napięcie w twojej sondzie jest w zakresie 0-0,9V. Sprawdzenie : włącz silnik (nagrzany do temp roboczej), nie rozłączaj sondy. Między zaciskami 1 i 2 ma byc napięcie 0-0,9V (pulsujące). Wyłącz silnik : między zaciskami 3 i 4 oporność 8,5-9,5oma a napięcie (przy włączonym zapłonie) między zaciskiem 4 i masą takie jak na akumulatorze. Dane z programu...
Ustawienie potencjometrami podanych progów napięcia będzie właściwe jedynie dla przypadków sondy lambda pracujących w zakresie 0,1-0,9V. W niektórych samochodach spotyka się sondy z "podciągniętym" napięciem o 0,7V, co oznacza że zakres ich pracy będzie w przedziale 0,7-1,6V. Wówczas układ ten będzie musiał mieć ustawione inne progi napięć. Co do samego...
Tak na starym akumulatorze tez jest taki spadek napięcia, dlatego kupiłem nowy. No więc raczej wykluczamy uszkodzenie akumulatora. Jednym słowem coś ci rozładowuje akumulator tylko pytanie co? ;-) Najlepiej jest zacząć od rozrusznika. Gęsto często elektromagnes bądź sam rozrusznik ma jakieś przebicja na uzwojeniach do masy i może tym samym go rozładowywać....
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
– Czy lampka spirali migała, czy świeciła ciągle? za kazdym razem -ciągle- , tak samo chech engine/nie migała/ – Na jakim przebiegu była ostatnio wymiana świec i filtrów? zapytam, ale pewnie dawno /auto jest pozyczone – Czy mulenie występuje także na gazie po przełączeniu? zapewne tak, bo na zimnym nie zdarzyło sie... powrót po usterce był tylko na...
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
Gdzie jest umiejscowiony czujnik gazu w ciągniku Case Farmall 85A? AI: Dlaczego potrzebujesz zlokalizować czujnik gazu w ciągniku Case Farmall 85A? Czy chodzi o konserwację, naprawę czy wymianę? Świeci się kontrolka kod błędu 3003. AI: Czy zauważyłeś jakieś problemy lub objawy związane z czujnikiem gazu, które mogłyby pomóc w diagnozie? Podwyższone...
(...) nic to nie pomoglo(moze na chwile). Przy tym takze wlacza sie odrazu wentylator chlodnicy niewazne czy silnik zimny czy cieply. Teraz moje pytanie czy ktos mial podobny problem? Lub gdzie zaczac szukac usterki. Rozrzad pokrywa sie ze znakami tj blokakady wchodza na swoje miejsce. Dodano po 1 1. Tryb awaryjny: Twój Citroën C3 wchodzi w tryb awaryjny,...
to nie jest prawidłowa sonda! Dodano po 46 Wystarczy zamienić piny. Dodano po 7 tu masz obrazek http://obrazki.elektroda.pl/3705816200_1...
Nowa sonda załatwi sprawę.
jak odróżnić dobrą sondę od złej bez montowania w samochodzie, Możesz śmiało przyjąć, że się nie da. Należałoby dysponować stanowiskiem pomiarowym pozwalającym na regulację temperatury oraz zawartości komory w której trzeba by umieścić końcówkę sondy. Sprawdzenie sondy na samochodzie jest łatwiejsze, wystarczy do tego komputer diagnostyczny i analizator...
LAMBDA GAS JUST część 2 KALIBRACJA SYSTEMU Kalibracja i uruchomienie systemu może odbywać się na dwa sposoby: - konfiguracja i uruchomienie systemu oparte wyłącznie na przełączaniu i współpracy z DIAGNOSTIC BOX BRC; - możliwość pogłębionej kalibracji poprzez program komputerowy. W tym rozdziale zostanie opisana dokładnie pierwsza możliwość, przy użyciu...
W sondzie jako takiej czujnik tlenu działa poprawnie tyle że pracuje bez podgrzewania, toteż na zimnym silniku odczyty są zbyt leniwe. Podane wcześniej, zmierzone napięcie ok. 4V jest przy przekręconym kluczyku bez podłączonej sondy (bez obciążenia). Nie chodzi mi o pomiar sygnału sondy, gdyż to zrobiłem poprzez sterownik silnika, chodzi mi o dokładne...
Na wyświetlaczu radia co najwyżej może zaświecić się kontrolka "check" (lampka kontrolna układu oczyszczania spalin ) taki silnik na pomarańczowo W książce "Naprawiam Sam" są chyba pomylone opisy tych sond! ta przy katalizatorze to sonda za a nie przed !!! a to to taki opis: Sonda lambda W zależności od wersji samochodu występuje jedna sonda lambda...
Lewe powietrze raczej nie bo wtedy miał by cały czas wysokie obroty (chyba że sonda lambda padła). Prostym sposobem na sprawdzenie przewodów wysokiego napięcia jest uruchomienie silnika w ciemnym pomieszczeniu bądź w nocy :) wtedy patrzymy na przewody i jeżeli zaczynają świecić podczas zwiększania obrotów znaczy że są do wymiany, oczywiście jeżeli skacze...
Tfuj, odwrotnie- to w fordowskiej, w przeciwieństwie do innych szary idzie do korpusu. Jak założysz inną, np od WV, która szary ma odizolowany to EEC IV nie wykrywa masy i idzie w trybie bez sprzężenia z sondą. Jak założysz trzyprzewodówkę, to ten kabel co oryginalnie szedł na szary ( bodaj brązowy z żółtym pasmem) umasuj!
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
Kupiłem nowa oryginalna boscha za około 350 zł po zniżkach. Nie mam pojęcia co może być nie tak. Jedyny wariant jaki mi pasuje to własnie ze ta sonda jest wadliwa. Sprawdzałem napięcia we wtyczce i jest tam 12V a na sondzie nie ma rezystancji na przewodach biały-szary. Jest jakiś inny możliwy sposób na sprawdzenie tej sondy? http://obrazki.elektroda.pl/6980260200_1...
W książce od poloneza jest tak. http://obrazki.elektroda.net/96_12460517... ps. Przepraszam za jakość foto ale robiłem tym co miałem pod ręką.
Witam, dzisiaj po sprawdzeniu Vagiem mojej Fabii wyskoczyły mi następujące błędy: 16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16556 System zbyt bogaty (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Po przeczytaniu wielu tematów na różnych forach (także tym) wziąłem się...
Dzięki za szybką reakcje pasek był podłanczany przez elektronika jeżeli chodzi o błędy . Nie bardzo zrozumiałem sprawdzenie halla bo o to bardziej mi chodzi jak go sprawdzic i co z tym napieciem z kompa 0.5v jak takie bedzie lub nie co ma oznaczac ? Można by w skrócie powiedzieć, że jeśli masz napięcie ok 0,5V to znaczy, że komp jest dobry i instalacja...
Witam wszystkich czytających mój temat Posiadam Daewoo ESPERO 1,8CD LPG w którym wystąpił następujący problem: początkowo silnik bez problemu odpalał na benzynie, zarówno zimny rano jaki i rozgrzany przy każdym powtórnym odpalaniu, później pojawił sie problem a mianowicie: zimny silnik normalnie odpalił na benzynie, ale jak już był "rozgrzany" nie odpalał...
Witam. Wnioskuję że jest to instalacja LPG II generacji. Elektrycznie sprawdzić można silniczek krokowy omomierzem. Na czterech wyprowadzeniach są dwie cewki i sprawdzenie tych rezystancji powie o sprawności elektrycznej. Jeśli będzie ok: Po wyłączeniu zapłonu na gazie silniczek krokowy się zamyka. Jeśli po wymontowaniu będzie zamknięty - znaczy, ze...
tak moze
Mam fiata Siene z takim samym silnikiem, miałem inne problemy z pracą silnika przy 120km/h były słyszalne powtarzające się drgania (Interferencja) poprawiłwem (poruszałem) przewody wysokiego napięcia i przeszło, raczej nie przestawił, ani nie uszkodił się moduł sterujący(Sam piszesz, że: Po wymianie świec silnik pracował bez zarzutu przez 2 tygodnie.)...
Dobrze , lecz sygnał sondy zmienia się z częstotliwością 1 Hz , tak że sobie poradzisz. Gorzej z dokładnością wskazań , bo domyślam się , że dobroć tego miernika jest niska.
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe
..miernik cyfrowy do sprawdzania pracy sondy akurat najmniej się nadaje ale z tego co piszesz pracuje..Lambda w dobrej kondycji powinna generować 2 przebiegi na sekunde od 0,2V do 0,8V..chaotyczność bedzie spowodowana właśnie przez miernik cyfrowy dlatego idealnym przyrządem do obserwacji przebiegu Lambdy jest oscyloskop lub ewentualnie linijka diodowa...
To niech podłączą masę do tej sondy. I niech się jeszcze uczą.
I wracamy do tematu, jest jak było tzn.. elektryk wsadził mi rezystorek bo albo nie chciał zrobić auta albo nie umiał. Wiec może opiszę co w aucie zostało zrobione. Na badaniu ciśnienia na 1 cylindrze miałem 9,5 a na pozostałych ponad 13 atm sprężania i po próbie olejowej stwierdzono że przepuszczają pierścienie więc co za tym idzie.. wymieniłem pierścienie...
Póki sonda się nie nagrzeje to pokazuje takie napięcie.
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
Witam , mam espace4 2.0t w pomiarach sond lamda wychodzi mi na pierwszej pełne napiecie z aku. natomiast na drugiej 8 v, nie wiem jak było przed pokazaniem sie błędu , sondy jakby sprawne . Czy to jest prawidłowe ?
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
może z tabelek, odczytując napięcie na lambdzie mamy podany współczynik lambda i stosunek powietrze/benzyna
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Analiza spalin, zwłaszcza CO? Wzbogac mieszanke np jakims sprayem lub podaj mu plusa poprzez twoje ciało na sygnał.
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Nie zgasną.
Tak sterownik podaje takie napiecie,sonda leży.
Napięcie na wejściu sondy na ECU jest około 0,47 V , napięcie referencyjne , wejście komparatora.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Szukaj u Helmuta oryginalnej sprawnej używki!
Kolego nie wydaje mi się że te błędy normalnie znikają. jeżeli usterka znikła lub występowała tylko w pewnych sytuacjach to będzie to błąd sporadyczny, ale sam nie powinien zniknąć. A na sondę lambda nie przychodzi napięcie zmienne bo gdyby nie grzałka przyspieszająca jej prace w ogóle by nie było potrzebne napięcie. Sąda lambda działa jak ogniwo elektryczne...
na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.
Rozgrzej dobrze układ wydechowy. Takie napięcie jest często w grupie VAG przy zimnej sondzie. Przy uszkodzonej sondzie powinieneś mieć raczej któryś z błędów P0138, P0139 albo P0140 - wysokie napięcie, powolna reakcja albo brak aktywności sondy B1S2. Zrób z 10km i zobacz na pracę tylnej sondy.
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
Jak szybka ta oscylacja?Masz wykres?
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
Nie ma sensu płacenie 50 zł za kawałek kabla z mini jackiem. Program zmieniający kartę dźwiękową w oscyloskop jest w dziale download tego forum i można go sobie ściągnąć za darmo
Jeżeli jest to sonda starego typu z 4 przewodami a nie szerokopasmowa to Niemiec ma rację. Ma oscylować gdy silnik jest ciepły i masz stale obroty - nie ważne czy to bieg jałowy czy 2000 czy 4000 obr/min. Przy pedale w podłogę w czasie jazdy ma pokazywać ok 0.8V a przy hamowaniu silnikiem tak do 2tys obr/min powinna pokazać 0V. Mowa tu o starym typie...
Sundę lambda wymieniłeś ? Ona się po czasie wypala . Odłącz aktuator i zastąp go regulowanym dławikiem , ustaw reduktor żeby silnik pracował na wolnych i doreguluj dławik żeby się silnik wykręcał na obroty .
Rozwiazanie bardzo proste zamontuj emulator RENIX do wtryskiwacza i przejdzie wszystko. Pewnie masz wtrysk 1-pkt boscha. Pozdrawiam.
Tu mozesz poczytac,0-1V jest oki.Pozdro... http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0... http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/p...
sprawdź jak spali bez sondy, u mnie lepiej było na odpiętej jak na podłączonej niesprawnej.ale ja głównie lpg zależy jakie miałeś problemy.moja pęknięta głowica załatwiła? dwie sondy/tanie były?/ :cry:
Czy na zimnym silniku jest tak samo? Bo jeśli tak, to prawdopodobnie masz zapadnięty katalizator i zatyka ci wylot.
4 to zwykła No nie zawsze , są 5v , 1V zwykłe i odwrócone. :) Do hondzi raczej tylko typowa pod model ale mozna spróbować, ale użyj rurek do łączenia przewodów. http://obrazki.elektroda.pl/9007449200_1...
Podłącz tps bo w tedy lecho będzie widział bieg jałowy i nie uruchomi działania silnika krokowego.Potencjometrem w centralce wyreguluj próg zadziałania czyli wyjścia z wolnych obrotów.Lambda 1V jest ok! ale musisz ustawić emulacje lambdy jako fala prostokątna(switch w lecho ale nie pamiętam który).Podłączwoltomierz do lambdy i tak wyreguluj parownik...
Tam masz wideband i ma być między 0,3-0,6V ,tam nic nie oscyluje.
Jako że dzisiaj sobota (pracująca) a w robocie spokój, znalazłem chwilkę na porobienie screenów z programu. Mam nadzieję, że teraz po waszych wyjaśnieniach jeszcze bardziej mi się naświetli sytuacja. 1. zacznijmy tak: ZAKŁADKA PODGLĄD czy jakoś tak. Nie dało się tu zrobić zrzutów z racji ruchomych wskazań. napięcie lambda w zakresie obrotów 1000-4000...
Witam, samochód podobny, problem zbliżony. Palio 1.2 16V + tartarini etagas ... wymieniony filtr gazu, membrany, emulator aeb, cewka elektrozaworu lpg przy parowniku. Z komputera silnika wykasowane wszystkie błędy (aktualnie nic nie wyrzuca). Problem jest następujący ... auto czasami nie przerzuca na gaz (po dodaniu gazu słychać zawory od lpg i silnik...
Zmierzyłem napięcie na sondzie lambda na rozgrzanym silniku - ok. 150mV na biegu jałowym. Czyli jednak sygnał z sondy jest. . Ja cię pierniczę, nie ma ratnku dla tego forum. Co jest? 0,15V to cymeśny sygnał?
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
raczej masz problem z przekaznikiem głównym lub jego zasilaniem
Dzięki za odpowiedź. 1. Z tego, co ja rozumiem, to sonda za katem ma być bogata, jak jest zimny silnik, a później ma oscylować w miarę równo z pierwszą, ale z delikatnym przesunięciem i tak jest w tym aucie. 2. Myślę o tym, żeby zamienić miejscami, ale w Smarcie wygląda, że trochę rozbierania będzie, dlatego jeszcze się powstrzymuję. 3. Z tego, co pamiętam,...
Daj masę sygnału sondy do masy auta.
Lambda pewnie działa w PID'zie a te 10% to może procentowy udział w sterowaniu. Można zmierzyć napięcie na niej ( jak pamiętam w samochodach to ok 1V), pewnie zaraz po zmianie nastaw lambda napięcie się zmieni ( skład spalin) i jak będzie reagował na wentylator.
błąd 014100 Musisz ten błąd przeczytać jakimś innym sprzętem
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
wiem że by zwiękrzyc dawkę paliwa we wtryskowym układzie zasilania mozna zmniejszyć napięcie wychodzące z sondy lambda jak to zrobić? ktos ma pomysł? ja jestem mechanikiem ale na elektronice sie nie znam - wiem że mozna zrobic to na potencjometrze i wtedy da sie wedle życzenia regulowac ta dawke paliwa to prosty sposób by "podkręcić" furę i to w tym...
Zrób czymś normalnym odczyt błędów i wstaw je z opisami.
Prawidlowa praca sondy to Lambda=1.Tak jak piszesz,wczesniej pracowala ci prawidlowo.Jezeli nie masz emulatora sondy(a z tego tak wynika),to muszisz pojechac ustawic prawidlowy sklad mieszanki i gazowej i benzynowej(miej nadzieje,ze to tylko rozregulowany ECM,a nie siada sonda.Mogla padnac w czasie,jak miales zamiast katalizatora wspawana rurke - spaliny...
Człowieku daj to komuś bo nie ogarniesz ty masz fizycznie zajrzeć pod maskę wziąć mierniki posprawdzać napięcia zasilania.
Grzałka zasilana z tego samego punktu co i pompa sterownik daje masę Badaj żarówką a nie miernikiem napięcie na grzałkę
Tak sonda była nagrzana, LPG nie mam
No to testuj. MOże lambda przekłamuje jak pisałem wcześnie. Sprawdź napięcie na tylnej sondzie czy nie stoi blisko zera. Psiknij plakiem w dolot i zobacz reakcję sond .
Napięcie sondy lambda powinno się zmieniać między 200mV i 800mV,średnie wskazanie powinno wynosić ok.450mV.(100mV mieszanka uboga, 800mV mieszanka bogata)
W takim przypadku sprawdź masę sterownika LPG, a najlepiej ją popraw. Zobacz też, czy silnik ma dobrą masę i czy dochodzi napięcie do grzałki sondy.
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
No okej ale żeby kupić zamiennik uniwersalny to muszę znać parametry tej sondy czy to 5V czy 0-1V, 0,8-1,6V itd.
Niestety musisz sprawdzić na pinach wzmacniacza U4 jakie są napięcia
Druga sonda jest tylko diagnostyczna , jeżeli wali taki błąd , to albo niewłaściwie dobrana sonda albo katalizator do wymiany!
Sprawa wyjaśniona . Do kabla sygnałowego sondy był podłączony komputer gazowy. Po przecięciu tego kabelka wszystko wróciło do normy. Temat zamknięty.
sond w autach jest kilkanaście rodzajow pod względem dzialania.generalnie mozna je podzielic na aktywne(generuja napięcie) i pasywne (muszą być zasilane).sondy aktywne generują napięcie ok.0,2V-lambda mniejsza od 1 i0,7V lambda powyzej 1.Roznią się tez rezystancją grzalki i to jest wazne,gdy grzanie przechodzi przez sterownik,bo wtedy sterownik przez...
Auto Lexus is 250 ll 2006 ," małe napięcie sondy lambda 1 rząd 2
Błąd jest P0420, jak sprawdzić resztę?
Jeśli masz dwie sondy to ta przed katalizatorem ma pływać, robić taką sinusoide, a druga (za katalizatorem, diagnostyczna ) ma trzymać napięcie :>
Ludzie ,ludzie , nie twórzcie nowych teorii! Ociz ma rację.Sama sonda lambda nie generuje żadnego napięcia , musi być podpięta do sterownika i stąd dostaje napięcie referencyjne. Carot , jeżeli masz 12 v na drucie sygnałowym po włączeniu grzałki , to sondę można wyrzucić przez okno , tylko je otwórz , bo wybijesz szybę!!!
Witam. Widzę po Twoim wpisie, że wspólnym elementem takiej instalacji jest zawsze zasilacz a właściwie to napięcie zasilania sieci ~230V. We wszystkich wymienionych czy podmienionych zasilaczy, wzmacniaczy i tej nowej ( a właściwie co to za wynalazek ta Lambda ? ) jest napięcie pierwotne na zasilaczu. :!: Domniemywać można, że : - niedokręcona śruba...
Witam mam pytanie związane z sonda lambda w boxerze 2.2 2011r, w diagboxie po odpaleniu zimnego silnika napięcie sondy pokazuje 2v po nagrzaniu sondy i w momencie jej zadziałania napięcie wzrasta automatycznie do 3v na wolnych, i jest to bez znaczenia czy sonda jest wkręcona w katalizator czy jest poza nim , po przygazowaniu gdy jest w katalizatorze...
z teori nie. ale w praktyce zdaza sie to (zakłócenia od WN itp)
Sonda odwrotna 5V , powinno napiecie referencyjne spadać. Zacznij od masy przepływomierza to wada tych silników.. Jak ok to sonda , tylko oryginalna siemens droga w ch.. https://www.google.com/search?q=x18xe1+d...
Wg katalogu jest ten sam wtryskiwacz dla laguny I i II 1,8 i 2.0 K4M 850 - LAGUNA I / II (04.98 - 09.07) - 1.8 16V , 2.0 16V silniki: F4P 760 F4P 770 F4P 772 F4R 712 F4R 713 F4R 714 F4R 715 F4R 780 F4P 771 F4P 773 F4P 774 F4P 775 Zastanawiam się czy silnik nie nałapał jakiś korekt długoterminowych ze względu na długą pracę z uszkodzoną sondą...
Nie rozwiązano.
Zacznijmy od konkretów. Jaki silnik?
napięcia lambda lambda napięcia sprawdzenie napięcia 18650
sharp service błędnie wyświetla kolory automatyczna regulacja poziomu sygnału
pochłaniacz oparów lutowniczych modus fault steering
Z czego wykonane są drzwi lodówki Samsung BESPOKE, Family Hub, RT3** – materiały, izolacja, uszczelki Skoda Roomster – bezpiecznik obrotomierza, numery slotów, wartości A, lokalizacja skrzynki