Nie wiem jaki masz silnik, komutatorowy czy asynchroniczny, na prąd stały czy zmienny. Jeżeli jest to silnik na prąd zmienny nie może mieć przejścia między uzwojeniami a obudową. Odłącz zmywarkę od sieci zasilającej. Przełącz miernik na 2M, jedną jego końcówkę podłącz do metalowej obudowy a drugą dotykaj do odłączonych od instalacji zacisków silnika....
Szczotki silnika sprawdź.
Sprawdź szczotki w silniku.
Masz tam 3 pary wyprowadzeń: -stojan (lekko ponad 1Ω) -wirnik (trochę więcej niż stojan, w granicach 3 - 4Ω, wartości mogą się zmieniać zależnie od położenia wirnika) -prądniczka tachometryczna (kilkadziesiąt Ω) Prawdopodobnie padły szczotki. Widzę że jesteś "kumaty" więc poradzisz sobie ;)
Sprawdziłeś zasilanie ( sprawny kabel, dochodzi 3 fazy) ?
Pewnie masz "kombinowany" silnik -takie fajne połączenie indukcyjnego z komutatorowym, wtedy zacznij od sprawdzenia szczotek.
Do tego silnika powinieneś zastosować wyłącznik silnikowy jako główne zabezpieczenie. Zabezpiecza przed przeciążeniem i zwarciem. Popytaj w hurtowniach elektrycznych. Podaj dane z tabliczki znamionowej na pewno ci doradzą właściwy. Ten silnik można podłączyć trójkąt ale tylko dla napięcia międzyfazowego 230V. W sieci znamionowej napięcie międzyfazowe...
Witam ale kolega namieszał po pierwsze w robotach są raczej serva w twoim przypadku DC czyli prawie silnik prądu stałego a nie silniki krokowe z tym hamulcem to różnie może być ale prawdopodobnie w twoim przypadku dopiero podanie napięcia na hamulec umożliwi swobodny obrót wałem trzeba po prostu podać napięcie na hamulec i sprawdzić działanie pozdrawiam
silnik nie rusza. Do sprawdzenia szczotki.
Przy 400V 50Hz ma 1,1kW
Przyzwoite ma parametry jak na przyszłą piłę http://www.portal.pemp.pl/efektywnosc-en... tu masz tabelę z oznaczeniami klasyfikacji IE
Jeśli dysponujesz zasilaniem 3 fazowym powszechnie spotykanym w Polsce, czyli 3x400 V, to nic nie stoi na przeszkodzie zasilić silnik bezpośrednio za pomocą wyłącznika silnikowego.
Nie, wyższe obroty są dla częstotliwości 60Hz, u nas jest 50Hz.
Sprawdź szczotki na silniku młynka
Czujnik położenia wału do sprawdzenia.
Przedstawione na zdjęciu dane znamionowe silnika, dotyczą trójfazowego silnika reduktorowego z wirującym polem magnetycznym (magnesy trwałe). Spotykane nazwy, to: "Getriebe-Drehfeldmagnetmotor"- (niem.), "редук ... моменm... двигаm...
Proszę sprawdzić czy na elektrozawory dociera zasilanie, jeśli pralka nie pobiera wody. Jeżeli zasilanie jest to uszkodziła się cewka elektrozaworu. Warto by też sprawdzić stan szczotek w silniku pralki.
Będą większe straty - więcej idzie w ciepło, kontroluj temperaturę. Zwalnianie dociążonego silnika (poślizg) w ocenie słuchowo-optycznej będzie wartością subiektywną. Można się tym posiłkować, ale lepszy byłby już odczyt obrotów.
Tego typu silniki potrafią się rozpędzić nawet do ok 10 000 obr/min. Jednak na niskich obrotach mocą nie grzeszą. Tak czy siak silnik winien być sterowany układem z triakiem. Tacho jest potrzebne do elektronicznej kontroli prędkości. Przy kontroli mechanicznej, np potencjometr regulujący bramkę triaka, tacho jest zbędne.
Witam. Ja mam pęknięty w 3 miejscach i działa. Skleiłem go na super glue. Śmieszne, ale prawdziwe. Musi być dobrze wycentrowany. Sprawdź uzwojenia cewek czy nie mają zwarć i przerw, mosfety i diody, instalację. Jeśli masz oscyloskop to sprawdź sterowanie sygnałem prostokątnym f 135 - 160Hz, amplituda 12V i wypełnienie na próbę ok 50%. Czy test w % np...
ale nie mogę znaleźć żadnego czujnika z wyjsciem 0-10v pod logo Bo czujnik który pokazałeś ma wyjście zero-jedynkowe: poziom osiągnięty, stan się zmienia. Wyjście przekaźnikowe, więc podłączasz go jak zwykłą krańcówkę. LOGO! to tutaj start z armatą na muchy. Wystarczy stycznik, przycisk i wspomniany czujnik. W szeregu dajesz przycisk normalnie otwarty,...
Błąd związany z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi.Mogą być przetarte przewody wtryskiwaczy w wiązce silnika w plastikowych rynienkach.
Silnik raczej trójfazowy, odczytaj resztę tabliczki.
Witam. Problem z silnikiem ( sprawdź szczotki w silniku ) Pozdrawiam maniek475.
Sprawdź szczotki silnika.
Trzeba rozebrać silnik, sprawdzić ciągłość przewodów, przesuwanie się szczotek w prowadnicach, wysuszyć wszystko. Jeśli było więcej wody, to pewnie łożyska będą do wymiany.
Silnik trójfazowy skojarzony w trójkąt dla napięcia 230 V. Jako wyjścia faz widzę tu n/w przewody: para: czerwony-pomarańczowy 6Ω Trzeci czarny z czerwonym oraz pomarańczowym ma za każdym razem 6Ω Ta para czarnych przewodów prawdopodobnie do zabezpieczenia termicznego. para: czarny-czarny 120Ω
Do sprawy podszedłem fachowo, jestem elektromechanikiem Serio? I elektromechanik nie wie dla czego przy zmianie polaryzacji silnik pracuje w przeciwległym kierunku? Link poniżej do drugiego twojego tematu. Pompa wody-średnio ale działa Działa albo nie działa, tego typu silnik nie uzyskuje stanów pośrednich. Silnik-osmolony Serio osmolony i elektromechanik...
druga sprawa że przy połączeniu w gwiazdę silnik jest bardziej wrażliwy na wyższe harmoniczne (ale nie chce skłamać). Przełączenia gwiazda-trójkąt dokonuje sie za pomocą odpowiedniego przełącznika. Połączenie bezpośrednie oznacza - że podłączasz zaciski silnika bezpośrednio do systemu elektroenergetycznego (bez rozrusznika, falowników, niczego). Tak...
A szczotki silnika sprawdzone ?
Trzeba wyciągnąć silnik z grzałką i sprawdzić czy jest pęknięta dioda . Jeżeli nie to jest zimne lutowanie na diodzie.
Sprawdź czy silnik wentylatora nie ma przebicia na obudowę.
1-to baza dla wolnych i szybkich obrotów między 2-3 kondensator 16mF i napięcie 220V między 1-2 lub 1-3/będzie kręcić albo w lewo albo w prawo/ to samo dla szybkich obrotów 4-5 kondensator 1-4 Napięcie 220V lub 1-5 To kółko tajemnicze to sprzęgło odśrodkowe / stara,ale jara konstrukcja/
Do sprawdzenia kubek hydrostatu, który jest połączony z tym wężem: https://north.pl/karta/waz-polaczeniowy-... pod warunkiem, że woda jest wypompowywana dynamicznie ze zbiornika pralki. Warto by było również zerknąć na stan szczotek węglowych w silniku.
Sprawdź silnik poza pralką , może być uszkodzony wirnik. Nie powinno iskrzyć na komutatorze.
Witam Wygląda to na silnik szeregowo-bocznikowy. W takim silniku ważne są połączenia kierunków uzwojeń, uzwojenia komutacyjnego G-H, i szeregowego E-F . Próbuj zamienić końce tych cewek (E-F). Próbuj podłączyć celem sprawdzenia z jednego zasilacza ten silnik jako szeregowo bocznikowy. Jednocześnie ważne jest aby szczotki wirnika były ustawione w "strefie"...
W pierwszej kolejności sprawdź czy nie spadł pasek i dokładnie sprawdź podłączenie silnika.
co dalej sprawdzać. - szczotki silnika.
Sprawdź kolego stan szczotek węglowych w silniku pralki: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... https://north.pl/karta/00616505-weglowa-...
Sprawdź szczotki , bo 15 lat pracy to musiały się skończyć i jeśli wymienisz to musisz zresetować bląd , Bosch tak ma .
Zwykle zaczyna się od sprawdzenia samego silnika.
Tu masz opis błędu: http://obrazki.elektroda.net/59_12429273... Wejście w tryb serwisowy: http://obrazki.elektroda.net/67_12429277... Silnik sprawdzisz na pozycji "3" wybieraka programów.
Do rozpołowienia silnik.
Szczotki z pewnością wymagają wymiany, ale sprawdź również czystość tego: https://north.pl/karta/zbiornik-odpowiet... Jeśli pralka ma ten silnik: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... to tutaj pasujące szczotki: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-...
Sprawdź czy szczotki mają kontakt z komutatorem (możliwe zawieszenie) i sprawdź czy do szczotek (silnika) dochodzi napięcie
Należy pomierzyć uzwojenia czy nie mają przebić. Gdyby szczotki były zajechane do końca to by z pewnością mogły powodować zwarcia. Nie zalałeś przypadkiem wtyczki silnika wodą? Sprawdź jak teraz pracuje wirnik bez szczotek czy słychać już łożyska. Jeśli wirnik będzie się głośno obracał to od razu oddaj silnik do regeneracji.
Sprawdź szczotki w silniku.
Należy sprawdzić grzałke czy nie ma przebicia lub upływności do masy.Powodzenia.
Rezystance uzwojeń mierzyłem, 2,7Ohm każde. Stanu izolacji jeszcze nie mierzyłem, ale sprawdzę przed podłączeniem. Silnik był używany niedawno więc jest sprawny. Czyli wg tego co pisze w temacie z linku podłączenie tylko w gwiazdę w naszych warunkach domowych. Dzieki za pomoc
Przepalony bezpiecznik termiczny w silniku.
Na jakiej wysokości jest płytka sterownika na samym dole koło silnika?
Silnik połączony w trójkąt. Czyżby ? A jaki to silnik ? z soft startu na silnik. A stycznik gdzie, Szanowny Panie ? Jest zasada - przed sofstartem musi byc w obwodzie stycznik. Rzecz w tym, ze jeden tor w trójfazowych sofstartach ma zwarte wejście z wyjściem, czyli praktycznie zawsze występuje napięcie sieci po nim. :idea: Czy takie połączenie jest...
Sprawdź szczotki na silniku.
Przeczytaj mój poprzedni post ze zrozumieniem. Ten silnik BLDC ma trzy jednakowe uzwojenia co możesz sprawdzić omomierzem.
U mnie robi się to tak: przekładnik x/5A -> przetwornik 0-5A/4-20mA -> system. 3 przekładniki to trochę przerost formy nad treścią, wystarczy jeden. U Ciebie wystarczający będzie przekładnik 10A/5A małej mocy. https://obrazki.elektroda.pl/1894064400_...
Witam Aby sprawdzić co to jest, trzeba zmierzyć rezystancję na zaciskach tej kostki.Rezystancja rzędu 1 oma wskaże że jest to tzw."termik lub clixon".Natomiast wartość rezystaancji powyżej kilkudziesięciu omów wskaże że jest to czujnik termistorowy.Ten sposób zabezpieczenia uzwojeń jest bardziej skuteczny aniżeli przekaźnik termiczny włączony w obwód...
Odkąd to kondensator pracy, bo taki tam jest, a nie rozruchowy (!), pracuje tylko w jedną stronę? Wypalone są styki w programatorze odpowiedzialne za zmianę kierunku obrotów. Możliwe też zwarcie międzyzwojowe w stojanie silnika. Widzę że ,,stado ekspertów" już w natarciu. Poza tym, ten olejowy kondensator pracy jest naprawdę z ,,najwyższej półki" i...
Silnik przeznaczony do pracy w trójkącie, przy napięciu 400 V. możesz założyć przełącznik gwiazda/ trójkąt, choć nie jest to konieczne, gdyż piła nie jest dużym obciążeniem przy starcie. Zabezpieczenie termiczne warto podłączyć , a jest zamontowane w silniku.
Mam taki silnik SIEMENSA - - do czego służy , lub od jakiej maszyny pochodzi - chciałbym go sprawdzić podpinając do 230V , chcę podpiąć go w gwiazdę przewody + na U1 , - na V1 , z racji ze się na tym nie znam nie chciałby bym ewentualnie czegoś spalić , czy może potrzebuje jakiś kondensator do tego .
Zmywarka ma 12 lat Musze sprawdzić stan panewek silnika.
Witam. Silnik pompy spustowej w takim stanie nadaje się tylko do wymiany: :arrow: [url=http://salonagd.com/glowna/1495-sil... Sprawdź czy masz ten typ mocowania silnika pompy. Jeżeli grzałka nie będzie przepalona to wynik pomiaru będzie około 30-35Ω. Jeśli chodzi o pomiar upływności to warto...
Sprawdź czy silnik pompy myjącej nie jest zablokowany (a raczej wirnik tego silnika).
Na zdjęciu wygląda to na całkiem spalone uzwojenie,wiec nic tu nie zrobisz.
Witam. A może mimo wszystko warto zacząć od sprawdzenia szczotek w silniku pralki.
Co może być przyczyną ? Co sprawdzić w pierwszej kolejności ? Zacząłbym do szczotek silnika
Witam ,widzę na zdjęciu że 1 szczotka jest walnięta trzeba by ją wymienić.Silnik podłaczenie zasilanie do przewodu z cewki mostek z cewki do szczotki ze szczotki na 2 cewke i na zasilanie czyli szczotki muszą byc połączone w szereg z cewkami będą to obroty max bo regulacja to jest przez układ z programatora
Dobrze ,gdybyś rozebrał silnik i przedmuchał środek powietrzem. Sprawdź też izolację na przewodach (wewnątrz silnika ).
Czy kiedyś był przeglądany silnik? Szczotki np.? Na module do sprawdzenia wymiany triak...
Trzeba sprawdzić czy nie zadziałał bezpiecznik termiczny w silniku.
Błąd raczej jest powiązany z poborem wody co by się zgadzało bo pralka awaryjnie ją odprowadza tuż po jej pobraniu. Co do silnika to sprawdź czy działa program wirowania.
Jest to silnik szczotkowy więc najłatwiej będzie zastosować regulator na triaku np: https://allegro.pl/oferta/regulator-obro...
Prawdopodobnie trzeba będzie zajrzeć do szczotek silnika.
Najbardziej to przydatny jest E-Nr sprzętu. Silnik a szczególności szczotki sprawdzone? :-)
Przy kręceniu wirnikiem pompy ręką czuć znaczny opór. A tą usterkę usunąłeś? Wirnik powinien obracać się swobodnie, a zwiększanie pojemności kondensatora, w tym przypadku spowoduje uszkodzenie silnika.
Zacznij od sprawdzenia/wymiany szczotek silnika.
Podłącz ten silnik pod 230V AC, jeżeli będzie ok, to sprawdź przekaźniki od zmiany obrotów, a na koniec podstaw nowy triak sterujący silnikiem na module.
Do sprawdzenia i ewentualnej wymiany szczotki silnika.
Według wykazu błędów: "błąd silnika" Do sprawdzenia silnik oraz elektronika. W Twoim przypadku, myślę, że uszkodzony masz jeden z przekaźników na płycie, sterujących obrotami silnika. Jest to b.częsta usterka w tym typie (styki sklejone, wypalone). Powodzenia.
Załóż 13K usuń zwarcie sprawdź tacho i silnik na przebicie. Na 13K będą obroty idealne, a jak inne zakładasz to ciut inaczej będzie obracało i wirowało. Nie pomyl przewodów.
Szczotki były tylko do połowy wytarte i jeszcze mogły długo służyć. W takim razie sprawdź triak silnika na module.
ale dobrali za małą sprężarkę, i 16h zasuwa na max. obrotach. Nie rozumiem, za małą sprężarkę, do procesu technologicznego, bo przecież nie do silnika. Sprawdzić parametry ustawienia falownika, w szczególności ,,Carrier Frequency, można mu trochę ,,poluzować wysiłek" :D
Prawdopodobnie triak sterujący silnikiem wysiadł.
Witam; https://elecena.pl/product/16615851/tran...
Zrób pomiary każdy z każdym i rozpisz jakie oporności wychodzą, na tej podstawie się ustala który pin jest od czego. Dwa, do sterowania takiego silnika niezbędny jest moduł z triakiem który płynnie rozpędzi motor. Podłączenie go na żywca może skutkować zabiciem wirnika i remontem silnika.
Spalony młynek uszkodził sterowanie i zasilanie na płycie , trzeba zmierzyć sprawdzić.
Witam kolegów. Mamy napęd, być może jest to jakiś typowy od bramy podnoszonej. Na silniku brak jakiejkolwiek tabliczki znamionowej. Na pokrywie puszki połączeniowej jest tylko napis - Siemens. Generalnie- silnik działa, obroty R,L, stop- wszystko gra/ automatyka ,krańcówki, styczniki, wyłączniki - sprawdzone/. Na bazie tego zestawu została zbudowana...
Kolego harmoniczna znaczy częstotliwość 2,3,4 itd x niższa lub wyższa od podstawowej. Tranzystorów nie słyszysz ale buczenie uzwojeń silnika. Przez siły elektrodynamiczne które powstają przy przepływie prądu uzwojenia delikatnie się przyciągają i odpychają i to słyszysz. Buczenie dużo zależy od częstotliwości, jeśli jeden pracuje na 35kHz a drugi na...
Trzeba pomierzyć rezystancje na wtyczce silnika, a jeszcze lepiej wyciągnąć silnik. Odkręcić szczotki i sprawdzić czy przesuwają się swobodnie w szczotko-trzymaczu.
Witam Trzeba silnik oddać do sprawdzenia najlepiej podłączyć go poza pralką modułem na stanowisku testowym. Pewnie szczotki nie zostały dopasowane i stad to terkotanie.
Może na początek sprawdź kondensator silnika tej pompy ( chodzi o jego pojemność) . Tak to wygląda https://allegro.pl/oferta/kondensator-zm... Jeżeli to tylko kondensator to kilka złotych ale jeżeli silnik już przytarty na tulejach to już większy wydatek. Dołożysz do tego moduł ( o ile znajdziesz używany i sprawny) to równa...
Jak obracasz ręką silnik to słychać jak uderzają "lamelki"? Jak nie to sprawdź szczotki ale to mało prawdopodobne aby uległy uszkodzeniu.
Co się mogło stać po 20 latach? Szczotki się pewno skończyły xD
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... [url=http://ise.pl/forum/nie-jestem-elek... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
W tej pralce powinien być silnik komutatorowy. A więc szczotki do sprawdzenia.
(at)Gżehó widać że młody, chyba w ostatnich wersjach montowano silniki Siemensa i to na kołysce?
Oto Schemat uzwojen silnika: http://obrazki.elektroda.net/51_11919559... Jak mam to podlaczyc??[/img]
Konkretnie w trzech miejscach - obie ścieżki bezpiecznikowe na zasilaniu i shunt-rezystory. Podejrzewam, że jak ściągniesz radiator to zobaczysz że mostek także poległ. Swoją drogą rezystory dość ciekawie uszkodzone... Wyzwolenie RCD może sugerować uszkodzenie (przebicie) w silniku - co mogło pociągnąć za sobą uszkodzenie elektroniki. Próbujesz kręcić...
od czego powinienem w niej zacząć? Od podpięcia miernika pod złącze pompy i sprawdzeniu na programie wirowania, czy jest podawane 230V. Jeżeli jest, to do czyszczenia cały układ odprowadzania wody. Jeżeli czysty, to silnik pompy do wymiany.
. Otóż zdjąłem obudowę i widzę, że uzwojenie wygląda na nienaruszone. Silnik "stracił" moc ;) Zastanawiam się, czy gdzieś tam w zmywarce nie ma jeszcze kondensatora rozruchowego. Może to on padł? nie ma Pompka jako taka jest silnikiem. możliwa jest wymiana samego silnika.
Cześć, Spróbuj uruchomić parzenie kawy używając opcji "kawa mielona" - będzie działać :) Komunikat przegrzania powoduje zazwyczaj przerwa w obwodzie silnika młynka.
sprawdzenie silnika pralki siemens sprawdzenie silnika komutatorowego sprawdzenie silnika zelmer
excel wyszukiwanie tekstu makro zapisujące arkusz raport spalania
Vaillant F.324 - Jak naprawić błąd wentylacji? Iveco AS440T/P - Ikona Podniesionej Naczepy