Sprawdź ładowanie na wyjściu z alternatora i na klemach akumulatora, sprawdź połączenia czy nie są skorodowane lub w jakiś sposób zabrudzone, czyli na klemach akumulatora, główny prąd na alternatorze, masa na silniku i na alternatorze.
Toyoty z tego okresu tak miały. Jeszcze nie widziałem tojotki aby ładowała powyżej 14 V. Już od jakiegoś czasu nie chce mi się naprawiać alternatorów, wolę wstawić nowy/po regeneracji. Podobnie jak fiaciki, rzadko który ma powyżej 14 V, przeważnie 13,9 to max. Sprawdź napięcie bezpośrednio na zacisku B+ i masie (obudowie) alternatora.
Może ktoś podpowie co robić. Sprawdzić połączenia na alternatorze - przewody, wtyczki jak sprawne to wymienić alternator.
Odsyłam do postu tu masz wszystko ładnie opisane: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
A co to denso? Kostka 4 pin? Sprawdziłeś IG , S,DFM ? Jak alt zamiennik to tez mogą być cyrki.
Jak napinasz alternatorem to musisz popuścić jeszcze drugą śrubę która trzyma alternator.
Witam posiadam Avensis T25 2.0 D4D na desce zapala się i znika kontrolka od ładowania akumulatora, problemem jest alternator. Sprawdziłem ładowanie jest koło 14 volt. Jestem teraz w Belgi czy uda mi się wrócić do Polski ponad 1600km na uszkodzonym alternatorze i nie padnie mi akumulator proszę o pomoc.
Zmierz spadek napięcia pomiędzy alternatorem a SŁUPKAMI akumulatora. Zarówno masę jak i przewód plusowy. Na próbę zamień też akumulator bo tu może być przyczyna. Sam alternator sprawdziłbym na stole, pod obciążeniem, może być uszkodzony wirnik. W jakim stanie masz pierścienie ślizgowe?
Nie trzeba.
A jakie jest napięcie na terminalu B+ alternatora?
wg ic katalogu bez klimy 5pk1110, z klimą 5pk1180 dotyczy pojazdów od roku 2000,07. Do roku 2000,07 5pk1120, i z klimą 5pk1219
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
Opis skrótów znajdziesz w google. Może być alternator uszkodzony.
Alternator wymieniony na nowy, jak się okazuje nie ma ładowania, przekaźniki i bezpieczniki sprawdzone od góry do dołu. Jakieś sugestie co do dalszych działań?
Toyota avensis 2008r/T25/2.0 D4D brak ładowania . Wymieniony alternator Denso po regeneracji w sprawdzonej firmie ładowanie na poziomie 13,6 V . Przy sprawdzaniu obwodów brak napięcia na pinie 1 regulatora siwy przewód , ze schematu który mam wynika że ma tam być napięcie akumulatora z bezpiecznika ALT 7,5A , po podaniu napięcia lampka gaśnie i ładowanie...
Witam, Przepraszam. Teraz dopiero dostałem informację z strony. W tym wypadku skończyło się na kupnie nowego akumulatora (okazało się, że jedna cela padła i napięcie było na granicy). Komputer miał minimalne napięcie i sterownik szwankował. Ale nie tylko przez to... Potem miałem jeszcze kolejny problem związany z zasilaniem. W wrześniu auto po nocy...
Ostatnio zapaliła się kontrolka akumulatora jednak I na postoju i po odpaleniu silnika akumulator ma ok pomiary no i jest nowy. Sprawdzony naciąg paska alternatora? .( Nie powiem do końca ponieważ po dosłownie sekundach zniknęły i nie pojawiły się) I do tego spadek mocy. Czystość połączeń masy do sprawdzenia. Pomiędzy akumulatorem a silnikiem i nadwoziem....
Alternator jest od tego auta, oryginal. Był regenerowany z powodu, jaki opisałem. Nie sprawdzałem paska. Alternator wymieniał mechanik, myślę, że dobrze naciągnął. Pasek nowy. Może akumulator.
Witam. W pierwszej kolejności szukałbym braku zasilania na instrumenty, m.in. na licznik. Może bezpieczniki lub przekaźniki, ale nie od rozrusznika, tylko po stacyjce. Sprawdziłbym też wtyczkę na alternatorze. O dziwo pęknięty kabel w tej wtyczce daje efekty na kontrolkach i to nie tylko na kontrolce ładowania, ale i pozostałych.
Problem chyba będzie w instalacji i to raczej zwarcie i to konkretne jeśli zbija tak mocno napięcie ... Jeśli nie trzymała by klema to i tak alternator trzymał by napięcie ewentualnie zawyżył je ... Trzeba sprawdzić szczególnie grube kable które idą od akumulatora do rozrusznika oraz wszystkie grube kable + co idą do alternatora, przekażnika świec,...
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Jeśli przed regeneracją kontrolka ładowania akumulatora świeciła a po regeneracji nie świeci to albo elektryk montujący alternator coś namieszał albo regeneracja źle zrobiona. Sprawdź obwód kontrolki ładowania jeśli jest OK to reklamacja alternatora. Uszkodzenia akumulatora nie wykluczałbym objawy przed regeneracją alternatora mogą na to wskazywać (ale...
Tarcze zbędny wydatek - swoje przetoczyłem (OM), oczywiście mierząc grubość. Klocki grubsze (istnieją takie). W tym tygodniu wymienione świece żarowe. A teraz Twoje auto: tarcze - niepotrzebny wydatek, klocki tak, wtryski - po co? Pojechać, sprawdzić na komputer, a potem do wtryskowca żeby wiedział co robić, a nie wymieniać wszystko( a może się uda,...
Witam, Mam problem z podłączeniem alternatora LUCAS LRA03500 w miejsce Denso 27060-28110. Niby prosty temat. Jest to alternator od Avensisa, został zapakowany do Rav4 Mk2 z benzynowym silnikiem 2.0. Takie alternatory montowali w tych autach po lifcie, więc wymiarowo jest plug’n’play. Niestety pacjent jest sprzed liftu i stary alternator Denso ma złącze...
Alternator się kończy i wkrótce trzeba będzie go zrobić.
No dobra, czyli jednak to z tych mądrzejszych alternatorów. A jak jest w tym konkretnym przypadku, toto jest z Avensisa rok coś koło 2002 ? Regler drogi jest do tego. Zastępowalny takim zwykłym ?
To nie jest tak, że jesteśmy zmuszeni do naprawiania, bo jesteśmy biedni jacyś. Tylko przeciętny Kowalski nie odróżnia czegoś niezłego od czegoś dobrego, albo inaczej sprawdzonego. Tak jak nie może odróżnić czegoś niedobrego od totalnego śmiecia. Problem zaczyna się z chwilą wymiany towaru na pieniądz, a zwie się on niewiedza. Pewnie w różnych stronach...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Weź flachę i walnij się nią w czachę. Znasz takie autko jak Renault Modus? Pewnie nie. Wiesz na czym tam polega wymiana żarówki? Też nie.. Na wyciąganiu reflektora, choć czasami udaje sie bez wyciągania reflektora, ale trzeba mieć przygotowane plasterki... A jak wyciągasz reflektor to są dwie opcje- albo ściągasz zderzak albo nie, bo jak go tylko odchylasz...
Temat rozwiązany doraźnie. Uszkodzony moduł w lewej lampie- lampa nierozbieralna a moduł zalany w środku. Elektronik sprawdził wszystkie zasilania na kostce lewej lampy, w każdej pozycji przełącznika świateł oraz czujnika zmierzchu czy opcji auto zasilania, oraz masa są. Na oprawcę od świateł postojowych nie ma masy! Masa powinna być gdyż na wejściu...
Komputer stwierdza duże obciążenie silnika i podnosi obroty - automatyka działa. Miałem podobnie wina była z łożyskiem alternatora - po wymianie łożyska nie było takich zmian obrotów.
Rozrząd posiadam na łańcuchu i posiadam tylko 1 pasek idący od alternatora przez pompę wody, koło pasowe, pompę klimatyzacji i ten właśnie pasek chce wymienić
Mam problem w samochodzie Toyota Avensis. CB radio po prostu dostaje jakichś zakłóceń z silnika (alternator, jakaś cewka..?). Zakłócenie jest mocniejsze przy dodawaniu gazu. Nie da się z tym jeździć, bo po prostu głowa boli. Jak to wyeliminować? Jakieś pętla masy czy coś w tym stylu? Po podłączeniu innego CB jest to samo. Ktoś ma jakiś pomysł?
Nie wiem czy to pomoże, ale u mnie w Avensis D4D trzeba było wypchnąć półoś ze skrzyni biegów żeby wyjąć alternator, oczywiści trzeba było wyciągnąć dołem. Nie wiem jaki masz problem z z alternatorem, ale w mojej Ave często padały diody w mostku prostowniczym.
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Witam,A jak tam akumulator nic nie piszesz,napiecie nie mniejsze niz 12,5Volt,ponizej tego napiecia elektronika w samochodach robia problemy.Przewody masowe(minus)wato sprawdzic,jakosc zlaczy(klem)na akumulatorze ,czystosc i brak nalotu,stan paska klinowego lub wielorowkowego napedzajacego alternator i wspomaganie.
Mam pytanie- z czego dostaje inpuls obrotomierz w avensis 2.2 D4D 177 KM? Czy z np alternatora a jesli tak to z ktorego pinu czy z czujnika obrotów lub może jeszcze z innego miejsca? Dodam ze alternator ma 4 piny. Moze ktos podpowie co pod te 4 moze by podłączone?
zakupilem taki woltomierz pod zapalniczke i podczas jazdy napiecie sie wacha 14,2-13,6.po zjechaniu do domu napiecie jest 12,8v,rano gdy odpalam jest 11,7v co jest grane. Dobry pomysł, taki woltomierz może nie jest zbyt dokładny jeżeli chodzi o wartość bezwzględną pomiaru ale daje powtarzalne wyniki. Rozumiem, że 11,7V masz przed przekręceniem klucza...
Rozrusznik,alternator-tam też postęp technologiczny poszedł daleko.Zamiast wymiany samego styku wywalasz dobrą cewkę automatu.Regulator napięcia ,szczotki to już jeden element.
Regulator F 00M 145-324, poda ktoś jakiś zamiennik? Dodano po 1 Panowie, sprawa jest pilna-samochód należy do wpływowego polityka z PO. Jeżeli mu nie wymienię regulatora to zamknie to forum i cały internet, a może i Was i Wasze rodziny? Dodano po 3 Zrobione, zamiennik tani i (chyba) dobry to Huco 13 0617
Witam, od niedawna mam problem z odpaleniem auta na zimnym silniku.Jeżeli przy odpalaniu nie dodasz gazu to po przekręceniu kluczyka można "kręcić" do padnięcia akumulatora, jedynie odpala wtedy przy użyciu metody z plakiem. Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów, był sprawdzany u 2 mechaników i w ASO. Ostatnio miałem wymieniony akumulator, alternator...
To jest takie bardzo ogólne wręcz może głupie pytanie :) ale może są jakieś samochody, które "mechanicy wyjątkowo lubią". Na razie wszystkie samochody co miałem okazję posiadać były po prostu bardzo uciążliwe (avensis t25 diesel, mercedes w245 diesel). Myślę o ok. 10 letnim samochodzie, klasy C lub D. Budżet 10 - 30tys. Rozrząd, alternator, rozrusznik,...
Tak trzeba by uściślić - rzeczywiście jeśli sonda jest "zmasowana" przez wydech wtedy ma to uzasadnienie zeby "minus" brać z silnika - w innym przypadku myślę że to niemoże zaszkodzić - w sumie żródłem napięcia w czasie pracy silnika jest alternator który jak by nie było przykręcony jest "masą" do silnika. ALE wróćmy do tematu miksera - jak to się dobiera?...
avensis alternator alternator avensis toyota avensis alternator
serwis pozna wzmacniacz windows schowek elektrozaczep brzeczy
multimeter analogowy pętla stacyjki
Peugeot 307 SW błąd 16 - problem z czujnikiem zderzeniowym Hyundai i30 2009 1.4 benzyna - gaśnięcie po rozgrzaniu