Witajcie Mam problem z regulatorem napięcia w alternatorze Valeo 90A rocznik alternatora jak i auta 2000 Zregenerowałem ślizg na wirniku bo jeden był mocno zużyty zrobiłem to za pomocą druta miedzianego (oczyściłem, owinąłem, polutowałem) Oraz wymieniłem skończone szczotki w regulatorze...
Sprawdzenie regulatora trójfazowego nie jest proste w domowych warunkach. Jednak diagnoza układu ładowania w większości motocykli japońskich jest bardzo prosta - należy zmierzyć napięcie zmienne międzyfazowe z alternatora między wszystkimi 3 fazami przy 5000 obrotów, porównać z danymi z...
Witam, korzystając z danych dostępnych na stronie zbudowałem regulator ładowania z drugiego schematu na stronie, oparty o tranzystor TIP142. Jedyny element jaki zmieniłem względem schematu to dioda prostownicza 1N5408 na BY399 (podanego nie było na stanie i sprzedawca dobrał to jako zamiennik). Mój...
Czy ten regulator sprawdzi się w Felce z 70A alternatorem? Ja wstawiałem kiedyś do Lublina regulator od Poloneza i wszystko działa typ regulatora to RNc 12 , taki sam jest chyba w maluszku
Witam !! Albo spróbuj mojej metody ( zener ) , albo kup to urządzenie z linku Kol . Jak zaczniesz kombinować na żywioł to może skończyć się na przezwajaniu alternatora . Jak byś miał zamiar kupować regulator z jakiegoś innego motorku to sprawdź jak jest on włączony w instalację - nie...
chodzi o regulator alternatora i schemat jak sprawdzić czy jest doby chodzi o coś małego aby zabrać do sklepu z sobą i na miejscu sprawdzić czy nie jest wadliwy od nowości
Takie przypadki zdarzają się przy pożyczaniu prądu i podkręcaniu obrotów silnika. Wówczas układ prostowniczy alternatora pracuje na absolutnie maksymalnym obciążeniu ponieważ regulator pilnuje tylko wiekości napięcia a to spadło. W tej sytuacji zdiodami dzieją się rzeczy różne czyli...
Czyli co? Miałem rację z tą regulacją? "jozefg" - myślę że podtrzymujesz swoją propozycję co do tych oporników? Będę to mógł sprawdzić pod koniec przyszłego tygodnia i jakoś Ci się odwdzięcze. Na 12 V już robiłem i to na pająka i chodził. Teraz zaprojektowałem dla niego płytkę....
Mistrzu, jeżeli nie masz ładowania to duża szansa że po robocie też miał nie będziesz jak czegoś nie sprawdzisz. Te wirniki w altkach łady miały pewną paskudną przypadłość, ale widać to już gołym okiem, i każdy kto robi w elektryce samochodowej powie "rzeczywiście, było tak".
Z twojego opisu wynika że regulator nie ma dobrej masy sprawdź masę i wtedy jeszcze raz sprawdź ładowanie. Zrób zdjęcie tego regulatora z zewnątrz i w środku, pewnie stary elektromechaniczny. Więc też wymaga regulacji to że jest nowy to nie jest tak jak dzisiaj plug & Play wkładasz i działa...
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę...
Od lewej FR, SIG, A. FR-kontrola CPU, SIG-kontrola CPU, A-sensor aku. Jeśli już to od lewj: A- B+ z instalacji(sensor akumulatora), S- STA, I-lampka W tym alternatorze regulator praktycznie nigdy nie siadał, (przynajmniej ja się nie spotkałem) mogę ci podpowiedzieć :-)
Witam serdecznie, od niedawna posiadamy stół do sprawdzania alternatorów/rozruszników jak i samych regulatorów po obciążeniem. Model MS004 COM, Jest to firma zagraniczna i ciężko z nimi się dogaduje odnośnie podpowiedzi jak daną rzecz sprawdzić. W prostszych alternatorach, czy regulatorach...
A żarówka 21W w miejsce wirnika. Ja zwykle obmierzam wszystko, rozlutowuje, jak nic nie znajde wkręcam w tokarnie i sprawdzam jak nie chodzi wymieniam regulator, jak to nie pomaga, sprawdzam rezystancje uzwojeń mostkiem, jak coś nie tak to wymiana całego lub zlecam przezwaojenie jeśli altek...
Stojan jest zgrzany do diod , ciekawe jak teraz wybrniesz z tego. . Nie strasz kolegi, trzeba ładnie oczyścić miedź (końcówki i gniazda), złożyć zacisnąć i przylutować. W tych alternatorach uszkodzenie mostka to .....chyba raz na milion. Jak do tej pory tylko raz mi się trafiła...
Do części forumowiczów mam uwagę, aby nie mylili prądnicy z alternatorem-to są zupełnie różne maszyny. No dokładnie, w pradnicy nie ma żadnych szczotek , nie ma żadnego uzwojenia wzbudzenia o ktorych piszecie. Budowa prądnicy w japońcach jest prosta jak budowa cepa, to są uzwojenia...
Jeszcze jedno, jak miałem zamontowany ten uszkodzony alternator to kontrolka ładowania w ogóle się nie świeciła (myślałem że spaliła mi się żaróweczka), jak założyłem ten sprawny to kontrolka zaczęła działać. Przy braku sygnału ze stojana lampka powinna świecić się na stałe...
Dziękuję wszystkim za rady. Zamawiam drugi alternator. Pozdrawiam. Alternator zamontowany, ładowanie wróciło. Swoją drogą trzeba trochę podejrzliwie podchodzić do alternatorów regenerowanych, bo od biedy za taki może "robić" rozebrany, wypiaskowany i złożony z powrotem.
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany...
wstaw na forum zdjęcie tego regulatora na którym będą widoczne wyjscia do podłączenia a powiem ci jak go sprawdzić za pomocą prostownika 12/24v i żarówki 12v 5w (prostownik koniecznie musi mieć przełącznik z 12 na 24v).
Witam kolega nie pomylił się co do cenie regulatora oraz mostka znalazłem te części w cenie 250zł, więc postanowiłem kupić jakiś używany alternator na allegro kosztował mnie on będzie 170zł z przesyłką no i ma gwarancje rozruchową . Myślę że temat można zakończyć. Dziękuję...
Tu się nie zgodzę Regulator napięcia jest zasilany bezpośrednio z zacisku B+ czyli z akumulatora, widać to na zdjęciu regulatora taki duży zacisk widełkowy, więc jest cały czas pod napięciem nawet jak stoi alternator. I teraz wykrycie sygnału W, wraz podaniem sygnału na D+ wzbudza alternator.
W tej chwili nie pamiętam numerów, robi to Transpo albo Mobiletron, obie blachy radiatora to ocynowana mieć, diody wciskane a nie ten szmelc zalany miękkim silikonem. Ogólnie alternator w tym typie silnika śmigał by długo, ale trzeba zneutralizować funkcję dogrzewania komory sprężania świecami...
Wpisz w pasku wyszukiwania Google - Sprawdzenie regulatorów napięcia alternatora - otrzymasz wiele odpowiedzi, rekomendacji i filmów. Przykładowa odpowiedź, ale w języku rosyjskim
Witam. Mam traktorek Iseki Tu160F, który utracił ładowanie, dodatkowo zamalowany jest alternator i naklejka przez co nie mam możliwości odczytania danych. Czy może ktoś poratować , jaki tam model alternatora jest? ewentualnie jak sprawdzić ten regulator, bo zasilanie dochodzi po zapłonie.
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze....
Witam;) Jest to mój pierwszy temat, z jednego działu został już usunięty, ale mam nadzieję, że ten jest właściwy, ale jeżeli nadal znajduje się w złym dziale to proszę o przeniesienie. Przechodząc do tematu, otóż mam problem z podłączeniem alternatora w Zetorze 8011, od razu powiem...
Witam. W zwykłym (czyli 9-cio diodowy, regulator czarny kapelusik) alternatorze Bosch wymieniłem mostek, stojan i regulator. Alternator wzbudza się dopiero po osiągnięciu przez niego około 4000 rpm (silnik około 2000 rpm). Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie...
Witam,potrzebuje tych informacji bo męczę się z takim alternatorem w którym były popalone diody wymieniłem je i nic ,chciałem sprawdzić regulator ale nie wiem jak(nawet założyłem temat z zapytaniem jak sprawdzić ten regulator,ale nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi)więc kupiłem...
Witam ! Co prawda nie jestem specjalistą od elektryki samochodowej, ale zastanawiam się nad podanym sposobie sprawdzenia regulatora napięcia. Jeżeli dobrze zrozumiałem, to proponowaną żarówkę należy włączyć w miejsce obwodu wzbudzenia. Wydaje mi się, że obwód ten jest załączony,...
Witam ponownie , te linki, które zamieściłem są przykładami .Wszystkie typy alternatorów są w sieci, wystarczy poszukać. Zanim wyjmiesz alternator sprawdź pasek i "masy". (jspr: Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem?)...
(-) na masie. Jesli C360 ma (+) na masie, wystarczy zamienic na akumulatorze (w zasadzie nic sie nie stanie - wszystko powinno dzialac normalnie) i podlaczenie altka bedzie bardzo proste (plus po stacyjce przez kontrolke na regulator i przewod pradowy da plusa aku). Coś mogłem źle podłączyć...
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie...
Witam.Po wymiamie szczotek w w/w alternatorze nadal nie ładuje akumulatora .Wszystkie diody sprawne. Lampka kontrolna ładowania nie świeci się po przekręceniu stacyjki.Podanie przewodu wzbudz. do masy powoduje jej zaświecenie .Układ regulatora jak na zdjęciu.Czy istnieje możliwość sprawdzenia...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła...
Witam właśnie tak mam teraz zrobione. Regulator się nie grzeje ale kontrolka po odpaleniu silnika nie gaśnie i akumulator szybko sie rozładowuje. Dobrz jak by ktoś naipsał jak sprawdzić regulator czy jest dobry lub jak znaleźć przyczynę braku ładowania. Jutro sprawdzę szczotki na alternatorze...
Pomiary rezystancji prostownika/regulatora nie wiele wnoszą do sprawy gdy nie znamy jego schematu wewnętrznego. Wstępnie można założyć, że "wyszły" OK, co wcale nie znaczy że regulator działa OK... Bardzo oględnie opisałeś objawy usterki. Nie podałeś wartości napięć na aku przy różnych...
Nie rozpoznajesz kontrolek w ciągniku to jak go użytkujesz. W tym rzecz że właśnie nie użytkowałem. Traktor stał w stodole u taty czekał na remont, niestety nie doczekał się, mój tata zmarł niedawno i sam teraz staram się go odremontować. Więc lepiej sobie odpuść samodzielne...
Tak jak wcześniej pisałem, w Fordach mamy "Inteligentny" system ładowania akumulatora który nadzoruje ładowanie zależnie od ustawień BMS, przeliczanych sobie stan aku, stan odbioru prądu przez auto i innych sobie wiadomych cudów :). Czasami może być i ponad 15V, ale z reguły nie przekracza...
Witam Potrzebuję zrobić regulator napięcia do ładowania akumulatora 12V. Z alternatora wychodzą 2 przewody na których w zależności od obrotów jest 21-110V prądu przemiennego. Wydajność wynosi 10 A, tyle też musi wytrzymać regulator. Alternator znajduję się w silniku od motorówki,...
Witam. Chciałbym zasięgnąć opinii kolegów, czy mój tok rozumowania jest poprawny :) Otóż, chodzi o Astrę I F 1998 r, 1.4, benzyna, kombi. Wczoraj podczas jazdy nagle zaczął mi piszczeć pasek alternatora. Niby nic wielkiego - czasem się zdarza, zwłaszcza jak jest wilgotno. Ale tym...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności...
Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator przy ciągniku (na 100% sprawdzi się zdemontowany i rozebrany): Tutaj jak w domowych warunkach sprawdzić regulator: Tu jest podstawowy schemat alternatora 9 diodowego: 1300231684.jpg Powodzenia w szukaniu usterki. :P
Witam trzeba sprawdzić czy alternator jest 6 d czy 9d czyli ile ma diód wewnątrz i wtedy potrzebny jest regulator napięcia 6 d czy 9 d najlepszy elektroniczny i do tego kontrolka .Bez regulatora będzie ful ładowanie około 17 v a powinno 14,4.
waljo prośba. Nie powtarzaj swoich wniosków. Wg mnie niesłusznych. Drgania mają niewielki wpływ na pracę tak mechanicznego regulatora napięcia, a już zupełnie nie mają wpływu na regulator elektroniczny. Musisz mieć jakąś inną usterkę. Załóż temat, to będziemy się zastanawiać....
Witam wszystkich forumowiczów. Mam oto taki problem. Niedawno nabyłem motorek Jawe Robby. Z silnikiem 50. Przez pewien czas było wszystko ok, ale któregoś dnia kiedy wyjechałem sobie motorkiem to padło mi zasilanie, a dokładniej ładowanie, sprawdziłem czy alternator daje prąd, i...
Witam. Przepraszam że zawracam głowę sprawą która dla niektórych jest trywialna ale niestety potrzebuje pomocy a nie znalazłem informacji w google. Do rzeczy. Pacjent to alternator od vectry B firmy Delphi z 6 diodami. Chciałem sprawdzić regulator napięcia bo ładowania nie było w ogóle...
Postaram sie zobaczyć co na tej prądnicy jest napisane chociaż sprzęt ma już pare latek i nie wiem czy oznaczenia beda czytelne. Kół pasowych jest masa w kobajnie ale tylko te przy silniku ma największe obroty (ok 2500/min).Musze jeszcze sprawdzić regulator napiecia, tylko że jest go cięzko...
Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury...
Mam pytanie jeśli alternator nie ładuje na niskich obrotach (zaraz po odpaleniu) a po dodaniu na chwile gazu do dechy wszystko wraca do normy i ładuje nawet na niskich obrotach to czego to może być wina? dodam jeszcze że po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu od razu problem znów się...
Witam. Samochód po roku 2000 silnik 2.4. Alternator bosch 75A. ładowanie dochodzi do 14.7 na wolnych obrotach. Kontrolka ładowania świeci cały czas. Po wyjęciu alternatora i obejrzeniu wszystko wygląda dobrze. Uzwojenie stojana nie ma żadnych przebarwień świadczących o spaleniu. Uzwojenie...
Nie. Ma być regulator do alternatora. Żeby sprawdzić czy alternator jest 6 czy 9 diodowy potrzebny jest miernik ustawiony na test diod. Pomiaru dokonujemy pomiędzy B+ a D+ czyli R. Pomiary dokonujemy w obydwie strony. Brak przejścia w obydwie strony 9 diodowy. Przejście w jedna stronę 6 diodowy.
Jeżeli to nowy alternator to nie ma znaczenia moja wypowiedź - jezeli używany to musiał byś zdjąć tylną osłone i w pierwszej kolejności sprawdzić powierzchnie styku szczotek - to jest najwiejszy problem w alternatorach w tej marce, oczywiście że komputerr steruje alternatorem już od początku...
Dzień dobry, mam taki problem z Audi A3 1,9 tdi 2000 r. licznik jeager. Pojawiły się problemy z akumulatorem, alternator dawał około 13,6 V chwilę potem padł podczas jazdy,a wskaźniki się zawiesiły. Po regeneracji alternatora prędkościomierz, obrotomierz i poziomu paliwa zaniżają, wskaźnik...
Dziękuję za podpowiedź, zamówię takowy i sprawdzę działanie :)
Jakie masz napięcie na zacisku alternatora połączonym przez włącznik rozrusznika z akumulatorem (ale mierz na samej śrubie, nie przy akumulatorze, masę też wepnij w obudowę alternatora) po uruchomieniu silnika? Powinno być ok 13,8-14,4V, jeśli jest inaczej to zacznij od sprawdzenia regulatora...
Witam albo nowy regulator do bani albo masz po prostu pasek za luźny. Po drugie sprawdź masę alternatora i diody pod obciążeniem. ewentualnie styki w alternatorze najlepiej pilniczkiem oczyścić.
Witam wszystkich! Jestem tu nowy i potrzebuje pomocy. Wymieniłem stator alternatora i regulator napięcia, po objechaniu kilku kilometrów sprawdziłem pokrywę alternatora i była zagrzana. Teraz pytanie czy, to jest norma czy też jest jakiś problem. Może ktoś coś wie na ten temat. Serdecznie...
Do sprawdzenia diody w alternatorze oraz regulator. Alternatora (uzwojeń) raczej nie spaliłeś stawiam na diody...
Jeśli masz czym to sprawdź jakie masz napięcie w instalacji po kilku minutach od uruchomienia ciągnika. 14,0 do 14,4 V to będą wielkości prawidłowe. Jeśli jest więcej to zapewne tak jak poprzednik napisał mógł uszkodzić się regulator alternatora. Co do żarówek i świateł: Na początku...
Ale kombinujesz. Kup regulator elektroniczny - ok 20zl. Podłącz. Ma działać. Jednak lepiej sprawdzić czy alternator, szczotki i prostownik są OK. Nie wiadomo co to za regulator "odkopałeś". Może od prądnicy??? Może jest uszkodzony. Podłączając go nie mając wiedzy prosisz się o problemy....
Skoro na zdjęciu wyraźnie widać mostek prostowniczy to chyba nie ma wątpliwości jaki prąd jest na wyjściu urządzenia. Chyba żeby mostek zjadła korozja a to idzie sprawdzić. Montujesz do układu regulator zewnętrzny i jest szansa na pożytek. Ale łożyska to jednak sprawdziłbym.
Dziękuję wam za odpowiedzi, wymieniłem wszystkie diody wzbudzenia (1N4007) i kontrolka ładowania już się nie jarzy zato teraz co ciekawe mam +18V na B+ alternatora ale na akumulatorze dalej jest 12.47V... Muszę zatem sprawdzić regulator napięcia i okablowanie :D
Witam. sprawdź łożyska alternatora i szczotki na regulatorze napięcia.
Trzepałem raz takiego boscha na wszystkie strony, instalacja sprawdzona, regulatory przewalałem boschowskie w tą i z powrotem. 13,8 - 13,9 na wolnych, a 14,2 to było wszystko co z niego wylazło. Dodam że auto z tym altkiem jeździ po dziś dzień i nie ma problemów
Da się sprawdzić regulator w warunkach domowych, czy trzeba od razu kupić nowy?
O ile to klasyczny układ to sprawdź żarówkę od kontrolki ładowania,musi mieć ok.4W przez nią płynie wstępny prąd magnesujący wirnik,dalej zostają szczotki i regulator.
Jeśli to nie szczotki sprawdzić regulator napięcia a następnie diody od wzbudzenia
nie wiem, jak jest w twoim samochodzie, ale sprawdziłbym regulator napięcia plus układ prostowniczy
Naciąg paska to zawsze warto sprawdzić. Ale miałem podobną sytuację u siebie. Problemem okazał się regulator.
Do sprawdzenia regulator napiecia.
Nie o masę chodzi ! Gdyby nie było masy to nie byłoby ładowania. Nie kręciłby rozrusznik ! Jak prepala się regulator to jakie daje napięcie ? powinno wzrastać równomiernie z obrotami silnika. Najczęściej dochodzi do uszkodzenia rygla na skutek zwarcia w stojanie. Trzeba pomierzyć. Bo...
No cóż . Kolejny przykład jak to grupa nawiedzonych nie potrafi doradzić w prostych sprawach. A do tego te osobiste wycieczki. W jakim celu to udowadnianie swojej wyższości? Czy chodzi o jakieś traumatyczne przeżycia i leczenie kompleksów? A wypowiedź była taka: jeżeli przykładam kable...
Najpewniej sprawdzić na alternatorze.
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli...
Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty 250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia...
Witam Dość często zdarza mi się naprawiać uszkodzone alternatory samochodowe. O ile sprawdzenie uzwojenia twornika i wirnika oraz zestawu prostowniczego nie jest problemem, to jeśli chodzi o regulator napięcia sprawa się komplikuje. Z powodu braku stołu probierczego, pewność że regulator...
Witam. A oto co zalecają fachowcy od Opla. .2. ALTERNATOR Sprawdzanie alternatora Kontrola alternatora polega na sprawdzeniu mocy i napięcia regulowanego, przy czym najpierw należy sprawdzić napięcie regulowane. Do przeprowadzenia kontroli jest potrzebny w pełni naładowany akumulator. Aby...
Temat jak widzę jest stary, ale może kiedyś ktoś się tego doszuka ??? Opowiem jak było u Mnie: Mam partnera 2.0 HDI i pewnego dnia zaświeciła się kontrolka ładowania, przy czym zapalała się zawsze jakieś 2 minutki po odpaleniu silnika. Postanowiłem zmierzyć najprostszym sposobem czy...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu...
Nie widzę problemu z wylutowaniem. Ale to oczywiście proponuję w ostateczności. Co do regulatorów to dość często sie psują. Co jakiś czas warto sprawdzić napięcie.
Witam Miesiąc temu regenerowałem alternator w VW polo 6n2 (2000 r) 1.9 SDI. Wymieniony został regulator napięcia, łożyska i pierścienie ślizgowe. Diody prostownicze fachowiec powiedział, że są ok. Regeneracja była robiona w zakładzie zajmującycm sie tylko alternatorami i rozrusznikami,...
Witam, mam do sprawdzenia taki regulator: Układ do jego sprawdzenia może chyba wyglądać mniej więcej tak: I tu pytanie: co z zaciskami W i DFM? Wydaje mi się że DFM nie będzie potrzebny do sprawdzenia bo według definicji to sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu...
Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić się lampka akumulatora na desce rozdzielczej, przełożyłem regulator napięcia z innej 700 i było to samo. Sprawdziłem uzwojenie na wirniku było w normie- 3,4Kom, sprawdziłem 3 fazy- nie ma przerwy...
Zakładam temat ponownie gdyż "viper555" zamknął poprzedni temat pisząc iż "Mostek do wymiany /zwarta główna dioda/.P" ZAZNACZAM kompletny mostek wymieniłem dzisiaj na nowy i uszkodzenie nie zniknęło. -->Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna...
Po pierwsze. Nie wolno odlaczac alternatora od obciazenia podczas jego pracy. Taki wystepek prawi ezawsze konczy sie usterka regulatora, oraz mozka prostowniczego. Skoro elektryk stwierdzil na stole, ze wszystko jest ok, a powiedzial ze cos w aucie, to niech sprawdzi dokladnie mase ukladu elektrycznego....
M to masa, nie pamiętam jaki kolor tam jest, albo czarny albo zółty z zielonym. Ale nie da się pomylić, bo kabeloczka mają różną średnicę. Ale i tak będzie się masował z obudowy, sprawdź wpierw regulator.
Witam objawy: slaba praca wspomagania (elektryczno-hydrauliczne) i lekko niedoladowany akumulator 12.3V, co dziwne prawidlowe napiecie ladowania w Test Mode i na klemach czyli 14.2V po dluzszej jedzie (trasa 100-200km) i zjechaniu do miasta wspomaganie pada doslownie po paru zakretach, wylacza sie...
Witam. Padł mi regulator napięcia w Ursusie C360-3p (RC1/12B), w związku z tym chciałem kupić nowy. Niestety, nie wiem jaki mam alternator - 6 czy 9 diod. Próbowałem sprawdzić to miernikiem (DT9205a). Podłączyłem multimetr do styku 30 (ten na śrubę) i tego obok (na wsuwkę z plastikową...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników,...
Z drugiej strony patrząc na błąd miernika (najtańszego) i to że regulator powinien regulować pracę alternatora w granicach 14-14.4V z nie większą odchyłką niż 0.5V...to może należałoby sprawdzić działanie alternatora na możliwie obciążonym układzie- włączonych światłach, radiu...
Sprawdź regulator dai inny sprawdzony
Skorodowane połączenia lub uskodzony wirnik alternatora. Ewentualne diody pomocnicze i regulator. Tak jak pisałem regulator wymieniałem jakiś miesiąc temu bo cały czas było ładowanie 13,50 na pusto i 13,00 na światłach. A jak mogę sprawdzić wirnik? a jeśli chodzi o diody to trzeba...
No to bylem przy maszynie, a do tego udało mi się dopaść akcesoryjną prądnice. Oto co mamy u pacjenta: Na zdjęciach widoczny jest regulator (oryginał, jaki był założony fabrycznie) i moduł zapłonowy, z którego wychodzą 3 wtyczki, jedna pojedyncza i dwie wielopinowe,...
Witam, a możesz napisać jaką pojemność akumulatora masz, jak długo w samochodzie jest i jaki rozrusznik (moc)? Bo z moim doświadczeniem z akumulatorem i urządzeniami podłączanymi do akumulatora i według książki jakie bym nie miał o samochodzie, to im większy prąd rozruchu popłynie...
A jak sprawdzić czy alternator otrzymuje dobre sygnały, i czy da się w razie czego naprawić ECU.
rezystor anody zenerki zostawił bym 1k natomiast ten drugi przy kondensatorze zmniejszył bym o połowę gdyż wartośc kondensatora jest dwa razy większa czyli 1.2k co przyśpieszy pracę tranzystora i zmniejszy wahania napięć lub wstawił kondensator 10uf i rezystor 2.3k tak jak na schemacie Burgmana....
Witam. Z alternatorami miałem w życiu mało do czynienia ale ostatnio musiałem mieć..w mojej vectrze c 2005.r 1.9cdti padł alternator 105A. Po wymontowaniu i sprawdzeniu okazało się że uszkodzona jest dioda prądowa. Znalazłem na alledrogo sprawny używany za 100zł, postanowiłem go sprawdzić...
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe....
Witam. Astra H z 2008r, 1,7 CDTI, 100 KM. Słabe ładowanie akumulatora, ok. 13,5 V, mierzone na alternatorze, na akumulatorze ok 13,35 V. Alternator wygląda w środku jakby był po regeneracji, szczotki jak nowe, diody sprawdziłem, czysty w środku. Jak sprawdzałem alternator na stole, to ładuje...
Witam !! W zasadzie powinien wystarczyć zasilacz regulowany w zakresie 10V - 16V i żarówka 12V / 21W. W przypadku regulatora zespolonego (wszystkie zachodnie) żarówkę podłączyć do szczotek, minus zasilacza do śrubki masowej a plus do "języczka" który styka się z blaszką wewnątrz alternatora....
W transitach częściej siadają mostki prostownicze niż regulatory regulator łatwo sprawdzić bez demontażu potrzebny tylko amperomierz .podłączamy jedną końcowkę amperomierza do plusa na akumulatorze a drugą do wyjścia z alternatora do ktorego jest podłączona kontrolka ładowania amperomierz...
Kupiłem sobie szczotki i łudziłem się nadzieją, że będzie działał. Rezystancja na stojanie wynosi 0.7 ohm. Wirnik jak pisałem 4 ohm. Przypatrzyłem sie głębiej alternatorowi i dostrzegłem 3 diody (przypuszczam wzbudzenia). I teraz moje jest takie pytanie czy stojan i wirnik jest dobry. Postaram...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście...
Witaj. Może to coś podpowie, miałem podobna usterkę w mercu przez co zgłębiłem serwis alternatora. Niestety trzeba wydłubać alternator. Sprawdź wszystkie diody - trzeba będzie rozlutować to i owo dużą lutownicą. Sprawdź wszystkie połączenia. Wszystko wskazuje na przebicie diody lub...
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ...
Witam, posiadam sporo uszkodzonych alternatorów do wyżej wymienionego auta. Wszystkie alternatory to delco remy i posiadają takie regulatory jak na obrazku. Chciałbym poskładać choć jeden dobry z tych kilkunastu sztuk. Dlatego też chciałbym prosić o skontrolowanie mojego pomysłu (sposobu...
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do...
A czy to jest alternator, czy prądnica? W starszych 126 z prądnicą żarzenie się kontrolki na "luzie" było normą. Po pierwsze należy podłaczyć do akumulatora woltomierz i zobaczyć napięcie przy wolnych obrotach i po dodaniu gazu. Jeżeli po dodaniu gazu wzrasta do ok 14 V (przy alternatorze)...
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który...
Standardowy alternator Elmotowski - większość części pasuje z fiata 125 lub poloneza. Szczotkotrzymacza faktycznie brakuje. Możesz go nabyc w sklepie motoryzacyjnym. Kosztyje parę złotych. Mam jednak sugestię - zanim go podłączysz zdemontuj go, rozłącz diody główne i je pomierz. Diody...
Alternator od poloneza czy fiata 125p bedzie działał jak należy w ciągniku roliczym. Nieważne czy bedzie miał regulator w sobie (z tyłu) czy osobno. Było by dobrze żeby mial regulator elektroniczny taki jak był montowany w Polonezach Caro. Taki mechaniczny, który w przyrodzie już prawie nie...
Mam problem też z Władkiem t25A, z tego co już tu się naczytałem i rozkręciłem (chyba niepotrzebnie) to wiem już że mam 6cio diodowy alternator 400W z wyjściami 3+2 edit: już wiem co jest walnięte. W alternatorze upalił się na styku pod śrubą kabelek idący do mostka diodowego (ruskie...
Dzięki za odpowiedź. Całkiem dobry pomysł z tym analizatorem, ale dla mnie ma on dwie wady: -Użytkownik musi sam najpierw sprawdzić jak wygląda transmisja pomiędzy ECU a regulatorem. Co jest nie możliwe do sprawdzenia gdy cały alternator został wyciągnięty z auta wcześniej. -Kosztuje...
Witam ekspertów. W mojej Captivie padł alternator. Kupiłem alternator od Chevroleta Epica,jest taki sam.Sprawdziłem w serwisie,GM stosuje te alternatory w obu samochodach.Problem jest tylko z ilością pinów w regulatorze napięcia. Oba regulatory są identyczne,ale w Captivie mam dwa piny oznaczone...
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+....................... na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R............................
Kolego "cugi253" popełniłeś błąd podłączając tak przekaźnik bo jak ma ci nie gasnąć kontrolka skoro dałeś plus na zacisk prądu wzbudzenia. Działa to tak że prąd wzbudzenia musi iść przez żarówkę, bo na tym zacisku jak alternator nie ładuje jest masa i żarówka świeci, a jak alternator...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia...
Mam klucz elektryczny. Tym nie dam rady odkręcić. Sprawdziłem. Ale całkiem fajnie napędzi alternator i mogę go sprawdzić. Generalnie nie sprawdzałem, bo najpierw ładowanie było do 18 V, potem było normalne. Sytuacja pojawiła się kilkukrotnie. Potem nagle przestało ładować. Ledwie dojechałem...
W oryginale jest mostek 7 diodowy a nie 6. Powinien tam być ARC6019. Na tym 12diodowym powinien chodzić. To tak naprawdę 6 diodowy alternator gdzie są podwojone diody (dane równolegle). Nic to nie zmienia w jego pracy. Czy po wymianie mostka podłączałeś przewód z mostka do regulatora? Tam...
Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?. Alternator jest w pełni sprawny, bo na starym regulatorze ładuje. Kupiłem jeszcze jeden nowy regulator (czyli już mam dwa nowe) i dalej nie ma ładowania, żarówka gaśnie, a napięcie wzrasta zaledwie o 0.2V. Czy ktoś może sprawdzić czy regulator...
Ja Ci tylko powiem jak rozpoznać ile masz diod w alternatorze. Alternatorze, więc jeśli nasz dziewięć to na zacisk regulatora o nr.15 idzie prąd przez kontrolkę (prawdopodobnie na ten zacisk idą dwa kable). Jeśli sześć to jest zastosowany przekaźnik sterujący kontrolką (w tym przypadku...
siedzi tam pewnie bosch? to są bdb alternatory i proste jeżeli nie skorodował styk - blaszka pod regulatorem to raczej regulator, tam zazwyczaj uszkadzają się albo łożyska albo regulator (szczotki itp) nic więcej - bardzo trwały proponuje: sprawdzić oddzielną kontrolką czy alternator...
Dobrze kombinujesz i powinno ci się udać.Ja w maluchu do alternatora zastosowałem zewnętrzny regulator ale działał dużo lepiej niż fabryczny.Z dużego fiata alternator 6 diodowy bez problemu przerabia się na 9 diodowy i też będzie działał.Regulator najłatwiej sprawdzić za pomocą żarówki...
Witam. Nabylem kilkanascie dni temu alteranor z Fiesty. Jest to alterator Lukas. Zadowolony zalozylem go sasiadowi do traktora. Na poczatku bylo wszysto ok. Po kilku dniach zaczely sie problemy. Napiecie faluje od 14,2 do 15V i wraz ze wzostem napiecia zapala sie kontrolka ladowania.. Jest to bardzo...
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie...
Witam, Mam kłopot z Altkiem Boscha (vw numer 028 903 028E Bosch numer 0124 515 010) 120A w sharanie 19TDI AUY. Nagle przestał ładować. Wymieniłem regulator ale dalej to samo. Dochodzi do regulatora wiązka dwóch cieniutkich przewodów czarny i niebieski. Po przekręceniu stacyjki na czarnym ...
Masa alternatora i regulatora sprawdzona? Napięcie mierzone na baterii czy na alternatorze? Możliwe że regulator padł.
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
Każdy Polonez ma regulator na alternatorze jak pisze Kolega ,niestety nie jest to prawdą (nie jest to ważne w naszym temacie),gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny , RC2/12D ,do alternatorów 9-cio diodowych .Następnie montowano regulatory z ELMOT z Malucha.W nowszych Polonezach...
Nie założyłeś przypadkiem chińskiego alternatora? Czasami nieoryginalne regulatory napięcia, które mają wyjście COM bądź LIN, nie chcą współpracować ze sterownikiem, pomimo że napięcia ładowania jest ok. Wyjmij regulator ze starego alternatora i włóż do nowego alternatora. A jak...
Wrzuc zdjecie alternatora lubjego numery to sprawdzimy czy ma regulator. Obroty z wyjścia W kazdego alternatora tzn. z jednej jego fazy sinus.Jak nie ma wyjścia W to dolutujesz przewód do wąsa i już jest. Wzbudzić można przyciskiem podając impuls na pinL, D+ lub przełacznikiem na L ,D+,S,15......
Poszukaj czegoś nowszego jak regulator wibracyjny. Sprawdź napięcie czy Dniepr miał 12V. Regulator od alternatora 6 diodowego.
Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego z alternatora na regulator jak i wychodzacego na akumulatorze Wynik przed regulatorem wynosil nie wiecej niz 0.5 v A na akumulatorze nie było zmiany Masa jest na obudowie alternatora To nie prąd, tylko napięcie. Do 0.5V jest dopuszczalne...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku...
Znika ładowanie tak w skrócie Po odpaleniu auta wszystko jest ok Po około pół godziny kontrolka akumulatora i brak ładowania Wymieniono alternator na inny używany Podmieniono na nowy regulator napięcia Sprawdzono na przejście wiązkę do PCm i skrzynki bezpieczników jest stałe zasilanie...
Witam,mam problem z ładowaniem akumulatora,ponieważ samochód stojąc nieużywany 2 doby jest już rozładowany i pomimo jazdy w ciągu dnia nie mogę go nic podładować.Postanowiłem rozebrać alternator.Okazało się ,że szczotki są ok. diody sprawdziłem miernikiem i są ok. Został regulator...
Takie regularne uszkadzanie regulatorów może wskazywać na głębszą usterkę. Zamiast wymieniać regulatory, radzę zdemontować alternator i sprawdzić w nim diody i stan poszczególnych uzwojeń. Dodatkowo radzę sprawdzić stan okablowania alternatora oraz jego masę.
Podłączenie jest złe , jeżeli został zastosowany zwykły regulator a alternator ma wyizolowane szczotki to podłączenie jest następujące; - do styku M /szczotka sprawdzić/ podłączyć styk 67 regulatora -styk D wyjście na przekaźnik kontrolki śrubka M4 zmasować 15 regulatora zasilanie...
Oba uszkodzone albo oba źle podłączone. Uszkodzenie możliwe, ale to byłby spory pech przy sprawdzeniu ich przez sprzedawcę (dawał gwarancje rozruchową, więc nie pozbywał się chyba złomu). Podłączenie + i masy zakładam, że były ok. Natomiast przewody kontrolki oraz zasilania regulatora...
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych,...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często...
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny,...
witam.potrzebuję podpowiedzi od fachowców z branży.mianowicie sprawdziłem alternator na stole i ładuje 14.3V ale bździ kontrolka od wzbudzenia.pierwsza myśl uszkodzona któraś z diód wzbudzenia.sprawdzam je przez żarówkę 45W i jest ok.diody plusowe i minusowe też sprawdzone tylko tu mała...
Autem jeżdżę od pół roku, to była pierwsza awaria. Najpierw zauważyłem na wskaźniku na desce ładowanie 13V (zawsze było 14V). Podjechałem na sprawdzenie ładowania i akumulatora: ładowanie 13,95V i aku O.K. Następnego dnia ładowanie spadło do 10V i po zgaszeniu auta już go nie odpaliłem....
Witam Mam problem z rozładowywaniem się akumulatora w Skodzie fabii 2005r. Problem pojawił się po uszkodzeniu regulatora na trasie i wymianie go w pierwszym warsztacie jaki napotkałem. Regulator niby działa dobrze napięcie na aku nie spada poniżej 14V, ale po miesiącu od tego zdarzenia rozładował...
instalacja została zdiagnozowana a takie rzeczy jak wszelkie złączki klemy oczka zacisku zostały wymienione.Samochód jest garażowany i przeszedł konserwację zarówno karoserii jak i instalacji .Osobiście podejrzewam uszkodzenie regulatora napięcia,ostatecznie którejś diody ,ponieważ mam...
Polaryzację alternatora możesz sprawdzić miernikiem bo ma na wyjściu diody.Możesz podłaczyć pod prowizoryczny napęd jak jest z regulatorem i też sprawdzisz .Jeśli brakuję regulatora to podać napięcie wzbudzenia i miernikiem określisz czy ma na wyjsciu napięcie dodatnie czy ujemne. A swoją...
Skuter posiada typowe rozwiązanie alternatora trójfazowego z magnesami trwałymi. Regulator w cenie 390 zł to norma. Regulator bez wątpienia uszkodzony, skoro daje takie napięcie, a nie ma wejścia "sense". Posiada ślady przypalenia? Uzwojenie alternatora w takim przypadku również należy...
od kilku dni z przerwami borykam się z problemami w mojej sv k1n. jakieś 3tyg temu wybrałem się na wycieczkę na mazury i niestety w drodze powrotnej motocykl odmówił posłuszeństwa- padł akumulator. ok, akumulator wymieniony, ładowanie sprawdzone i w normie, ale coś mnie jeszcze tknęło żeby...