Nowa sonda załatwi sprawę.
4 to zwykła No nie zawsze , są 5v , 1V zwykłe i odwrócone. :) Do hondzi raczej tylko typowa pod model ale mozna spróbować, ale użyj rurek do łączenia przewodów. http://obrazki.elektroda.pl/9007449200_1...
Tu mozesz poczytac,0-1V jest oki.Pozdro... http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0... http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/p...
to nie jest prawidłowa sonda! Dodano po 46 Wystarczy zamienić piny. Dodano po 7 tu masz obrazek http://obrazki.elektroda.pl/3705816200_1...
Niestety musisz sprawdzić na pinach wzmacniacza U4 jakie są napięcia
No i co? Sprawdziłeś ten obwód? Sprawdziłeś na grzałce sondy napięcie?
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
Masa drugiej sondy OK? Sprawdził bym jeszcze MAF/IAT. w/g toyoty P0170- fuel trim malfunction - bank 1
Dzięki za odpowiedź. 1. Z tego, co ja rozumiem, to sonda za katem ma być bogata, jak jest zimny silnik, a później ma oscylować w miarę równo z pierwszą, ale z delikatnym przesunięciem i tak jest w tym aucie. 2. Myślę o tym, żeby zamienić miejscami, ale w Smarcie wygląda, że trochę rozbierania będzie, dlatego jeszcze się powstrzymuję. 3. Z tego, co pamiętam,...
No to testuj. MOże lambda przekłamuje jak pisałem wcześnie. Sprawdź napięcie na tylnej sondzie czy nie stoi blisko zera. Psiknij plakiem w dolot i zobacz reakcję sond .
Cześć. Moja Skoda z silnikiem 1.2 HTP zaczęła ostatnio wyrzucać błąd P0420. Jak sprawdziłem interfejsem, to na sondzie lambda jest prawidłowe napięcie (0.1-0.9V), natomiast na drugiej niezależnie od obrotów i obciążenia silnika jest 1.42-1.43V. Czy błąd jest winą sondy, czy raczej walniętego katalizatora?
Błąd jest P0420, jak sprawdzić resztę?
Tfuj, odwrotnie- to w fordowskiej, w przeciwieństwie do innych szary idzie do korpusu. Jak założysz inną, np od WV, która szary ma odizolowany to EEC IV nie wykrywa masy i idzie w trybie bez sprzężenia z sondą. Jak założysz trzyprzewodówkę, to ten kabel co oryginalnie szedł na szary ( bodaj brązowy z żółtym pasmem) umasuj!
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
W książce od poloneza jest tak. http://obrazki.elektroda.net/96_12460517... ps. Przepraszam za jakość foto ale robiłem tym co miałem pod ręką.
Sprawdź przewody w/n (ale jak silnik nagrzany),dokładnie oglądnij czy nie dostaje "lewego" powietrza(szczególnie wszelkie połączenia elastyczne),sprawdź napięcie sondy lambda.
sprawdź napięcie sondy lambda, przy ubogiej mieszance mogą występować podane objawy
W stagu jest możliwość wyboru rodzaju sondy, jest to jeden z podstawowych kroków w zaprogramowaniu poprawnego działania sterownika może jest tam zapodana niewłaściwa skala napięć sondy. Sprawdź
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
..miernik cyfrowy do sprawdzania pracy sondy akurat najmniej się nadaje ale z tego co piszesz pracuje..Lambda w dobrej kondycji powinna generować 2 przebiegi na sekunde od 0,2V do 0,8V..chaotyczność bedzie spowodowana właśnie przez miernik cyfrowy dlatego idealnym przyrządem do obserwacji przebiegu Lambdy jest oscyloskop lub ewentualnie linijka diodowa...
Dobrze , lecz sygnał sondy zmienia się z częstotliwością 1 Hz , tak że sobie poradzisz. Gorzej z dokładnością wskazań , bo domyślam się , że dobroć tego miernika jest niska.
Z tym gaśnięciem to sprawdź, czy przypadkiem nie jest coś z silnikiem krokowym, bo to on jest odpowiedzialny za wolne obroty, tzn czy działa i czy nie jest brudny, co się często zdarza. Po prostu wykręć go i wyczyść jakimś wd40, tak samo jego gniazdo przy wtrysku. Jak go wykręcisz, to go podłącz do wtyki i włącz stacyjkę - powinien się poruszyć, a odnośnie...
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
Na początek sprawdź napięcie sondy lambda. Zerowe napięcie oznacza dla komputera ubogą mieszankę, stąd wzbogacenie mieszanki fizycznej. Ewentualnie uszkodzenie czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym. Jaki system wtrysku?
sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe
To niech podłączą masę do tej sondy. I niech się jeszcze uczą.
Witam. Auto zrobione najwieksze podziekowania dla kolegi dafit906 Podobno brak wyjscia masy z komputera na sondy Dziekuje Pozdrawiam
tak moze
To nie jest wartosc Lambda, a napięcie sondy. Sprawdź wartosc lambda analizatorem spalin. Wypnij emulatory i sprawdź jeszcze raz. Wzbogac skład sprawdź reakcje sondy.
sprawdź jak spali bez sondy, u mnie lepiej było na odpiętej jak na podłączonej niesprawnej.ale ja głównie lpg zależy jakie miałeś problemy.moja pęknięta głowica załatwiła? dwie sondy/tanie były?/ :cry:
Wystarczy miernik i probówka 12v by sprawdzić co i jak . Pisać dalej ? Będziesz co sprawdzał?
Ale jak wyskoczył błąd sonda lambda to czemu nie mogli dojść ? Wymieniali ją ? Wystarczy sprawdzić komputerowo jakie jest napięcie na sondzie i już wiadomo. W więkoszości przypadku jak były objawy szarpania to zaczynało się : sonda przeowdy świece cewka
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
Proszę sprawdzić napięcia przychodzące na sondę lambda(sonda odpięta) i porównać z drugim autem.Wyeliminujemy w ten sposób ingerencje w obwód sondy gazowników.Ps który donosiciel zgłosił moją wiadomość do moderacji??Nie lubię Cie!
W takim przypadku sprawdź masę sterownika LPG, a najlepiej ją popraw. Zobacz też, czy silnik ma dobrą masę i czy dochodzi napięcie do grzałki sondy.
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
Jak silnik pracuje po odpięciu sondy? Na wolnych faluje, Lewy luft, przepustnica do czyszczenia, układ WN. Aha, niech ktoś "krokowca" zapoda, dawno nie było.
Póki sonda się nie nagrzeje to pokazuje takie napięcie.
Zobacz czy masz w ogóle napięcie na grzanie sondy. Ja obstawiam uszkodzenie S.L.
Delphi myli sondy w renówce,przednią opisuje jako za katem i odwrotnie. Rozrząd sprawdzony?
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
W miejsce grzałki sondy podłącz żarówkę H4 i sprawdź napięcie. Objawy wskazują na uszkodzoną wiązkę.
nic juz nie rozumię to jak mam w końcu ją sprawdzić czy działa?
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
1v miernik w łape i sprawdzisz
sprawdz też żarówką, między białymi przewodami, czy jest napięcie
Jakie napięcie generuje sonda?
dzielnik napięcia plus bateryjka płaska,akumulator samochodu,rozwiązań mnóstwo
Podłącz woltomierz do dwóch grubszych, sprawdź, czy pojawia się na nich napięcie po uruchomieniu silnika. Polaryzacja grzałki jest obojętna. Do dwóch cieńszych podłącz miernik ustawiony na pomiar oporności, sprawdź, czy sterownik widzi napięcie miernika. Ustalisz w ten sposób też polaryzację.
"Zmierzyłeś napięcie" -chyba na sondzie lambda? Oto opis pomiaru: podłączyć odpowiedni oscyloskop lub woltomierz do przewodu próbkowania sondy lambda. Zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2500...3000 obr. / min na okres 3 minut w celu nagrzania sondy lambda i uaktywnienia katalizatora. Pozostawić silnik na szybkim biegu jałowym i sprawdzić próbkowanie...
zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
Podjechać na diagnostykę, kiedy były zmieniane przewody wysokiego napięcia, świece, czy była sprawdzona cewka wysokiego napięcia, sprawdzić poprawność działania sondy lambda.
Sprawdź chociaż wzrokowo stan przewodów do sondy.Odłącz wtyczkę przy sądzie i sprawdź na lini sygnałowej jakie napięcie podaje ecu.Powinno być około 0.41-0.46v.przy włączonym zapłonie.
Masy sprawdzone?
Może powinieneś podjechać do gazownika. Pewnie instalacja gazu też jest podpięta i może na kablach coś szwankuje. Sprawdź dokladnie
Czujnik G40 do sprawdzenia. Trzeba zobaczyć jakie jest napięcie na sondzie lambda i jak się ono zachowuje. Czujnik najlepiej sprawdzić oscyloskopem lub dioda Led z rezystorem a sondę miernikiem lub na VAGu będzie w blokach widać jej napięcie.
Kompresja 15.5 bar na wszystkich równo, paliwo 3.8 bar na listwie przed wtryskami, iskra sprawdzona jest.
Wypadanie zapłonów - sprawdź świece, przewody WN, czujnik położenia wału. Może masz przebicie w cewce WN i gubi iskrę wtedy niedopalone paliwo idzie na katalizator i zapycha go. Jeśli masz niesprawny układ paliowy to zniszczysz katalizator. Jeśli jeden cylinder nie pali będzie wyczuwalne szapanie silnikiem i brak mocy. Sond lambda może mieć zwarcie...
może z tabelek, odczytując napięcie na lambdzie mamy podany współczynik lambda i stosunek powietrze/benzyna
Instalacja sprawdzona, napięcia, oporności, ciągłość przewodów, sonda lambda również. Wszystko w najlepszym porządku. Pozostało zatem uszkodzenia poszukac w sterowniku. Strownik to SL96-A, niestety po rozkręceniu zaskoczyła mnie obecność różowej masy ala silikon. "Na oko" wszystko wydaje się byc wporządku trzebaby zatem sprawdzić poszczególne elementy...
To wymień te przewody i wtedy zobacz . Skontroluj sygnał sondy przy rozgrzanym motorze na biegu jałowym jaki jest zakres napięć. Właśnie wymieniłem przewody. Jutro sprawdzę na komputerze odczyt i dam znać.
Przydało by się sprawdzić ciśnienie na parowniku Jak sprawdzisz to ciśnienie?
witam.. a czy nie było by prościej wpiąć sie woltomierzem na wtyczkę i sprawdzić napięcie . u mnie są 4 przewody dwa białe 12v podgrzewanie i jeden czarny i jeden szary (sygnałowy) lambda 1V zapinasz miernik dodajesz gazu i patrzysz czy działa pozdrawiam
No właśnie, jeszcze niech sprawdzi na obrotach.
Ja pisałem o sprawdzeniu sąd na piechote multimetr w dłoń odpiąć kostke i sprawdzić zmiany napięcia ,poza tym jeśli są inne komunikaty sprawdzić dokładnie połączenia ,komputer nie rozpoznaje uszkodzenia sądy czy łącza w instalacji pojazdu.
Czy sterownik al700 ma pewną masę sprawdź miernikiem między złączem masy sterownika a akumulatorem i głowicą silnika - musi być bliskie 0. Sprawdź gdzie masa jest dołączona.
Zamontowałem mechaniczny emulator taką tulejkę na sondę w fiacie panda to sie sprawdziło bez problemu. Może faktycznie to sonda.
dzieki sprawdzę to dzisiaj
napięcie w twojej sondzie jest w zakresie 0-0,9V. Sprawdzenie : włącz silnik (nagrzany do temp roboczej), nie rozłączaj sondy. Między zaciskami 1 i 2 ma byc napięcie 0-0,9V (pulsujące). Wyłącz silnik : między zaciskami 3 i 4 oporność 8,5-9,5oma a napięcie (przy włączonym zapłonie) między zaciskiem 4 i masą takie jak na akumulatorze. Dane z programu...
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
Czy poprzez podłączenie żarówki 21W zamiast grzałki da się oszukać komputer aby sprawdzić czy wtedy zniknie napięcie(1,35V) z czarnego kabla? boję się montować nowej lambdy (450)zł aby nie została uszkodzona. samochód ma przejechane 110 tys km
Bez odłączania jej od kompa sprawdź na włączonym silniku napięcie i to jak się zmienia zależnie od obciążenia
Trochę mało pokazuje, powinno chociaż być około 0,5 V. a najlepiej to oscyloskopem sprawdzić amplitudę sygnału z sądy.
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
przy wypiętej i włączonym zapłonie Dodano po 4 Nie wierze w to że może być przebicie na kablu sondy w wiązce, ale jeszcze to sprawdzę.
Ustawienie potencjometrami podanych progów napięcia będzie właściwe jedynie dla przypadków sondy lambda pracujących w zakresie 0,1-0,9V. W niektórych samochodach spotyka się sondy z "podciągniętym" napięciem o 0,7V, co oznacza że zakres ich pracy będzie w przedziale 0,7-1,6V. Wówczas układ ten będzie musiał mieć ustawione inne progi napięć. Co do samego...
A czy możliwe jest uszkodzenie samej sondy jak sprawdziłem wiązkie przewodów to wychodzi mi że jest ok da się sprawdzić miernikiem samo sondę ???
Przerwa w obwodzie napięcia odniesienia 1 sondy lambda, sprawdź złącze sondy, wiązkę etc.
Wielkie dzięki. Teraz rozumiem. Wykonam taki tester i sprawdzę napięcie na sondzie. Pozdrawiam
A jakbyś radził ją sprawdzić?
Co może mieć jeszcze wpływ na 2 sonde ? Pierwsza jest regulacyjna a , druga odpowiada za ocene zużycie katalizatora wg mnie . Nieszczelności nie ma po drodze na wydechu - sprawdzone. Co można jeszcze sprawdzic ?
W sondach lambda nie mierzy się rezystancji. Można sprawdzić tak jak pisze etedio , ale najlepiej obejrzeć przebieg napięcia na oscyloskopie.
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Witam , mam espace4 2.0t w pomiarach sond lamda wychodzi mi na pierwszej pełne napiecie z aku. natomiast na drugiej 8 v, nie wiem jak było przed pokazaniem sie błędu , sondy jakby sprawne . Czy to jest prawidłowe ?
Witam, ja dalej mam ten błąd. Sprawdzaliśmy oscyloskopem przepływomierz aby nie mogłem jego pracy sprawdzić, napięcia dobre. Lambda niby dobrze pracuje według wykresu, napięcia też dobre. A błąd dalej się pojawia i gaśnie czasami, tankuje na różnych stacjach, to raczej nie wina paliwa. Pierwszy raz się pojawił ten błąd jak jechałem coś koło 120-140...
Witam! Mam problem z sondą lambda. W ostatnim czasie wzrosło spalanie z 7,5 do ponad 11 litrów na 100km... Dzisiaj sprawdziłem napięcia na sondzie lambda, na jednym kablu jest 0 to pewnie masa, na drugim jest chyba zasilanie bo jest ok 13 V, a na trzecim na wolnych obrotach jest dokładnie 0.22V mniej więcej raz na 5 sek zmienia się na 0.23V albo na...
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Sprawdź napięcie na grzałce sondy.
Sprawdź napięcie na sondzie lambda, na paliwie i na gazie. W moim samochodzie (Seat z silnikiem 1F - układ podobny 1,6 ) była uszkodzona sonda i dodatkowo źle nastawiona emulacja sondy lambda. Jak pomierzysz to daj znać może coś wymyślimy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Szukaj u Helmuta oryginalnej sprawnej używki!
witam Chciałem w samochodzie sprawdzić przebieg napięcia z sondy lambda wykorzystując kartke muzyczną jakos oscyloskop, jednak czytałem ze karta moze wytrzymac napięcie do 3V, czy dokonując jedynie pomiaru napięcia z sondy nie uszkodze karty???(wyłącznie do pomiaru napiecia z sondy chce wykorzystac karte) pozdrawiam
Siemka tak jak w temacie nie mam ogrzewania sondy . Tak wogule to sprawdziłem czy jest napięcie na wtyczce do której podłącza się sondę i lipa brak napięcia (powinno być 12V) . i moje pytanie brzmi gdzie może leżeć przyczyna przewody sprawdziłem tak z grubsza i nie widziałem żadnych przetarć ani naruszenia przewodów . Więc już sam nie wiem co jest ....
Jako że dzisiaj sobota (pracująca) a w robocie spokój, znalazłem chwilkę na porobienie screenów z programu. Mam nadzieję, że teraz po waszych wyjaśnieniach jeszcze bardziej mi się naświetli sytuacja. 1. zacznijmy tak: ZAKŁADKA PODGLĄD czy jakoś tak. Nie dało się tu zrobić zrzutów z racji ruchomych wskazań. napięcie lambda w zakresie obrotów 1000-4000...
sonda znajduję się przed katalizatorem i jest tylko jedna Dodano po 1 jak sprawdzić wspomniany przekaźnik?
Dzięki za informację, ja też znalazłem takie informacje w fachowej literaturze, teraz muszę tylko wybrać sposób sprawdzenia zakresu działania sondy. O efektach poinformuję. Pozdrawiam
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Na biegu jałowym napięcie sygnału z przepływomierza mierzone multimetrem ma wynosić od 0,7 do 0,8 V.Minus masa plus jeden z czterech pinów na wtyczce przepływomierza.
a jak najlepiej sprawdzić przebiccie na sondzie:cry:
Nie zgasną.
Sonda pracuje w granicach 0,5V gdy nie ma masy, czyli odniesienia. Podłącz masę do obudowy sondy i sprawdż...
napięcia lambda sprawdzenie napięcia 18650 napięcia sondy lambda
tech2 naprawa regulacja turbo volvo silnika
Migający wyświetlacz LCD w zmywarce Beko - tylko jeden program działa Niskie ciśnienie wody a wydajność zmywarki