Ta cewka jest ze stopniem końcowym,samemu można to posuć.
Odkopie temat: sprawdzając cewkę omomierzem: badam rezystencje miedzy szpikulcem a rdzeniem i miedzy kabelkiem wyprowadzonym na przerywacz a rdzeniem? Czy te rezystencje mają być zbliżone? Czy maja się diametralnie różnic wartościami? Domyślam się ze jeśli przyrząd nie wykaże oporu to uzwojenie jest przerwane tak? Proszę o pomoc, gdyż mam parę cewek...
Witaj! Jak dostałeś się do środka modułu to sprawdź na zwarcie duże elementy. Uszkodzony będzie zwarty. Zanim zaczniesz cokolwiek grzebać to sprawdź na innym pojeździe ten moduł. Mechanik nie mając możliwości /urządzeń/by go sprawdzić mówi , że jest uszkodzony moduł. Sprawdzić należy aparat zapłonowy jest bez stykowy - jest tam cewka ,którą należy sprawdzić,...
Panowie jeszcze jedno mam pytanie. Przeczytałem gdzieś no forum i nie wiem czy dobrze zrozumiałem że jak wyjmę aparat zapłonowy i pokręcę go ręką to ma zadziałać wtryskiwacz i pompa paliwa?? Jak zadziała to znaczy że aparat sprawny (znaczy moduł i cewka indukcyjna)?? Tylko nie wiem czy na zapłonie to sprawdzać i czy sprawdzać to z założoną kopułką??
witam mam duży problem z modułem zapłonowym do quada bashan atv250cc dokładnie podczas jazdy samoczynnie zgasł i już nie chciał odpalić wiec po kolei zacząłem sprawdzać świeca nowa cewka nowa iskry brak nadal wiec został moduł zapłonowy dowiedziałem się ze jest on najczęściej występującym problemem dostałem nowy lecz troszkę inny moduł lecz o tych samych...
witam wszystkich forumowiczów mój problem jest następujący, posiadam escorta mk5 1.3 93 rok na gaźniku aktualnie brak iskry, nie miałem za wiele czasu żeby sprawdzać jak pan bóg przykazał wszystko po kolei wiec wymieniłem cały układ zapłonowy przewody wysokiego nowe cewka nowa świece nowe moduł esc podmieniony i brak rezultatów dodam ze fordowi za kazda...
Muszę zmartwić Was obu, że takie postępowanie w przypadku cewki WN od zapłonu CDI grozi jej spaleniem. 12V / 0.36 R = 33.3 A !!!. Taką cewkę można sprawdzać tylko podłączając kondensator ok. 1uF naładowany do ok. 50V lub też przy innym zapłonie CDI. Przy cewkach od zapłonu TCI też należy uważać na ich małą rezystancję uzwojenia pierwotnego. PS. ostatnio...
tak jak pisałem trudno określić w "czym" to będzie liczy się jedno układ zapłonowy optoelektroniczny robiony gdzieś koło poznania przez jakiegoś gościa toleruje cewki w tych granicach które podałem. Układ ten pracuje z cewką o tej rezystancji ale teraz jest konieczność zastosowania go do cewki podwójnej. O samym układzie nic powiedzieć nie mogę bo wszystko...
Posiada w swojej budowie jak dla mnie dziwny układ cewek, mianowicie składa się z dwóch części: Nie wiem dlaczego uważasz taki uklad za "dziwny". Może nie jest on typowy, ale nie dziwny. Przynajmniej dla mnie. Najprawdopodobniej układ zapłonowy został rozdzielony (jak w np. w niektórych skuterach) na część zasilającą i część wytwarzającą WN - cewka...
mowisz ze wszytko siada po przekroczeniu 2 tyś wszystko pada . wariuje obrotomierz . hm to wygląda na moduł zapłonowy . podjedz na jakiś szrot i poproś zeby ci inny na chwile założyli albo poprostu kup (używane po 10 zł ) chodza . Podłącz i sprawdz , posprawdzaj w jakiej odległości jest cewka i magnesik w aparacie zapłonowym. Tak mozesz jeszcze sprawdzić...
Wg. mnie to impulsator zapłonowy w aparacie ,ale to trudno zlokalizować chyba tylko kiedy przestanie chodzić i będzie brakować iskry podać na krótko impuls przez probówkę z masy. Jesli po takim dotknieciu iskra przeskoczy to masz uwalony dajnik halla.A jak nie przeskoczy , to albo moduł albo cewka , albo styki.ale to następna kolejność. sorry zapomniałem...
Clipy elmy a potrzeba myślenia i giętkiej lewej dłoni. Nie , wystarczy odkręcić te debilną osłonę aluminiową i oddać ja do skupu złomu i wiele się wyjaśni. I ułatwi diagnozy na dziś i na jutro.
Witam Mam Renault Lagune 1.6 16V z 1998 roku i niewiem jak sprawdzić cewki... Prosze o odpowiedź z góry dzięki :)
Tak jak w temacie
możesz też zwierać środkowy pin kostki aparatu do masy i wtedy powinna skakać iskra (sprawdzaj na przewodie z cewki zapłonowej)
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Witam. Pytanie z czystej ciekawości Jak można sprawdzić sprawność cewki zapłonowej za pomocą multimetru?? Cewka z Fiata uno 1.0 fire. Taka jak na zdjęciu.
Przecież napisałem , że cewka dobra. W czym sprawdzałeś masę - czujnik halla coś steruje , nie bezpośrednio cewkę zapłonową.
Sprawdzałeś cewkę zapłonową ?
Kontrolka z diody led jedna strona do masy, druga do przewodu sterującego we wtyczce, zakręć rozrusznikiem i patrz czy kontrolka miga. Podobnie jak sprawdzasz wtryskiwacze.
co tu sprawdzac ,cewka do wymiany na 100%
A sprawdzałeś cewkę zapłonową. Może cewka ,,poszła,, i dlatego masz brak iskry?
Złącza, złacza , złacza.... Koło komputera, czujników, pośrednie kostki na instalacji. Cewka zapłonowa/ cewki (nie pamietam tego silnika) sprawdzane pod katem pęknięć obudowy. Na poczatek trzeba zostawić sprzęt za 70 tysiecy a pobawić się spryskiwaczem do wody za 2 zł. Opryskać pracujacy silnik dokładnie i wychwycić gdziew woda powoduje nierówną pracę....
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Do sprawdzania cewek zapłonowych stosuje się specjalne układy zasilające, z zasilacza czy akumulatora nie uzyskasz iskry jak w aucie.
Witam, jestem posiadaczem Audi A4 1.8t 96 rok. Po uruchomieniu silnika gdy jest zimny nie pali na jeden cylinder, jak silnik rozgrzeje się do 80 stopni wszystko działa prawidłowo. Sprawdzałem cewki zapłonowe, wtryskiwacz podaje paliwo, napięcie 12v na cewce jest, sprawdzałem vagiem i nie pokazuje żadnych błędów. Jaka może być przyczyna takiego zjawiska?
Po pierwsze, odpalasz na gazie czy na benzynie ? Sprawdzałeś EGR, cewkę zapłonową ?
Sprawdzałeś cewki zapłonowe?? U mnie było podobnie, też czasem tracił moc i nie wiadomo było dlaczego... Na początku pomogło poprawienie wtyczki przy cewce a potem padła już całkiem.
Witam, kupiłam Skodę Fabię 2002 r. 1.4 benzyna, wymienione są świece na nowe. Jak jedzie się autem na niskich obrotach, auto szarpie. Jaki jest powód? AI: Czy sprawdzałaś stan cewek zapłonowych i przewodów zapłonowych? Mogą one również wpływać na szarpanie silnika. Tak. AI: Czy na desce rozdzielczej pojawiają się jakieś kontrolki lub kody błędów? To...
Volkswagen Polo 9N 1.2 12V 2002 Bez LPG Na zimnym nierówno chodzi, tak jakby nie na wszystkie cylindry. Po dodaniu gazu na zimnym obroty wzrastają do 2 tys. i powoli opadają. Na ciepłym jest ok, tylko gdy trzymam np. 1/4 gazu delikatnie przerywa. Błędy wykrywa takie (EGR, MAP sensor, sonda lambda). EGR został wymieniony na nowy, czujnik MAP przeczyściłem...
Cześć, Pacjent - Hyundai ix35 2.0 MPI 163 KM gaz. Od kilku dni, szczególnie na jeszcze zimnym oleju, mam mocne szarpanie na biegu jałowym. Zauważyłem duże skoki kąta wyprzedzenia zapłonu. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Olej i świece wymieniane 1000 km temu. Proszę o wsparcie, od czego zacząć poszukiwania. https://obrazki.elektroda.pl/2409620200_...
Chodzi Ci o odkręcanie na odpalonym silniku i sprawdzanie czy mocno wpływa to na pracę silnika?
Nawiązując do tematu przy jakich częstotliwościach sprawdzacie cewki?
Oscyloskop z sondą wysokonapięciową to dosyć drogie narzędzie jeśli miało by służyć tylko do sprawdzania podejrzanych cewek, których przecież codziennie się nie spotyka.
No to może ten cylinder zalany olejem ma zakłócenia zapłonu, bo jest przebicie i prąd z cewki zapłonowej idzie w masę zamiast na elektrody świecy. A propos, świece w dobrym stanie i odstępy elektrod w normie, czy nie sprawdzałeś?
Tuż po odpaleniu silnika za jakieś 2s samochód gubi prawidłowe obroty i przebiera , nie równo pracuje tak się troszkę jakby przydławiał. Sprawdzałem cewkę zapłonową i jest ok , wymieniłem również czujnik położenia przepustnicy. Może ktoś z was miał taki problem i pomoże.Moim podejrzanym jest silniczek krokowy.
Narazie byłem u gazownika sprawdział jeszcze raz to wszystko i według niego jest ok ale znowu zgasł mi na mieście i miałem problem z odpaleniem. Jeśli to możliwe powiedzcie mi czy dam radę sobie samemu przeciściś silniczek krokowy i jak się sprawdza cewkę zapłonową i moduł?Pozdrawiam Michał
Suzuki Swift II 01 z 1999 r. Brak iskry z aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa, moduł wymieniony. AI: Czy sprawdzałeś stan innych elementów układu zapłonowego, takich jak kopułka rozdzielacza, rotor, świece zapłonowe i przewody? Świece wymieniłem. Czy można sprawdzić samym przewodem z cewki do masy, czy jest iskra?
Właśnie sprawdzam dlaczego na cewce zapłonowej nie mam porądu do wtyku z cewki dochodzi wymieniłem całą cewkę i nadal nic a na którymś forum przeczytałem że to też może być czujnik uderzeniowy ale mogę się mylić sprawdzałem bezpieczniki wydaje mi się że jest ok ale w samej cewce prądu nie ma nie ma iskry
Idąc śladem porad poprzednich poradzę aby sprawdzić ciśnienie w kołach. A poważnie to masz widoczny objaw braku energii na cewce zapłonowej podczas pracy rozrusznika. Mimo wszystko sprawdzałbym połączenia mas. A więc akumulator, nadwozie, silnik. Może być zasilanie przy stacyjce i tutaj dla wyrobienia poglądu proponuję na krótko przed próbą uruchamiania...
(at)potaspawel986 Żeby psy nie przełaziły przez płot się nadaje :) - sprawdzałem. Żadna cewka zapłonowa nie nadaje się jako transformator WN do pastucha i taka jest prawda. Sprawdzałeś różne? Sprawdzałeś cewki do zapłonu CDI? Pastuchy działają na takiej zasadzie jak zapłon CDI, a w tych amatorskich pastuchach zawsze na zdjęciach pojawiała się cewka...
sprawdzałeś układ zapłonowy --> cewki? bo to są typowe bolączki układu zapłonowego w audi
jeśli na wyższych też gaśnie to nie, myślałem że tylko na wolnych sprawdzasz a moduł zapłonowy? ten pod cewką podmieniałeś?
Takie pomiary są niewiele warte. Może z wyjątkiem ostatniego, który wskazuje, że może być dobrze, ale nie musi.. sprawdź kontrolką zasilanie na moduł zapłonowy. Jak dobrze pamiętam, to dwa skrajne przewody. Kontrolką diodową ( albo diodą LED z odpowiednim rezystorem ) sprawdź sygnał na moduł. Sprawdź kontrolką, czy masz na włączonym zapłonie plusa...
Świece są do wymiany po jakimś tam przebiegu, który określa producent silnika, po tym jak uszkodzą się elektrody lub izolatory, po tym jak elektrody wypalą się do cna i silnik przestanie pracować (metoda hardkorów uważających, że świec nie wymienia się co jakiś czas tylko jak się zużyją). Mokrą świecę należy osuszyć, sprawdzić czy działa i ewentualnie...
Nic nie podpowiem,nie wiałem okoliczności naprawiać sprzętu tej firmy.Google sprawdzałeś?
Dzień dobry. Mam problem z moim Ogarem 200. Brak iskry po postoju. Sprawdzałem z inną świecą, dalej nie ma. Proszę o pomoc. AI: Czy sprawdzał Pan/Pani inne elementy układu zapłonowego, takie jak cewka zapłonowa, przewody wysokiego napięcia lub iskrownik? Nie sprawdzałem. AI: Czy motorower stał na zewnątrz i mógł być narażony na wilgoć lub deszcz podczas...
a sprawdzałeś aparat zapłonowy ? cewkę?
Czy może mi ktoś powiedzieć czy mozna sprawdzić jakoś moduł zapłonowy (mam 4rostykowy w podstawie cewki zapłonowej)? Sprawdzałem - nie ma iskry. Cewkę pomierzyłem i oporności są OK. Andrzej
Nie sprawdzisz go . Zmierz cewke impulsu aparatu na oporność. Modułu padały często. Nowy ok.50zł. Cewka aparatu 10-25zł. Zasilanie cewki zapłonowej i aparatu sprawdz próbówką. Podczas kręcenia rozrusznikiem również.
Świece i przewody WN sprawdzałaś jeszcze została cewka zapłonowa. W piątek będzie sprawdzona kompresja i cewka :) zauważyłam też, że samochód więcej pali :(
sprawdzać aparat zapłonowy układ sprawdzać cewka sprawdzać cewka magnes
transformator przewód neutralny brotje energy błędy esp8266 temperatura
Dioda D3 na płytce Bosch Athlet 25,2 V - identyfikacja Schemat serwisowy Behringer PMP1000 - gdzie szukać?