Inna sonda jest przed katalizatorem, a inna za. Przed katalizatorem sonda sprawdza spaliny - regulując skład mieszanki. Sonda za katalizatorem jest tylko po to by sprawdzać czy działa nam katalizator.
sonda szerokopasmowa pokazuje ciągle lekko bogatą mieszankę (0,43-0,44V). Sonda szerokopasmowa nie oscyluje w określonym zakresie napięcia i nie sprawdza się jej jak zwykłej sondy, parametr pracy w takiej sondzie to wartość prądu pompy elektrochemicznej pracującej w sondzie aby utrzymać napięcie wzorcowe 0.45V
Ale dalej zastanawia mnie fakt, po co w ustawieniach emulatora należy wybrać rodzaj pierwszej sondy, skoro on ingeruje tylko w drugą? Przecież na jakiejś podstawie musi być ten sygnał emulowany. Zazwyczaj odbywa się to tak że sygnał z pierwszej sondy jest obrabiany i wysyłany na wejście komputera gdzie podpięta jest drugą sonda. Żeby ten sygnał emulować...
..... W wersji uproszczonej możesz szukać miernikiem napięcia zmiennego w torze tzn np podłączasz na oba kanały źródło sygnału w/w sinus 1kHz (większość nawet prostych mierników da radę) o poziomie ok 100mV (oba kanały) i następnie porównujesz sprawny z uszkodzonym kanałem (na napięciu zmiennym) ..... Poniżej masz schemat i czerwone kreski miejsca...
Zmierz kompresje cylindrów, sonda sprawdza skład mieszanki, jeżeli ciśnienie sprężania jest za niskie może wywalać błąd w składzie mieszanki paliwowo-powietrznej.
Problem będzie, bo właśnie sonda sprawdza skład spalin i w przypadku gdy nie będzie katalizatora będzie wysyłała informacje o nie własciwym składzie i w efekcie końcowym komputer bedzie źle dozował paliwo.
W moim aucie na wolnych obrotach pierwsza sonda pracuje bardzo szybko w granicach 0,1 - 0,9 mV natomiast druga pracuje znacznie wolniej ale lampka gasnie zaraz po uruchomieniu silnika czyli jest dobrze. Moim skromnym zdaniem jesli niema katalizatora to sonda za katem.. pokarze błąd i komputer niebędzie własciwie bobierał mieszanki. I tak ma byc. i...
Myślę nad zbudowaniem układu na NE555, wykonaniu wzmacniacza na tranzystorze, zasilanego z przetwornicy step up 42V. W jakim celu? Nie zrozumiałeś idei zastosowania transformatora , czy autotransformatora ? Na załączonych schematach nasz amplitudy 108V i 200V. Problem może stanowi zakupiony przez ciebie głośnik estradowy zwykle wytrzymujący amplitudę...
Pierwsza sonda ma wpływ na skład mieszanki druga jest sondą diagnostyczną, sprawdza poprawność działania pierwszej i pracę katalizatora... http://obrazki.elektroda.pl/6566794400_1... Może to jakaś nieszczelność na łączeniu katalizatora z kolektorem wydechowym... Czy była wymieniona uszczelka wraz z katalizatorem? Dobrze byłoby odkręcić...
Sonda szerokopasmowa, jest tak zwana pompa tlenu i tam w zaleznosci od składu mieszanki zmienia sie prad. Ale w praktyce sprawdza sie sonde dedykowanym sprzetem diagnostycznym, który moze podawac wartosci np w procentach.
Ja ostatnim czasem używam UT139s jako zapasowy miernik do Fluke 87V i muszę powiedzieć, że mi się nawet podoba jego działanie - zwłaszcza na stałe podświetlony wyświetlacz. Kupując go wybierałem między UT61E, ale ze względu, że nie potrzebowałem większej rozdzielczości pomiaru i zaletą dla mnie był wyświetlacz i sonda do pomiaru temperatury to wybrałem...
Nie wiem czy sonda ma aż taki wpływ na moc, szczególnie jak jest rozgrzany, bardziej bym proponował zamontować w układ manometr do sprawdzenia ciśnienia paliwa, i jedna osoba prowadzi auto a druga sprawdza siedząc z tyłu czy podczas objawów jest spadek ciśnienia, troche bardziej byś opisał objawy tego spadku mocy, bo ciężko wywnioskować, jak dasz mocno...
Moc się sprawdza mierząc napięcie skuteczne i licząc ze wzoru: P=U²/R. Diody jakiekolwiek, np. 1N4148, a nawet 1N4001, połączone przeciw-równolegle, jedną stroną do masy, a druga stroną do przewodu z sygnałem mierzonym. Sonda oscyloskopowa powinna wyglądać tak: potencjometr 100kΩ, z suwaka przez kondensator 0,22µF, po kondensatorze 2...
(-) okablowanie między sterownikiem a czujnikiem sprawdzone równolegle występuje usterka pedału przyspieszenia P0380 którego także niemożna wykasować Dodam że zasilanie czujnika i pedału ok. To jest bardzo dobry tok myślenia, ponieważ w większości przypadków usterki czujnikowe nie pochodzą od razu od komputera, ale od ich kabli i styków. W myśl zasady...
https://obrazki.elektroda.pl/1211123500_... Elektronika rozwija się w zawrotnym tempie, technologie się zmieniają, a wraz z nimi zmieniają się narzędzia potrzebne przy projektowaniu, budowie i naprawie urządzeń elektronicznych. To, co kiedyś było marzeniem każdego hobbysty, teraz jest porzucone, zapomniane, niepotrzebne. Czasami, niektóre...
Witam ponownie. Chciałem się dowiedzieć coś na temat temperatury katalizatora. Podpiąłem sobie dziś interfejs pod samochód i zauważyłem że pokazuje mi temperaturę katalizatora -32. Na kanale 43 wskazuje też wartość 0,4V czasem przeskoczy na 0,3V. Dodam że samochód był zimny a temperatura na zewnątrz w granicy 0 stopni. Mam problem z katalizatorem gdyż...
Witam Posiadam New Beetle 2.0 115 km. Zmagam się z nadmiernym spalaniem. Robię krótkie trasy głównie miasto ( spokojna jazda) Garbus potrafi spalić 14-16 litrów PB. Na początku miałem błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej wymieniłem go i przy okazji zauważyłem, że termostat też nawalał bo więcej jak 70 stopni nie osiągał. Wymieniłem też termostat...
https://obrazki.elektroda.pl/8533208200_... Przyznam szczerze, że nigdy nie korzystałem z takiego urządzenia. Koszt niewielki bo ok 15-20zł więc postanowiłem że przetestuje. Sondy dostępne zarówno w Chinach jak i polskich sklepach. Podobna cena. Jeżeli ktoś będzie szukał to pod hasłem "sonda SMD" na pewno coś znajdzie. Z wyglądu po...
Można skopiować, formuła była prosta - sceptyk spiera się z entuzjastą, czy się uda? nie wiadomo. Metoda dobrze się sprawdza w wielu dziedzinach, np. dobry i zły glina. O ile wiem nikt tego później w podobnych programach nie naśladował.
To, w jaką obudowę producent układ "upchnie" nie ma żadnego znaczenia. Ma znaczenie i to nie małe. Jak by nie miało to robić różnicy to producenci nie robili takiej różnorodności bo to dla nich koszty. Obudowa układu i rodzaj może zależeć od przeznaczenia modułu, sposobu chłodzenia i innych aspektów konstrukcyjnych których możesz nie rozumieć. Choć...
Kolego jeśli chodzi o moją osobę to mam proste podejście jak coś jest g... to o tym piszę (mimo czasem awantur tutaj bo nie uznaję ceny za jedyne kryterium). Kolejna sprawa nie polecam sprzętu z którym choć w minimalnym stopniu nie miałem do czynienia czy to w domu, czy to w firmie... ewentualnie szukając jakiegoś sprzętu bawiąc się gdzieś danym sprzętem....
Mam pytanko odnosnie skladu mieszanki w prins'ie. Przy ostatniej wymianie świec niektore zaskoczyly mnie bialym nalotem- czyli mieszanka zbyt uboga. Wg na świecach nie powinno być żadnego nalotu, a tym bardziej przy jeździe na gazie. Przypuszczam, że silnik podbiera olej i nalot prawdopodobnie to efekt jego spalenia. Jest mozliwosc zmiany ustawien...
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
Sondę sprawdza się w grupie 31 albo 33, tutaj pokazuje ci tylko że masz ubogą mieszankę. Może być nieszczelność w układzie dolotowym albo małe ciśnienie paliwa czy coś. A grzałkę łatwo sprawdzić omomierzem, ale to nie wpływa na pracę silnika.
chciałbym założyć sekwencje na dotryskach benzyny. sterownik kme nevo ma taką funkcje która się sprawdza i się nie spalą ale nie mam czasu benzynowego bo wtryskiwacze benz. mają 4 ohmy i sterownik głupieje. wiem że nikt nie zakłada gazu do tego auta ale my chcemy być pierwsi. wtryski nie są drogie podobnież jak by coś. a auto jest testowe nasze więc...
Na stole tylko grzałka i tylko rezystancja ok 15 ohm bosch Na aucie oscylacja od 0 do 1 V, chyba ze sonda 5V to od 0 do 5V i oscylacja nie sygnał kwadratowy jak ktoś pisał. Sonda szerokopasmowa, czyli pompa tlenu, czyli 5 kabelkowa. teoretycznie nieda sie jej sprawdzić miernikiem, praktycznie (choć nigdy nie stosowałem tego bo to bez sensu) mozna zmiezyć...
Przejdze. Druga sonda sprawdza pojemność tlenową katalizatora.
Z cenami sond 500 MHz nie jest tak źle jak (at)januszkk1 mówisz: To dobrze, bo jak się tym interesowałem 20 lat temu to były tylko tektronix-sy z koszmarną ceną. Tektronix dzisiaj również oferuje głównie wysokie ceny, mam takie wrażenie. Te co podawałem były z TME, więc też nie najtaniej-jak-się-da. Aż może sobie kupię :) O ile się rachunki pasma są...
Sonda nie ma nic do przełączania na gaz. Do prawidłowej pracy na gazie owszem, chociaż w wielu przypadkach gazownicy, żeby mieć spokój nie podpinają sondy pod sterownik gazu. Zamiast miernika użyj żarówki 21W do sprawdzenia elektrozaworów. Ich uruchomienie następuje wcześniej niż przełączenie na gaz. TO już robi sam sterownik odłączając wtryski benzyny...
W moim przypadku będzie to pojemność pasożytnicza sondy czyli pojemność pasożytnicza przewodu oscyloskopu (linia transmisyjna) - 100pF pojemność wejścia oscyloskopu - około 20pF i pojemność pasożytnicza rezystora 9Meg ohm w sondzie z 15pF pewnie. W ustawieniu 1:10 będziesz miał 15pF co jest akceptowalne, 1:1 jest dużo większa pojemność, ale trochę...
Szanowni koledzy, druga sonda lambda - ta za katalizatorem służy tylko i wyłącznie do oceny sprawności katalizatora. Nie wiem co i po co miałaby dokonywać jakichkolwiek pomiarów w połowie układu wydechowego. Nic nie reguluje, na nic nie wpływa, a jedynie ostrzega kierowcę o uszkodzonym katalizatorze. Jej sygnał nie służy w żaden sposóbb ECU, a jjedyny...
Ja montowałem na życzenie klientów 5W/12V i chodzą do dziś, błędów już nie generowało. Aby nie świeciło obwijam szmacianą izolacją. Bank - odnosi się do silników V, może być Bank 1 lub Bank2, czyli lewy lub prawy rząd cylindrów. W rzędowych zawsze tylko Bank1. Sonda 1 - to sprawdzająca tlen w spalinach, a Sonda 2 sprawdzająca wydajność katalizatora....
Pierwsze co zrobiłem podłączyłem tel do echosondy I użyłem apki network scaner znalazłem port 50007 tcp Napisałem 2 kody proste 1 kod stacji z klientem #include <WiFi.h> const char* ssid = "Deeper PRO+ C261"; const char* password = "12345678"; const char* host = "192.168.10.1"; const uint16_t port = 50007; WiFiClient client; void setup() { Serial.begin(115200);...
quote="mirek1179"]od kiedy sondę sprawdza sie oscyloskopem???... tak od 10 lat robie każdego jednopunktowego motronica i nigdy nie było problemu!! błąd w sterowniku musi być!!!zrób tak i bedzie po problemie!!![/quote] A w zakładce "Oscyloskop" programu Bingo-M co sprawdza sondę jak nie oscyloskop??? A zwiększone zuzycie benzyny w stosunku do zużycia...
ZNOWU?!?! ktoś woltomierzem sprawdza sondę? To nie jest półprzewodnik typu dioda prostownicza! Napięcie sondy waha się 10 razy na sek. a miernik uśrednia tylko te wyniki! Dla miernika sonda będzie zawsze pokazywała napięcie względem alternatora a nie mieszanki! (praktyka nie teoria pomagają innym...) Czy problem z tym, żeby jechać na stację diagno....
Panowie fachowcy, udowodnic wam, że jesteście do niczego? Proszę bardzo- widzicie tam temperatura silnika 24 stopnie? Więc wpierw byście go zjebali za to, że sprawdza działanie sondy na zimnym silniku.
druga sonda sprawdza prace katalizatora. zrób analize spalin, sprawdź zasilanie na grzałke sondy i zmierz jej oporność.
Emeryt Z całym szacunkiem do twojej wiedzy. Spotykamy sie już 2 raz przy podobnym poscie. 1 sonda wspólpracuje w katem. Dlatego oscyluje zeby kat mial raz paliwo raz tlen. Kata moze nie być i 1 sonda dalej bedzie oscylować. Co do 2 sondy, jak wszyscy wiedzą to jest sonda która sprawdza kata. 2 sonda przy sprawnym gorącym kacie i składzie CO 0,0≥...
Przeteoryzowałeś , na pewno sonda stygnie więc zmniejsza się ale silnik nie staje w miejscu, wykona jeszcze kilka suwów i dorzuci powietrza. Prościej sprawdza się sondę zmieniając jej warunki pracy. Żeby wzbogacić mieszankę i zubożyć wystarczy "przegazować", nim silnik wkręci się mieszanka będzie bogata, a jak schodzi z obrotów uboga, można dodać paliwa...
W książce "napraw sam" jest na pewno pomyłka, bo sonda przed katem jest sondą kontrolującą jakość spalin i na podstawie jej wyników komp benzynowy koryguje dawkę paliwa i jej napięcie buja się od ok. 0.2V do do ok 0.8V (coś jakby sinusoida). Sonda za katem sprawdza działanie katalizatora i jej napięcie (przy sprawnym kacie) nie ma już takich wahań i...
Ja polecam wywalić aktuator, wstawić register, wyregulować reduktor i register na afr w okolicy 14-14.4, wstawić ponownie aktuator i wyregulować bingo tak by sonda ladnie oscylowala. Sprawdza się ładnie i auta mało palą gdy aktuator pracuje w najmniejszym możliwym zakresie.
W większości aut możesz sondę za katalizatorem wyłączyć programowo -ona jest wyłącznie do kontroli sprawności katalizatora.- nie ma wpływu na spalanie!!! Najwiekszy wpływ sondy lambda na zuzycie paliwa jest tylko na biegu jałowym(dlatego dawniej były osobne dysze biegu jałoweg- niskie obroty) jesli chodzi o odroty nominalne to sonda ma mały wpływ (przeciez...
Po pierwsze to sprawdza się co widzi sterownik. Jak on widzi pracę sondy. Druga sprawa to tylko sonda dedykowana. Już nie raz okazywało się że sonda uniwersalna różni się od oryginału. Nr z sondy i taka samą trzeba kupić. Potem szukać problemu. Kupowana w ASO. Sonda DOX-0405 Denso. W ecu volvo nie idzie wyświetlić parametry sondy 1 na kolektorze, nie...
CO2 powinienes miec max 3.5 i to bez kataliztora, sonda lambda tez ma za wysokie wartosci. Sprawdz sobie sonde lambda bo chyba jest uszkodzona. Gdzies pisali tu na forum jak sie sprawdza ja. Wymien ja szybko po ci budzet to zrujnuje, 15l przy tym silniku to chyba drugie tyle niz powinien palic. Jeszcze jedno nie kupuj zadnych podrobek. Powodzenia.
.Sonda lambda i blokada zaplonu.Sonde wymieniłem Jak jest błąd sondy lampda to się sprawdza czy ta sonda rzeczywiście jest uwalona. Wórnie dobrze może być stuknięta pompa a co za tym idzie jest za niskie ciśnienie paliwa. No ale niektórzy mają problemy z logicznym mysleniem.
Sondę sprawdza się dedykowanym sprzętem do fiata (lub profesjonalnym uniwersalnym), oscyloskopem, miernikiem analogowym lub dobrym cyfrowym, a jak ktoś kumaty to i "linijką diodową" od biedy...czym ty dysponujesz nie wiem. Nie mam książek tego autora, ale myślę, że ci zamącił w głowie na temat sondy Teorii na temat sondy jest tyle ile autorów... Na...
Sonda ta pierwsza bo ona reguluje dawkę dla PB. Druga sprawdza katalizator i zwykle wolno reaguje ale nas interesuje przed katalizatorem. Nie wiem jakie masz kolory i ile. Niestety trzeba poszukać, podaj ile i jakie masz kolory może się coś pomoże w szukaniu pod co się podpiąć. A jak samemu to miernik i mierzyć gdzie napięcie skacze.
czuć spalinami z rury wydechowej? W momencie zwiększonej dawki paliwa sonda sygnalizuje bogato, sterownik zmiejsza dawke, sonda wykryje ubogo, sterownik zwiększa dawke. Zwykłym miernikiem słabo sprawdza sie sonde, jednak Twoje obserwacje sugerują na prawidłowe działanie sondy pomimo nieprawidłowej dawki paliwa. Można by obstawić sonda źle wskazuje i...
Druga sonda jest diagnostyczna , sprawdza jak pracuje katalizator - sprawny lub nie. Na tej sondzie nie bedzie podobnego napiecia odniesienia jak na pierwszej. Ma pracować w granicach o,4 do 0,55 , ale napewno to wiesz.
To jak sie sprawuje druga sonda za katalizatorem tez duzo rzutuje na jego prace bo powinna miec podobne napiecia jak ta przed po rozgrzaniu. Jesli znaczaco odbiega od tej pierwszej to jest cos nie z katalizatorem. . Troszkę sprostuję. Sonda za katalizatorem faktycznie sprawdza stan monolitu katalitycznego ale jej napięcie powinno być w miarę stałe...
sonda lambda sprawdza sprawdza sonda lambda sprawdza temperatura sonda
awaria ekspresu philips silnik elektryczny zwolnienie obrotów antena zewnętrzny modemu gniazdo
projektant instalacji elektrycznych interfejs multidiag
Zasięg sygnału 4G LTE: czynniki i praktyka Czy BD912 może zastąpić 2N6491? Porównanie parametrów