Czujnik wału wstępnie odczytasz w parametrach na żywo podczas kręcenia. Powinno być jeśli dobrze kręci ok 300 obrotów.
Rozrząd sprawdzasz czy ustawiony jest na znaki. Znaki w PD 1.9? Dodano po 13 W sumie to na kole pasowym i osłonie rozrządu jest. Słabo widoczny ale jest. Na górze wystarczy lusterko,porządna latarka i cza zajrzeć do dziury.😂
Wtyczka 294 to wlasnie wtyczka do sterownika.Masz racje, numery kabli sie zgadzajá, piny tezPamietaj jednak, ze czujnik walka rozrzadu to bardzo trwaly element w DAFie, i jezeli po wymianie masz dalej problemy, i nic nie znajdziesz w kablach, to duzo problemow powoduje to kólko z wystepami, z ktorego czujnik zczytuje sygnal o pozycji walka.bedác bardziej...
Przecież to dział dla początkujących. Co nie zwalnia od myślenia . :D W opisach od 1.DEF do 4.DEF przewijają się dwa zwroty " sygnał prędkości obrotowej" i "sygnał wałka rozrządu " . Jeśli pisało 2.DEF " sygnał prędkości obrotowej to poco się bierzesz za czujnik wałka rozrządu :?:
Piny we wtyce oczywiście dogiete ?? Możliwe przyczyny Okablowanie czujnika położenia wału rozrządu (w hali) (G40) Czujnik położenia wału rozrządu (w hali) (G40) Nieprawidłowy montaż Rozrządu w czasie rozrządu poza specyfikacją Usterka czujnika położenia wałka rozrządu (G40) Możliwe rozwiązania Sprawdź Okablowanie czujnika położenia wałka rozrządu (G40)...
Tak to są dane dla czujnika temp chłodziwa żeby sprawdzić czujnik wałka rozrządu trzeba posiadać oscyloskop.
W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu.
problem rozwazany, powod? zawor na pompie oleju czasami nie otwieral sie dokonca i to robilo robote
tak jak kolega napisał rozrząd do sprawdzenia,brak synchronizacji
Na plaku silnik łapie, ale jakoś nie chętnie. Na plaku powinien lapac normalnie jezeli lapie kulawo na plaku to koniecznie rozrzad do sprawdzenia. Po podłączeniu komputera pokazało że jest przerwa w obwodzie czujnika położenia wałka rozrządu Jakim komuterem bylo czytane ? Jezeli jakims chinczykiem to moze byc przeklamanie i pokazuje blad braku zgodnosci...
Błąd dokładnie dotyczy niezsynchronizowania czujników wału i wałka rozrządu. Sprawdź czujnik na wale.
Jak masz ten miernik z brzęczkiem to jeszcze możesz spróbować sprawdzić przewody ruszając nimi, bo nawet przy niewielkiej chwilowej zmianie rezystancji można usłyszeć zmiany tonu brzęczka. Wtyczka jest nierozbieralna.
Witam. 1.Tryb awaryjny wyświetla się z wielu powodów, dlatego najpierw podłączenie pod komputer. 2.W tym samochodzie jest tylko jeden czujnik położenia wałka rozrządu. Żeby go sprawdzić to pomiędzy 1 i 2 pinem 500 - 800 Ohm lub gaz do dechy i jeżeli nie przekroczy 4500 obr/min to czujnik uszkodzony.
Sprawdź dokładnie wiązkę. Jak na zasilaniu tego czujnika było tylko 2V, to sprawdź zasilanie innych czujników, bo zasilanie z tej samej gałęzi 5V z ECU. Czy za spadek napięcia może odpowiadać jakieś zwarcie na innych kablach idących ze sterownika, czy raczej wskazuje to na uszkodzone ECU? nie zawsze ECU. Może któryś czujnik przywierać do masy linię...
Ja też bym optował na ścięty klin na wałku rozrządu.Wkładając blokady koła rozrządu i wału głównego wydaje się że jest ok.ale wałek rozrządu jest przesunięty powiedzmy o 0,5;1 zęba .Odpala wtedy z trudem w diagnozie wyskakuje błąd czyjnika wałka rozrządu (czujnik zbiera sygnał z koła pompy). Żeby to sprawdzić KONIECZNIE!!!!!! należy zdemontować koło...
Jakiś diesel, 2004 r., Astra F. Jeżeli był zamawiany czujnik to ma przyjść taki jak zamawiany. Sprawdzony kilkukrotnie. Długość też była sprawdzona.
sprawdź rozrząd przypuszczam ze zerwał się klin na górnym kole częsta przypadłość tych silników
Może przeskoczył pasek rozrządu, chociaż to mało prawdopodobne... Powiedzialbym raczej, ze w C8 to jest tak wysoce prawdopodobne az niemal pewne. Zalecam sprawdzenie rozrzadu przed innymi badaniami. Pozdrawiam
No to jeśli po stronie elektrycznej wszystko jest wporządku i założone masz czujniki ORYGINALNE, a nie zamienniki chińskie to wina leży w ustawieniu rozrządu. Rozebrać i sprawdzić czy nic się nie przestawiło i czy nie ścieło jakiegoś klina.
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Czujnik wałka rozrządu ma inne objawy i by jeździł, te błędy cewek dalej są po kasowaniu? To wiązka do sprawdzenia.
Co to jest styloskop? Może to jakaś literówka? Nic do głowy mi nie przychodzi co dawało by taki obraz a stetoskop jest tu niepoprawnym domysłem. Panowie, ten przebieg jest bez sensu. W jaki to niby sposób sterownik silnika ma z niego mieć punkt odniesienia? Może jestem w błędzie ale ja jeszcze się nie spotkałem z wałkiem gdzie byłby tylko jedna ząb...
Masz do sprawdzenia czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik temperatury oleju; napięcie jest wyższe od dopuszczalnego.11180 to kod informacyjny dla układu emisji spalin i nie można go usunąć puki nie usuniesz usterek powiązanych z tym błędem lub zniknie sam po upływie 400 dni jeśli w tym okresie był nie aktywny.
Zwykle ssący to A a wydechowy B....ale można to sprawdzić odpinając czujniki i patrząc na błędy
Dostałem czujnik podmieniłem i to on był uwalony .
Sprawdź ustawienie rozrządu.
O ile się nie mylę ,to na wałku rozrządu jest hall. twoim oscyloskopem możesz sprawdzić jego sygnał. Przebieg znasz. " _Π_" Jeżeli będzie prawidłowy,to znaczy że jest sprawny i tylko korelacja wchodzi w rachubę.
Do sprawdzenia ten rozrząd. Dobrze byłoby podmienić czujnik i sprawdzić czy na drugim nie będzie synchronizacji. Co do adblue to osobny temat to fakt.
Jak wcześniej było niby ok a robiona głowica tyko, to albo zły czujnik albo złe koło. Bo nie wiem co jeszcze mogliby pozamieniać. Nic więcej ci nie podpowiem.
Sygnał z czujnika wałka rozrządu jest poza zakresem , sprawdź ustawienie rozrządu . Wymiana tego czujnika wiąże się z regulacją ustawienia względem występu na kole , poeksperymentuj nie może być za blisko jak i za daleko .
No to trzeba jeszcze sprawdzić synchronizację czujnika wałka rozrządu z walem. A najlepiej sprawdzić jak już nie pali w parametrach czy widzi obroty wałka rozrządu.
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Blokujesz cały rozrząd.
Sprawdź wtyczki od czujnika położenia wałka rozrządu i czujnika położenia przepustnicy. Są identyczne i chociaż daleko od siebie to można się pomylić wpinając. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, może któryś strzelił. Pod maską też są bezpieczniki :)
Egr, Czujnik położenia wałka rozrządu, przepływka. Podłączałeś pod kompa żeby sprawdzić błędy?
To zostały ci do sprawdzenia dwie rzeczy. Pierwsza to zasilania czujnika, a druga to sprawdzenie przebiegu z obu czujników i porównanie ze wzorcem. Bez tego będziesz wymieniał w nieskończoność.
Klin jest sprawdzony na kole wałka rozrządu ,czujnik podmieniony na inny i wałka rozrządu i wału korbowego ,okablowanie sprawdzone , a co do tego jak napisałem o rozrządzie ,chodzi o to ze jak mam założona blokadę na wale korbowym to nie jestem w stanie naciągnąć paska rozrządu dokładnie na znak ale biorąc znaki z paska rozrządu pasuje idealnie ,a mam...
Rozumiem, że nie trzeba ściągać kół zębatych i sam to ogarnę. Musisz tylko ściągnąć osłonę rozrządu i masz dostęp do "otwieracza piwa". Co ciekawe kupuj tylko oryginał Siemens ponieważ to system simtec opracowany przez Siemensa i żadne zamienniki nie będą prawidłowo pracowały. I nie piszę tu o jakiejś chińszczyźnie ale o takich markach jak Hella, Bosch....
Sprawdź lepiej czujnik wału korbowego i wałka rozrządu.
Przewód nr 1 czujnika wałka rozrządu idzie oczywiście do sterownika silnika (120) do wtyczki szarej,wyprowadzenie B3. Natomiast element zaznaczony żółtą strzałką to wspólne połączenie (w tym przypadku 10-ciu i jest to masa) przewodów. W Renaultach wygląda to tak , że są to zaostrzone przewody i połączenie jest zalane cyną.
Teraz najlepiej podejrzeć oscylogramy czujnika wału i wałków ( możliwe że jakiś problem z odczytem wału ) oscylogramy poprawne już masz . Jak nie masz oscyloskopu to podjedź do jakiegoś elektronika samochodowego on powinien to sprawdzić ..
Dziękujemy za wiadomość... :) Jesteśmy zasmuceni tą sytuacją...:( Współczujemy Ci bardzo... :cry: Wygląda na to, że program serwisowy także Ci się zepsuł... :?: Kto wie, czy żona nie zatkała Ci rury wydechowej abyś nie jechał na podwójnym gazie w poniedziałek do pracy po wczorajszym suto zakrapianym wieczorku :?: Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź...
Najprędzej to ci kluczyk padł z tego kangura. Czujnik klucza to pętla immo. przy stacyjce i nie jest kodowana, wsadź starą bo też lubiły łapać przerwę. Podłączyć mądrzejszy diagnoskop i sprawdzić status immo. w parametrach ECM i UCH. Czujnika wałka rozrządu tam nie ma.
Sprawdził bym bezpieczniki i czujniki wału i wałka rozrządu albo ich kable.
Do sprawdzenia ustawienie rozrządu wg. znaków, czujniki wałków rozrządu oraz korbowego powinny być zakładane tylko oryginalne w tych modelach.
Z prawej strony samochodu
Witam Zamówiłeś same koło czy cały uszczelniacz ? Wystarczy przełożyć koło z oryginalnego uszczelniacza. Ono jest wyjmowane. Turbo nie mam jak sprawdzić, bo jestem w pracy a po pracy lecę na drugi etat czyli remont.
Jesteś w stanie sprawdzić, czy oznaczenie tego czujnika to 6B905163A? Tak, jest to numer czujnika do silnika 1.6.
dodatkowo wykonałem dziś test polegający na wykasowaniu błędów i odłączeniu kostki od czujnika. Po odłączeniu czujnika i zapaleniu silnika nie ma żadnych zmian w działaniu silnika oraz błędu - pojawia się ten sam co z podłączonym czujnikiem. Czyli masz czujnik uszkodzony i nie ma co się zastanawiać. Dla swojego spokoju, sprawdź, czy nie masz uszkodzonej...
W k4j nie ma czujnika "wałka rozrządu".
Nie wiem, dojdziesz mierząc instalacje wozu albo sam czujnik. Tam gdzie złapiesz miernikiem diodę tam jest zasilanie.
W pobliżu jednego z końców wałka.
Czujnik położenia wałka rozrządu i rozrusznik do sprawdzenia
masz racje nie ma tam czujnika wałka rozrządu
Napięcie spada bo masz zwarcie na lini zasilania 5v z ECU . Jak problem wystąpi odpnij pedał gazu wepnij miernik w kostkę i mierz napięcie. Odpinaj po kolei czujnik wałka , przepustnice i jakie tylko czujniki znajdziesz jak napięcie skoczy do 5v to uwalony czujnik. Jak nie zwarcie na kablach. U mnie w bse zwarcie robiła nowa przepustnica zamiennik....
Z750 2008r Pozycja TDC 1 cylinder , W tym położeniu wypust na wałku wydechowym znajduje się w pionie na górze pod mostkiem . https://obrazki.elektroda.pl/4239288800_... https://obrazki.elektroda.pl/9298126600_... Przekręcając wał zgodnie z jego pracą ( w prawo) i ustawiając wypust na wałku rozrządu na przeciwko czujnika...
tak jest gdy jest popsuty lub odłaczony czujnik 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 10 sterownik 2-pin biało-żółty-sygnał pin 109 1-pin niebiesko-czarn-(plus) wspólny plus 87a Dodano po 1 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 101 sterownik
Fajne to tłumaczenie masz... co to był za program? Sprawdziłem sobie ten błąd: 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction ...a czujnik G28 to czujnik prędkości obrotowej silnika, czyli czujnik przy wale korbowym, a nie przy wałku rozrządu.
P0009 Działanie systemu ustawienia silnika (rząd 2) do sprawdzenia - Czujnik położenia wału korbowego (Halla/MRE) P0597 Obwód sterowania podgrzewacza termostatu/otwarty P0014 Elektrozawór ustawienia wałka rozrządu zaworów wylotowych 1, rozrząd za daleko przesunięty lub działanie systemu do sprawdzenia -1.Czujnik położenia wałka rozrządu (Halla/MRE)...
Witam kolegę. czujnik pin1 +5v ECU pin 98 czujnik pin 2 sygnałowy ECU pin 86 czujnik pin 3 masa ECU pin 108
Jak wymiana nie pomogła, to dobrze by też było sprawdzić złącza i okablowanie.
Masz jeszcze oryginalny sterownik, to porównaj wsady.
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Przepnij ten przewód na sygnał z czujnika wałka rozrządu lub na sterowanie cewki zapłonowej. Trzeba by sprawdzić później w programie czy zgadza się prędkość obrotowa silnika. Na tą chwilę wątpię by się zgadzała - wystarczy zobaczyć jak wygląda sygnał z czujnika wału w tym aucie by zrozumieć i co chodzi.
Nie ma być.
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
Witam. Nie trzeba programować. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka tego czujnika w Mitsubishi Carisma 1.8 GDI (4G93).
to ? http://obrazki.elektroda.net/35_12203879...
Mam takie autko z silnikiem 2,4 i problem taki ze nie mozna odpalić silnika na dłużej jak 3s Odpala bezproblemowo wchodzi na 1000obr trzyma je i po 3s gaśnie, nawet jak dodam gazu to wkręci sie na 4000 i tez po 3s gasnie. Sprawdzone: - błędy ; błąd czujnika wałka rozrządu. - sprawdzone ustawienie rozrządu (jest na znakach prawidłowo) - wymieniony czujnik...
Czujnik wałka rozrządu podmieniony, rozrząd sprawdzony na blokadach i sprawdzony impulsator (to kółko z ząbkami). Wszystko jest OK. Po wykasowaniu błąd wraca jak obroty spadną poniżej około 1000 obrotów. Jakieś pomysły?
bo kostki sprawdzone mają przepływ, czujniki zmieniane również na nowe. Tak? To proszę podaj co tam niby było sprawdzone?
Mam coś takiego jakbyś chciał.P http://obrazki.elektroda.net/5_122285528... http://obrazki.elektroda.net/88_12228552...
Zajmij się na początek: P0341 - czujnik wałka rozrządu (aktywny) Sprawdzenie masy, zasilania oraz samego sygnału z czujnika. W razie potrzeby wymień czujnik.
Proszę. Połączenia sterownika silnika: Transporter T5 2004r. 1.9 TDI , 105 km, silnik AXB.
Czujnik położenia wału albo padnie całkiem (nie można uruchomić silnika), albo tak, że jeśli się silnik nagrzeje to auto zgaśnie i nie da się uruchomić silnika. Dopiero kiedy ostygnie, znów można uruchomić silnik, jak gdyby nigdy nic. Co do ciężkiego palenia na zimnym, to szukaj gdzie indziej, np. czujnik temperatury silnika.
A więc pisz że chcesz sie dowiedzieć w którym miejscu jest czujnik.Tak, jest z tyłu głowicy nad wyjściem z czwartego cylindra. Wtyczka 3 pin.Zasilanie 5v,masa,i sygnał.
Zaostrzona wyprostowana sprężyna z elektromagnesu :)
Chyba niestety jako komplet ! w/g Bosch 0 232 101 023 ale może warto spróbować coś podmienić ...pewno będzie taniej :D
Mistrzu, całkiem niepotrzebnie wymieniłeś czujnik. Czego nie ma, iskry, paliwa? Pompa się załącza? Obroty rozrusznika sterownik widzi? wtryski mają kluczowanie? Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik? Fejs i błędy to nie wszystko.
przyczyną był przestawiony rozrząd !! Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Szukaj koło rozrusznika zgnilizny w wiązce.
Sterownik Simtec 1-22 2-4 3-2
Sprawdź czujnik wałka rozrządu, kody usterek w gnieżdzie A2
Napisz mi na priv z czym mam to porównać. Jutro sprawdzę osadzenie czujnika wałka rozrządu . Dziękuje . Dam znać jutro.
Jesli czujnik i instalacja sprawna to nie ma synchronizacji między kołem pompy, a wałem korbowym.
Nie podoba mi się że na wtyczce czujnika wałka jest +12 i +5v. Tak ma być. Jest zasilany 12V. http://obrazki.elektroda.pl/4691760400_1...
A czujnik generuje sygnał?
Właśnie tu jest problem bo nic nie wyskakuje a iskry nie ma na wszystkich 4 świecach i są zalane mocno masa jest przykręcona do pokrywy j głowicy tak jak była wyczyściłem to i cisza bezpieczniki sprawdziłem wszystko jest okej jedynie zielony przekaźnik w skrzynce bezpieczników w komorze silnika ma lekko przypalony jeden styk od minusa zrobiłem mostek...
Jak dobrze pamiętam to ten silnik odpala bez tego czujnika. To jest czujnik indukcyjny a nie Hall wiec się nie ma co dziwić. Sprawdź czujnik G40 wałka, pod kołem rozrządu, wtyczka zaraz przy obudowie na głowicy.
Na pewno powinien wykazywać oporność ale wydaje mi się ,że jest to część nienaprawialna.
Postaram sie to sprawdzić bo podczas sprawdzania kompresji silnik miał max 30 stopni, może to być czujnik stukowy, czujnik wałka rozrządu i masa innych czujników podobno
P0341, nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu, na tym się skup, czy czujnik ma zasilanie i czy generuje sygnał
niby może byc czujnik położenia wału Na to wskazują objawy. Ale może to być też czujnik położenia wałka rozrządu. Komputer nie musi wyświetlić tego jako błąd. Masz w sumie dwie opcje - sprawdzenie czujników lub ich podmiana. Prawdopodobnie: 37841-PLZ-D00, 37501-PLZ-D00.
Sprawdź czujnik wałka rozrządu
Pomiar ciśnienia w cylindrach, sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu i wału, sprawdzenie ustawienia rozrządu,to na początek. podlaczalem go do komputera i nie pokazuje zadnych bledow.. Co to za komputer ?
posprawdzaj zasilania, oscyloskopem jaki idzie sygnał z czujnika i czy widzi go ecu. sprawdz pozniej jeszcze czujnik wału. Sprawdz dlaczego nie odpala, nie otwieraja sie wtryski, czy pompa wogole nie daje?
Wiązka do czujnika sprawdzona?
Dziś sprawdziłem komputerem i wyskoczyły następujące błędy 1. P0411 Obieg powietrza wtórnego - przepływ 2. 00526 Przełącznik świateł stopu F 28-10 - krótki do B - przerywany 3. 01176 Klucz sygnał za niski 07-10 - Przerywany Czy te błędy mogą mieć coś wspólnego z odpalaniem samochodu ?
Zacznij od najprostszego czyli sprawdzenia czy rozrząd nie przeskoczył.
https://www.youtube.com/watch?v=1ukaXvlR...
czujnika wałka rozrządu czujnik wałka rozrządu sprawdzenie położenie czujnika wałka rozrządu
dipol aluminium skonfigurowanie alarmu satela piekarnik mikrofala zabudowa
schemat elektryczny ducato optymalne ustawienie pieca gazowego
Jak zdjąć zapieczoną tylną tarczę hamulcową w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM kombi? Moc Wi-Fi według regionów: USA, Europa, Japonia, Australia