Miernikiem sprawdzisz tylko ciągłość uzwojeń wtórnych cewki 1-4 i cewki 2-3.
Któraś z cewek zapłonowych.
Jest jedna cewka zapłonowa
Dwie cewki jedna na 1 i 4 cylinder druga na 2 i 3.
Pada ci jedna z cewek zapłonowych.
sprawdź przewody ktore prowadzą do cewki zapłnowej,wtyczkę na cewce zapłonowej.
Czy zna ktoś rozmiar albo numer lub symbol oringa cewki zapłonowej.
a mam jeszcze jedno pytanie czy to COIL 1i2 to są cewki zapłonowe??
Posiadam cewke samochodowa od Punto, taka jak na tej aukcji: http://moto.allegro.pl/item253875071_cew... Cewka jest marki Magnet Marelli. Podczas proby zmierzenia rezystancji wejściowej za pomocą multimetru, miernik dziczeje. Ile może wynosić Rwe lub Zwe tej cewki? Cylindryczna od malucha miała 3,2Ω....
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
...zwykły to znaczy II generację, w Punto II 16V!?! Ja bym to wywalił! Druga część pytania - skąd jest brany sygnał obrotów (i zasilanie) dla centralki LPG, aby nie z cewki zapłonowej?
Witam. Miałem podobny przypadek. Uszkodzona była jedna z cewek zapłonowych. Pozdrawiam.
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
Benzyna, a to ma znaczenie? Tak, ponieważ w silniku benzynowym masz cewki zapłonowe, przewody WN, świece zapłonowe, itd Wszystkie te podzespoły mogą być źródłem zakłóceń na częstotliwościach radiowych. W dieslu tego nie ma. szumi coraz bardziej Czy słuchając innego źródła (mp3) niż radio FM, czyli USB lub Bluetooth, też masz zakłócenia - "szumy" ?
Oring podstawy cewki zapłonowej do wymiany.
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
Cewka zapłonowa, kable , świece
WITAM. POSZUKUJE ZAMIENNIKÓW TRANZYSTORÓW W STEROWNIKU (KOMPUTERZE) SILNIKA PUNTO I 1.2 STERUJĄCYCH CEWKAMI ZAPŁONOWYMI,PRUBOWAŁEM KILKA ALE NIESTETY NIC NA OGÓŁ DZIAŁAŁ POWYŻEJ 2000OBR/MIN. MOŻE KTOS COŚ WIE NA TEN TEMAT?
Nie gdy kręcę rozrusznikiem napięcia na cewce nie ma.
Jak długo musisz kręcić. Możliwe przyczyny to : -czujnik tęperatury silnika -czujnik położenia wału korbowego -cewki zapłonowe. -sonda lambda.
...obojętne jak czyli obojętne czy 1, 4 czy 4, 1 ale oczywiście nie obojętne która para do której cewki.
Wtrysk można zamienić miejscami a cewka zapłonowa podwójna. Reszta pytań jak wyżej.
diego10 czy jak auto gaśnie w czasie jazdy to czy wskazówka obrotomierza też spada do 0? Jeśli tak to masz do wymiany czujnik położenia wału. relaj przydałby się odczyt błędów z komputera bo bez tego będzie ciężko. Przyczyn może być kilka: map sensor, potencjometr przepustnicy, cewki, kable zapłonowe.
Jeśli auto nie pali na 2 cylindry to oczywiste jest, że zapali się kontrolka "check", natomiast nie ma wpływu na to reset komputera. Najprawdopodobniej uszkodzona jest jedna z dwóch cewek zapłonowych.
Tam jest cewka, czy aparat zapłonowy? Który to rok?
Jak strzela to wygląda na złe ustawienie faz, świece zapłonowe , kable, cewka ? Też ok?
Napisz coś więcej bo chyba chodzi o IAW 59 sterownik hybrydowy i pewnie nie ma sterowania jedną z cewek zapłonowych.
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Programem multiecuscan - zakładka regulacje- wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych. Jeśli masz sterownik mały żelowy (IAW 59f) prawdopodobieństwo awarii układu kontroli cewki zapłonowej jest duże.
A masz plusa na cewkach zapłonowych?? Sterowane są one impulsem ujemnym z kompa.
Sprawdź cewkę zapłonową Jeśli jest ona jedna zespolona na 4 świece dobrze było by podmienić.
Witam! Proponuję wymienić kable zapłonowe. Ściągnij też osłonę cewek zapłonowych i zaobserwuj czy gdzieś nie bije iskra . Często to układ zapłonowy wyczynia takie cuda.
witam samochód jak w temacie trudno kręci, pompkę nie za każdym razem słychać auto średnio za piątym razem odpala błędy: P0201,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 - usterka" P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka" P0202,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 - usterka" P0203,"Obwód...
czujnik lambda, cewka zapłonowa, stabilizator alternatora, świece, przewody WN, silniczek krokowy.
W punto powodem identycznego zachowania byly stare cewki zapłonowe. U mnie dopiero gdy padla druga(izolacja na cewkach parcieje z wiekiem i jesli sie nagrzeje calkowicie traci wlasciewosci dielektryczny) wyeliminowalem przyczyne. Cewki to nie duzy wydatek, do punto oryginalne kosztuja 58 zl/sztuka. Efekt zaskakujacy, na gazie mam tyle mocy co na benie:-)...
Z układu wtryskowo-zapłonowego to co pisze Michał_74 + oczywiście sterownik silnika , jeśli masz ten na przepustnicy MM , pada sterowanie jednej cewki , można go zrobić na douczenie , albo całkowicie wyprogramować IMMO , gaz nie ma tu nic do rzeczy , bo ustawienia są do silnika . Z tego co ty piszesz to , świece, przewody, cewki, pompę paliwa, czujnik...
Witam. Koledzy mam spory problem od jakiegoś czasu moje Punto pali 10l/70km co daje ok 14/100km. Czy się jedzie 80km/h czy 140 spalanie takie same Z wydechu czuć paliwo, jest spore odczucie spadku mocy. Już nie wiem co robić, wymieniłem w sumie wszystko co możliwe: -przewody zapłonowe -wtrysk paliwa -sonda lambda -filtr paliwa -czujnik temp Nie łapie...
Witam szwagier miał to samo w Punto dopiero wymiana komputera pomogła.
Tak, rzeczywiście w grande zmienili cewki... W ósemce jest czterowyjściowa cewka zapłonowa, w szesnastce cewki ołówkowe. Przecież anomalię wyjścia WN idzie wykryć, z jednego wyjścia zasilić oba cylindy.
Najczęstszymi usterkami,kóre trafiają się to: -pęknięte lutowania elementów (GM Multec). -uszkodzone stopnie mocy i zasilacz (Bosch,Marelli IAW) -brak sterowania cewką zapłonową w IAW 59 (Punto II,Seicento) -wiadoma sprawa w MEMS Rover (wiadomo co :) ) -uwalone sterowanie IACV w Sagem SL96 (notoryczne) -przeżarte ścieżki w ECI Multi (Mitsubishi) To...
Rozumiem. Ok, w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak poczekać na przypływ gotówki i do mechanika. A co z tą cewką zapłonową? Da radę ją sprawdzić ,,domowymi" sposobami?
Jeżeli na benzynie pracuje prawidłowo to warto sprawdzić kabel (-) od cewki zapłonowej ten który idzie do centralki LPG, ewentualnie wymienić centralkę LPG.
Zobacz jak podpięty jest moduł zapłonowy w Golfie, chodzi o wzmocnienie sygnału wysterowania cewki! Konstrukcja prosta jak budowa cepa!
Tam jest ecu na kolektorze ssącym z tyłu ?, lubi padać jeden driver cewki zapłonowej, ale to zależy od temperatury, a nie od wilgoci
to jeszcze jedno. Jak sprawdzic czy cewki zapłonowe sa sprawne. Jak wydobyc z nich iskre? Dziękujemy bardzo! Temat zamykam, lamerstwo gigantyczne.
Pytanie : czy tak samo zachowuje się na bęzynie bo jeśli nie to proponuje sprawdzić stan świec zapłonowych i skład mieszanki gazowo powietrznej .
Wysokie stężenie HC jak najbardziej świadczy o niesprawności układu zapłonowego lub zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Auto bez problemu zapali na 3 cylindrach i będzie jechać, w przypadku tego silnika nawet nie zauważysz różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach. Jak słychać prrrr to możesz mieć jeszcze zawory do regulacji. Zakręć gaz i...
Potwierdzam - niestety to bardzo typowa awarii tego ECU. Oczywiście sprawdź jeszcze wiązkę między ECU, a cewkami. Olej leje się albo spod uszczelki pokrywy zaworów albo spod oringu pod uchwytem cewek (to jednocześnie jest zaślepka otworu - pozostałości po rozdzielaczowym aparacie zapłonowym).
Podejrzewam ,że właściciel 406-ki nie mówi mi całej prawdy o tym samochodzie.Na pewno pękł mu wcześniej pasek rozrządu(sam mi to powiedział),a ja podejrzewam że głowica jest od 406 2.0 i a nie 1.8i. Np.cewka zapłonowa jest od FIATA PUNTO,WTRYSKI Z LISTWA OD 406 2.0 więc może i głowica . Jutro pojadę do warsztatu w którym była regenerowana głowica i...
Znalazłem przyczynę. Uszkodzona jest cewka zapłonowa tak że nie daje iskry na 1 cylinder. Tylko na kompie nie mam żadnego błędu a chyba powinien być?
napisz który silnik na poczatek było ich 5 w tym roku bledy mogą byc mylące. to, że dławi sie po gwałtownym wcisnieciu gazu wskazywałoby na problem z cisnieniem paliwa, ale na gazie i benzynie jest tak samo. objawy wskazuja na układ zapłonowy, czyli swiece cewki (przewody) ale dalsze rozwazania dopiero jak napiszesz co za silnik
Witam Chyba punto ma podobne rozwiązanie zapłonu jak CC czujnik impulsów przy kole pasowym i dwie cewki zapłonowe? Ostatnio miałem podobny problem w CC przyczyną był czujnik impulsów cewka z kawałkiem przewodu Po podłączeniu omomierza opór pływał od kilku Mohm do 800ohm Cena do CC około 70pln Proponuję sprawdzić właśnie ten czujnik
Wiesz,robie w tym fachu jakiś czas,ale jak dotąd nie widziałem w punto modułu zapłonowego :) No,chyba że na siłe podciągnąc pod to moduł zintegrowany z cewkami w punto 90 :) Co chcesz w licznikach naprawiać? Co do wspomnianego sykesa,to polecam ci zakup kosci do forda. Powiem tak,że praktyczne żaden sprzęt,oprócz serwisowego nie radzi sobie tak dobrze...
czyli przekaznik 12V DC (musi byc samochodowy koniecznie ?) Nie musi być ale samochodowe są tanie i mają "mocną" cewkę (o stosunkowo niskiej rezystancji/dużym poborze prądu). daje na minusa cewki przekaznika 22 pin z ECU, a na plusa cewki +12V po stacyjce Powinno być ok, ale żeby być w zgodzie ze schematem to "+" bierzesz z przekaźnika głównego, czyli...
sorki za blad szybko pisalem podlaczylem juz do przewodu minus ktory wchodzi do aparatu i pokazuje obroty o 2 razy mniejsze.i o ile sie nie myle to w punciaku nie ma cewki to jest caly polaczony uklad wtryskowo zaplonowy
Temat trochę stary ale od niedawna też mnie dotyczy auto to fiat seicento 1,1 mpi 2001r z instalacja elpi gaz 2 generacji Pewnego razu pojechałem do sosnowca i jeździłem kontrolka rezerwy sie paliła ale wskaźnik pokazywał jeszcze paliwo dojechałem na stacje zatankować lpg i co nie odpali na benzynie, na gazie awaryjne odpalanie nie działa i problem...
Bo w tym złączu piny 4,5 i 6 są razem połączone. Jest to wyjście na pompę paliwa/przez bezpiecznik/,wtryski i cewki zapłonowe oraz sondę lambda.
Wreszcie usiadłem przy swoim komputerze dlatego podaje wszystkim. Punto I: cewka zapłonowa: - pierwotne 0,5 do 0,8 ohma elektrozawór recylkulacji spalin: 21,4 ohma wtryskiwacz: 2ohmy jednopunktowy; wielopunktowy 16,2 krokowiec: 55ohmów czujnik przepustnicy: 1,34kohma drugie zmienne od 1,34ko na jałowym do 2,4 kohmów dla całkowitego otwarcia czujniki...
Robiłem moduły zapłonowe do malucha, które można z powodzeniem stosować także w junaku. Tyle że, jak napisałem wyżej, problemem junaka jest niestabilny punkt zapłonowy, który wynika z konstrukcji mechanicznej motocykla: dwa koła pośrednie, delikatny wałek iskrownika. A wspomniany wcześniej dzik montowało sie na wale, co powodowało, że punt zapłonu był...
Pojazd to Fiat Punto 2 z silnikiem 1,2 16V. Problem to szarpanie silnika, wygląda to na problem z zapłonem, ale to nie to. Wymieniłem cewkę, przewody zapłonowe, dokładnie sprawdziłem i zregenerowałem świece, bez skutku. zacząłem podejrzewać pompę paliwa, muszę zmierzyć ciśnienie. Świeżo zainstalowałem program diagnostyczny, dziś spróbuję się z tym pobawić,...
Wlej wody do butelki po płynie do mycia szyb i spryskaj cewkę i kable zapłonowe.(Dwa dni temu tak znalazłem przyczynę szarpania po wjechaniu w kałużę w polo-cewka ładnie się świeciła jak poczuła wilgoć-i co najlepsze po wjechaniu prawym kołem w wodę.)
Przyczyny nie szukałbym w pracy MAP sensora. Zastanowiłbym się natomiast nad przyczyną wypadania zapłonu na wolnych obrotach. Tym bardziej, że silnik tak samo się zachowuje i na gazie i na benzynie. Szukaj przyczyny w układzie zapłonowym. W tych autach siadają cewki zapłonowe. Może któryś cylinder ma słabsze ciśnienie. Może uszczelka pod kolektorem...
Postawiłbym na świece albo na cewki zapłonowe. Bo jest to przy rozgrzanym silniku to zapłon. Może być jeszcze coś z ECU ale stwierdzić to nie jest takie proste jak nie masz interfejsu.
Sprawdź przewody podciśnieniowe serwo uszczelkę pod monowtryskiem przewody wysokiego napięcia najlepiej w nocy podnieś maske i sprawdź czy nie widać iskry ,cewkę zapłonową czy nie ma przebicia ,jak nie chce się połączyć z komputerem to sprawdź masy na silniku ,styki w sterowniku silnika
Z odpalaniem nie na wszystkie cylindry problem może leżeć gdzie indziej. ECU w tych modelach miały wadę, która objawiała się zanikiem/osłabieniem sterowania jedną z cewek zapłonowych. Warto utrzymywać świece i przewody zapłonowe w dobrym stanie w celu zminimalizowania skutków słabej iskry. W skrajnym przypadku silnik może pracować na 2 cylindrach.
Witam, Mam problem z Fiatem Punto I 99r silnik 1.1 Benzyna gaz. Instalacja I generacji. Samochód na benzynie jeździ normalnie. Na gazie ma następujący problem. Na niskich obrotach przy mocniejszym dodaniu gazu nie ma reakcji na gaz auto schodzi z obrotów, aż osiągnie obroty jak na biegu jałowym i zaczyna szarpać. czasem przy dodaniu gazu strzeli. Przy...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Pisałem że parametry są ok sprawdzone. Sterownik nie wykonuje funkcji samodiagnozy wtryskow cewek zapłonowych po odpięciu brak błędów w systemie dlatego diagnoza padła na sterownik a mimo potrafię usunąć z tego sterownika, proszę więc pisać na temat a nie krzyczeć w moim poście.
Mam problem który powstał wczoraj auto odpaliłem przejechałem 1km zaczęło szarpać i gasnąć jak zgasło nie chciało odpalić trzymając pedał gazu w podłodze obroty falują od 1tys do 2tys i gaśnie. Cewki kable świece były niedawno wymieniane i czyszczony krokowy i cala przepustnica. Na LPG troszkę lepiej ale nie tak jak powinno być. Fiat punto 1,1 97r z...
Sterowniki padają ale najczęściej objawia się to wykrywaniem usterki cewki zapłonowej (i raczej nie dotyczy modeli FL). Oprogramowanie w sterowniku nie może paść, co najwyżej adaptacje mogą się "rozjechać" - najczęściej od instalacji LPG - czy Twoje auto takową posiada?
Witam Masz rację, przeszukałem całe allegro z modułem aparatu zapłonowego i nic.Może będziesz wiedział w czym tkwi problem. Podczas jazdy samochód gaśnie i wyskakuje immobilejzer,którego wykasowałem w komputerze silnika, wymieniłem czujnik położenia wału jak i również wałka rozrządu, świece, cewki. Pozdrawiam
Plus na cewki zapłonowe podaje przekaźnik podwójny znajdujący się pod pokrywą na ścianie grodziowej w komorze silnika. Z pinu 13. Impulsy minusowe kluczujące cewki podaje sterownik silnika z pinów 1 dla jednej cewki i 19 dla drugiej. Paliwo wtryskuje?
No i problem pozostał nierozwiązany. W samochodzie wymienione bądź podmienione zostało wszystko co możliwe poza komputerem.Jak by Ktos miał ochotę to jest ten peugeot do sprzedania no ja nie mam siły do takich wynalazków. Pierwszy w mym życiu peugeot i juz ostatni , nigdy więcej tego padła. Kurde mam w domu clio, punto, busa renault mascot i z żadnym...
Witam. Mam nowy problem z silnikiem. Im większy mróz tym dłużej muszę kręcić silniczkiem. Po prostu zapala jak kiedyś silniki gażnikowe. Zrobiło się cieplej, to pali dużo lepiej. Czy winna może być pompa paliwa, która nie wytwarza już odpowiedniego ciśnienia. Oczywiście cały układ zapłonowy był wymieniany, ale nie z tego powodu. Siadła cewka. Wcześniej...
Witam serdecznie wszystkich, proszę o porady w sprawie poniższego problemu. Fiat punto II 1.2 16V benzyna-gaz, szarpie podczas przyspieszania powyżej 2000 obr/min. Świece zapłonowe (NGK) oraz przewody zapłonowe (Magneti Marelli) wymienione 17 tyś temu. Cewka zapłonowa nowa MM ma miesiąc, przepustnica wyczyszczona, przepływomierz czysty. Nie ma błędów...,...
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
Jeżeli pytasz o wykonanie płyty PCB to nie różnią się miedzy sobą niczym maja tylko wgrany inny program.Niestety trafienie tych sterowników po tylu latach w dobrym stanie graniczy już z cudem.Jedynie zastosowanie sterowników z Punto lub Pandy 1.2 IAW5NF.XX HW104 jest jeszcze sensowne z powodu ich montażu w tych samochodach orginalnie o bok akumulatora...
Nie, wysokie napięcie = układ zapłonowy (cewki, przewody zapłonowe, świece). Gdyby z cewkami było coś nie tak z dużym prawdopodobieństwem zaświecała by się kontrolka MIL. Takie szarpanie podczas przyspieszania i nierówne wolne obroty to może być objaw wypadania zapłonów, np. z powodu przebicia na przewodach zapłonowych lub wypalonych elektrod świec....
Witam Wszystkich, Posiadam Fiata Punto z silnikiem 1.2 16v 2001r, Wczoraj gdy chciałem wrócić do domu w połowie drogi zaczął mi szarpać i w końcu zgasł po chwili zapalila sie kontrolka od wtrysków, po 5 minutach odpalił na 3 gary, z ledwością dojechałem do domu, dziś rano już mi nie odpalił, sprawdziłem pompę paliwa, filtr, iskrę, bezpieczniki i wszystko...
Witam. Mam ciekawy przypadek fiata punto I 1.1. Samochód jakiś czas temu nie odpalał wogóle, ale okazało się że przestawił się rozrzad. po wymianie paska oraz rolki i ustawieniu kół rozrzadu na znakach auto odpaliło lecz nie pracowało na wszystkich cylindrach. Wymienieone zostały również świece, cewki zapłonowe, kable WN, czujnik położenia wału, monowtrysk,...
Zdejmując fajkę ze świecy w układzie zapłonowym z traconą iskrą (cewka dwubiegunowa) ryzykujesz uszkodzenie cewki zapłonowej, a nawet sterownika silnika - nigdy tego nie rób. Jeśli chcesz wykonać taką próbę musisz albo odłączyć sterowanie cewki (ale to odepnie 2 cylindry), albo uruchomić silnik ze zdjętą fajką ze świecy w cylindrze, ale do fajki musi...
Pytanie jest czysto teoretyczne, wiem że w praktyce lepszy był by wtrysk i mocniejszy silnik. Czy posiadając UNO 1.0 93r na gaźniku można zrobić swap na 1.2 8v z Punto II, Pandy II. Silnik 1.2 8v 60km drugiej generacji 188A4000, oczywiście MPI na plastikowym kolektorze. Rozstaw szpilek metalowego kolektora dolotowego od gaźnika jest chyba taki sam,...
Ciśnienie paliwa dobre? Może regulator się posypał lub powrót paliwa niedrożny i podaje ciśnienie paliwa tyle ile pompa wydoli (2 i pół raza tyle ciśnienia ile potrzeba) Jeśli jest kontrolka zaświecona przy pracy silnika ro rejestruje konkretną niesprawność. Tak strzela w dolot? Do kontroli czujnik położenia wału , cewki zapłonowe i rozrząd czy pasek...
Do tych zapłonów musisz mieć odpowiednią cewkę i porządny regulator napięcia. Bez tego nie masz co ruszać tematu, każdy padnie. Alternator suzuki bandit, cewka punto. Po prostu chce złożyć coś swojego. :) https://obrazki.elektroda.pl/4665952400_... Chińskich sovkow mi nie brakuje
Na ścianie grodziowej masz przekaznik główny. Jeżeli , jego wypięcie , wyłącza pompę paliwa , to jego trzeba sprawdzić . Jest to podwójny przekaznik zespolony.Po przekręceniu kluczyka dostaje masę na pin nr. 7 przekaznika. Załącza on napięcia na pompę paliwa , podgrzewanie sondy lambda , wtrysk i cewki zapłonowe. Drugi przekaznik załączy tylko i wyłącznie...
Po postoju gdzie będzie występował problem odpiąć wtyczkę cewki zapłonowej. Zakręcić rozrusznikiem przez ok 10sek. Wykręcić świece zapłonowe. Podejrzewam że będą zalane płynem chłodniczym, stąd ten zapach. Może być UPG a może leci z reduktora o ile membrana ma tu z nim styczność. Pomiar ciśnienia na cylindrach by tu pomógł. Napisz jaki masz reduktor...
Zacząłbym od sprawdzenia przekaźnika systemowego. Jak zasilasz na krótko auto odpali? To już sprawdzałem. Ginie po chwili masa, która przychodzi prawdopodobnie z ECU na wysterowanie cewki przekaźnika systemowego (zasilanie m.in. pompy, wtryskiwacza, cewek zapłonowych). Podanie lewej masy nic nie daje bo i tak zasilane podzespoły są sterowane masą z...
Witam państwa! Mam taki problem ze swoim puntem II. Otóż od pewnego czasu auto gaśnie na wolnych obrotach. Efekt jest taki jakbym wyłączył silnik stacyjką. Wymieniłem już kable i świece, podmieniłem cewki, wymieniłem przepustnicę i stacyjkę na inną, używaną, wymieniłem także sondę lambda... i nic. Wszystko jest tak jak było tzn. auto gaśnie na wolnych...
Przewody też odłączałeś od cewek zapłonowych? Jeśli tak to może pomyliłeś cewki. Pisałeś o pompie że nie działa zawsze . Zasilana jest z przekaźnika na przegrodzie czołowej w komorze silnika. Tak samo plus na cewki z tamtą idzie i na wtryskiwacz. Jeśli pompy nie zasila plusem i w pewnej chwili dostanie zasilanie to tak samo dostanie iskrę i może nazbierane...
Gdzie masz wpięty przewód do sygnału dla instalacji lpg? Przy cewce zapłonowej? Jeśli tak to można przenieść go pod sygnał obrotomierza (pin 20 w złączu B) i powinno byś wtedy przełączanie przy prości obrotowej dwa razy mniejszej tzn 2500 obrotów ale niech ktoś to zweryfikuje jeszcze
Jeśli na obu paliwach to samo to do sprawdzenia układ zapłonowy- świece, przewody, cewki, czujnik położenia wału, wałka rozrządu, podłączyć pod komputer może coś ma w pamięci i naprowadzi na przyczynę Ten stóg siana jak mawiają mechanicy nie jest aż taki wielki.
Witam miałem podobnie jak kolega ,u mnie szwankował bezpiecznik zabezpieczający cewkę zapłonową taki na przewodzie niedaleko cewki . Należy to wymienić razem z obudową to znaczy wyciąć i wstawić nowy.Albo wyciąć zlutować kabelki i tyle.Osobiście po jakimś czasie wstawiłem nowy komplet ale i bez tego da się jechać .Pozdrawiam i powodzenia .
Więc antena odpada? Pozostaje sterownik główny (ECU) lub centralka immo? Planuję jeszcze sprzwdzić cewki i czujniki... Oporność dla cewek już znalazłem, czujnik temp. również... Chcę sprawdzić jeszcze świece (tylko nie mam klucza ;-D ), przewody zapłonowe - oporność mam przygotowaną oraz czujnik położenia wału - czytam, szukam i ludzie jeszcze radzą...
Hm.. Na cewce zapłonowej jest 14 V i taki sygnał trafia do sterownika. Miernik nie pokazuje żadnych wahań napięcia. Oscyloskopu nie mam więc nie sprawdzę ale nie zmieniałem punktu skąd są brane obroty - cały czas jest to cewka zapłonowa więc zakładam że jest ok bo do tej pory wszystko działało. Jedyne co mi do głowy przychodzi to może zużyte przewody...
witam.ja bym zaczął od silniczka krokowego (tego przy gaźniku).miałem ten sam problem.po wymianie wszystko ok. sprawdź jeszcze cewki zapłonowe .ostatnio zaczęło mi autko szaleć myślałem że znowu krokowy a okazało się że jedna z cewek ma złą oporność .oporność cewki: uzw. pierwotne od 0,5 do 0,8 om , uzw.wtórne od 6,66 do 8,14 kilo om.
Nie rozumiem o co Ci chodzi, strasznie zagmatwana i niejasna wypowiedź w której jest chyba więcej Twoich domysłów niż faktów... Co rozumiesz przez "awaryjne odpalanie" i przez to, że musisz "kręcić rozrusznikiem"? Jak dla mnie to normalne, że trzeba zakręcić rozrusznikiem, żeby uruchomić silnik. Nie wiem natomiast w jaki sposób wydedukowałeś to połączenie...
Mam takie Punto i po mieście też pali mi nawet ponad 9l/100km więc to chyba dla niego norma, w trasie pali 6,3 - 6,7l/100km. Czy zaświeca Ci się kontrolka awarii układu wtryskowo-zapłonowego (czerwony symbol wtryskiwacza, zwany powszechnie "marchewą" - prawy dolny róg zegarów)? Masz LPG? Profilaktycznie wymieniłbym filtr paliwa (koło zbiornika, pod...
Witam! Po zapaleniu zimnego silnika nie słychać żadnych niepokojących dźwięków, gdy silnik się nagrzeje i wył. się ssanie to słychać taki metaliczny dźwięk jak by uderzania młotkiem o metal. Dźwięk dochodzi z okolicy cewek zapłonowych, tak jakby to one wydawały taki odgłos. Sprawdzałem czy coś nie jest luźne i nic nie znalazłem. Czy może to być uszkodzone...
Witam, mam problem z moim fiatem punto I 1.1 55KM z 96r. Problem polega na tym że często (nie zawsze) przy przyspieszaniu silnik dławi się i następuje jedno lub dwa szarpnięcia, po tym autko przyspiesza prawidłowo. Najczęściej występuje ten problem gdy gwałtownie dociśnie się pedał gazu i najczęściej na drugim i na trzecim biegu. Auto zapala bez problemu,...
Mam Punto I 55 + LPG Jechałem sobie spokojnie po mieście i w czasie normalnej jazdy nagle tak jak by gaz się skończył samochód nie miał siły i nie reagował normalnie na pedał gazu jechałem dalej bo nie było się gdzie zatrzymać! samochód miał problemy z ruszeniem taki był słaby, ciężko go też było odpalać już prawie łapie i nie zapala a ma chęć Myślałem...
sprawdzenie cewki zapłonowej matiz sprawdzenie cewki zapłonowej kosiarka sprawdzenie cewki zapłonowej citroen
pozycjonowanie silnika lambda sonda renault gasnie silnik mondeo
DeWalt DCD791 – zgrzyt przy hamowaniu i wolnych obrotach na II biegu, różnice między egzemplarzami Opis kostek ISO do podłączenia radia samochodowego