Miernikiem sprawdzisz tylko ciągłość uzwojeń wtórnych cewki 1-4 i cewki 2-3. A jak to zrobić ?
Kolega slay ma rację, tym bardziej że z tego co pamiętam opisywał przypadek na który napotkał w punto i on i wiele innych śledzących temat nauczyło się na tym przypadku trochę. A w tych sterownikach tzn. IAW8F.5T słabym ogniwem jest pamięć eprom czyli tam gdzie "siedżą" mapy zapłonu i wtysku - to mogło...
Wysokie stężenie HC jak najbardziej świadczy o niesprawności układu zapłonowego lub zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Auto bez problemu zapali na 3 cylindrach i będzie jechać, w przypadku tego silnika nawet nie zauważysz różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach. Jak słychać prrrr to...
sprawdź przewody ktore prowadzą do cewki zapłnowej,wtyczkę na cewce zapłonowej.
Przecież już napisałem że jak świeci code to sterownik nie wysteruje przekaźnika pompy paliwa po przekręceniu kluczyka. Był wymieniany sterownik silnika więc nie wiemy czy został dopisany do auta. Bez trudu można tutaj sprawdzić cewki zapłonowe więc skoro nie ogarnął tego "mechanik" to rozumiem...
Sprawdź cewkę zapłonową Po co? Jeśli jest ona jedna zespolona na 4 świece dobrze było by podmienić. Po co? Samochód po odpięciu kostki z przepustnicy odpala bardzo ładnie. Świece i cewka są uszkodzone tylko po podłączeniu TPSa?
Na razie się nie nastawiaj, bo może to być dużo różnych rzeczy. Trzeba wykonać diagnostykę to się dowiesz. Mógł przeskoczyć rozrząd (chyba najbardziej prawdopodobne), rzeczywiście mogło dojść do przebicia cewki zapłonowej a niestety uszkodzona cewka mogła uszkodzić driver w sterowniku silnika. Jeśli...
Witam ponownie po długiej przerwie. Trzeba było dwóch lat, żeby zdiagnozować i usunąć usterkę. Musiałem po prostu trafić na właściwego człowieka na właściwym miejscu, który po opisie objawów i odpaleniu silnika orzekł: cewka zapłonowa przebija . No i faktycznie, padła jedna z dwu. W 100% zgadza się...
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja...
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś...
Witam. Koledzy mam spory problem od jakiegoś czasu moje Punto pali 10l/70km co daje ok 14/100km. Czy się jedzie 80km/h czy 140 spalanie takie same Z wydechu czuć paliwo, jest spore odczucie spadku mocy. Już nie wiem co robić, wymieniłem w sumie wszystko co możliwe: -przewody zapłonowe -wtrysk...
Witam wszystkich mam problem z punciakiem zgasiłem auto i już nie dało się uruchomić nie ma iskry. Podpiąłem kompa w celu sprawdzenia błędów wyszło: - sonda lambda - cewka zapłonowa 1 - sygnał prędkości obrotowej silnika Wymieniłem więc czujnik położenia wału bo rezystancja wydawał mi się nieprawidłowa...
Witam Chyba punto ma podobne rozwiązanie zapłonu jak CC czujnik impulsów przy kole pasowym i dwie cewki zapłonowe? Ostatnio miałem podobny problem w CC przyczyną był czujnik impulsów cewka z kawałkiem przewodu Po podłączeniu omomierza opór pływał od kilku Mohm do 800ohm Cena do CC około 70pln Proponuję...
Zacząłbym od sprawdzenia przekaźnika systemowego. Jak zasilasz na krótko auto odpali? To już sprawdzałem. Ginie po chwili masa, która przychodzi prawdopodobnie z ECU na wysterowanie cewki przekaźnika systemowego (zasilanie m.in. pompy, wtryskiwacza, cewek zapłonowych). Podanie lewej masy nic nie daje...
witam.ja bym zaczął od silniczka krokowego (tego przy gaźniku).miałem ten sam problem.po wymianie wszystko ok. sprawdź jeszcze cewki zapłonowe .ostatnio zaczęło mi autko szaleć myślałem że znowu krokowy a okazało się że jedna z cewek ma złą oporność .oporność cewki: uzw. pierwotne od 0,5 do 0,8 om ,...
Najlepiej na diagnostyce, ale to czujnik rezystancyjny, więc można go zmierzyć omomierzem, niestety książkę dałem nabywcy mojego kropka i Ci nie podam jaką powinien mieć rezystancję w jakiej temperaturze, ale chyba ma taką samą charakterystykę jak IAT (czujnik temp. powietrza - w korpusie przepustnicy),...
Odpaliłem auto na "popych" i zaraz po tym zgasiłem go i z kluczyka od razu palił z pierwszego. Podjechałem do znajomego mechanika, zmierzył akumulator - jest w porządku. Kazał jutro z rana, jeżeli auto nie odpali odłączyć czujnik temperatury i jeżeli zapali po odłączeniu - będzie do wymiany. Wujek...
Sprawdź przewody podciśnieniowe serwo uszczelkę pod monowtryskiem przewody wysokiego napięcia najlepiej w nocy podnieś maske i sprawdź czy nie widać iskry ,cewkę zapłonową czy nie ma przebicia ,jak nie chce się połączyć z komputerem to sprawdź masy na silniku ,styki w sterowniku silnika
Witam serdecznie, Od pewnego czasu jestem właścicielem samochodu jak w tytule. Zakupiłem go jako niesprawny. Posiadał zamontowaną instalację gazową która wpływała na wtryski paliwa ( działał tylko trzeci) po zdemontowaniu jej wszystkie wtryski zaczęły działać. Niestety problem nie ustał, bardzo ciężko...
Witam Wszystkich, Posiadam Fiata Punto z silnikiem 1.2 16v 2001r, Wczoraj gdy chciałem wrócić do domu w połowie drogi zaczął mi szarpać i w końcu zgasł po chwili zapalila sie kontrolka od wtrysków, po 5 minutach odpalił na 3 gary, z ledwością dojechałem do domu, dziś rano już mi nie odpalił, sprawdziłem...
Jak pisałem, mam Punto 1 96r. 1.2 benzyna auto nie ma mocy. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, nowe kable, świece, rozrząd jest ok. na znakach. Wydech sprawdzony, jest drożny. Pompa paliwa daje dobrze ciśnienie na cylindrach, jest w granicy 12 bar. Cewki zapłonowe pomierzyłem są dobre a auto nie...
Witam wszystkich. Podepnę się do tematu. Kupiłem niedawno GP 1,4 8V i po wymianie świec szarpie przy mocniejszym dodawaniu gazu. Przy normalnej jeździe jest OK. Nie ma komunikatu o błędzie. Świece wymieniałem sam na polecane NGK ZKR7A-10 (te same były wcześniej - prod. japońskiej, nowe są francuskie)....
Po przeanalizowaniu schematów, stwierdzam, że być może napisałem bzdury. Wygląda na to, że i wentylatorami i rozrusznikiem steruje sterownik silnika. Więc przy braku zasilania rozrusznik nie kręci, ale nie powinien włączać wentylatorów. Sprawdź, czy masz zasilanie na wtryskiwaczach lub cewce zapłonowej...
Witam. Zerknij tu: początki u mnie były bardzo podobne, z tą różnicą że działo się to po nagrzaniu się silnika (męczyłem się z tym trzy lata). Jak dowiedziałem się od elektryka który usunął usterkę, nie jest to regułą i cewka zapłonowa może przebijać przy każdej temperaturze. Drugą możliwością (dającą...
Na ścianie grodziowej masz przekaznik główny. Jeżeli , jego wypięcie , wyłącza pompę paliwa , to jego trzeba sprawdzić . Jest to podwójny przekaznik zespolony.Po przekręceniu kluczyka dostaje masę na pin nr. 7 przekaznika. Załącza on napięcia na pompę paliwa , podgrzewanie sondy lambda , wtrysk i cewki...
Warto sprawdzić kable do cewek zapłonowych. Jeżeli jest dostęp do oscyloskopu to można sprawdzić przebiegi napięciowe do cewek, albo zrobić cewki na przewodach zapłonowych a oscyloskop zrobić z kompa z karty muzycznej. Ewentualnie wymienić cewki na inne sprawne sprawdzone i zobaczyć jak będzie się zachowywać...
Rozumiem. Ok, w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak poczekać na przypływ gotówki i do mechanika. A co z tą cewką zapłonową? Da radę ją sprawdzić ,,domowymi" sposobami?
Jeśli na obu paliwach to samo to do sprawdzenia układ zapłonowy- świece, przewody, cewki, czujnik położenia wału, wałka rozrządu, podłączyć pod komputer może coś ma w pamięci i naprowadzi na przyczynę Ten stóg siana jak mawiają mechanicy nie jest aż taki wielki.
Pisałem że parametry są ok sprawdzone. Sterownik nie wykonuje funkcji samodiagnozy wtryskow cewek zapłonowych po odpięciu brak błędów w systemie dlatego diagnoza padła na sterownik a mimo potrafię usunąć z tego sterownika, proszę więc pisać na temat a nie krzyczeć w moim poście.
To co jest na zdjęciu, to tylko przełącznik gaz/benzyna, a nie sterownik LPG... To jest opis z BRC Samba, sprawdź czy zgadzają się kolory przewodów: BRĄZOWY - 12V po stacyjce CZARNY - masa SZARY - obroty (sygnał z cewki zapłonowej) ZIELONY - elektrozawór LPG POMARAŃCZ - sterowanie wtryskiwacza...
Witam ponownie. Na początku DZIĘKI ZA WSZELKIE PODPOWIEDZI I UWAGI. Dziś kolejna porcja grzebania w aucie. Całe szczęście że mam inne - sprawne auto bo byłoby nienajlepiej. Postanowiłem że skoro jestem w tym momencie (rozbiórka w silniku) to jeszcze raz zdejmę pokrywę klawiatury i sprawdzę bo po...
Więc antena odpada? Pozostaje sterownik główny (ECU) lub centralka immo? Planuję jeszcze sprzwdzić cewki i czujniki... Oporność dla cewek już znalazłem, czujnik temp. również... Chcę sprawdzić jeszcze świece (tylko nie mam klucza ;-D ), przewody zapłonowe - oporność mam przygotowaną oraz czujnik położenia...
Cześć. Pacjentem jest fiat punto I 55 KM poj. 1.1 8V PB i LPG. Silnik po zagrzaniu gaśnie. Zmrożony odpala od strzała, utrzymuje właściwe obroty, jednak po zagrzaniu obroty zaczynają spadać poniżej 500 obr. min, zaczyna się dusić po czym gaśnie całkowicie. Jeśli jadę przez pierwsze 2 km jest ok, ale...
Pytanie : czy tak samo zachowuje się na bęzynie bo jeśli nie to proponuje sprawdzić stan świec zapłonowych i skład mieszanki gazowo powietrznej .
problem mój polega na tym że auto(Punto II 1.2 60 KM 2000r.) nie ma wcale siły podczas jazdy i strasznie szarpie czy to na benzynie czy to na gazie. sprawdzone jest prawie wszystko (świece,przewody, cewki,rozrząd,zawory i układ zapłonowy) osobiście się na tym w ogóle nie znam, ale w warsztacie twierdzą...
Potwierdzam - niestety to bardzo typowa awarii tego ECU. Oczywiście sprawdź jeszcze wiązkę między ECU, a cewkami. Olej leje się albo spod uszczelki pokrywy zaworów albo spod oringu pod uchwytem cewek (to jednocześnie jest zaślepka otworu - pozostałości po rozdzielaczowym aparacie zapłonowym).
CZeść, proszę o radę. Punto I 1.1 55km 200 tyś. przebiegu, stan dobry. Gaśnie silnik po zagrzaniu po przejechaniu ok. 3 km. Ujawnia się aw usterka w zimne dni. To samo na LPG i na PB. Auto odpala zawsze od strzała rano w zimne dni i obroty jałowe ok. 1600 obr/min, po kilku minutach spada na 900 obr/min...
Nie zniechęcajcie się proszę do ilości tekstu mam naprawdę poważny problem. POMOCY Wiosną zeszłego roku kupiłem...
Oczywiście do sprawdzenia świece przewody zapłonowe cewka i stan silnika ciśnienie na cylindrach,ale podejrzany może być też czujnik położenia przepustnicy.Ale to raczej nie gubiło by iskry oglądnij stan czujnka położenia wału czy nie jest zarośnięty opiłkami stan przewodu i koło foniczne czy aby...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje....
Droga nr 1 dla tych, którzy potrafią jeździć ze świadomością, że auto się sypie. Nr 2 - opłacalna tylko w przypadku, gdy masz zamiar jeździć tym autem 4-5 lat. Nr 3 wydaje się najrozsądniejszym wyborem, za 3 tysiące można mieć całkiem sprawnego Golfa II 1.3 albo 1.6, czy Fiata Punto I z 55 konnym 1.1...
Absolutnie nie rób. Masz pompkę elektryczną i wtrysk paliwa. Punto też miało pompkę elektryczną w baku i monowtrysk. Moim zdaniem kolega powinien kierować się tym: 1. założyć zaworek zwrotny 2. sprawdzić szczelność w całym układzie zasilania (poprawić zaciśki węży paliwowych) 3. sprawdzić filtr...
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył...
Problem powiedzmy że rozwiązany. Powiedzmy, ponieważ nie poznałem przyczyn a jedynie zrobiłem workaround. Po krótce jeszcze raz opiszę w czym był problem, może przyda się komuś i dzięki temu nie straci tyle czasu co ja: Fiat Punto 2 SX z silnikiem 1,2 60KM z 2001r z zamontowanym sterownikiem gazu...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to...
Właśnie.... coś moje autko nie domaga i chciałem sprawdzić zapłony. O ile w obwód pierwotny mogę się wpiąć zwykłą sondą to do WN już niestety nie... Chciałbym wykonać taką sondę, ale na zasadzie indukcyjnej, zeby nie ingerować w układ zapłonowy, tylko zakładamy cewkę na przewód WN i mierzymy... Przeszukałem...
Pojazd to Fiat Punto 2 z silnikiem 1,2 16V. Problem to szarpanie silnika, wygląda to na problem z zapłonem, ale to nie to. Wymieniłem cewkę, przewody zapłonowe, dokładnie sprawdziłem i zregenerowałem świece, bez skutku. zacząłem podejrzewać pompę paliwa, muszę zmierzyć ciśnienie. Świeżo zainstalowałem...