie mam sprzętu...
Zbyt dużo z tego nie wiem;/ nwm w koncu czy moja sonda pracuje czy nie pracuje tak jak mowie sprawdzalem multimetrem to napięcie jest 0,46v a grzałka ponad 13v ale błąd sondy jest cały czas może coś z komputerem jest coś nie tak no nwm
niebiesko-czerwony hmm az zobacze z ciekawosci w jaki ja się wpiąłem od tego biegu wstecznego schemat fajny ale oprócz kolorów przewodów nic z niego nie rozumiem Troszkę tego nie rozumiem: Aby skontrolować, czy obwód podgrzewania jest zasilany, konieczne jest wpięcie wtyczki czujnika do instalacji elektrycznej pojazdu. Miernik powinien być ustawiony...
Na sterowniku pin 51 do masy podczas biegu jałowego 3.8v pin 70 do masy podczas biegu jałowego 4.25v pomiędzy pin 51 a 70 podczas biegu jałowego 0.46v parametry do sprawdzania po 2 minutach biegu jałowego
Dziękuję, jestem na etapie sprawdzania sondy multimetrem. Plus wtyczki czy są odpowiednie napięcia dostarczane. Czy jest podłączona sonda czy odłączana efekt pracy i odczytów taki sam. Tak samo nad sensora. Chciałem sprawdzić maf sensor ale jest cała zabudowana wtyczka. :) nie jestem fachowcem. Czyli mogę do wlotu psiknac takiego plaka jak czyści się...
Podłącz multimetr najlepiej taki analogowy a nie cyfrowy i sprawdż jak zachowuje się lambda. Bedziesz wiedział czy w ogóle reaguje, ale nie dowiesz się bez sprawdzenia oscyloskopem czy jest sprawna na bank. Kolega <emeryt2> już zasugerował najczęstsą przyczyne takiego zachowania. Temperatura silnika jaka jest widziana przez ECU to.... I na koniec...
Ciśnienie paliwa na wtrysku. Powinno być około 1 bara. Kontrolka wtrysku nie informuje o błedach? Podepnij pod komputer, możliwe że sonda lambda podaje zły sygnał a ona wlasnie dziala po rozgrzaniu. W seicento 900 (podobny sterownik) sonda wchodzi w pętlę zamkniętą przy 61 stopniach C silnika - sprawdzałem to u siebie programem . Sondę możesz multimetrem...
Zastanawiam się nad wyborem taniego multimetru. Jako że ma być tani, to cudów oczywiście się nie spodziewam, ale też i potrzeby nie są duże, jako że jestem amatorem :). Potrzebuję go do okazyjnego sprawdzania napięcia ładowania aku w aucie,sprawdzania upływności prądu na postoju oraz sprawdzanie napięć jakie podaje sonda lambda. Byłoby dobrze gdyby...
Cześć wszystkim, jestem w trakcie szukania auta dla żony. Jednym z nich jest Skoda Fabia 2. Dziś oglądałem Skoda Fabia 2 1.2 MPI 12V 51kW, z 2007 roku. Fabia jest zagazowana. Po odczytaniu błędów mam coś takiego: Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03E-906-033-AZQ.lbl Oznaczenie elementu: 03E 906 023 B Komponent: SIMOS91 1.2l 4VG 0807 Weryfikacja:...
po rozgrzani multimetr piszczy Co to znaczy? silnik jak się zagrzeje to przy sprawdzaniu oporności grzałki multimetr piszczy jakby był ustawiony na sprawdzanie ciągłości przewodów, pomimo że jest ustawiony na 200ohm
Od dłuższego czasu walczę z tym silnikiem, jego kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Zostało sprawdzone już chyba wszystko co się dało, mianowicie: Kompresja na poziomie 13-13.5 bara. Rozrząd sprawdzany dwa razy, składany na blokadach. Podmieniane czujniki położenia wału, walka rozrządu, świece, cewki, przepływomierz, przepustnica, wtryskiwacze,...
Hmnnn chodzi taki mit że samochody z włoch nie mają grama rdzy na karoserii ale prawie każdy ma już wymęczony silnik (wyskoka temperatura, ruch miejski). Być może chociaż ja osobiście kupiłem na firme autko z Rzymu i silnik pracuje bez zarzutów. Gdyby rozrząd był żle złożony to silnik nie pracował by jak należy, choć możliwe że akurat to wina rozrządu....
Ten silniczek robi się bardzo dobrze multimetrem nie musi być żaden inny przyrząd sprawdzasz kilka punktów i chdzi jak zegarek. Czujnik wody.powietrza .potecjometr przepustnicy.silnik krokowy.i zwstyk biegu jałowego,sondę lambda i ewentualnie zapłon to już lampo strotoskopową . Kasowanie kodów przez zdięcie klemy ninus i odczekać pół ninuty.
Witam wszystkich użytkowników: szukam pomocy, w odpowiedzi co jest z moim samochodem: Otóż w VW Passat B5 1.8 20v ADR mam problemy z: 1. odpalaniem na ciepłym silniku trzeba kilka - nie kiedy 6 sekund - pokręcić żeby zapalił 2. na biegu jałowym (niekiedy podczas jazdy) obroty spadają do 0 obr/min lub 500 obr/min i momentalnie się odbijają. Historia...
sprawdza sonda lambda sonda lambda sprawdza sprawdza multimetr
zmywarka drzwiczki prądnica pierścieniowa indesit instrukcja pralka
philips senseo sterownik ładowarki akumulatora
TIA Portal Siemens – sterowanie bramą jednym przyciskiem, automat stanów, drabinka LAD Ustawienia zasilania w Ubuntu Server - pliki konfiguracyjne