(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
:arrow: lriuqs Widziałem o błędach i temp ale nie miałem co odpisać. Nie jestem mechanikiem, wiem z własnych doświadczeń tyle ile mi się zdarzyło, czytanie na forum i metoda prób i błędów. Co polecam, czytaj dalej. Pół roku temu mój 1.6 MPI 220kkm przestał palić na 2 gar. Na początek wymiana filtra powietrza bo już wypadało i sprawdzenie przepływki....
https://obrazki.elektroda.pl/7988685600_... Chciałbym przedstawić wnętrze oraz zasadę działania cewki zapłonowej z kosiarki z silnikiem Brigss & Stratton. Od dawna byłem ciekaw jak te cewki działają, a znalezienie materiału na ten temat było dla mnie trudne. Problem w rozumieniu był taki, że w normalnych rozwiązaniach z magnetem...
Wydaje się, że Kolega ma zbyt wygórowane oczekiwania w stosunku do forumowiczów, a tekst: Więc normalnie w świecie ściągnąłem filtr powietrza, kolektor odkręciłem, później taką regulowaną płytkę z cięgnami... na pewno nie zwiększa szans na znalezienie Cycerona. Forum może pomóc w nakierowaniu na właściwy trop, a naukę podstaw pozostawiamy szkolnictwu...
Ja rozumiem, że moderator, ale dlaczego od razu pod wątpliwość moje pomiary podkładasz ? W serwisówce wartości pomiarowe uzwojeń dla cewki są podane i sprawdzenie cewki zapłonowej (nie cewko-modułu) jest prostą czynnością, pomijając fakt, że jestem czynnym elektronikiem i pomiarowcem z zawodu. Wiem co to są pomiary i jak je wykonać, ale nie jest to...
https://pl.aliexpress.com/item/100500170...
Uszkodzony gaźnik i cewka
Tu światła nie mają nic do rzeczy. Zasilane są prądem zmiennym z własnych cewek.
... jako pierwsze obejrzyj czy nóż nie uderza o obudowę, jeżeli nie zdejmij szarpak i zobacz czy koło magnesowe nie uderz o "coś" np cewkę... . Sławek
Trzeba obrócić cewkę ta aby magnes wchodził najpierw pod rdzeń wychodzący ze środka cewki Lepszym rozwiązaniem może być użycie koła i cewki z kosiarki Iskra powstaje juz przy kręceniu ręką kołem magnesowym i jest naprawdę mocna Obroty koła są w prawo Można je kupic na Allegro za parę złotych
Miałem identyczne objawy w innej kosiarce i winna okazała się cewka.
Obróć wałem by tłok był w najwyższym punkcie - będzie to prawdopodobnie miejsce w którym jest najwyższy wznios krzywki, jak widać na zdjęciu pewnie w miejscu klina na wale. Przerywacz (platynki) powinien się rozchylić. Jeśli się nie otwiera to poluzuj śrubę imbusową widoczną na zdjęciu i przesuń kowadełko tak by zrobić szczelinę na stykach 0,3-0,4 mm....
Witam kolegów interesuje mnie odległość cewki od koła zamachowego w tej kosiarce. Niestety nie zmierzyłem wyjmując uszkodzoną cewkę :cry:
Ta cewka ma wbudowany moduł zapłonowy wiec porównanie oporności nie jest miarodajne bo samego modułu sprawdzić nie można (zalany żywicą razem z cewką), ale jak na drugiej jest iskra to raczej wina cewki.
Po ostatnim zabiegu silnik raczej otrzymał paliwo,i nic nie odezwał się! Sprawdź jeszcze raz czy ma iskrę, może zmień świecę na inną, podlej jeszcze raz paliwa do kolektora ,zrób ponownie próbę odpalenia,jak znowu nie będzie się odzywał, wykręć świecę sprawdź czy nie jest mokra, jak jest to sprawdź czy ma wobec tego kompresję. Nic nie napisałeś odnośnie...
Rycho T moim okiem klin jest idealny ale w poniedziałek dam fotki i ocenisz ale myślę, że to cewka
Jakim prądem ładują akumulator te cewki? Gratuluję!
Jesteś pewien że dobrales magnes o odpowiednik dużej indukcji? Że magnes jest wystarczająco blisko rdzenia cewki? I czy w ogóle cewka i świecą są sprawne?
Daj zdjęcie tego silnika lub cewki.
Zeszłego sezonu. Ciśnienie ma nie całe 7. A tu jest zdj jak tłok jest w gmp I jak odnosi się cewka do koła.
Witam. Czy używa ktoś z Was chińskiego zamiennika cewki zapłonowej do kosiarki? Jak się spisuje?
Nie będę szukał miejsca ewentualnego przebicia izolacji, czy zwarcia zwojowego, bo nie jest to możliwe na tych zdjęciach, aczkolwiek , jeśli miałoby to miejsce, to była by widoczna różnica w kolorze cewek.
Jaki motoplat? Moduł zapłonowy z kosiarki albo innego sprzętu ogrodniczego...
Bo to jest tak: *uchwyt nie naciśnięty: miernik podłączony do końca przewodu z uchwytu i masy pokazuje "zwarcie", gdy naciskam uchwyt, kosiarka powinna odpalić, miernik pokazuje "przerwę" *sama cewka: uchwyt odłączony, miernik przyłożony do wyjscia z cewki i masy miernik pokazuje "zwarcie" i tu moje pytanie: czy nie powinien pokazywać przerwy, skoro...
Ok, czyli co za zadanie miała ta cewka?
Nie koniecznie cewka, mogą już być słabe magnesy na kole wentylatora.
Dzięki za wskazówkę. Jak będę miał teraz trochę czasu to sprawdzę tą iskrę. Może to faktycznie jest cewka?
Dziękuję za odpowiedz. Już w tym sezonie kilka razy kosiłem i nagle taka sprawa.Jutro spróbuję zmniejszyć szczelinę,a czy może to być np. cewka?
Kondensatora nie widać to musi być wyłącznik odśrodkowy z cewka rozruchowa, zdjąć tylny dekiel tam jest wyłącznik.
Wojtek kiedy wykręcę świecę i ustawie kołem maximum wysuniecie tłoczka,to w jakim położeniu powinien być magnes na kole względem cewki..
Może to tylko wina świecy. Wymień świece i sprawdź. Jak dalej sytuacja się powtórzy to sprawdzaj po kolei: fajkę, kabel, cewkę.
Jakiego producenta silnik tam założyłeś? Czerwony masz na myśli jest podłączony do elektrozaworu przy gaźniku! No to sprawdź czy fioletowy nie jest podłączony do regulatora ! A biały nie jest od gaszenia do cewki zapłonowej. Podobnie jak poniżej.
W zasadzie nie ma żadnego wiarygodnego testu cewki w warunkach domowych. Dawniej - przy układach z zapłonem stykowym - można było zmierzyć rezystancję i porównać z wzorcową, która była podawana przez producentów (np. Tecumseh). W domu to trzeba sprawdzać po kolei: świeca, fajka świecy (jeśli jest demontowalna), kabel wyłącznika zapłonu i jego mocowanie...
Do tej pory to co w niej zrobiłem i nie dało skutku to: -Wymiana oleju -Ustawianie zaworów - Wyczyszczony gaźnik Myślę też nad wymianą świecy oraz cewki.
Sprawdź na samym kablu, bez fajki, wyłącznik zapłonu też wypadało by sprawdzić. Odłącz od cewki zapłonowej ten cienki kabelek i ponownie sprawdź iskrę.
Bo cewka łądowania jest cienszym drutem nawinieta a cewki świateł grubym.
Ustaw "na kartkę papieru".
Kolego tego typu kosiarki nie znalazłem nigdzie. Podaj producenta silnika, moc. Tak jak koledzy piszą Partner tak.
To pewnie cewka do wymiany.
Sprawdź fajkę i przewód WN czy ma przejście do masy Możliwe że cewka padła.
Koło na dwa magnesy może nie mieć modułu tylko od razu indukować wysokie napięcie w cewce tak jak w kosiarkach. Cewki wysokiego napięcia są wewnątrz magneta a w 12 biegunowym będą na zewnątrz i do nich moduł + inne cewki wewnątrz magneta.
A cewki czym nawiniesz? Na desce z gwoździami? Musisz mieć przynajmniej namiastkę nawijarki z wzornikiem, dla uzyskania identycznych kilkuwarstwowych cewek.
A jaka to kosiarka? Daj zdjęcie tej cewki jak możesz.
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Idąc po łatwiźnie- koło zamachowe od kosiarki i cewka zapłonowa. Ze szrota wyjdzie tanio, z kątem zapłonu trzeba pokombinować. Może być Komar jak od kosiarki się nie zmieści.
Ustaw cewkę w odległości 0.20 mm.
To metalowe zgrubienie na krawędzi cewki, to zwykle jest metalowy kapsel, do którego można dolutować urwany przewód po usunięciu farby.
Nie w takim modelu, ale miałem podobny problem, sprawdź czy po zgaszeniu jest iskra na świecy. U mnie problemem była cewka która gdy się nagrzała nie dawała prądu na świecę. Chyba że masz jakiś moduł a nie cewkę.
Kolego ale na tej nie ma żadnych oznaczeń ta cewka jest od kosiarki żyłkowej. A da rady jakoś sprawdzić jeśli nie podpisane ?
Dzięki za radę. To była wina cewki , :d dzięki
sprawdzenie cewki zapłonowej kosiarki cewki kosiarki sprawdzenie kondensatora kosiarki
mosfet bateria laptop zasilanie chorus schemat falownik omron
iRobot Roomba 880: zwalnianie zacisków latarni 81002-Lighthouse – instrukcja demontażu Grzałka Selfa 3 kW z termostatem do PV 2,94 kWp i inwertera Eko Solar Boat 3000 Pro – czy wytrzyma 13A?