Witam. Z góry przepraszam jeśli zły dział i proszę o przeniesienie jeśli zaistnieje taka potrzeba. Otóż kupiłem nowy akumulator do skutera YUASA 12v 4Ah nie zalany bez elektrolitu w zestawie. Kupiłem elektrolit/w sklepie podali mi jako elektrolit wodę demineralizowaną i właśnie nie wiem czy to...
Witam Jak fachowcy spawają w budynkach-wieżowcach, to nie podpinają się pod bezpieczniki użytkownika, tylko wprost w pion za zgodą administracji i chyba ZE, za jakąś opłatą. Tam są zabezpieczenia 100A i nie wywalają. Trzeba najpierw sprawdzić spawarkę co to za typ a potem albo spawanie albo zabezpieczenia,...
"Podkówki" to potencjometry montażowe. Służą do "kalibracji" pokrętła regulacji prądu ładowania. Jeden ustala wartość maksymalną, drugi minimalną. Sprostowanie: dioda KC 191A posiada nominalne napięcie stabilizacji 9,1V i duży rozrzut parametrów (), więc w przejście w tryb wspomagania rozruchu powinno...
Witam, posiadam lodówko-zamrażarkę Beko. Po 5 latach eksploatacji przestała mrozić. Po włączeniu do gniazdka agregat buczał, bardzo mocno się nagrzewał, a po kilkudziesięciu sekundach wyłączał go bezpiecznik termiczny. Wymieniłem kondensator, jednak zamiast 3µF zastosowałem 4µF, ponieważ w...
Witam. Auto w oryginale miało Akumulator 70 Ah 540 A, i teraz chcę kupić E X I D E PREMIUM 64 Ah / 640 A . Pytanie: Czy prąd rozruchu w tym przypadku nie będzie zbyt duży tzn. te 100 A? , co o tym sądzicie w tym przypadku? Oraz czy linia PREMIUM ma dojście do korków po ściągnięciu tej klapki?...
prądy są podobne do innych producentów zacznij od przekaźnika prąd pracy to około 1 -1,5 apera zazwyczaj nie znam mocy ,a prąd rozruchu to tak mniej więcej ośmiokrotnie większy od znamionowego jesli sprwdzisz przekaźnik i jest ok.sprawdź jaki prąd pobiera jeśli w ciągu tych 2 sek.rozruchu prąd...
Cześć na starcie proszę o wyrozumiałość bo zawsze dostaje upomnienie za pisanie niby nie zrozumiale. Mam nadzieję że tym razem tak nie będzie. A więc tak, kupiłem prostownik ponad rok temu taki jak na filmie. Niestety nie działa już tak jak od nowości. Nie znam się na tym ale wydaje mi się, że chyba...
razem (na zamkniętych przepustnicach oczywiście). Kolego to wentylatory od pożaru , czy wolno ci zamykać ich przepływ ? A kto to zamknie i otworzy to się miało by dziać samoczynnie . Żaden strażak ci tego nie dopuści o projekcie nie wspomnę . Każdy strażak przepuści. Przepustnica wielopłaszczyznowa...
Bo co do tego „przekaźnika” byłem w 2 hurtowniach motoryzacyjnych (Gordon i ARPOL) i nigdzie takiego nawet nie mieli i nie mogli zamówić No to leżysz.... Chyba nie jest problemem sprawdzić głupi przekaźnik - nawet choćby zdjąć dekielek i sprawdzić czy zamyka i czy styki są czyste! Podałem...
Fluke 375 posiada opcję pomiaru prądu rozruchowego. Pozdrawiam Może zdradzisz więcej szczegółów. Na razie to ...kryptoreklama. jaki sposób/jakim urządzeniem można sprawdzić prąd rozruchowy urządzenia? Albo czy można to jakoś policzyć? Policzyć bardzo ciężko. Choćby z braku wielu danych urządzenia...
Witam, Czy ktoś orientuje się jak sprawdzić rozrusznik 12V w silniku B&S bez tych wszystkich dziwnych przyrządów z serwisówki Briggsa? Mogę mieć możliwość zmierzenia prądu rozruchu, tylko jaki powinien on być? :) A problem polega na tym, że rozrusznik ma problem z obróceniem wału przy rozruchu,...
Z tymi przewodami to może być prawda, połowa średnicy to plastik, co na zimnie powoduje że są sztywne, ale trochę tego drutu jednak tam jest. Sprawdziłem kartę charakterystyki tego mojego akumulatora Alarmtec BP18-12 i wygląda to tak: Maks. prąd rozładowania (5s) 270A (czyli chyba dużo ?) Pojemność...
Witam Mam do przedstawienia problem ze sprzętem jak w temacie. Jest to sprzęt produkcji ChRL więc zrozumiem, że wszelkie próby naprawy mogą spełznąć na niczym. Szlifierka (podobno zakupiona w Nomi) jednofazowa o mocy 2350W została tragicznie potraktowana spadającą cegłą i nie dało jej się uruchomić....
Potrzebuję podłączyć do sprawdzenia, silnik z pralki, chyba Whirpool - model z przed 7 lat. Jest to silnik dwubiegowy z tachoprądniczką. Kostka jest 8-mio pinowa. Zidentyfikowałem już na kostce oba uzwojenia, wyjścia ze szczotek, styki tachoprądnicy. Teraz zastanawia się jak to podłączyć pod...
Do takiego silnika lepiej PWM się sprawdzi.
Gruby kabel może nie być dokręcony ja obstawiam kostke stacyjki bo w tych autach jak słońce poświeci to nie stykają weź podawaj plusy na wszystkie kabelki od kostki tam powinno być ok. 5-6 kabli jak nie zakręci to wtedy sprawdź prąd na automat jeśli jest to niech ktoś przytrzyma ci kluczyk w pozycje...
Witam Należy się trochę wyjaśnienia do poprzedniego postu: Szalona dokładność jak to kolega napisał nie wynika ze stałej impulsowej licznika tylko ze specyfiki konstrukcji. Prawda jest taka, że liczniki elektroniczne są dużo czulsze od liczników indukcyjnych.Według rozporządzenia DU 2008 nr 11 poz....
Sprawdź prądy silnika w trójkącie i jak szybko pompuje zbiornik.
Sprawdź prąd na L1, L2 i L3.
11v dlatego iź akumulator był rozładowany bo na pełnym trudno o sprawdzenie prądu ładowania Dodano po 7 Dodam że amperomierz nowy. Jutro postaram się wrzucić fotkę całego prostownika może znajdzie się model i schemat i kogoś.
Faktycznie nie sprawdziłem prądów na tabliczce, ale zabezpieczenie to 63A. Przepalił się bezpiecznik właśnie na fazie gdzie prąd jest największy. Mierzyłem cęgami kilka razy. Sprężarka jest po rocznej eksploatacji. Rozruch trójkąt/gwiazda.
Drodzy koledzy jakby prąd rozruchu dla Diesla 2.2 był by od 140 do 200A -> po co producenci samochodów wsadzali by akumulatory o prądzie rozruchowym ponad 800A. Przy waszych miernikach i sposobach pomiaru wynik jest od 140 do 200A. Porównując pomiary metodami i podobnymi sprzętami możemy na ich podstawie...
Witam, odświeżę temat. W moim Berlingo B9 z 2011 r 1,6 HDI pobór prądu na postoju po uśpieniu wynosi 0,08 A. Nie jest to mało. Do czego zmierzam. 1,5 r. temu zakupiłem akumulator Exide 64 Ah, wzmocniony 640 A rozruchu, który nawet podczas plusowych temperatur po około 2 miesiącach sprawiał...
Przydało by się wiedzieć gdzie ten pomiar był robiony - klemy czy gdzie ? No i teraz najważniejsze - ładowanie, sprawdź po uruchomieniu silnika ile wynosi napięcie na klemach akumulatora przy obrotach ok 2k. Może być tak ze akumulator jest już słabawy i przy rozruchu ( diesel w końcu ) siada mu siła...
Mam problem z akumulatorem mianowicie jak się okazuje wszystko zaczęło się w marcu tego roku w zimowe, marcowe dni :/ Auto miało problem z odpalaniem rano więc póżniej musiałem podpinać je do prostownika na noc żeby rano je uruchomić. Po niedługim czasie stało się to na tyle uciążliwe, że w końcu...
FILMIK Usterka pojawiła się w któryś tam poniedziałek 2 dni wcześniej w piątek odebrałem auto po: -wymianie gumek na pompowtryskach (przyczyna wymiany-> rano 2-3 obroty więcej przy odpalaniu) -wymianie sprzęgła (LUK)komplet -wymianie oleju castrol 5w40 -filtra paliwa, oleju, powietrza, przeciwpyłkowego...
Witam forumowiczów, Chciałbym zapytać znawców tematu o rozruch rezystancyjny silnika obcowzbudnego prądu stałego. Czy zwiększenie stopni rozruchowych rozrusznika skaraca czas rozruchu ? W jaki sposób to uzasdnić ? Policzyć czas rozruchu np. dla dwóch stopni rozruchowych a następnie trzech,...
Witam Dynamika startu silnika prądu stałego o budowie przedstawionej przez Ciebie w układzie napędowym obrabiarki (napęd osi) realizowana jest poprzez zmianę kąta nachylenia sygnału zadającego (zwykle analogowego), Zmieniając kat nachylenia na bardziej płaski - rozruch jest powolny, na bardziej stromy...
Witam, Witam! Przygotowuję się do egzaminu z elektrotechniki. Aktualnie czytam "Circuit Theory" J. Rutkowskiego i rozwiązuję zadanka, które pojawiają się po każdym dziale. Niestety, przez wakacje mam ograniczone możliwości weryfikacji poprawności tych rozwiązań, a mam co do nich wiele wątpliwości....
Wymienię na weekendzie i sprawdzę. Postanowiłem w między czasie sprawdzić regulację prądu w trybie ręcznym. W sklepie nie dostałem tyrystora - T122-25 ani 2N683 - 685 jedynie jaki był na wyższe prądy to T30N12. Po załączeniu pojawia się regulacja prądu z tym, że do ok 4A żarówka dość szybko miga...
Witam wszystkich. Start-m. Rosyjski prostownik ale wydaje mi się on być dosyć solidnym i ciekawym. Ciekawym rozwiązaniem jest fakt załączenia prądu wspomagającego rozruch, nie po podpięciu prostownika do klem akumulatora, lecz dopiero po przekręceniu kluczyka, gdy układ prostownika wychwyci...
Ze względu na problemy (a jakże!) z pracą na PB samochód był uruchamiany na gazie. Wiem, nie powinno się tak robić ale do rzeczy - wymieniony filtr gazu, wszystkie elektrozaworki wyczyszczone (w niektórych był syf), a zdarza się, że przy rozruchu po dłuższym postoju po prostu nie odpali. Można kręcić...
Witam ponownie Jestem już po trzech dniach zmagań i oto wyniki. Jak na razie nie udało mi się wyeliminowac usterki. Zaobserwowane objawy: Gdy przychodzę i włączam zapłon po nocy (czyli temp. mniej więcej 18st.)świecą się światła mijania i mrugają kierunkowskazy. Na desce pojawiają się komunikaty: -...
Witam miałem podobny problem ale w polo po wymianie radia oczywiście po jakiś czasie okazało się że żle było połączone i kradło prąd. A u cb wnioskuję następująco jechałeś i na wzniesieniu auto podskoczyło jak tłumaczysz i zdech czyli gdzieś zwarcie zrobiło proponuję zatem , Sprawdzić połączenie...
Mam pomysł - niestety, jeszcze nie sprawdzony. Myślę, czy nie dało by sie zastosować transduktora, jako regulowanego "Z". Być może, że nawet tylko dla odpowiednio dobranych dławików właczonych w gwiazdę do uzwojeń wirnika można by uzyskać "miękki" rozruch bez dalszej interwencji, gdyż ze wzrostem obrotów...
Sprawdź na pierwszym stopniu jaki jest prąd i czy silnik od razu startuje jeżeli tak to możesz założyć ten prosty 2 fazy sterowane ale proponuję na pierwsze próby ustawić maksymalny czas (20s), a następnie po próbach i pomiarach prądów go zmniejszyć czas do poziomu akceptowalnego natężenia prądu i umożliwjającego...
Falownik ma pomiar prądu i można go odczytać na wyświetlaczu. Na tej podstawie wyrzuca komunikat o przeciążeniu. Jeśli chcesz sprawdzić czy ten pomiar nie jest z błędem (np. uszkodzenie przekładników w falowniku a co za tym idzie błędny komunikat o przeciążeniu) to najprościej cęgami i koniecznie z True...
Przewertowałem trochę tematów z prądem rozruchowym i jedni twierdzą że rozrusznik pobiera z akumulatora 100-150A ,a inni że 300-350A. Jedni i drudzy mają rację. To zależy od modelu silnika i temperatury podczas rozruchu. Dodam że długość pomiaru trwałaby około 5 sekund aby multimetr miał chwilę by...
Witam Tak jak w temacie- potrzebuję schematu bądź sugestii odnośnie w/w problemu. Ostatnio po dłuższym postoju auta pojawił się problem z rozrusznikiem. W związku z tym, że bateria słaba wcale nie zdziwiłem się, że nie zakręcił. Podmieniłem baterię i dalej cisza. Nie zastanawiając się długo mając...
Witam Trochę sprostowania, ja jestem praktykiem, proszę sobie sprawdzić jaka jest różnica w cenie zakupu stycznika 4kW, a 8 kW i przemyśleć ile dłużej będzie pracował jak mamy zapas. Siedem sekund w ziołem ponieważ przeważnie mamy tak ustawione pompy z ciężkim rozruchem, proszę sprawdzić załączony...
sory że odgrzewam ale chciałbym pomóc Zrobiłem sobie prosty prostownik z transformatora z zepsutego ups ever eco 500 wg własnego poniższego schematu Ładuję nim różne aku (od 40Ah do 200Ah) . Sprawuje się całkiem dobrze choć nie ma regulacji prądu (nie zostawiam włączonego z akumulatorem na...
Jakich głupot? Masę podciągnąłem dodatkową do samego alternatora. Kabel prądowy też jest OK. Zresztą napisałem wyraźnie " wszystkie połączenia są czyste i zakonserwowane" ale to trzeba przeczytać zanim się odpowie. Mam dodatkowo tylko instalację gazową i podgrzewane fotele, których z racji dużego...
-cęgi reset zero wykonane -wskazania obok przewodów prawie zero -największy błąd cęg bez zerowania =0,67a to i tak nie tłumaczy różnicy -wielokrotny pomiar niesprawdzany -sprawdzę A teraz filmik z pomiaru prądu rozruchowego. Rozrusznik dobry. 1-pierwszy rozruch załączony bieg nr1 -w celu obciążenia...
Spójrz jak kształtują się zależności momentu i prądu od obrotów silnika indukcyjnego. Ty jesteś teoretyk a ja praktyk. Ty twierdzisz, że nie ma tam prądów udarowych bo znalazłeś w książce jakiś tam wykres z którego to wynika (BTW na ryskunku masz 3F a ja mam 1F) a ja Ci mówię ze są bo... ...bo widzę...
Ehh diody 100 A swoje kosztują a ja nie pracuje tylko się uczę. Nie bardzo da radę. Myślę, ze będzie na tych diodach, a jak nie to dam inne. Przewody wyjściowe mam i mają coś ponad 6mm2 Kolego jak chcesz ryzykować że przebije diody i prąd zmienny pójdzie na instalacje auta... Dobrze sprawdź ten transformator...
A więc tak: 1. Prostownik ten, żeby zacząć ładować musi mieć podłączony akumulator, w przeciwnym wypadku na zaciskach nie ma napięcia. 2. Przełącznik o którym pisałeś służy do zmiany rodzaju pracy prostownika, ładowanie (do dołu) - rozruch (do góry). 3. Przycisk (test), służy do sprawdzenia działania...
Jednak to, że cały czas pobiera prąd z akumulatora to owszem u mnie tak. Ale nie powinno tak być bo niby dlaczego, jeśli żaden odbiornik nie jest podłączony? Spójrz na schemat, przecież cały czas zasilane są wskaźniki i wzbudzenie alternatora. Rosyjskie, a właściwie radzieckie sprzęty tak właśnie...
Do rozruchu diesla potrzebujesz dość dużego prądu więc sprawdź jaki jest maksymalny prąd rozruchowy tego prostownika. Diesle potrzebują ok 800Ah
Witam. Kilka dni temu skończyłem malować swoja pumcie. Każdego dnia była ona odpalana na krótki okres czasu żeby np wyjechać z warsztatu. Po złożeniu auta (założeniu maski , przedniego zderzaka oraz drzwi) puma nie chciała odpalić. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie kreci ( brak prądu...
Masz sprawdzić to. Musimy mieć zasilacz z regulacją napięcia i amperomierz (mili-amperomierz). Silnik badany podłączamy przez miliamperomierz do zasilacza ustawionego na 2V i obserwujemy prąd pobierany (silnik sam - bez żadnych mechanizmów!) - powinien wynosić do ok. 20 mA. Kilka razy zatrzymujemy silnik...
Witam! Ja wiem jak tyrystor działa, ale nie o tym mowa. Widocznie źle to opisałem, ale chodziło mi o to, by układ sterowania tyrystorów ich źle nie wysterował ( nie podał bez potrzeby impulsów ze zbyt małym kątem zapłonu na bramki tyrystorów), bo wtedy napięcie by mogło niepotrzebnie skoczyć do dość...
O ile płynie prąd. Ten prostownik ma 3 zakresy ładowania normalnego i 3 zakresy ładowania ,,szybkiego'' z zegarem - minutnikiem. 7 zakres to rozruch. Należy sprawdzić amperomierzem cęgowym czy w ogóle płynie prąd . Zamiennie weź żarówkę od reflektora i próbuj ją rozżarzyć z prostownika. Powinna świecić...
do tego z możliwością rozruchu tylko czy taki transformator da rade? Jako wspomagacz rozruchu może się sprawdzić pod warunkiem odpowiedniego doboru elementów.Napisałem ,że do samodzielnego rozruchu się nie nadaje.
Nie napięcia tylko prąd jaki pobiera silnik. Przede wszystkim podepnij go na krótko jak pisał kol. axxx.Instrukcja jak to zrobić oznaczona na tej stronie na niebiesko. Nie za bardzo kumam co jest z tą stroną na niebiesko? Silnik sprawdzony poza układem - kręci bez problemu w obie strony. O dziwo po...
Podłącze sie do tematu gdyż mam podobny problem. Co chwile rozładowuje mi sie akumulator. Zmierzyłem prąd jaki pobierany jest z aku na wyłaczonym pojezdzie i I wynosił ok 0,42A. Pokolei odłączałem bezpieczniki aby sprawdzić który obwód zabiera tyle prądu na postoju i niestety nie znalazłem. Gdy odłączyłem...
Dopiero dziś wróciłem do tematu uruchomienia silnika, po dokładnym sprawdzeniu styków przełącznika doszedłem do wniosku że przełącznik obraca się dookoła w prawo i lewo tz. O-R-P-O-R-P (kierunek przełączania podczas uruchamiania musi być w prawo) potem podłączyłem pożyczony nowy kondensator 200µ/320V...
W pierwszej kolejności wymieniłbym olej. Może zastosowałeś jakiś nowy wynalazek z dodatkami uszlachetniającymi. Kiedyś zastosowałem olej który powodował bardzo duże opory. W następnej kolejności należy sprawdzić akumulator. Za mała pojemność lub zasiarczona któraś z cel powoduje nadmierny spadek napięcia...
Oki to po kolei. Użyłem silikonu do wklejania szyb samochodowych który jest na bazie sadzy i utwardza się w około kilkanaście minut. Zaschnięty czy nie nie przewodzi w ogóle prądu. Problem z pompą paliwa wystąpił po drugim zdjęciu sterownika i zabezpieczeniu silikonem czyli nawet jakbym coś naderwał...
Witam, mam pewne zadanie do rozwiązania, a mianowicie: muszę wyznaczyć ch-kę kąta zapłonu tyrystora(prostownik 6T) w funkcji czasu dla silnika szeregowego. Dane znamionowe: P=10kW, U=220V, I=50A, n=1200 obr/min, Rt=0,25ohm, J=0,9kgm2, T=5+0,062*n
Witam Autorowi tematu proponuję zastanowić się nad tym co się dzieje w momencie rozruchu silnika , jakie są moce silnika przy pracy w D oraz Y przy niezmiennej wartości napięcia sieci , co to jest kategoria pracy AC3 dla styczników Dodatkowo: samo to , że stosowany jest rozruch gwiazda / trójkąt świadczy...
(at)Kraniec_Internetów a to Co napisałem wyżej nie było poprawne jak chodzi o SEM i prąd ? Bo trochę też bazuje na prawu Ohma co mi ktoś powiedział wcześniej. Mógłbyś sprawdzić jeszcze czy to co napisałem jakoś się pokrywa z tym co napisałeś ? Dodano po 11 No właśnie zwiększa się SEM...
Sprawdzałeś czy masz napięcie na wtyczce rozruchowego na moment po włączeniu kluczyka , czy też wtrysk paliwa z niego? Sprawdziłem napięcie na wtyczce wtr. rozruchowego w momencie włączenia kluczyka (zapłonu) wynosi ono: 0V (zero volt). Dopiero kiedy uruchamia się rozrusznik pojawia się śladowe...
Drodzy forumowicze, Powstały problem w moim aucie uniemożliwił dalsze jego funkcjonowanie. Problem jest następujący: po przeczyszczenaich styków i sprawdzeniu bezpieczników ( wszystkie sa ok) rozładowało mi akumulator, nie mogę także odpalić auta, a przy włozeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu...
W jakim to samochodzie i jak podłączone? Zazwyczaj samochód odłącza przy rozruchu wszystkie inne odbiorniki prądu - w tym także ACC od radia i powinno ono przejść do ST-BY na czas rozruchu. Wiem, że nie jest to najtrafniejsza rada, bowiem żaden sprzęt nie powinien nigdy się wieszać. Sprawdzenie podłączenia...
Witajcie Od pewnego czasu w mroźne dni mam problem z rozruchem. Wymieniłem więc akumulator na nowy, sprawdziłem ładowanie i jest w porządku. Po wymianie akumulatora problem jednak pozostał, nie wiem gdzie szukać przyczyny? Wiecie może jakiś max dopuszczalny pobór prądu powinien być w aucie z uzbrojonym...
mam pytanie posiadam megane 1 silnik f8q620 problem jest z rozruchem zimnego silnika a więc na dole pompy wtryskowej znajduje sie ten elektrozawór do niego jest przykręcony jeden kabel w którym w momencie rozruchu ma pojawić sie prąd ale sie niepojawia sprawdziłem kable są oki bezpieczniki też wymieniłem...
I co da taki pomiar? Autor nie sprecyzował jakim sposobem chce mierzyć wiec przedstawiłem mu wszystkie możliwości. A tak poza tym to za pomocą amperomierza wyskalowanego na środku skali gdzie wartość prądu w tym miejscu wynosi 0 to przy poborze prądu z akumulatora wskazówka wychyla się w jedną...
Tylko, że dwie pary biegunów to akurat 3,99999. Prąd jałowy wpisać nie 0,5A, tylko np. 1,1A. Sprawdzić, czy silnik rzeczywiście ma 6 wyprowadzeń - widziałem przezwojone silniki, gdzie tabliczka przyłączeniowa była atrapą, a uzwojenia połączono w gwiazdę w środku silnika. Ale i na to znalazłby się sposób....
Witam kolegów i koleżanki mam problem silnikiem 15kW. Tylko proszę bez zbędnych komentarzy tylko ciekawe pomysły .Wiec tak jak już wspomniałem mam silnik 15kW 26,5A 2935rpm i tak podczas rozruchu ( przez softstart) mam pomiar prądu roz. L1 , L3 ok.70A a L2 ok. 200A . Zabrałem się za mierzenie restauracji...
sprawdź czy silnik ma połączenie z masą
Witam od pewnego czasu miałem problemy z ucieczką prądu sprawdziłem alternator kupiłem nowy akumulator i wszystko z tym było ok ale prąd dalej uciekał w końcu podpoiłem cęgi i według pomiaru auto pobiera 0,06 ampera ale jest tam też kabel od instalacji gazowej + i - podłączony bezpośrednio pod akumulator...
Przy 0V katoda jest maksymalnie wysterowana i płynie maksymalny prąd. Widocznie jest automatyka, która wykrywa zbyt duży prąd i wyłącza wysokie (zabezpiecza się). Musisz ustalić skąd to 0V, dlatego podałem opis do diagnozowania kineskopów i wzmacniaczy wizyjnych. Pomierz co masz na wejściu wzmacniaczy. Do...
Jeśli elementy tanie i mamy zapasowe w szufladzie to można i tak. A jeśli nie to sprawdzanie zaczynamy na etapie schematu. Kilkakrotne. Potem projekt płytki sprawdzamy. Po wykonaniu płytki sprawdzamy czy nie ma zwarć między sieciami połączeń(niektóre firmy wykonujące płytki to robią). Potem sprawdzamy...
Witam. Omomierzem trudno sprawdzić uzwojenie wirnika. Natomiast gdyby wirnik miał zwarcie, wówczas pracę silnika charakteryzowały by zwolnione obroty lub wirnik nie ruszyłby z miejsca. Można jednak coś wywnioskować z oględzin silnika. Jego budowa pozwala na sprawdzenie stanu komutatora i szczotek....
Na początek bezpieczniki do sprawdzenia.
Chodzi o poprawność i ekonomiczność sterowania silnika głównego za pomocą falownika w prasach wielooperacyjnych mimośrodowych do produkcji śrub trwale zasprzęglonych z maszyną. W większości (jeśli nie wszystkich) maszynach dzisiaj stosują już rozłączane sprzęgło, jednak mamy jeszcze mnóstwo starszych...
Witam. Po kilku dniach rozładowuje się akumulator, uniemożliwiając rozruch auta. Akumulator ma zaledwie 8 miesięcy i posiada znacznik uszkodzenia. Po oględzinach akumulator jest w porządku, ładowanie 14,6v. na rozruchu , wartość na spoczynku 12,5v. Postanowiłem zmierzyć parametry na multimetrze,...
a) kondensator roboczy-pracy to około 14µF / 400V ( C=1800*Pn / U² ) Mój błąd, kondensator który posiadam jest 12,5µF nie jak pisałem wcześniej nF - czyli jest blisko wartości którą wyliczyłeś. Spróbuje uruchomić sprężarkę tylko na kondensatorze roboczym który posiadam i sprawdzę...
Witaj! Nic nie wiemy o twoim samochodzie,od kiedy tak to się dzieje,czy ktoś grzebał itp. Moje podpowiedzenie to bym sprawdził połączenia z masą nadwozia akumulator silnik,bezpieczniki czy nie mają śniedzi na stykach oraz stacyjkę i połączenia w koło.Może tam są luźne przewody. Jak piszesz radio gra...
Witam panowanie mam drobne pytanie posiadam od jakiegoś czasu fiata stilo 1.8 16v Wyskoczyła mi co jakiś czas kontrolka o spalonej zaruwce bodajrze "stop fuse.." zólty trójkąt z wykrzytnikiem.. zrobiłem samochodem jakies 30 km zgasła i juz wiecej się nie pojawiła a zrobiłem w 3 dni około 380km trasa...
Stawiam tak zdalnie na przekaźnik bendixa albo sam bendix Najpierw trerminologia. BENDIX to część mechaniczna (przesuwna zębatka ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym) i w związku z tym nie ma związku z przepalaniem bezpiecznika. Powodem kłopotów jest prawie na pewno międzyzwojowe zwarcie w cewce...
Najprawdopodobniej coś przy rozruszniku robi zwarcie, musiałbyś sprawdzić jaki prąd płynie przy normalnym rozruchu i przy tej usterce. Lub może coś ze stacyjką. w skodzie felicji pęka spręzyna w stacyjce i pali sie rozrusznik a cena rozrusznika jest nie mała.
Jak na moje skromne oko to zacznij od sprawdzenia czy masz wszystkie 3 fazy, bo jak dla mnie to jednej brak. Jak podłączyłeś tą nową wtyczkę? Ta na płaskie bolce prawdopodobnie miała ich tylko cztery. Ta nowa pewnie ma 5. Zacznij od sprawdzenia faz najlepiej w samej tokarce. Czy ta pompa od chłodziwa...
Ja proponuje sprawdzić również przełącznik gwiazda trójkąt ponieważ on też może powodować twój problem.Czasem bywa że przy przełączaniu na trójkąt nie wszystkie fazy zamykają się równocześnie a to powoduje większy pobór prądu.Obejrzyj również w jakim stanie są styki, a w ogóle proponuje wykonanie rozruchu...
Po pierwsze. Nie Pan - czuję się przez to staro :P Rada co do projektowania nie oznaczaj wszystkich zasilań jako Vcc (przez to cały czas myślałem ze chcesz je połączyć, bardzo dobre jest oznaczanie V3.3 V5 V15 itd.). Co do podziału zasilania to prawie idealnie (nie umieściłeś linij zasilania logicznej...
A może by tak na czas rozruchu "zmostkować" zabezpieczenie i sprawdzić czy silnik nie zgaśnie (trochę ryzykowne)? Jak zgaśnie, to znakiem tego nawet silnik agregatu jest za słaby, nie tylko generator. Poza tym moc silnika w tej pilarce (zresztą każdego silnika elektrycznego) podawana jest jako moc mechaniczna...
Sprawdź na krótko czy dochodzi prąd do automatu i czy z automatu stojan,bo nie pamiętam czy czasami niema tam immo.I jeszcze sprawdź tą okrągłą kostkę euro złącze koło aparatu zapłonowego czy czasami któryś pin nie przegnił.
Odnośnie turbo ze 110 konnego silnika to żadnej mocy Ci nie przybyło bo te ze 110 i te z ALH to są te same turbosprężarki o tej samej wydajności i ciśnieniu doładowania regulowanym przez sterowniki zarówno w ALH (90 KM) jak i w AHF oraz ASV (110 KM); odnośnie pompy paliwa w baku to u Ciebie takowej...
Szczerze nie mam pojęcia, ale proponuję najpierw sprawdzić rezystancję izolacji, a potem prąd cęgami przy rozruchu (może być bez sterownika). Napisz co wyszło.
Witam. bateria z marca 2011, rozrusznik wszystko wyczyszczone, tulejki zmienione. Po włączeniu `swiateł długich, wentylatora na 3, i wycieraczki z przodu, na wolnych obrotach prąd zmierzyłem cęgami i wyszło mi 25A. Po badaniu baterii areometrem wyszło mi że bateria do ładowania. Jak wrócę to naładuję...
Witam. Posiadam auto jak w temacie i mam problem z porannym rozruchem. Auto podczas dnia zapala od tzw dotknięcia ale poranny rozruch jest utrudniony. Auto zapala tak, że od momentu przekręcenia rozrusznika próbuje zapalić ale tak jakby nie umiał zaskoczyć. Zdarza mu się czasem zapalić dobrze,...
W tym czasie sprawdź czy dopływa prąd do świec. Jeśli nie, gdzieś nie masz dobrego kontaktu. Sprawdź poprawność podłączenia przewodów pod przekaźnik.
Piszesz ze transformator działa jak to sprawdziłeś ? Ja bym radził wzięcie do reki multimera i posprawdzanie oporności na transformatorze ( tylko najpierw radził bym odłączyć transformator od strony wtórnej bo mogą wyjść złe wyniki pomiarów ) później sprawdzić kabel zasilający i jeśli transformator...
Miałem podobny problem z uruchomieniem silnika wentylatora poprzez softstart. Okazało się że przy całkowicie otwartej przepustnicy na ssaniu silnik pobierał ponad 2 krotnie większy prąd. Masz na pewno całkowicie otwartą przepustnice gdzieś na ssaniu. Producenci takich zestawów na pewno nie dobierają...
Aku ma 4 lata, przez ostatnie 4 lata stał na zewnątrz ale nigdy postój nie był dłuższy jak 3 miesiące, na zimę ładowałem aku i trzymałem w temp. 15 st., w środku zimy przepalanie. w pozostałe miesiące był w miarę często używany, min raz na miesiąc (wtedy jeszcze mieszkałem z teściem na gospodarstwie,...
Myślę nad tym i nie mogę sobie przypomnieć jak to było, ale miałem takie zdarzenie u klienta, że przy przełączaniu w trójkąt, silnik się zatrzymywał natychmiast i wywalało bezpieczniki i właśnie powodem było, że w gwieździe miał inne obroty, a w trójkącie inne. Potwierdziło to się gdy po ustawieniu przełącznika...
Witam. I jak to jest z tym moskiem na wyjściu. Kolega mówi, że tam jest dwupołówkowy ale ja kompletnie tego nie widzę... nawet tego prostownika dwupołówkowego dwudiodowego...nie mam oscyloskopu, żeby to sprawdzić ale jak dla mnie to prostownik jednopołówkowy, chodzi o zaciski 12V i Oscyloskop...
Czyli agregat 7,5kW ma tylko na papierze . Spróbuj połączyć silnik w gwiazdę i sprawdź czy wystartuje. Prąd pobierany przy rozruchu będzie 3 X mniejszy.
Należy sprawdzić same akumulatory pod kontem ich pojemności, mogą się rozładowywać wewnętrznie, oraz sprawdzić czy między akumulatorami jest jakiś kabel? jak tak to go odłączyć, to co nie działa to brało prąd z tego akumulatora.
Witam , mamy Problem dość poważny z Fordem Focusem II 1,6tdci 109km 2004r . Pomylone zostały bieguny przy rozruchu od drugiego auta . Teraz auto nie pali , Po podłączeni pod kompa , wyświetliły się następujące błędy : U1900 Can usterka komunikacji-błąd odbioru / nieciągły . P0020 Nastawnik wałka rozrządu...