Inna sonda jest przed katalizatorem, a inna za. Przed katalizatorem sonda sprawdza spaliny - regulując skład mieszanki. Sonda za katalizatorem jest tylko po to by sprawdzać czy działa nam katalizator.
https://obrazki.elektroda.pl/8610117200_... Używam od jakiegoś czasu. Moim zdaniem całkiem dobrze się sprawdza.
Zmierz kompresje cylindrów, sonda sprawdza skład mieszanki, jeżeli ciśnienie sprężania jest za niskie może wywalać błąd w składzie mieszanki paliwowo-powietrznej.
Sondę sprawdza się nie po ilośći sadzy lecz jej elektroniczne działanie. Jeżeli ją czyściłeś benzyna lub ropą , to masz pod górkę.
sonda szerokopasmowa pokazuje ciągle lekko bogatą mieszankę (0,43-0,44V). Sonda szerokopasmowa nie oscyluje w określonym zakresie napięcia i nie sprawdza się jej jak zwykłej sondy, parametr pracy w takiej sondzie to wartość prądu pompy elektrochemicznej pracującej w sondzie aby utrzymać napięcie wzorcowe 0.45V
Problem będzie, bo właśnie sonda sprawdza skład spalin i w przypadku gdy nie będzie katalizatora będzie wysyłała informacje o nie własciwym składzie i w efekcie końcowym komputer bedzie źle dozował paliwo.
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
Witam ponownie. Chciałem się dowiedzieć coś na temat temperatury katalizatora. Podpiąłem sobie dziś interfejs pod samochód i zauważyłem że pokazuje mi temperaturę katalizatora -32. Na kanale 43 wskazuje też wartość 0,4V czasem przeskoczy na 0,3V. Dodam że samochód był zimny a temperatura na zewnątrz w granicy 0 stopni. Mam problem z katalizatorem gdyż...
Zmostkuj styki AiB złącza diagnostycznego przy pracującym silniku. . I po co się słuchasz popierdzielonych rad? Wpierw się sprawdza, czy mieszanka rzeczywiście nie jest za bogata (analizator spalin) albo sprawdza napięcie na sondzie, czy nie stoi czasem ciagle jak to w oplach na wskazaniu 1098mV Kopci na czarno? Jak wygląda końcówka tłumika, okopcona?...
Masz słuszne przypuszczenia do których można jeszcze dodać sondę lambda. Zrób podstawową diagnostykę. Przepustnicę możesz wyczyścić na stole i później zaadaptować na pewno jej nie zaszkodzi :-) Zobacz w internecie jak się sprawdza sondę lambda, jest tego mnóstwo. No i jeszcze pompa paliwa, filtr paliwa do sprawdzenia
Witam Posiadam New Beetle 2.0 115 km. Zmagam się z nadmiernym spalaniem. Robię krótkie trasy głównie miasto ( spokojna jazda) Garbus potrafi spalić 14-16 litrów PB. Na początku miałem błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej wymieniłem go i przy okazji zauważyłem, że termostat też nawalał bo więcej jak 70 stopni nie osiągał. Wymieniłem też termostat...
Po "obrazkach " nie da się sprawdzić sondy. Sprawdza się to na nagrzanym silniku i na wykresie. Także musiał byś wstawić filmik. Ale to nie wszystko. Jest jeszcze czas reakcji sondy na różne zmienne warunki i skład mieszanki. Także twoje obrazki nic nie dadzą , i dlaczego mechanik twierdzi że do wymiany? Jakieś błędy są?
W moim aucie na wolnych obrotach pierwsza sonda pracuje bardzo szybko w granicach 0,1 - 0,9 mV natomiast druga pracuje znacznie wolniej ale lampka gasnie zaraz po uruchomieniu silnika czyli jest dobrze. Moim skromnym zdaniem jesli niema katalizatora to sonda za katem.. pokarze błąd i komputer niebędzie własciwie bobierał mieszanki. I tak ma byc. i...
Na oko się nie kręci, skład mieszanki sprawdza się sondą lambda ;) żeby przy maksymalnej mocy kotła nie przekroczyć ilości gazu. Gaśnięcie w czasie pracy to może być wiele rzeczy, m.in. przegrzanie czy złe działanie elektrody od detekcji. Elektrod nie czyści się niczym mocno ściernym, co najwyżej kartką A4 namoczoną w jakiejś benzynie ekstrakcyjnej...
Ale dalej zastanawia mnie fakt, po co w ustawieniach emulatora należy wybrać rodzaj pierwszej sondy, skoro on ingeruje tylko w drugą? Przecież na jakiejś podstawie musi być ten sygnał emulowany. Zazwyczaj odbywa się to tak że sygnał z pierwszej sondy jest obrabiany i wysyłany na wejście komputera gdzie podpięta jest drugą sonda. Żeby ten sygnał emulować...
Witam. Niestety obie powyższe odpowiedzi są błędne. Autor pyta o DRUGĄ sondę (czujnik tlenu za katalizatorem). Czujnik tlenu ZA KATALIZATOREM nie sprawdza stanu mieszanki. Drugi czujnik tlenu sprawdza zawartość gazów spalinowych za katalizatorem. W ten sposób zespół sterowania sprawdza działanie katalizatora. Sprawdzenie działania tej sondy jest o wiele...
witam. chciałbym sie zapytac czy da sie jakims domowym sposobem sprawdzić sonde lambda to znaczy czy jest ona sprawna. Jeżeli tak to bardzo bym prosił o opisanie czynności związanych z tym zabiegiem. z góry serdecznie dziekuje Właściwie identyczna tematyka tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32... http://szukaj.elektroda.net/viewtopic.ph...
quote="mirek1179"]od kiedy sondę sprawdza sie oscyloskopem???... tak od 10 lat robie każdego jednopunktowego motronica i nigdy nie było problemu!! błąd w sterowniku musi być!!!zrób tak i bedzie po problemie!!![/quote] A w zakładce "Oscyloskop" programu Bingo-M co sprawdza sondę jak nie oscyloskop??? A zwiększone zuzycie benzyny w stosunku do zużycia...
Jak przesyłka dotrze niech kolega nie zapomni napisać jak się sprawdza oraz który zestaw sond pomiarowych okazał się najprzydatniejszy.
Pierwsza sonda ma wpływ na skład mieszanki druga jest sondą diagnostyczną, sprawdza poprawność działania pierwszej i pracę katalizatora... http://obrazki.elektroda.pl/6566794400_1... Może to jakaś nieszczelność na łączeniu katalizatora z kolektorem wydechowym... Czy była wymieniona uszczelka wraz z katalizatorem? Dobrze byłoby odkręcić...
Przejdze. Druga sonda sprawdza pojemność tlenową katalizatora.
ZNOWU?!?! ktoś woltomierzem sprawdza sondę? To nie jest półprzewodnik typu dioda prostownicza! Napięcie sondy waha się 10 razy na sek. a miernik uśrednia tylko te wyniki! Dla miernika sonda będzie zawsze pokazywała napięcie względem alternatora a nie mieszanki! (praktyka nie teoria pomagają innym...) Czy problem z tym, żeby jechać na stację diagno....
Dzień dobry, Zakładam temat ponieważ mój yaris zaczyna spalać coraz więcej... mam go już od 5 lat i niezależnie od tego z jakimi prędkościami się poruszałem oraz ile osób podróżowało autem, nie przekraczałem 6- 6,5 litra na 100km. 6,5 to chyba przy gazowaniu w zimie... ale tak normalnie i sam jeżdżąc to 4,5 - 5litrów było zawsze. Od kilku miesięcy zauważam,...
Sondę sprawdza się w grupie 31 albo 33, tutaj pokazuje ci tylko że masz ubogą mieszankę. Może być nieszczelność w układzie dolotowym albo małe ciśnienie paliwa czy coś. A grzałkę łatwo sprawdzić omomierzem, ale to nie wpływa na pracę silnika.
A od kiedy miernikiem sprawdza się sondę? i ty uważasz że to wiarygodny pomiar?
Witam. Jest ktoś mi w stanie pomóc rozszyfrować te błędy, za co się złapać? Od sondy to już jutro posprawdzam kable, napięcie i jak coś to wleci nowa. A z resztą? Byłby ktoś w stanie pomóc? Dzięki wielkie. Bmw e46 benzyna 2.2
(...) mmand ); Serial.print(command , HEX); Serial.print(" "); } Serial.println(); } void displayOxygenPercentage(float percentage) { lcd.clear(); lcd.setCursor(0, 0); lcd.print("Tlen: "); lcd.print(percentage, 1); // Wyświetlenie jednego miejsca po przecinku lcd.print("%"); } Poniżej znajdziesz pełny, scalony kod, który łączy obie części - dotychczasową...
Mam pytanko odnosnie skladu mieszanki w prins'ie. Przy ostatniej wymianie świec niektore zaskoczyly mnie bialym nalotem- czyli mieszanka zbyt uboga. Wg na świecach nie powinno być żadnego nalotu, a tym bardziej przy jeździe na gazie. Przypuszczam, że silnik podbiera olej i nalot prawdopodobnie to efekt jego spalenia. Jest mozliwosc zmiany ustawien...
Sonda szerokopasmowa, jest tak zwana pompa tlenu i tam w zaleznosci od składu mieszanki zmienia sie prad. Ale w praktyce sprawdza sie sonde dedykowanym sprzetem diagnostycznym, który moze podawac wartosci np w procentach.
Panowie fachowcy, udowodnic wam, że jesteście do niczego? Proszę bardzo- widzicie tam temperatura silnika 24 stopnie? Więc wpierw byście go zjebali za to, że sprawdza działanie sondy na zimnym silniku.
tej sondy nie sprawdzisz tak łatwo. jest to nowy typ sondy który działa na całkiem innej zasadzie niż zwykła sonda. Przypuszczam że pozostaje tylko tester.
druga sonda sprawdza prace katalizatora. zrób analize spalin, sprawdź zasilanie na grzałke sondy i zmierz jej oporność.
A swoją drogą formuła "Flipa i Flapa" czy inaczej "dobrego i złego policjanta", jest od wieków stosowana. Stosowana i najlepiej się sprawdza, to samo dotyczyło "SONDY" Piszesz że jest sporo takich programów np, "Galileo" nie wiem jak inni ale po prostu tego wszystkiego nie trawię - gadgety jarmarczne, tanie, niskie loty, skomercjalizowane, lizusowate,...
Hej, czy mógłbyś zasugerować jakąś sondę która sprawdza się w okolicy 100 MHz na tym oscyloskopie? Zobacz na pasmo sondy dołączonej do Rigol-a powinna przenosić do 100 -150MHz. Możesz też zobaczyć np: do 100MHz https://www.gotronik.pl/sonda-oscyloskop... do 250MHz https://www.gotronik.pl/sonda-oscyloskop...
Tak to jasne, ale zwiększenie nastało jeszcze w lecie i do tej pory nie wiem jaka jest tego przyczyna. Jak się sprawdza tę sondę Lambda?, jakie jest jej zadanie? . Chciałbym poznać te czynniki zanim podejmę działanie.
wiecie co, kiedyś czytałem podpowiedz jwdnego z kolegi, jak się przez otwarcie drzwi i naciskanie hamulca, sprawdza działanie sondy w bmw, może i tu zadziała
skutków ubocznych nie będzie W tym akurat nie, ale to droga na skróty. Tam się sprawdza tylko emulacja "masa" czyli symulacja uszkodzenia sondy, żeby nie ruszał korekt, ale ważne jest też podłączenie "emulatora", czyli masa dla sterownika gazu z tego samego punktu co dla ECU, czyli z bloku silnika a nie z akumulatora jak to jest w 99% przypadków, bo...
A można prosić o podpowiedź jak się sprawdza kody bez sondy logicznej? Ach ta technika cyfrowa??????
Sprawdzasz nie tą sondę. To sonda diagnostyczna katalizatora.
Honda jest bardzo wymagająca co do oporności grzałki. Najlepiej widać na oscyloskopie, można też równolegle do przewodów grzałki podłączyć diodę LED z rezystorem. Jeśli Po uruchomieniu silnika chwilkę kluczuje napięcie, a potem sterownik wyłącza masę i jest w sterowniku błąd grzałki, to znaczy, że mu nie pasuje oporność. Sprawdza też wzrost oporności...
"Pawel wawa": (...)czujniki temperatury sprawdza się omomierzem, sondę zaś woltomierzem sprawdzisz. Nie mówię już o oscyloskopie, podglądzie parametrów w programie diagnostycznym.(...) Czy zawsze to tak jest na elektrodzie, że użytkownicy muszą się prosić innych o pomoc a dopiero jak się coś napisze źle to odzywa się ktoś kto się zajmuje jakąś dziedziną...
Ja zaczynam od zamknięcia pracy membranie i reguluje śrubą ( na śrubokręt ) dawkę gazu na wolnych obrotach tak by miał optymalny skład (usłyszysz po obrotach, będą rosły - wzbogacasz, potem spadały - zalewasz), jak już to działa to wtedy zaczynam się bawić napięciem membrany, wstępnie ze 2 obroty można odkręcić i patrzeć jak działa sterownik LPG i jak...
Niewiem jak się sprawdza, Sondy multimetru przyłożyć do punktów lutowania baterii. .Baterię nieodłączałem,ponieważ trzeba by ją odlutować.
Niewiele zrobisz bez schematu. Na szczęście układ nie jest zbyt rozbudowany więc odtworzenie schematu z płyty to jedno popołudnie przy dobrej kawie. Dobrze sprawdza się Corel w oparciu o zdjęcie druku. Potem warsztatowa analiza z sondą oscyloskopu w dłoni. Nie ma tu prostej recepty.
.Sonda lambda i blokada zaplonu.Sonde wymieniłem Jak jest błąd sondy lampda to się sprawdza czy ta sonda rzeczywiście jest uwalona. Wórnie dobrze może być stuknięta pompa a co za tym idzie jest za niskie ciśnienie paliwa. No ale niektórzy mają problemy z logicznym mysleniem.
(at)kenworth18 Lubię te nowe sprzęty - na tym przynajmniej da się fajnie zarobić + zdziwiłbyś się ile mam lat :) Ps. OWI Marquardt'a to połączenie sondy NTC i czujnika zmętnienia - potem Ci pokaże, jak to się sprawdza. (at)qweety Masz na PW - przeklinaj zgodnie z opisem xD
(at)neurosurg 200-300zł na ebaju w usa. Z resztą, już nie jeden odemnie chciałeś kupić :) Dodano po 4 A pomiar różnicowy o którym mowa polega na tym, że dwa kanały oscyloskopu podłączasz do sieci, jeden do N a drugi do L. Tylko podłączasz same "plusy" obu sond. Krokodylków nie podłączasz. Następnie w opcjach oscyloskopu odejmujesz jeden kanał od drugiego....
Brak oscylacji na n.8 i na n.62 CPU niestety Sprawdzaj oscyloskopem sondą ustawioną na 10/1. W innym wypadku sonda może zrywać drgania.
Zapalniczką, to się nie sprawdza. Urządzenie z sondą jest standardem. Jednak poszukiwanie gazu zaraz po jego wypuszczeniu i wskazywanie na nieszczelność, wygląda mi na naciąganie klientów na niepotrzebną pracę. Skoro upuścił gazu, to czujnik go wykryje jeszcze przez dobrą chwilę.
Do DDT2000 musi być fejs typu OBD ( np. idealnie pasuje VAG z viakena - bynajmniej ja taki właśnie używam ) Ten Twój fejs to na pewno ELM Co do połączenia CLIP-a bez sondy CAN. Próbowałem to jakoś przeskoczyć ale nie da rady. Program dokładnie sprawdza co jest podłączone do niego i jak nie wykryje sondy CAN-CLIP nie ma szans.
Pierwsza sonda podaje informacje wymagane do pracy silnika z odpowiednimi parametrami. Druga sonda sprawdza, czy oczyszczanie spalin działa prawidłowo. Stosowanie układów emulujących działanie sondy to złe rozwiązanie. Nieprawidłowe dane podawane z sondy do silnika mogą mieć wpływ na działanie i długość jego życia.
Witaj. ile kabli dochodzi do sondy ? Sondę sprawdza się na rozgrzanym silniku. Czy ubywa Tobie ojeju oraz czy sprawdzałeś ciśnienie na tłokach ?
Najpierw sprawdź czy warto, bo jeżeli jest słaby kompresor lub mało gazu to już sam nic nie zrobisz a koszt naprawy jest nieopłacalny. Wyłącz lodówkę na dobę czy dwie , otwórz drzwi lodówki aby wszystki lód który się utworzy stopniał. Potem włącz lodówkę i sprawdź czy dobrze chłodzi. Jeżeli tak to wtedy możesz się bawić z nagrzewnicą w niej. Nie wiem...
Przeteoryzowałeś , na pewno sonda stygnie więc zmniejsza się ale silnik nie staje w miejscu, wykona jeszcze kilka suwów i dorzuci powietrza. Prościej sprawdza się sondę zmieniając jej warunki pracy. Żeby wzbogacić mieszankę i zubożyć wystarczy "przegazować", nim silnik wkręci się mieszanka będzie bogata, a jak schodzi z obrotów uboga, można dodać paliwa...
Dzięki za informację. Będę sprawdzał w weekend. Odnośnie styków NO i NC. Wiem tyle od producenta, że sonda domyślnie jest na NC. Jak je sprawdzić?
Sondę sprawdza się na analizatorze spalin, nie na komputerze - tam zawsze będzie dobrze o ile całkiem nie padła, ale objawy nie pasują do sondy. Samemu wtrysków nie sprawdzisz ani nie odetkasz, możesz co najwyżej wymienić, ale nie wiesz czy trzeba ani które.
Jak wypada tylko na wolnych a po dodaniu gazu jest poprawa, to klasyka czyli lewizna na wolnych. Jak np lambda control masz na plus, i po do daniu gazu korekty się stabilizują a więc zbliżają się do zera,to masz potwierdzoną lewiznę w dolocie. To klasyka gatunku i tak się to sprawdza. Jak po dodaniu gazu się pogarsza to są problemy z paliwem. Nie wykluczone...
U mnie sprawdza się wkład od długopisu.
Do celów podanych przez ciebie służy Vantage KV Module firmy Snap-on ze specjalną łyżką , adapterem aplikowanym do studzienki świecy obok cewki zapłonowej. Na marginesie jaki widzisz problem z wyciągnięciem cewki ze studzienki i przedłużeniem kablem WN. Sprawdziłem wiele sposobów łącznie z sondami pojemnościowymi i oscyloskopem analogowym , jednak uważam...
Druga sonda jest diagnostyczna , sprawdza jak pracuje katalizator - sprawny lub nie. Na tej sondzie nie bedzie podobnego napiecia odniesienia jak na pierwszej. Ma pracować w granicach o,4 do 0,55 , ale napewno to wiesz.
Nie to miałem na myśli. Czysta rurka w przypadku benzyniaka mówi nam dwie rzeczy: silnik nie pracuje na zbyt bogatej mieszance, oraz silnik nie bierze oleju. Katalizator nie ma tu wiele do rzeczy, jednak dopóki będzie sprawnie dopalał resztki spalonego oleju to rurka też będzie czysta, a auto nie będzie dymić (słynne "panie bierze pół litra na tysiąc...
Ustawiasz multimetr na "diode" czyli sprawdzanie ciągłości. Jedna sonda do wtyczki druga do obudowy. Jeśli zapiszczy znaczy, że ma przebicie, sprawdź jeszcze na której zyle.
Sonda nie ma nic do przełączania na gaz. Do prawidłowej pracy na gazie owszem, chociaż w wielu przypadkach gazownicy, żeby mieć spokój nie podpinają sondy pod sterownik gazu. Zamiast miernika użyj żarówki 21W do sprawdzenia elektrozaworów. Ich uruchomienie następuje wcześniej niż przełączenie na gaz. TO już robi sam sterownik odłączając wtryski benzyny...
Jak dobrze zrozumiałem to jest uszkodzona grzałka w sondzie. Rozumiem że zamiast białych przewodów sondy podpięłaś kontrolkę i zadziałała. Sprawdza się to na odpalonym silniku.
Od kiedy to sondę sprawdza się w ten sposób ? Napięcie stałe, zakres pracy między 0 a 1 V. Do tego, miernik nie bardzo się do tego nadaje, ze względu na szybkość zmian napięcia (kilka razy na sekundę). Lepszy będzie oscyloskop.
To się chyba sprawdza dynamicznie na hamownii, czyli najpierw robisz mapę, wgrywasz i robisz test sprawdzając co pokazuje sonda.
Sondę sprawdza się dedykowanym sprzętem do fiata (lub profesjonalnym uniwersalnym), oscyloskopem, miernikiem analogowym lub dobrym cyfrowym, a jak ktoś kumaty to i "linijką diodową" od biedy...czym ty dysponujesz nie wiem. Nie mam książek tego autora, ale myślę, że ci zamącił w głowie na temat sondy Teorii na temat sondy jest tyle ile autorów... Na...
Na stole tylko grzałka i tylko rezystancja ok 15 ohm bosch Na aucie oscylacja od 0 do 1 V, chyba ze sonda 5V to od 0 do 5V i oscylacja nie sygnał kwadratowy jak ktoś pisał. Sonda szerokopasmowa, czyli pompa tlenu, czyli 5 kabelkowa. teoretycznie nieda sie jej sprawdzić miernikiem, praktycznie (choć nigdy nie stosowałem tego bo to bez sensu) mozna zmiezyć...
Wystarczy miernik i probówka 12v by sprawdzić co i jak . Pisać dalej ? Będziesz co sprawdzał?
Witam!! Bardzo dobra masa izolujaca do robienia roznych przyrzadow zwiazanych z wn jest zwyczajny slikon. Ja mam oryginalna sonde, ale robilem sobie proste urzadzenie do rozladowywania kinoli i slikon sprawdza sie wysmienicie. Pozdrawiam!!
W zupełności na starcie wystarczy pierwszy zestaw(będzie taniej niż gdybyś kupował wszystko osobno), później jeśli coś będziesz potrzebował zawsze można dokupić Celi NOx na razie nie będziesz potrzebował. Lepiej by miał cele CO(H2) gdyż mają dużo większą wytrzymałość(ale są też dużo droższe). Tradycyjnie i koniecznie drukarka(lepsza oczywiscie taka...
jak nie dasz rady sam to bierzesz kiermana i stroisz nie wiem jak jest w poldku, ale u mnie sondę sprawdza się przy nagrzanym silniku i 2000obr/min i powinna falować od 0.2V do 0.8V ale tak jest w nissanie, choć pewnie i u Ciebie powinno być podobnie
To tranzystor wieloemiterowy, na miernik może pokazać, że sprawny. Sprawdzasz w układzie. Sonda w.cz. i wiadomo co jest.
Można dobie dać siana co do kombinowania z sondą .Robiłem rózne i w wykrywaczu typu PI najlepiej sprawdza się klasyczna sonda nawijana na okręgu o średnicy ok 30cm . Najlepszy Przekrój poprzeczny uzwojenia to owal lub okrąg. Można też spróbować tą cewkę zaekranować ale tylko wtedy gdy jest to podyktowane konstrukcją detektora - większość detektorów...
Moim zdaniem sonda sprawdza obecność tlenu w spalinach. .Linijka ma służyc do pomiaru składu mieszanki (uboga lub bogata) wykorzystujac napięcie z sondy lambda. Oczywiście zgadzam się jak najbardziej - będzie wskazywać skład mieszanki, ale tak jak napisałem na zużycie sondy równierz będzie wskazywać. Po przejechaniu np. 170 tys. km wskazania starej...
Emeryt Z całym szacunkiem do twojej wiedzy. Spotykamy sie już 2 raz przy podobnym poscie. 1 sonda wspólpracuje w katem. Dlatego oscyluje zeby kat mial raz paliwo raz tlen. Kata moze nie być i 1 sonda dalej bedzie oscylować. Co do 2 sondy, jak wszyscy wiedzą to jest sonda która sprawdza kata. 2 sonda przy sprawnym gorącym kacie i składzie CO 0,0≥...
Witam W volvo 850 miałem dokładnie taki sam przypadek z tą różnicą, że po zapisie błędów silnik zaczynał wariować na wolnych obrotach przy pracy na benzynie. Załatwiłem to bardzo prosto wyłączając sondę lambda przy pracy na gazie poprzez przekaźnik. Komputer wtedy przy pracy na gazie nie widzi sondy i nie wpisuje sobie do pamięci błędnych danych z sondy...
..... W wersji uproszczonej możesz szukać miernikiem napięcia zmiennego w torze tzn np podłączasz na oba kanały źródło sygnału w/w sinus 1kHz (większość nawet prostych mierników da radę) o poziomie ok 100mV (oba kanały) i następnie porównujesz sprawny z uszkodzonym kanałem (na napięciu zmiennym) ..... Poniżej masz schemat i czerwone kreski miejsca...
Błąd zniknie ale check może się palić.A taką sondę to się sprawdza w parę minut szerokopasmową też.Do tego nie wiadomo jakie są odczuty z nich i na jakiej podstawie podjęto decyzję o wymianie.Tutaj raczej siedzi katalizator ale możemy tylko sie domyślać.
No nie do końca, to jest termopara typu "K", wiec sprawdza sie ją woltomierzem! Sondę należy włączyć w gniazda mA a V jeżeli nie działa, połącz te gniazda zwykłym kablem, miernik powinien wyświetlić temperaturę otoczenia.
Sondę sprawdza się na rozgrzanym silniku podłączając miernik cyfrowy, a najlepiej wychyłowy (wskazówkowy) .Mierzone wartości powinny wskazywać 0-1V. Wówczas sonda jest sprawna. Nadmieniam, iż sondy mają 3 i 4 przewody specyfikacja sondy http://obrazki.elektroda.net/100_1270737... Opór cewki regulatora wolnych obrotów ok. 20 omów, napięcie...
Najlepiej sprawdza się to miernikiem.A jest to przewód czarny.
Zabezpieczenie podprądowe dla pompy głebinowej to bardzo zły pomysł, robiłem tak kiedyś z wykorzystaniem falowników VLT 2800 i źle to funkcjonuje. Tylko sonda konduktometryczna i dwupunktowy pomiar lustra wody się sprawdza. W przypadku zastosowania jednej sondy trzaba zapewnić zwłokę czasowa przed ponownym załaczeniem pompy, po to by podniósł się poziom...
Można, ale to kłopotliwe. Trzeba by przerobić układ wyzwalający. Sama sonda to cewka o dzielonym rdzeniu, dwie diody i dwa kondensatory pełniące rolę podwajacza napięcia. To zaś steruje tranzystorem załączającym transformator zapłonowy.
witam, kolego posłuchałem i tak zawory ładnie cykają wyraznie słychać na wolnych, te dzwieki to albo wypadanie zapłonów (jak wyglada stabilność na obrotach 3000rpm, nie falują?) lub spalanie stukowe, spowodowane chyba jednak niesprawną sondą, te )0,35V to na jakich obrotach miałeś? istnieje jeszcze mozliwość złego wysterowania przez przemienniki na...
Witam, Czy poradziłes sobie z tymi sondami tak do końca? Czy dalej masz problemy? Jeśli jakoś sobie poradziłeś to daj znać proszę - chętnie skorzystam. Sam nie wiem, niby zrobiłem jakieś 2tyś km, lampka się nie zapaliła, ale wydaje mi się jakby więcej palił. Chwilowo nie mam zbytnio czasu nad tym główkować, ale spróbuje za jakiś czas przysiąść. i jak...
Przed katalizatorem jest sonda REGULACYJNA (skład mieszanki), za katalizatorem DIAGNOSTYCZNA - sprawdza sprawność katalizatora i nic więcej! Przywołany opis to poplątanie z pomieszaniem.
Przepływomierz był sprawdzany, sonda lambda też. Przepustnica była czyszczona i zaadoptowana.
Skoro instalacja nowa to jedź do tego gazownika niech sprawdza w ramach gwarancji. Jeśli sonda była niesprawna już przed montażem szanujący się fachowiec powinien odmówić montażu instalacji bez jej wymiany. I świetna reputacja poszła w pizdu...
Tak się nie sprawdza,jedna sonda miernika do styku13 hydrostatu,a druga na zmostkowane styki cewek elektrozaworów(to miał na myśli kol.axxx pisząc o mostku) ale przedewszystkim sprawdż to co było napisane wcześniej-złączki konektorowe,żeby sprawdzic grzałkę możesz napelnić zbiornik wodą i po odłaczeniu napięcia(wyłączeniu wtyczki pralki z gniazdka)sprawdż...
Witam A kiedy wymieniales pasek rozrządu ? Mialem podobne objawy, palil jak smok a jezdzil jak slimak. Olalem to i skonczylo sie na remoncie silnika. Okazalo sie ze pasek dostal luzu i zcielo mu jeden zab. Ktoregos dnia samochód nagle zgasl ( wycielo kolejnych kilka zebow ) i tak juz zostal. Final byl taki ze to zaniedbanie kosztowalo mnie 900 zlociszy...
Witam. Ustaw multimetr na napięcie stałe na zakres np. 20, w zależności od napięcia wejściowego na układ i sondami sprawdzaj napięcie na BC i BE. Oczywiście napięcia może nie być np. na BC bo tranzystor może być w stanie zatkania, ale np. na BE będzie jakiś napięcie. POZDRAWIAM
Na każdej stacji kontroli za 20 PLN Ci sprawdza, to po co kombinować?
Ja polecam wywalić aktuator, wstawić register, wyregulować reduktor i register na afr w okolicy 14-14.4, wstawić ponownie aktuator i wyregulować bingo tak by sonda ladnie oscylowala. Sprawdza się ładnie i auta mało palą gdy aktuator pracuje w najmniejszym możliwym zakresie.
Sondę lambda najlepiej sprawdza się na chodzącym i nagrzanym silniku oscyloskopem. Jeżeli napięcie będzie chodziło (tak jak napisał jeden z przedmówców) od 0,2 do 0,8 V to jest OK. Podchodzenie z miernikiem wychyłowym lub cyfrowym nic nie da.
Było sprawdzane, sondy pracują prawidłowo, analiza spalin na stacji diagnostycznej wzorcowa.
Mam nadzieje , że nie sprawdzasz sondy pomiarowej?
Więc odpuścić temat sprawdzania sond i szukać przyczyny w kompresji i układzie paliwowym? Gdyby to był problem jednego cylindra to nie powinno wyrzucić błędu wypadających zapłonów na tym cylindrze?
Ja ostatnim czasem używam UT139s jako zapasowy miernik do Fluke 87V i muszę powiedzieć, że mi się nawet podoba jego działanie - zwłaszcza na stałe podświetlony wyświetlacz. Kupując go wybierałem między UT61E, ale ze względu, że nie potrzebowałem większej rozdzielczości pomiaru i zaletą dla mnie był wyświetlacz i sonda do pomiaru temperatury to wybrałem...
błąd w bsi zczytany launchem. Skoro masz dwa urządzenia ,porównaj listy parametrów i listy błędów sczytane oboma. Potrzebujesz znacznie więcej niż launch ,clip czy elm,a tego się nie kupi ,ani nie znajdzie na elektrodzie Auto doprowadza się do stanu fabrycznego ,pod względem sprawności instalacji,potem WŁAŚCIWĄ sondą sprawdza elektronikę
sprawdza sonda lambda sonda lambda sprawdza sprawdza temperatura sonda
hasło compal oświetlenie kurnika ogrzewać scania
piekarnik samsung schemat piekarnik samsung
Telefon nie widzi karty SIM - przyczyny i rozwiązania Jak działa przedni napęd w Polaris 335?