Linijką zmierzyć długość silnika, bez wału. w mm x 10 = klasa silnika. Silnik 18mm długości, to silnik klasy 180. 32mm - 320. Klasa silnika szczotkowego jest WYŁĄCZNIE skalą porównawczą, czyli że silnik danej wielkości może mieć parametry użytkowe w określonych granicach. Granice te są bardzo płynne, dość rozległe i tak naprawdę sama klasa nic nam o...
Nie napisałeś jakie jest napięcie na tabliczce znamionowej, ale prawdopodobnie jest to silnik 220/380V. Silnik trzeba by przełączyć w trójkąt i zastosować kondensator blokowy o pojemności 30mikro. Jak założysz taki kondensator, to potem trzeba sprawdzić jak będzie z rozruchem całego urządzenia, być może że trzeba będzie zastosować dodatkowy kondensator...
Ale to układ Dahlandera i trójkąt jest na 400V UP. Na tabliczce nie ma informacji że to YY/D więc mogą to być 2 oddzielne uzwojenia Kolega może mieć rację, sprawdzę po powrocie z delegacji, bo nie miałem czasu tego sprawdzić wczoraj. W takim przypadku, z tego co póki co się orientowałem, jedyną opcją będzie przezwojenie silnika, pytanie tylko czy jest...
Witam zaczne od najprostrzego - przy pracującym silniku wyciągnij wtyczkę silnika krokowego obroty auta powinny spaść pozatym usterka w kąputerze np brak sygnału z soądy lambda powoduje ustwaienie silnika krokowego w pozycję nazwijmy to awaryjną i w takim przypadku spadek obrotów może być mniej zwczówalny można pomierzyć uzwojenia miernik powinien wskazać...
Po rezystancji uzwojeń nie sprawdzisz czy silnik jest pełnosprawny, już lepiej mierzyć impedancję.
Witam . Jak w temacie uszkodzeniu uległ silnik zasilany poprzez falownik . Silnik o mocy 132kW po zmierzeniu miernikiem ma ewidentnie przebicie do PE(obudowy). Falownik zgłasza błąd E .OC (Over Current) wiadomo. Mierząc nawet zwykłym miernikiem omomierzem ,czy też "na przejście" jest przebicie. Pytanie moje czy jeśli silnik ma takie uszkodzenie to czy...
zgadzam sie z niektórymi opiniami ale niektórzy piszą takie bzdury ze głowa boli a wiec jak chcesz sprawdzic która które uzwojenie padło to słuchaj uważnie mam w tym doświadczenie. - najpierw rozłącz przewody z kostki która znajduje sie na pbudowie silnika i zobacz ile wychodzi przewodów z silnika jest to silnik 3 tój fazowy jak wychodzi 6 jest to...
witam, mam problemy z silnikiem krokowym fanuc a068 0313 b002. Na wtyczce w silniku są 4 piny D A C B szukałem miernikiem, zwarciem jakiś objawów awarii jak przyłożę końcówki miernika do C,A to piszczy, jak przyłożę do C,B również piszczy, piny A,C i A,B również piszczą. pin D nie reaguje, nie piszczy z żadnym pinem , czy jest to objaw uszkodzonego...
Rozepnij mostki i sprawdź rezystancję uzwojeń.
użyj miernika i sprawdź rezystancje uzwojeń (z silnika wychodzą 4 przewody 3 z jednego uzwojenia i 1 z drugiego ten pojedynczy jest wspólny)
Da się przetestować motor BLDC bez falownika? Oczywiście, istnieje kilka metod testowania silników BLDC (Brushless DC) bez falownika, ale trzeba pamiętać, że pełna funkcjonalność takiego silnika, w tym sterowanie prędkością i momentem obrotowym, jest zwykle dostępna tylko przy użyciu odpowiedniego sterownika. Niemniej jednak, dla prostych testów, których...
Jest to bez wątpienia silnik 1 fazowy z cewką pomocniczą kondensatorową.Należy zmierzyc omomierzem wartości pomiędzy U-V, V-W i U-W w celu identyfikacji charakteru uzwojeń. Zasilanie powinno byc wpięte pomiędzy zaciski o najmniejszej rezystancji, kondensator między styki o większej, trzecia wartośc powinna odpowiadac sumie dwóch pierwszych (czasem cewka...
Może się zmienić kierunek obrotów,lecz nie koniecznie,co do wirowania to nie ma znaczenia.Sprawdź oporność uzwojeń.Czyli jest on podłączony w końcu gwiazda czy trójkąt.Co pisze na tabliczce znamionowej silnika.
witam te środkowe wyprowadzenie jest to wyprowadzenie wspólne wyprowadzenie wszystkich uzwojeń. czy 5v to za dużo to ciężko powiedzieć ponieważ kolega podał za mało szczegółów dotyczących samego silnika, jeżeli się podłączy do niego 5v na chwile to nie powinno mu się nic stać co najwyżej stanie się gorący, ale podkreślam że to jest zależne od typu silnika...
Muszę jutro pożyczyć z pracy miernik cęgowy i założę na fazowy kabel zasilania i sprawdzę W tan sposób nic nie sprawdzisz. Mierząc napięcie, prąd i cos fi obliczysz tylko moc jaką w danej chwili pobiera silnik z sieci. Nic więcej. Moc jaką silnik oddaje jest jeszcze pomniejszona o jego sprawność. Moc znamionowa silnika jest to "moc na wale" jaką może...
atom1477-masz rację-ale dopiero wtedy gdy częstotliwość jest na tyle duża że zaczyna być odczuwalna indukcyjność uzwojeń. Silnik zaczyna mieć mniejszy moment i przy zwiększeniu częstotliwości zaczyna "gubić" kroki. To jest "wymuszony" PWM-prąd tak szybko nie wzrośnie przy określonej indukcyjności uzwojeń. snow-też masz rację-ale: Jak dwa mostki H-to...
Albo były wyprowadzone trzy przewody, wystarczyło podłączyć zasilanie i sprawdzić pobór prądu na każdej z faz. Albo były wyprowadzone początki i końce uzwojeń. Nie wierzę aby doświadczona osoba uzwajająca silnik nie oznaczyła końców/początków uzwojeń.
Właśnie sobie obejrzałem PDF od tego kitu a także PDF od tego TA8435H/HQ i nadziwić się nie mogę jak coś takiego mogło w ogóle powstać. Przecież w datasheet TA8435H/HQ stoi jak byk, że "Output current up to 1.5A (AVE) and 2.5A (PEAK)", i specjaliści z AVT też to powtórzyli w opisie tego swojego kitu, a jednak władowali w miejsce tych oporników po 0.1Ω...
Po ściągnięciu listwy zaciskowej taki oto widok. Przewody były ze sobą splecione i każda para podłączona do L1, L2, L3 czyli w trójkąt. Sprawdziłem zwykłym multimetrem i pomiędzy wszystkimi przewodami pokazuje mi rezystancję. Dla pewności sprawdziłem drugim i jest to samo. Uzwojenia prawdopodobnie są nawinięte podwójnym drutem. Prawdopodobnie bo aby...
Witajcie, Mam pompę zanurzeniową, jakiś plastik o mocy według producenta bodajże 400W. Nagle (po wypompowaniu może 30l wody) przestała działać, wydobywało się z niej tylko buczenie i po podaniu napięcia wirnik się blokował, tzn. dało się go obrócić ale z wyraźnym oporem. Założyłem więc że problemem może być kondensator, co po rozkręceniu pompy się potwierdziło...
Z tego co widać na foto to silnik ma dwa uzwojenia,połączone wspólnym wyprowadzeneim na które podajesz '0' na uzwojenie robocze dajesz faze przez uzwojenie cewki rozruchowej na uzw. pomocnicze faze przez styk cewki rozr.. omomierzem sprawdzisz które uzwojenie jest robocze(zwykle ma większą oporność a rozruchowe mniejszą) tagże omomierzem dojdziesz wspólny...
Mam problem ze sporym silnikiem jak widać w temacie postu. Oczywiście chce go uruchomić za pomocą gwiazda-trójkąt, tylko że na wyprowadzonych 6 przewodach brak oznaczeń. Zna może ktoś jakąś metodę na sprawdzenie początków i końców uzwojeń.
Witam. Jak dla mnie to silnik jest dwubiegowy o mocy około 1,5 - 2kW wnioskuję to po prądzie z tabliczki znamionowej. Wydaje mi sie dwa oddzielne komplety uzwojeń dla każdej z prędkości. Co do nagłego hamowania to albo jest uszkodzone uzwojenie od prędkości 930, sprawdź rezystancje uzwojeń. Inna opcja to awaria przełącznika może nie wyłącza się uzwojenie...
Mój problem polega na tym że w skutek podłączenia za węża do pompy o zbyt małym przekroju spalił się kondensator. Ze zwęglonych szczątków udało mi się odczytać, że było to 15 µF. Z zepsutą częścią udałem się do sklepu i kupiłem kondensator o 16 µF. Niestety nie spisałem (nie zrobiłem zdjęcia) jak to podłączyć i teraz mam cholerny problem....
Witam. Mam pompę bocznokanałową SIEMENS ELMO-G 2bh1. Działa pod 1 fazą połączona w gwiazdę (z kondensatorem rozruchowym). Dostałem przełącznik Y - Δ ŁUK 25 z roku 1986. Niestety wyprowadzenia różnią się od tych współczesnych - opisane są symbolami: R; V; T; U; S; W; Z; Y; V; X. Jedną fazę połączyć w gwiazdę? Sztuka... Dawne oznaczenia: R,S,T -...
Witam . To wygląda tak jakby powstało połączenie miedzy uzwojeniem rozruchowym i roboczym . Sprawdź poszczególne uzwojenia(nawet układ mieszany,tam gdzie występuje 1.2Ω) podłączając pod 230V z żarówką 230V/60W. Oczywiście zachowaj ostrożność przy tych próbach.Pojawienie się dymu lub iskrzenia świadczy o uszkodzeniu uzwojeń.
Masz silnik krokowy , to możesz sprawdzić opór uzwojeń.
witam Sprawdź miernikiem który przewód jest wspólny i to będzie (N).Potem sprawdź czy uzwojenia maja ta sama rezystancje jeśli tak to jeden koniec podłącz bezpośrednio do fazy (L) a drugi też do fazy tylko przez kondensator włączony szeregowo z tym uzwojeniem. Ten kondensator musi byś od tego silnika.Na tabliczce powinno byc napisane.Jeśli chcesz eksperymetowac...
Witam Jeśli silnik posiada tabliczkę znamionową to sprawa jest jasna. Jeżeli jej nie posiada to sprawdź oporność uzwojeń. Gdy będzie jednakowa, to może być to silnik 3-fazowy, natomiast gdy będzie różna, będzie z pewnością jednofazowy.
To prawda, wygląda na to że to silnik jednofazowy, może w takim wypadku sprawdzić fazę rozruchową kondensatorową (tłumaczyło by to problem ze startem). Polecam sprawdzić opór uzwojeń. Brak mocy świadczy raczej o uszkodzeniu uzwojenia roboczego. Chyba, że to tylko wrażenie Zmierzyć należy obydwa, w razie wątpliwości rozebrać silnik.
A jaki wyłącznik Kolega ma na myśli ? A skąd mam wiedzieć jaki tam masz? Czy zwyczajny klawiszowy, czy centralka na pilota, czy też zintegrowany z automatyką całego domu. Mam na myśli ogólnie awarię w zasilaniu silnika. Te silniki mają niezależne uzwojenia od podnoszenia i opuszczania i raczej padło uzwojenie (najczęściej), ale nie można wykluczyć...
Witam. Kupiłem używaną przecinarkę do płytek Dedra typ DED7831. Początkowo wydawała się sprawna ale podczas testu cięcia okazało się, że silnik szybko i mocno się nagrzewa. Silnik oznaczony jest jako indukcyjny silnik elektryczny, napięcie zasilania 230v, 50 Hz, moc - 800 W, prędkość obrotowa 2950 RPM, klasa B, normalny prąd obciążenia 4,20A. Wewnątrz...
Rozkręć tabliczkę silnika i sprawdź czy masz dostępne wszystkie 6 zacisków uzwojeń.
Po pierwsze sprawdź zasilacz. Silnik jest zazwyczaj zasilany innym napięciem niż elektronika (12-24V). Poszukaj na elektrodzie, może jest schemat do tej drukarki, lub servisówka, tam znajdziesz konkretne wartości. Jeśli zasilacz jest ok. to sprawdź omomierzem uzwojenia silnika. A jeśli i to jest ok. to sterownik silnika. Zazwyczaj jest to pojedynczy...
Witam !! Prowadziłem próby hamowania silnika prądem stałym, do takiego silnika polecałbym tak na oko 24V na jedno uzwojenie. Najprościej jest podłączyć np. akumulator 12V przez amperomierz i jedno uzwojenie silnika, sprawdzić płynacy prąd. Nie powinien przekraczać prądu znamionowego silnika. Jeśli prąd jest za niski można zwiększyć napięcie do 24 V....
Brak obrotów silnika na wszystkich programach. Silnik sprawdziłem-ma dobre szczotki i oporności uzwojeń. Silnik sterowany jest modułem o symbolu5520-1000RPM REMKO - 5525. Moduł niema żadnych nadpaleń jedynie rezystor R-7 jest przegrzany i ma wartość 12kΩ. Z kodu paskowego wynika że powinien mieć 120 Ω (brązowy-czerwony-brązowy). Może ktoś...
Tak bez obciążenia powinien ruszyć nawet na mniejszym kondensatorze (chyba że ten też uszkodzony jest?). Sprawdź opór uzwojeń. Test czy zaiskrzy po odłączeniu zasilania i zwarciu to tylko na stałym wychodzi.
W moim są dwa kondensatory 7.5µF,czyli razem o pojemności 15µF. Mogę w moim zrobić pomiar uzwojeń. Dodano po 43 Sprawdź pojemność kondensatora.
Sposób podłączenia masz pokazane na deklu silnika. Kierunek obrotów można zmieniać .Ten silnik posiada wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Uszkodzone może być wyłącznik odśrodkowy lub uzwojenie rozruchowe. Przed podłączeniem do sieci należy sprawdzić czy izolacja uzwojeń jest silnik w dobry stanie.
Możliwe, że uzwojenia silnika są nieoprawni podłączone do kostki przyłączeniowej silnika. I zatem typowe połączenie w trójkąt jest niepoprawne. Zdemontuj mostki i sprawdź czy uzwojenia są podłączone prawidłowo patrz rysunek #9 Zauważ, że początki i końce uzwojeń nie maja być podłączone naprzeciw siebie, tylko przesunięte o jedno miejsce.
Witam Jakiś czas temu przestał działać wentylator sufitowy sterowany modułem elektronicznym . Pozwalał on oprócz sterowania oświetleniem wbudowanym w wentylator, na zmianę ilości obrotów i ich kierunku . Z silnika wychodzą trzy przewody , na sterowniku mam informację , że ma trzy fazy , do zasilania silnika. Więc zakładam , że w wentylatorze jest silnik...
(at)el2023 Pierwsze od czego trzeba zacząć to przemierzyć miernikiem do izolacji stan kabla pomiędzy falownikiem a silnikiem. Drugi etap to badanie silnika m.in sprawdzenie rezystancji uzwojeń czy są takie same oraz badanie rezystancji izolacji uzwojeń silnika.
Witam! Zakładając , że ten silnik ma rozruch przez wyłącznik odśrodkowy, to musisz rozebrać silnik i sprawdzić styk na wył. odśrodkowym, jak również sam wył, czy swobodnie chodzi na wale wirnika, stan sprężyn. Połączenia w skrzynce przyłączeniowej chyba sprawdziłeś. Chyba że jest kondensator rozruchowy to sprawdż jego pojemność. Za mało informacji co...
Zastanawiam się też czy jeżeli ten zasilacz jest „za dobry” to dlaczego, przynajmniej trochę działa dla tego mniejszego silnika? Być może dlatego (nie chce mi się szukać szczegółowych danych) że pobiera mniejszy prąd. Podczas rozruchu każdy silnik szczotkowy pobiera dużo większy prąd niż podczas normalnej pracy - przy nominalnych obrotach....
Czy ktoś patrząc na płytkę jest w stanie coś doradzić ? Moduł nadaje się tylko do utylizacji. Przed zakupem nowego modułu warto sprawdzić rezystancję uzwojeń silnika. Uzwojenia są symetryczne więc i rezystancja powinna być taka sama, równa, na każdej parze mierzonych przewodów.
Witam. W tym modelu zastosowano silnik bezszczotkowy sterowany za pomocą elektroniki. Nie sprawdzisz na krótko tego silnika. Najprawdopodobniej padła właśnie elektronika. Jeśli możesz sprawdź wyprowadzenia uzwojeń i popraw luty, czasami pomaga. Elektronika kosztuje ok. 300,- plus wysyłka. Osobiście nie jestem zwolennikiem urządzeń z silnikami tego typu....
Jutro będę dzwonić do zakładów zajmujących się przezwajaniem. Generalnie, tak małego silnika nie opłaca się przezwajać. Usługa kosztuje nawet kilkaset złotych, bo to dość dużo pracy i często ręcznej plus drogie materiały. Większość firm nawet nie chce się podejmować tak małych prac. Po pierwsze, to raczej poszukaj kogoś, kto ci sprawdzi stan uzwojeń...
"przeczyściłem przyrdzewiałe szczotki (wnętrze " czegoś tu nie rozumiem jak przeczyściłeś szczotki skoro nie rozebrałeś silnika. Dodano po 33 sprawdź oporności uzwojeń
Podłączyłem silnik SZJe 52b 10 kW 380/500V 2930 obr/min Po pierwsze to silnik SZJe 52b ma 13 kW, a nie 10 kW. Tak więc sprawdź jeszcze raz dane silnika. Po drugie to podejrzewam, że są błędnie skojarzone wyprowadzenia uzwojeń silnika przy pracy w trójkącie. Stąd właśnie taki duży prąd na biegu jałowym.
Starsze silniki siłowe dwubiegowe mają m.in. dwa rodzaje sposobu przełączania prędkości obrotowej. Jedne przełącznikiem Y/Δ, a drugie posiadają w swym stojanie, dwa odrębne uzwojenia. Musisz sprawdzić jaki posiadasz rodzaj silnika. Do tego drugiego rodzaju silnika potrzebny jest przełącznik siłowy.
Pierwsze pytanie, czy na pewno chodzi o silniki na 500 V, bo to dość nietypowe? Drugie pytanie najważniejsze, do czego koledze ta wiedza? Jeżeli kolega chce sprawdzić czy stojan silnika jest sprawny (oczywiście zakładam, że mówimy o silnikach asynchronicznych klatkowych), wtedy wystarczy rozpiąć wszystkie sześć zacisków silnika i wykonać dwa rodzaje...
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Mam schemat regulatora prędkości obrotowej dp silnika jednofazowego zbudowanego na US U2008B, a elementem wykonawczym jest triak. Układ zapewnia miękki start silnika, kontrolę poboru prądu, stabilizator obrotów..... Autorowi tego tematu zapewne chodzi o silnik "krótkozwarty" jednofazowy (skoro jest kondensator) i dlatego w ten sposób za bardzo nie...
Wyłącznik odśrodkowy znajduje się na osi silnika, i od niego powinieneś mieć wyprowadzenie na obudowę. Uzwojenie fazy rozruchowej (jeśli nie jest spalone) jest rozłączane po ruszeniu silnika i osiągnięciu przez niego już niewielkich obrotów). Jeśli fazy rozruchowej wyłącznik nie odłączy, lub źle ją podłączymy, natychmiast się spali. Robi ona to, co...
W związku z tym, że silnik w kosiarce uległ spaleniu zakupiłem inny używany . Jednak nie do końca udało mi się go podłączyć... Silnik posiada naklejkę informującą jedynie: 1500W, 12uF, made in Litvuania Z silnika wychodzą 3 przewody: niebieski, czarny, brązowy - potraktowałem je jako niebieski-zero, czarny-uzwojenie rozruchowe, brązowy-uzwojenie pracy....
Witam, dostałem wentylator w którym silnik posiada dwa uzwojenia, jedno ma opór R23 a drugie R42. Silnik zasilany jest napięciem 230V z tego co pamiętam pod uzwojenie wzbudne powinien być podłączony kondensator 4uF szeregowo, a uzwojenie robocze równolegle pod obwód zasilania, jednak silnik milczy . Jak sprawdzić kondensator ? Które z uzwojeń jest uzwojeniem...
Witam. Mam taką prośbę. Czy mógłby ktoś pokazać (napisać) jak zaprojektować uzwojenie do silnika indukcyjnego, ponieważ znalazłem w szopie silnik, tata powiedział że od starej pompki CO był spalony jednofazowy, miał 2 kondensatory po 6,8µF. Poszedłem do pana który zajmuje się przezwajaniem i poprosiłem żeby policzył go na siłę i 2800 obr. Policzył...
wiatm Chodzi mi przede wszystkim o to że silniki z kondensatorem mają uzwojenie pomocnicze nawinięte takim samym jak uzwojenie robocze a silniki z fazą rezystancyjną mają tą fazę nawiniętą cieńszym drutem . Jak to się sprawdzi podłączenie kondensatora do takiego silnika (do tego uzwojenia pomocniczego, czy dobór kondensatora jest taki sam jak dla silnika...
btomko z całym szacunkiem ale nie rozumiem takiej "krytyki" od razu. A poczytałeś trochę, wiesz jak sprawdzić uzwojenia jak je podłączyć żeby sprawdzić silnik, masz induktor żeby sprawdzić czy uzwojenia nie mają zwarcia, nie jest to nowy silnik.
Witam, To co koledze wydaje się błędem jest całkiem normalnym zachowaniem silnika krokowego ;] Proszę sobie sprawdzić jak wygląda charakterystyka silnika krokowego. Największy moment (moment trzymający) silnik ma gdy nie pracuje (uzwojenia zasilane brak komutacji). W silnikach krokowych podawany jest moment trzymający, który występuje w przypadku zerowej...
Czyli proponujecie by go przezwoić póki jest rozebrany? Tak. Przy okazji też sprawdzić pozostałe uzwojenia czy nie widać na nich śladów nadpalenia. Sprawdzić dokładnie! Silnik 3 fazowy od pompy zatapialnej. Jeśli jest on faktycznie od pompy to trzeba sprawdzić prze de wszystkim aparaturę która steruje tym silnikiem ponieważ tak jak widać jest nadpalone...
Wirnik będzie dobry. Uzwojenie o większym oporze to pomocnicze (rozruchowe). Spróbuj jeszcze przy załączonym uzwojeniu roboczym do sieci mocno wprowadzić w ruch wirnik. Lekkie kręcenie nic nie da bo to silnik na 2800 obr. Tylko rób to ostrożnie! Jeżeli ruszy i nie będzie się mocno nagrzewał to uzwojenie główne jest sprawne. Najlepiej byłoby sprawdzić...
Sprawdzałeś sinik na krótko po wymontowaniu z pralki? Może to programator fiksuje. Dodano po 2 Sprawdź równierz uzwojenie rozeuchowe. Bez niego silnik nie będzie mógł wystartować. Dodano po 35 Sprawdź równierz uzwojenie rozeuchowe. Bez niego silnik nie będzie mógł wystartować. Dodano po 25 Sprawdzałeś sinik na krótko po wymontowaniu z pralki? Może to...
Możesz też zapytać się w jakimś dużym zakładzie przemysłowym w okolicy. Czasami takie zakłady trzymają w magazynach zapasowe silniki "na wszelki wypadek" mimo, że nie ma już takich urządzeń i są niepotrzebne. Parę razy sam widziałem w jednym warszawskim zakładzie ;) 30-letnie "nówki" z kartami gwarancyjnymi w puszkach :D. Niepotrzebne na Wydziale szły...
Wyznaczanie początków i końców uzwojeń fazowych stojana oraz sprawdzenie poprawności oznaczeń końców uzwojeń podłączanych do tabliczki zaciskowej można wykonać za pomocą akumulatora i najlepiej miernikiem napięcia stałego z zerem po środku. Akumulator włącza się w jedno dowolne uzwojenie i wstępnie oznacza początek i koniec uzwojenia. W chwili zamykania...
sprawdź rezystancję izolacji induktorem miedzy fazami uzwojenia oraz między uzwojeniem a obudową .Wartość oporu powinna być wyższa niż 10Mohm. niższa wartość może świadczyć o uszkodzeniu lub zawilgoceniu uzwojenia .
Ten typ silnika jest z wyłącznikiem odśrodkowym, jeżeli chciałbyś zmieniać w nim obroty to musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego, sprawdź czy masz uzwojenia spięte na tabliczce połączeniowej czy wewnątrz silnika, jeżeli wewnątrz to trzeba go rozebrać i wyprowadzić na tabliczkę przewody od uzwojenia rozruchowego.
Witam, trafiła się ww prakla do naprawy. Objawy takie, że silnik bardzo mocno się grzeje przy wirowaniu i ma z tym wirowaniem problemy. Po sprawdzeniu okazało się, że silnik startuje prawidłowo do wirowania ale po pewnym czasie zwalnia delikatnie aż do momentu kiedy gwałownie hamuje. Ruchy podczas prania są jak należy. Wskazywało mi to jednoznacznie...
R,S,T na włączniku to zaciski zasilające silnik. U1,U2,V1,V2,W1,W2 to początki i końce uzwojeń w silniku. Co do przewodów: Żółto-zielony to przewód uziemiający. Czarny z pierwszego przewodu jest początkiem uzwojenia a Czarny z drugiego przewodu jest jego końcem. Czyli czarne podłączasz pod zaciski U1 a drugi czarny pod U2 itd. Dla pewności sprawdź miernikiem...
Bardzo prawdopodobne,że uzwojenie stojana jest uszkodzone, są to niezależne uzwojenia(chociaż działają jak transformator), ale w tym wypadku przewód zaznaczony jako zerowy powinien być obok fazowego-tam jest koniec uzwojenia pracy. Podłącz tam 230V silnik powinien buczeć, jeśli go popchniesz w którąś stronę powinien się wkręcić na 2900 obr.(bez kondensatora)....
Co do określenia uzwojeń to jeżeli rozkręcałeś silnik to sprawdź które uzwojenie (kolor końców) jest większego przekroju to bedzie uzwojenie pracy. A kondensator można dobrać wg wzorów na stronie Pozdrawiam
Witam. Z tak opisanych objawów,przede wszystkim proponuję sprawdzić obwód rozruchu silnika,czyli od wyłącznika,poprzez przycisk "start" uzwojenie silnika i kondensator jak się domyślam--125µF.Niestety uzwojenie to jedynie na "ciągłość",bo zwarcie zwojowe nie do sprawdzenia w warunkach amatorskich.
Witam. Przepraszam brak polskiej czcionki. Do "waceko12" wprowadzasz w blÄd. Czerwone przewody to prÄdniczka tacho - to ona generuje napiecie. Zrob tak : zasilanie 230V na bialy i braz (zacisk 2 i 5 ) mostek na zacisk 3 i 4 - slabo widac kolor. Chcac zmienic obroty to : mostek na zacisk 2 i 4 zasilanie 230V na zacisk 3 i 5. Zacisk 2 i 3 - to uzwojenie...
Nie mam miernika przebicia aby sprawdzić starą pompę.Słyszałem,ze można natomiast sprawdzić omomierzem uzwojenia i dostałem tą pompę nową i porównywałem oporność uzwojeń i są jednakowe w obu pompach.Tak,ze wygląda na to, ze jest tylko jakby wywalona sama skrzynka dociskowa w tej starej pompie.
Obroty w gwieździe i trójkącie są identyczne! W gwieździe był przy rozruchu (większe obciążenie) stąd moje błędne odniesienie o innych obrotach, jednak w trójkącie nie wpada na swój prawidłowy rytm pracy, obroty Sprawdź oporność uzwojeń Mierzyłem oporność uzwojeń silnika w pozycji 0 przełącznika niby wszystko ok każde równe 4,2 Ω (kable też OK)...
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
Na tej stronie rc4max jest silnik 3F o masie 18 gramów - być może taki się nada? Trzeba by się doszukać porządnych instrukcji do tych silników... Przypuszczam (ale trzeba sprawdzić), że to jest silnik z trzema uzwojeniami (każde daje pole w innym kierunku) i magnesem stałym w roli wirnika. Taki silnik musi działać jako synchroniczny, czyli obracać się...
Czy da się uratować jeszcze ten silnik? Należy sprawdzić rezystancję izolacji. Wystarczy induktorem 500V. Poza tym sprawdzić rezystancję uzwojeń każdego z uzwojeń fazowych. Wynik musi być identyczny dla wszystkich trzech.
Witam masz oznaczenia silnika po staremu czyli x y z nazwijmy te oznaczenia jako początki uzwojeń po nowemu U1 V1 W1 , końce uzwojeń u v w czyli U2 V2 W2 oznaczenia L1 L2 L3 oznaczenia faz mostki w silniku zdemontuj bo tę funkcję będzie spełniał przełącznik gwiazda trójkąt , jeszcze dla pewności sprawdź przejścia uzwojeń omomierzem to jest X-U , Y-V...
Silnik SZFe 112a 4A; moc 1,5 kW; 1460 obr/min; prąd znamionowy 13,2 A. Pojemność kondensatorów około 200µF/320V każdy. Jeśli wyciekł elektrolit należy sprawdzić stan uzwojenia rozruchowego, bo prawdopodobnie silnik pracował dłuższy czas na rozruchu, co dla uzwojenia potrafi być zabójcze.
Sekundę dwie. Podłączyłem rezystory równolegle na 9 Ohm i rozkręca się lecz jeszcze to nie to. Dołożę kolejny równolegle. Już nawet nie żeby pracować z czymś takim ale dla własnego siebie, zobaczyć czy się uda :) i poszukam rezystora większej mocy. Jak by to wytrzymało kilka sekund dłużej lub było jeszcze trochę mniejszej rezystancji! Dokładam trzeci...
dwa pierścienie do jednego bieguna i trzeci do drugiego. Pewny jesteś ? Bo ja nie. Jak będzie wyglądało pole magnetyczne, tworzone przez taki wirnik ? :cry: W efekcie jak będzie wyglądał przebieg napięcia wyjściowego takiej prądnicy ? Istnieje jeden sensowny układ połączeń takiego silnika jako prądnicy bez przezwajania. Mianowicie - zwarcie pierścieni...
Witam, walczę z tym sterownikiem kilka dni i w końcu zdecydowałem, że zwrócę się tutaj o pomoc. Zacznę od początku. Kilka tygodni temu podczas otwierania bramy spalił się bezpiecznik jak się okazało powodem było zwarcie na uzwojeniach silnika od lewego skrzydła. Zwarcie nastąpiło przy zabezpieczeniu termicznym. Silnik został naprawiony i po zmontowaniu...
(at)Pan.Kropa Na krótki okres czasu. Nie na dłuższy bo silniki ulegają rozbieganiu. Łączysz szeregowo szczotki z uzwojeniem stojanu. Jeśli zobaczysz duży snop iskier połączony z jękiem martwych dusz z piekła to szybko wyłącz zasilanie. Prawdopodobnie uzwojenie rotoru ma przebicie. Zobacz też jak pracuje wtedy silnik. Jeśli silnik tylko głośno pracuje...
Na wtyczce masz opisane pod który bolec jak przewód podłączyć. Tak? Czy to jest wtyczka? 1) Przed podłączeniem silnika należy wykonać pomiary rezystancji uzwojeń jak również rezystancji uzwojeń względem obudowy. Gdy to będzie wykonane dopiero wtedy można myśleć po sprawdzeniu pomiarów o podłączeniu silnika bo w przeciwnym wypadku moze Cię spotkać niemiłe...
Właśnie 2 dni temu rozkręciłem taką stację. Sprawdzałem metodą prób i błędów. Jeden ze skarajnych przewodów towspólna masa, cztery pozostałe to wejścia na poszczególne uzwojenia. Jak jest w Twoim silniku możesz sprawdzić omomierzem (uzwojenia mają identyczny opór - wystarczy wyznaczyć który kabelek to masa).
Witam! Silnik na zdęciu wygląda na trójfazowy połączony w gwiazdę. Silnik jest przystosowany do zasilania napięciem 230/400 V, takim jakie jest w naszej sieci. Aby to sprawdzić zdejmij mostki na silniku i omomierzem sprawdź oporności uzwojeń pomiędzy parami zacisków (masz zaznaczone na rysunku) 1) U-X 2) V-Y 3) W-Z Oporności pomiędzy tymi parami zacisków...
Witam.Te 2 wyprowadzone przewody dodatkowo z silnika to właśnie są styki wyłącznika odśrodkowego.Mechaniczny wyłącznik odśrodkowy po uzyskaniu właściwych obrotów silnika ma za zadanie rozewrzeć styki wyłącznika odśrodkowego w celu odłączenia uzwojenia rozruchowego gdy uzyska on odpowiednie obroty.Silnik pracuje z kondesatorem. Dodano po 45 To jest prawdopodobnie...
Sprawdziłem kondensator - chyba dobry, nie miałem miernika z pomiarem pojemności, zwarlem go na chwilke a nastepnie sprawdzilem omomierzem na najwiekszym zakresie, rezystancja narastala dosć szybko az po za zakres miernika. można jeszcze jakos sprawdzic kondensator? kiedys zona naladowala cała pralke, właczyla i poszła. i silnik nie dał rady obracać...
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
Witam Sprawdź najpierw zasilanie następnie silnik na pusto (odłącz od urządzenia) jeżeli pracuje cicho, nie wydaje jakiś dziwnych dźwięków nie drży wydaje się że jest sprawny.Możesz jeszcze odkręcić 3 lub 4 śruby z tarczy łożyskowej wyjąć wirnik i oglądnąć czy uzwojenie nie jest przepalone i jednakowego koloru.Ciemniejsza choć jedna cewka lub część...
Witam. Nie możesz pomijać kondensatora. Sprawdź, czy poprawnie podłączyłeś. Silnik ma dwa uzwojenia, więc możesz je sprawdzić omomierzem. Tak wygląda przykładowy układ połączeń [url=]silnika z kondensatorową fazą rozruchową. Pzdr.
Witam ! Zacznij od zakupu jakiegoś spalonego ( taniego ) silnika na 220V 1450obr/min i zacznij go rozbierać. Przyjrzyj się budowie uzwojenia, zrób zdjęcia, zrób dokumentację dotychczasowych połączeń, Potem już z górki, zakup odpowiedniego drutu emaliowanego, izolacji żłobkowej, koszulek izolacyjnych. Następnie trzeba nawinąć odpowiedniej wielkości cewki...
Witam, Zakładam ten wątek ponieważ od dłuższego czasu szperając po elektrodzie nie mogę odpowiedzieć na to pytanie: Jak podłączyć i jak są zrealizowane uzwojenia w silniku krokowym unipolarnym 6-przewodowym gdy ma takie kolory: -czarny -różowy -żółty -niebieski -pomarańczowy (albo kremowy... elektronik daltonista) -biały Wszędzie gdzie szukałem były...
Proponował bym oddanie całości do porządnej firmy remontowej gdzie: uzwojenia wykonają z odpowiedniego drutu nawojowego może nawet w bawełnie, zaimpregnują porządnie uzwojenia najlepiej przez zanurzenie w lakierze pod próżnią. Dadzą odpowiednie łożyska i sprawdzą wyważenie całości.
Witam, mam kilka pytań i obliczeń do sprawdzenia w zakresie mocy silników trójfazowych. Proszę o sprawdzenie mojego toku rozumowania oraz o ewentualne poprawki. 1. Połączenie w trójkąt, podane napięcie 380V (no właśnie, fazowe czy międzyfazowe)? , prąd fazowy 11A, cosfi=0,84, sprawność nie jest podana, przyjmę ok. n = 0,8 A to są dyletanckie dyrdymały...
Temperaturę 3 stopni +\- od temperatury otoczenia mierzy się podczas pomiaru rezystancji uzwojeń dla silników pow 1 kV Sprawdziłem dzisiaj w książce Gryżewskiego (co prawda wydanie z 2006r.), ale tyczy się to "urządzeń napędowych o napięciu do 1kV" - o mocy maszyny niema tutaj żadnej wzmianki. Myślę że 20 stopni nadal obowiązuje, ponieważ zmiana temperatury...
Witam, przejrzałem inne wątki i nie znalazłem odpowiedzi. Silnik nie kręci wcale. Przypuszczałem że może grzałka albo termostat są uszkodzone i oczekiwanie na temperaturę trwa w nieskończoność. Dlatego sprawdziłem na programie "wirowanie". Nawet nie rusza. Wyjąłem moduł MINISEL, nie ma na nim śladów nadpalenia elementów, co najwyżej ślady podwyższonej...
Ciężko tutaj coś doradzić konkretnie, zakładając że prawidłowo połączyłeś wszystkie elementy a silnik się nie obraca to trzeba sprawdzić (oczywiście bez podłączonego napięcia !) czy wirnik obraca się swobodnie, jeden z kondensatorów ten mniejszy to kondensator przeciwzakłóceniowy a drugi rozruchowy. Te też mogą być uszkodzone. Uzwojenia w silniku mogą...
Jeśli silnik bez falownika działa poprawnie to logiczne będzie iż przyczynną jest falownik . jeśli zaś nie to : - wirnik ma zerwana klatkę - prądy wałowe przegrzewają rdzeń i izolacje uzwojenia - częstotliwość zasilania napięcia niszcząco wpływa na izolacje - sprawdź czy podczas pracy silnika z falownikiem niema pojawia gdzieś prąd stały , ponieważ...