odłącz alternator oczywiście wszędzie sucho czysto i pachnąco? i nie był angolem, kodowania posprawdzane
Dziś auto zdechło. Stop, brak ładowania, po chwili 10,5 V. . Założyłem zapasowy akumulator i dojechałem na parking. Demontaż alternatora w planach, sprawdzenie, wymiana uszkodzonych elementów. Docelowo wymiana na suchy. Kupiony alternator suchy. Do przeserwisowania i zamontowania.
Alternator suchy. To nie to.
Oki ale nie palą elementów. Padają jak zacieknie olej/on Tu możesz mieć racje, z tym że uszczelniłem dekiel bo się lało jak z sita przy pierwszej naprawie. Teraz już alternator suchy a nadal jest problem🤦🤦🤦
Rs -to pokrywy szczelne z specjalnego tworzywa ZZ-to pokrywy metalowe są dobre na suche miejsca nie maja szczelności.P
Pierwsze o trzeba sprawdzić czy stare sprzęgło jednokierunkowe działa , nie przycina się czy nie wydaje dziwnych dźwięków. Wtedy można je olejem przekładniowym traktować. Ale jak wyleciało z niego coś ciemnego i suchego to raczej zaczęło się mielić i długo nie pożyje.
Jeśli nic nie leciało na alternator (jest suchy) to 150tyś km trochę mało na szczotki ale może i najlepiej żeby szczotki bo wiadomo że to najtańsza naprawa.
Czy alternator był suchy? to znaczy zadnych płynów olei itp. ? Tak moc sprzetu audio też ma brdzo duży wpływ na to. Powinieneś wymienić na wiekszą moc.
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Mam małą sprawę a chodzi mi oto czy ma ktoś jakiś przyrząd do sprawdzania stojana w alternatorze? Widziałem kiedyś u elektryka samochodowego tylko już nie pracuje w moim miescie i nie mam skąd to podejrzeć.
Witam serdecznie ! Mam taką sprawę, chodzi mi oszybkie i pewne sprawdzenie prądnicy i alternatora wyjętą z pojazdu.
W samochodzie nie masz cały czas równo 12V. Sam alternator daje koło 14V ale z 2 strony te zasilacze też nie zawsze dają równe 12V (wczoraj mierzyłem podobny 12V 1000mA i dawał na sucho 14,88V). Jak dla mnie będzie to chodziło bez żadnych problemów
Witam Zaczelo sie banalnie zerwanym paskiem od alternatora. Niestety po zalozeniu nowego i odpaleniu silnika zaczela sie palic kontrolka ladowania a alternator sie grzeje. Jakies pomysly?
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Szukałem na forum ale nie nie pasuje dokładnie nic do mojedo przypadku. Więc opiszę może mój przypadek. Od paru dni zauważyłem że rozładowuje się akumulator mimo że lampka kontrolna ładowania akumulatora się nie swieci,. Akumulator wymieniony na nowy. Mimo to nie ma ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika...
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Witam Jak sprawdzić czy alternator ładuje.... ? Prosze o dokładną instrukcje
przestało działać ładowanie w Ostrówku (w tytule C360 bo chyba taki ursus ma tak samo) pytanie czy ten alternator jest poprawnie podłączony i co można sprawdzić. Szukałem różnych schematów i opisów ale ciężko tu ustalić co i jak bo nie wiem które wejście jest które, nie ma jak sie doczytać oznaczeń, a identycznego nie znalazłem. Ktoś kto wcześniej odpalał...
Witam. Samochód Skoda 120l. Mam problem z ładowaniem akumulatora. Po sprawdzeniu miernikiem stwierdzam, że przy działającym silniku ładowania brak (kontrolka aku oczywiście się świeci). Nie chciałbym popsuć sobie miernika, więc wolę zapytać na jakich zaciskach mogę jeszcze sprawdzić napięcie na alternatorze czy też regulatorze napięcia? Dziękuje. Pozdrawiam.
siemka mam maly problemik. jak mozna szybko i sparwnie domowym sposobem sprawdzic regulator napiecia i diody ???:|
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Witam wszystkim chciałbym zapytać jak sprawdzać alternator, piszcie jeżeli coś jest nie tak w moim. Diody są ok, wylutowałem wszystkie i sprawdziłem je przez żarówkę. powiedzcie czy tak powinno być jak na rysunkach??
Witam. Problem jak wyżej napisałem. Alternator ładuję ,a na komputerze świeci się kontrolka. Wymieniony regulator napięcia, kable też sprawdzone ,szczotki i szczotkotrzymacz w alternatorze również sprawne. Jeśli ktoś mógłby coś doradzić gdzie dalej szukać będę wdzięczny.
Wielkie sorki mała pomyłka miałem na myśli alternator a napisałem pądnica:cry:.Chodzi mi o to jak sprawdzić czy alternator ładuje
https://obrazki.elektroda.pl/5567570800_... sachema instalacji alternatora jak sprawdzić żarówkę bez wyjmowania z deski rozdzielczej. Gdy odepniemy przewód o regulatora napięcia w miejscu D i złączymy go z masą powinna zaświecić. jeżeni nie prawdopodobnie jest przepalona
Witam! Czy ktos moze mi poradzić, jak mozna najprostszym sposobem sprawdzic (bez wyjmowania alternatora) czy jest ładowanie tzn, czy jest wogóle, a jesli jest to czy prawidłowe?
Witam, mam problem z ładowaniem w Leoni 1m 1.6 16V Gdy byłem w trasie zaświeciła mi się kontrolka ładowania, zjechałem na pobocze i miałem koło 11,8V. Wróciłem do domu, sprawdziłem połączenia, wymontowałem regulator. Niestety nie mam narzędzi więc po sprawdzeniu regulatora miernikiem podpiąłem regulator do akumulatora i sprawdziłem napięcie na szczotkach,...
Witam Mam pewien problem tzn wymienilem chyba wszystko w alternatorze tzn szczotki uklad reg. napiecie(uklad prostowniczy)modlo obok alternatora(ten z dwoma przewodami) i przez pewien czas bylo ok ale po jakims czasie ok 70-80 km zapalila sie kontrolka ladowania i wogule nie laduje dodam ze szczotki na rozruszniku sa nowe klemy czyste co to moze byc...
Oczywiście,że brak tego styku ma wpływ na ładowanie. podłącz sobie alternator na stole na sucho i zobacz czy będzie kontrolka.
Wiem że alternator ma mało wspólnego ze wspomaganiem ale życie weryfikuje takie przypadki. Luźny pasek przy suchym, uszkodzonym łożysku alternatora daje właśnie taki efekt. Oczywiście łożysko pompy wspomagania też jest do weryfikacji ale to już chyba normalne.
Popieram tzok. Zdjąłbym pasek i sprawdził ręką czy alternator lekko się obraca. A może to WD było psiknięte na wirnik alternatora? Tak robią "fachowcy". Jasne, tylko jak pracuje alternator "na sucho" a jak kiedy produkuje prąd??? Ręką tego NIE SPRAWDZI!!! I jak koledzy pisali albo alternator, albo błąd w sztuce mechanika - pozdrawiam. P.S. Czytaj post...
A jak zmieniałeś te świece, to coś jeszcze rozkręczłeś? Sprawdź jak kolega Qbuś pisze pasek , łożysko, napinacz. Może to nie alternator, może jakaś pompa? Dobrze by było zdjąc pasek i na ,, sucho " pokręcić alternatorem itp.
Dziś robiłem santa fe, 2,0 CRDi. Przerwa na cewce sprzęgła oraz brak koszyczków w łożysku. Po wymianie łożyska oraz naprawie cewki (padło zabezpieczenie termiczne) montaż, odpalenie auta i ...dym ze sprzęgła. Jak się okazało sprężarka pracowała całkowicie na sucho, no i się zatarła. Widziałem już różne zatarcia sprężarek czy łożysk sprężarek, ale nigdy...
Witam Pacjent Citroen Jumper 2.2 hdi puma, wymienione wtryski ,przypisane prawidłowo,następnie lexia wchodzi w tryb programowania wtrysków i tu wszystko się kończy,wywala błąd - zbyt duże obciążenie elektryczne Sprawdzone - alternator - wiązka - sterownik suchy - masy ok. - akumulator ok. - wtryski sprawne 100% Będę wdzięczny za wszelkie sugestie
Zaraz po zakupie oddalem do mechanika , bylo pare napraw typu wymiana chlodnicy, uszczelka dekla, pasek alternatora, olej filtry klocki... silnik jest suchy... druga rzecz jaka zabserwowałem to zamulenie przy ruszaniu.. ciezko tak nagle szybko ruszyc, dopiero po chwili sie zaczyna zbierac... czy proba olejowa cos tu moze wyjasnic ?
P=U x I 700W 12 V czyli licząc czysto i wg.prawa ohma amperaz jaki pochłonie Ci sprzęt to 58.33 A zaokraglijmy to do 60 A i odejmijmy ze 10 A na zapas . Przy Twoim załozeniu powinienes przewidziec na zasilanie sprzetu audio średnio około 30-40 A (wiadomo ,ze cały czas nie bedziesz łupał na maxa) . Nie wiem czy taniej ... ale wg mnie bardziej "zdroworozsądkowo"...
Witam! Nie opisujesz rodzaju "niedomagania" tego alternatora? Czy nie ładuje, czy zwiera, a może przeładowuje akumulator? Czy może dostałeś go jako zepsuty??? Na zdjęciu widzę diody (do sprawdzenia ich potrzebny jest multimetr z taką opcją, a jak sprawdzić znajdziesz w necie), chyba jest tam jeszcze regulator napięcia, którego "na sucho" raczej nie...
Długo stojące auto pod chmurką zbiera deszczówkę która leci odprowadzeniem pod szybą właśnie na alternator. Ten stary musiałem wymienić, zamontowany nowy owijam folią na czas długiego postoju i jest suchy. Jak na razie kręci się swobodnie.
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
Miernikiem to dam radę, tylko gdzieś słyszałem, że alternator musi być podłączony do instalacji i nie może chodzić na sucho. Miałem wcześniej alternator z dużego fiata także tam była jasność. Zamieniłem bieguny na akumulatorach i nie było problemu. Alternator jest z regulatorem i niestety nie ma żadnych oznaczeń
Ze stalą nie ma problemu , poleruje się dobrze i efekt jest zadowalający . Jest też większy wybór past , Ja stal robię na popularnej ( zielonej ) do stali . Niestety nazwy ani symbolu nie da się odczytać . Z aluminium jest gorzej , trudniej o pasty , mniejsze obroty polerki ,lub regulowane najlepiej . Mam też pasty do metali lekkich ( różowa ) lub (...
Coś moze byc nie tak z alternatorem lub jego napedem. Katowanie auta na odcince pominę... Kontrolka ma nie swiecic i tyle Na 2 innych akumulatorach kontrolka nie świeci, a na moim akumulatorze świeci, więc mam wątpliwości czy to alternator. Zwłaszcza, że na sucho na stole w zakładzie regenerującym było wszystko okej. Jazda na samym alternatorze bez...
raul111 A nie lepiej będzie skorzystać z paska rozrządu od diesla i kół rozrządu?,będzie cicho i na sucho. Paski zebate nie są wcale takie cichutkie. Sądzę że lepszym będzie wieloklinowy. Taki jak przy pralkach lub alternatorach.
Akurat vfr, to bardzo zły przykład. Jej alternator, to pięta achillesowa tego motocykla. Bardzo często dostawał zwarcia miedzy uzwojeniami i wtedy regulatory paliły sie w nim jak suche siano. Zresztą dotyczy to wielu motocykli z alternatorem pluskającym się w gorącym oleju.
Akumulator należy ładowac prądem około 5.6 A przez okres 10 godzin aby uzyskał właściwe parametry podane przez producenta. To tylko sucha teoria. W praktyce ciężko jest uzyskać stały prąd ładowania, nie znany jest stopień rozładowania akumulatora, a także jego rzeczywista pojemność. Podłącz prostownik na wyższy zakres i poładuj kilka godzin. Resztę...
witam, to może z pompy wspomagania cieknie olej jak na rozrządzie sucho, co do mycia alternatora to mozesz odłonczyc przewody i myjesz potem odpal na chwile bez ładowania szybciej wyschnie.
Może ktoś suchym lodem próbował? Jakie to koszty?
Hmm ale czemu po rozebraniu go nie widzę nigdzie oleju itp wszystko suche się wydaje..
Nie utopi się ten alternator w zęzie, skoro zamocowany jest pod silnikiem ? Nie, zęza jest sucha, jedyna woda jaka może się w niej znaleźć, to drobne przecieki z dławicy wały napędowego, ewentualnie pęknięty wąż chłodzenia. Ale nawet jeśli będzie ciekło, to miejsca/wysokości jest naprawdę dużo.
Musiałem trochę edytować posta. W starym alternatorze mam pasek PK7, porównam jeszcze z moim wodniakiem. Można w razie czego przełożyć ze starego. Tu akurat tak na szybko mi przyszło pytanie o pasek. Z dolutowaniem trochę słabo, bo przewód ucięty praktycznie przy obudowie i musiałbym "wyłuskać" sporo "mięsa". Ale jakoś widziałem, gdzieś na Allegro nowe...
Witam ! Co prawda nie jestem specjalistą od elektryki samochodowej, ale zastanawiam się nad podanym sposobie sprawdzenia regulatora napięcia. Jeżeli dobrze zrozumiałem, to proponowaną żarówkę należy włączyć w miejsce obwodu wzbudzenia. Wydaje mi się, że obwód ten jest załączony, gdy napięcie jest mniejsze niż np. 14.2V (zależnie od typu regulatora)....
ściągnąłeś chociaż pasek i sprawdziłeś jak się kręci na sucho.
W tak małym pojeździe to dynamo nie powinno być zanurzone w oleju. Jest to stosowane w większych motocyklach z sucha miską, gdzie zbiornik oleju jest równocześnie komorą alternatora. Tutaj raczej nie ale głowy za to nie dam. Aby oszczędzić trochę prądu możesz wstawić gdzie się da LEDy. Oczywiści trzeba to robić z głową. Spokojnie możesz wstawić diody...
A no to powinienes sobie poradzić :) Większość alternatorów ma śrubę na klucz 22. Można je przetestowaź "na sucho", czyli bez wstawiania do auta. Wystarczy do tego wiertarka :) Tutaj jest dobry sklep z alternatorami: http://www.aqt24.pl/pwCustomSearchFronte...
Alternator na maszynie sprawdzany, obciazony znamionowo ma 130 do 150'C w samochodzie jeszcze więcej dlatego się palą. Im wyzsze obroty tym lepsze chłodzenie. Taka temperatura ze brud i smar się wypali.! I altek jest czysty i suchy.
Witam,najlepiej je wymontować i mierzyć spadki napięć przy obciążeniu prądem ok.10 A .Pomiar omomierzem na sucho często nic nie daje.
Dzień Dobry! Mam mały problem związany z ładowaniem w Fiacie ducato, kontrolka akumulatora się swieci, brak ładowania, na mierniku 12,4V, pomyślałem ze to alternator. Odstawiłem samochód na dwa dni, dzisiaj wsiadam odpalam, brak kontrolki, ładowanie jest - 14,7V przejechałem około 20km zgasiłem samochód po chwili odpalam i znów to samo, dodam ze na...
a powrócę do kwestii pobieranej energii przez ogrzewanie postojowe. Niewiele wiemy o Twoim webasto, oprócz jakiś danych "12 W, a może "8 W". To jest webasto suche? O jakiej mocy? Czy masz miernik elektryczny z pomiarem natężenia prądu?
Jak chcesz go umyć? Wytrzeć szmatą do sucha i tyle, chyba że chcesz narobić sobie niepotrzebnych kłopotów.
Witam. Można odświeżyć trochę ten temat?? Chciałbym sprawdzić alternator z mojego mundka 1.8TD 96 mk1, bo nie ładuje. Alternator dokladnie taki jak na zdjęciu (tzn. bez tego oleju- jest suchy, pierścienie w dobrym stanie, szczotki też). Alternator jest wyjęty ciągłość uzwojeń sprawdzona, regulator nowy a dalej nie ładuje. Został tylko mostek, w którym...
Niekoniecznie. W VFRach bolączką były właśnie uzwojenia alternatora, które uszkadzały się z wiekiem i powodowały, że regulatory napięcia paliły się jak suche siano.
Jak wyglądają świece po próbie uruchomienia? Mokre, czy suche?
raczej masz juz zjechany akumulator, a jeszcze jedno sprawdzczy przygasa tylko przy wlaczonym sprzecie z wlaczonym silnikiem i na sucho bo moze masz zwalony regulator na alternatorze (u mnie mryga wszystko co sieci no ale jeszcze laduje) najpierw sprawdz akumulator
Więc tak, cewki zmieniłem, kable tak samo, chwile pochodził na lewym, prawy trochę postrzelał i padł. Kompresje sprawdzałem miernikiem ciśnienia, na lewym 9,2 na prawym 9,0. Odkręciłem lewy dekiel i wylała się benzyna. Zdemontowałem koło, sprzęgło i łańcuszek, simering wyglądał tak jakby nie dochodził do wału. Natomiast pod alternatorem w miarę sucho...
Ładowanie jest ok.od początku roku 2006 nie ładowałem akumulatora tylko gdy pada deszcz powraca problem z kontrolką.Gdy jest sucho to jest ok.
..........czysto, sucho, pewnie ??? Jak w reklamie, dlatego ten post !
Witam! Mam taki problem z alternatorem w Punto I: sporadycznie (ostatnio coraz czesciej) zdarza sie ze w deszczowe dni zaczyna wyc alternator. Przez kilka minut od uruchomienia silnika, grzeje sie przy tym mocno, czuc swad palonej izolacji... zatrzymanie silnika na chwilke i odpalenie od nowa zazwyczaj pomaga. Raz zdarzylo sie tak ze alternator odezwal...
baterie utrzymywane przy napięciu buforowym lub nieznacznie niższym ulegają zasiarczeniu. Tak, tylko ze napiecie przechowywania ma byc nizsze od buforowego a nie wyzsze. Akumulator przechowywany przy napieciu 13,8 v po 2 latach jest suchy i warny 2zł kg. Po naladowaniu akumulator nalezy odlaczyc od ładowania!
Witam Jak regulujesz te 7V 5V i 3 V ? Jaki masz sterownik do regulacji napięć na stojanie ? Szczerze mówiąc to u mnie, na sucho, bez obciążenia silnik silnik lepiej się kręcił mając mniejsze napięcie na wirniku.
sprawdzenie wzbudzenia alternatora sprawdzenie diody alternatora sprawdzenie alternatora seicento
poszukuj instrukcji maszyny kalkulator telefonu integrator sonda lambda
volvo czujnik skrzyni volvo penta
Schemat elektryczny ładowarki Parkside PLGK 12 A3 Jak wyłączyć urządzenia elektroniczne?