Oddaj to ogarniętemu mechanikowi, są Polacy w IRL, którzy pracują/prowadzą warsztaty.
Sprawdzenie sprężarki klimatyzacji focus mk1 kombi. Mam Focusa mk1 1,8tdci i od zakupu czyli od roku nie działa klima. To znaczy brak czynnika. Miałem napełnić, ale jak udałem się do punktu okazało się, że pordzewiała jest chłodnica klimatyzacji (skraplacz). Więc muszę wymienić. Teraz tak jak sprawdzić czy cos jeszcze nie jest uszkodzone??? Bo nie wiem...
w instalacji jest presostat który zabezpiecza sprężarke przed zbyt małym i nadmiernym ciśnieniem tak więc sprawdzić musisz ilość czynnika chłodzącego , a tak z doświadczenia to sprężarki w fordach są dziurawe jak sito ,koniecznie sprawdzić ilość czynnika
PSF to skrzynka bezpieczników w komorze silnika.Odłącz przewód z 4 pinu żółtej wtyczki 5pinowej i połącz z przewodem pinu nr 1 ,to najtańsze rozwiązanie problemu.
Sprawdz dysze rozprezna na cienkiej rurce idacej do kabiny w takim srubunku, rurka tam sie bedzie szronic jak opisałes(powinna sie robic mokra a nie zalodziała) wymien filter na rurce ssacej tej grubej sprawdz szczelnosc azotem min 24h(15bar starczy) napełnij 740 gram czynnika wymien filter kabinowy
Sprawdź to.
Odnalezc przekaznik sprzegla kompresora,zmostkowac.Jesli kompresor nie pracuje to do servisu klimy na sprawdzenie ilosci czynnika.Poza tym skan systemu,czujnik cisnienia i temperatury w ukladzie klimy podaje sygnal do komputera silnika.Komputer pozwala lub nie zalaczyc kompresor. Jak wlaczysz przycisk klimy to wlacza sie wentylator chlodnicy?
Aleksander_01 sory za laickie pytanie: jak sprawdzić czy zatarta? Zrzucasz pasek wielorowkowy z klimy, wymuszasz zasilanie sprzęgła, kręcisz ręką za szajbkę - wot i cała filozofia.
Do sprawdzenia bezpieczniki w aucie 35, 39, 40 Przy module na wtyczce do sprawdzenia zasilania. W kostce po prawej stronie. 1,6,7 zaslanie na stałe 14,15,20 zasilanie po zapłonie 4,3 masa Do zdemontowania schowek pasażera i sprawdzenie czujnika oblodzenia. Po naciśnięciu przycisku klimatyzacji powinno być napięcie po dwóch stronach. Sprawdź to daj znać...
w tym co ja wymieniałem było 55x35x20 ale podobno są dwa rodzaje więc lepiej sprawdź
Koło rozrusznika masz cztero pinowe złącze, oglądałeś je i przewody w okół niej? Tam idą przewody na sprężarkę i alternator, sprawdź po kolorach które idą na sprężarkę i podaj zasilanie. Zawsze to kawałek instalacji masz wykluczony.
Z tego sterownika wentylatorów pod akumutorem wychodzi 9V na sprężarkę To podmień ten moduł. Kupujesz o identycznym numerze - będzie się zaczynał od 1J0. Ale zanim podmiana sprawdź bezpieczniki i to szczegółowo.
Trzeba sprawdzić rezystancję sprzęgła sprężarki,czujnik ciśnienia,no i przekaźnik elektrosprzęgła.
Presostat do sprawdzenia, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Po sprawdzeniu napięcia na wtyczce kompresora : spada napięcie z 13 V drastycznie do 6 V na dodatnim biegunie pina. Czyli kompresor już nie dobija czy szukać przyczyny w jego sterowaniu ? Po pierwsze - Altea ma zawór sterujący pracą klimatyzacji w sprężarce. Potrafi się popsuć - nowy coś koło 150 - 200 złotych. Od niego powinieneś zacząć, bo on może...
AJM to całkiem inne silniki nie tyczy się tego co pisałem. Ty masz silniki już z PD zastanawiam się co ci się ubzdurało klimatyzacja a pompa vacum jak to bardzo odległe osprzęty w tym silniku. Z tej strony to może być różnie uszczelka pod pokrywą, uszczelnienie turbiny, kolektor ssący. Pierw musisz sprawdzić gdzie dokładnie to nie muszą być kosztowne...
Sprawdź czy pali z pustym kluczykiem (bez plipa)
Są różne typy silników jednofazowych. Zdarza się że jest to silnik 3 fazowy łączony w trójkąt, wtedy oporności są równe, 2 kołki są zasilone L,N a na 3. idzie przez kondensator. Ale są też dwu cewkowe, też mają 3 kołki, ale masz wyprowadzony środek cewek na 1. i dwa skrajne na 2. i 3. pomierz sobie czy to coś takiego? Z tego co oglądałem kiedyś jutuby,...
Jak może być przyczyną? Druciarstwo i brak wiedzy. Masz szczęście,że ci nie rozsadziło tej klimy podczas pracy bez zabezpieczenia. Jeśli chcesz wiedzieć czemu twój patent rozładował akumulator to sprawdź czy na bezpieczniku z którego podałeś zasilanie na cewkę sprzęgła nie ma przypadkiem 12V cały czas
Sprawdź łożysko sprzęgiełka sprężarki, ale ono będzie hałasować przy wyłaczonej klimie. Za mało albo za dużo czynnika w układzie może również powodować hałas. Sprężarkę można rozebrać ale bez znajomości jej budowy i zasady działanie jest to bezsensowne. W większości sprężarek przy rozbieraniu zniszczymy uszczelnienia które i tak wymagają wymiany przy...
Zobacz bezpiecznik nr 25 czy nie jest przepalony. Tam powinno być 30 A. Ponadto sprawdź sprężarkę, po włączeniu klimatyzacji powinien kręcić się środek.
A ja pozwolę sobie dopytać, jaki olej chce nasz kolega tam wpuścić? Interesował mnie ten temat niedawno - w takim kompresorze fabrycznie jest olej PVE (FVC68D), który jest baardzo drogi (chyba koło 500zł/litr) i chyba nie aż tak chętny na zawilgocenie (nieusuwalne próżnią), jak POE
699357 DCP32045
Cześć musisz zdemontować sprężarkę w sprężarce jest śruba 6 w korpusie sprężarki odkręcić i zlać cały olej do miarki i zaglądasz do specyfikacji samochodu lub jest napisane na sprężarce ile oleju zawiera sprężarka.
i za odłączenie w pełnym obciążeniu Co rozumiesz przez "odłączenie w pełnym obciążeniu"? Jaki jest sens odłączać sprężarkę jak w danym momencie jest zapotrzebowanie na pełne chłodzenie? zresztą inny do V6 a inny do V8 Jest inny, bo jest inna liczba impulsów zapłonowych. W dieslu jest jeszcze inny sposób generacji tych impulsów. Ogólnie zasada pracy...
olej można sprawdzić jak auto się zagrzeje i zostanie zgaszone to po 15minutach mozna na komputerze pokladowym sprawdzić. Jest jeszcze możliwość podniesienia kabiny i miarka od oleju jest z lewej strony. silnika bardziej z przodu przed sprężarka klimatyzacji. Pozdrawiam
Ilość oleju i czynnika można sprawdzić w katalogach takich jak ten [url=https://www.hella.com/techworld/pl/... Co do zbyt dużej ilości oleju to mogą się urwać tłoki w sprężarce ,ale to raczej musi być kilka razy więcej niż powinno (np: 450 ml zamiast 150). Jeśli zmieniałeś parownik...
Jeśli nie włączy się sprężarka klimatyzacji to może być taki objaw. Trzeba sprawdzić czy klapki pracują poprawnie, czy jest czynnik, czy sterownik widzi prawidłowe ciśnienie czynnika itp.
Witam, Mam problem z klimatyzacją w Renault Master 2. Klima nabita, wymieniony zawór rozprężny, wiatrak załącza się lecz nie ma napięcia na sprężarce. Czego to może być wina? Wiązka? Sterownik silnika? Włącznik klimatyzacji? Może ktoś miał podobny problem.
Czy sprawdzałeś przekaźniki, bezpieczniki oraz sprzęgło sprężarki Czy na pewno ginie zasilanie na cewce sprzęgła? Dodano po 4 Podepnij swój plus z akumulatora pod sprężarkę i sprawdź czy wentylator ruszy. Tylko nie za długo bo będzie bum.
Proszę bardzo)
Czyli w 1 warsztacie dałam się naciągnąć Niekoniecznie dałaś się naciągnąć, gaz zdrożał o 320% plus zrobili Ci ozonowanie a to wszystko kosztuje, co do sprężarki sprawdź na włączonej klimatyzacji czy sprzęgło sprężarki kręci się razem z kołem pasowym
Są te same sprężarki Denso 7SBU16C . Powodzenia.
Wymiary 35x55x20
Witam ,odezwij sie do mnie to coś poradzimy tel. 505509597 powołaj się na elektrodę.
Możesz zastosować sprężarki z poniższymi numerami OE (najbardzie popularna spręzarka jaka moze być): 1K0260859F 1K0820803F 1K0820803G 1K0820803H 1K0820803J 1K0820803L 1K0820803N 1K0820803P 1K0820803Q 1K0820808A 1K0820808B 1K0820808D 1K0820859C 1K0820859E 1K0820859F 1K0820859H 1K0820859M 1K0820859Q 1K0820859S 2E0820803A 2E0820803B 2E0820803D Odradzam...
Tytuł Klimatyzacja Usterka Klimatyzacja nie działa skutecznie. Przyczyna Usterka sprężarki układu klimatyzacji. Usterka przewodów lub złączy komunikacji CAN lub usterka jednostki sterującej sprężarką układu klimatyzacji. Ciśnienie w układzie klimatyzacji jest za niskie lub za wysokie. Mógł wystąpić przeciek w układzie. Uwagi Układ kontynuuje sterowanie...
Podaj wiecej danych: 1. czy stręzarka wogóle sie załączała 2/ czy jak ją wyciągałeś wyleciał ci gaz czy juz go nie było?? jezeli klima nie była nieuzywana przez dłuższy okres to nie znaczy ze sprezarka jest zepsuta, bo niby czemu miała sie zepsuc skoro nie chodziła?? Problem jest w tym ze jezeli układ klimatyzacji nie działa przez dłuższy okres to ma...
ale 250 ml ma w całym układzie a nie w samej pompie wysłałem pw
oszt naprawy mojej zimeringu wyniósł 21 złoty i klima smiga jak nowa No to gratuluję taniej i skutecznej naprawy. Jeszcze dodam jakimi wyliczeniami sie sugerowałem przy napełnieniu kimy Dziękuję, sam chętnie skorzystam z tych materiałów.
Czytając Wasze komentarze, wygląda to na trudną naprawę. Tak, to może być zawór, źle to nazwałem. Nie znam się jeszcze na tym. Znacie się lepiej. Dlatego pytałem, gdyż będę wymieniał alternator i przy okazji będę miał dostęp do sprężarki klimatyzacji. Samochód sprawdzili mi w trzech miejscach: ASO, elektryk, serwis klimatyzacji i stwierdzili tę usterkę....
Witam kolego oczywiście możesz ominąć sprężarkę kupując krótszy pasek dostaniesz go w każdej hurtowni motoryzacyjnej. Dodano po 5 a co do wymiany wystarczą tobie dwa klucze płaskie i wymienisz sam bez żadnych kosztów.Jeśli chcesz więcej info.to napisz .powodzenia
82 00 600 110 8200940837
Rozpręża się czynnik chłodniczy w układzie i stąd ten dźwięk. Jeśli klimatyzacja działa normalnie trzeba do tego przywyknąć.
Sterowanie zaworem za pomocą sygnału pwm, uszkodzony zawór sterujący albo urwane zabezpieczenie napędu sprężarki, co dokładnie to ustali gość w warsztacie mający odpowiedni sprzęt i pojęcie o klimie.
Po prostu brakuje czynnika.
Bez obaw możesz go pominąć.Ale wydaje mi sie że masz niesprawny pierwszy bieg wentylatorów.Przy ok.9 barach powinna wystartować jedynka a przy ok.16 barach 2 bieg.Na przyszłość nie dopuszczaj mostkując do takiego ciśnienia.
Nawet jak oszukasz czujnik to i tak jest ryzyko zamarznięcia parownika.
To z tyłu sprężarki to wyłącznik termiczny, odcina zasilanie sprzęgła elektromagnetycznego po przekroczeniu określonej temperatury
W którymś momencie koło się zablokuje i spali się pasek
zawsze myślałem, że wszystko się załącza a jak nie ma czynniku to po prostu nie chłodzi Jak pracuje bez czynnika to się sprężarka zaciera. Także bez ciśnienia nie ruszy, co i tak nie zawsze ją ratuje, bo nawet jak czynnika będzie tylko 20g to ciśnienie będzie wystarczające do załączenia.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak wymienić olej w sprężarce klimatyzacji w AUDI, i jak sprawdzić jego poziom.
Dziękuję za pomoc problem rozwiązany. Ceweczka nadaje się na śmieciowisko lub do regeneracji.. Pozdrawiam
Jeśli to ten system co wskazałeś to załączyłem ci wycinek schematu sterowania tym przekaźnikiem, to powinno ci wystarczyć. F23 (7,5A) odpowiada za napięcie na włączniku naciskowym klimatyzacji 4 pin
Raczej nie ma.
na forum mercedesa jest tyle przeciwnych opinii, że mam wrażenie, że nie ma tam ludzi kompetentnych w tym temacie. Udzieliłem ci na forum auto.com dokładnej odpowiedzi jak to działa, i czym grozi jazda bez czynnika, a ty dalej drążysz temat gdzie popadnie. Następny maruda. Ty nie potrzebujesz PRAWDY - to potrzebujesz takiej odpowiedzi, KTÓRA SPEŁNI...
Jeśli to miasto wojewódzkie na dolnym śląsku to pewnie Wrocław a tu już samych punktów zaopatrzenia chłodnictwa jest kilka. Co do oleju z uszkodzonej spręzarki to pomysł raczej taki sobie - te układy są bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia i raczej bym nie ryzykował, tym bardziej że 1l oleju mineralnego to ok 50zł
Witam czytających Odpisuje na stary temat ale na pewno pomoże to czytającym którzy mają podobny problem. Otóż do 2004.10 w układ 307-ki wchodziło 585+-25 gram czynnika chłodzącego R134a. Po tej dacie ( lifcie ) wchodziło w układ 450+-25 gram. Jeśli więc masz nowy układ to znaczy że masz o 150gram za dużo a co za tym idzie zawór rozprężny zamarza na...
To bardzo proste , musisz odkrecic nakretke na osi sprezarki zdjac tarcze i w tym przypadku wyjac podkladke regulacyjna lub zamienic na ciensza . Zapytam jeszcze czy sprawdzales ilosc czynnika w ukladzie , bo takie komedie moga sie dziac jak bedzie go zbyt malo .
zorganizuj sobie ściągacz fi 22x1,5 i po odkręceniu nakrętki czołowej wkręcasz sciągacz i ciągniesz tarcze sprzęgła ,potem odepniesz zabezpieczenie osadcze i ściągniesz koło pasowe,następnie najlepiej młotkiem pneumatycznym lub przez klina aluminiowego podwadzisz sam elektromagnes i powoli z każdej strony po pukasz i powinien zejść .Ja osobiście zawsze...
Proszę bardzo: http://obrazki.elektroda.pl/4276069100_1... Kondensator 25uF/450V. Proszę pamiętać że pracowała z gazem R407C. Pozdrawiam
Żeby wymienić olej, trzeba fizycznie wymontować sprężarkę z auta. Sprężarkę zalewa się odpowiednią ilością oleju, zależną od typu sprężarki. Żeby wymontować sprężarkę, trzeba opróżnić układ klimatyzacji, odkręcenie korka wlewu oleju na sprężarce wiąże się z rozszczelnieniem układu/ucieczką szkodliwego czynnika. Naprawę niesprawnej klimy nie zaczyna...
Taaak, człowieku jeżeli będziesz działał tylko w/g wytycznych z komputera to skończysz jako bateria w matrixcie!!
Nie znam tego auta ale powinno mieć przynajmniej czujnik ciśnienia i temperatury dla zabezpieczenia układu. Co do sprawdzenia kompresora - odpal silnik bez klimy i z klimą i zobaczysz różnicę co obraca się przy kole pasowym sprężarki.
Czy udało się komuś rozwiązać problem, który opisuje marcinek29. Borykam się z dokładnie takimi samymi obiawami w astrze 1.7CDTI 80km z tą różnica że u mnie na przewodach przy sprężarce pojawia się napięcie 2V. Pomożecie?
Na załączanie sprężarki klimatyzacji ma zasadniczo wpływ: Czujnik ciśnienia klimatyzacji. Czujnik oblodzenia parownika. Przekaźnik w BSI załączający sprzęgło. Powinieneś sprawdzić te elementy. Klimatyzacją steruje BSI więc dobrze byłoby sprawdzić co ono ma do powiedzenia.
Czołem. Skąd to wiem? Byłem w serwisie klimatyzacji, myślałem, że czynnik się skończył. Serwisant podłączył manometry i stwierdził, że czynnik jest. Poświecił, pooglądał sprężarkę i stwierdził, że to sprzęgło. Podjechałem do znajomego mechanika na moment ale nie miał za bardzo czasu, popatrzył chwilę i od razu mi powiedział, że to może być cewka, jednak...
tez stawiam na czujnik cisnienia, ale to o czym pisałem warto sprawdzic. jest to switch 2 stanowy. otwarty jak ponizej 4 st C. zwarty jak powyzej.
No i widzisz, lepiej się za to DIY nie zabieraj bo nie masz pojęcia. Skraplacz jest do określonej mocy, jest uniwersalny tylko w pewnym zakresie powyżej którego już żaden wentylator nie da rady go schłodzić. Parownik to kawał złomu, ważny jest zawór rozprężny który trzeba wyregulować na dany przepływ żeby to działało po ludzku. Są kompletne zestawy...
Jest to pompa wielotłokowa regeneracja polega na nałożeniu chromu (chromowanie, są różne techniki) ponad wymiar i ponownej jej obróbce do prawidłowych rozmiarów. To znaczy cylindry się szlifuje na większy wymiar a tłoczki się powiększa.
Masz uszkodzony lub brak infa z modułu j126 (moduł wentylatora nadmuchu). Jeżeli będzie dobrze to w I grupie w bloku 1 będziesz miał 0 (teraz masz 2).
Nie wiem czy dokładnie o to chodzi: http://forum.vw-passat.pl/threads/29894-... http://naprawa-auta.wieszjak.pl/klimatyz...
Sterowanie z BSI. Puchnie przekaźnik w BSI tak jak [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...
kolego w czacie kiedy sprężarka nie pracuje krmęci się tylko koło pasowe to na zewnątrz z chwilą włączenia zaczna kręcić się tarcza od czoła sprężarki taka blacha o mniejszej średnicy .akurat w tym modelu występowała jeszcze spr 7SB16C JAK NIEPODEPNIESZ DO MANOMETRÓW NIC SIĘ NIEDOWIESZ
może jest uszkodzony czujnik ciśnienia i masz je za wysokie i wtedy sprężarka nie wytrzymuje
Sprawdź przekaźnik klimatyzacji
koszt orginału to około200 250 zł ale jak piszesz można przezwoić siąga się tak odkręcasz nakrętke od strony sprzęgła potem zakładasz ściągacz 22x1,5 ściągasz tarcze , odpinasz seger trzymający koło pasowe i delikatnie ściągasz potem jest następny seger trzymający cewkę elektromagnesu ....kładziesz ją na kuchenkę gazową i podgrzewasz do dosyć sporej...
Wyłącznik łatwo sprawdzić, ale on nie steruje bezpośrednio sprężarką klimatyzacji, on jest tylko wejściem dla komputera, który steruje sprężarką.
Zdejm gaz z klimy odkręć węże (wąż) zlej trochę oleju i zobacz jak wygląda. Przeźroczysty i czysty (może mieć kolor zielony przeźroczysty) to jest dobrze, szary ciemny z opiłkami to źle nawet bardzo.
Sprawdzić ilość czynnika w układzie
tak samo dodam że wpływa również sprężarka klimatyzacji,doskonale to mozesz sobie sprawdzić jak do zapalonego auta pracującego na wolnych obrotach dołączysz kablami drugi pojazd z rozładowanym akumulatorem ,zwróć uwagę jak spadna obroty twojego auta,niestety dla nas energia nie bierze się z nikąd , jezeli alternator ma np.1,5 kw to ta energia musi być...
Z tego co widzę to chyba wyłącznik bezpieczeństwa. Rozłączy sprzęgło w przypadku wysokiego ciśnienia. (MOGĘ SIĘ MYLIĆ)
Że tam jak jakieś sprzegiełko Przecież tam wszystkim steruje zawór który z kolei jest sterowany PWM -em przez climatronic. Zadnego sprzęgiełka nie ma ,nie te czasy.Pompa kręci sie cały czas. Sprawdz testerem czy "widzi" cisnienie i po odpieciu zaworu czy "widzi" jego nieobecnośc.
To się nie sprawdzi. Sprężarka klimatyzacji startuje z niewielkim oporem a w przypadku agregatu z miejsca będzie duże obciążenie. Ani sprzęgło ani pasek nie będzie tego wytrzymywać.
Sterowanie bezpośrednio z panelu klimatyzacji. Sprawdź kable od sprężarki w okolicy rozrusznika.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Kupić używaną- sprężarka potrafi pracować nawet 20 lat, jeżeli zawsze ma co jej się naleźy, czyli brak wilgoci, nie przepełniony układ i smarowanie.
A teraz co masz w układzie? Próżnię, czy czynnik?
Na sprężarce klimatyzacji do sprawdzenia termistor i okablowanie.Jeżeli jest sprawne to możliwe , że sprężarka przegrzewa się.
Szukaj za parownikiem, Zobacz napięcie przy ecu, jeśli po włączeniu AC jest 12V, to nie szukaj go.
Wcale nie jest powiedziane, że cisnienie 2bar świadczy o tym, że układ jest ok. Sprezarka o zmiennej wydajności zaczyna spręzać teoretycznie dopiero jak ciśnienie na ssaniu jest powyzej 2,5 bar. Przyczyna może być zawór rozprężny lub też usterka samej sprężarki
ja mam schematy do roznych klimatyzacji, i nie podaja nic na temat sprezarki ,sprawdz ktora ty masz klime to moze bedzie mi latwiej dopasowac cos .. 1 -klima automatyczna hybryd .2 manualna hatchback .3 manualna nie hatchback i nie hybryd . i podaj jakie ma oznaczenia DX,EX,GX,HX,LX,SI, HYBRYD ??pozdrawiam
Witam ! Jest jeszcze dosyć chłodno . Możesz mieć klimę z elektroniką która nie pozwala włączyc klimy przy zbyt niskiej temp. zewnętrznej . Dowiedz się w serwisie od jakiej temp . w zwyż nożna włączyć klimę . lub sprawdż ją w dobrze ogrzewantm garażu .
Sprawdzić, (jeśli nie załącza) wymienić czujnik (włącznik) ciśnienia czynnika chłodzącego (freonu).
Problem z wentylatorem ?jak to sprawdzić ,kiedy powinien wentylator się włanczać ?Spręzarka kręci się bez oporów,czyli nie jest zatarta
Można.
Zasymuluj czujnik potencjometrem to się przekonasz. Widać żądanie włączenia klimatyzacji? Jeżeli tak to raczej trzyma ją tylko czujnik temperatury zewnętrznej.
Z BSI nie wychodzi, bezpośrednio z BSM. Tak z bsi nie wychodzii ,steruje moduł w komorzw silnika ,w 207 i 308 jest "podobne sterowanie "prawdopodobnie uszkodzony jest ten element.pozdrawiam. Dodano po 3 No tak tylko czlowiek sie nie zna i jezdzi po mechanikach... Dzis sprawdzalem u kolegi w 207 napiecie w bsm zólte pieciopinowe gniazdo ponoc pin 1...
szukaj w IC,maja sprzęgłą i same tarczki nawet
Czynnik sprawdzony, uzupełniony, instalacja szczelna. Czujnik sprawdzę. Dzięki
sprężarki klimatyzacji łożysko sprężarki klimatyzacji cewka sprężarki klimatyzacji
radio maria regulacja sprężyny działa licznik ciepła
aluminium łączenie aluminium łączenie
Problem z odtwarzaniem muzyki w Astrze J GTC 2014 Magnetofon: Gwałtowne otwieranie kieszeni kasety