Oznaczenia: 15 - (+12V) ze stacyjki. 31 - masa 50 - sygnał do rozrusznika (tego, który uruchamia elektromagnes) T - do czujnika temperatury L - do lampki w liczniku. G1 - G5 - świece żarowe. Posprawdzaj czy wszystko wkoło działa (czyli czy dochodzą napięcia i czy świeci kontrolka świec żarowych w zegarach). Jak wszytko działa to przekaźnik walnięty.
Podłącz diodę led z szeregowym rezystorem pomiędzy +12V a wyjście sterownika, podaj mu zasilanie 12V, spróbuj podać impuls +12V na wejście rozruch, zobaczysz jak się zachowuje Wydaje mi się, albo na zdjęciu jest taki cień, ale widzę zimne luty na 1 i środkowej nóżce scalaka
Powiedziałbym, że chyba nie możliwe....powinien być taki który ma osobne wyjścia na każdą świecę..... Były i takie i takie wersje, chyba 12 różnych kodów silnika i trzy wersje mocy, nawet dla 2006 roku zostaje kilka rodzajów. Do 2005 roku większość miała przekaźnik "sterownik" z wyjściem na poszczególne świece, od 2006 przekaźnik "normalny" w skrzynce...
Świece żarowe sprawdzić muszą być sprawne i posiadać taką samą oporność.
Pytam czy sprawdziłeś?
Sprawdź instalację od świec do sterownika czy nie ma przetarć , zwarć , luźnych czy skorodowanych styków itp ... - na schemacie widać że w twojej wersji nie ma przekaźnika świec tylko steruje tym sterownik silnika ..
Ja bym najzwyklej w świecie sprawdził czy jest przejście między stykami 30-87 (nie powinno być), następnie przyłożyłbym zasilanie do styków 85-86 i znowu sprawdził przejście (powinno być). Chyba, że pytasz o coś innego ;) Pozdrawiam
Nie wymaga kodowania. Sprawdź bezpieczniki SB12, SB6 oraz SA1. Czy występują inne błędy np. od świec żarowych?
Sterownik trochę schowany ale masz tu podpowiedź. A1.9 http://obrazki.elektroda.pl/6429776100_1... Rozbierz go i tam w środku są takie sprężyste blaszki które od przeciążenia się odlutowują (taki rodzaj bezpiecznika), trzeba przylutować i dalej prąd leci do świec. Sprawdź świece pod kątem zwarcia.
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
rocznik 2002 silnik 2,5 dci Dodano po 4 w którym miejscu znajduje się ten czujnik temperatury silnika jestem nowicjuszem z tym autkiem bo niedawno go zakupiłem
Witam serdecznie. Miałem taki przypadek. Przekaźnik świec żarowych miał na stykach sopel i czasami załączał świece. Efekt nigdy nie było pewne czy nie rozładuje się akumulator. Raz to aż nagrzały się kable a świece wytrzymały. Z diagnozą było łatwo bo kierowca wszystko dokładnie mi zrealacjonował. Pozdrawiam.
Czerwono/biały to + w kolejnej pozycji stacyjki
Wysłałem ci sprawdź.
Najważniejsze to sprawdzić czy dochodzi prąd do świec żarowych. Może bezpiecznik lub przekaźnik świec żarowych.
Oj tak. Sprawdź stojan. A jaki tam masz, ile amper?
Dla tego numeru nadwozia figuruje sterownik 8200859243 a to jest Nagares FGPR/8-12 i według dostępnych w internecie informacji pin 5 to GND czyli masa . A najlepsze jest to ze w schematach dla tego vin ten przewód jest podłączony do sterownika wtrysku i jednocześnie do masy dla czujnika położenia wałka rozrządu . Czyli masa dla tych dwóch elementów...
Możesz założyć zamiennik z numeru orginału. Nie polecam zakładać pierwszego lepszego. Dodano po 2 Sprawdź świece - po kolei daj napięcie z akumulatora przewodem 2,5mm kwadrat, jeśli iskrzy jest OK, jeśli nie jest spalona.
Sprawdziłeś przekaźnik na prawidłowość działania, czy tylko oględziny? Zasilania i odejścia w kostce przekaźnika sprawdzone? Grzanie świec żarowych zależy od temperatury silnika. Mogłeś sprawdzić świec bez wykręcania. No ale tak masz 100% pewności.
Podasz kody błędów? Sprawdź przekaźnik świec żarowych i ich pobierane natężenie prądu. Sprawdź czujnik temperatury, czujnik wału. Masz raczej więcej niż jedną awarię.
Cała prawda z aferą "przekaźnikową" nie polegała na wadach tylko złym dobrze. Przekaźniki 527 i 457 (1148800003) nie są zamienne. Cały problem powstał w momencie kiedy jakiś poczwórnie habilitowany doktor wziął oba w rękę stwierdził że wyglądają tak samo i mają te samo parametry to są zamienne. I tak to poszło w katalogi sklepów. ASO nie miała z tym...
Sprawdź najpierw przewody od świec do przekaźnika świec żarowych jak nic ciekawego nie zobaczysz do podjedź na diagnostykę komputerową do jakiegoś dobrego zakładu
Przecież masz ładny schemacik :!: Oznaczenia to podstawa, ale niech tam..... 30- +aku. 15- +po stacyjce 50- + start (rozrusznik) 31-masa 87-wyjście na świece To z grubsza powinno Ci rozjaśnić problem, powodzenia.
Obejrzyj. http://autowak.com.pl/start.asp?WCU=~TVc... http://www.iparts.pl/czesc/przekaznik-sw...
Mam Fiestę Mk2 1,6D z 85r. Kiedy jest zimna nie chce palić, kiedy ciepła pali ok. Ktoś mi powiedział, że to może być kwestia przekaźnika świec żarowych. Jak to sprawdzić? Świece są ok.
Prawy dolny róg skrzynki
https://www.youtube.com/watch?v=Yxpsvccf...
Witam Samochód Renault Master 2009r. 2.5 Po przekręceniu zapłonu brak kontroli podgrzewania świec żarowych. Inne kontroli są. Kręci ale nie odpala. Bezpieczniki sprawdzone , przekaźnik świec żarowych wymieniony . Nowy akumulator. Ma ktoś pomysł co to może być?
Poprawny opis złącza przekaźnika: G1 - świec żarowa - przewód czarno-szary G2 - świeca żarowa - przewod czarno-zielony G3 - świeca żarowa - przewod czarno-niebieski G4 - świeca żarowa - przewod czarno-czerwony ST - liliowo-żółty - sterownik silnika pin 30 DI - liliowo-szary - sterownik silnika pin 63 30 - czerwony - stały plus z bezpiecznika SB51 50A...
Raczej wiązkę sprawdź.
Komora silnika strona prawa
Dlaczego nie sprawdzisz lub podmienisz przekaźnika i nie sprawdzisz świec żarowych, ale skoro kontrolka świeci cały czas to coś z przekaźnikiem i jeżeli był cały czas załączony tak jak pokazuje kontrolka to pewnie i świece popaliło. A próbowałeś wyjąć przekaźnik i czy w tedy dalej świeci kontrolka?
Najczęściej to padały same świece żarowe. Do tych silników przychodzi jeden typ świec, ale w nowszych rocznikach w silniku DTH występowała także inna świeca żarowa, prawdopodobnie minimalnie dłuższa. Nie pamiętam jakie kody błędów generowały uszkodzone świece, czy był też błąd przekaźnika świec żarowych. Przy obecnej temperaturze 0°C silnik powinien...
NIe mam takiego schematu ale podpowiem praktycznie,nie wiem co dziala? ale jak sprawdzic: Z doswiadczenia wiem,ze najbardziej neuralgicznym punktem sa same swiece zarowe nalezy wykrecic wszystkie zasilania 12V i sprawdzic osobno kazda ze swiec Ωnierzem, dalej przedzwon przewod +, ktory idzie do przkazlika tzw. Rilla, natepnie jezli okazalo sie...
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
L - to lampka kontrolna , T - wejscie pod czujnik temperatury , 50 -to sygnał załączenia rozrusznika a 85 to cewka przekaznika.
P0098 - Czujnik tepmeratury powietrza (można sprawdzić temp. w podglądach testera) P0380 - Świece żarowe (uszkodzona któraś świeca lub przekaźnik świec żarowych) Niestety nie posiadam kodów powyżej P0999
Poszło na PW.
Wrzuć ten nr w google może ci coś wyjdzie jakie świece
To nie jest problem z przekaźnikiem, na pewno nie w czerwcu (nawet zimnym, jak w tym roku), sterownik nie włącza świec >0°
Powinny być jak na rysunku TERAZ.jpg Dodano po 3 Najprawdopodobniej po takim podłączeniu będą grzały tylko dwie świece bo sterownik jest uszkodzony. Stąd też ktoś zmostkował a tylko doprowadzi do całkowitego zniszczenia sterownika.
Załączanie świec żarowych za każdym razem w tym aucie to norma.Naprawa-mało prawdopodobne żeby ci się udało.Używka w pierwszym lepszym szrocie-50zł. nie więcej.
Pomoc w tym temacie nie jest trudna. Wystarczy systematyczność w czynnościach i umiejętność analizowania wyników swojej pracy. Podanie napięcia na fioletowy przewód sprawdza poprawność funkcjonowania rozrusznika,jak i jego zasilania. Problem braku kręcenia leżeć może w stacyjce,pozycjonerze,przewodach,module przekaźników. Świece żarowe : sprawdzić zasilanie...
Weź żarówkę dużej mocy np H7 z kabelkami i sprawdź w gnieździe przekaźnika świec żarowych czy jest tam zasilanie i masa oraz czy jest przejście od + do poszczególnych świec
Dokładnie jest to bezpiecznik 60A w bezpiecznikach pod kierownicą.Jak masz vaga to możesz spawdzić działanie przekaźnika świec żarowych robiąc test elementów wykonawczych.
Wielokrotnie na forum opisywane oznaczenia tego przekażnika .Oznaczenia te same co w VW i innych samochodach.L - lampka ,T -czujnik temperatury,50-sygnał z rozrusznika 85- masa ,86 -zasilanie po stacyjce , resztę wiesz.
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
Sprawdź bezpiecznik od świec żarowych.
Cześć, mam też T5 A sam Jeszcze nie wiem gdzie jest ten automat podgrzewania wstępnego. W książce WKŁ VW T5 piszą że przekaźniki są pod fotelem, pod kokpitem u dołu, i pod bezpiecznikami w przedziale silnika. Powiem że pod kokpitem nie będzie, ponieważ montowałem tam MFL więc nie widziałem go. Pod fotelem też nie. Więc zostaje przedział silnika. To...
Na obudowie sterownika silnika (lewy przód pod nadkolem)
W modelu C15 z tym silnikiem, jest sterownik sterujący grzaniem, chłodzeniem silnika i EGRem, siedzi pod podszybiem (na środku pod przednią szybą) a poznać go można po podłączonych do niego dwóch kościach z kablami. Przekaźnik grzania siedzi pod taką foliową osłonką na lewym nadkolu w komorze silnika. Może w modelu AX jest podobnie, ja bym szukał w...
Do sprawdzenia przekaźnik świec żarowych u mnie tak było nie podawał pradu na świece
http://obrazki.elektroda.net/97_12656611... http://obrazki.elektroda.net/97_12656611...
Przekaźnik jest na prawym nadkolu, obok komputera. Idzie do niego 11 przewodów. Pozdrawiam.
sprawdź jaki prąd pobierają świece ,każdą z osobna . możliwe ze padł przekaźnik świec
Kolego świeczkami steruje ECU, co najwyżej możesz sprawdzić bezpiecznik, i fakt docierania napięcia do świec. I ciesz się że nie masz T4.
To nie jest przekaźnik świec tylko czasówka wycieraczek.
Może jak najbardziej dogrzewać przez jakiś czas mniejszym prądem.
Tu masz schemat moze się przyda
Potrzebuje pomocy skąd jest podłączona masa do w/w pinu. Sterownik silnika jak potrzebuje zagrzać świece steruje tym przekaźnikiem wystawiając masę. Zależnie od temperatury płynu jaką widzi sterownik silnika.
Zobacz wokolicach filtra powietrza,aku i lewej lampy takie coś z aluminiowym radiatorem
Ok dzięki jeszcze raz poszukam i sprawdzę świece.
Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych, czy się nie skleił i czy prawidłowo zasilany.
Przekaźniki świec żarowych w samochodach i ciężarówkach są atestowane na 100A i więcej. Mnie uczono że stycznik ma funkcję gaszenia łuku czyli współpracy z obciążeniami indukcyjnymi.
Tak, można. Na temat tego jest MASA wiadomości w internecie, ale podpowiem Ci - przelutować.
Trzeba sprawdzić przekaźnik świec żarowych. Zobacz czy jest zasilanie na listwie świec
na rysunku widać przekaźnik i numerki oznaczają: 1-masa (31) 2-czujnik temperatury (T) 3-zasilanie po stacyjce ( +15) 4-sygnał z rozrusznika (50) 5-kontrolka(L) no i oczywiście zasilanie do świec przez bezpiecznik(50 do 80 A) i same świece. Jeżeli tak podłączysz to na pewno nic się nie stanie. PS.Te oznaczenia w nawiasach często występują na przekaźnikach
przekażnik świec żarowych jest wysterowywany ze sterownika pin nr. 50 (sterowanie masą)
Dodano po 4 Sprawdziłem ale też nie mam bladego pojęcia jaki to może być bo po numerach się nie zgadza silnik to 3.0 V6 177km gdzie może się znajdować ten przekaźnik jak nie w tej skrzyneczce koło akumulatora ?
Przecież możesz multimetrem sprawdzić.
1,9 dci ma kod F9Q, https://obrazki.elektroda.pl/9782786300_... 1 - Regulacja silnika 2 - Przekaźnik świec żarowych, ale jak sterownik nie ma prądu to nie da sygnału na przekaźnik. A i poniżej bezp 10A pierwszy zielony jest od przekaźnika, też vwarto sprawdzić.
przekaźnik świec żarowych. http://moto.allegro.pl/item265797704_prz... http://moto.allegro.pl/item265941468_prz... Są ogólnodostępne. Jak go sprawdzić? Nie mam pojęcia. Ale wszystko wskazuje na to, że to on padł. Najlepiej podjedź do kolegi, który ma sprawny ten...
To że błyska, to normalne - komora jest dogrzewana. Trochę za długi jest czas grzania wstępnego lecz to nie będzie raczej wina przekaźnika - należałoby zacząć od sprawdzenia czujnika temperatury...
Na "suficie" komory silnikowej, mocno z tyłu - trzeba dobrze się schylić przy zaglądaniu.
Standardowo przekaźnik 109 sprawdzony?
Pod skrzynka bezpieczników pod maską jest przekaźnik świec żarowych. Podmień go i sprawdź czy masz główny prąd na tymże przekaźniku
Prosiłeś o informację, dostałeś informację. Wypadałoby podziękować zanim zadasz następne pytanie.
Wygląda na to,że połączenie jest w skrzynce. Według moich schematów F8 odpowiada za świece. Pozdrawiam.
W tym wypadku prawdopodobną przyczyną awarii może być uszkodzony czujnik temperatury. Nie wiem jak w Caddy ale czujniki mogą być dwa. Można podłączyć się pod komputer i sprawdzić kody błędów.
Dzięki,sprawdzę i odpowiem
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Dzisiaj doszedłem co było nie tak... Jezeli macie podobny problem sprawdźcie przekaźnik świec żarowych... W ogole nie grzała żadna świeca, mimo to i tak nie mialem problemow z odpaleniem samochodu zimą :) Temat do zamkniecia moze komuś przyda sie moja wskazówka. Pozdrawiam.
U mnie po nocy, przy zimnym silniku 1 Z ( 1,9 tdi) świece grzeją przez pewien czas, aby poprawić tzw. kulturę jego pracy tuż po uruchomieniu ( obserwuję taki stan, gdyż mam dodatkową kontrolkę podłączoną bezpośrednio do zasilania świec żarowych ). Proszę sprawdzić stan świec żarowych, przekaźników odpowiedzialnych za ich zasilanie oraz czujników temperatury...
Witam, kolego sprawdź przekaźnik świec żarowych, czy przekaźnik dostaje napięcie, czy dostaje sterowanie, ogólnie mówiąc cały obwód świec żarowych łącznie ze świecami.
Dzień dobry, jestem posiadaczem VW LT35 2,5 tdi. Samochód z dnia na dzień przestał odpalać, zauważyłem że kontrolka od podgrzewania świec żarowych się nie wyświetla. Sprawdziłem bezpiecznik w przekaźniku od świec żarowych i podmieniłem cały przekaźnik na dobry. Efekt jest taki sam brak kontrolki podgrzewania świec żarowych. Czy któryś z Panów może podzielić...
Sprawdź przekaźniki pompy i świec żarowych
Skrzynka bezpiecznikow w komorze silnika pod nią jest kilka kostek taka biała z niebieskim zabezpieczeniem rozepnij popsika sprawdź czy błąd zniknie
Dzień dobry, wymieniłem sterownik od świec żarowych niestety po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka od świec żarowych, świece nie grzeją. Po podłączeniu komputera a następnym włączeniu testu przekaźnika świec żarowych, komputer załącza świece. Co jeszcze można sprawdzić?
miałem problem przy o stopni ciężko palił , a nie sprawdziłem przekaźnika świecy żarowej (pierwszy po prawej stronie od strony chłodnicy)wyjąłem i przeczyściłem papierem ściernym i pali jak ta lala , przed sprawdzeniem podłącz miernik - voltomierz do przewodu świecy żarowej i sprawdź czy jest napięcie po włączeniu zapłonu powinno spaść o około 1 volt...
W TYM ROCZNIKU BĘDZIE RACZEJ NAD TABLICĄ BEZPIECZNIKOWĄ
30-zasilanie z akumulatora poprzez bezpiecznik okolo 80A 87-wyjście na świece 86-plus za stacyjką 85 masa L-lampka kontrolna grzania 50-styk elektromagnesu rozrusznika
Zasada działania jest taka: -przekręcamy kluczyk w pozycję "zapłon" -zaczynaja grzać świece i zapala się kontrolka (tutaj uwaga: w układzie bardziej "zaawansowanym" - tak jak wspomniany Mercedes - w przypadku uszkodzenia którejś ze świec kontrolka się nie zapali. Zapali sie na ok. dwie minuty po uruchomieniu silnika) -kontrolka gaśnie - silnik jest...
Wymieniłem przekaźnik świec i nadal prąd bierze a auto nie odpala. Ponownie zapytam- sprawdziłeś napięcie na świecach żarowych po wymianie przekaźnika? Nadal pomaga wyjęcie bezpiecznika 51? Diagnostyka komputerowa wykonana?
Dla wszystkich - załączam schemat instalacji. Pomaga w sprawdzeniu świec. i zamykam temat.
Sprawdź czy do przekaźnika świec żarowych dochodzi zasilanie,sterowanie.Odepnij wtyczkę z czujnika temp. silnika zobacz czy wtedy świece grzeją , spróbuj samemu wysterować przekaźnik i sprawdź czy jest zasilanie na świecach.
Poszukaj i sprawdź "PRZEKAŹNIK ŚWIEC ŻAROWYCH RENAULT SCENIC 1.9 DTI" http://renaultsklep.bazarek.pl/opis/3439... Mechanicy najczęściej wymieniają świece żarowe pomimo że przyczyna jest w przekaźniku, który załącza kontrolkę jak i same świece na określony czas, następnie gaśnie co jest...
Witam Mam problem z naprawą samochodu Alfa Romeo 1.9 JTD 1999r 77KW. Samochód ma kłopoty z rozruchem na zimnym silniku. Podłączyłem samochód pod FIAT ECU SCAN i odczytałem błędy. http://obrazki.elektroda.net/78_12878444... Był błąd P0380 więc sprawdziłem świece żarowe i wymieniłem komplet (trzy były spalone). Niestety problem nie ustąpił :(....
Sprawdzony niby wszystko dobrze.
jaki numer ma przekaźnik od świec żarowych? Jak sprawdzić który to jest przekaźnik od świec? Nie przekazuje mi przekaźnik prądu do świec żarowych. Za pomoc dziekuję.
Podejrzewam, że niewłaściwie przykręciłeś "zasilanie" do świec żarowych, w wyniku czego + 12 V z przekaźnika świec dotyka do masy (obudowy) świecy. Sprawdź uważnie podłączenie zasilania do każdej świecy.
przekaźnika świec żarowych sprawdzanie przekaźnika świec żarowych obwód przekaźnika świec żarowych
termik sprężarka modułu electrolux oświetlenie zewnętrzne uziemienie
napęd bramy dwuskrzydłowej odkurzacz bosch
Sony TA-F110 - Czy ten wzmacniacz gra dobrze? Termistor NTC w przetwornicy Volt Polska 3000W