Inna sonda jest przed katalizatorem, a inna za. Przed katalizatorem sonda sprawdza spaliny - regulując skład mieszanki. Sonda za katalizatorem jest tylko po to by sprawdzać czy działa nam katalizator.
Nikt nie wspomniał a co jest ważne by sprawdzać to przy rozgrzanym silniku/- katalizatorze. Bo na zimnym będziesz miał to samo co na przedniej. Nawet po rozgrzaniu przebieg może wyglądać ok np 0.7V w ,miarę płasko a ECM i tak wywali błąd bo nie wiadomo jakie są wartości graniczne zapisane w mapie. Można by podać jakiś do dolotu gaz/płyn by wzbogacić...
To są bezpieczniki prowadzą do sekcji korektora, przedwzmacniacza i później do wzmacniacza głównego. Ściągnij sobie service manual i szukaj w tej sekcji (na tej płytce) zwartych elementów. Linie na których przepala bezpieczniki możesz sprawdzać omomierzem. Wyczep bezpieczniki i jedna sonda na złącze bezpiecznika idące do wzmacniacza a druga na masę....
Polecam interfejs OBD2 na bazie ELM327 , pełno tego na każdym portalu aukcyjnym, obejrzysz nim pracę sondy czy korekty zasilania . Oznaczenia przewodów w Twojej sondzie typowe : Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście Na biegu jałowym sonda może nie oscylować, najlepiej jej działanie sprawdzać na...
Nie wiem jak ty to mierzysz, ale jak mierzysz sterowanie masą, to druga sonda miernika na plus aku, a nie na pin obok. Jak mierzysz plus to druga sonda na budę albo aku- a nie pin obok. Rozumiesz? Tak w ogóle to zrobiłeś już błąd na początku. Powinieneś to sprawdzać np żarówką 5W. Dodano po 1 Chcesz schemat ? Jaki silnik i nadwozie?
Najprościej jest podać sygnał na wejście i sprawdzać za pomocą sondy podłączonej do słuchawek lub dodatkowego wzmacniacza lub nawet do jednej ze sprawnych końcówek mocy wspomniany punkt K39. Sonda to nic innego jak znów profilaktycznie dla zabezpieczenia kondensator 1uF szeregowo z rezystorem powiedzmy 1k dla wzmacniacza i 220-470 om dla słuchawek....
Testować tylko na benzynie i sprawdzać co się dzieje. Może przepływomierz wysiada? Najlepiej byłoby zrobić logi statyczne i przy okazji może też dynamiczne skoro się dławi. Statyczne to tak z 2 min luźnej pracy na biegu jałowym a dynamiczne, 1500-6000 obrotów i gaz w podłogę 3 bieg. Wtedy się okaże co z paliwem, co z zapłonem itd, ale tak jak mówie...
http://obrazki.elektroda.pl/7371149900_1... Testy zgodności EMC i pomiary przedcertyfikacyjne przy projektowaniu urządzeń elektronicznych. Prawie każde urządzenie elektroniczne przeznaczone do użytku komercyjnego podlega testom kompatybilności elektromagnetycznej (EMC). Każde przedsiębiorstwo planujące sprzedaż swoich wyrobów w danym...
Wczoraj byłem u gazownika który dokładnie rok temu zakładał instalacje. Zjeździłem z nim kilkadziesiąt km przy podłączonym komp. Mówił, że mapy itd itp są idealnie ustawione. I fakt, że podczas jazdy z nim nie sypało błędem, ale po wyjechaniu z warsztatu moja radość prysła po ok 50km. Dlatego pytam o emulator czy jest sens montować? Widać VW już dawno...
Sam ostatnio stałem przed problemem uruchomiernia TRX'a Kacperka 2. Jeśli słyszysz szum, to już pół biedy - filtry wejściowe stroisz na najwyższy szum na początku i końcu pasma - ot, taka chałupnicza metoda, pod warunkiem, że generator lokalny stoi w paśmie. http://sq7jhm.qrz.pl/ Po pierwsze - zaopatrz się w jakiś pewny generator warsztatowy - może...
widzę, że dużo wiesz o tych seatach Nie koniecznie, może o VW trochę więcej a silniki te same. Tylko że taki Toledo do 96r. to tak jak w VW do 91r, trochę w tyle zostały. dlaczego niektóre TE SAME silniki mają 3 czujniki na króćcu a niektóre 2? W tym nie widziałem żeby miały 3, stare 1.8 na Mono-Jetronic miały trzeci termowłącznik do podgrzewania kolektora...
Tak, mówię o tym filtrze i o najmniejszym sygnale. Jak tak ustawie to mam małe zniekształcenia i w miarę dobry odbiór. Nie, to jest zła metoda. Jednak warunkiem prawidłowego zestrojenia cewki demodulatora jest zestrojenie wszystkich poprzedzających obwodów filtórw 7x7 na ustaloną wczesniej częstotliwość środkową p.cz. (najlepiej 10,70 MHz). W warunkach...
http://obrazki.elektroda.pl/9461125300_1... Poszukiwałem sondy różnicowej do oscyloskopu, bo potrzebowałem oglądać przebiegi napięcia 690 VAC rms. Ceny w sklepach nie zachęcają, trzeba wydać sporo pieniędzy, coś od 2000 PLN w górę. Dlatego powstał projekt który przedstawiam, może się komuś przyda. Koszt części (bez PCB, za to wliczając...
https://obrazki.elektroda.pl/3336843600_... Współczesne samochody to cuda techniki, naszpikowane elektroniką, która podnosi komfort i bezpieczeństwo. Systemy takie jak ABS, ESP, poduszki powietrzne czy asystenci kierowcy stały się standardem. Ta złożoność ma jednak swoją cenę – sieć czujników, sterowników i przewodów z czasem może zacząć...
Dzień dobry wieczór, odświeżam, ponieważ na kilka dni jadę na przegląd i upewniam się, czy wszystko dobrze rozumiem. Kiedy będzie robiona analiza spalin (czyli sonda w wydechu), to mam nagrywać filmik z wskazaniami na monitorze? I jednocześnie, moim kablem diagnostycznym (Opel Skaner), mam sprawdzać wskazania sondy lambda? Czy to mają być te wykresy,...
Mogę Ci to ogarnąć tak jak ma być. https://obrazki.elektroda.pl/4808972500_... https://obrazki.elektroda.pl/9143254200_... Najprawdopodobiej tak jest od poczatku, z Octavia RS 2.0 benzyna ( nie pamietam roku, 200x) tez sie nie laczyl. Opel astra g 99' po lini K bez problemu. Wracajac do Focusa to na innym fejsie (jakis...
dobrze zaznaczyłem piny zasilania? Kwestia tylko czy 27 lub 11 użyć do pomiaru. Muszę poczekać na wsparcie żeby ktoś odczytał mi pomiar z miernika rezystancję bo w okularach jubilerskich nie dam rady bo rąk brakuje żeby je zdjąć. Nie mam kamery z monitorem więc to orka trochę a trzeba utrzymać ręce na pinach jak pod mikroskopem. Chyba że jest inna metoda....
Dorzucę coś od siebie bo jestem MasoSado i lubię jak pomnie jadą. Do auta miernik za 30zł dlaczego bo jak go rozjedziemy czy zafajtamy olejem smarem to nie szkoda. Ostatnio mierzyłem brymenem BM867 w aucie i potem musiałem go czyścić bo żal d(at)$& ścisnął jak go zafajtałem. 100mV nie ma znaczenia w pomiarach w aucie. Tabele z błędami pomiarowymi to...
Który rok tej Octavi? CO za duże. HC 238 może świadczyć o braku katalizator. Oczywiście pod warunkiem że silnik pracuje równo nie wypadają zapłony a silnik nie bierze oleju. Proszę sprawdzić dlaczego jest przekroczone CO. Świadczy To bogatej mieszance. Mam nadzieję że samochód samochód pracował w CL czyli pętli zamkniętej. Bo jeżeli jest tam sonda szerokopasmowa...
Temat zamknięty chyba nie został, kolego od wentylatorów poradziłeś sobie ? ja myślę że masz zwarte kable przy chłodnicy na czujniku temperatury lub {jeśli występuje} sklejony przekaźnik wentylatora miałem tak w volvo nie znam twojego auta. :idea: Niestety ja również mam problem berlingo 1,4 98 r lpg ,falują mi wolne obroty na zimnym silniku po nagrzaniu...
Działa w końcu ten emulator? Druga sonda jest tylko po to by sprawdzać pracę katalizatora, nie ma nic wspólnego ze składem mieszanki.
Golfy do rocznika ok 2000 nie posiadały aktywnej kontrolki CHECK. Od kiedy to bada się napięcie sondy na zimnym silniku? Zaraz będziemy sprawdzać kompresję VAGiem bo to jest przecież super urządzenie. Od kiedy to auto pali Ci więcej? Jakie odcinki pokonujesz tym autem?
Problem z grzałką rozwiązany. Okazało się, że mimo że sonda była nowa Bosch to po pół roku padła w niej grzałka, co mnie zmyliło, jak i to że opis błędu dotyczył obwodu grzałki. Grzałka owszem była gorąca jak ja sprawdzałem na krótko, ale powinna ona tak mocno parzyć że nie idzie jej dotknąć a ja mógłem te kilka sekund wytrzymać, więc nie jest tak,...
Wygląda ze jest ok. To znaczy sonda do wymiany. Te 0.77 powinno być widoczne też w parametrach. To jest tzw. bias voltage. Różnie to jest w różnych ECU. Ale można to sprawdzać dodatkowo zwierając z masą, albo podając napiecie przez rezystor, lub nawet przyłożyć palec a drugi do plusa aku. Nie wolno tam podać zadnego innego wysokiego amperażu. Nie wiem...
Jeżeli na wysokich obrotach sygnał sondy jest ok ,to zabrudzona przepustnica,lub uszkodzona sonda.(1V to za bogata mieszanka). sondę najlepiej sprawdzać oscyloskopem,linijką diodową lub woltomierzem wskazówkowym. Powinna być oscylacja w zakresie 0,3-0,8v na wolnych obrotach częstotliwość 1 hz na wysokich częstotliwość kilku herców. Tanie multimetry...
Tak się składa ,że parownik wymieniony był i instalacja sprawdzana i strojona - zapomniałem po prostu napisać. Skoro twierdzisz ,ze sonda jest dobra bo podaje błąd o zbyt bogatej mieszance to co powiesz ,ze podaje również o zbyt ubogiej?? A teraz pytanie sprawdzać sondę na benzynie czy gazie??
Kolego autorze mimo sensownych porad upierasz się przy swoich przypuszczeniach. Nie bierzesz pod uwagę że: komputer nie ma 100% racji, ma opisaną interpretację określonych zdarzeń przez człowieka ale to nie są WSZYSTKIE możliwe zdarzenia: komputer W ŻADEN BEZPOŚREDNI sposób nie kontroluje katalizatora, tylko pośrednio poprzez sondy. Teraz wystarczy...
Podłączyć vaga i sprawdzić usterki czyli błędy? No właśnie nie ma nic. A te parametry to nie powinno się sprawdzać na ciepłym silniku z butem w podłodze? Auto jest z 99 roku także wątpię w te zabezpieczenia, z resztą kilka miesięcy temu było ok. Nie wiem czy dobrze myślę, ale jak sprawdzam temp otoczenia ze wskazaniami na climatronicu i wyświetlaczu...
A po kiego coś sprawdzać jak sonda pracuje?
Bo druga sona nie ma prawa zejść niżej. O to właśnie chodzi. Sonda regulacyjna przed katalizatorem ma pracować ubogo bogato czyli 0V - 1V a sonda diagnostyczna ma sprawdzać stan katalizatora. Słaba jakość zdjęcia ale widać o co chodzi, więć temat do lektury, katalizator i zasada działania.
Człowieku on ma mierzyć fizycznie miernikiem na odpiętej sondzie a nie sprawdzać interfejsem wartość którą podstawi sterownik silnika.To sonda wystawia napięcie na sterownik a nie odwrotnie. Jak odłączysz sondę to soft sterownika domyślnie podstawia wartość 0.45v do w miarę poprawnej pracy silnika ale fizycznie tego napięcia na przewodzie nie masz.
Druga sonda jest oczami komputera który patrzy jaka dawkę dać do silnika wiec drugiego emulatora niema,wymieniłem drugą sondę tą sterującą na oryginalną(mało nie kosztowała),dalej to samo .... Instalacja LPG wzorowo z mapowana , jakieś jeszcze inne pomysły macie ? Tak oddaj auto do warsztatu bo nie wiesz o czym piszesz. Pierwsza sonda przed katem to...
Teraz zrób ten sam test na zimnym z rana. I zobaczymy czy na ostatnim będzie naj mniej, Kurde miałem sprawdzać ale kable od świec są wymienione na NGK i mocno siedzą na świecach i trudno je wyciągnąć gołymi rękami... Kolejne spostrzeżenie: Silnik nagrzany, pracuje na LPG: -Obroty falują. Silnik chodzi na znamionowych obrotach lecz gdy napięcie na sondzie...
Witaj, dzięki za info, po kolei będę sprawdzał to o czym wspomniałeś. Zacznę również mimo wszystko od wymiany świec, termostatu, i czujnika temperatury, jeżeli to nie pomoże to dalej chyba org sonda lambda.. Odcinki, które pokonuję są naprawdę różne, raz 15km, innym razem 50km, 5km, 12km, 30km itd. - dosłownie różnie. Za kilkanaście dni auto stanie...
Zobacz w parametrach jeszcze podciśnienia no i temperaturę cieczy na starym czujniku (może coś z wiązką ) .Sondę musisz sprawdzać na rozgrzanym silniku na zimnym sonda nie pracuje.
Tu mnie zaskoczyles. Bylem przekonany, ze to sonda napieciowa. Jeszcze to sprawdze. nie masz co sprawdzać uwierz elektritowi.
- wężyk pompy serwa i przepustnica - cewki i świece - sonda lambda -a może mapa sypała Skasuj błędy jak odpalisz i wyłączysz to cokolwiek sie pojawia ? Ostatecznie mogł walnąć ECU. Jeśli niema żadnego błędu. Sprawdzać można po kolei a z wymianami to się wstrzymaj. Przewody paliwowe lub wtryskiwacze też mogły się przepchać.
Działanie kwarcu w generatorze najlepiej sprawdzać oscyloskopem bo sonda częstościomierza może blokować działanie generatora . Ewentualnie można zmierzyć częstościomierzem dodając jakąś małą pojemność między sondę a odpowiedni pin układu (PIN 9 lub 10 PIC-a) .
Jaki kod błędu? Te sondy najlepiej sprawdzać przez podgląd parametrów na testerze. Pomiar bezpośredni to pomiar prądu na "pompie" sondy istotna jest nie tylko wartość ale i kierunek. Dodatkowo byle szpadlem tego nie pomierzy bo wartości są bardzo małe. http://obrazki.elektroda.net/6_126322356...
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
odnośnie poprzedniego postu Stawiam hipotezę że sonda jest kaput i za bogata mieszanka- bena idzie do oleju - olej rozrzedzony - silnik go spala Na ile słuszna ta teoria - nie wiem, nie spotkałem się z tym w takiej sytuacji, ale jeśli benzyniak przykapca na czarno to ewidentnie za dużo paliwa Do założyciela tematu: nie zauważyłeś zbyt dużego spalania?...
Bo chciałbym sprawdzać w programie afr stag i mam sondę podpiętą tylko nie wiem co wybrać w programie jaka to sonda wybory są takie jak wyżej
Czyli jak na razie, to muszę skasować błędy i zobaczymy. Skasowałem błędy i niestety wywala je spowrotem. Miałem 2 P0130 i P0135. Dalej sonda lambda. Po skasowaniu wywala teraz tylko jeden P0130. Zmierzyłem oporność na starej sądzie i jest około 4 omów, to znaczy że grzałka jest sprawna, chyba. Ma ktoś pomysł co sprawdzać dalej? Sprawdzić wtyczkę, jeżeli...
Znalazłem taką sondę firmy Hantek montuje się ją na przewody WN przy pomocy obejmy. Owiń kawałek drutu wokół przewodu WN, podłącz twoją sondę 1:10 a uzyskasz taki sam efekt, bo rozumiem że nie chcesz mierzyć WN a jedynie złapać czas w którym impuls zapłonowy występuje. sondę prądową, Jaką i do czego? Jako iż mechanikę samochodową już opanowałem w większości...
To nie obraz Von Goga , abyś po wyglądzie mógł ją ocenić. Ma za zadanie sprawdzać pracę katalizatora. Posłuchaj Kolegi Yaaro.
spoon dzięki za wniesienie czegoś nowego do mojego problemu na pewno postaram się to sprawdzić i na wszelki wypadek sprawdzę też sondę lambdę pomiary niby są w porządku ale ciekawi mnie czemu tyle leje na cylindry i pali tyle... no i fakt faktem na wolnych nie pali na jednym cylindrze może i sonda zwariowała i cała przyczyna w niej. no nie mam pojęcia...
niewiedzalem ze to tak drogie a ta sonda sama nie wystarczy ile ona kosztuje
W twojej ravce chyba na B6 ci powinien wchodzic sygnał z sondy (0-1V) a A11 załącza masę do sterowania grzałką. Wtyk A 26pinów, B to ten po środku. Dodano po 6 Dlaczego najpierw należy odłączyć kable od aku przed sprawdzaniem kabli? Napięcia możesz sprawdzać przy podłączonym ale rezystencje (przejścia) na odłączonym. Dodano po 7 ten ekranowany kabel...
Test zawsze się przyda, z jednej strony ufać, ale też sprawdzać w praktyce. Podobnie "wyważałem otwarte drzwi" ;) tutaj: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... nie wiedziałem o LM358, a dowiedziałem się na elektroda.pl "przy okazji" można dowiedzieć się sporo rzeczy. Korzystałem z takiego przekładnika, bardzo dobra alternatywa,...
Długi ten wątek, przyznaję że nie czytałem. Po pierwsze - sondę to lepiej sprawdzać na oscyloskopie ale tak czy inaczej zawsze z analizatorem spalin, bo uszkodzona sonda tak właśnie działa, że ma nieprzesuniętą charakterystykę - i kiedy pokazuje, że mieszanka jest prawidłowa to w rzeczywistości jest za bogata. Po drugie - silnik Ci chodzi jak w ciągniku,...
sonda lambda sprawdzać sprawdzać temperatura sonda sprawdzać sonda lambda
volvo silnika panel drzwi mastercook kuchenka
zgrzewarka ogniw zgrzewarka ogniw
Fiat Panda II 1.1 2004 – regulacja luzu zaworowego, wartości, procedura Bosch Vero, Benvenuto – komunikat „pusta taca” mimo pustej tacki, czyszczenie, czujnik, magnes