http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
najprościej to rozmontować układ i dioda po diodzie sprawdzać spadek napięcia na diodzie będziesz miał ok 500-700mv oczywiście sprawdzasz ustawiając multimetr na pomiar diod
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Ciekawa sprawa, gdyby każdy elektronik sprawdzał diodę żarówką.... Od tego ma miernik. A w nim opcja sprawdzania półprzewodników (nie mylić z omomierzem).
Wirnik na "przejscie" czy może przerwe/zwarcie? Jak już miałeś rozebrane trzeba było posprawdzać jeszcze diody prostownika głównego i wzbudzenia. Regulator ma zacisk D+ (lampka) ?
Na 99% tak sprawdź jeszcze miernikiem na teście diod wtedy będziesz wiedział czy uszkodzona jest 1 z diod czy więcej.
siemka mam maly problemik. jak mozna szybko i sparwnie domowym sposobem sprawdzic regulator napiecia i diody ???:|
Tego jeszcze nie wiem bo scania nie stoi na naszym kanale a daleko na placu na stacji paliw.Ale sprawdze go. Dodano po 2 Taki przekaznik mam jest koloru zielonego.sprawdzalem zasilanie ma ten przekaznik.miernikiem wziolem na sprawdzanie diody i w jedna strone miernik pokazal okolo 730 na obydwu przekaznikach.Kiedy je odkrylem te przekazniki i odpalilem...
Nie ma co sprawdzać 99 % diody do wymiany.
W jaki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze w alternatorze za pomocą miernika?
czesc mam pytanko czy w altenatorze da sie wymienic diody i czy jest to trudne bo wymienilem szczotki z regulatorem i nadal mi sie swieci ladowanie
Witam Regulator napięcia łatwo sprawdzić: silnik pracuje i napięcie na akumulatorze powinno być w okolicach 14 V na pewno więcej niż 13V nawet jak światła są załączone. (proszę również pomierzyć napięcie zmienne nie powinno być. Nic Pan nie pisze o wyczyszczeniu podłączenia do akumulatora. Alternator moim zdaniem również powinien mieć masę, ale ja dawno...
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Witam wszystkim chciałbym zapytać jak sprawdzać alternator, piszcie jeżeli coś jest nie tak w moim. Diody są ok, wylutowałem wszystkie i sprawdziłem je przez żarówkę. powiedzcie czy tak powinno być jak na rysunkach??
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy.
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Znalazłem u siebie pare alternatorów i pomyślałem żeby w jakiś sposób je naprawić . W necie znalazłem pare artykułów na ten temat i dowiedziałem sie że najczęściej siadają diody wysokoprądowe albo niskoprądowe . Pierwszy problem polega na tym że nie wiem jak sprawdzić która dioda jest popsuta , podobno miernikiem można prosto to sprawdzić ale nie wiem...
potrzebuję oznaczenia diód w alternatorze do poloneza 1.6GLi 95 r. popsuła mi sie jedna z diód wzbudzających i nie wiem jaką kupic. Nie wiem też jak dokładnie je sprawdzić. Proszę o pomoc
https://obrazki.elektroda.pl/5567570800_... sachema instalacji alternatora jak sprawdzić żarówkę bez wyjmowania z deski rozdzielczej. Gdy odepniemy przewód o regulatora napięcia w miejscu D i złączymy go z masą powinna zaświecić. jeżeni nie prawdopodobnie jest przepalona
Mam zepsuty alternator i mechanik powiedział że są zepsute diody ale on jeszcze takich nie widział i nie może ich nigdzie dostać. Zrobiłem zdjęcia i podaje linki: (umieściłem na serwerze) http://dreamtrip.prv.pl/1.JPG http://dreamtrip.prv.pl/2.JPG http://dreamtrip.prv.pl/3.JPG chodzi mi o to co to za diody, gdzie je można dostać i ile mogą kosztować....
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Czy poradzę sobie sam z wymianą tych diod i czy można gdzieś kupić takie.Obecnie ładuje mi przy włączonych urządzeniach 13.6 czy to dość czy powinno być więcej.Mam akumulator 2 lata a nie trzyma przy mrozach nawet 2 dni.Jak prosto sprawdzić czy diody są dobre i regulator.Proszę o pomoc.
W Polonezie Caro 96 cały czas świeci się lampka kontrolna braku ładowania akumulatora, napięcia na alternatorze pomierzone wynoszą ok 14,5 V . Alternator miał wczesniej wymieniane szczotki i było wszystko w porządku. Moja prośba jest taka proszę o podpowiedź gdzie szukać usterki albo proszę o pomoc w odszukaniu schematu elektrycznego tej części .
Witam. Pytanie jak w temacie - alternator ( kombajn) przestał ładować. Nie wiem jak się do niego zabrać - jak zmierzyć diody , regulator napięcia i pozostałe elementy pod kątem uszkodzeń? Alternator 24V. Dysponuję multimetrem, żarówkami, zasilaczem laboratoryjnym.. Proszę o porady. Czy pomiar diod miernikiem jest miarodajny czy badać je żarówką i zasilaczem?
Witam Mam problem z alternatorem ciagnikowym od MF255 (alternator oczywiscie 12v). Wyglada na to, że alternator nie ładuje do konca, bo kontrolka ladowania nie gasnie do konca lecz leciutko swieci... W czym tkwi problem? Czy przyczyna moze tkwić w niesprawnych diodach? Jak mam je sprawdzić? Moze to wina za krótkich szczotek albo regulatora napiecia?...
Witam. Na samym początku wspomnę, że problem z elektryką jak i ładowaniem w kombajnie zbożowym FORTSCHMITT E514 jest przeze mnie zwalczany już sporo roboczogodzin poprzez przeszukiwanie instalacji, sprawdzanie elementów powiązanych z ładowaniem jak i na czytaniu forum i przeglądaniu różnych schematów dla instalacji 24V z alternatorem 6 diodowym. Alternator...
A może być uszkodzenie "przebicie" jednej z diod dodatnich - tak łopatologicznie: tych zwróconych grotem do zacisku "30" na obrazku. No, albo odwrotnie jedna z nich włożona. Spójrz Kolego na rysuneczek jaki wstawiłem. Jeśli diody są wmontowane polaryzacją tak jak na obrazku, zrozumiałe jest, że napięcia tam być nie może - jeśli jest wszystko dobrze...
Do mederatorów forum prosze o usówanie postów takich d.. jak mario1982 gdzie sadza że to przez twoje sprawdzanie ładowania odłączeniem aumulattora podczas pracy śilnika sam se je mogłeś uszkodzić gdzie ja ci tak napisałem szlak mnie trafia jak takie ciołki za pszeproszeniem pisza. która dioda może być uszkodzona Nie chodzi mi tu o która z 9 lecz która...
Witam. Przepraszam że zawracam głowę sprawą która dla niektórych jest trywialna ale niestety potrzebuje pomocy a nie znalazłem informacji w google. Do rzeczy. Pacjent to alternator od vectry B firmy Delphi z 6 diodami. Chciałem sprawdzić regulator napięcia bo ładowania nie było w ogóle i świeciła kontrolka od ładowania. http://obrazki.elektroda.pl/4104334200_1...
Rzekłbym-niewybaczalnym błędem sprawdzania diod w alternatorze jest pomiar miernikiem.Jak przedmówca słusznie zauwazył-jedyny miarodajny test to pod obciążeniem.
Tak jak się sprawdza diody miernikiem ale rób to żarówką bo miernik może przekłamać. Ma zaświecić w jedną stronę w drugą ma nie świecić. Sprawdzasz tak wszystkie diody w mostku.
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Diody sprawdzałem miernikiem ustawionym na badanie diod. Wszystkie 9 przewodzi tylko w 1 kierunku To sprawdzanie jest nic nie warte. Diody mocy w alternatorze sprawdzamy dużej mocy (np 55W) żarówką i akumulatorem, a nie miernikiem. Trzeba te 5A przynajmniej wymusić.
Z tego widać, że mimo przebicia, element pozostaje nieliniowy (co nie jest częste, zazwyczaj palą się na zwarcie <1 Om). Najlepiej było by mierzyć, przy wyższych napięciach, niż działa typowy test diody. Takie uszkodzenie by wyszło, gdybyś naładował bramkę z baterii i sprawdził czy przewodzi D-S, w sprawnym tranzystorze stan naładowanej bramki utrzyma...
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
diody alternatorów tak się sprawdza, bez obciązenia lub pod miernikiem może się okazać całkiem sprawna. Dalej-aby je sprawdzić w alternatorze należy odpiąć stojan. Urządznie do sprawdzania diod alternatora wymusza przez diodę przepływ prądu o natężeniu około 20A, w pratyce warsztatowej wystarczy mniej, np 2A. bywa tak, że -dioda ma poluzowane wyprowadzenie...
Tu masz jak sprawdzisz diody w alternatorze na filmiku jest mostek 6 diodowy u ciebie będzie 9 diod ale zasada sprawdzania taka sama , może ci to pomoże pozdrawiam . https://youtu.be/UlavAPK_Wgo
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Naprawione. Kolega grala1 mega pomógł. Źle po prostu mierzyłem. I dlatego tylko trzy diody sprawdzałem.
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Do Twojego celu mógłbyś użyć diody do alternatora. Z pewnością wybrałbyś jakiś tani mostek, nawet używany, przy okazji sprawdzając, po symbolach diod, dane odnośnie napięć i prądów znamionowych. Ilustrację w/w propozycji przedstawia np. link: https://www.google.pl/search?safe=off&bi...
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Dla uściślenia, tak jak pisałem, oznaczenie 7321-9872-90, na zdjęciu na końcu jest R zamiast 0. Na ohm nie sprawdzisz, multimetr musi mieć znaczek diody. Mam sprawdzanie diod na multimetrze (na Ω), a pewnie lepiej zmierzyć na V przy obciążeniu. Da coś test na obciążeniu? Przy teście diod w obie strony mam OL (out of limits). Alibaba: jej napięcie przebicia...
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
# carrot: Rozumiem że demontuję płytkę, Akku podpinam zamiast uzwojeń stojana, żarówką sprawdzam gdzie się pojawi napięcie. Potem podpinam akku odwrotnie i sprawdzam kolejne diody. Dzięki!
Oscyloskopem szybciej się diody sprawdza.
Nie sprawdzał alternatora? Jego diod? Jarzy się może kontrolka akumulatora w ciemnościach? Coś mi świta, że miałem podobne objawy, ale to już mi robił elektryk, z opisu oddającego mój alternator, właśnie poszła dioda. Któraś z małych, bo miał ją tylko dolutować?
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
Alternator najprościej można sprawdzić multimetrem na zakresie do sprawdzania diod. Poszukaj schematu dowolnego alternatora w necie i wszystko zrozumiesz jeżeli nie jesteś przysłowiową "blondynką".
Ja mam na stole zasilacz 12V i żarówke 21W zakonczone długimi kablami z "żabkami". W ten sposób sprawdzam diody w alternatorze. Oczywiscie po wczesniejszym odlutowaniu mostka od stojana. Nie polecam sprawdzania diód multimetrem ,lepiej sprawdzić je pod obciążeniem. Robie tak od lat. Stojan sprawdzam przez żarówke na 220V czy niema przebicia na mase....
Amperomierz i bezpieczniki a dopiero rozebrać alternator i sprawdzać diody. A jakby trzeba było go rozebrać to należałoby przy okazji sprawdzić stan tulejki komutatora i łożyska.
viper555 nie pamiętam jakiej marki mam alternator ale wyjaśnij mi jak się sprawdza ten mostek albo diodę.
diody są na wcisk a radiatorem jest cały korpus alternatora chłodzony cieczą :) coż kupie dzisiaj diody i będę sprawdzał już na zmontowanym alternatorze jak zachowuje się napięcie w aucie przy kolejnych odbiornikach może to coś da :(
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
Rozumiem, że powinienem je sprawdzać poza układem, czyli konieczne jest wylutowanie. W zwykłym sklepie z częściami elektronicznymi kupię diody wysokoprądowe do alternatora (te "pastylki")? Zabrać się najpierw za sprawdzanie prostowniczych czy prądowych. Które częściej padają, bo nie chciałbym niepotrzebnie wylutowywać jednych z nich.
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Co to są "diódy"? Czy z tej naklejki, widocznej na ostrym i czytelnym zdjęciu, można odczytać model alternatora? Sprawdzałeś ile diod jest na mostku? Sprawdzałeś czy szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem? Sprawdzałeś czy szczotki są izolowane od masy?
A co się dzieje z altkiem? Diody żarówką 55W sprawdzaj.
Niesamowite?! Tyle, że jest dokładnie odwrotnie. https://obrazki.elektroda.pl/3614567100_... Litera A w oznaczeniu = anoda na drucie, katoda na "kapslu". Litera K w oznaczeniu = katoda na drucie, anoda na "kapslu". A ten: "W alternatorze mam diody z opisami na spodniej czesci 076 862, nie ma tam literki ani A ani K" problem, rozwiązujesz...
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy. Diod alternatora nie sprawdza się miernikiem. A odłączałeś stojan przed sprawdzeniem diod czy z podłączanym stojanem sprawdzałeś?
sprawdzanie alternator sprawdzanie diody prostowniczej sprawdzanie diody miernikiem
suszarka edh97981w sterowanie przez telefon komórkowy samsung pralka buczy
zasilacz beztransformatorowy vestel 17ips72
Lokalizacja bezpiecznika świateł w skuterze Zipp Jak wpisać współrzędne w Google Maps?