Miernikiem sprawdzisz tylko ciągłość uzwojeń wtórnych cewki 1-4 i cewki 2-3.
sprawdź przewody ktore prowadzą do cewki zapłnowej,wtyczkę na cewce zapłonowej.
diego10 czy jak auto gaśnie w czasie jazdy to czy wskazówka obrotomierza też spada do 0? Jeśli tak to masz do wymiany czujnik położenia wału. relaj przydałby się odczyt błędów z komputera bo bez tego będzie ciężko. Przyczyn może być kilka: map sensor, potencjometr przepustnicy, cewki, kable zapłonowe.
Któraś z cewek zapłonowych.
Witam. Koledzy mam spory problem od jakiegoś czasu moje Punto pali 10l/70km co daje ok 14/100km. Czy się jedzie 80km/h czy 140 spalanie takie same Z wydechu czuć paliwo, jest spore odczucie spadku mocy. Już nie wiem co robić, wymieniłem w sumie wszystko co możliwe: -przewody zapłonowe -wtrysk paliwa -sonda lambda -filtr paliwa -czujnik temp Nie łapie...
Warto sprawdzić kable do cewek zapłonowych. Jeżeli jest dostęp do oscyloskopu to można sprawdzić przebiegi napięciowe do cewek, albo zrobić cewki na przewodach zapłonowych a oscyloskop zrobić z kompa z karty muzycznej. Ewentualnie wymienić cewki na inne sprawne sprawdzone i zobaczyć jak będzie się zachowywać auto.
Pada ci jedna z cewek zapłonowych.
Jest jedna cewka zapłonowa
a mam jeszcze jedno pytanie czy to COIL 1i2 to są cewki zapłonowe??
Wysokie stężenie HC jak najbardziej świadczy o niesprawności układu zapłonowego lub zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Auto bez problemu zapali na 3 cylindrach i będzie jechać, w przypadku tego silnika nawet nie zauważysz różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach. Jak słychać prrrr to możesz mieć jeszcze zawory do regulacji. Zakręć gaz i...
Szczelina coś około 1milimetra, przejście od wtyczki czujnika do sterownika jest, zwarcia do masy i pomiędzy sobą nie sprawdzałem ale sprawdzę. Rocznik to 2000 kodu silnika niestety nie znam bo to auto koleżanki.
Czy zna ktoś rozmiar albo numer lub symbol oringa cewki zapłonowej.
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
...zwykły to znaczy II generację, w Punto II 16V!?! Ja bym to wywalił! Druga część pytania - skąd jest brany sygnał obrotów (i zasilanie) dla centralki LPG, aby nie z cewki zapłonowej?
Posiadam cewke samochodowa od Punto, taka jak na tej aukcji: http://moto.allegro.pl/item253875071_cew... Cewka jest marki Magnet Marelli. Podczas proby zmierzenia rezystancji wejściowej za pomocą multimetru, miernik dziczeje. Ile może wynosić Rwe lub Zwe tej cewki? Cylindryczna od malucha miała 3,2Ω....
Witam. Miałem podobny przypadek. Uszkodzona była jedna z cewek zapłonowych. Pozdrawiam.
Przyczyny nie szukałbym w pracy MAP sensora. Zastanowiłbym się natomiast nad przyczyną wypadania zapłonu na wolnych obrotach. Tym bardziej, że silnik tak samo się zachowuje i na gazie i na benzynie. Szukaj przyczyny w układzie zapłonowym. W tych autach siadają cewki zapłonowe. Może któryś cylinder ma słabsze ciśnienie. Może uszczelka pod kolektorem...
Oring podstawy cewki zapłonowej do wymiany.
Cewka zapłonowa, kable , świece
WITAM. POSZUKUJE ZAMIENNIKÓW TRANZYSTORÓW W STEROWNIKU (KOMPUTERZE) SILNIKA PUNTO I 1.2 STERUJĄCYCH CEWKAMI ZAPŁONOWYMI,PRUBOWAŁEM KILKA ALE NIESTETY NIC NA OGÓŁ DZIAŁAŁ POWYŻEJ 2000OBR/MIN. MOŻE KTOS COŚ WIE NA TEN TEMAT?
Witam Chyba punto ma podobne rozwiązanie zapłonu jak CC czujnik impulsów przy kole pasowym i dwie cewki zapłonowe? Ostatnio miałem podobny problem w CC przyczyną był czujnik impulsów cewka z kawałkiem przewodu Po podłączeniu omomierza opór pływał od kilku Mohm do 800ohm Cena do CC około 70pln Proponuję sprawdzić właśnie ten czujnik
Jak długo musisz kręcić. Możliwe przyczyny to : -czujnik tęperatury silnika -czujnik położenia wału korbowego -cewki zapłonowe. -sonda lambda.
Dla uzupełnienia podam: Auto Fiat Punto Evo (199) silnik 1.2 69KM, 51kW Test na drodze wykazał ze znów zapaliła się kontrolka Check przy jeździe powyżej 115kM/h no i automatycznie spadek mocy. Po odczycie pojawiły się błędy: U0011988 -Moduł telematyczy Conwergance-bus OFF układem pomiaru zapłonu czyli wadliwy "moduł komputera" -ponoć takie występowały....
Plus na cewki zapłonowe podaje przekaźnik podwójny znajdujący się pod pokrywą na ścianie grodziowej w komorze silnika. Z pinu 13. Impulsy minusowe kluczujące cewki podaje sterownik silnika z pinów 1 dla jednej cewki i 19 dla drugiej. Paliwo wtryskuje?
Na razie się nie nastawiaj, bo może to być dużo różnych rzeczy. Trzeba wykonać diagnostykę to się dowiesz. Mógł przeskoczyć rozrząd (chyba najbardziej prawdopodobne), rzeczywiście mogło dojść do przebicia cewki zapłonowej a niestety uszkodzona cewka mogła uszkodzić driver w sterowniku silnika. Jeśli wymieniłeś cewkę należało też wymienić albo chociaż...
Jeśli na obu paliwach to samo to do sprawdzenia układ zapłonowy- świece, przewody, cewki, czujnik położenia wału, wałka rozrządu, podłączyć pod komputer może coś ma w pamięci i naprowadzi na przyczynę Ten stóg siana jak mawiają mechanicy nie jest aż taki wielki.
Jeśli auto nie pali na 2 cylindry to oczywiste jest, że zapali się kontrolka "check", natomiast nie ma wpływu na to reset komputera. Najprawdopodobniej uszkodzona jest jedna z dwóch cewek zapłonowych.
Na ścianie grodziowej masz przekaznik główny. Jeżeli , jego wypięcie , wyłącza pompę paliwa , to jego trzeba sprawdzić . Jest to podwójny przekaznik zespolony.Po przekręceniu kluczyka dostaje masę na pin nr. 7 przekaznika. Załącza on napięcia na pompę paliwa , podgrzewanie sondy lambda , wtrysk i cewki zapłonowe. Drugi przekaznik załączy tylko i wyłącznie...
witam.ja bym zaczął od silniczka krokowego (tego przy gaźniku).miałem ten sam problem.po wymianie wszystko ok. sprawdź jeszcze cewki zapłonowe .ostatnio zaczęło mi autko szaleć myślałem że znowu krokowy a okazało się że jedna z cewek ma złą oporność .oporność cewki: uzw. pierwotne od 0,5 do 0,8 om , uzw.wtórne od 6,66 do 8,14 kilo om.
Wtrysk można zamienić miejscami a cewka zapłonowa podwójna. Reszta pytań jak wyżej.
Dwie cewki jedna na 1 i 4 cylinder druga na 2 i 3.
Więc antena odpada? Pozostaje sterownik główny (ECU) lub centralka immo? Planuję jeszcze sprzwdzić cewki i czujniki... Oporność dla cewek już znalazłem, czujnik temp. również... Chcę sprawdzić jeszcze świece (tylko nie mam klucza ;-D ), przewody zapłonowe - oporność mam przygotowaną oraz czujnik położenia wału - czytam, szukam i ludzie jeszcze radzą...
Mam Punto I 55 + LPG Jechałem sobie spokojnie po mieście i w czasie normalnej jazdy nagle tak jak by gaz się skończył samochód nie miał siły i nie reagował normalnie na pedał gazu jechałem dalej bo nie było się gdzie zatrzymać! samochód miał problemy z ruszeniem taki był słaby, ciężko go też było odpalać już prawie łapie i nie zapala a ma chęć Myślałem...
Jak pisałem, mam Punto 1 96r. 1.2 benzyna auto nie ma mocy. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, nowe kable, świece, rozrząd jest ok. na znakach. Wydech sprawdzony, jest drożny. Pompa paliwa daje dobrze ciśnienie na cylindrach, jest w granicy 12 bar. Cewki zapłonowe pomierzyłem są dobre a auto nie jedzie. Odpala na dotyk, ma równe obroty. Jak dodaję gazu...
Jak strzela to wygląda na złe ustawienie faz, świece zapłonowe , kable, cewka ? Też ok?
Zacząłbym od sprawdzenia przekaźnika systemowego. Jak zasilasz na krótko auto odpali? To już sprawdzałem. Ginie po chwili masa, która przychodzi prawdopodobnie z ECU na wysterowanie cewki przekaźnika systemowego (zasilanie m.in. pompy, wtryskiwacza, cewek zapłonowych). Podanie lewej masy nic nie daje bo i tak zasilane podzespoły są sterowane masą z...
To co jest na zdjęciu, to tylko przełącznik gaz/benzyna, a nie sterownik LPG... To jest opis z BRC Samba, sprawdź czy zgadzają się kolory przewodów: BRĄZOWY - 12V po stacyjce CZARNY - masa SZARY - obroty (sygnał z cewki zapłonowej) ZIELONY - elektrozawór LPG POMARAŃCZ - sterowanie wtryskiwacza (z ECU) FIOLETOWY - sterowanie wtryskiwacza (do wtryskiwacza)...
Napisz coś więcej bo chyba chodzi o IAW 59 sterownik hybrydowy i pewnie nie ma sterowania jedną z cewek zapłonowych.
Najlepiej na diagnostyce, ale to czujnik rezystancyjny, więc można go zmierzyć omomierzem, niestety książkę dałem nabywcy mojego kropka i Ci nie podam jaką powinien mieć rezystancję w jakiej temperaturze, ale chyba ma taką samą charakterystykę jak IAT (czujnik temp. powietrza - w korpusie przepustnicy), więc po nocy oba czujniki powinny mieć tą samą...
problem mój polega na tym że auto(Punto II 1.2 60 KM 2000r.) nie ma wcale siły podczas jazdy i strasznie szarpie czy to na benzynie czy to na gazie. sprawdzone jest prawie wszystko (świece,przewody, cewki,rozrząd,zawory i układ zapłonowy) osobiście się na tym w ogóle nie znam, ale w warsztacie twierdzą ze to sterownik "padł". Mechanik powiedział mi...
Tam jest cewka, czy aparat zapłonowy? Który to rok?
Kolega slay ma rację, tym bardziej że z tego co pamiętam opisywał przypadek na który napotkał w punto i on i wiele innych śledzących temat nauczyło się na tym przypadku trochę. A w tych sterownikach tzn. IAW8F.5T słabym ogniwem jest pamięć eprom czyli tam gdzie "siedżą" mapy zapłonu i wtysku - to mogło "polecieć" . Ponadto (zakładająć że sterownik jest...
witam samochód jak w temacie trudno kręci, pompkę nie za każdym razem słychać auto średnio za piątym razem odpala błędy: P0201,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 - usterka" P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka" P0202,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 - usterka" P0203,"Obwód...
...obojętne jak czyli obojętne czy 1, 4 czy 4, 1 ale oczywiście nie obojętne która para do której cewki.
Najczęstszymi usterkami,kóre trafiają się to: -pęknięte lutowania elementów (GM Multec). -uszkodzone stopnie mocy i zasilacz (Bosch,Marelli IAW) -brak sterowania cewką zapłonową w IAW 59 (Punto II,Seicento) -wiadoma sprawa w MEMS Rover (wiadomo co :) ) -uwalone sterowanie IACV w Sagem SL96 (notoryczne) -przeżarte ścieżki w ECI Multi (Mitsubishi) To...
Witam! Mam podobny problem kto chce niech nie wierzy, posiadam punto I 1,1 od 2002 roku gaz był chyba zakładany 2003-4 nie pamiętam dokładnie autko elegancko jeździło nie było żadnych problemów w zeszłym roku wracając z Wrocławia A4 czy jak się ta autostrada zwie jechałem cały czas minimum 150 km/h na prostej szedł do 160 a z lekkiej górki poszedł nawet...
A masz plusa na cewkach zapłonowych?? Sterowane są one impulsem ujemnym z kompa.
Programem multiecuscan - zakładka regulacje- wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych. Jeśli masz sterownik mały żelowy (IAW 59f) prawdopodobieństwo awarii układu kontroli cewki zapłonowej jest duże.
Do sprawdzenia ciśnienie na pompie paliwa. Czy po podłączeniu pod komputer - program pokaże mi ciśnienie pompy paliwa? Dodano po 1 Samochód nie dawno kupiłem, dzisiaj ponownie podłączyłem pod komputer - cały czas chodzi na benzynie - problem nie występuje zawsze czasami po skasowaniu błędów silnik zachowuje sie normalnie - ostatnio było na chwile lepiej...
czujnik lambda, cewka zapłonowa, stabilizator alternatora, świece, przewody WN, silniczek krokowy.
Witam! Proponuję wymienić kable zapłonowe. Ściągnij też osłonę cewek zapłonowych i zaobserwuj czy gdzieś nie bije iskra . Często to układ zapłonowy wyczynia takie cuda.
Podejrzewam ,że właściciel 406-ki nie mówi mi całej prawdy o tym samochodzie.Na pewno pękł mu wcześniej pasek rozrządu(sam mi to powiedział),a ja podejrzewam że głowica jest od 406 2.0 i a nie 1.8i. Np.cewka zapłonowa jest od FIATA PUNTO,WTRYSKI Z LISTWA OD 406 2.0 więc może i głowica . Jutro pojadę do warsztatu w którym była regenerowana głowica i...
W punto powodem identycznego zachowania byly stare cewki zapłonowe. U mnie dopiero gdy padla druga(izolacja na cewkach parcieje z wiekiem i jesli sie nagrzeje calkowicie traci wlasciewosci dielektryczny) wyeliminowalem przyczyne. Cewki to nie duzy wydatek, do punto oryginalne kosztuja 58 zl/sztuka. Efekt zaskakujacy, na gazie mam tyle mocy co na benie:-)...
Problem powiedzmy że rozwiązany. Powiedzmy, ponieważ nie poznałem przyczyn a jedynie zrobiłem workaround. Po krótce jeszcze raz opiszę w czym był problem, może przyda się komuś i dzięki temu nie straci tyle czasu co ja: Fiat Punto 2 SX z silnikiem 1,2 60KM z 2001r z zamontowanym sterownikiem gazu AL-700. Wszystko ładnie działało parę lat ale od jakiegoś...
Witam ponownie po długiej przerwie. Trzeba było dwóch lat, żeby zdiagnozować i usunąć usterkę. Musiałem po prostu trafić na właściwego człowieka na właściwym miejscu, który po opisie objawów i odpaleniu silnika orzekł: cewka zapłonowa przebija . No i faktycznie, padła jedna z dwu. W 100% zgadza się co napisał Jacek79 : ale zamiast jechac do ASO podjedz...
Rozumiem. Ok, w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak poczekać na przypływ gotówki i do mechanika. A co z tą cewką zapłonową? Da radę ją sprawdzić ,,domowymi" sposobami?
Cześć. Pacjentem jest fiat punto I 55 KM poj. 1.1 8V PB i LPG. Silnik po zagrzaniu gaśnie. Zmrożony odpala od strzała, utrzymuje właściwe obroty, jednak po zagrzaniu obroty zaczynają spadać poniżej 500 obr. min, zaczyna się dusić po czym gaśnie całkowicie. Jeśli jadę przez pierwsze 2 km jest ok, ale na 3km na skrzyżowaniu wciskam sprzęgło i gaśnie....
Sprawdź cewkę zapłonową Jeśli jest ona jedna zespolona na 4 świece dobrze było by podmienić.
Wreszcie usiadłem przy swoim komputerze dlatego podaje wszystkim. Punto I: cewka zapłonowa: - pierwotne 0,5 do 0,8 ohma elektrozawór recylkulacji spalin: 21,4 ohma wtryskiwacz: 2ohmy jednopunktowy; wielopunktowy 16,2 krokowiec: 55ohmów czujnik przepustnicy: 1,34kohma drugie zmienne od 1,34ko na jałowym do 2,4 kohmów dla całkowitego otwarcia czujniki...
Tam jest ecu na kolektorze ssącym z tyłu ?, lubi padać jeden driver cewki zapłonowej, ale to zależy od temperatury, a nie od wilgoci
Witam szwagier miał to samo w Punto dopiero wymiana komputera pomogła.
Witam ponownie. Na początku DZIĘKI ZA WSZELKIE PODPOWIEDZI I UWAGI. Dziś kolejna porcja grzebania w aucie. Całe szczęście że mam inne - sprawne auto bo byłoby nienajlepiej. Postanowiłem że skoro jestem w tym momencie (rozbiórka w silniku) to jeszcze raz zdejmę pokrywę klawiatury i sprawdzę bo po dokładnym oględnięciu stwierdziłem że olej poszedł spod...
Zobacz jak podpięty jest moduł zapłonowy w Golfie, chodzi o wzmocnienie sygnału wysterowania cewki! Konstrukcja prosta jak budowa cepa!
Wiesz,robie w tym fachu jakiś czas,ale jak dotąd nie widziałem w punto modułu zapłonowego :) No,chyba że na siłe podciągnąc pod to moduł zintegrowany z cewkami w punto 90 :) Co chcesz w licznikach naprawiać? Co do wspomnianego sykesa,to polecam ci zakup kosci do forda. Powiem tak,że praktyczne żaden sprzęt,oprócz serwisowego nie radzi sobie tak dobrze...
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
czyli przekaznik 12V DC (musi byc samochodowy koniecznie ?) Nie musi być ale samochodowe są tanie i mają "mocną" cewkę (o stosunkowo niskiej rezystancji/dużym poborze prądu). daje na minusa cewki przekaznika 22 pin z ECU, a na plusa cewki +12V po stacyjce Powinno być ok, ale żeby być w zgodzie ze schematem to "+" bierzesz z przekaźnika głównego, czyli...
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
Potwierdzam - niestety to bardzo typowa awarii tego ECU. Oczywiście sprawdź jeszcze wiązkę między ECU, a cewkami. Olej leje się albo spod uszczelki pokrywy zaworów albo spod oringu pod uchwytem cewek (to jednocześnie jest zaślepka otworu - pozostałości po rozdzielaczowym aparacie zapłonowym).
Pytanie : czy tak samo zachowuje się na bęzynie bo jeśli nie to proponuje sprawdzić stan świec zapłonowych i skład mieszanki gazowo powietrznej .
sorki za blad szybko pisalem podlaczylem juz do przewodu minus ktory wchodzi do aparatu i pokazuje obroty o 2 razy mniejsze.i o ile sie nie myle to w punciaku nie ma cewki to jest caly polaczony uklad wtryskowo zaplonowy
to jeszcze jedno. Jak sprawdzic czy cewki zapłonowe sa sprawne. Jak wydobyc z nich iskre? Dziękujemy bardzo! Temat zamykam, lamerstwo gigantyczne.
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
Nie zniechęcajcie się proszę do ilości tekstu mam naprawdę poważny problem. POMOCY Wiosną zeszłego roku kupiłem punto o którym temat. Strzelało na gazie wymieniłem świece i było dobrze przez jakieś 1500 km następnie wymieniłem filter gazu świece i przewody zapłonowe dało ten sam efekt. Od pewnego czasu robił coś takiego że zapalał mu sie w pewnym momencie...
Bo w tym złączu piny 4,5 i 6 są razem połączone. Jest to wyjście na pompę paliwa/przez bezpiecznik/,wtryski i cewki zapłonowe oraz sondę lambda.
napisz który silnik na poczatek było ich 5 w tym roku bledy mogą byc mylące. to, że dławi sie po gwałtownym wcisnieciu gazu wskazywałoby na problem z cisnieniem paliwa, ale na gazie i benzynie jest tak samo. objawy wskazuja na układ zapłonowy, czyli swiece cewki (przewody) ale dalsze rozwazania dopiero jak napiszesz co za silnik
Znalazłem przyczynę. Uszkodzona jest cewka zapłonowa tak że nie daje iskry na 1 cylinder. Tylko na kompie nie mam żadnego błędu a chyba powinien być?
Witam, Mam problem z Fiatem Punto I 99r silnik 1.1 Benzyna gaz. Instalacja I generacji. Samochód na benzynie jeździ normalnie. Na gazie ma następujący problem. Na niskich obrotach przy mocniejszym dodaniu gazu nie ma reakcji na gaz auto schodzi z obrotów, aż osiągnie obroty jak na biegu jałowym i zaczyna szarpać. czasem przy dodaniu gazu strzeli. Przy...
Sprawdź przewody podciśnieniowe serwo uszczelkę pod monowtryskiem przewody wysokiego napięcia najlepiej w nocy podnieś maske i sprawdź czy nie widać iskry ,cewkę zapłonową czy nie ma przebicia ,jak nie chce się połączyć z komputerem to sprawdź masy na silniku ,styki w sterowniku silnika
Pojazd to Fiat Punto 2 z silnikiem 1,2 16V. Problem to szarpanie silnika, wygląda to na problem z zapłonem, ale to nie to. Wymieniłem cewkę, przewody zapłonowe, dokładnie sprawdziłem i zregenerowałem świece, bez skutku. zacząłem podejrzewać pompę paliwa, muszę zmierzyć ciśnienie. Świeżo zainstalowałem program diagnostyczny, dziś spróbuję się z tym pobawić,...
Postawiłbym na świece albo na cewki zapłonowe. Bo jest to przy rozgrzanym silniku to zapłon. Może być jeszcze coś z ECU ale stwierdzić to nie jest takie proste jak nie masz interfejsu.
Witam Wszystkich, Posiadam Fiata Punto z silnikiem 1.2 16v 2001r, Wczoraj gdy chciałem wrócić do domu w połowie drogi zaczął mi szarpać i w końcu zgasł po chwili zapalila sie kontrolka od wtrysków, po 5 minutach odpalił na 3 gary, z ledwością dojechałem do domu, dziś rano już mi nie odpalił, sprawdziłem pompę paliwa, filtr, iskrę, bezpieczniki i wszystko...
Ciśnienie paliwa dobre? Może regulator się posypał lub powrót paliwa niedrożny i podaje ciśnienie paliwa tyle ile pompa wydoli (2 i pół raza tyle ciśnienia ile potrzeba) Jeśli jest kontrolka zaświecona przy pracy silnika ro rejestruje konkretną niesprawność. Tak strzela w dolot? Do kontroli czujnik położenia wału , cewki zapłonowe i rozrząd czy pasek...
Witam. Mam nowy problem z silnikiem. Im większy mróz tym dłużej muszę kręcić silniczkiem. Po prostu zapala jak kiedyś silniki gażnikowe. Zrobiło się cieplej, to pali dużo lepiej. Czy winna może być pompa paliwa, która nie wytwarza już odpowiedniego ciśnienia. Oczywiście cały układ zapłonowy był wymieniany, ale nie z tego powodu. Siadła cewka. Wcześniej...
Sterowniki padają ale najczęściej objawia się to wykrywaniem usterki cewki zapłonowej (i raczej nie dotyczy modeli FL). Oprogramowanie w sterowniku nie może paść, co najwyżej adaptacje mogą się "rozjechać" - najczęściej od instalacji LPG - czy Twoje auto takową posiada?
Pisałem że parametry są ok sprawdzone. Sterownik nie wykonuje funkcji samodiagnozy wtryskow cewek zapłonowych po odpięciu brak błędów w systemie dlatego diagnoza padła na sterownik a mimo potrafię usunąć z tego sterownika, proszę więc pisać na temat a nie krzyczeć w moim poście.
Z odpalaniem nie na wszystkie cylindry problem może leżeć gdzie indziej. ECU w tych modelach miały wadę, która objawiała się zanikiem/osłabieniem sterowania jedną z cewek zapłonowych. Warto utrzymywać świece i przewody zapłonowe w dobrym stanie w celu zminimalizowania skutków słabej iskry. W skrajnym przypadku silnik może pracować na 2 cylindrach.
Nie rozumiem o co Ci chodzi, strasznie zagmatwana i niejasna wypowiedź w której jest chyba więcej Twoich domysłów niż faktów... Co rozumiesz przez "awaryjne odpalanie" i przez to, że musisz "kręcić rozrusznikiem"? Jak dla mnie to normalne, że trzeba zakręcić rozrusznikiem, żeby uruchomić silnik. Nie wiem natomiast w jaki sposób wydedukowałeś to połączenie...
Wlej wody do butelki po płynie do mycia szyb i spryskaj cewkę i kable zapłonowe.(Dwa dni temu tak znalazłem przyczynę szarpania po wjechaniu w kałużę w polo-cewka ładnie się świeciła jak poczuła wilgoć-i co najlepsze po wjechaniu prawym kołem w wodę.)
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Witam. Mam ciekawy przypadek fiata punto I 1.1. Samochód jakiś czas temu nie odpalał wogóle, ale okazało się że przestawił się rozrzad. po wymianie paska oraz rolki i ustawieniu kół rozrzadu na znakach auto odpaliło lecz nie pracowało na wszystkich cylindrach. Wymienieone zostały również świece, cewki zapłonowe, kable WN, czujnik położenia wału, monowtrysk,...
Jeżeli pytasz o wykonanie płyty PCB to nie różnią się miedzy sobą niczym maja tylko wgrany inny program.Niestety trafienie tych sterowników po tylu latach w dobrym stanie graniczy już z cudem.Jedynie zastosowanie sterowników z Punto lub Pandy 1.2 IAW5NF.XX HW104 jest jeszcze sensowne z powodu ich montażu w tych samochodach orginalnie o bok akumulatora...
Witam serdecznie wszystkich, proszę o porady w sprawie poniższego problemu. Fiat punto II 1.2 16V benzyna-gaz, szarpie podczas przyspieszania powyżej 2000 obr/min. Świece zapłonowe (NGK) oraz przewody zapłonowe (Magneti Marelli) wymienione 17 tyś temu. Cewka zapłonowa nowa MM ma miesiąc, przepustnica wyczyszczona, przepływomierz czysty. Nie ma błędów...,...
Witam, mam problem z moim fiatem punto I 1.1 55KM z 96r. Problem polega na tym że często (nie zawsze) przy przyspieszaniu silnik dławi się i następuje jedno lub dwa szarpnięcia, po tym autko przyspiesza prawidłowo. Najczęściej występuje ten problem gdy gwałtownie dociśnie się pedał gazu i najczęściej na drugim i na trzecim biegu. Auto zapala bez problemu,...
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie...
sprawdzenie cewki zapłonowej motocykl sprawdzenie cewki zapłonowej astra sprawdzenie cewki zapłonowej fiesta
praca dyplomowa manipulator kondensator wyglądać rezystor kontrolka nissan almera
opryskiwacz plecakowy sharp 32bc3e
Schemat elektryczny Mercedes W211 - gdzie znaleźć? Strzelanie silnika w gaźnik: przyczyny i rozwiązania