Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
Jeżeli przeczyszczenie całego silnika nic nie da a szczotki są "zdrowe" sprawdź uzwojenie wirnika.
ma się rozumieć że diody sprawdzałeś po rozlutowaniu stojana :D tak jak kolega wcześniej napisał sprawdź uzwojenie wirnika gdyż często urywają się w miejscach gdzie są zagniatane najlepiej sprawdzić to poprzez ich delikatne podważenie
Sprawdź uzwojenia stojana, wirnika, szczotki, zabezpieczenie termiczne oraz czy dochodzi zasilanie w urządzeniu. Prosty temat ;) A i czy nie stanął mechanicznie.
Czy istnieje jakis prosty sposób na sprawdzenie uzwojenia wirnika i stojanu w silniku (czy nie ma żadnych zwarć np. przy pomocy multimetru) jeżeli ten pracuje nierówno lub się nadmiernie grzeje?
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
ale pole indukowane przez uzwojenie "-" będzie w drugą stronę czego konsekwencją będzie zerowe pole A narysowałeś to w przestrzeni? Jak powstaje w takin razie wirujące pole magnetyczne w silniku - też powinno się znosić. Te uzwojenia nie są w jednej linii. Ja bym powiedział, że jak będziesz miał ten punkt środkowy i tam dasz - a na pozostałe trzy pierścienie...
cześć. Naprawiam pralkę beko WM5100W . Objawy głośna praca wybijanie bezpieczników przy odwirowaniu. Chciałem sprawdzić wirnik silnika Arcelik 220V 3.1A szczotkowy za pomocą regulowanego zasilacza laboratoryjnego z amperomierzem. Jakie wartości napięcia i prądu ustawić żeby nie uszkodzić uzwojeń i w jaki sposób testować. Przykładać do 2 przeciwległych...
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
Wg Twoich badań stator ma sprawne uzwojenia, ale sprawdź też, czy wirnik posiada uzwojenie. Jeśli tak, to zwróć uwagę, czy nie jest uszkodzone i czy w wirniku są osadzone magnesy oraz wlutowane diody (sprawdź je, czy są sprawne). Czy agregat posiada sprawny bezpiecznik przeciążeniowy. Uruchamiaj agregat bez włączonych odbiorników (przed wyłączeniem...
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Witam Masz po prostu przerwę w uzwojeniu wirnika. Można rozebrać silnik i sprawdzić czy przewody uzwojeń są poprawnie zaprasowane do poszczególnych działek komutatora.
Sprawdź uzwojenie wirnika (wirnik) na tzw. elektromagnesie. Temat wielokrotnie omawiany.
ale jakie wartości powinien mieć? Dodano po 1 mogę kupić taki przyżąd,ale nie wiem jaki Dodano po 1 to jest silnik od WNA1320-wózka platwormowego
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
Do rozebrania rozrusznik . do wymiany łożysko ślizgowe , pomiar rezystancji uzwojenia stojana , pomiar rezystancji uzwojenia wirnika , sprawdzenie rezystancji uzwojenia załączającego (wciągającego) włącznika elektromagnetycznego , sprawdzenie rezystancji uzwojenia podtrzymującego włącznika elektromagnetycznego , Sprawdzenie ciągłości uzwojenia stojana...
Miernikiem sprawdzisz uzwojenie,wirnik,mostek jeżeli to jest ok.to regulator do wymiany.
Aluminiowe pręty to nic innego jak uzwojenia wirnika, łożyska nie są drogie i jeżeli ząb czasu je trącił to śmiało możesz je wymienić a gniazda łożysk obowiązkowo do sprawdzenia.
No to miałeś zastosowane nieświadomie zabezpieczenie rezystancyjne. :) Ale praca na jednym magnesie nie rozwiązuje problemu, dlaczego nie chce ruszyć na 4 i kwestii zwarcia międzyzwojowego na wirniku. Sprawdź uzwojenia wirnika, będziesz jednego parametru pewny na 100%. Jesteś pewien,ze przy 4 prawidłowo wklejonych magnesach w chwili załączenia wirnik...
No ale w czym problem ? Rozrysowujesz sobie komutator i żłobki na kartce. Oznaczasz liczbami. I odwijasz licząc zwoje. Oczywiście zaczynasz od tego na samym wierzchu. Wirnik z uzwojeniem podgrzewa się (widziałem w piekarniku, prodiżu, piecu do suszenia uzwojeń, suszarka do włosów, opalarka) tak aby lakier stał się konsystencji pozwalającej odwijać....
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
Najczęściej spotykaną usterką jest przerwa uzwojenia wirnika, żeby to szybko sprawdzić domową metodą należy wyjąć same szczotki i mierzyć oporność między sąsiednimi wycinkami komutatora jeżeli się okaże że nie wszędzie jest taka sama to mamy przerwę , oporności mogą się nieznacznie różnić .Ale jeżeli oporność jest w którymś miejscu 2 razy większa to...
Pasują szczotki od alternatora malucha, wymiar poprzeczny 4x7mm. Jeżeli jest zdarta do 3-4 mm ponad czoło szczotkotrzymacza to jeszcze łączy. Problem nie w szcotkach, bo jeżeli nie łączą z pierścieniami lampka sie nie zaświeci, obieg prądowy lampki zamyka sie przez uzwojenie wirnika.
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Po włożeniu modułu do silnika na stykach pojawi się mała rezystancja uzwojenia wirnika silnika i to jest dobrze. Pozostaje tylko na próbę podłączyć przewody do akumulatora, to znaczy do gniazda zapalniczki za pomocą wtyczki do tego gniazda, (albo do zasilacza o odpowiedniej wydajności), i sprawdzić czy silnik obraca.
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
A rezystancje wirnika sprawdziłeś?Uzwojenie wirnika nie odłazi od pierścieni?
Ten silnik to ledwo zipie. Teraz jak już wdepnąłeś to masz kolejną robote. Proponował bym wybrać się z silnikiem do firmy zajmujacej się ich naprawami, porobią pomiary, sprawdzą uzwojenia, czy nie jest strzelony wirnik, wymienią łożyska i może coś z niego jeszcze będzie.
Sprawdź szczotki , uzwojenie wirnika (powinno być kilka ohm) , sprawdź uzwojenie stojana czy nie widać nadpalenia , sprawdź diody prostownicze czy nie mają przebicia lub przerwy , na końcu sprawdź regulator napięcia.
Sprawdziłem uzwojenie wirnika, żarówka świeci, a opór jest ok 4Ohm. W najbliższym czasie kupię regulator i mam nadzieję że będzie śmigać. Dzięki za pomoc
Zerknij do tego linka: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic77... obrazki przedstawiają sposób połączenia tego - przy okazji sprawdź czy uzwojenia wirnika są całe...
Witam. Przepraszam brak polskiej czcionki. Do "waceko12" wprowadzasz w blÄd. Czerwone przewody to prÄdniczka tacho - to ona generuje napiecie. Zrob tak : zasilanie 230V na bialy i braz (zacisk 2 i 5 ) mostek na zacisk 3 i 4 - slabo widac kolor. Chcac zmienic obroty to : mostek na zacisk 2 i 4 zasilanie 230V na zacisk 3 i 5. Zacisk 2 i 3 - to uzwojenie...
Widzę, że alternator masz rozebrany. Sprawdź rezystancję izolacji uzwojenia wirnika, przyjrzyj się dobrze wyprowadzeniom tego uzwojenia w kierunku pierścieni ślizgowych.
Zmierz pobierany prąd przez urządzenie ,prawdopodobnie będzie większy od znamionowego przez częściowe zwarcie uzwojeń niestety.Iskrzenie jest oznaką końca żywota urządzenia.Najlepiej przebadaj wirnik i uzwojenia stojana
akurat w c330 wskażniki nie mają z prądem nic wspólnego (poza kontrolką ładowania) wszystko bedzie OK - zastanawia mnie w dalszym ciągu rozrusznik - jak on zareaguję bo nie kojarzę jak jest "upiety" (obstawiam ze równolegle uzwojenia stojana i wirnika)?
Ma jeszcze pytanie jak ściągnąć ten tryb ( trzeba ściągnąć te zabezpieczenie zwykłym ściągaczem ) drugie czy tulejki do rozrusznika są już na wymiar czy trzeba je rozwiercać ? Jak sprawdzić uzwojenia wirnika i stojana czy nie mają przebicia na masę (na wirniku mierzona jest rezystancja między każda blaszka na komutatorze ? ) i jakie były by objawy w...
Prąd w uzwojeniu wirnika F to wyprostowany i zsumowany prąd trzech faz (z przesunięciem 3x120*). Uzwojenie wirnika powinno być nawinięte podobnym drutem jak stator, wyjście N narysowane linią przerywaną.
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Elektromagnes sprawdzisz podłączając plus do cewki a minus do końcówki która zasila rozrusznik, wtedy sprawdzisz uzwojenie wciągające. Podłączając plus do cewki i minus do obudowy wciśnij rdzeń do końca, puszczając rdzeń sprawdzisz czy uzwojenie podtrzymujące działa.
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
masz filmik jak sprawdzić diodę. W jednym kierunku dioda nie powinna przewodzić - wskazanie multimetru "0L" lub "1" w zależności od multimetru. W kierunku przewodzenia multimetr powinien wskazać spadek napięcia na diodzie około 0,5 - 0,7V. Nie przewodzenie diody w obu kierunkach lub przewodzenie w obu kierunkach oznacza jej uszkodzenie. Pomiary diody...
Najczęściej padają diody na wirniku. Do sprawdzenia konieczne jest odlutowanie od drutu uzwojenia wirnika. Wystarczy że jedna z diod wykazuje upływ na poziomie kilkunastu kΩ, na teście diody zachowuje się normalnie. Zazwyczaj z uszkodzoną diodą nie ma w ogóle generacji napięcia, chyba że masz wykonanie z dwoma osobnymi uzwojeniami na wirniku.
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Witam........ Ze schematu wynika że jeden biegun uzwojenia wzbudzenia jest połączony do masy, natomiast uzwojenie stojana nie.Jeśli tak jest u Ciebie,to masz zwartą którąś diodę od strony masy.Sprawdź jeszcze te 3 diody które idą do punktu 61. http://arecki113.republika.pl/schematy/m... Powodzenia........
Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
Nissan to to samo co Renault. Kolego, sprawdź czy pręty nie sa luźne, bo siła odśrodkowa jest znaczna. Jak Valeo, to zobacz czy koszyczek (uzwojenie na wirniku) nie jest luźne, bo to wada genetyczna wirników w tych alternatorach. Albo rusz śrubokrętem, albo ujmij wirnik w dłoń i na wyskości ucha pokręć nim, fajna grzechoteczka.
po pierwsze sprawdź stan szczotek i uzwojenia wirnika(sprawdż poprostu czy popłynie prąd pomiędzy komutatorami) jeśli tam jest wszystko ok i kontrolka nie zawsze świeci to na 95% siedzi regulator pozostałe 5% to może być gdzieś nie łaczyć kabelek od wzbudzenia, nie wiem dokładnie jaki tam masz alternator ale ostatnio płaciłem za regulator napięcia w...
Witam padł mi napęd rolety. Po wyjęciu ze skrzynki, rozebraniu mechanizmu i sprawdzeniu okazało się iż padło uzwojenie silnika. Pytanie czy da sie kupic sam silnik ( uzwojenie +wirnik) nie cały mechanizm.
Kombinujecie jak koń pod górę. Wg mnie, jak uzwojenia wirnika mają przejścia i kondensatory są sprawne, to trzeba wyjąć wirnik i sprawdzić: - czy nie odpadł z niego magnes, - wylutować diodę(y) zwierające uzwojenie wirnika i sprawdzić czy uzwojenie nie ma przerwy oraz czy diody są sprawne, a najlepiej wymienić je na nowe, bo przy pomiarze mogą wykazywać,...
Sprawdziłeś czy to nie jest problem komutatora? Czy w każdym położeniu wirnika omomierz pokazuje jednakową rezystancję (uzwojenia wirnika)?
Silnik SZJe 14b. Do sprawdzenia czy nie spalony- niezbyt ładnie wygląda uzwojenie w żłobkach i nalot na wirniku. Samo przerobienie jest dość proste ale przekracza kolegi możliwości.
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
W 6 ogranicza tylko regulator i uzwojenie wirnika, dlatego wymyślono 9 diodowy.
Witam, mogę pomóc wytłumaczyć jakie są zasady łączenia komutatora. Co do literatury polecam Małe Maszyny Elektryczne, naprawa, badania, przeliczenia. Jest tam dość jasno wytłumaczona zasada łączenia lecz teoria trochę odbiega od praktyki.
Można jak najbardziej na 450V. Pokombinuj i sprawdź gdzie masz główne uzwojenie. Po zakręceniu wirnikiem i podaniu na nie napięcia wirnik powinien się obracać bez uzwojenia rozruchowego z kondensatorem. Poszukaj w necie może będzie schemat połączeń i szybko rozjaśni wszystko. Może to coś rozjaśni: http://www.saga.info.pl/files/file/Pompy...
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Witam! Chcę zapytać, czy normą jest napięcie pomiędzy minusem akumulatora a cylindrem w MZ 251. Wynosi ono u mnie 25V p.zm. i 7V p. st., sprawdzone uzwojenia, wirnik, prostownik?
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
Na wirniku masz jedną lub dwie diody prostownicze połączone z uzwojeniem wirnika. Zapewne są uszkodzone. Uzwojenie trzeba odlutować od diody (ostrożnie, bo uzwojenie to drut aluminiowy pokryty miedzią) i sprawdzić diody. Diody trzeba sprawdzić dokładnie zwracając uwagę na wskazania miernika, często uszkodzone diody wykazują pewną rezystancję w kierunku...
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
Klamocik - coś tu jest nie tak. "Silnik z uzwojonym wirnikiem" - rozumiem, że miałeś na myśli silnik synchroniczny? Owszem, wykorzystuje się w nich klatkę rozruchową, która wraz ze stojanem maszyny synchronicznej stanowi silnik asynchroniczny (indukcyjny), lecz wirnik nie osiąga prędkości synchronicznej tylko dzięki klatce rozruchowej. Osiąga prędkość...
Sprawdź, czy w przestrzeniach między polami komutatora nie ma brudu. Zupełnie przypadkiem 57/3 to około 20 omów. Jeżeli jest, weź w rękę nóż do tapet i ostrzem lub tępą stroną wyczyść szczeliny między polami.
Witam.Wygląda na uszkodzenie,przerwę na uzwojeniu wirnika.
S - uzwojenie stojana. R - uzwojenie wirnika.
Według starych oznaczeń książkowych to G-H (A-B)jest uzwojeniem wirnika , natomiast D-C to zaciski uzwojenia elektromagnesów.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Cześć. Mam podobny efekt: nie mogę zapalić a po kliku minutach pali od razu. U mnie są zużyte szczotki i nie łączy... W samochodzie brata odłączyły się uzwojenia na wirniku od stojana. I tak jak mówił poprzednik sprawdź elektrykę: mógł się też odłączyć przewód od automatu (ten cienki) albo jest przerwany.
Sprawdź rezystancję uzwojenia wirnika, niektóre Denso mają okolo 2 omy i żaden elektroniczny regulator tego nie wytrzyma tak wprost.
Wygląda na uszkodzony wirnik (po rozgrzaniu się przerywa uzwojenie wirnika)
Regulatory sa wieczne. Za to uzwojenia wirnika nie
Zobacz czy nie skończyły ci się szczotki bądź komutator na wirniku alternatora. Elementy te muszą mieć ze sobą dobry kontakt. Sprawdź również czy uzwojenie wirnika jest uszkodzone.
Z tego co widzę na zdjęciu,to ewidentnie spalone uzwojenie stojana
Witam! nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Ale po kolei, w warunkach domowych sprawdziłbym połączenia przewodami z alternatorem. Możesz jechać do mechaniora i on to sprawdzi, jeśli będzie wyglądało ok. to po prostu wyciągnie alternator, sprawdzi uzwojenie wirnika, komutator, szczotki, uzwojenie stojanu, dalej zespół diodowy i regulator...
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
Jest to silnik krokowy. W tym podgrzewaczu nie ma pompy. Silnik napędza zawór. Myślałem o wymianie tego motora Najpierw wymontuj go i sprawdź czy nie jest zablokowany wirnik. Potem zmierz uzwojenia.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
triak działa w układzie obrotów . Iskrzenie (silne) sugeruje przepalone uzwojenie wirnika
możesz jeszcze wyczyścić rowki między lamelkami komutatora, ogólnie przetrzeć go troszkę papierem ściernym i sprawdzić czy uzwojenie wirnika nie ma zwarcia do masy - może wirnik jest spalony
A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Kontrolka nie będzie świecić gdy (między innymi): - nie ma zasilania ze stacyjki - jest przepalona - nie ma ciągłości kabli - jest uwalony regulator (tu uwaga, przy uszkodzonym regulatorze kontrolka może świecić, zależne jest to od rodzaju uszkodzenia) - są uszkodzone (zuzyte)...
Dla świętego spokoju wyciągnij alternator i sprawdź go dokładnie (mostek, uzwojenie, wirnik).
Sprawdź poprawność połączeń uzwojenia wirnika do pierścieni, przy obrotach siła odśrodkowa robi swoje.
Witam Iskrzenie świadczy o uszkodzeniu wirnika, żadko uzwojenia stojana.
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
W załączniku przesyłam prosty szkic fragmentu uzwojenia wirnika. Jest to uzwojenie pętlicowe, a nie jak błędnie napisałem w załączniku faliste.
Przegrzanie uzwojeń stojana spowodowane, albo tylko "udławieniem", zablokowaniem wiertarki, albo już wcześniej uszkodzonym uzwojeniem wirnika- częsty objaw -nadmierne iskrzenie na szczotkach.Czy sie opłaca naprawa? Raczej nie.
Wtedy znaczy, że szczotka wisi lub jest uszkodzone uzwojenie wirnika lub pierścienie. Ale ja ostawiam na przerwany przewód lub licznik i źle włożona żarówka lub upalona ścieżka.
Witam Ja proponuję sprawdzić rezystencje uzwojenia wirnika na pierścieniach slizgowych, radzę poprawić lutowania często tam jest przerwa i to powoduje przerywanie w ładowaniu
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
Patrząc po tym zdjęciu to jeżeli odlutuje dwa druciki miedziane od uzwojenia wirnika to te diody i rezystor powinny wyjść w całości. Dodano po 19 Rezystor 15.3kOhm Test diod wartosc 520 Opór uzwojenia wirnika po odlutowani 15 Ohm
Podmień regulator a jeśli nic nie pomoże, rozbierz alternator i sprawdź czy uzwojenie wirnika jest dobrze połączone z pierścieniami. Miałem kiedyś taki problem, niby kontrolka gasła a ładowania nie było- urwało się uzwojenie wirnika przy samym pierścieniu. Potem mechanik mi to naprawiał a po tyg problem wrócił, więc wziąłem alternator w swoje ręce.
Trochę dużo jak na uzwojenie wirnika. Ja bym podłączył napięcie lub odkręcił osłonę pinów, to wyjaśni co było pomiarem. W "Ostrówku" podłączo tylko dwa piny, nie było powrotu wycieraczki.
L ma dostać masę z regulatora poprzez uzwojenie wirnika. Jak zacznie ładować z mostka idzie tam plus i gasi lampę. Tak na szybko.
Tylko w takiej prądnicy z magnesami, nie będzie możliwości regulacji napięcia.
Sprawdź omomierzem ciągłość połączenia uzwojenia silnika (stojan-wirnik-stojan). W obwodzie może być przełącznik kierunku obrotów, jeśli występuje.
Pa=Qel*Qm*Pm Qel-sprawnosc elektryczna Qm-sprawnosc mechaniczna Pm- moc przekazana na kole paska Przekładnia koła pasowego n Co do projektowania jest dostępna literatura w szukajcie tam znajdziesz odpowiednie wzory sprawdzone w praktyce . Dodano po 7 Pa=Qel*Qm*Pm Qel-sprawnosc elektryczna Qm-sprawnosc mechaniczna Pm- moc przekazana na kole paska Przekładnia...
uzwojenia wirnika tester uzwojenia wirnika skrót uzwojenia wirnika
komar romet zbiornik kombinowany układ chłodzenia powietrzem
behringer inuke nu6000 emulator sondy lambda
Ile pamięci RAM powinien mieć router? Porady dla różnych zastosowań Dobór i podłączenie wyłącznika silnikowego do silnika jednofazowego 1,1 kW