Do pompki idą dwa przewody podpisz na krótko i ma działać a miernikiem sprawdzasz uzwojenie na tych dwóch parach ma być przejście. To jest zwykła cewka a jak śmierdzi to kosz. Podłącz żarówkę zwykłą pod przewody co idą do pompki i włącz wirowanie żarówka będzie świecić np. Żarówka 40w zwykła z ,, drutem " W środku
Chciałem się upewnić bo na youtube o zgrzewarkach są takie filmy co mają tak nawinięte przewody i to im się pewnie sprawdza.
wirnik chodzi lekko, ten wiatrak ma 3 stopnie obrotów: małe, średnie i duże, sprawdzałem uzwojenie i ma przejście. Jak mogę sprawdzić kondensator ?
Powodem palenia się tych tranzystorów jest często uszkodzenie trafek wysokiego napięcia albo kondensatorów wysokonapięciowych obok nich - a pierwotną przyczyna wszystkiego wypalone, uszkodzone świetlówki. Transformatory - sprawdzamy oporności uzwojenia wysokiego napięcia - powinny mieć zbliżoną wartość.
Witam, sprawdzałem uzwojenie i jest spalone. Chciałeś to dać nawinąć, ale niestety stwierdził elektryk, że nie da się za cienkie uzwojenie.
Czujniki zasilacz z 5V i sprawdzasz miernikiem kręcąc kołem. Uzwojenie miernikiem. A magnesy trzeba zajrzeć do silnika fizycznie.
Witam Ja bym zrobił tak: - odłączył rurkę miedzianą po stronie tłocznej sprężarki przed zaworem odciążającym - zdjąłbym osłonę przewietrznika z tyłu silnika - za pomocą żabki nastawnej - narzędzia sprawdziłbym czy wał obraca się bez problemu (nie kręcę za przewietrznik ) , pewien opór musi być, ale nie duży i albo jest dobrze albo zatarta lub zablokowana...
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
wątpię żeby wina leżała po stronie uzwojeń :| . Wątpiącym dobrze radzić ... znasz to ? ? ? Znajomy ma identyczny model, w którym sprawdzałem uzwojenie omomierzem i w obydwu silnikach jest tak samo, z tym że u niego wirnik kręci się jak należy a u mnie szaleje :( Sprawdzanie omomierzem uzwojeń - na przypadek przebijania pomiędzy zwojami przy zasilaniu...
Sprawdzasz przejście między uzwojeniem a żelazem w którym druty są włożone, najlepiej jak najmniejszą żarówką. Żarówka ma nie świecić.
Witam, Kupiłem jakiś czas temu ze złomu pilarkę stołową (niestety nie znam modelu ani firmy). Pilarka nie miała ani szczotek w silniku ani trzymaczy, więc zamówiłem takie jakie by tu na oko pasowały. Dziś to wszystko zmontowałem ale przed włączeniem silnika sprawdziłem jeszcze opór na uzwojeniu wirnika. Omomierz załączyłem na przewody wychodzące z silnika...
Hallotron sprawdzałeś? Nie grzeją się uzwojenia silniczka? Jak układ drivera silnika?
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Po pierwsze sprawdź włącznik. Uzwojenie sprawdzałeś miernikiem na oporność? wspominasz coś o napięciu, a chodzi o sprawdzenie ciągłości przewodnika w uzwojeniu, co możesz sprawdzić mierząc rezystancję. I miernikiem na rezystancję sprawdź czy włącznik zamyka obwód. To że dochodzi do niego napięcie to nie wszystko, ja jest włączony to powinno odchodzić...
Sprawdzałeś uzwojenia czy nie są uszkodzone lub zwarte między sobą lub do odbudowy? Pompa ta prawdopodobnie posiada trzy uzwojenia podobnie jak silnik trójfazowy lub BLDC. Sprawdzenie rezystancji uzwojeń w przypadku ich niskiej rezystancji może błędnie sugerować ich zwarcie. Trzeba też sprawdzić czy wirnik pompy lekko się obraca. Mogą faktycznie być...
Raczej kable. Co znaczy konkretnie wypadanie zapłonu? Cewka jest na dwa cylindry? Sprawdzasz rezystancję uzwojenia niskiego napięcia i wysokiego. Wysokie do minusa po stronie niskiego. Minus jest wspólny. Nie znaczy to jednak, że cewka nie ma przebicia. Możesz tez zobaczyć kolor iskry. Miałem problem kiedyś, że silnik szarpał okazało się, że pęknięte...
Więc zacznij sprawdzać uzwojenia, a potem czujniki hala.
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Tak delikatnie zapytam. Czy przypadkiem ten dławik nie powinien mieć rdzenia ze szczeliną? Parametry rdzenia fajnie się sprawdza oglądając przebieg prądu uzwojenia na oscyloskopie cyfrowym jako One-shoot. Pięknie widać moment nasycenia się rdzenia.
nie zawsze miernikiem da się sprawdzić diody miłem takie przypadki miernik pokazywał że są dobre a ładowania nie było po wymianie mostka ładowanie wróciło do normy. Napisz jak zachowuje się kontrolka ładowania, co z uzwojeniem sprawdzane?
(at)bartosz789 Tak. Jest kilka metod sprawdzania początku i końca uzwojenia opisane na Forum.
Ten płaski element umieszczony na stojanie to opornik 3 omy . Aby wyjąc uzwojenie stojana , nalezy mechanicznie usunąc tą jak piszesz "masę " , następnie przeciąc uzwojenia na czołach i wyjąc delikatnie połówki uzwojenia ( można podgrzac ) , jednak zywice mocującą uzwojenie usuwamy uprzednio na zimno . Przejściami wyprowadzeń mozna się w momencie demontarzu...
Ja sprawdzam tak oglądam uzwojenie czy nie ma podgrzanego drutu i ma przejście między cewkami i uważam ze sprawny, w 90% się sprawdza bo winny przeważnie jest wirnik włącznik szczotki lub kabel.
Sprawdzałeś uzwojenie, czy nie jest przypadkiem uszkodzone?
Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
Jak dam 90% krycia to wyjdzie max 700-750V z tego uzwojenia. Sprawdzałem Z silnika 220V/ 380v też jedną zrobiłem kiedyś... 85% krycia i napiecie 450V jałowe.. Czyli wszystko w normie.
Tak wszystkie fazy dochodzą. Sprawdzałem uzwojenia jedynie za pomocą multimetru. Każde z nich miało około 2,5. Jeśli byłby przewód uszkodzony to fazy by dochodziły?
Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Coś nie jasne te Twoje pomiary. Ile masz wyprowadzeń z silnika, 3 czy 4? Jeszcze raz pomiar rezystancji na wyprowadzeniach, każde z każdym. Podwójne druty w uzwojeniu niech Cię tu nie interesują.
Sprawdzałem omomierzem na uzwojeniu wtórnym tam gdzie dochodzi 230V i nic! Tam gdzie dochodzi 230V to jest UZWOJENIE PIERWOTNE!!! Jak już wcześniej zauważył kolega grzechhh. Mylisz pojęcia, sprecyzuje dokładnie gdzie gubi ci się napięcie, bo nikt nie będzie wstanie ci pomóc. Ten transformator ma kilka uzwojeń wtórnych, czy na którymkolwiek coś się...
Tak przy okazji ile powinny mieć uzwojenia cewki? Sprawdzałem nową, one są przylutowane do rdzenia cewki więc mają zwarcie "w pakiecie". Samo uzwojenie nn pokazuje 0.2ohm, uzwojenie wn ma 2.5k ohm
Bosch gbh 2-24 dsr. Tylko po co to? Ponawiam pytanie... jak wyciac transformator żeby można było nim sprawdzać uzwojenia?
po zorientowaniu się że indukcja magnetyczna wirnika w takim układzie będzie zero - szybko zrezygnowałem z tego pomysłu To zorientowanie polegało na doświadczalnym pomiarze. Moje rozmyślania prowadzą do wniosku, że tak nie będzie ale to było tylko kilka minut i kartka papieru. Ten silnik ma pracować jako generator i zachować funkcje silnika czy tylko...
Sterownik bramy somfy freevia 600 - brak zasilania Witam, W moje ręce trafiła płyta Somfy freevia 600. Objaw jest taki, że po podłączeniu zasilania płyta nie daje oznak życia - nie świecą i nie migają żadne diody sygnalizacyjne. Na dużym kondensatorze na stronie wtórnej jest 30V, na małym jest 0,8V. Sprawdzając uzwojenia wtórne transformatora omomierzem...
A sprawdzałeś uzwojenia silnika induktorem na przebicie do masy ?
Więc należy podejrzewać uszkodzenie uzwojenia wtórnego L2 lub też nieprawidłowe jego uziemienie. Sprawdzałeś omomierzem rezystancję cewki?
sprawdzałem uzwojenie nie ma przerwy, jak sprawdzałem prądnice zwierając styki 18 ,16 i podłączając pod + akumulatora to prądnica kręciła się zgodnie ze strzałką na obudowie, więc prądnica raczej się nie rozmagnesował bo kręciła się w dobrym kierunku.
A pętlę sprzężenia zwrotnego masz odłączoną jak sugerował sysławek ? Wzmacniacze zawsze uruchamiamy bez pętli i jeśli działają dobrze to nie lutując a dotykając końcówką przewodu sprawdzamy do którego końca uzwojenia TG powinna być dołączona. Być może zamiast ujemnego wprowadziłeś dodatnie sprz. zwr. i ze wzmacniacza zrobił się generator.
Zmierz ich rezystancję i lepiej już nie sprawdzaj czy grają, bo tak można uszkodzić uzwojenia cewek. Jak pomiar wykaże okolice 6,5-7 om, to powinny być dobre. Pozdrawiam.
Sprawdzałem uzwojenia testerem rezonansowym jak narazie mnie niezawódł.
Termik T3 można sprawdzić w sposób następujący: 1. Omomierzem zprawdzasz przejście między przewodami lub zaciskami kostki do termika. 2 zwierasz końcówki uzwojenia i sprawdzasz induktorem o napięcieu 250 V rezystancję izolacji pomiędzy termikiem a uzwojeniem. Jak będzie dobrze to znaczy, że nic się nie stało. Termika nie da rady wymienić bez ingeręcji...
Ustal które to uzwojenie pierwotne. Zazwyczaj nawijane jest jako pierwsze na karkasie. Czyli wybierasz to, którego końcówka jest najniżej. Za pomocą omomierza (np. multimetr) sprawdzasz jeszcze, czy to wytypowane uzwojenie ma największą oporność. Jeżeli masz to ustalone, to podłączasz zasilanie przez dedykowany bezpiecznik (jak w Amatorze 2). Wtedy...
A sprawdzałeś uzwojenia czy któreś nie ma przebicia do masy lub nie jest przegrzane.
Umiesz miernikiem stwierdzić co się uszkodziło w tym transformatorze, uzwojenie pierwotne, czy wtórne. Może zapomniałeś podłączyć zasilania przy sprawdzaniu napięcia.
Miernikiem sprawdzałeś przejścia przez uzwojenia? Patrząc na kolor lakieru izolacji można wywnioskować że spalony. Dwa uzwojenia: jedno robocze, drugie rozruchowe.
Pewne odpowiedzi wołają o pomstę do nieba O ile pierwotne uzwojenie sprawdzimy na ciągłość bez wylutowania transformatora To sprawdzając uzwojenia wtórne OBOWIĄZKOWO odlutować należy , w tym akurat przypadku przynajmniej dwa przewody
Jedyna sugestia to taka, żebyś oddał ją do naprawy komuś bardziej doświadczonemu. Sprawdzanie uzwojonego miedzią dławika omomierzem?
Zakładając, że to typowy rdzeń EI56 o grubości pakietu 2,6cm to uzwojenie pierwotne, podaję tak z marszu, będzie bliżej 2000zwojów. Skąd wziąłeś ten rdzeń, skąd wziąłęś ilość na pierwotnym tylko kilkadziesiąt zwojów, to naprawdę trafo, które było wcześniej zasilane z sieci 230V? Np. rdzeń EI84 (szerokość blachy 84mm, grubość pakietu ok. 40mm typowe...
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
gwałtownie rozładowuje się przez uzwojenie pierwotne transformatora impulsowego zabocznikowane diodą Diodę sprawdzałeś? Może ona jest wadliwa i zwiera pierwotne. Na uzwojeniach zarówno pierwotnym jaki i wtórnych amplituda wynosi zaledwie kilkanaście mVss. Mierzyłeś przy odłączonych obwodach wtórnych? Jeżeli nadal będą tak marne wyniki, to podejrzewałbym...
W stojanach silników prądu stałego często zdarza się że bieguny magnetyczne są pomylone. Aby to sprawdzić robię to następująco: woltomierz napięcie stałe łącze z cewka np stycznika, cewkę kładę na nabiegunnik i sprawdzam w którą stronę wychyli się wskazówka w momencie załączenia napięcia (zawsze to robię za pomocą starego woltomierza) następny nabiegunnik...
sprawdza uzwoi wirnik sprawdza uzwoi stojan sprawdza mosfet
płyta grzewcza ariston ułożyć ziemi rysunki montażowe
interfejs diagnostyczny interfejs diagnostyczny
Moment dokręcania głowicy VW Golf 3 1.9 Diesel Falowanie napięcia na biegu jałowym Ford Focus MK1