na jednym z pinów po gwałtownym dodaniu gazu powinno się pojawić napięcie około 0,5V
W większości przypadków winę ponosi wiązka czujnika spalania stukowego. Sam czujnik - raczej rzadko. Do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU i przydał by sie kod błędu.
czujnik stukowy znajduje się z tyłu silnika między cylindrami 2 a 3 sprawdź czy to wtyczka nie od niego właśnie
Sprawdź pod kolektorem dolotowym, mniej więcej na środku silnika, przykręcony do bloku silnika przy samej głowicy, tak jest umieszcony w dwulitrówkach, może w 1,5 też tam przykręcili.
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Jaką masz pewność że Twoj sprzęt nie pokazuje głupot? Chcesz wymieniać czujnik a nawet nie sprawdziłeś jego instalacji. Przejedź się z odpiętym czujnikiem i zobacz czy nie pojawi się jakiś inny błąd.
Trzeba sprawdzić, czy jest stosowane paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej, oraz czy świece zapłonowe mają odpowiednią wartość cieplną. Miałem podobny przypadek, taki efekt pwodowała lużno dokręcona podpora mocująca rozrusznik. Uderzała o blok silnika przez co czujnik identyfikował to jako spalanie stukowe. Kolejną przyczyną może być....właścicielka....
Sprawdź ustawienie zapłonu, bo jeżeli jest za wczesny to odgłos spalania stukowego można pomylić z klepiącymi zaworami.
Nie jeden już taki był co mu się wydawało że sprawdził, ludzie wymyślali teorie a się okazywało że na najprostszej sprawie się wyłożył, dodatkowo twardo obstawał przy swoim. Koniec offtopicu.
Jak w załączonym foto
http://img192.imageshack.us/img192/8114/... pozycja 44
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Moze juz znalazłes ale jeżeli nie to daję - Moment dokręcenia to 20Nm, powierzchnia pod czujnikiem musi być czysta . salute
po pierwsze trzeba sprawdzic wtryski (najprawdopodobniej pada wtrysk 4 gara ) jesli wtryski ok. to sprawdzić ciśnienie sprężania ( na zimnym motorze !!! ) nominał to 33 bar jeśli to nie wyłoni padalca to wgrać najnowszy soft do ecu zaprogramować na nowo korekty wtryskiwaczy i jeździć aż do następnego zapalenia kontrolki świec żarowych (niestety potrzebny...
Podobną sytuację miałem w Polo , czujnik stukowego spalania - tam jest taki dziwaczny z ekranem.
zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
Odpowiedzi na twoje pytanie bez problemu znajdziesz w internecie. Idą święta więc Ci pomogę: http://pl.lmgtfy.com/?q=spalanie+stukowe
Nad rozrusznikiem
http://obrazki.elektroda.pl/4137674100_1... Wedle tego gdzieś tu ? Czujnik przykręciłeś z siłą 13 Nm ?
tak sie nie robi!! odpowiedź w poprzednim poście
A co to spalanie stykowe?. A może stukowe? Jak najbardziej przyczyną może być źle poskładany rozrząd.
Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
czujnik jest piezoelektryczny (mały prąd, spore napięcie).Dlatego duże znaczenie ma jakość izolacji przewodu czujnika, jego ewentualne zabrudzenie i zaolejenie. Należy go dokładnie oczyścić albo wymienić na nowy.
Był niedawno podobny temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
A czujnik na podmianę masz może?
Od tyłu silnika, dostęp od dołu bo z góry zasłania go kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2648605000_1...
Sprawdzasz ciągłość przewodów za pomocą żarówki,np 21W.
Witam, może ktoś potrafi sprawdzić Knock Sensor (KS) (czujnik spalania stukowego) w samochodzie Seat Ibiza 2.0 16V silnik ABF. Według Vag-Com’a jest on uszkodzony ale mam problem bo są 2 i nie wiem który jest uszkodzony. Może ktoś zna sposób ich sprawdzenia po wymontowaniu.
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
Niestety oryginalne są już niedostępne Nie wiem, jaki tam masz motor dokładnie, bo M120 jest kilka rodzajów: na USA, Japonię, Europę, do 89 roku, po 89 roku. Przykładowy czujnik o numerze 003 153 86 28 jest jak najbardziej dostępny. Do motora M120 idą cztery sztuki. Podaj VIN auta, to ci sprawdzę numer i dostępność.
Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
Witam Sądzę ,że czujnik jest uszkodzony. W jakimś Audi po przegrzaniu czujnik SS tez był uszkodzony. Pozdrawiam
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
Powinno Ci pomóc
Witam mam problem z moją polówką autko czasami buja na wolnych obrotach , raz mocniej raz słabiej a czasami w ogóle . wymienione przewody , świece i kopułka . Auto podłączam pod KTS i jest jeden błąd ( przerwa lub zwarcie na masę czujnika stukowego ) kasuje go i długo go nie zapamiętuje , jak sprawdzić ten czujnik siedzi on za rozrusznikiem czy bez...
Wydaje mi się że niema czujnika temp tylko czujnik spalania stukowego ( nie jestem pewny nazwy ). Sprawdzę to jeszcze .
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Rozgrzej auto, zrób zdjęcie wartości sondy na biegu jałowym - to chyba bloki 30 - 33. Pokaż też co pokazuje przepływomierz czyli wartość MAF (powinno to być widoczne w pierwszych blokach pomiarowych) będzie w gramach na sekundę lub w kilogramach na godzinę. Nic jeszcze nie jest do wymiany. Sonda nie pokazuje wartości w %. Te 20% co podałeś to może by...
nie silnik mam fiata punto 2 ale komputer lanci Y i we fiacie mam ten czujniczek i nie wiem czy mam go podlaczac czy tez nie To wkońcu silnik masz od punto 1 czy 2 Dodano po 3 Tak jak pisze emeryt2 jeśli faktycznie ten sterownik nie potrzebuje czujnika stukowego to go nie podłączaj. Hmm ale z drugiej strony nie wiadomo jak w takim przypadku będzie pracował...
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
Spalanie stukowe a wypadanie zapłonów to co innego. Sprawdź instalację pomiędzy sterownikiem a czujnikiem. Cewkę zostaw w spokoju. Gdyby była uszkodzona to by silnik nie pracował poprawnie.
Lekarstwem na powyższy problem okazała się wymiana czujnika spalania stukowego.
Domyślam się że pytasz o czujnik spalania stukowego
Sprawdź przewody i czy jest dobrze dokręcony czujnik spalania stukowego.
Sprawdzałem scenica kolegi i jego sinik nie terkoce podczas przyspieszania. Ja niewiem czego szukać. Między 1500 a 2500 nawet 3000 tys obr. silnik terkoce.Na biegu luzem tego niema . Co jeszcze można sprawdzić?
czujnik spalania stukowego przykrecony do bloku (2-pinowy) w razie wykrycia spalania stukowego przesyła tę informację do ECU i następuje korekta wyprzedzenia zapłonu sprawdż czy się nie odkręcił-ważny jest momęt dokręcenia nie pamiętam dokładnie,chyba 25Nm
Kabel ekranowany, prawdopodobnie od czujnika spalania stukowego
Czujnik ciśnienia klimy,czujnik spalania stukowego i pierwsza sonda sygnał i grzałka.
paliwo podaje bo jest mokra i śmierdzi z tłumika, poza tym gaz też podaje bo śmierdzi,więc wszystko powinno grać a nie gra. znalazłem pewnien podobny temat praktycznie identyczne objawy i okazało się że miał walnięty czujnik spalania stukowego. WIĘC JEST TAKIE MOJE PO 1. JAK MOŻNA SPRAWDZIĆ CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO JEŻELI MOŻNA. 2. JEŻELI JEST ON...
Czujnik spalania stukowego i przepływomierz.
Piszesz o dwóch różnych zjawiskach jak o jednym, wypadanie zapłonu to nie spalanie stukowe i odwrotnie
W związku z pojawianiem się od czasu do czasu bez wyraźnej przyczyny spadku mocy, zwiększonego spalania, podłączyłem auto pod komputer, pojawił się błąd 16708 - knock regulation. Chciałbym sprawdzić ten czujnik spalania stukowego i jakoś go sprawdzić obejrzeć, ale pierwsze poszukiwania nic nie dały. Czy muszę zdejmować tą plastikową czarną osłonę silnika,...
A wcześniej pisał że przewody sprawdził, że nawet podstawił, a problem tak błachy, ludzie się głowią a tu masa nie sprawdzona.
Czujnik spalania stukowego jest od czegoś innego. Kolega "mario 77" rozwinął wystarczająco moją wypowiedź.
zapewne czujnik spalania stukowego
Dzieki za odpowiedzi, Teraz się tak zastanawiam może to mieć wpływ z tym, że ściągałem ostatnio głowice. Być może kostka nie łączy będę musiał to sprawdzić.
Jak jest sonda za katalizatorem, (a w tym przypadku jest ) to nie da się wyciąć kata, może coś z instalacją sprawdź parametry i pomierz prądy
sprawdź czujniki , podobne objawy są po uszkodzeniu czujnika stukowego , wtryski zostaw puki co , ja bym szukał przy czujnikach , może podjedz na komputer .
Jeżeli wykluczymy rozrząd, to można jeszcze sprawdzić `knock sensor` czyli czujnik spalania stukowego. Najlepiej sprawdzić skanerem błędy. Powodzenia
czy wentylator się załącza? czy palisz go na gaz/benzyna? przy jakiej temperaturze ci gaśnie? czy jak zgaśnie możesz go od razu zapalić? jeśli nie sprawdź paliwo i iskrę. Sprawdź też czujnik położenia wału i jeśli masz silnik w wersji 100 16V to jest tzw czujnik spalania stukowego silnik w wersji 1.6 16V to jest czujnik położenia wałka rozrządu. podaj...
Jest to czujnik spalania stukowego.
Sprawdź jeszcze czujnik spalania stukowego bo też potrafi narobić zamieszania. W innym przypadku o ile okaże się że dobry czujnik to pozostaje zrobić cały reset ecu i następnie adaptację, a jeśli tutaj nie pomoże to pozostaje zrobi soft na nowo. Bo z tego co opisujesz to powinno być dobrze, chyba że coś pominąłeś podczas składania rozrządu. Błąd P11a3,P11a4,p11a8,P11a...
Bez vanosa i czujników spalania stukowego motronic 3.1
Prosiłbym kolegów o sprawdzenie parametrów pracy silnika, zwłaszcza średniej wartości spalania stukowego. Skacze ona od 0 do ponad 70. Czy to jest normalne? Tak powinno być czy coś jest nie tak? Filmik https://www.youtube.com/watch?v=QP9aZzHZ... Do kompletu pokazuje mi jeszcze wypadanie zapłonów na pierwszym i czwartym cylindrze. https://obrazki.elektroda.pl/4029867100_...
Tak, masa jest z silnika. Czujnik można sprawdzić oscyloskopem i .... małym młotkiem ;) Sterownik w kabinie.
Dwa czujniki to są, ale tzw. "stukowe" (dwa czujniki spalania stukowego)
Złącze czujnika stukowego jest pod górną częścią kolektora, dopiero po zdjęciu widać
przecież to stara corsa pewnie C12NZ, nie ma stukowego. Zaplon nie sprawdzi, może coś z zaworami? Albo kolejnośc kabli.
a jak ją sprawdzić , chodzi ci o kostkę od stacyjki?
Ogólnie czujnik stukowy wyłapuje złą mieszankę paliwową gdy jest jej za dużo i dochodzi do podwójnej detonacji. Także mogą pogorszyć Ci się wyniki spalania ale za to silnik będzie jak Fałka. Mogą kończyć też się świece albo map sensor lub przepływomierz źle dawkuje paliwo. Musisz na to zerknąć ewentualnie poczyścić parę rzeczy takie jak przepływomierz,...
poszperałem jeszcze trochę i własnie wychodzi mi że to najprawdopodobniej długość kabla... czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czułośći czujnika [mv/g] ? np. miernikiem czy oscyloskopem...?
Sprawdziłem na STAR i: 203D - sprawdź element A16 (czujnik spalania stukowego) - brak sygnału czujnika 2373 - kompensacja dawkowania wtryskiwacza zakres 2 Co znaczy?
Jeśli to silnik kfu sugerował bym sprawdzenie koła zmiennych faz rozrządu lub czujnika stukowego
należy sprawdzić jeszcze czujnik spalania stukowego czujnik spalania stukowego??? a gdzie go moge znaleść ???
1,5 ząbka to bardzo dużo! Sugeruję sprawdzenie naciągu paska rozrządu a docelowo jego wymianę. Zobacz tu: http://pl.youtube.com/watch?v=OdjbIBN0Bo...
może zła benzyna ( za niska LO) może czujnik spalania stukowego, może za dużo nagaru.....
Po katalogu wychodzi na to że będzie pasował, a czujnik spalania stukowego występuje w tych modelach.
Mam pytanie odnośnie tego przedwzmacniacza piezo z tego tematu. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Zamówiłem kilka drobiazgów dziś był wolny więc polutowałem i nie działa. Gdy podpinam baterię 9v w głośnikach słychać jej podłączenie i nic więcej. Co zrobiłem źle? Użyłem kondensatorów elektrolitycznych z odzysku o różnych napięciach...
Jak wyżej napisano mikrofon ma pewne wady, lepszy jest mikrofon kontaktowy który może dotykać silnika i wykrywać drgania tej konkretnej jednostki. Amatorskie mikrofony kontaktowe robi się z głośników piezo. Czujnik spalania stukowego to akcelerometr piezoelektryczny czyli prawie to samo co mikrofon kontaktowy. Taki czujnik nie musi być mocowany na stałe...
sprawdź dokręcenie czujnika spalania stukowego. ciśnienie paliwa ? szczelność układu dolotowego? EGR, jeśli jest .
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
...edit :) daj numer z czujnika to sprawdzę gdzie jeszcze jest stosowany
Witam, mam pytanie jak w temacie. Otóż wziąłem na stół 4 czujniki położenia wałka rozrządu i dodatkowo czujniki spalania stukowego. Na początek zmierzyłem rezystancję czujników położenia wałka rozrządu. Zaczynając od prawej głowicy po kolei otrzymałem następujące wartości: P1 - 0,256MOhm P2 - 0,269MOhm L1 - 0,265MOhm L2 - 0,255MOhm Czujniki wyglądają...
Może masz coś luźnego pod maską? Albo czujnik spalania stukowego niedomaga, ale jego nie bardzo da się sprawdzić, tylko wymiana. Rozrząd raczej nie ma tu nic do rzeczy.
Jeśli nie czujnik spalania stukowego to co? Wczoraj zmieniłem świece,przewody,kopułkie z palcem i to samo,jeszcze myśle zmienić cewkie i sonde lambda ale może jest możliwość sprawdzenia miernikiem?
Przepraszam za błędną informację ,czujnik spalania stukowego przykręcony jest momentem 20Nm , co do czujnika prędkości to sobie odpuść.
Sprawdź czujnik spalania stukowego i czujnik położenia wału. A tak na marginesie, sprawdź czy nie masz luzu na dolnym kole rozrządu - koło na wale silnika. Daj znać co i jak.
Brak tego czujnika faktycznie ma wpływ na niewkręcanie się w obroty, ponieważ zapłon w trybie mapowania tego czujnika jest opóźniony. Musisz uzupełnić instalację o ten czujnik choćby był zamocowany na innym miejscu to i tak będzie dużo lepiej. (Sprawdzone)
Nic nie napisałeś jakim systemem jest zasilany silnik. Nie wiem co było stosowane w Golfach , ale np. w moim Pasku 94 jest coś takiego "czujnik spalania stukowego" ;-)
Peugeot expert rhr 2.0 hdi. Czy jest a jak jest to gdzie czujnik spalania stukowego. Ponoć jest odpowiedzialny za korekcje wtryskow a mam bardzo wysokie. Wtryski oczywiście sprawdzone. System siemens, jest też tez sam silnik na boschu.
Tak naprawdę w nowoczesnych systemach ochrony środowiska cofnięcie zapłonu jest potrzebne do utrzymania czystości spalin (cofanie zapłonu zwiazane jest też z reakcją czujnika stukowego na jakieś odgłosy z silnika - czy silnik pracuje cicho?)
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
31nm i będzie ok
Mam ten sam silnik i identyczne objawy. Jeszcze większy problem pojawia się, kiedy jeżdżę na LPG. Przebicie się przez zakres obrotów 3000 - 4000 na pełnym gazie jest prawie niemożliwe (tak strasznie szarpie). Podmieniłem kable zapłonowe, świece, wyczyściłem przepustnicę, czujnik temp. niby ok. Podmienię jeszcze sondę lambda... Mechanik zastanawia się...
należy zmierzyć ciśnienie w cylindrach i wtedy można myśleć bo jak ciśnienie przekracza 15bar to z uszczelniaczy dostaje sie olej i auto pracuje jak dizel i wtedy czujniki spalania stukowego wychwytują stuk i pojawia sie bląd trzeba zdjąć glowice i ją sprawdzić
sprawdzenie czujnika spalania stukowego czujnik stukowego stukowego sterownik
polar kuchenka kompresor akumulator wykrywacz złota
elektrotechnika zaocznie hewalex sterownik
Lexmark toner pokazuje 0 - co zrobić? Zmywarka Bosch - Pojemnik na tabletki nie otwiera się