Szczotkiki silnika sprawdzałeś ?
Sprawdzałeś silnik? Niektóre pralki po zablokowaniu drzwiczek robią parę ruchów silnikiem i dopiero pobierają wodę.
Coś sprawdzałeś? Zaglądnij do szczotek silnika.
Po wymianie szczotek sprawdzałeś silnik poza pralką czy działa?
co dalej sprawdzać. - szczotki silnika.
Silnik sprawdzałeś?
Czy pralka sygnalizuje jakiś błąd (miganie gotowa ile razy). Powinna być słyszalna praca silnika pompy jak ją sprawdzasz OK?.Pozdrawiam.
A prądniczkę tacho sprawdzałeś?
Uszkodzona elektronika nawet nie musisz sprawdzać tego silnika.
Skoro wypuszcza wodę to ją musi pobierać. Czyli nabierze wody i stoi, czy tak? Jeśli takie są objawy to do sprawdzenia ten moduł: https://north.pl/karta/modul-silnika-do-... Należy również sprawdzić czy programator podaje zasilanie na moduł silnika: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci...
Pomyliles sie przy zwieraniu triaka (stad ten spalony opornik)Triak jest na pewno uszkodzony Mozesz zastosowac jakis BTP 16.Zwieranie triaka to nie jest najlepszy pomysl na sprawdzanie silnika
Sprawdź obwód sterowania silnikiem, triak sprawdzałeś ?
Przy pralce Jeszcze nie byłem elektryk ponoć wyciągnął silnik i sprawdzał wszystko silnik ponoć okej. Sprawdzę grzałkę i dam odpowiedź.
A silnik sprawdzałeś?
Witam. Grzałkę sprawdzałeś, silnik obraca?
Wodę wypompowała. Co do rodzaju silnika, to po czym mam poznać jaki jest, bo się na tym nie znam? Pozdr. po dźwięku :wink: silnik klatkowy pracuje całkowicie bezgłośnie a komutatorowy świszczy, piszczy, trzeszczy, szeleści, gwiżdże i bóg wie co jeszcze ( przynajmniej w tym typie pralki :wink: ) ale nie musisz tego sprawdzać, gwarantuję że w tej pralce...
Sprawdzałeś silnik poza pralką [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... z tym ?
Silnik OK, masz problem z modułem, około 300 zł :( Wszystko się zgadza. Pisałem o tym w swoim pierwszym poście. Napisałeś moduł a ja ze starego przyzwyczajenia programator<w sumie to jest programator> Dziwiły mnie rady sprawdzania silnika skoro to tylko położenie pralki było przyczyną.
Witam Odkręc z tyłu z lewej strony trzy śruby zdejm bok i masz dostęp do pompy,a filtr sprawdzałeś?Pozdrawiam
Sprawdzałeś silnik poza pralką - działa? może szczotki się skończyły? W temacie podałeś symbol modułu, a nie pralki.
Silnik sprawdzałeś?
W tych pralkach warto też sprawdzać długość szczotek silnika i czy nie występuje upływność grzałki do masy. Czytaj pw.
Pamiętaj, że silnik szeregowy nie może pracować bez obciążenia, przynajmniej teoretycznie. Praktycznie też, średniej wielkości silniki jeśli dobrze pamiętam są odporne do około 2,5x prędkości nominalnej. Potem rozrywa je siła odśrodkowa i niszczą wszystko dokoła. Ale nie ma sztywnych reguł jeśli nie podaje tego producent, więc niewarto sprawdzać.
Szczotki przede wszystkim-zacznij od tego.Wyjmij je i sprawdź ich stan lub sprawdź silnik wpisując w wyszukiwarkę : sprawdzanie silnika komutatorowego pralek Pozdrawiam.
Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Szczotki silnika sprawdzałeś?
Jak już skończysz się bawić z przekaźnikami i grzałką które nie mają nic wspólnego z usterką to zabierz się za sprawdzanie zasilania silnika.
Witam! Wiem że temat jest już archiwalny , ale może komuś sie przyda porada, a mianowicie szczególna uwaga na złcze krawedziowe sterownika przewaznie styki nie łączą od tachoprądniczki i silnik nie ruszy.Nastepna sprawa sprawdzanie silnika pralki z komutatorem. W bezpieczny sposób bierze sie prostownik 12v mostkuje sie siniku w szereg szczotki ze stojanem...
Usuń resztki folii (bez niej silnik może pracować), włącz program wirowania bez paska i będzie wiadomo czy silnik sprawny. dzięki za odpowiedź. postaram się usunąć ale musze wiedzieć gdzie ona była.. bo tego nie wiem. Ale nie wiesz jakie miała spełniać zadanie? Co do uruchomienia podczas gdy cała pralka w strzępach (wymiana łożysk) pewnie będzie cieżko.....
Sprawdź połączenia elektroniki sterującej silnikiem.(szczotki sprawdzałeś ? )
No to zablokowanie silnika odpada :D Wpisz temat w "szukaj", a na pewno znajdziesz coś dla twojej usterki - jest tego sporo! Chyba że będziesz sprawdzał wszystko po kolei, tak jak pisałem :ok:
Szczotki w silniku sprawdzałeś?
Sprawdzałeś stan szczotek silnika napędowego pralki?: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Jeżeli szczotki będą jeszcze długie to prawdopodobnie będzie problem z zimnymi lutami na module sterującym.
Szczotki silnika sprawdzałeś.
Witam A czy sprawdzałeś silnik poza instalacją pralki?Jeśli tak to jak pracuje?Pozdrawiam
A sprawdzał kolega stan szczotek w silniku? Jeśli tak to wprowadzić pralkę w tryb serwisowy i odczytać błąd: https://youtu.be/N_S58WBjHiU W przypadku tego modelu będzie to przycisk start + ten który jest powyżej lub dodatkowe płukanie. Najlepiej będzie zacząć od trybu serwisowego bo inaczej tylko można strzelać w ciemno przypuszczeniami.
Silnik , szczotki silnika sprawdzałeś ?
A czy sprawdzałeś silnik poza instalacją pralki(na krótko)?
Sprawdzał kolega stan szczotek w silniku pralki? Pompa spustowa opróżnia zbiornik z wody do końca i bezproblemowo? Silnik jest popsuty, a nie żadne szczotki, czy inna pompa. Czasem ludzie szlafroki piorą i inne koce. A tego się nie da odwirować w tej pralce. I będzie tak, jak autor tematu pisze. Raz się uda, a raz nie. Jak zakłada wsad normalny z mieszanymi...
Witam. Sprawdź, czy pasek nie pękł. Odkręcasz tylną ścianę i sprawdzasz... czasami potrafi spaść ale rzadko. Napisz jeszcze czy słychaś charakterystyczny świst silnika
A sprawdzałeś czy tacho nie wypadło z silnika? Bo objawy na to wskazują.
Sprawdź połączenie silnik moduł , Sprawdzałeś silnik po za pralką (podłanczałeś go na krótko ? )
Szczotki w silniku do sprawdzania.
Silnik jest sprawny sprawdzałem na ostro
Podłącz go bezpośrednio do 230V przy pomocy 2 przewodów czy silnik uruchamia się. Rób to ostrożnie by nie zostać porażonym prądem elektrycznym! Czy turbinka silnika nie ma luzów góra-dół? Warto by to sprawdzić bo nadmierny luz będzie świadczył o wyeksploatowaniu silnika. Czy pralka zasila pompę powinno się sprawdzać multimetrem, ale jeśli nie posiadasz...
Sprawdzałeś sam silnik czy zasilanie pralki? Raczej nie ma związku z awaria. Pralka pobiera wodę? Normalnie obrace bebnem? Grzeje wodę? Wypuszcza ja? Przechodzi do wirowania? Da się uruchomić sam program wirowania?
A szczotki silnika to kolega sprawdzał ?.
A sprawdzałeś sam silnik? Czy ma dobre szczotki? Jak nie będzie obwodu zamkniętego to nie pojawi się żadne napięcie.
Nie sprawdzałem silnika poza pralką, ponieważ nie wiem jak za to się zabrać, nie wiem pod które kable w kostce podłączyć prąd. W poniedziałek zabiorę się za nią uwzględniając wszystkie Wasze podpowiedzi. Dzisiaj uruchomiłem ją jeszcze raz i wyskakuje błąd nr 9. Co myślicie o uszkodzonym triaku sterującego silnikiem? Pzdr.
mianowicie nie wiruje, silnik w czasie prania kręci lewo/prawo pralka wypuszcza wodę Szczotki sprawdzałeś?
Źle zaczynasz. Najpierw znajdź główne źródło problemu. Silnik możesz sprawdzić poza pralką. Jak już pralka będzie działać, wtedy zabierz sie za kolejne naprawy, skoro uważasz, że są konieczne. Przyczyna nieruszania silnika faktycznie mogą być szczotki. Bęben szumi po zdjęciu paska ?, jeżeli przed zdjęciem, owy szum, może sie okazać normalnym odgłosem...
Witam do pralki powinen byc dołaczony wykres załączenia styków na poszczególnych programach podłączasz silnik krokowy i sprawdzasz czy poszczególne styki są załaczone elektromagnes z tyłu słuzy do blokowania programatora przez termostat do czasu zagrzania wody do odp temp programator nie prelącza styków pralka wykonuje tylko rewersyjne obroty bębna...
Wiem o te zimne luty, ale w moim przypadku wszystko ok, powiem jeszcze to, że na tej małej płytce dla uruchomienia silnika nie ma żadnego przekaźnika. Na prostych innych płytach są 2 albo 3, tu nie ma żadnego, natomiast na płycie głównej (tej dużej) jest kilka sztuk, ale sprawdzałem, są ok.
No właśnie i w tym może być problem, że nie pasują idealnie. Dolegają do komutatora prawidłowo? Twoje szczotki były zużyte mocno. Podłącz silnik poza pralką na chwilkę i sprawdź czy pracuje na stole. Jeżeli silnik będzie działał to dopiero wtedy trzeba się zająć modułem: https://youtu.be/eYmCrMR7iw4 Rozumiem, że sprawdzałeś ten moduł?: http://www.emserviz.com/go1060d-37s-cand...
Witam. A poza pralką silnik sprawdzałeś-może jednak tylko szczotki skoro ... Sprawdziłem szczotki - są na wykończeniu ale jeszcze ok...
Sprawdzałeś miernikiem uzwojenia?
Mam problem z pralką whirpool Ignis AWF 505, nie pobiera wody, po etapie pobierania pralka zaczyna pracować na pusto , nie odwirowuje silnik jest ok sprawdzałem.
Zatem o ile faktycznie zrobiłeś poprawne pomiary masz uszkodzony transformator (lub tylko oberwane mocowania uzwojeń), ale to trzeba sprawdzać już na stole po zdemontowaniu jego z PCB.
Wystarczy wymienić sam silnik pompy jeśli będzie taka konieczność co z pewnością będzie tańszym rozwiązaniem. Sprawdzałeś w ogóle filt pomy spustowej?
Do sprawdzenia - grzałka blokada drzwi silnik. W tej kolejności .Jeśli kolega nie posiada miernika odpinać po kolei te elementy i sprawdzać kiedy nie wywali
Masz dwie możliwości. 1. Wyciągasz pralkę i sprawdzasz kolejno łożyska bębna, silnika, amortyzatory i pompę. 2. Zostawiasz to, wzywasz fachowca i temat zamykasz. Twój wybór.
Sprawdzałem są dobre
Witam, Zmieniłem programator, to samo To może, jak masz taką możliwość zamień silnik, grzałkę, hydrostatu i co tam przyjdzie na myśl 😇, zaiste po co sprawdzać szczotki silnika czy grzałkę, jak można zamienić.
silnik jest w porządku sprawdzałem na trzech silnikach efekt ten sam
Dzięki za podpowiedz ,ale zwarcie stykow 1i 2 nic nie dało. Styki 1 i 2 prowadzą do prądniczki tachometrycznej ,a ją sprawdzałem jest OK.
Podpinam się pod temat. Wszystko działa, pobiera wodę, wypompowuje ale silnik nawet drgnie. Myślę że gdyby styki na programatorze by padły do na jakimkolwiek programie silnik by zaskoczył skoro pompa itp chodzą. Silnik sprawdziłem na krótko, na zewnątrz pralki i wszystkie obroty działają. Silnik sprawdzałem na kondensatorze z pralki więc jest dobrze....
A czy szczotki w silniku sprawdzałeś, przed wymianą modułu?
Właśnie wysiadła mi pralka . Wodę pobiera programator idzie a silnik nie kręci. Jutro mam zamiar się nią zająć ,od czego zacząć sprawdzanie? Pozdrawiam.
sprawdzałeś silnik ? jaki masz tam moduł ?
Skoro silniki sprawne Jak je sprawdziłeś? Może z obwodem tacho Od tacho silnika idą dwa przewody do programatora (sprawdź ciągłość), na programatorze po liniach w kierunku procesora sprawdzasz elementy SMD i przejście pomiędzy nimi. Sprawdzałeś to, co wcześniej pisałem?
Silniczek pompki sprawdzałem na krótko, to kręcił. Ale jak mówiłem, te metalowe blaszki były gorące. Czyli silnik pompki do wymiany.
Sprawdzenie silnika (od tego bym zaczął) czy tryb serwisowy z wsadem (nic nie uszkodzi jeśli będzie z wsadem), zajmie 5 do 15 minut i jest prawie darmo, ale to twoja sprawa co zrobisz. Raczej nie posiadasz urządzenia mierzącego przebicie między zwojowe (tak jak ja). Sprawdzanie pralki bez wsadu nie jest miarodajne, pralka z uszkodzonym silnikiem potrafi...
Silnik sprawdzałem odłączyłem instalacje z pralki i zasiliłem go z falownika(falownik typ 22B-QS01-PL-RAC) i silnik bardzo płynnie działa nawet z bębnem więc nie wydaje mi się aby to był silnik. :cry:
Tak jak pisałem, silnik działa bez zarzutu na 12 V, na 230 nie sprawdzałem.
Witam, mam problem z pralką BEKO WML 15106 PL P. W pralce po włączeniu świeci się dioda "start/pauza", "pranie", "drzwi", "koniec" oraz "drzwi" - która gaśnie po 5 sekundach. Pralka nie reaguje na próbę włączenia trybu awaryjnego. Sprawdzałem silnik - nieuszkodzony, elektrozawór też działa, przewody czyste, filtr czysty. Na płytce brak przepaleń. Co...
Szczotki są w porządku. Sprawdzałem
Ok. W sumie sprawdziłem dopływ wody do pralki. Sitko jest na obu stronach węża i nie są mocno zabrudzone. Sprawdzałem szczotki silnika bębna, są ok. Pompka pracuje, bo widać, jak obraca śmigiełkiem. Ciekawe jest to potrójne kliknięcie blokady drzwi.
Pralka Amica PA5580A510 przerywa pranie i wywala błąd(miga dioda 7 razy - wada zespołu napędowego). Szczotki sprawdziłem dobre, cewka tachometryczna cała i dociśnięta, komutator koloru miedzianego. Przy silniku jest kostka z 6 przewodami(2 przewody na szczotki, 2 na cewkę i jeszcze 2 idą do środka obudowy silnika, te przewody mogą być od zabezpieczenia...
Przeczytałem kilka postów o podobnej tematyce ale nic nie pasuje do mojego problemu. A szczotki silnika sprawdzałeś ?
Pralka pracuje na wolnej linii tak samo była sprawdzana, szczotki wymienione i lipa więc narazie decyzja wymiana silnika , zaś naprawa min 350zł i wyżej więc decyzja nowy silnik.
szczotki, szczotki chyba tak, rozkręciłem tył pralki popukałem trochę w silnik, no dawaj sprawdzamy i pralka zaczęła chodzić:D mam jeszcze jedno pytanko: mianowicie w której części silnika znajdują się szczotki gdybym chciał się do nich dostać( do silnika przychodzi tylko jedna złączka kabli czy to tam jest szczotkotrzymacz? nie mylić z czasowstrzymywaczem:D)...
Grzałkę na upływność do masy też sprawdzałeś ? Podłącz pralkę do gniazda ze zwykłym zabezpieczeniem i poobserwuj co się dzieje na wirówce , czy jednak gdzieś nie sączy się woda , czy silnik się nie grzeje itp. Jeśli coś jest uszkodzone to musi się ujawnić .
Witam. A szczotki silnika lub sam silnik poza pralką sprawdzałeś (sprawny?), że rzuciłeś się na programator?
Tacho jeszcze nie sprawdzałem, silnik zachowuje sie tak bez paska.
Witam. Sprawdzał kolega stan szczotek w silniku pralki? Warto by również sprawdzić grzałkę na tzw. upływność do masy.
witam pralka pierze i pompka sprawna nie sprawdzałem silnika, czy on jest na napięcie stałe sprawdzałem TC1-ZO103 TC2-ZO103 TC3-BTB16 TC4-ZO103 IC1-viper 20 -k17314
Jak długo pracowała ta pralka? A szczotki kolega sprawdzał? Przekaźnik może mieć wypalony styk.
(at)Kenworth 18 - Bardzo dziękuję za wskazówki i zabieram się do sprawdzania!
Plusowy od miernika podpiąłem do pomarańczowego i sprawdzałem po kolei
Pralka pusta niby działa jedynie szczotki za bardzo iskrzą a szczególnie przy wirowanie natomiast przy normalnej pracy /pełna prania/silnik co pewien czas się zatrzymuje czy silnik do wymiany?Szczotki są dobre ,sprawdzałem
Witam. Wciskamy start i najbliższy przycisk obok niego i trzymamy. Pokrętło programatora o jedną pozycję w prawo. Jak pralka wejdzie w tryb serwisowy to pokrętło jeszcze o 9 pozycji w prawo. Jeśli ma wyświetlacz to wyświetli kod błędu, jeśli nie to zasygnalizuje go diodami. Szczotki na silniku kolega sprawdzał?
Nie znam się na pralkach, ale nie widzę powodu do sprawdzania szczotek w silniku bębna, skoro pralka nawet nie nabiera wody. Jakiś argument może "kolega" ma? Jestem wdzięczny za pomoc ale jak mam sprawdzać po kolei wszystkie elementy pralki bez jakiegoś logicznego toku myślenia, to mogę to zrobić bez podpowiedzi.. niestety nie siedzę w domu cały dzień...
Zaczeło się od ciąglego wirowania tak jak w niektórych opisanych przypadkach,czyli mrugnięcie diod przy wejściu na duże obroty wirowania i rozpoczęcie wirowania od nowa.Podejrzenie ze wina leży po stronie silnika (sprawdzałem sam silnik poza pralką - przy maksymalnych obrotach dość mocno iskrzy komutator).Po ponownym podłączeniu silnika sytuacja uległa...
sprawdzałeś szczotki w silniku może sie zużyły
Witam! Kolego "levy' będę polemizował z tym sprawdzaniem silnika i grzałki gdyż pralka grzeje i pierze całe pranie główne a zatrzymuje się na poczatku wylewania wody po tym praniu. Jakiekolwiek przebicie w występuje losowo a nie zawsze w na tym samym etapie prania. Dzięki za chęć pomocy
Mam problem z w/w pralką, przestała wirować. Silnik sprawdzałem w innej podobnej pralce Electrolux ew1043 i jest sprawny. Na płytce nie widać śladów wody i ew. przegrzania elementów. Co z jeszcze mogę ew. sprawdzić. Prośba o pomoc.
NIestety śilnik grzeje się nawet bez kondesatora. sprawdzałem na obrotach w obu kierunkach. Wygląda na to że na złomie kupiłem złom.
Jeszcze raz AWG 327. Był tam spalony silnik na skutek zalania. Sprawdzam pralkę bez silnika i kapie od dołu. Ale nie mogę dokładnie zobaczyć. Mokry jest bęben za wężem odpływu, woda płynie też po wężu i po kamieniu obciążnika. Proszę doswiadczonych kolegów o radę: nieszczelny odpływ czy fartuch bębna (a może jeszcze coś innego)? I co dalej? Jeśli fartuch...
A blokuje drzwi? Jak tak to trzeba sprawdzać po kolei ważniejsze podzespoły: grzałkę, silnik.
To raczej wyrzuca różnicówka . Miałem podobny przypadek . Przyczyną był nalot ze szczotek ,który pokrywał szczotkotrzymacze i powodowało to upływ do obudowy silnika. Innym razem po prostu podłączyłem miernik i sprawdzałem w jakim położeniu programatora pojawia się upływ , nie pamiętam ale przyczyna była chyba jedna z pompek.
sprawdzanie silnika zasilacz sprawdzanie silnika komutatorowego sprawdzanie silnika pompy
kasowanie renault laguna polaryzacja zasilania anteny fabryczne radio accord
orange światłowód orange światłowód
Wpływ nierównomiernego oświetlenia na panele fotowoltaiczne w połączeniu równoległym Schemat bezpieczników Peugeot 206 CC 2001 2.0 benzyna - gniazdo zapalniczki