Jak w temacie brak iskry w Matizie. Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. kostka stacyjki też sprawdzona.
nie wiem czy problem został juz rowiązany ale problem kończących sie modułów występuje tylko w aparatach markowanych przez firme DAC . Wyższa kopułka po tym to poznasz . Hm a jak to sprwdzić ?? czasmi po rozebraniu aparatu i wyciągnięciu całej elektroniki w jednym miejscu widać przebrawienie na obudowie . taki lekko przegrzany ebonit . to znak ze sie...
Cewka zapłonowa w matizie ma przebicie,,,Czy może być to przyczyną że nie odpala...???Szczególnie gdy jest deszczowo lub mgliście...
Jeszcze pozostała do sprawdzenia kopułka w układzie zapłonowym. Piszesz o świecach, przewodach i cewce a nic o kopułce.
Najprawdopodobniej cewka zapłonowa lub przewody WN. :D
cewka zapłonowa
Impulsy o których pisze Motronik sprawdzisz na zaciskach aparatu zapłonowego. Na zaciski cewki zapłonowej podłącz woltomierz analogowy na zakresie10 V. Przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka jego powinna chodzic.
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
Nie ma tam żadnego czujnika położenia wału. Czujnik (optyczny) znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego. Sygnał jest na przewodzie pierwszym i drugim, trzeci to +12V po kluczyku, czwarty to masa. Do sprawdzenia oscyloskop ewentualnie kontrolka z diodą świecącą, żarówka się nie nadaje. Napięcie na cewce sprawdź względem masy, czerwonożółty powinien...
Skoro wtrysk podaje to trzeba wymontować kolejno świece zapłonowe i sprawdzać czy jest iskra na nich. Nie zaszkodziło by wymienić. Mało prawdopodobne by padły dwie cewki na raz. Jęśli padła to jedna a silnik na dwa baniaki powinien choć próbowac się odezwać. Dlatego sugeruje spradzać czy jest iskra na świecach (wszyskich). Widziałem kiedyś taki dziwny...
Nie, Kolego był jeszcze litrowy. Dodano po 58 Oznaczenie jego to B10S. Tako rzecze mądra księga. ;) Dodano po 3 Właśnie sobie zerknąłem, i skoro mowa o aparacie to musi być 800 jak Kolega napisał, zatem do sprawdzenia zasilanie na cewkę i na wtryski, masa na cewce i kluczowanie samej cewki.
Egr w Matrixie? nie wiem,tak tylko napisałem jako możliwa przyczyna a nie ma? Tico miało to myślałem że i Matisek też ,jak mi sie trafi to sprawdzę albo przejrze schematy elektryki,a zresztą :http://moto.allegro.pl/zawor-recyrkulac...
Witam. Zakupiłem Kawasaki zxr 750 nie na chodzie. Po małych oględzinach stwierdziłem że prawdopodobnie walnięte są cewki. Ponieważ prąd dochodzi do nich lecz nie wychodzi. Jak sprawdzić czy to faktycznie to i czy można sprawdzić na jakimś zamienniku. Mało części dostępnych no i ceny. I czy można naprawić takie cewki?.
Sprawdź połączenie pomiędzy immo a ecu ze schematu. Schematy z autodaty są z błędami. http://obrazki.elektroda.pl/1856833300_1...
Objawy klasyczne dla uszkodzonej cewki zapłonowej - popieram propozycję sprawdzenia iskry "jak zgaśnie", chyba jest jeszcze możliwy odczyt kodu błyskowego przez złącze ALDL (mostek spinaczem na pinach A i C)
Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) Rezystancja jest mało istotna. To pomiar zgrubny. Ważne jest generowane napięcie AC NIEobciążonej cewki. Powinno być więcej niż 80VAC przy solidnym "kopnięciu" bez świecy. Rezystancje impulsatorów były różne. Im nowszy model tym mniej. Ważne aby były równe połówki. Punkt pomiarowy na wystającym kawałku płytki drukowanej....
Witam po przerwie . Mam nowy aparat zapłonowy powinien być sprawny tak zakładam . Pytanie czy odcięcie paliwa to na poziomie pompy czy na poziomie wtryskiwaczy ?. Sprawdzę te zasilanie zgodnie z sugestią . Doginanie blaszek wtyczek to wydaje się do ogarnięcia ...ale czyszczenie jak to zrobić poprawnie...nie chcę zrobić zwarcia . ps: co do błędów to...
Użyć wyszukiwarki na forum aby dowiedzieć się jak , a potem używając spinacza wymrugać kod usterki. Jak nic mądrego się nie wymruga to: ( Skoro aparat wymieniony to może faktycznie cewka zapłonowa, sprawdzić ewentualnie podmienić)
Na podstawie (google books) "Elektrotechnika i elektronika pojazdów samochodowych: podręcznik dla technikum" napiecie po stronie pierwotnej w samochodzie to 300-500V. W internecie podaja że przekładnia cewki to 100-200. Jeżeli na przykład po stronie pierwotnej kondensator (przypuśćmy że ma 1000µF) który jest rozładowywany na cewce zapłonowej(od...
W tej sytuacji wymień cewkę.
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika. Impulsator sprawdziłem badając jego rezystancję, mieściła się w widełkach serwisówki. Właśnie nie rozumiem...
Wymień cewkę zapłonową. Kiedyś miałem taki problem.
Cewka ma dwa wyprowadzenia: wysokiego napięcia- zakończone szpikulcem który wkręca się w przewód zapłonowy, oraz niskiego napięcia które łączy się do styków przerywacza (zakończone "oczkiem"), oraz trzecie wspólne dla obydwu uzwojeń dołączone do masy. Uzwojenie pierwotne- gruby drut, mało zwojów, mały opór. Uzwojenie w.n. cienki drut, dużo zwojów ,...
Napisz czy na benzynie i na gazie takie same objawy jesli tak to sprawdź: -Moduły zapłonowe -Cewki (mogą mieć przebicie lub olej z nieszczelnej pokrywy zalał świece i jest przebicie) -Świece ( raczej mało podobne ) Jeśli tylko na lpg to wtryskiwacze lpg
po pierwsze oleju nie jest za mało?? Hondy mają często pływak który odcina zapłon jak jest za mało oleju żeby nie rozwalić silnika poza tym możesz od cewki zapłonowej odłączyć taki cienki kabelek i wtedy odpalić to nie powinien gasnąć, bo ten kabelek to gaszenie (zwieraniem do masy) jeśli i tak gaśnie to paliwa nie dostaje - sprawdzić czy leci paliwo...
Usterka zlokalizowana. Przyczyną okazała się cewka zapłonowa. Dziekuję i pozdrawiam.
Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza) Teraz mamy temperatury niższe niż 20 °C, rezystancja powinna być nawet niższa od podanej w serwisówce. To znaczy, że uzwojenie może być uszkodzone i pod obciążeniem modułem zapłonowym generuje za niskie napięcie. Quad odpalił na chińskim module...
Witam Samochód Matiz Daewoo z 2003 roku. Cykanie dobiegające z wnętrza pojazdu przy uruchomionym silniku. Kiedyś nie było tego słychać, w momencie wymiany cewki wysokiego napięcia to cykanie się pojawiło, zmiana miejsca cewki w inne miejsce cykanie znikło. Samochód był na warsztacie i cewkę przełożyli w miejsce docelowe i ponownie zaczęło cykać. Ponownie...
Witam Jeżeli I=U/R to z tego wynika, że przy rezystancji cewki samochodowej 3,3 ohma, prąd wyniesie ok. 3,6A. Alternator wsk 175 nie ma szans dostarczyc taki prąd bez znaczących przeróbek. Przy racjonalnych obrotach silnika daje 2-3A. Mało prawdopodobne jest, że oryginalna cewka zapłonowa 12V ma zbliżoną rezystancję do cewki od poloneza. Może mógłby...
z kostką od zapłonu (przełącznikiem były problemy) ale gdy biorę na krótko nic to nie daje kable sprawdzone też, cewka została wymontowana chciałem sprawdzić baterią czy działa prąd dochodzi do świecy niestety z paluszków wynosi tylko 4,5v czy to za mało żeby świeca miała iskrę czy po prostu wina zepsutej cewki ?
Rozdzielacz zapłonu w tym wynalazku palec z kawałka blachy i trzy miedziane styki. Nie ma takiej opcji żeby "iskra" wychodziła z cewki i ginęła w rozdzielaczu. Albo kupiłeś słaby rozdzielacz albo masz problemy z napięciem na cewce zapłonowej albo nawet z samą cewką. Może za mało energii daje żeby wywołać iskrę na świecy. Sprawdź jakie napięcie dochodzi...
Po tym co piszesz wnioskuję, że ani Ty, ani sąsiad nie macie pojęcia jak działa cewka zapłonowa. Cewka ma dwa zaciski niskonapięciowe i jeden zacisk wysokonapięciowy (przewód zapłonowy). Od strony niskiego napięcia dostaje stałe zasilanie "12V" oraz kluczowaną masę. Impulsy masy są podawana przez moduł zapłonowy tylko gdy wał silnika się obraca. Podanie...
Witam, zagwozdka jest następująca: Matiz 0,8l zgasł podczas jazdy. Zdiagnozowałem zupełny brak iskry. + po stacyjce dochodzi do cewki. - ze sterownika podczas kręcenia jest ale tylko do wychwycenia diodą LED (dioda miga podczas kręcenia podłączona zamiast cewki). Podłączając zamiast cewki żaróweczkę szybko reagującą nawet nie myśli się zaświecić. Fakt...
Po pierwsze takie zdjęcia z pomiarów są trochę mało przydatne, kiedy nie wiadomo z których przewodów cewki zasilającej się mierzy rezystancję. Brakuje jeszcze pomiaru względem masy o które prosiłem. Niemniej wartości są zgodne z serwisówką - ze specyfikacji. Po drugie napięcie na cewce zasilającej mierzy się miernikiem ustawionym na pomiar napięcia...
Ciśnienie paliwa ? wałek się kręci ?
A cewka zapłonowa? Miałem to samo u siebie w punciaku.
Witam! Mam taki sam problem jak Pan wiem ,że już "trochę" czasu mineło 2013:) ale co było przyczyną awarii w Pana przypadku????Wymieniłem już przewody i cewkę myślę nad aparatem zapłonowym Pozdrawiam!
U mnie funkcja "nauka" w ogóle się nie sprawdza. Tylko obserwacja oscyloskopu i regulacja na parowniku. Zakładka OSCYLOSKOP i wujek google: regulacja parownika .... [tu Twój model]. Ustawienia są indywidualne do każdego auta i nie sprawdza się ich tam gdzie autor pokazuje, lecz w zakładce w oscyloskopem. Prawidłowe ustawienia to wykres kwadratowy. Ma...
MoniTOX z tym sprawdzaniem napięcia dla cewki zapłonowej Motorynki to przesadziłeś. Jak sobie to wyobrażasz i po co to robić? Kolega A.M.D chce sprawdzić cewkę z pomocą miernika który posiada. Wg. mnie sprawdzanie jej takim miernikiem jest nie możliwe! A przy jego umiejętnościach wykluczone. Można sprawdzić tylko rezystancje uzwojeń (mało dokładnie!)...
Witam wszystkich! Cały czas uważam, że fachowiec wykona naprawę 10 razy szybciej i zapewne 10 razy lepiej. Ale co może zrobić elektronik z podstawowymi narzędziami, gdy akurat fachowcy są na urlopach, a nam zależy na czasie? Co i jak sprawdzić, żeby nie wymieniać elementów w ciemno? Informacji i poradników mało. A jak są, to bywają błędne... Ostatnio...
Ok, jutro poszukam i sprawdzę. Zastanawiam sie tylko, bo to stary silnik 1.3 na gaźniku jeszcze i mało tam elektroniki, żadnego komputera i tym podobnych bajerów :) W takim silniku opisywane rozwiązanie także występuje ?
Cewka nie zawsze psuje się zero-jedynkowo sprawna/niesprawna. Uzwojenie wtórne cewki to dużo zwoi. Mogło tak się stać, że tylko część uzwojenia przebiła, co oznacza mniejsze napięcie/energie iskry. Mało prawdopodobne, żeby dwie cewki jednocześnie padły - to raczej nie ich wina. Możesz zamienić wewnętrzne z zewnętrznymi? Dlaczego nie zaczynasz od błędów,...
Witam Mam pytanie co może być przyczyną takiej sytuacji dodam że na dzień dobry pojawia się jedna iskra i to tyle . Podczas napraw u kilku "mechaników" wymienione zostało: -cewka -aparat zapłonowy -komputer -immo A matiz jak nie pali tak nie pali brak błędów w kodach błyskowych proszę o pomoc
Jeśli masz od kogo to podstaw jeszcze inną cewkę zapłonową. Kiedyś spotkałem się z tym w matizie że cewka szczególnie jak było chłodno lub mokro potrafiła szwankować. Jeszcze pozostaje moduł optyczny. Na początek rozłącz wtyczkę przeczyść. Po tym co piszesz że świece są mokre to raczej coś z iskrą może być. Bo świece po wykręceniu nie powinny być mokre...
Aparat zapłonowy sprawny,często padają.
Seat Toledo 1,8 benzyna był parkowany. Przy odpalaniu po jakimś czasie okazało się że jest mało paliwa. Wskaźnik nie pokazuje dobrze. Krecono rozrusznikem na akumulatorze, wlano paliwo, ale nie odpala, napięcie do cewki dochodzi 12V. Moduł na cewce jest na 3kable z radiatorem. Z cewki nie wychodzi wysokie na świece - brak iskry . Co mogło się stać....
trochę mało danych , są 4 silniki 1,8 w tym roczniku wykręć świece i sprawdź na której nie będzie iskry. z tego co piszesz to jest ok. do 100% pewności potrzebny oscyloskop. Dodano po 1 tam zdaje się 2 cewki są ?
Witam. Tak czy siak - jest źle . Sprawdź dokładnie jaka ma być rezystancja cewki . W modelach z różnych lat różnie bywa . Ale tak czy siak - około 30Ω to mało . Musisz odwinąć to co zrobiłeś i - jeszcze raz . Te które przewijałem były z pewnością nawinięte o wiele cieńszym drutem 0.15 - 0.17 . Pozdrawiam .
Wątpię czy wytrzyma.Przepięcie po stronie pierwotnej uzyskuje wartość około 300-400V. Można zabezpieczyć tr. diodą zenera o napięciu mniejszym od napięcia CE, ale stłumimy wtedy impuls podstawowy. Lepiej nie kombinować, a założyć to, co jest dedykowane takim celom. 2A to zbyt mało, aby sie przekonac o molziwości cewki.Czasami wypada sprawdzić "długość"...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z instalacją elektryczną w silniku motocykla. Jest to czterocylindrowy silnik Honda, tyle wiem. Aktualnie sytuacja wygląda tak że występuje standardowa usterka - brak iskry. Instalacja sprawdzona, aktualnie pozostała tylko część zapłonowa, reszta odłączona. Moduł zapłonowy po naprawie: wymiana tranzystorów (zamienniki)...
Nie wiem gdzie ty to znalazłeś ale dzięki, teraz by się tłumacz jeszcze przydał gdyż perfekcyjnie nie umiem Angielskiego, będę jeszcze to sprawdzał. Miałem mało czasu gdyż musiałem jak najszybciej znaleźć garaż dla yamaszki, będę kombinował w przyszłym tygodniu (zapewne poniedziałek) Podejrzewam tą cewkę gdyż jedna jest podpięta do bocznych garów a...
To czerwony 2 nigdzie nie podłączasz. Przewód 3 (jak dobrze zrozumiałem z twojego opisu jest od przerywacza w aparacie zapłonowym) oraz C1 podłączasz do zacisku cewki zazwyczaj oznaczonego nr 1 (jakie ma oznaczenia zacisków twoja cewka?). Następnie 1' podłączasz do drugiego zacisku cewki (15) i ostatecznie przewód WN i powinno działać, zakładam że...
Witam szanownych kolegów. Mam problem z motocyklem Honda NX 650 Dominator, otóż stwerdziłem w nim słabą iskre. Pomiar długosci iskry pokazał, że ma ona ok 7mm, natomiast jest bardzo "cienka" i mało jasna. Niedawno profilaktycznie poprawiałem luty w module zapłonowym. Dodam, że to motocykl jednocylindrowy i wiem, ze niektórzy zastepują moduł i cewkę...
Mam do sprawdzenia : 1.kod błędu -może nie pokazać 2.wtryskiwacze -może zawieszone 3.Kable od świec czy palą w ciemności -raczej nie 4.aparat zapłonowy - sprawdzę czy jest czysty 5.Zawór EGR - zaślepienie ,wyczyszczenie -sprawdzę odp. 1. kod błędu nie sprawdzałem 2. Sprawdziłem jest OK. ale nie nagrałem . 3. Kable od świec nie sprawdzałem. 4. Sprawdziłem...
Witam Ponieważ nie odpalił mi motor po zimie, sprawdziłem że przyczyną jest brak iskry. Następnie szukając powodu jej braku sprawdziłem czy podanie napięcia na cewkę wytworzy iskrę, i okazało się że iskry dalej nie ma a cewka ma zwarcie(jak podałem napięcie z akumulatora to zaraz pojawił się dymek a prąd pobierany przez cewkę to parę amperów - myślę...
ale na świecy nadal nie ma iskry? Wot przykrość. Po pierwsze jakości iskry nie sprawdza się na świecy! Może być uszkodzona ona lub fajka. Trzeba sprawdzać przeskok iskry między samym kablem a elementem masy. Np głowicą, bo jest najbliżej. Iskra powinna przebijać minimum 7-8 mm powietrza. Zaczynamy próby od malej odległości np. 1-2 mm i jak iskra jest...
Panowie wilu2 i kajapa. Czy sprawdziliście to o czym pisałem wyżej? Chyba nie, bo nie odnosicie się do porad. Cewki nie da się na 100% sprawdzić prostymi sposobami. Pomiary rezystancji dają mało informacji. W zasadzie informują o całkowitym "padzie" cewki. Rezystancje do masy powinny wynosić: 1. Uzwojenie pierwotne (wyprowadzenie na przerywacz) - ok....
Panowie, prośba o radę, bo głupieję =:-0 Silnik zaburtowy Yamaha 2B (inaczej model 6A1), dwusuwowy, jednocylindrowy, dwa konie mechaniczne, rocznik 1994, nie ma iskry. Kupiony za grosze na Alledrogo jako niesprawny, ale wszystko jest OK, poza tą iskrą. Układ zapłonowy najprostszy z możliwych: koło magnesowo-zamachowe, dwufunkcyjna cewka, klasyczny przerywacz...
No witam Sorki że tak długo nie odpowiadałem, co do zapłonu to jak wyżej miałem z nim problemy i nikt nie mógł mi pomóc, a to co znalazłem w sieci to za mało żeby móc cokolwiek zrobić z tym zapłonem. Co do sygnału to jest pobierany z cewki zasilającej moduł w jaki sposób to już tajemnica firmy produkującej tego typu zapłony. Może tu dowiesz się więcej...
Prawdopodobnie cewka ładująca źle przewinięta. W serwisówce są rezystancje OBU uzwojeń. Czy mierzyłeś drugą rezystancję? Przyczyny: 1. Za mało zwojów. Drut cienki.Mogło się coś "omsknąć". Lub ...co bardziej prawdopodobne: 2. Cewki nawinięte są w nieprawidłowych kierunkach względem siebie. Nie wiadomo co "poeta miał na myśli" (konstruktor) dając dwa...
Pewnie że 2T, ale mocno wysilone i ze zmienną "długością" wydechu. Osobiście starałbym się upewnić na 200%, że to moduł (a w zasadzie sterownik) jest uszkodzony. Szczególnie trzeba się przyłożyć do sprawdzania cewki ładującej. One z reguły padają. Impulsatory wiele rzadziej. Stwierdzenie że: Napięcie z cewki wychodzi, impulsator sprawny, cewka zapłonowa...
Dorwała ostatnio mojego matiza choroba (104tyś przebiegu), jak był zimy, to zapalał na dotyk, po zagrzaniu się (wystarczyło przejechać 2-5km) silnik zgasł, zapalił się CHECK i nie dał rady już dalej jechać. Zaczęło się sprawdzanie, zwarte piny A i C pokazały tylko 1500 (standard, nie mam klimy), świece OK, kable wysokiego napięcia OK, kopułka i palec...
Kolega kizek, przestanie pisać bzdury o immo? A autor postu niech poczyta, co tutaj na elektrodzie jest o tych błędach. Następnie porządna diagnostyka, nie piszę o odczytywaniu błędów, i wszystko będzie wiadome. Zapewne wina braku iskry będzie w aparacie zapłonowym.
Jeśli chodzi o schemat to załączam pod spodem, zrobiony na szybko, proszę się nie śmiać Śmiać się nie ma z czego. Prędzej płakać. Nie sprawdziłeś rezystancji złączek kabli statora do masy i między sobą. Tym sposobem nie wiadomo jaki jest układ elektryczny statora. Szczególnie chodzi o masę, bez której iskry nie będzie. Napięcie mierzyłem na tych trzech...
tak nie ma żadnego: mijania i drogowego,instalacja jest ok w stacyjce wszystko się zgadza no i właśnie ten czerwony kabelek mnie martwi jak sprawdzić czy cewka jest sprawna.a żarówka jest 6v taka jaka ma być podłączona bezpośrednio pod akumulator świeci tak jak ma. WSK175 KOBUZ z 1978 instalacja cała jest 6V Dodano po 10 schemat oczywiście mam podle...
Po dłuższej przerwie powróciłem wczoraj do tematu matiza. Wymieniłem cewkę zapłonową - bez zmian, wymieniłem czujnik w aparacie - bez zmian, odkręciłem wydech - bez zmian. Alternatora nie odłączałem bo nie mieści mi się w głowie w jaki sposób miałby powodować taką usterkę. Objawy opisane nie mają związku z wrzuceniem wstecznego. Zdecydowałem się na...
Witam. Posiadam Suzuki RG 80. Motor przestał dłuższy czas podczas zimy.. wcześniej wszystko grało. Palił bez problemu. Postanowiłem się zabrać za to i go odpalić. Co się okazało brak mu iskry. Tzn napięcia które dochodzi do cewki zapłonowej. kable sprawdzałem miernikiem.. niby są OK. Zacząłem grzebać przy cewkach wytwarzających prąd.. napięcie jakie...
Aparat zapłonowy Komputer: pin1>5 pin2>33 pin3>zasilanie po stacyjce pin4> masa Ekranowanie przewodów pin 31 komputera. ........................................... Cewka: Jeden skrajny masa, drugi skrajny + po stacyjce, środkowy wysterowanie pin 28 komputera, ekranowanie j.w. Te połączenia sprawdziłem są ok, pozostało...
Silnik rodziny N9. Czujnik położenia wału nie jest zasilany, a sam generuje sygnał, bo to czyjnik indukcyjny. Jeżeli działaja wtryskiwacze, to znaczy że czujnik sprawny i sterownik obrabia sygnał, brak iskry będzie spowodowany uszkodzeniem modułu zapłonowego, jest albo na podłużnicy, albo w okolicy cewki. Aluminiowa podstawa, na niej czarny moduł,...
Witam wszystkich, w moim samochodzie Audi B4 posiadam instalacje gazową ze sterownikiem Autronic AL-700.Całkowity pobór prądu w stanie spoczynku wynosi ok 85mA,a sama instalacja gazowa w stanie spoczynku pobiera mi około 52mA prądu. Zimą kiedy mało jeździłem a samochód dłużej postał maiłem problem z odpaleniem, akumulator rozładował mi się praktycznie...
Jeżeli jest tak jak piszesz to instalacja jest źle wykonana. Zasilanie musi być brane z akumulatora (+) zabezpieczone bezpiecznikiem, a masa z karoserii lub akumulatora. Z cewki instalacja LPG bierze informację o obrotach silnika. Więc mało prawdopodobne. K2D ma identyczny blok jak inny TU3 (KDX, KFX). Czujnik będzie w bloku, możesz tez sprawdzić czujnik...
Wszystko ładnie tak jak pomyślałeś jedynie pamiętaj że w samochodzie na pierwotne uzwojenie jest podawane napięcie z akumulatora poprzez przerywacz (stykowy czy też elektroniczny to jest w tym przypadku mało istotne) więc albo zrób jakiś impulsator na p[opularnym 555 z tranzystorem mocy na wyjściu. Ewentualnie jeśli chodzi tylko o sprawdzenie to naładuj...
Bo możliwe że jeśli podłączyłeś jedną, to napięcie było zbyt wysokie i po prostu spaliło cewkę. Jeżeli jest to tylko cewka zapłonowa, czyli dla CDI transformator WN, a nie cewka z modułem, to "spalenie" tejże cewki jest niemożliwe. prędzej padł moduł, bo energia zgromadzona w kondensatorze nie miała się gdzie rozładować i napięcie mogło narosnąć do...
Witam serdecznie mam problem z sprzętem jak w temacie. Nie ma iskry na świece. Z tego co dopatrzyłem cewka zapłonowa jest wstawiona nie oryginalna wygląda jak od fiata 126P Elegant. Ze zdjęć które znalazłem na Google reszta powinna być oryginalna. Czy byłbyś ktoś w stanie pomóc w naprawie tego zapłonu. Niestety bardzo mało jest w internecie na temat...
Witam.Mam problem ze swoim poldkiem a problem jest taki: od jakiegoś czau gdy go zapaliłem silnik bardzo szarpał i odczuwałem brak mocy do czasu aż pewnego razu o mało się poldek nie zapalił od katalizatora(katalizator był rozgrzany do czerwoności)zacząłem szukać usterki i okazało się ze nie ma iskry na 2 i 3 garze wiec zakupiłem nową cewkę zapłonowa...
Witam. Espace 2003 rok, 2.0 T, który został zagazowany rok temu. Auto od chwili założenia LPG miało objawy związane z szarpaniem na LPG. Powyżej pewnej prędkości szarpało w taki sposób, że miało się wrażenie, że się rozpadnie. Nie miałem czasu udać się do warsztatu, który zakładał LPG więc jeździłem na benzynie lub w porywach an gazie. Raz było lepiej,...
Nie kręć zbyt długo, 2-3 obroty wału i po puszczeniu kluczyka powinien siłą rozpędu silnik zaskoczyć, masz za słaby prąd, pobór rozrusznika i zostaje za mało prądu na cewkę zapłonową, przerabiałem ten temat w 2-letnim matizie, założyłem aku od diesla i problem zniknął, na wiosnę oryginalny aku i auto paliło
Cewka zapłonowa jest o wiele lepszym rozwiązaniem niz trafo z TV. Mniejszy prąd, minimalne straty mocy w kluczu. Poprawki jakie trzeba wprowadzić do dobrze znanego sterownika trafa tv to obniżenie częstotliwości. Cewka zaplonowa to max. pareset Hz. Mosfeta w tym przypadku możesz sterować bezpośrednio z NE555 przez rezystor o małej wartości. Innym, też...
Widzę, że jesteś uparty, co mogłoby się chwalić, gdybyś tak uparcie studiował działanie układów zapłonowych. Ty jednak chcesz iść na skróty. Tak się nie da. Sorry. Aby prowadzić dyskusję a nawet zadać pytanie, trzeba mieć pewną bazę wiedzy i słownictwa. W przeciwnym razie zadawane pytania będą zbyt ogólne, a możliwe do napisania (nie będące wykładami)...
Witam mam pewien problem z autem renault laguna II 1.8 2002r 120km kombi benzyna otóż od pewnego czasu po włożeniu karty i naciśnięciu przycisku start/stop auto zamiast odpalać sprawiało że daszek na którym znajduje się godzina oraz radio gasły uruchomiala się blokada uniemożliwiającą wyjęcie karty z czytnika po czym po kilku sekundach auto ponownie...
Moim zdaniem problemy mogą wynikać z powodu żle ustawionego zapłonu. W przypadku tego auta procedura jest bardzo specyficzna i trudniejsza niż w przypadku innych aut. Złe ustawienie zapłonu powoduje, że odstęp pomiędzy palcem rozdzielacza a kontaktem w kopułce jest zbyt duży. Sterownik silnika nie jest w stanie skorygować tego błędu w ustawieniu aparatu...
witaj - owszem istnieje taka możliwość ale jest to skórka za wyprawkę koszta sa nie małe a mozna powiedzieć wielkie 1 pasowe z wycienciami - jest inne niz posiadasz 2 czujnik opłożenie wału 3 koablowanie 4 komputer 5 układ zaplonowy - cewki 6 robocizna - a pracyjest sporo naprawdę nie warto SEBA
Pacjent to Uno z silnikiem 1.0 fire z klasycznym aparatem zapłonowym (palec, kopułka, rozdzielacz) Problem i objawy Raz zapala, raz nie. Sprawa zaczęła się we wrześniu, na zlocie. Na miejsce (prawie 600km) dojechał bez problemu, na drugi dzień podczas objazdówki w trójmieście, samochód dwa razy miał problemy z zapaleniem. Kręcił żwawo ale nie chciał...
Po kilku letnich zmaganiach z moją cewka zapłonową DIS muszę przyznać, że wszystko na 99.99% wskazuje na to, że problem leżał w nędznej jakości 3 poprzednich cewek które padły w przeciągu tych 1 roku. Na obecnej jeżdżę już przeszło rok i nigdy (odpukać) nie wystąpiły żadne z nią problemy, a także nigdy nie pokazał się już błąd cewki opisywany wcześniej...
Dawno takiego jeżdżącego nie widziałem ale z tego co pamiętam najczęściej siadał moduł optyczny w aparacie zapłonowym. Czyli drugi aparat kup.
aparat zapłonowy jeśli palec rozdzielacz się kręci.
Witam, Mam problem w wystrojeniu zapłonu w mojej VA mam silniczek c16nz. Problem jest następujący silnik pracuje nie równo obroty falują na biegu jałowym gdy dodam gazu tak na ok.2500 -3000 obr/min to silnik bardzo przerywa i strzela w wydech, w nocy znalazłem przebicie przewodu WN co idzie od kopułki do cewki, wymieniłem przewód i sprawdziłem czy nie...
Zazwyczaj chińskie skutery biorą sygnał który idzie do cewki żeby nie targać specjalnie kabla. Przeglądałem instalację od skuterów 2T i 4T i mojego aktualnego junaka. Każdy pisze o obrotomierzach między 2T o 4T i liczbie sygnałów czy impulsów. Stałem się posiadaczem nowych zegarów cyfrowych od zippa quantum R50 2T i zakładałem do junaka 901 4T Fabryczny...
No cóż, myślę, że już zapomniałeś o co tak naprawdę chodzi. Bo nie sądzę abyś tak często chodził na wagary. Otóż frazę RLC znasz zapewne z elektrotechniki z tematu o obliczaniach i analizie obwodów RLC. To są właśnie obwody - jak napisałeś - zbudowane z komponentów R, L i C. Mostek RLC albo LCR (po angielsku) jest urządzeniem do pomiaru właściwości...
Witam !! W linku schemat , niestety po angielsku , a tak na moje oko to niestety jest uszkodzony moduł optyczny , w matizach z tego roku nie wiadomo dlaczego dostaje się wilgoć do modułu i go psuje.Sprawdził bym jeszcze cewkę zapłonową. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam, czytałem różne posty ale nie znalazłem takiego który dotyczy bezpośrednio mnie. Mianowicie posiadam cross 250 cc 4t loncin symbol silnika 170MM jest tego bardzo mało z tego co się orientowałem. Problem z jakim się borykam polega na tym ze wiele wskazuje na to ze nie mam ładowania, lecz nie wiem w czym tkwi problem miernik pokazuje mi tyle samo...
Znowu pojawiły się problemy z odpalaniem gorącego silnika (denerwującym gaśnięciem po 3 sekundach). Zmniejszenie przerwy pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej znowu pomogło, jednak co zauważyłem zapłon w tym silniku ma zdecydowanie za małą moc. Długość iskry na samym przewodzie WN wynosił ok. 3 mm, to zdecydowanie za mało jak na standardy normalnych...
Witam kolegów i koleżanki. Wiem, że podobne tematy były już na forum ,jednak po ich przestudiowaniu, nie znalazłem rozwiązania, a niektórzy po jego rozwiązaniu po prostu nie napisali ,co było przyczyną. Przyszedł czas na wymianę rozrządu i zrobiłem to u znajomego mechanika, który zajmuje się wyłącznie marką Renault. Wszystko było w porządku ale po koło...
Za szarpanie rowniez opdowiedzialny jest wredny uklad EGR, ktory ma nacelu dopalanie spalin. Jezeli membrama tego ukladu ulega uszkodzeniu do kolektora dolotowego dostaja sie spaliny duszac silnik. Najlepsze rozwiazanie tego problemu to zaslepienie rurki biegnacej od kolektora dolotowego. Jezeli natomiast chodzi o szarpanie na LPG i to przy wolnych...
Gdy jest sucho na dworze samochód jeździ jak złoto. Problem pojawia się gdy pada (wjechanie w kałużę) lub jest duża wilgotność. W czasie jazdy zaczynają spadać obroty w końcu silnik gaśnie. Po odczekaniu paru minut można zapalić samochód i jechać dalej bezproblemowo lub stanąć po 2km. Podobnie dzieje się gdy jest duża wilgotność samochód odpala bez...
Ciekawe problemy macie z tymi przerywaczowymi zapłonami. Przecież trzeba na coś zwalić swoje niepowodzenia. :D Często warto kupić części używane od jakiegoś japońskiego motocykla lub włoskiego skutera i przerobić aby wpasować do demoluda, bo nawet oryginalne części ze starych zapasów są gorsze konstrukcyjnie. Można, ale wg. mnie nie trzeba iść aż tak...
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Witam wszystkich forumowiczów!!!! Przeleciałem całe forum wyczytałem, że to może być to a tak w moim przypadku nie jest więc zamieszczam nowy post. Mianowicie mam dość niespotykany problem , w moim Matizie, jaki dostałem od zajomego, by tą usterkę usunąć auto było u trzech machaniorów wszyscy ręce rozłożyli . Od początku co w nim było nie tak ? falowanie...
Jeśli masz oscyloskop sprawdź impulsy z nadajnika opto, jeśli dobrze pamiętam są dwa: jeden od obrotów, drugi znacznik OT. Jeżeli stopień mocy układu zapłonowego znajduje się poza modułem komputera (z cewką) sprawdź obecność impulsów sterujących (wąskie imp. o ampl. ok 3V).
Cewka zapłonowa mogła paść i gubi iskrę: odłącz od kopułki przewód WN łączący ją z cewką i sprawdź iskrę na samym przewodzie do masy- iskra ma być co najmniej 10mm
sprawdzenie cewki zapłonowej motocykl sprawdzenie cewki zapłonowej citroen sprawdzenie cewki zapłonowej kosiarka
karta zabezpieczona zapisem szukanie stacji radiowych umowa polsat
stroboskop dyskotekowy stroboskop dyskotekowy
Schemat serwisowy Behringer PMP1000 - gdzie szukać? Czerwona dioda w drukarce Samsung ML-1675 - przyczyny i rozwiązania