Tu sobie poczytaj. https://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-...
Witam to powinno wystarczyć jak coś to pisz powodzenia.
Proponuje sprawdzić uszczelnienia pompowtryskiwaczy , zdemontuj pokrywę zaworów a druga osoba niech pompuje pompką ręczną. Możliwe że wypatrzysz nieszczelność.
Przyjmuje się że do prawidłowego odpalenia (napełnienia pompowtryskiwaczy) jest potrzebne 2 bary (absolutne minimum to 1,5 bar). Trzeba by sprawdzić czy to nieszczelność czy słaba pompa tandem. Czasem problem jest w pustych wężykach od filtra do pompy tandem. Dla diagnozy warto założyć przezroczyste i sprawdzić czy nie schodzi paliwo lub wracają bąbelki...
Podepnij VCDSa i odczytaj błędy. Sprawdź też kondycje pompowtryskiwaczy. Kąt synchronizacji. Sprawdź też błędy z automatu. Więcej nic się nie da powiedzieć na tą chwilę.
Diagnostyka komputerowa konieczna sprawdź pompowtryskiwacze
Jeśli masz zwykły obd i vag-com/ vcds to jesteś w stanie sprawdzić parametry pracy pompowtryskow. Tu np masz opisane co sprawdzić https://a6forum.pl/diagnozowanie-pompowt...
Pompowtryskiwacze do wyciągnięcia wcześniej (diagnostyka). http://www.injector.pl/ tam sprawdzisz za 50zł/szt. Adres dostałem od kolegi z forum i jest to bardzo dobra cena. Z dokładnością do 100% ocenisz kondycję pompowtryskiwaczy i nie będziesz wyrzucał kasy na niepotrzebną wymianę sprawnych części. przyczyną dymienia może być 20 różnych powodów- jednym...
Witam, po sprawdzeniu pompowtryskiwaczy została pomieszana ich kolejność. Jak teraz wiedzieć który gdzie był? Są podkładki ale w jakiej kolejności je włożyć?
Wiązka pompowtryskiwaczy pod pokrywą zaworów.
Głównie tak to czy masz błędy od przerwanego obwodu pompowtryskiwacza. Albo podoginac piny i powinno być.
spalania na biegu jałowym ( bez klimy od 1.5 do 1.8 l/h. Jakby było litr mniej to by było w normie.Czas sprawdzić pompowtryskiwacze czy są od tego auta.
Sprawdź czy nie masz luźnej wtyczki na którymś z pompowtryskiwaczy, to typowa usterka tych silników. Wystarczy wtedy podgiąć styki w kostce.
Ja jeszcze dodam, że silnik powinien być zimny, a zawór ssący na 0,45 mm.
Do sprawdzenia korekcja pompowtryskiwaczy i ewentualnie wałek rozrządu.
Podobno w tych silnikach dopuszczalna korekcja wynosi 2.8 . Niektórzy radzą sprawdzić wtyczki przy pompowtryskiwaczach , wyczyścić i wymienić olej na świeży żeby miał mniejsza zawartość węgla , sadzy . Można też wyjąc pompowtryskiwacze i dać nowe podkładki i prawidłowo ich przykręcić , lub zamienić ich miejscami , wtedy sprawdzić korekcje .
POMPOWTRYSKIWACZY, ELEKTRONICZNA USTERKA W OBWODZIE ELEKTRYCZNYM, SPORADYCZNIE Zobacz na wtyczki przy pompowtryskiwaczach może luźno siedzą.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Błąd w obwodzie pompowtryskiwaczy. Trzeba sprawdzić je na stole ,ale najpierw wiązkę pod pokrywą bo jest w oleju i może ma zawarcie. Trzeba obejrzeć ja dokładnie i sprawdzić multimetrem
Dość typowy objaw dla uszczelniaczy pompowtryskiwaczy. Wcześniej weryfikacja czy jeszcze się do czegoś nadają. Ważna informacja aby sprawdzić stan gniazd rzeczonych pompowtryskiwaczy.
Pw.
Weź omomierz i sprawdź rezystancję cewek wszystkich pompowtryskiwaczy. Sprawdź również, czy nie ma przebicia pomiędzy cewką a masą, korpusem PD.
Pompki 12Nm i 270° dzwignie 20Nm i 90°, śruby powinny być nowe. Później regulujesz, na maksymalnym wciśnięciu pompki dokrecasz śrubę regulacyjna do oporu i odkrecasz o 180°, kontrujesz nakrętkę siła 30Nm
Odpowiedź masz na PW
AVF do 1.9 TDI PD (pompowtryski). Czyli kiedy ostatnio sprawdzany stan wałka czy krzywki nie zjedzone razem ze szklankami. Kiedy zmieniane uszczelki pompowtryskiwaczy i ocena stanu gniazd? Intercooler nie ma dziury? Biały dym to przeważnie zły kąt wtrysku za mało powietrza słabe rozpylanie przez pompo wtryski (leją).
Nie uda się. Potrzebny jest ściągacz oraz praska z trzpieniem rozporowym. Chyba że głowica jest Zdemontowano to trochę łatwiej.
Wymień ten filtr powietrza na markowy, bosch, mann, knecht. Olej tylko castrol edge 0w30 lub 5w40, te dwie sprawy mają dość kluczowe znaczenie, tym filtronem załatwisz sobie przepływomierz.
Ok...a powiedz mi jak sprawdzić cewki pompowtryskiwaczy?
Zanim wyjmiejsz pompki, sprawdź dokładnie wiązkę elektryczną. W 90% przypadkach jest ona winna za nieprawidłową pracę motoru.
Myślę ze jak masz odpowiednia ilość papierów, paragonów to śmiało wal na policje. Napisz do micha z M4K garage on bardzo chętnie pomaga w tych sprawach. Znajdziesz go na fejsie. Pozdrawiam.
Daj pompowtryskiwacze do sprawdzenia, a potem poprawna regulacja pompowtryskiwaczy i problem z filtrem paliwa minie, a na pewno będzie duża poprawa. W układzie paliwowym HPI zawsze filtr paliwa jest trochę czarny , taka uroda konstrukcji pompowtryskiwaczy i ogólnie całego układu paliwowego.
Luzy zaworowe przy zimnym silniku, wartości regulacyjne: Dolot.....0,2 mm Wydech.....0,5 mm Wydech, VEB.....1,60 +0,1 /–0,05 mm Pompo-wtryskiwacze po nr podwozia: 3-4 ścianki śruby. A tak z ciekawości ile ma przelatane ???
073 AL siedział w koncernie Vw w silnikach AWX ARL ASZ AVF i w Audi A3w ASZ.Jego ciśnienie nominalne to 288,0 bar ,natomiast dedykowane które siedzą w Twoim A4 AVF mają 292,0bary i były montowane w Audi w modelach silnikowych AWX, AVF, ATL, w VW natomiast w modelach silnikowych AVF,AWX(Passat),BLT(polo),ASZ (Sharan)
krzychu podkładka niczego nie uszczelnia robią to uszczelniacze
-2,8 to już praktycznie wartość graniczna. Wymontowanie i oddanie pompowtryskiwacza nr 2 do sprawdzenia lub zamiana miejscami np z 4. Jak korekty przeskoczą za pompowtyskami to ewidentnie ich wina. Jak pozostaną to coś mechanicznego w danym cylindrze Np. Brak kompresji ,starte krzywki wałka, rozjechane gniazda pompowtyskiwaczy lub ich uszczelnienia....
Zmierz ciśnienie paliwa, na jałowych i pod obciążeniem w czasie jazdy z ładunkiem. Sprawdź smoki zbiorników paliwa ( jeśli masz dwa ). Zrobić balans pompowtryskiwaczy i jednostkowe zużycie paliwa. Zrobić analizę kodów błędów. Zatem najpierw diagnostyka w dobrym serwisie VOLVO, tak będzie taniej niż przepłacać za paliwo. Najbliższy dobry serwis to Kutno,...
Czegoś tu nie rozumiem..?? jaki moment dokręcania/regulacji..?? na moment+kąt dokręca się pompowstryski HPI, a nie ma V-ałki z HPI..!!!!! Jedyne systemy w silnikach typu V to PDE oraz XPI. schemat regulacji załączam poniżej, chociaż aby auto dymiło to musiała by być poważnie spieprz..... regulacji, ale warto sprawdzić.
Mam takie samo auto. Moje odpala bardzo dobrze aż sam jestem zdziwiony. Sprawdź w sterowniku jaką temperaturę widzi. Ponadto do sprawdzenia szczelność uszczelniaczy pompowtryskiwaczy. Zrób to tak: Po zgaszeniu silnika zaciśnij (ściskiem ) gumowe węże paliwowe na odcinku pompa tandemowa> filtr paliwa. Następnego dnia przed odpaleniem zaciski zdejmij....
Dokładnie - jak kolega powyżej napisał. TDI 115KM to bardzo trwały silnik, powiedział bym że najbardziej udany z TDI. Ale jednemu padnie przy 250tys km a innemu fajnie jezdzi przy przebiegu pół miliona km albo nawet 700tys. To kwestia stanu silnika i 300tys to dla tego silnika nic strasznego. A awaria zawsze moze się zdarzyć - nawet w nowiutkim silniku...
Tutaj sobie poczytaj: https://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-...
Podstawowa sprawa jak były prawidłowo sprawdzone pompowtryskiwacze to protokół z EPS 815 CAM-BOX. Jedyne urządzenie, które da 100% pewności czy wszystkie dawki i bipy są dobre. Jak tego nie ma to można tak się bujać w diagnozach latami.
W/g win numer pompowtrysku 038 130 073 BA
Wiązka pompowtryskiwaczy do sprawdzenia.
Pierwsze VCDS i sprawdzenie czy sterownik widzi obroty wału , aktywuje dawki na wtryskiwacze (statusy pompowtryskiwaczy). Potem sprawdzenie czy paliwo dochodzi do tandem pompy i pompa tandem robi ciśnienie powyżej 2 bar. PS Jak na plaku chodzi to ewidentny brak paliwa. Pytanie czy wtryskiwacze nie podają czy nie mają co podać. Zdarza się trefne paliwo...
Trzeba sprawdzić czy widzi obroty jak nie odpala. Jak widzi to stawiam na wiązkę pompowtryskiwaczy. Jak nie widzi to czujnik położenia wału.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... w poście 13 podałem tabelkę. Poniżej zaś prosty opis wymiaru regulacji. Sprawdź też, czy masz przycisk "pomógł" bo mam wrażenie, że w tym dziale funkcjonuje Caritas.. i bardzo głodni i biedni podopieczni. :|
Przewody do pompowtryskiwaczy są fabrycznie skręcone.
najpierw bym zaczął od testu VAS lub VCDS i zobaczył parametry pompowtryskiwaczy... bloki 13, 18 i 23... ale to już musi ocenić ktoś kto się na tym zna... bardzo często się zdarza, iż jest uszkodzona instalacja pompowtryskiwaczy ta która jest w głowicy i generuje problemy z poprawnym działaniem pompowtryskiwaczy... a jej wymiana przywraca wszystko do...
Pierwsze ciśnienie na pompie tandem podczas przyspieszania. Dwa albo oddanie pompek do sprawdzenia albo wyjęcie 1 i 2 ocena stanu krzywki na wałku. Trzy sprawdzanie stanu uszczelnień pomp wtrysku w gnieździe (oringi czy nie zdarte) jak i stanu samego gniazda czy nie rozjechane. Cztery zmiana pompowtrysków 1 i 2 miejscami na nowych bądź starych uszczelnieniach....
Poczytaj tutaj o pompowtryskach bo takie są zamontowane w twoim aucie, wg norm ten na 2gim cylindrze jest na minimum https://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-...
W czym pompowtryskiwacze 038130073AL są takie super-duper w porównaniu do pompowtryskiwaczy 038130073BJ? Wedle tego tematu AL mają kanał restrykcyjny. Brak tego kanału daje większe możliwości zwiększania wydajności wtryskiwacza. Natomiast wszystkie fora pieją z zachwytu jak to na seryjnych AL robią ponad 200 KM, a na BJ to nawet 200 KM się nie da zrobić....
Oleju może przybywać na uszczelnieniu pompowtryskiwaczy.Synchronizację wałków z wałem mozna sprawdzić na komputerze,działanie pompowtryskiwaczy też.
Jak nie błędów to problem jest zasilaniu paliwem. Sprawdź jak zgaśnie czy jest paliwo w filtrze. Łatwo tam zajrzeć odpina się zawleczkę i widać czy paliwo jest ponad materiałem filtrującym. Zanim paliwo trafi do pompowtryskiwaczy są dwie pompy. W baku niskiego ciśnienia ok 1 bar podaje paliwo do filtra. Druga to pompa tandem pobiera paliwo z filtra...
Trzeba sprawdzić stan pompowtryskiwaczy bo to oznaka że jeden staje się leniwy.
bo przecież pompo-wtryskiwacze nie mają pompy samo za siebie mówi? Bzdura. Uszczelnienia pompowtryskiwaczy do sprawdzenia, ewentualnie wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy. Do sprawdzenia przez mechanika,ale nie przez tego u którego byłeś.Nieszczelności na pompie też się zdarzają ale rzadziej.
Nie koniecznie musi przebierać, w tych silnikach były problemy z obsadami pompowtryskiwaczy.
Jeśli to TDI PD wypadało by sprawdzić pompowtryskiwacze i ich uszczelnienia.
Pompowtrysków się nie ustawia tylko luz na dźwigni.A grupa 13 nie służy do kontroli sprawności pompowtrysku.Tu masz takie ogólne info. https://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-...
Dlatego zadałem pytanie czy na ciepłym silniku problem tez występuje. A kolega to powinien przede wszystkim sprawdzić timingi pompowtryskiwaczy.
Pompowtryski na wydajność sprawdzone?
Trzeba sprawdzić błędy pompowtryskiwaczy vagiem i będzie więcej wiadomo.
Późno bo późno, ale zakończę temat z tym transporterem. Do robienia głowica była. Tulejowanie gniazd pompowtrtskiwaczy. Najpierw wymienione zostały same uszczelki. Niestety po 2tys km problem wrocil. Dopiero tulejowanie pomogło. Auto chodzi jak złoto. A buczenie, które było -znikło. Koszt, 1300zl. Raz same uszczelki około 300zl ze sprawdzeniem świec...
Postępuj wg.tego schematu klucz do pokręcania kupisz w intercarsie 0XAT9003 Indeks
Odłączyłem czujnik wału to wyskoczył błąd więc jest dobry. Jest sprawny elektrycznie(obwód), ale trzeba w parametrach bieżących sprawdzić czy sterownik "widzi" obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem. Druga rzecz, czy na plaku zacznie pracować, a trzecia to trzeba podłączyć manometr w miejsce zaślepki i sprawdzić czy pompa tandemowa buduje ciśnienie...
Może troszkę pomogę - "wycinek" z dokumentacji. Kod usterki 54 — silniki 6-cylindrowe Usterka Niedozwolone zużycie prądu przez pompowtryskiwacz cylindra 4. Przyczyna Zużycie prądu pomiędzy stykami A33 i A25 jest zbyt niskie lub za wysokie. Co za tym idzie, zmiana w zużyciu prądu podczas pracy zaworu elektromagnetycznego jest zbyt szybka albo za...
Można teraz sprawdzić luz na klawiaturze pompowtryskiwaczy, nadmierny luz też może generować hałas.
podobno są jakieś aplikacje rozszyfrowujące vin szukaj w necie znalazłemcoś takiego http://vw-clubpolska.pl/index.php/page,d... http://vw-clubpolska.pl/index.php/page,d... http://www.regeneracja-pompowtryskiwaczy... http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-s...
https://turbodiesel.hswg.pl/montaz-i-reg... tego się trzymaj.
odnośnie prawidłowych wymiarów osadzenia pompowtryskiwaczy względem głowicy, napisz jakie masz oznaczenie silnika.
Powód: Zapchany filtr paliwa Nie trzymające gumki pompowtryskiwaczy(lub złe ustawienie) Pompa próżniowa/paliwowa która sobie nie radzi.
wszystkim co włączyli się do pomocy dziękuje ... jutro ponownie będzie sprawdzony sterownik
Witam KOD 26 Brak sygnału prędkości jazdy, lub sygnał niewiarygodny PRZYCZYNA Brak sygnału wejściowego na styku B29, sygnał wykazuje nieprawdopodobnie dużą prędkość jazdy, ma zbyt wysoką częstotliwość, lub ma zbyt wysoki lub zbyt niski poziom napięcia. UWAGI Sygnał tachografu wykazał prędkość powyżej 150 km/h. Tempomat, ręczny gaz i regulacja biegu...
Czy to ma katalizator? Jak wszysko było robione, to jeszcze zawory dawki i wyprzedzenia trzeba sprawdzić. ogumienie jest dedykowane )rozmiar(? Egr zaślepia się z 2 stron, czyli przy kolektorze ssącym też. Tmperatura cieczy ma być co najmniej 70 st. Ktoś co wycinał egr mógł skopać coś w mapie EDC. Teraz tak, jak auto nie dymi i ma moc, to znaczy ze działa...
W pierwszej kolejności sprawdź korekcje pompowtryskiwaczy w bloku 13.Przyczyną może być też słaby kontakt na konektorach wtryskiwaczy.
Dziekuje za odpowiedż poszukuje jeszcze kolejność zapłonu i w którym momencie na którym cylindrze ustawia sie zawory a na którym pompowtryskiwacze
Ostatnio przerabiałem identyczny temat w "Scharonie", po wymianie pompowtryskiwaczy na używki załatwił sprawę.
Tylko dlaczego wszystkie serwisówki dotyczące pompowtryskiwaczy informują o konieczności ich każdorazowej regulacji po demontażu/montażu. Prawidłowa regulacja pompowtryskiwaczy jest gwarancją ich prawidlowej i bezproblemowej pracy. Za każdym razem kiedy przyjeżdza o mnie silnik na pompowtryskach, a komputer pokazuje, ze nie teges jest na korektach to...
Może pompa tandemowa puszcza? Trzeba też sprawdzić w jakim stanie są gniazda pompowtryskiwaczy.
Sprawdziłem dawkowanie pompowtryskiwaczy i to też jest ok. Filtry i oringi na wtryskach wymieniłem na nowe. może ktoś miał podobną usterkę? Jak sprawdziłeś "dawkowanie"? Co wymieniłeś?
Zmierz ciśnienie pompy tandem. I nie czytaj tych bajek o sprzęgle i kole dwumasowym. Masz za mało dostarczonego paliwa do pompowtryskiwaczy i masz szarpajewa.
Więc oringi pompowtryskiwaczy do wymiany. Przy okazji sprawdź stan gniazd, w jakiej są kondycji.
I tam nie ma pompowtryskiwaczy... tylko dziady delphi na które nawet kichnąć nie wolno jak wloty otwarte
Sprawdź wiązkę pompowtryskiwaczy. Wypnij górna wtyczkę na sterownika silnika i sprawdź czy nie ma oleju. Sterownik jest po lewej stronie silnika. Możesz też sprawdzić wiąźkę, czy nie pęka izolacja, ale to musisz zdjąć pokrywe zaworów. Gdzie jest tabliczka z numerem chassis w tej serii? Na pokrywie silnika jest naklejka, tabliczka w kabinie przy drzwiach,...
Info masz na PW Ostrzeżenie.
Bo sprężyny pompowtryskiwaczy stawiają dodatkowy opór. Ten wałek nie kręci się tak lekko jak w silniku bez pompowtryskiwaczy. A dobra bo źle zrozumiałem. Śruby osi dzwigienek pompowtryskiwaczy dociskają za mocno panewki na wałku.
róznice wynikaja z korekcji jaką wprowadza ECU w celu utrzymania rownomierności pracy silnika na biegu jałowym. proponuję sprawdzenie kąta wyprzedzenia wtrysku (czy faktyczny nie odbiega od zadanego) ps. regulacja na kole wałka rozrządu
Nie odpowietrzyłeś na pewno dobrze, wspomóż się plakiem, czy samostartem. No chyba, że impulsy do cewek pompowtryskiwaczy nie są wysyłane.
Kolego, miałem identyczny przypadek w identycznym samochodzie, pomogło dogięcie styków kabli podłączonych do pompowtryskiwaczy. 15 min pracy i po problemie.
Czujnik wałka masz w porządku. Sprawdź dokładnie okablowanie pompowtryskiwaczy, czy izolacja na przewodach cała bo możliwe że one wprowadzają zakłócenia na obwodzie czujnika wałka.
Witam Sprawdziłbym czy wszystko jest podłączone na silniku ,lub czy się coś nie urwało,chodzi o przewody, kostki.
Po wyjęciu pompowtryskiwaczy sprawdźcie glowice czy nie ma za dużych wzerow. A co do uszczelnień. Pompowtryskiwacz zasilany jest dołem, przy końcówce, na górze jest powrót i tam wyrabia się głowica. tamtędy olej napędowy idzie w olej i układ się zapowietrza.
Co to za mechanik, skoro auto nie pali? Ciężko stwierdzić przez internet, co może być przyczyną, ale odczyt błędów by sie przydał. Śmierdzi mi tu uszczelnieniami pompowtryskiwaczy.
Wiazka pompowtryskiwaczy pod pokrywą zaworów. Jak nie kontaktuje na którymś to nie odpala czasami łapie kontakt od wibracji. Zużyte oringi pompowtryskiwaczy lub gniazda w głowicy. Jeśli podczas odpalania nie widzi obrotów to czujnik położenia wału. Wszystkie przypadki mogą nie powodować błędów w ecu.
W sierpniu robiłem dokładnie takie samo auto Z tym samym silnikiem Do wymiany był wałek szklanki i panewki Wałek Ina szklanki Ina panewki glyco Wymiana uszczelek pod pompowtryskiwaczami Ustawienie pompowtryskiwaczy Nowy rozrząd śruby etc Auto od sierpnia zrobiło ok 12tys km i nic mu nie dolega Nie jest to prawda że musi być orginalny wałek a wiem to...
nieszczelne miedziane łuski pompowtryskiwaczy !!!!! dość częsta usterka , wyjać wymienić na nowe .... nie zapomnieć o wymianie podkładek pod wtryskami jak zamontujesz wersje 2 łusek pozdrowienia
Umyć silnik w zaolejonym miejscu zmywaczem do hamulców , do wyschnięcia. będzie łanie widać gdzie zaczyna pokazywać się olej. W tym rejonie jest jeszcze gniazdo wiązki pompowtryskiwaczy.
A czy z silnikiem się coś dzieje- jakieś problemy?. Korekty są, ale jeszcze w normie. Bipy troche podwyższone, ale czesto spotykam wartości w okolicach 40- 50 i silniki smigają jeszcze po kilka lat. Brakuje mi tu odczytów grupy 18 - powinny być zera - chwilowe odchylki do 4 przy odposzczaniu gazu. Może po prostu problemy z związkami elektrycznymi -...
Pełna wersja 18075/P1667 - Valve for Pump - Jet: Cylinder 2 (N241): Electrical Malfunction czyli kabelki , cewka pompowtryskiwacza, sterownik silnika (najczęściej to co napisałem w poprzednich postach) W celach edukacyjnych: Blok wartości mierzonych 023 (korekta momentu czasowego wysterowania elektrycznego pompowtryskiwacza) średnio wartość· zadana...
https://youtu.be/9Hd00kYlodc https://youtu.be/vxaXvEEQ234 Jak ktoś jest w stanie pomóc dodałem filmiki z blokow pomiarowych. Nie umiałem inaczej dodać. Jak wogóle sprawdzić to cisnienie ladowania pompy paliwa?
Z tego co mi wiadomo to passat b5 nie miał silnika 2.0 tylko b6 taki posiadał i jest już ten silnik na pompowtryskach przyczyną może być to że się zapowietrza więc jak masz pokoje wstępną w baku to włącz dwa razy zapłon Ale za każdym razem poczekaj aż pompka przestanie działać i po drogim razie odpal jeżeli odpali bez problemu to znaczy że się zapowietrza...
wiązka pompowtryskiwaczy sprawdzenie ustawienie pompowtryskiwaczy sterować pompowtryskiwaczy
licznik otwarcia drzwi bezpiecznik zasilacza komputera odzyskać zdjąć android
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Choinka kontrolek w Audi A2 - przyczyny i diagnostyka Jak anulować subskrypcję CCleaner Professional?