Podmień cewkę zapłonową.
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Proponuję sprawdzić czy dobrze łączą piny przy wtyczce do cewki zapłonowej. Powinno pomóc. Miałem takie dwa przypadki i były te same błędy. Wówczas pomogło
A zakręciłeś przewody masowe do głowicy? nie pomyliłeś wtyczek zasilania (obok cewki zapłonowej) Sprawdź....
Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
Podaj rocznik i typ silnika.Sądząc po opisie usterki duże prawdopodobieństwo uszkodzenia cewki zapłonowej. Pozdrawiam
Co tu pisać....wymień cewkę na nową....
Jak znam życie, to powiedzą, że nie mają możliwości sprawdzenia samej cewki i od razu będą kazali kupić nową albo przyjechać samochodem. :D Zadzwoń do nich, a się przekonasz.
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
oryginalnie jest 4 bolcowa ale z wiazki wychodza 3 kable jeden to plus po stacyjce a dwa pozostale zielone w oplocie ida do ecu
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
W mojej Astrze jest cewka zespolona, schemacik najprawdopodobniej analogiczny do tego (z podpunktu "Jednoiskrowe cewki zapłonowe"): https://www.hella.com/techworld/pl/Techn... Mam diabelski pomysł na sprawdzenie takiej cewki poza samochodem! Dajcie znać czy ma to sens (oczywiście zmierzenie...
Więc od sprawdzenia napięcia zacznij. Potem świece, kable, kopułka i palec.
nie wydaje mi sie żeby była to wina cewki,czy zasilane jest autko ,lpg czy benzyną??
Witam wszystkich mam problem z astra f 1.6. 92 r zgasla podczas jazdy i nie można odpalić sprawdziłem iskre i brak jej z cewki do aparatu czy jest możliwość sprawdzenia cewki
wiesz co nie wem dokładnie......:-( Dodano po 53 jest cewka zapłonowa
Może nie wszystkie, może tylko ten od cewki. Odkręcałeś kopułkę? Palec cały?
Jak usunąć tą awarię.?? Cewka zapłonowa po sprawdzeniu jest ok, była sprawdzana w innym samochodzie.
Jak dla mnie to masz wtryskiwacze gazowe do wyczyszczenia albo wymiany i początek końca cewki zapłonowej.
sprawdz cewkę zapłonową
Odłącz wydech. Podmień cewkę zapłonową.
A ja obstawiam przewody zapłonowe :) To ją dorzucę kopułkę i palec do sprawdzenia plus sprawdzenie i ewentualnie czyszczenie styków kostki aparatu zapłonowego,cewki i modułu ;-).
Mi to wygląda na elektrykę może cewka zapłonowa?
Kolego co do odpalania i gaśnięcia w mojej z tym problemem była cewka zapłonowa.
Witam! Kolego ja mam silnik X14XE i miałem takie same objawy,uszkodzona była cewka zapłonowa.
sprawdziłem - kabel z cewki na kopulkę normalnie wchodzi- tak że cewka wyglada na pasowną? tylko czy inne parametry są te same?
ja mam taki sam problem ale oprócz tego, spaliła się fizycznie cewka (stopiła się na 2 cylindrze) silnik to 1.8 x18xe1 w astrze g. Mam niedaleko do łodzi z chęcią bym podrzucił sterownik do sprawdzenia.
Skoro strzela z wydechu to może być też uszkodzona cewka zapłonowa.
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Jak nie masz oscyloskopu to diodą LED sprawdz czy ze sterownika (pin D4) dochodzi sygnał do modułu zapłonowego ( pin 4 we wtyczce 4-pinowej rozdzielacza). Jak jest to zobacz czy do cewki dochodzi sygnał (zielony przewód) też LEDem
Po zdjęciu cewki.
zobacz czy jest 12 V na aparacie zapłonowym, napisz gdzie jest moduł zapłonowy? tom gdzie cewka, czy w aparacie??
Wszystko wskazuje na moduł. To jest to koło cewki na cztery kabelki. Pozdrawiam.
Sprawdź moduł zapłonowy - znajduje się koło cewki wysokiego napięcia lub w rozdzielaczu zapłonu.
miałem to samo, moduł zapłonu pod cewką zapłonową
Nie rzasadzi jej, owszem, dostanie ( aczkolwiek niekinecznie) przebicia. Piszę, że trzeba sprawdzić kąt włączenia prądu cewki, odpowiednik dawnego kąta zwarcia styków przerywacza.
Pierwszy błąd może mieć przyczynę w źle ustawionym LPG lub w nieszczelności układu ssącego. Wykasować błąd i sprawdzić czy wyskoczy podczas pracy na PB. Drugi błąd - świece bądź cewka zapłonowa.
Sprawdź przewody podcisnieniowe czy który nie jest dziurawy. Dodano po 12 I jeszcze co przychodzi mi do głowy sprawdź cewki zapłonowe. może któraś na wolnych obrotach nie podaje iskry.
Witam ponownie wszystkich,czy macie proste sposoby na sprawdzenie modułu zapłonowego tej Astry,silnik C14NZ, moduł jest pod cewką WN.Mam dwie ze szrotu lecz też nie podają iskry,używam nowego miernika UNIT UT107.Jest dość dokładny, każdy sposób rozważę- Michał.
Obstawiam tradycyjnie: padł czujnik Halla (w aparacie zapłonowym). Po nim nie ma iskry i zaczynają się wymiany cewek jedna po drugiej. A to droga donikąd. Oddać do fachowca, naprawdę, to najlepsza rada. i to jest najlepsza rada.
Pierwsza rzecz którą musisz sprawdzić to kostka która dochodzi do przełącznika kabel czerwony +12V kabel czarny masa na niebieskim ma się pojawić +12V po przełączeniu na gaz kabel brązowy impuls z cewki zapłonowej. Jeżeli na czerwonym niema napięcia to sprawdź bezpiecznik (na czerwonym kablu między cewką zapłonową a przełącznikiem). Czasem wypalały...
Nie ma wysterowania na moduł albo sam moduł jeden i drugi uszkodzone. Czujnik sprawdź jak pisał Kolega MakroSerwis
Sprawdź połączenia aparat-komputer-cewka. Być może sam komputer padł (był podmieniany?). Jeśli druga astra jest sprawna to może łatwiej by było podmieniać "Twoje" części do tamtej astry (byłaby pewność ich sprawności). P.S Jeszcze odpiąłbym od cewki zapłonowej przewód od centralki gazu (jeśli elektryk tego wcześniej nie próbował).
Jaki silnik ? Jaka pojemność ? Rocznik ? Uszkodzone mogą być przewody WN jeśli są bądź uszkodzona cewka zapłonowa.
więc jutro to sprawdzę, szkoda, że nie mam takiej cewki na podmiankę... a co z tym uruchamianiem się wentylatora?
Cewka zapłonowa ?
Pompka paliwa dziala, paliwo daje na wtrysk. a wtryskiwacz się otwiera? pozatym też trochę nie trybię z tym kluczowaniem cewki - chyba że ITKIM sprawdza iskrę na świecach a kopułka albo palec ma przebicie ITKIM sprawdź iskrę na przewodzie z cewki
Spróbuj podmienić cewkę zapłonową
Przeczyść wszystkie możliwe wtyczki i kostki używając odpowiedniego sprayu, pędzelka i w miarę możliwości powietrza, aby wydmuchać wilgoć. Nieco zaśniedziałe styki we wtyczce cewek zapłonowych (Astra G) były powodem, że motor wchodził w tryb awaryjny, gasł itd. Zdarzało się to sporadycznie - raz na tydzień - znalezienie usterki trwało kilka tygodni.
Bardziej listwa ale świece do kontroli jak i styk sprężyn z listwą (cewką)zapłonową.
A sprawdzałeś stacyjkę kable prądowe do cewki? A najlepiej przepatrz instalacje może gdzieś jest zwarcie Ja w golfie 1,4 abd bosh monotronic wymieniałem cewkę 3 razy po izolowałem wszystkie uszkodzenia kabli i mam spokój Sprawdź najlepiej jeszcze czujnik halla
Witam. W jaki sposób mogę sprawdzić cewki zapłonowe oraz gdzie znajduje się nadajnik obrotów oraz przekaźnik popmy paliwa i w jaki sposób mogę je sprawdzić . Pozdrawiam
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
Moduł zapłonowy pod cewką .
Daj sobie na razie spokój z ECU. Też mam x16szr i kiedyś dokuczała mi pewna usterka. Wszyscy trąbili: masz uszkodzony sterownik na pewno pffff. strachy na lachy. Kupa ludzi wbiła sobie do głowy, że jak coś się wali w x16szr to już na pewno sterownik, tylko dlatego, że jakiś procent ulegał awariom. Sterowniki moi panowie to się uwalają teraz w tych wszystkich...
Witam moim zdaniem problem jest z iskrą czujnik halla w rozdzielaczu zapłonu bądź cewka zapłonowa - w mojej astrze objawy były podobne. Niestety, ale w tych modelach w aparacie nie było czujnika halla tylko cewka indukcyjna, która faktycznie potrafi zgnić, wtedy nie ma iskry na cewce zapłonowej.
Witam. Astra G z 1998 roku, silnik X16XEL - problem to już trzecia cewka która wybuchła na trzecim cylindrze. Druga cewka pochodziła tylko 30 sekund i wyrwało denko na 3-cim cylindrze. Na trzeciej (nówencja, SKF) pochodziła kilka dni, klient przejechał około 90 km. Co do tej pory zrobiłem: wymiana świec zapłonowych (NGK) sprawdzenie ciągłości przewodów...
Sprawdziłem pod kolektorem i gaźnikiem są dobre ,czy może być to od cewki zapłonowej ??,bo strzeli mi nie raz w tłumik
Witam pierwsze co to sprawdź czy jest iskra na świecach być może ze to cewka zapłonowa
Sprawdź kompresję. Cewka była nowa czy używana ? Podmień kable zapłonowe
Jaki moduł? Moduł zapłonowy pod cewką zapłonową.
W tak prostym aucie nie przewiduje nic innego jak cewka zapłonowa albo brak sprężania.
sprawdź czujnik halla na aparacie zapłonowym. wypnij wtyczkę 3-pinową i przyłóż impulsowo lampkę kontrolną do masy i do pinu środkowego w 3-pinowej wtyczce na włączonym zapłonie . Powinna być słyszalna praca pompy paliwa i powinieneś zaobserwować pracę wtryskiwacza oraz przeskok iskry z cewki zapłonowej. Jeżeli wszystko powyższe występuje , uszkodzony...
Krótko -masz rodzielacz zapłonu ( z kopułką) -czy czarną żebrowaną cewkę zapłonową?
Sterownik silnika -> moduł zapłonowy( sterowanie na 3 i 4 pinie z ECU) -> dwubiegunowa cewka zapłonowa
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
Nie, nie możesz. Bo widząc jak się do tego zabierasz, to albo resztę żywej elektroniki, albo i całe auto puścisz z dymem. Przestań grzebać w cewce, odepnij wtyczkę ze wzmacniacza - na pinie nr.3 powinno być 12V, na pinie nr. 2 masa, 12V powinno być również na zacisku "16" cewki zapłonowej. na 1 pinie powinny pojawiać się impulsy masy sterujące cewką,...
Zasilanie instalacji jest pewne? Sprawdź podłączenie przełącznika benzyna/gaz do cewki zapłonowej, może przełącznik nie wykrywa impulsów zapłonowych żeby przełączyć na gaz. Albo uszkodzony przełącznik.
Te błędy nie wskazują na usterkę sterownika, uszkodzenie sterownika to zazwyczaj błędy dotyczące wysterowania wtryskiwaczy lub zespołu cewek zapłonowych.
zobacz czy w tym czasie jak nie chce odpalić wtryskiwacz daje paliwo jeśli nie to czujnik halla jeśli paliwo jest to moduł pod cewką zapłonową
A próbowałeś wysuszyć świece np. grzejąc je palnikiem? Jak są wykręcone wszystkie świece warto pokręcić rozrusznikiem aby przewietrzyć cylindry (po wcześniejszym odpięciu cewki zapłonowej)
Może cewka zapłonowa. Ja miałem podobnie. Na Pb lux a na LPG, przy obr do 2500 masakra. Wymiana cewki pomogła.
Cewka zapłonowa do sprawdzenia , na youtube zobacz jak ją sprawdzić .
a sprawdzałeś aparat zapłonowy ? cewkę?
Sondę możesz sprawdzić ale z przepływomierzem to będziesz miał problem bo w silniku X14XE nie ma go,masz instalację LPG w aucie?Jeśli masz możliwość to podmień cewkę zapłonową.
Pod minusowy biegun cewki zapłonowej żółto-czarny przewód pin nr.4.
To najprawdopodobniej będzie cewka zapłonowa (dis cztery cewki połączone w jeden moduł)
Witam, mam te same objawy, wymienione zostały już - ECU - Moduł cewki zapłonowej - Czujnik położenia wału - Przepustnica - Akumulator oraz sprawdzone wszystkie masy i cały czas brak efektu. Jutro spróbuję wymienić świece tak jak opisał kolega piotrn007 - ostatnia deska ratunku ;)
Kable były wymienione całkiem niedawno,ale niewiem jak sprawdzić cewke???
Dalej sprawdzają, teraz okazuje się, że pompa chodzi, ale wtryskiwacze nie podają paliwa. Czy za pracę wtryskiwaczy odpowiada tylko komputer? Gdzie jeszcze można szukać usterki oprócz sterownika?. Chodzi mi o to jakich sygnałów potrzebuje komputer żeby uruchamiać wtrysk paliwa? Jest tam jakiś przekaźnik, albo może potrzebny jest sygnał np z cewki zapłonowej?
Witam. Sprawdź sobie czy masz plusa na cewce zapłonowej. Jeśli nie ma to sprawdz gdzie go odcina.
Prawdopodobnie nieprawidłowa masa główna nadwozia lub silnika powoduje znaczne spadki napięcia przy pracy rozrusznika. Lub uszkodzenie kostki stacyjki powoduje, że po przełączeniu na start rozłączane jest zasilanie układu zapłonowego. Tak czy siak zacząłbym od pomiaru napięcia na cewce zapłonowej.
Jeszcze zanim weźmiesz się za skrzynie, sprawdź pomiędzy między cewką zapłonową a głowicą.
Wadliwa była cewka zapłonowa - po wymianie lata bez problemu, aż do dziś :) Cewka zapłonowa od NGK została zakupiona za około 500 PLN.
O czym może świadczyć niebieska barwa na nakrętce stykowej(tej co wchodzi do cewki zapłonowej) świecy zapłonowej? Na jednej świecy jest takie odbarwienie i gdy podmieniłem z cylindra obok to wyszło też na tej drugiej.
Witam, opel astra 96r, silnik 1,4 Czy mozna zastapic moduł zaplonowy znajdujacy sie w cewce DIS na inny? jakiś zewnetrzny?
Jest jeszcze moduł zapłonowy pod cewką zapł.
prawdopodobnie modul zaplonowy lub cewka
Jasno brązowy z czarnym paskiem mam podłączony do B w module a C we wtyczce (4 przewody) wychodzącej z aparatu. Ciemny brąz mam podłączony do C na module i idzie on do cewki WN. Przepraszam ale chyba troszke źle opisałem ale z tego co piszesz chyba jest dobrze podłączone.
a gdzie jest ten moduł zapłonowy pod cewką?? yahoo
Autko jak powyżej przyjechało od mechaników z ze spaloną cewką (widoczne nadpalenia w kształcie kropek na górze cewki nad każdym modułem), cewka zespolona listwowa. Błędy na sterowniku: błąd cewki A,B,C,D... Napięcie dochodzi, masa na cewkę super na silniku tez, sygnały dochodzące sprawdzone diodą i oscyloskopem ok. Napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem...
podstawa to przy zmianie modułu w aparacie posmarować moduł pastą lub silikonem do tranzystorów! sprawdzić też trzeba każdy kabelek który prowadzony jest z aparatu do cewki zapłonowej i kostki bo nie zawsze kabelek cały z wierzchu przewodzi tym bardziej po rozgrzaniu gdy są miękkie najlepiej mocno pociągnąć za końce no i podpiąć multimetr do cewki indukcyjnej...
Wina zwalonej cewki zapłonowej lub aparatu zapłonowego
cewka zapłonowa made in china?
Wilgoć szczególnie ma wpływ na układ wn . Skoro jesteś pewny kabli (ja nie) to pozostała ci kopułka palec rozdzielacza, cewka zapłonowa, świece.
No i pojawił się kolejny problem. Auto na bardzo niskich obrotach zaczyna skakać, obroty to spadają to wzrastają, dodatkowo czasem auto po 2 sek. gaśnie...jest to gaz sekwencyjny. Jakie są tego przyczyny? Czy to możliwe, że to popsuta (nagle po 2 tyg.) cewka zapłonowa? Pozdrawiam
Coś mi się tam przypomina, że raz miałem taki przypadek i winnymi były skorodowane połączenia w obwodzie zapłonowym wokół aparatu i cewki. Potrafiła też wariować cewka w aparacie zapłonowym.
Jest na benzynie do tej pory wymieniłem cewkę zapłonową i świece .
A sprawdzałeś cewkę zapłonową. Może cewka ,,poszła,, i dlatego masz brak iskry?
Witam Panowie, Jeszcze niedawno pisałem zapytania na temat zakupu nowego autka. No i w końcu zakupiłem Opla Astrę J z grudnia 2014roku z silnikiem 1,4 w benz z 140km. Zamontowanem do niego instalacje gazową 4gen na wtryskiwaczach falkon i sterowniku navopro. Przejezdzilem tym autem ok 2tys km, w tym wyjazd na wakacje około 1tys. km i z jazdą po autostradzie...
sprawdzenie cewki zapłonowej motocykl sprawdzenie cewki zapłonowej matiz sprawdzenie cewki zapłonowej citroen
scenic podciśnienia uszkodzony nadprądowy zasilacz wkrętarka makita
egzamin zawodowy pomiar pojemności baterii
Różnice między Manualnym a Automatycznym Bypassem w UPS Przegrzewanie się wtyczki zasilacza komputera stacjonarnego