Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
Witam Czujnik spalania stukowego to piezoelektryk (lub mikrofon) wstrojony w częstotliwość około 7 kHz. A jak sprawdzić .... musisz "zasilić" go taką częstotliwością i zmierzyć sygnał na wyjściu. Pozdrawiam
1,5 ząbka to bardzo dużo! Sugeruję sprawdzenie naciągu paska rozrządu a docelowo jego wymianę. Zobacz tu: http://pl.youtube.com/watch?v=OdjbIBN0Bo...
Jak w załączonym foto
http://img192.imageshack.us/img192/8114/... pozycja 44
Prosiłbym kolegów o sprawdzenie parametrów pracy silnika, zwłaszcza średniej wartości spalania stukowego. Skacze ona od 0 do ponad 70. Czy to jest normalne? Tak powinno być czy coś jest nie tak? Filmik https://www.youtube.com/watch?v=QP9aZzHZ... Do kompletu pokazuje mi jeszcze wypadanie zapłonów na pierwszym i czwartym cylindrze. https://obrazki.elektroda.pl/4029867100_...
na jednym z pinów po gwałtownym dodaniu gazu powinno się pojawić napięcie około 0,5V
To jest czujnik piezoelektryczny nic tam nie wstawisz za podmiankę , mierzenie i sprawdzenie tylko na oscyloskopie.
Moze juz znalazłes ale jeżeli nie to daję - Moment dokręcenia to 20Nm, powierzchnia pod czujnikiem musi być czysta . salute
Po próbach zauważenia czegokolwiek sensownego po stronie komputera doszło do mnie, że sprawdzenie ciągłości przewodu to nie wszystko. Znalazłem problem wystarczający do niepoprawnych odczytów - przewód jest silnie przywarty do masy. Wolałbym uniknąć wyrywania tego przewodu z instalacji i śledzenia po nim położenia mitycznego filtru. Dużo prościej będzie...
Jestem po wizycie w ASO. Auto podpięte pod KDSa i wg ASO nic niepokojącego się nie dzieje.... Na starcie 3 błędy: P0328 - spalanie stukowe C1103 - usterka napięcia zapłonu C1611 - CAN - przeterminowanie EMS Wszystko skasowane i po godzinie i ponownym podpięciu - czysto. Niby chłopek poprawił mocowanie czujnika stukowego i wyczyścił przepustnicę, ale...
poszperałem jeszcze trochę i własnie wychodzi mi że to najprawdopodobniej długość kabla... czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czułośći czujnika [mv/g] ? np. miernikiem czy oscyloskopem...?
Jeśli to silnik kfu sugerował bym sprawdzenie koła zmiennych faz rozrządu lub czujnika stukowego
zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
lukasz.1889 czyli calego kompa wymieniałeś? Jak Ci to cenowo wyszło? W okolicach środy/czwartku oddaję auto do mechaniora na sprawdzenie ustawienia rozrządu i napiszę jaki wynik oględzin. PS. czy jak rozrząd przeskoczy to auto nie powinno tracić mocy? Pytam, bo moje jeździ całkiem normalnie...
Odpowiedzi na twoje pytanie bez problemu znajdziesz w internecie. Idą święta więc Ci pomogę: http://pl.lmgtfy.com/?q=spalanie+stukowe
Nad rozrusznikiem
Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
A co to spalanie stykowe?. A może stukowe? Jak najbardziej przyczyną może być źle poskładany rozrząd.
tak sie nie robi!! odpowiedź w poprzednim poście
Witam, mam pytanie jak w temacie. Otóż wziąłem na stół 4 czujniki położenia wałka rozrządu i dodatkowo czujniki spalania stukowego. Na początek zmierzyłem rezystancję czujników położenia wałka rozrządu. Zaczynając od prawej głowicy po kolei otrzymałem następujące wartości: P1 - 0,256MOhm P2 - 0,269MOhm L1 - 0,265MOhm L2 - 0,255MOhm Czujniki wyglądają...
Tak, dzieje się tak. Optymalnym kątem wyprzedzenia zapłonu jest taki kąt, przy którym jeszcze nie dochodzi do spalania stukowego. Wtedy ciśnienie w cylindrze ma nawiekszą wartośc.
A które to będą piny w sterowniku? (siemens sirius 32N) Pin 20 i 79.
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
A czujnik na podmianę masz może?
Od tyłu silnika, dostęp od dołu bo z góry zasłania go kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2648605000_1...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... witam sprawdż czujnik spalania stukowego bo on odpowiada za wtrysk pilotażowy a co dalej skutkuje kultura pracy, podaj kod silnika bo było kilka i sterowników też co za tym idzie, info jest uniwersalne więc powinno Ci pomóc w diagnozie a sprawdzenie proste jak drut :), pozdrawiam Dodano po 1 jeszcze...
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
Sprawdzasz ciągłość przewodów za pomocą żarówki,np 21W.
Tolerance Data i Autodata podaje 0 Volt. Oscyloskopem można podglądnąć jego prace! Dlaczego robisz wymiany , co się dzieje , tylko zapala się kontrolka , czy też silnik ma inne objawy? słabnie ? strzela w dolot? jaka to pojemność silnika? rocznik.
w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
W większości przypadków winę ponosi wiązka czujnika spalania stukowego. Sam czujnik - raczej rzadko. Do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU i przydał by sie kod błędu.
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Powinno Ci pomóc
głowica silnika była w naprawie, bo okazało się, że jeden z zaworów był zatarty i całkowicie się nie domykał. Sprawdzenie ciśnienia w cylindrach było równe 14 bar przed naprawą głowicy i po. Bzdura. Zawór był zatarty (dziwne?) czy wypalony? Jakim cudem cylinder nie wykazywał niższego ciśnienia? Czarna mokra bo wtrysk leje. Ewentualnie po naprawie głowicy...
Czujnik spalania stukowego ma chyba swój oddzielny obwód a błąd objawia się zupełnie innym kodem. Tak przynajmniej mi się wydaje. Miałem taki błąd kiedyś w innym aucie. Nie wiem co ma spalanie stukowe do wypadania zapłonów, ale w sumie to mogę się nie znać. Póki co, prześmigam go na PB żeby wykluczyć wtryskiwacze LPG a później sprawdzenie kompresji.
Witam Sądzę ,że czujnik jest uszkodzony. W jakimś Audi po przegrzaniu czujnik SS tez był uszkodzony. Pozdrawiam
Także radzę sprawdzenie sondy Lambda, a także radzę podłączyć samochód pod typowa diagnostykę silnika wyjdzie Ci wtedy czy dostajesz uboga mieszankę czy zbyt bogata. Kolejna rzeczą jaką bym sprawdził to Czujnik spalania stukowego który z tego co pamiętam znajduje się z tyłu silnika Bądź czujnik EGR i najprędzej na niego bym stawiał czasami nie pokazuje...
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Witam. Potrzebny będzie pomiar ciśnienia sprężania.
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
Domyślam się że pytasz o czujnik spalania stukowego
Rozgrzej auto, zrób zdjęcie wartości sondy na biegu jałowym - to chyba bloki 30 - 33. Pokaż też co pokazuje przepływomierz czyli wartość MAF (powinno to być widoczne w pierwszych blokach pomiarowych) będzie w gramach na sekundę lub w kilogramach na godzinę. Nic jeszcze nie jest do wymiany. Sonda nie pokazuje wartości w %. Te 20% co podałeś to może by...
nie silnik mam fiata punto 2 ale komputer lanci Y i we fiacie mam ten czujniczek i nie wiem czy mam go podlaczac czy tez nie To wkońcu silnik masz od punto 1 czy 2 Dodano po 3 Tak jak pisze emeryt2 jeśli faktycznie ten sterownik nie potrzebuje czujnika stukowego to go nie podłączaj. Hmm ale z drugiej strony nie wiadomo jak w takim przypadku będzie pracował...
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
Witam Mam Leona z 2000 r. 1,6 SN AKL 74 kW,cały czas wyskakuje blad 537 i teraz tak raz jedzie pięknie przyśpiesza,równo pracuje,tak jest dzień ,pół dnia , ieraz tydzien ok .A innym razem odpalam zapali normalnie ale jak mu lekko gazu dam tostrzały w kolektorze sa,muli sie , do 4500 obr/min ledwo sie wkreci,przy tym szarpie, leje 98 w orlenie ,dolot...
czujnik spalania stukowego przykrecony do bloku (2-pinowy) w razie wykrycia spalania stukowego przesyła tę informację do ECU i następuje korekta wyprzedzenia zapłonu sprawdż czy się nie odkręcił-ważny jest momęt dokręcenia nie pamiętam dokładnie,chyba 25Nm
czujnik stukowy znajduje się z tyłu silnika między cylindrami 2 a 3 sprawdź czy to wtyczka nie od niego właśnie
Kabel ekranowany, prawdopodobnie od czujnika spalania stukowego
Czujnik ciśnienia klimy,czujnik spalania stukowego i pierwsza sonda sygnał i grzałka.
Czujnik spalania stukowego i przepływomierz.
Czujnik spalania stukowego jest od czegoś innego. Kolega "mario 77" rozwinął wystarczająco moją wypowiedź.
zapewne czujnik spalania stukowego
Dwa czujniki to są, ale tzw. "stukowe" (dwa czujniki spalania stukowego)
Jest to czujnik spalania stukowego.
Bez vanosa i czujników spalania stukowego motronic 3.1
Złącze czujnika stukowego jest pod górną częścią kolektora, dopiero po zdjęciu widać
Podobną sytuację miałem w Polo , czujnik stukowego spalania - tam jest taki dziwaczny z ekranem.
Piszesz o dwóch różnych zjawiskach jak o jednym, wypadanie zapłonu to nie spalanie stukowe i odwrotnie
Sprawdź ustawienie zapłonu, bo jeżeli jest za wczesny to odgłos spalania stukowego można pomylić z klepiącymi zaworami.
może zła benzyna ( za niska LO) może czujnik spalania stukowego, może za dużo nagaru.....
Witam! Jezdze Renault Clio z 1998 (tzw c2ph1) z dosc rzadko wystepujacym silnikiem 1.6 8V 90KM (typ K7M744). Odkad go znam - 3 lata (kupila go moja dziewczyna a obecnie zona ;-)) auto jezdzi ale jakby chcialo a nie moglo: Jesli b. spokojnie i delikatnie operuje sie pedalem gazu, nie rozkreca powyzej 2200-2500 (czyli typowa jazda na emeryta) to jezdzi...
Po katalogu wychodzi na to że będzie pasował, a czujnik spalania stukowego występuje w tych modelach.
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
Przepraszam za błędną informację ,czujnik spalania stukowego przykręcony jest momentem 20Nm , co do czujnika prędkości to sobie odpuść.
Jak wyżej napisano mikrofon ma pewne wady, lepszy jest mikrofon kontaktowy który może dotykać silnika i wykrywać drgania tej konkretnej jednostki. Amatorskie mikrofony kontaktowe robi się z głośników piezo. Czujnik spalania stukowego to akcelerometr piezoelektryczny czyli prawie to samo co mikrofon kontaktowy. Taki czujnik nie musi być mocowany na stałe...
Nic nie napisałeś jakim systemem jest zasilany silnik. Nie wiem co było stosowane w Golfach , ale np. w moim Pasku 94 jest coś takiego "czujnik spalania stukowego" ;-)
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
Niestety oryginalne są już niedostępne Nie wiem, jaki tam masz motor dokładnie, bo M120 jest kilka rodzajów: na USA, Japonię, Europę, do 89 roku, po 89 roku. Przykładowy czujnik o numerze 003 153 86 28 jest jak najbardziej dostępny. Do motora M120 idą cztery sztuki. Podaj VIN auta, to ci sprawdzę numer i dostępność.
jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
Był już tutaj identyczny temat. Nie tak dawno. O ile się nie mylę, dałem ci tam kilka porad. Zastosuj się do nich. Generalnie to diagnostyka. Ponadto świece, cewki, czujnik spalania stukowego, czujnik wałka, czujnik wału, wtryski. Jest gaz?
Ociz, z całym szacunkiem (nie czepiam się - humorek), ale ja jeszcze nie "stetoskopowałem" auta podczas jazdy Zawsze na hali stało, jak zabetonowane... To akurat pisałem o słuchaniu spalania stukowego, z czujnika normalnie przymocowanego do silnika.
Naprawdę nie wiem na czym polega magia tego dziadostwa. Sam mialem dream kilka lat temu i kupiłem elma. Nawet udało mi się odczytać błąd w nissanie tino na silniku , czujnika bodajże stukowego. Ogólnie to nie wierz w cuda. Jak nie uwali czegoś to ty z nerwów sam sie uwalisz. Nie polecam tego szajsu.
Jesli ma zly odczyt temperatury cieczy to automatycznie zmienia kat wprzedzenia zaplonu co za tym idzie dochodzi do spalania stukowego i zapala sie check. Nie ma tam czasem dwoch czujnikow jeden od komputera a drugi dla deski rozdzielczej ? Jak nie to moze wiazka czujnik=komputer
czujnik spalania stukowego powoduje opuznienie zaplonu gdy paliwo spala sie stukowo,lecz napewno nie jest to problem ze wskazaniem paliwa który przedstawileś w twoim przypadku proponuje sprawdzic styki połączenie z centrala i połaczenie pod licznikim sprawdzic czy z cetrali sterujacej wychodzi sygnał i czy dociera do licznika,
Witam, czy ktoś ma dostęp do danych, jakim momentem powinien być przykręcony czujnik spalania stukowego w Hondzie, jak w temacie?
Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
z tego co wiem matiz ma zmodyfikowana głowice na bazie głowicy tico,zmienione zawory i wałek rozrzadu,bodajze inny materiał tych elementów, pewnie wałek ma inne krzywki.dół silnika jest ten sam zarazem w tico i matizie,w matizie na bloku jest zamontowany dodatkowo czujnik spalania stukowego do ECM.
Czujnika spalania stukowego nie można sobie ot-tak wkręcić, dokręca się go określonym momentem, jeśli będzie nie właściwy moment, czujnik będzie generował błąd.
Nie nie ma żadnych błędów, jedyne jakie były to po zakupie zatankowany był 95 i wyskakiwały błędy spalania stukowego, po wykasowaniu i odpaleniu wyskakiwały ponownie, oczywiście błędy były tylko zapisywane w pamięci sterownika - nie zapalała się kontrolka check na desce, paliwo wyjeździłem leje PB98 i od tego czasu odpukać żaden błąd się nie pojawił...
i w związku z tym moje pytanie - pozostała niewpięta kostka. Dodam, że na pewno nie jest to kostka od czujnika ciśnienia doładowania ani od czujnika spalania stukowego (różnica w liczbie pinów). :?: :?: :?: No to przecież odpisałem że może być od czujnika wałka bo nie widzę na zdjęciach żeby był podpięty :D
świece na innych cylindrach są czyste, tylko 1 i 3 I tam szukaj problemu. Zdejmij chociaż pokrywę zaworów i zobacz w jakim stanie są krzywki wałka rozrządu. Czujnik spalania stukowego. Zresztą nie wiadomo czy świece które pokazałeś są właściwie dobrane ciepłotą do silnika. Jak widzę trzyelektrodowe to mam mieszane odczucia co do kompetencji tego co...
Witam Muszę wymienić czujnik spalania stukowego Citroen C4 grand Picasso 1.2 benzyna 96KW Gdzie go zlokalizować?
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
Pytanie: gdzie znajdę czujnik spalania stukowego w tym silniku?
Witam. Posiadam Peugeota 407 SW 1.8i 16V 125 KM. Mam taki problem, że auto strasznie przerywa. Po podłączeniu komputera do samochodu ukazał się błąd niskiego zasilania czujnika spalania stukowego. Dla pewności czujnik został wymieniony. Auto delikatnie mniej przerywa, lecz nadal ciężko z tym jeździć. Potrzebowałbym jakiś schemat lub zdjęcie tej wiązki,...
Uszczelniacze zaworowe mogą być do wymiany. Żeby usunąć nagar dolej do paliwa Lucas https://obrazki.elektroda.pl/9317886900_...
Podłącz diagnoskop i odczytaj kod błędu. Pokazuje bląd czujnika spalania stukowego
Masz tu wzorcowe z innego forum: Wartości bloków silnik X20XEV i X18XE - dla celów porównawczych. Wolne obroty Wybrany model>,1996,Vectra-B,Silnik,X 18 XE Sterownik Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V żądanie migania,Nieaktywne 12V Urządzenie unieruchamiające,Aktywny Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane Prędkość silnika,896...
Przecież to całkiem inne paliwo - dużo wyżej granica spalania stukowego, mniejsza wartość opałowa. Żeby sterownik nie latał w kosmos z czasami wtrysku, trzeba by zwiększyć ciśnienie. I od razu mówię - wybij sobie z głowy, że szkłem tyłek podetrzesz - nie da się tanio gazu do auta włożyć. Masz ryzyko albo zniszczenia silnika, albo spalenia auta.
Witam Mam pytanie bo z tego co wiem mechanik założył mi jakiś używany czujnik spalania stukowego nawet nie patrzył jaki ma z tego co kojarzę i się różni od oryginalnego to może mieć wpływ ze pokazuje mi błąd spalania stukowego i ze silnik czasem dziwnie chodzi
To akurat pisałem o słuchaniu spalania stukowego, z czujnika normalnie przymocowanego do silnika. Ale to lekko idiotyczne. Bo żeby słuchać czujnika, to trzeba od łączyć go od instalacji - bo żadna wcinka nie wchodzi w rachubę. Więc co to za ustawianie, skoro górną granicę KWZ powinien wyznaczać właśnie ten czujnik? I jest duża możliwość, że w radiu...
prościej będzie zamontować sam czujnik niż zasymluować jego działanie.No i zdrowsze da silnika.
Witam. Mam taki sam problem powiedz Kolego jak sobie poradziłeś z tym.
Witam, mam problem z sharanem 2.0 ady. Mianowicie silnik pracuje w trybie awaryjnym, komputer pokazuje błąd czujnika halla g40. Mam pytanie który to czujnik i gdzie dokładnie się znajduje, czytałem ze podobno na wałku rozrządu ale nigdzie w okolicy wałka nie zauważyłem takowego. Z góry dziękuje za podpowiedź.
sprawdzenie czujnika spalania stukowego czujnik stukowego focus stukowego
rozebrać przełącznik zespolić zawór regeneracji bosch instrukcja obsługi zamrażarka liebherr
ZCD 7106 6925 Android Car Head Unit APK 3 – Firmware, Models, Safe Flashing Ford Mondeo 2.3 Duratec automat – temperatura włączenia wentylatora chłodnicy