Wypadało by sprawdzić wtrysk.
Sprawdź bezpieczniki na klemie plusowej - lubią przerywać . Sprawdź wodę w kostkach sterownika wtrysku
Co tu pisać , zdejmujesz podporę silnika , albo odpowiedni adapter i pomiar przez wtryski .
A wtryski sprawdzone?
A czy czasem nie pozamieniałeś wtrysków miejscami? wtedy też nie odpali ,są kodowane. Sprawdź numery na wtryskach z tymi co pokaże Ci przyżąd diagnostyczny
Jak podepniesz kompa ma jakieś błędy ? Sprawdź jeszcze raz wtryski.
Sprawdź wtryski
Poproś o fakture za wtrysk.
Czyli wykręcać pompę oraz wtryski i zawieźć do sprawdzenia ?
Bo zawór możne się zacinać na listwie a przy kręceniu rozrusznikiem nie może nabić ciśnienia. Jeśli to sprawdzisz pozostaje sprawdzenie wtrysków na przelewy.
Sprawdź wtryski na przelewy.
Sprawdź korekcję na wtryskach
Tam są wadliwe pompy i wtryski.
Ale brak jest przyśpieszenia ,myślę że to przez brak zasilania na wtrysku ,sprawdziłem bezpiecznik jest dobry, ale nie ma prądu w kostce co łączy z wtryskiem
Witam Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował...
Pompa żle sprawdzona,kąt wtrysku na dolnym el.zaworze.
Tak mam LPG Tak od początku trzeba było, wieć sprawdź zasilanie cisnienie paliwa i popuszczanie gazu poprzez, wtryski reduktor. Oraz .....
Wtryski nie są kodowanie - zmień 1 z 2 sprawdź różnicę, po mojemu jednak sam silnik ma dość.
bogdan gruchała-nie masz zbytnio widze pojęcia o czym piszesz,np kable wn... prośba nie siej zamętu.z popychu można odpalić wsk a nie wysokoprężny. scenicdti:pompa jest tak zbudowana iż na pracującej przestawia początek wtrysku!jedz do warsztatu!sprawdzą tam początek wtrysku.
Pierwsze co sprawdzić to czy widzi obroty wału, wtryski na przelewy, ciśnienie paliwa, standard jednym słowem. Potrzebny ktoś z komputerem i myślącą głową.
Jakieś błędy na kompie są, kostka stacyjki sprawdzona, immo?
a moze by tak sprobowac naprawic oryginalny komputer?no ale jesli fachowcy mowia ze trzeba wymienc to pewnie wiedza co robia. Dodano po 13 jesli chcesz to wiem kto Ci to naprawi z Twojej okolicy.oczywiscie nie mowie omnie bo troche daleko ale kolo Olkusza sa panowie co maja otym pojecie a do Olkusza masz niedaleko.
Czyli wyjąć ją włożyć świece kręcić i do masy ?? Da się, tylko nie odpinaj zasilania od wszystkich cewek bo tam po dwie są łączone w szereg (1z4 i 2z3) Sprawdź tak jak kolega wcześniej pisał czy sterownik silnika widzi obroty wału, bez tego sygnału nie poda zasilania na pompę, nie otworzy wtrysków i nie zasili cewek. Podczas kręcenia rozrusznikiem...
Jest opcja możesz sprawdzić czy wtryski się otwierają ale potrzebujesz oscyloskop
to może pompa? Dodano po 2 albo wtrysk sterujący
Pomierzyć cewki wtrysków, pomierzyć potem nawet przy samym złączu ecm.Bo każdy tylko pisze ok ok i że niby sprawdzone ale czy to sprawdzone porządnie.Zalecana zmiana testera koniecznie.A kodowanie wtrysków było?Pewnie nie ma to wpływy ale?
Sekwencja czyli wtryski gazu sterowane sygnałem z ECU - przełączany jest sygnał na wtryski gazowe - tak w wielkim uproszczeniu - możliwe że ocięty jest teraz sygnał na wtryski i nie otwiera ich. Sprawdź zasilania na sterowniku LPG, w razie czego podaj na krótko, ew. sprawdź czy jest przejście na kablach z ECU do wtrysków.
Sprawdziłem cały kabelek od samego sterownika na przejście jest ok nawet odłączyłem i.podlaczylem 12 z Aku bez zmian ja podejrzewam nastawnik pompy albo sterownik . Dodano po 58 Pompy nie słychać po zapłonie
Jak się rozgrzeje i nie chce odpalić trzeba by odpiąć czujnik temperatury wody chyba w scenicach jest w termostacie czy coś będzie lepiej, gorzej... Pompa też mogła by się teoretycznie zapowietrzać ale to tylko gdybanie, może trzeba by wartości wtrysków sprawdzić, czy nie leją....
Bezpiecznik od ECU też sprawdzałeś? F8 https://bezpieczniki.net/renault-scenic-...
Napraw wyciek,zalej nowy płyn i odpowietrz układ. Dopiero jak to nie rozwiąże problemu to sprawdzaj wtryski.
a co zrobic jak zakłócają wtryski (Renault Scenic 1,9 dci 2007r.)?
Odkręcić kolektor plastikowy, potem aluminiowy i na koniec listwę z wtryskami.
Jaka korekcja na wtryskach?
Nawet jeśli DCI to i tak wtryski może podkładać jak chce, nie są kodowane. Sprawdź świeczki żarowe.
Brakuje paliwa. Coś zdycha, regulator, pompa albo wtryski. Na dzień dobry sprawdź korekty wtryskiwaczy na kompie i przelewy. Napisz jeszcze jaki układ wtryskowy, tzn jakiej firmy.
Padnięte wtryski
Witam, ostatnio renia miała wielkie problemy z odpaleniem, teraz już graniczy z cudem... Myslałem że się zapowietrzyła, otworzyłem maskę i zobaczyłem że cieknie ropa z korektora wtrysku, poprzez otwór z którego wychodzą kabelki. Pompiarz powiedział że trzeba nowy... Ale pomyślałem że nie mam nic do stracenia jeszcze spróbować. Jak sprawdzić czy cewka...
W takim razie powietrze bierze się z komory spalania przez wtryski.
Schematy mam ale na schematach raczej nie widać w którym miejscu jest przykręcona masa do budy ?? niestety oscyloskopu nie mam więc jutro spróbuje w jakiś sposób sprawdzić czy pompka działa taj jak to opisałeś i czy wtryski się otwierają w co wątpię
ale nie świeci mi się silnik tylko sam serwis. Dodano po 5 W dosłownym tłumaczeniu ten drugi komunikat to niby "sprawdź wtrysk" czy może tak być???
Masz przejechane 250tys. czy miałeś robione lub sprawdzane wtryski.
Witam moduł upc podłożony dalej nie kręci postanowiłem zająć się błędem DF643 regulator ciśnienia szyny błąd stały chociaż według mnie przez ten błąd może nie odpalić ale rozrusznik powinien kręcić chyba że już macie takie doświadczenia .Podmieniony regulator błąd nie kasuje się zasilanie na regulator jest instalacja do sterownika sprawdzona błąd niekasowalny...
Sprawdź przelewy na wtryskach i poszukaj opiłków ,jeśli ich nie znajdziesz zmień wtryski jeżeli okażą się wadliwe.I szerokiej drogi.
problem spalania stukowego jest związany z nie zakodowanymi wtryskami
Znasz budowę i zasadę działania klimatyzacji? Parownik będzie to emitować? Skraplacz? Osuszacz? Kompresor? A może parownik? Stwierdziłeś przewodowe połączenie któryś z powyższych z komputerem wtrysku?
Sprawdź ciśnienie paliwa. To że widzisz paliwo nic nie znaczy jak ciśnienie będzie za małe wtryski będą lały i też może nie odpalać.
Sprawdź czy nie ma wycieku paliwa
Ale paliwo nie musi leci lecieć swobodnie. Np przytkany smok w zbiorniku.Teoretycznie. Sprawdził byś chociaż jak pompodpujesz gruszką, czy paliwo leci swobodnie. Potem jest sama pompa wtryski i tyle. Cudów nima.
Przewody sprawdzone drożne , wchodzą do sterownika wtrysku kość środkowa . Sprawdziłem również czujnik płynu chłodzącego cztero pinowego . Przewody do sterownika są drożne.
Kolego (at)Przemo9826 nie koniecznie F9Q, rozbierałem dwa motory w scenicu II w których oznaczenie było F9A, ale to szczegół. (at)Genek1000 sorry nie doczytałem w pierwszym poście. Prosiłem aby autor podał przykładowy kod z wtrysku aby sprawdzić czy zczytuje te kody prawidłowo.
(at)manio123 >sterownik ma zerowe korekcja jak gaz ma 45 *C w którym miejscu to widzisz ?, bo jedyne co mi przychodzi do głowy, że przy temp gazu 30st. różnica czasów wtrysku lpg i benzyny jest identyczna, a przy 40 stopniach różnica wynosi 5%. rozumiem, że głównym problem tego parownika jest brak możliwości obniżenia ciśnienia a co za tym idzie wydłużenia...
Na pewno dobrze rozrząd złożony? jeżeli nie chwyci synchronizacji ,nie otworzy wtrysków.
Pokaż zdjęcie tej świecy i podaj kody błędu jaki komputer pokazuje. Spotkałem się parę razy z wytopioną świecą przez usterkę cewki. Porównaj iskrę między świecami na zewnątrz. Owiń jakimś kablem by miały masę, wsadź w cewki i kręć. Najlepiej to robić w 2 osoby. Ale równie dobrze mogła się też wytopić od pracy na bardzo ubogiej mieszance, a wtedy winny...
Przekaźniki w skrzynce przy akumulatorze raczej są dobre bo ich słychać. Tak to nigdy nie naprawisz.Weź probówkę 12v i sprawdź czy jak nie pali jest zasilanie cewek, impuls na cewki w wtryski. Do wszystkiego jest dobry dostęp. Umiesz to zrobić czy nie?
Sprawdz wtryski .
Auto pali około 17 litrów na 100 przy spokojnej jeździe. Sprawdzone czy dane3 z komputera gazu? Bo skoro drze japę o większe dysze to znaczy że dostaje info o zbyt ubogiej mieszance. a to mimo wysokiego ciśninenia wskazuje na: wtryski zasyfione
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Cisnienie cylindrow jest sprawdzone i jest ok. wtryskow nie sprawdzalem, ale sam. posiada sekwencyjna instalacje gazowa i na tym paliwie dzieje sie to samo. jeden mechanik powiedzial ze moze byc problem z kolektorem ssacym ale niewiem czego mam tam szukac tak jak i na co zwracac uwage przy sprawdzaniu wtrysków.
Co tu clip pomoże, wtryski mają być pewne sprawdzone na maszynie, tak to możesz w nieskończoność szukać innych domniemanych przyczyn. Bezsens
macie schemat naprawdę nie mogę znaleść a to co znajduje nie pasuje, chciałbym sprawdzić okablowanie, a ciśnienie na listwie podczas rozruchu mam 255bar, tylko nie ma to znaczenia bo nie ma impulsów na wtryski. dolot drożny
Hej. Czy udało się rozwiązać problem ? Ja mam podobny problem. Sprawdziłem sprężanie , sprawdziłem szczelność zaworów, wtryski. Nic nie pomogło dźwięk terkotania pojawia się przy mocnym dodawaniu gazu. Myślałem że to nieszczelny wydech ale sprawdziłem i nic nie znalazłem
Na 1000 % któryś wtrysk. Sprawdź oraz jak kupisz nowy- używany to zakoduj. Właśnie wczoraj miałem ten sam przypadek i nie pierwszy!!
Zastanowił bym się czy wtryski sprawne najlepiej dał do sprawdzenia Luz zaworowy można sprawdzić rozkręcania dużo nie jest
Jak był wymieniany rozrząd to nie było to sprawdzone? Przecież to podstawa . Szczególnie że ten problem występował.
Moim zdaniem trzeba sprawdzić poprawność funkcjonowania silniczka krokowego lub czujnik temperatuty.
Proponowałbym sprawdzenie ustawienie kąta wtrysku.Sam miałem taki problem z odpalaniem jak był zimny, ale po ustawieniu kąta wtrysku (na pompie) zimą palił na dotyk chociaż ma prawie 300 tysięcy.
Jest to zaślepka tłoczka przestawiacza kąta wtrysku.
Podejrzewam immobilajzer Immobilizer nie blokuje pompy tylko wtryski.
Jaką masz korekcję na wtryskach?
Sprawdź np. przelewy na początek czy tam nie mokro, i nie cieknie ropa gdzie z węży . Możesz np. podpompować gruchą wcześniej i zobaczyć czy pomaga. Kąt wtrysku to racze zegar no i jaki tester można by podłączyć bo jak by nie patrzeć to "komputer" jest.
Witam. Jadąc drogą ekspresowa poczułem drganie po czym wyskoczyło kilka błędów. Skontroluj esc Stop. I start do kontroli Skontroluj pomoc startu pod górę Skontroluj układ wytrysku paliwa Na pulpicie świeci się kontrolka trakcji (auto z paskami pod nim). Auto chodzi inaczej tzn jak traktor. Moc raczej jest. Po zaparkowaniu i odpaleniu auta ponownie trakcja...
Po co tak kombinować, nie trzeba pruć wiązki, pomyśl trochę, emulatory PB podpinasz jak popadnie bo ich kolejność nie ma znaczenia, adekwatnie do tego jak je podpiąłeś podpinasz wtryski LPG. Ważne by emulator np numer 2 który jest podpięty do wtrysku PB nr X był powiązany z dowolnym wtryskiem LPG którego wężyk zasila cylinder nr X. Zapewnienie połączeń...
Jaka korekcja na wtryskach?
Jeżeli to prawdziwa sekwencja, to instalacja gazowa będzie tak samo odcinała wtryski jak przy pracy na benzynie.
Jedź do kogoś kto ma clipa. Dodatkowo zrób przelewy wtrysków.
No właśnie że nie idzie zakodować żadnego!! Dałem w miejsce tego jednego wtrysk z scenica II sprawdzone i mimo to jest to samo! Auto ciężko zapala i nie chodzi na ten jeden cylinder bo po odłączeniu wtyczki z wtrysku nr jeden brak reakcji. Dodano po 27 Jedynie błąd w clipie
Na pewno trzeba zrobić swap w komplecie z skrzynią ( może wyglądać tak samo ale będzie mieć inne przełożenia) i półosiami i instalacją silnika z sterownikiem wtrysku + sunięcie immo z sterownika.
Sprawdz sobie czy nie jest dziurawy wezyk od czujnika cisnienia w kolektorze ssacym. Czujnik ten jest podpiety za pomoca gumowego wezyka z kolektorem ssacym i jest zamocowany na przegrodzie silnika. Jesli dostaje lewe powietrze to szaleje i zaswieca sie kontrolka wtrysku. Pozdrawiam.
Witam kolegów mam problem z Scenic II 1.5 dci. Auto przy każdym odpaleniu nie raduje na pedał gazu tylko po ok 30 sekundach od odpalenia a później jest wszystko ok.Tylko moment odpalenia brak reakcji na pedał. Clip nie pokazuje żadnych błędów.Kodowałem wtryski w nim. Bywa że pedał puści po 10 sekundach Dodano po 3 Przy kodowaniu wtrysków inne numery...
To jest zwykły wtrysk mechaniczny z elektronicznym sterowaniem kąta wtrysku, regulator kąta wtrysku sterowany sterownikiem silnika lubi się zapiecz,zaciąć,zabrudzić, zazwyczaj wtedy są objawy szczególnie na zimnym silniku dymi,nierówno pracuje na wolnych obrotach.Czujnik na wtryskiwaczu informuje sterownik o rzeczywistym kącie wtrysku.
We wtrysku - konfiguracja
Witam, Mam problem z swoim scenicem 1.9 dci ,mianowicie,jak jest zimno poniżej 7c na polu.To auto po nocnym postoju,cięzko odpala kręci i łapie tak jakby pompował paliwo,lapie i gaśnie,oraz chmura dymu po odpaleniu.natomiast jak jest ciepło na polu to może postać bez odpalania nawet tydzień,i zapala na dotyk. W ostatnią zimę odpalał na -24c bez najmniejszego...
Pewnie wtryski zmarły.
Kolego komunikat mówi ,( wtryski do skontrolowania ) polecam dobry serwis i mapowanie wtrysków .
Sprawdzę dzisiaj okablowanie i sygnały oscyloskopem. Ten sterownik po odpięciu wtyczki na wtrysku nie łapie błędu nawet przy próbie rozruchu. Coś pewnie blokuje, tylko co?
Warto zdjąć plastikową obudowę silniczka przepustnicy i zobaczyć, czy jest czystko, czy nie widać wad mechanicznych. Pomóc może wyczyszczenie. Ale, bez urazy oczywiście, jeśli nie wiesz co to jest przepustnica i gdzie jest, zostaw - zaoszczędzisz sobie kłopotów i nerwów - zleć komuś wyczyszczenie tego na początek.
robią za breloczek? Sprawdzenie szczelności, przelewy to się sprawdza w dieslu. Dodano po 6 To uważasz że wtryski PB przelewają i LPG jednocześnie ?? Bzdura, silnik by się zalewał paliwem. Odpowiedz skąd masz dane o spalaniu 14/100, z odczytu z kompa na blacie?
Właśnie też idę tym tropem. Zastanawiam się jeszcze nad pompą paliwa i filtrem, ale chyba zacznę od tego krokowca. Nie wiem też czy nie będzie to wina wtrysków.
Witam. Mam u siebie scenica 1,9dci 102km. Auto po zgaszeniu czasami nie odpala. Jak odpali wszystko jest ok. Clip wyrzucił błąd DF061 - przekaźnika świec. Jak się okazało na świecy żarowej leżała podkładka i zwierała + z masą. Ciśnienie na szynie wg. mnie przy kręceniu rozrusznikiem jest zbyt małe - wynosi max 50-55bar a czasami to nawet tylko 7-20bar...
Na moje szukaj w układzie zasilania paliwem, jak kręcisz jest jakieś ciśnienie na wtryskach?
Sprawdziłem całą instalację-wszystkie połączenia są poprawne. Ich jakoś/przejścia sprawdzone multimetrem. Zasilania jak i sygnał obrotów są podpięte. Przy wyłączenie odpowiedniego wtrysku wchodzi wtrysk benzynowy i silnik dobrze chodzi. Podpiąłem inna listwę i też ten sam problem. Sprawdziłem wycinanie wtrysków benzyny przy wyłączeniu gazu i ESGI rozłącza...
No chodzi o wszystko co jest na schemacie po lewej stronie od cewek i wtrysków
Wtryski były po regeneracji ale tak jak napisałem powyżej nie zwiększyło mu się spalanie i podłączyłem je pod taką maszynę w warsztacie i maszyna wykazała że nie leją wtryski. Spróbuję jeszcze ten wydech odłączyć i kata sprawdzić bo tego nie robiłem. Dzięki.
filtr paliwa poszedł pierwszy na odstrzał,sprawdzone wtryski,praktycznie cały układ paliwowy przeswietlony,zauważyłem że pasek rozrzadu jest zbyt luzny,czy gdyby przestawił sie rozrzad moga byc takie skutki,niewiem czego sie chwycic
Wygląda na to że wtryski leją .
Mam scenika z 2005 r. Kupiłem z uszkodzonymi wtryskami przez co przyjechał do mnie na lawecie. Wtryski włożyłem (nie idealne ale bez tragedii) i auto nie odpala. Sprawdziłem filtr paliwa, regulator ciśnienia, i przewody. Gdy psikam plakiem auto się uruchamia ale gdy przestanę psikac silnik gasnie. Mam błąd tego regulatora i przerywanie zapłonu za 3...
Witam panów!!! otóż dzisiaj po odprawieniu z warsztatu ostatniego klienta ponownie podszedłem do scenica. Silnik wystawiłem na allegro i miałem zamiar czekać aż się sprzeda, żeby kupić zwykłego DT ale ten problem nie dawał mi spać więc ponownie do niego podszedłem. Odgiąłem więc jedna rurkę która szła od pompy do wtrysku, podłączyłem wtrysk i na wyciągniętym...
Vacum pompa jest ok za to pompa paliwa bardzo długo pompuje paliwo po przekręceniu kluczyka. Objawy twardego hamulca są cały czas .Sprawdzałem przewody paliwowe może to uszkodzenie wtrysku?
Miganie "serwis" podczas łączenia się z jakimkolwiek kalkulatorem jest normalne. Wejdz w "naprawa" zapis konfiguracji i wypełnij wszysko co się da.
wtrysk scenic przepływomierz scenic sprawdzenie sprawdzenie przewodów scenic
pokaz swoje biurko plastik spray wyciek oleju silnik volvo
Łożyska w pralce LG WD 12021D6: Wymiana i specyfikacja Luzy zaworowe Renault Midlum 220 DXi - wartości i regulacja