W przypadku magneto masz koło magnesowe i cewki - jedną od ładowania i jedną od zapłonu i może jedną od świateł. Skupiasz na się na cewce od ładowania. Nawinięta grubszym drutem. Pomiar omomierzem powinien wykazać jakiś tam opór typowy dla danego motocykla. Można przyłączyć do cewki żarówkę 5-10 W i sprawdzić czy świeci po uruchomieniu silnika. Jeżeli...
(at)ElektrodaBot Aprilia Atlantic 125 po wywrotce nie odpala. Rozrusznik nie kręci światła stop nie świecą. AI: Czy po wywrotce sprawdzałeś bezpieczniki i stan akumulatora – czy wszystko jest w porządku... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Atlanticu 125 linia zasilająca żarówkę STOP jest tą samą linią, która zasila cewkę przekaźnika rozrusznika (sygnał...
Witam wszystkich zacznę od początku, problem ze skuterem marki sym jet euro x 2t 50cc. Pewnego dnia zgasł podczas jazdy i zaginęła iskra na dobre wcześniej czasami znikała ale wracała mimo to skuter jeździł aż do dziś. Na początek sprawdziłem cewke wn podlaczajac ja do innego skutera i dział iskre podaje a więc przesuwałem się dalej zmierzyłem napięcia...
Moduł zapłonowy magneto kable cewka.
Podaję link ...porady jak najbardziej adekwatne do Twojego przypadku : http://www.skuterowo.com/problemy-z-elek... ,lektura tego poradnika pomoże Koledze na pewno...no i kasy w kieszeni trochę zostanie.Powodzenia !
Witam. Mój problem polega na tym że moja Honda SKY 50 nagle zgasła i okazało się że nie ma iskry. Wymieniłem świece i dalej brak. Sprawdziłem napięcie jakie wychodzi z cewek na kole magnesowym podczas kręcenia rozrusznikiem i wynosi ono około 0,5V. Jest jakiś sposób na sprawdzenie cewki zapłonowej. Proszę o pomoc.
Witam, mam problem ze swoim skuterem mianowicie jak już napisałem w temacie akumulator jest sprawny, kontrolki świecą, rozrusznik wykręciłem, sprawdziłem szczotki i wyczyściłem, rozrusznik na krótko z akumulatora od skutera tez nie kręci a za to z akumulatora od samochodu rozrusznik kręci jak wściekły.Gdy klikam w przycisk od zapalania napięcie na akumulatorze...
Witam, mam takie pytanie jak sprawdzić cewkę zapłonową.
Witam, Po roku czasu odkopałem skuter z piwnicy. Mój problem polega na tym, że po zakręceniu rozrusznikiem na świecy pojawia się tylko raz iskra. Po kolejnym zakręceniu sytuacja jest analogiczna. Od czego najlepiej zacząć? Niestety jestem laikiem dlatego pomimo wielu przeczytanych tematów na forum związanych z zapłonem jestem zmuszony napisać własny....
Witam. Mam problem dotyczący skutera, a mianowicie nie mam w nim iskry. Sprawdzałem już wyłączenie zapłonu na stacyjce, impulsator, stopki bocznej nie posiada, to wszystko jest sprawne na 100%. Posiadam taką cewkę i nie jestem w 100% pewny czy ona jest sprawna. http://obrazki.elektroda.pl/9835000800_1... . A mianowicie, gdy miernikiem...
witam, niedawno popsuł mi się skuter 4t, i zauważyłem że nie ma iskry, podłączyłem multimetr (minus do ramy/silnika a plus do kabelka który dochodzi do świecy(mocno izolowany) ) i przestawiłem na pomiar napięcia AC i napięcie wskazywało 0,98v gdy kręciłem rozrusznikiem. jakie napięcie tam powinno być i co mogło się uszkodzić (cewka chyba jest dobra...
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
Witam. Znalazłem w necie taki schemat tylko brak do niego opisu. Może ktoś z kolegoów mniej więcej wie na jakiej zasadzie działa ten ogranicznik amplitudy? Z góry dziękuję za pomoc. http://obrazki.elektroda.net/81_12441294...
Witam, mój problem dotyczy braku ładowania. Sprawa prosta. Podczas jazdy zgasły mi światła i po zgaszeniu silnika akumulator rozładowany. Od razu kupiłem regulator napięcia, posiadam taki z 5 kablami. Po wymianie brak ładowania oraz brak świateł po odpięciu akumulatora. U mnie w skuterze jest światło po przekręceniu stacyjki, więc jest z aku, ale nie...
Dzień dobry. Jak sprawdzić regulator napięcia w skuterze czy jest sprawny? Czy jest możliwość sprawdzenia multimetrem czy wymagany do tego jest jakieś specjalne urządzenie? Regulator napięcia wyciągnięty ze skutera 2 T
Witam. Mam problem ze skuterem Baotian 4t a mianowicie nie ma iskry. Zmieniłem kabel świece i fajke ale nic to nie dało... nawet w palec nie kopie. Chciałbym żeby ktoś podpowiedział jak można sprawdzić cewke wn oraz moduł. Prosze o jakieś konkretne podpowiedzi.
Witam. Mam problem iż w moim skuterze nie ma ładowania i nie wiem jak sprawdzić regulator napięcia bo to może być właśnie przyczyna niskiego ładowania. Podrzućcie jak mogę go sprawdzić bo nie wiem czy zamawiać inny regulator czy szukać przyczyny dalej.
Brak mocy, żeby rozrusznik zakręcił. Takie są objawy. A dalej, żeby oszczędzić czas. - akumulator sprawny 100%, - przekaźnik rozrusznika sprawny 100%, - rozrusznik sprawny 100% Innych rzeczy nie sprawdzałem. Jakie czynności należy wykonać??? Na kopkę pali ----- SKUTER 2T 50 cc.
Mam do obliczenia zadanie i nie bardzo wiem jak się do niego zabrać. Możecie napisać jak i co obliczyć? Wszystkie dane są poddane na rysunku.
Witam. Jeśli nie ten temat proszę o przeniesienie go. Teraz moje pytanie. Mam skuter już 2 rok, jakieś 2 miesiące temu nie da się go odpalić na rozrusznik.:cry: Sprawdziłem akumulator miernikiem i wskazuje 12.72V gdy już odpalę skuter (kopką) to wskazuje mi miernik ponad 32V. Akumulator jest do wymiany prawdopodobnie, i mam pytanie czy to te ładowanie...
Witam. Podlaczylem ostatnio instalacje w skuterze na krótko aby tylko odpalił według schematu. Jednak nie ma iskry. Iskrownik i impulsator są ok . gdy złapie za kabel WN przy odpalaniu wogole nie czuje kopnięcie a sprawdzałem na 2 cewkach wina modułu? Ewentualnie co mogę robić nie tak.
W moim motorku jest akumulator i służyu on jedeynie do kierunkowskazów, poświetlania tarczy licznika i klaksona, akumulator w żaden sposub nie jest połączony z układem zapłonowym ma tylko swoją cewkę ładowania. No i załuzmy że chce sprawdzić czy mój akumulator jest ładowany to czy gdy go odłącze od kabli to na tych kablach będzie jakieś napięcie??????...
Skuter marki SIM jakie napięcie powinno być na cewkę wysokiego napięcia i zasilania cewkę cewki
Witam. Rozwiązałem ten problem. Skuter qingqi 50, moduł ten sam co w tytule. W moim przypadku skuter po rozgrzaniu gasł i nie miał iskry, padł moduł a sprawdziłem to przez nagrzewa nie go opalarką kiedy cała reszta była zimna, jak nagrzał się iskry nie było. Przypomniałem sobie że robiłem kiedyś podobny skuter tylko ze Suzuki ap50, tam też nie ma impulsatora....
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
"Skuter mi palił, a teraz nie pali - co się zepsuło?" to niestety sprawa dla wróżki, a nie do dyskusji na forum. Co zmierzyłeś, co sprawdziłeś prócz wymieniania w ciemno? Ciągłość cewek zasilającej i wyzwalającej CDI? Napięcie cewki zasilającej CDI? Sygnał z cewki wyzwalającej? Blokowanie modułu? Stan mas? Cokolwiek?
Trzeba wymienić na nowy, niekiedy jest integralną częścią cewki wn i musisz ją wymienić
Uszkodzona była cewka zapłonowa.
kabel czerwono-czarny z zielonym (lub masą silnika) nie ma przejścia, rezystencja nieskończoność!! To jak masz jakąkolwiek iskrę??? Przecież to zasilanie cewki CDI. Skąd zapłon ma brać energię? COś źle mierzysz lub schemat nieadekwatny. mierząc napięcie idące na cewkę jak próbuję uruchomić skuter skacząć na kopce na kablu czerwono-czarnym i masie waha...
- 30 wejście zasilania do stacyjki + - wyjście 50 zasilanie ( wyjście do ładowania itp, jest wyjście napięcia + - 50b wyjście do rozrusznika ( podaje napięcie na cewkę rozrusznika ) + Stacyjka nie ma pinu do podłączenia - ( jedynie obudowa poprzez kontakt z karoserią ma )
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Tak kolego, ale jeśli by tak połączyć wszystkie cewki szeregowo, to napięcie będzie za wysokie dla tego regulatora. Ten ktoś próbował uzyskać mniejsze napięcie przez siermiężne odwinięcie, z części cewek.. Trzeba podać jaki akumulator. Cewki można by połączyć szeregowo równolegle, ale nie jestem przekonany czy tak będzie działało. Najlepiej było by...
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
A czy nie lepiej sprawdzić dlaczego masz tylko 8v ładowania ? Sprawdź przy cewkach jakie dają napięcie.
Problemem okazała się cewka wysokiego napięcia. Zamykam temat
Najprościej: weź zasilanie z cewki (przed nie za). Noga 1 (7805) podajesz napięcie, noga 2 to masa (-), noga 3 wyjście (w tym przypadku 5V)
Może oddam do mechanika na przegląd, czy coś, ale teraz nie chyba. Macie jakiś pomysł, co może być nie tak? Opisałem dość szczegółowo objawy. Na pewno nie ma ładowania na akumulatorze, możliwe, że nie ma też napięcia na ssaniu, żarówki już się nie przepalają. Ja bym podejrzewał zwarcie w instalacji, możliwe, że gdzieś w okolicach kierownicy i może...
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
Napięcia "wychodzącego" z modułu nie da się zmierzyć!!! Można by tylko oscyloskopem z sondą wysokiego napięcia. Tam idą króciutkie impulsy ok 300V. Żaden zwykły miernik ich nie uchwyci. Podstaw jakąkolwiek sprawną cewkę na próbę. Sprawdź połączenia masy: cewki , modułu i samego silnika.
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Mam pytanie. Skuter przepala cewkę w statorze tą od cewki wysokiego napięcia. Co może być przyczyną ? Wymieniłem już drugi stator i po 15 min. jak i na pierwszym statorze przepalona zostaje cewka.
Cewka prądowa ma wyjścia z magneta G - zielony i B/R - czarno czerwony. Zmierz opór pomiędzy tymi przewodami, powinien być mały, koło jednego oma. Jak podłączymy żaróweczkę 12V pod nie to powinna rozbłysnąć w czasie kręcenia. Cewka wyzwalająca ma wyjścia W/R - biało czerwony i B/W - czarno biały pomiędzy nimi opór powinien być duży. Podłącz pod nie...
Tam jest zapłon CDI. Podejrzewam, że podejdzie cewka od jakiegoś chińskiego skutera.
Ja mam u siebie jedną diodę prostowniczą i na wyjściu kondensator tłumiący tętnienia (bo mam elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w simku Enduro) a prostujesz tylko napięcie z cewki do ładowania... Ja użyłem diody na 5A żeby się nie grzała, a kondensator 2200 uF/16V... Pozdro!!!
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
100 V już kopie, a jak jest wilgoć to jeszcze mniej. Cewka wysokiego napięcia jak się kończy to jeszcze potrafi dać iskrę na malutkiej przerwie na świecy. Warto też sprawdzić czy klin nie jest ścięty i przestawione magneto.
Witam mam problem z odpaleniem chińskiego 4t. Dokonałem już kilku rzeczy: - wymieniłem regulator napięcia - nowy moduł - nowa cewka - regulacja zaworów - zmieniony czujnik położenia wału - wyczyszczony gaźnik - sprawdzony filtr paliwa - przeczyszczone masy na ramie i silniku - sprawdzenie kranika podciśnienia. i teraz problem skuter mino tych drobnych...
A cewka ładowania daje prawidłowe napięcie?
Skuter ma instalację 6 czy 12 V ? Cewka musi być na napięcie instalacji jaka tam jest.
Nową cewka zapłonowa otrzymałem. Pada pytanie czy te napięcie na cewce zmierzę miernikiem cyfrowym?
Przeczytaj dobrze w czym jest problem... Z Twojej odpowiedzi wynika że iskra słabnie przez gaźnik lub jakieś nieszczelności.... Tu chodzi o to że im bardziej odsunie się kabel od świecy(sam kabel bez fajki) tym iskra jest mocniejsza i taka aż granatowa a jak kabel zaczyna się dosuwać do świecy to iskra słabnie i jest pomarańczowa.... ledwo widoczna...
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Oryginalnego magneta nie chcę z prostego względu dało się we znaki razem z przerywaczem i oryginalną cewką. W poprzednim sezonie jeździłem na oryginalnym zapłonie wszystko pracowało pięknie aż tu nagle motor zgasł i koniec (środek pola 20km od domu). Po z holowaniu motoru zmarnowałem pół dnia na wymianę cewki, kondensatora, przerywacza (miałem po kilka...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Sprawdź cewkę zasilającą CDI. Pomiar rezystancji i napięcia.
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Witam, mam problem z elektryką w skuterze Motobi sowa 2 (Yiben yb50qt-15), otóż występuje problem następujący. Na przekaźniku rozrusznika jest napięcie, Aku naładowane, cały przód tj. kierunkowskazy, światło stopu, wskazówka paliwa po prostu nie działają, sprawdzałem bezpieczniki, są całe. Czeka mnie mierzenie multimetrem ciągłości mas itp. Pytanie...
Nie wiem jak we wymienionym skuterze ale z mojej praktyki z różnymi zapłonami CDI wynika, że: Napięcie zasilania modułu CDI wynosi od 200 do 330V przy czym nie spotkałem się z przypadkiem takim, aby moduł którego napięcie zasilania wynosi 300V zasilić 200V i żeby skuter nie zadziałał. Dostateczna iskra na świecy pojawia się przy m/w. 100V Oporność wynosi...
Zdjęcie modułu wstaw, jeśli jest jakiś opis to zdjęcie od strony opisu. Zmierz oporność czujnika położenia wału. Powinien mieć około 50 om, zmierz napięcie cewki zasilającej moduł gdy kręcisz silnik z rozrusznika z wyjętą świecą.
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
podepnij wszystkie kostki tylko zdejmij wsuwkę z cewki i zobacz wtedy czy masz napięcie czy też nie.sprawdzałeś tą cewkę na innym skuterze? Dodano po 51 jutro bd składał nowy skuter to pomierzę wszystko i napisze oporności napięcia itp
Kolego usterka może dot. różnych podzespołów tj. zależności od tego, czy masz światła mijania/drogowe z akumulatora, czy z "prądnicy". Jeśli masz je bezpośrednio z "prądnicy", to sprawdź, czy cewka świetlna nie jest uszkodzona i czy generuje ona właściwe napięcie. Sprawdź, czy napięcie po "drodze" do żarówki nie ginie np. w skutek przerwania przewodu,...
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Witam, mam problem ze skuterem 4t chiński router bassa dokładnie, był problem z zanikająca iskra , wymienione było już praktycznie wszystko włącznie z całą nowa instalacją elektryczną. Problem niestety nie zniknal teraz nie ma iskry wogole. Dziwna sprawa jest na module CDI , bo podczas kopania na pinach masowych pojawia się napięcie, a na pinie który...
skuter napięcia cewki sprawdzenie cewki zapłonowej skuter sprawdzenie regulatora napięcia skuter
silnikiem logic drive wzory protokół pomiar zelmer worka
podtrzymanie pamięci kenwood podtrzymanie pamięci kenwood
Błąd H w zmywarce Hotpoint Ariston ELTF 11M121 - co robić? Przełącznik funkcji Makita HR2450 - trudności z obracaniem