Nie wiem jaki masz silnik, komutatorowy czy asynchroniczny, na prąd stały czy zmienny. Jeżeli jest to silnik na prąd zmienny nie może mieć przejścia między uzwojeniami a obudową. Odłącz zmywarkę od sieci zasilającej. Przełącz miernik na 2M, jedną jego końcówkę podłącz do metalowej obudowy a drugą dotykaj do odłączonych od instalacji zacisków silnika....
Przecież działanie samego wyłącznika można sprawdzić podłączając pod piny silnika omomierz. Według mnie po lekkim naciśnięciu powinien pokazywać ok 5 om, a po całkowitym naciśnięciu 0 om.
1. Jak laser podstawiony to pozostają do sprawdzenia silniki . Omomierz i ocena komutatorów obu silników. 2.Jak pamiętam to jest na KSS240 to jeszcze należałoby ocenić płytę servo-jeśli są elektrolity SMD-wymienić,Profilaktycznie przelutować całą płytę. 3.Tasiemka do sprawdzenia. Czy wszystkie switche sprawdzono? Zarówno mechanizmu szuflady jak i switch...
Sprawdź czy oś silnika po wymontowaniu go daje się lekko obracać w palcach - silnik nie jest zatarty. Do sprawdzenia omomierzem jest też cewka silnika czy nie ma przerwy ewentualnie zwartych uzwojeń, ale to będzie trudno wykryć omomierzem. Silnik należy sprawdzać omomierzem po odłączeniu go od sieci 230V AC.
Trzeba sprawdzić podłączenie pompy, zmierzyć silnik omomierzem, a może coś wpadło do pompy i blokuje turbinkę.
Witam Triak wstawiłeś mocniejszy. Sprawdź miernikiem styki na silniku omomierzem . 1-4 ,3-4 ,1-3 jaka wartość :?: .
Skąd wiesz że sterownik silnika jest sprawny? Pomierz napięcia na silniku, jak będą napięcia, to odepnij silnik i sprawdź omomierzem uzwojenie. Jak na jednym przewodzie będzie przerwa to silnik będzie głośno wargotał
Pomierz co jest na wyprowadzeniach silnika...omomierzem... dla różnych położeń komutatora...
a skaner się porusza? silnik prosto sprawdzić omomierzem. btw jak widzę te "piekarnikowe" naprawy to aż mi się słabo robi. Jak byś miał uszkodzony ten silnik to posiadam takie.
Miernik uniwersalny do łapki i sprawdzić woltomierzem czy dochodzi napięcie na silnik, następnie pomiar omomierzem uzwojeń silnika, pojemności kondensatora. Mając wyniki mamy obraz sytuacji. Zakładam że silnik nie ma dużych oporów przy obracaniu.
Witam, jak sprawdzić taki silnik? Po podłączeniu omomierza pokazuje 76 ohm
Na moje oko ten silnik nie będzie działał bez kondensatora. Weź omomierz, zmierz oporność uzwojeń między każdą kombinacją przewodów. Podejrzewam że będzie R,R i 2R ale wypada sprawdzić.
Tu masz opis jak sprawdzić (zmierz silnik omomierzem, wrzuć wyniki): https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Ogólnie musisz zasilić i stojan i wirnik (szczotki) tylko pytanie szeregowo czy równolegle. Te mostki między konektorami to fabryczne, czy sam zrobiłeś do prób? Bo ja tak kombinuje i jakoś ciężko to poskładać w tej konfiguracji. A...
https://obrazki.elektroda.pl/8755458900_... Omomierzem sprawdzisz uzwojenia silnika - 3 przewody: wspólny + lewo i prawo. Dwa pozostałe styk do lampki sygnalizacyjnej
I to może powodować że pralka sie nie włącza? Czy w przypadku np spalonego silniczka pralka pracowała by tyle że nie wypompowywała by wody? Hmm.. Chyba wypada sprawdzić silnik omomierzem. Jaki jest ewentualny koszt nowego silnika?
Sprawdziłem silnik omomierzem - oporności równe na jednej i drugiej cewce - około 70 ohm, razem około 140 ohm. Podłączyłem i póki co wszystko działa jak przed awarią. Bardzo się cieszę. Dziękuję bardzo za pomoc.
Odłącz silnik od wyłącznika i sprawdź najpierw bezpiecznie omomierzem silnik i wyłącznik.
Witam ! Odłącz zasilanie silnika, odłącz przewód zasilający silnik, sprawdź omomierzem oporność silnika w miejscu jego zasilania.
Sprawdź silnik (omomierzem) a potem napięcie na nim podczas próby ładowania kasety i jej zwrotu.
(at)szynal Sprawdziłeś enkoder (przesłona z otworkami i transoptor szczelinowy) i sterownik silnika np. żarówką? Wzrokowe sprawdzenie Zasilacza, i Silnika (również pomiary omomierzem) wykonane. To trochę za mało.
sprawdziłem silniki omomierzem, mają 6,7 Om i 10 Om i po podpięciu napięcia 5,5 V ładnie się kręcą.
Raczej jeden bezpiecznik do fotela/foteli, natomiast w środku każdego silnika może być też bezpiecznik termiczny. Najlepiej zmierzyć omomierzem oporność silnika lub zmierzyć, czy na wyjściach silnika jest 12V, gdy naciskasz przycisk przesuwania, albo podpiąć silnik na krótko do 12V w celu sprawdzenia.
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Sprawdziłem omomierzem ciągłość uzwojeń silnika (rys. 1, STAT i ROT) oraz to, czy nie ma przebić (pomiędzy wszystkimi 9 kablami a masą). Przebicie uzwojeń do masy najlepiej sprawdzić induktorem . Mostek Graetza P2 sprawny ?
Mam problem z pralkosuszarka Indesit, nie kreci bebnem, tzn raz kreci raz NIE, Po sprawdzeniu silnika omomierzem,stwierdzilem ze jest sprawny. Omomierzem, to możesz sprawdzać rezystory. Wymień szczotki silnika i powinno być OK. Pozdrawiam.
Ja bym sprawdził uzwojenia silnika (omomierzem). Pytanie czy przerywa w przypadkowych momentach czy regularnie?
Szczotek nie wyjmuj jest ok.Prawdopodobna przyczyna to wyłączniki-sprawdź omomierzem czy sprawne.
Witam! Silnik sprawdzony omomierzem, kondensator wymieniony i kręci. Dzięki za podpowiedzi! Pozdrawiam Miecio.
Sprawdź omomierzem silnik.
Patrząc na Twoje zdjęcie z #1 i na to z linku widać różnicę w podłączeniu przewodu zasilającego. https://obrazki.elektroda.pl/4159549400_... Na zdjęciach z linku również widać, że w silniku zastosowano przełącznik odśrodkowy. Za pomocą omomierza, należałoby sprawdzić, które uzwojenie jest którym (główne, pomocnicze).
Mate grzejną sprawdzić omomierzem - powinna mieć ok 1-2ohm Zamiast maty podłączyć żarówkę i sprawdzić czy świeci na włączonym silniku i podgrzewaniu Czujnik nacisku do sprawdzenia omomierzem, ewentualnie, czy pika jak są nie zapięte pasy? jak tak, to czujni9k jest sprawny.
Przeczytaj mój poprzedni post ze zrozumieniem. Ten silnik BLDC ma trzy jednakowe uzwojenia co możesz sprawdzić omomierzem.
Sprawdziłem, ten układ, to licznik dekadowy i jest połączony z pinami spiętymi zworką Zapewne realizuje opóźnienie. Może płytka ma za zadanie ochronić silnik przed zbytnim przeciążeniem. Możliwe. Trzeba by rozrysować układ. A może załącza uzwojenie rozruchowe. Zgaduję tylko. Znalazłem Ci jeszcze takie coś: https://www.clasohlson.com/medias/sys_ma...
przyjmuje się wielkośc kondensatora około 70 mikrofaradów na 1 kilowat mocy silnika . Tak więc jeśli masz taki silnik najlepiej połącz go w trójkąt aby uzwojenia pracowały na nominalnym napięciu . Mając 3 przewody 1 szy podłączasz do fazy drugi przez kondensator do fazy no i trzeci doo neutralnego. Jeśli silnik nie pracuje sprawdź kondensator oraz sprawdź...
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
Jak się objawia uszkodzenie ww silnika?
A może ktoś wie co w tej szlifierce ulega uszkodzeniu ? Nie naprawiałem tego typu sprzętu i gdyby ktoś mógł pomóc będę wdzięczny. Mile widziane rady jak sprawdzić silnik (omomierzem ?, i jaki powinien być wynik) i czy uszkodzeniu mógł ulec przełącznik, szczotki itp. Czy naprawa (gdyby uszkodzony był silnik) jest opłacałna i możliwa (przezwojenie itp.)...
Wzrokowo w porządku, to przydał by się omomierz, by sprawdzić ciągłość uzwojeń i miernik izolacji, by sprawdzić, czy izolacja uzwojeń jest dobra, czy silnik nie jest nawilgnięty.
masz filmik jak sprawdzić diodę. W jednym kierunku dioda nie powinna przewodzić - wskazanie multimetru "0L" lub "1" w zależności od multimetru. W kierunku przewodzenia multimetr powinien wskazać spadek napięcia na diodzie około 0,5 - 0,7V. Nie przewodzenie diody w obu kierunkach lub przewodzenie w obu kierunkach oznacza jej uszkodzenie. Pomiary diody...
Pierwsze sprawdź silnik zmierz omomierzem jego rezystancję na CB405. Możesz wyjąć to złącze i sprawdzić silnik baterią - parę woltów. Jak jest OK to pomierz napiecia na jego sterowniku. https://obrazki.elektroda.pl/7906206200_... Dodano po 6 Na IC400 Vref = 7,1V więc Uwy pewnie rzędu 6V.
Silniczek wymontowałem i sprawdziłem silnik na zasilaczu stabilizowanym.A jeżeli chodzi o rezystencję to nie mam jak sprawdzić bo nie posiadam omomierza ,a przecież silnik nie chodzi to tylko pozostaje wymiana na sprawny.
Poszukaj w sieci pinout sterownika silnika i sprawdź omomierzem ciągłość lini diagnostycznej w instalacji elektrycznej do gniazda OBD2.
Miałem na myśli zasilacz beztransformatorowy popularnie nazywany zasilacz na szeregowym kondensatorze, no i źle napisałem. Bez obciążenia ok.325VDC, po obciążeniu napięcie opadnie do ok 205VDC ale z uwagi na szeregowy rezystor napięcie będzie jeszcze niższe w zależności od obciążenia. "zwoinicę" - sprawdź omomierzem na przejście M+, M- a widoczny kondensator...
Witam Mam opalarkę black&decker BD1602 1600W. W trakcie pracy ( wyłączyłem na chwilę i ponownie włączyłem) przestał chodzić silnik ale grzałka grzeje. Po rozebraniu sprawdziłem miernikiem druciki od grzałki i stanowią opór, silniczek ma w środku chyba mały kondensator, po sprawdzeniu silnika omomierzem wartość na mierniku powoli spada. Są dwie diody,...
silnik sprawdzałeś? Co ma do tego błędu silnik??? Grzałka do sprawdzenia,hydrostat ( nie metodą dmuchania i słuchania cykania ale omomierzem), moduł.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
W skrzynce łączeniowej była elektronika automatyki najprawdopodobniej, silnik ma najprawdopodobniej jeszcze zabezpieczenie termiczne. W jakim celu chcesz uruchomić silnik, czy w celu sprawdzenia jego stanu, czy chcesz tę pompę próżniową naprawiać? Czy chcesz sam silnik wykorzystać do czego innego? Jeżeli chcesz uruchomić sam silnik, to musisz pominąć...
Drganie silnika zakładając że silnik jest sprawny jest spowodowane brakiem jednej z faz z regulatora . Może to być spowodowane uszkodzonym regulatorem lub jakimś zimnym lutem miedzy regulatorem a silnikiem ( wtykami ) . Trzeba by też sprawdzić omomierzem sam silnik czy nie ma zwarcia między cewkami.
Dziękuje kolego POLO2 za schemacik, ale go nie kleje. To urządzenie przykładam do kolejnych segmentów komutatora? Czy do wirnika gdzie znajduja się uzwojenia? Sprawdziłem ten silnik omomierzem i uzwojenia na połowie silnika wynoszą ok 5Om, a na kręcąc wirnikiem dochodze do 10 Om i potem spowrotem 5Om. Czy usunięcie usterki wiąże się z przewinięciem...
Podłączenia fazy( S ) jest bez znaczenia, tam jest mostek. Kolejność zacisków na kostce silnika jest zależna od tego ja są wyprowadzone końce cewek. Można to sprawdzić omomierzem, końce odpowiednio: U-X, V-Y, W-Z powinny wykazać niską wartość oporu
Jeśli chodzi o VAGi to nigdy z zamiennikami nie miałem problemów. Czujnik możesz sprawdzić omomierzem, o ile się nie mylę.
Jaki to rocznik?Jeśli pełny wtrysk sprawdź czujnik temperatury silnika, sczytaj kody bądź sprawdź za pomocą omomierza.
To o ile może mieć ten silnik większy prąd na wałku od znamionowego czy można to obliczyć jakimś wzorem? Zmierz dokładnie rezystancję silnika omomierzem i z prawa Ohma wyliczysz prąd jaki będzie pobierał nieruchomy silnik.
Skoro są trzy wyprowadzenia i jest to silnik jednofazowy to znaczy że końce uzwojenia roboczego i rozruchowego są połączone razem. Silniki tego typu muszą mieć wpięty kondensator rozruchowy szeregowo z uzwojeniem rozruchowym. Trzeba omomierzem sprawdzić gdzie są jakie wyprowadzenia. Przydałoby się więcej informacji jak działa ten amatorski starter do...
To oznacza, że jest problem z młynkiem. Czy słychać pracę silnika? Tak - rozbierz młynek i zobacz, co jest uszkodzone. Nie - sprawdź, omomierzem, czy silnik ma przejście.
sprawdź omomierzem silnik może masz 8uszkodzone uzwojenia
1. Sprawdzić obecność 3 faz na przewodzie zasilającym silnik- przy odkręconych przewodach od silnika. 2. Jeśli są wszystkie fazy -sprawdzić omomierzem przejścia w silniku.
To mnie kolega nie pocieszył :( A jak mogę to sprawdzić bo w silnikach AC to slaby jestem hehe Sprawdziłam silnik omomierzem: ma 4 "wejścia" i jedno "wyjście" niebieski (wirowanie) czerwony (wirowanie) [po kondensatorze] zielony (obroty w prawo) żółty (obroty w lewo) biały (wyjście) niebieski - biały 77 om czerwony - biały 94 om zielony - biały 74 om...
Zobacz czy nie ma czasem schematu na odwrocie pokrywki puszki zaciskowej silnika. To ile jest cewek łatwo sprawdzisz omomierzem. Silnik jednofazowy ma dwa uzwojenia niepołączone wewnętrznie ze sobą (połączenie wewnętrzne uniemożliwiłoby zmianę kierunku obrotów).
Witam. Moje pytanie dotyczy silnika krokowego ( 42SPM24DGYB1 PJJQ182ZA-M) pochodzącego z drukarki Panasonic KX-P1150. Chciałbym go wykorzystać do innych celów, niż zakłada idea jego konstrukcji, dlatego potrzebna jest jego modernizacja. Silnik ten posiada 5 wyprowadzeń. Ponieważ nie znalazłem datasheeta tego silnika, sprawdziłem omomierzem te wyprowadzenia....
Witam - chodziło mi o sprawdzenie omomierzem przewodów które idą do silnika ( czy mosfety w mostkach są dobre czy uszkodzone ).
Sprawdź omomierzem ciągłość połączenia uzwojenia silnika (stojan-wirnik-stojan). W obwodzie może być przełącznik kierunku obrotów, jeśli występuje.
Spróbuj czerwone, zachowując kolejność białego i niebieskiego. Jak się nie uda: weź omomierz i pomierz gdzie co jest. Sprawdź czy pod deklem tabliczki nie ma rysunku, wrzuć czytelne zdjęcie tabliczki.
Przy takiej jakości zdjęć na pewno trudno odczytać zarówno typ silnika jak również parametry kondensatora. Z tego co można dostrzec to 100-125µF. Przed kupnem kondensatora należy sprawdzić wyłącznik odśrodkowy - mierząc omomierzem wyprowadzenia wyłącznika odśrodkowego powinien wskazywać znikomą rezystancję. Odczytanie tabliczki znamionowej ( typ...
Sprawdź mostek H zasilający silnik i połączenia do silnika. Podłącz omomierz do potencjometru i podaj zasilanie do silnika, opór powinien się zmieniać. Uważaj na zakres obrotu bo potencjometr może nie obracać się o 360° i przekładnia może go uszkodzić po dojściu do ograniczników. Zasada działania jest taka że procesor podaje napięcie na silnik i sprawdza...
grzałke sprawdz zwykłym omomierzem ok20-40 om a silnik podłącz szeregowo uzwojenia i podłącz do prądu elektryk ci tutaj niepomorze tylko serwis .koszt sprawdzenia 80 zł
silnik omomierzem są dwie sekcje powinny mieć identyczną rezystancję , TEA3718 nie sprawdzisz jedynie budowa kompletnego sterownika
Sprawdzić omomierzem czy silnik nie ma przebicia do obudowy.
Pacjent, to maszyna do szycia Łucznik Balladyna II. Wyrobiło się w niej gniazdo do pedała - typu jack, więc postanowiłem podłączyć je na stałe, lutując kable. Maszyna się załącza, silnik w ogóle nie buczy. Sprawdziłem omomierzem sam pedał i potencjometr wydaje się być w porządku. Co mogło się jeszcze stać?
Omomierzem sprawdziłem silnik :) kondensator sprawdziłem na sprawnym siłowniku 9uF
Na trzecim zdjęciu widać schemat i jest tam widoczny bezpiecznik. Jak sprawdzić silnik - ja sprawdzałem omomierzem oporność między przewodami (6 szt.) wychodzącymi z silnika, z tym że w moim przypadku nie miałem schematu do dyspozycji. Na zdjęciach widać, że silnik jest przykręcony do obudowy, więc tu raczej nie widziałbym problemu. Problemem może być...
Cześć. Przy objawach takich jaki opisałeś podejrzewam, że ich przyczyną jest silnik, który najprawdopodobniej będzie wymagał przezwojenia. Możesz to sprawdzić - wyjmij wtyczkę przyłączeniową silnika i sprawdź omomierzem rezyztancję na kolejnych parach wsuwek silnika, wg schematu, który załączam. Jeżeli te wartości będą inne - świadczyć to będzie o uszkodzeniu...
. Zmywarka pracuje bez uziemienia. Widocznie silnik ma przebicie. Tu nie ma być "widocznie"- musi to być sprawdzone przyrządami- omomierzem lub induktorem. Zmywarki pod żadnym pozorem nie wolno użytkować bez sprawnego zerowania obudowy i innych składowych części elektrycznych, życie ma się tylko jedno :!: .
witam oporności uzwojeń w normie kondensator możesz sprawdzić również omomierzem w większości przypadków on jest powodem uszkodzenia dostaniesz go bez problemów pozdrawiam
witam odłącz przewody od silnika ,sprawdź omomierzem na wtyczce jak nie będzie zwarcia to znaczy że przewód zasilający wraz ze zwijaczem jest sprawny powodzenia
A czy posiadasz zdjęcie tej masy, albo schemat z pkt masy w komorze spalania, bo nie pamiętam żadnej masy na głowicy w tej thalii, ani żadnej na silniku, były jedynie 2pkt masy na skrzyni biegów. EDIT: Nie ma innych punktów masy na tym silniku, sprawdzone po wiązce, sprawdzając omomierzem, masa jest bardzo dobra na całym silniku. Cewka sprawdzona wg...
Sprawdziłeś, czy są wszystkie fazy w gnieździe? W normalnych układach, ma być zasilony przez ten przełącznik γ / Δ A sprawdziłeś uzwojenia w silniku za pomocą omomierza ? A może kabel zasilający jest uszkodzony?
rozebrałem je, sprawdziłem napięcie i...brakuje napięcia A gdzie kolega mierzył to napięcie? Jak mam sprawdzić czy jest dobry Sprawdzić wg [URL=http://www.elenota.pl/d.php?id=1084... noty katalogowej czy jest zasilany oraz czy na wejściach / wyjściach coś się pojawia (zbliżone do danych z noty). Warto byłoby odpiąć...
Cewki ładne nie popalone, zmierz przejście omomierzem cewki, sprawdź łożyskowanie wirnika.
Hydrostat sprawdziłem - działa. Nawet kompresorem przeczyściłem wężyki. Jeszcze zacząłem dokładniej sprawdzać silnik omomierzem. Wirnik - wiadomo gdy szczotki jadą po komutatorze to skacze oporność, ale generalnie jest ciągłość. Natomiast nie bardzo jarzę jak ze stojanem. W momencie obracania potrafi mi zmieniać się oporność. Wiadomo - szczątkowy magnetyzm...
W wieżach Sony , nie wiem dlaczego padają czasem silniki napędu dysku tj. Spindle ( chyba dobrze napisałem). Jeżeli silnik całkiem padnie to stanowi zwarcie co łatwo zmierzyć omomierzem ,ale zanim padnie może przeciążać drivera stąd ten mocniej się grzeje.Trzeba pomierzyć ten silnik omomierzem. Powinien sie kręcić bez wylutowywania ( ale bez obciążenia)...
W czujniku są dwa termistory, jeden "steruje" wskazówką, a drugi "komputerem". Tu czujnik od Octavii 1 z silnikiem 2.0, w Golfie chyba będzie podobny. Można sprawdzić omomierzem https://obrazki.elektroda.pl/6239169200_...
Tam idzie tak-plus i masa zasilania oraz dwa przewody z silnika. No i sterowanie. Jak masz plus to sprawdź omomierzem, czy "widać" widac silnik.
https://obrazki.elektroda.pl/8936811500_... Zobacz zwarcie w uzwojeniu silnika lub coś z silnikiem? Jak to sprawdzić mam? Poucz mnie proszę. Muszę rozkręcić silnik czy zmierzyć coś na złączy silnika? Omomierzem zmierzyłem gniazdo od strony silnika: 25 Ohm pomiędzy białym a czerwonym oraz białym a brązowym. Pomiędzy brązowym a czerwonym...
Na płytce nie ma - musiała być na taśmie (można wyraźne zdjęcie poprosić?). Silnika omomierzem poprawnie nie sprawdzisz. Oporność będzie się zn=mieniać w zależności od położenia wirnika. Podaj na silnik (wyjęty z mechaniki - ważne by nie miał żadnego obciążenia na ośce) 2 V i zmierz prąd - powinno być ok. 20mA. P.S. Podczas próby w czasie której stwierdziłeś...
Witam, próbuję naprawić, a przynajmniej zdiagnozować usterkę rozdrabniacza frezowego Parkside PWH 2800 A1. https://obrazki.elektroda.pl/5760902700_... https://obrazki.elektroda.pl/1423211300_... Po podaniu grubszej gałęzi zatrzymał się, miałem wcześniej takie sytuacje, odczekałem kilka godzin, wcisnąłem bezpiecznik...
Wedłóg mnie to zwarcie międzyzwojowe,sprawdź omomierzem poszczególne uzwojenia.
Możesz jeszcze sprawdzić, czy nie ma przebicia od jednej z końcówek do obudowy silnika. Jeśli omomierz wykaże jakąkolwiek rezystancję różną od nieskończoności to jest przebicie.
Witam masz oznaczenia silnika po staremu czyli x y z nazwijmy te oznaczenia jako początki uzwojeń po nowemu U1 V1 W1 , końce uzwojeń u v w czyli U2 V2 W2 oznaczenia L1 L2 L3 oznaczenia faz mostki w silniku zdemontuj bo tę funkcję będzie spełniał przełącznik gwiazda trójkąt , jeszcze dla pewności sprawdź przejścia uzwojeń omomierzem to jest X-U , Y-V...
1. Można zastąpić BTA16-600BW 2. Można, 1N4007 jest na 1000V 1N4008 jest na 1200V 3. Ten niebieski element to diak :arrow: [url=https://www.tme.eu/pl/details/db3-s... Ale zacznij od silnika, sprawdź omomierzem rezystancję przejścia między wyprowadzeniami zasilania silnika. Zobacz tez tu: :arrow: [url=https://general-drozd.livejournal.c...
Witam Przedzwoń omomierzem silnik, sprawdź szczotki (odkręć i zobacz czy nie są zużyte ) Pozdrawiam
Jest to silnik BLDC. Należy sprawdzić uzwojenia omomierzem. Dodatkowo pasuje sprawdzić MOSfety bo mogą być przestrzelone.
Zaczyna zbaczać dyskusja na manowce, jak widzę. (at)waldemarvuk1 Jeżeli jesteś pewien poprawności połączeń, a zabezpieczenia to 25A B, to istnieją tylko dwie możliwości - pomylone wyprowadzenia na kostkę zaciskową (odwrócony początek i koniec jednej cewki), albo zwarcie wewnetrzne międzyzwojowe. Koniec, kropka. Zmierzyć prąd we wszystkich fazach w połączeniu...
Przedzwonić-sprawdzić omomierzem. Silnik najlepiej podłączyć pod 12 czy 24V DC . Uszkodzony tachogenerator dawałby inne objawy, Można sprawdzić jego opornośc. Szczotki i kostki polączeniowe na silniku i module rozumiem, że ok.
Rzeczywiście jest to błąd związany z silnikiem: otwarty / zwarty obwód uzwojenia, luźne połączenie, błąd elektroniki - PCB Proponuję omomierzem sprawdzić oporności: uzwojenie silnika ~2Ω +/- 10% (wyjścia z silnika U-V-W) prądnica tachometryczna ~40Ω, Jeśli te pomiary będą prawidłowe to uszkodzona jest prawdopodobnie elektronika sterowania...
Aby ew. zwarty kondensator co się rzadko zdarza nie wprowadzał nam zamieszania w pomiarach to go odłącz i podaj oporności pomiędzy: żółty a popielaty - żółty a czarny - żółty a niebieski - żółty a biały - żółty a czerwony - popielaty a czarny - popielaty a niebieski - popielaty a biały - popielaty a czerwony - czarny a niebieski - czarny a biały - czarny...
Jak można sprawdzić silnik z tej pralki . Sprawdziłem uzwojenia omomierzem jedno ma ok.1,6om drugie 0,1om .Jak podpiąć zasilanie do tego silnika ,gdzie jest 8 wyjść. Dziękuje z góry za wszelkie wskazówki
Sprawdź silnik. Wyciągnij wtyk z gniazda silnika, weź omomierz lub żarówkę w szereg i sprawdź przejścia. Zobaczysz 6 zacisków, przejscie musi być między parami. Jedna para (cienkie przewody) to prądnica tacho, pozostają 4 przewody, które muszą mieć przejście w ten sposób, że utworzą kolejne 2 pary. Powodzenia.
Sprawdź izolację silnika, weź omomierz i przyłóż jedną końcówkę do metalowego rdzenia/wirnika a drugą do wyprowadzeń silnika, potem jedną do metalowych części obudowy a drugą do żył przewodów (tam gdzie są odsłonięte połączenia). Kabel zasilajacy nie ma 3 żył czasem? M, L i PE :?:
Najpierw sprawdź prądniczkę tachometryczną jak kolega wspomniał..Znajduje się ona na silniku....Omomierzem sprawdzasz oporność ...Jak również stan magnesu w tejże .Powodzenia
sprawdzenie potencjometru omomierzem sprawdzenie wirnika omomierzem sprawdzenie diody zenera omomierzem
palet maszyna iskrownik ustawić oprawa rtęciowa sodowa
płyta indukcyjna zwarcie elektronika matrycy
Oleo-Mac 937 po wymianie tłoka AIP – docieranie, mieszanka 1:40 Stihl HP Super, cięcie buka Ekspertyza techniczna zestawu pompowego po powodzi – normy PN-EN, testy izolacji, korozja, opłacalność naprawy