"Poprawne " wskazania sondy na gazie biorą się z emulatora. Właściwa procedura naprawcza w twoim przypadku powinna wyglądać następująco:Reset wartości wyuczonych sterownika silnika. Sprawdzenie ciśnienia benzyny na szynie paliwowej , sprawdzenie sprawności wtryskiwaczy (mogą być zapieczone) sprawdzenie sprawności 1 sondy (bank 1 sensor 1 ) przy użyciu...
To nie kwestia zaworu . Aby twierdzić co jest przyczyną trudności w uruchomieniu auta na benzynie należy przed zgaszeniem auta przełączyć na benzynę i po pewnej chwili wyłączyć silnik lub zakręcić gaz na butli i pozwolić silnikowi zgasnąć. Jeśli wtedy usterka zniknie to znaczy ,że kolektor dolotowy jest zalewany gazem. Jak uruchamiasz na benzynie to...
Witam serdecznie, Z racji iż nie jestem specjalistą od układów elektronicznych, proszę o sprawdzenia schematu do jednoczesnego sterowania 4 wtryskiwaczami benzyny poprzez PWM który zrobiłem na timerze - maks. częstotliwość to około 25Hz z długością czasu wypełnienia od 2-23ms. Układ chciałbym uruchomić powiedzmy na noc (około 8-10 godzin) z zamoczonymi...
Witam, Z tego, co opisujesz, problem z szarpaniem przy wciśnięciu pedału gazu na LPG może mieć kilka potencjalnych przyczyn. Oto kilka rzeczy, które warto sprawdzić i rozważyć: 1. Strojenie podczas jazdy Jednym z najważniejszych aspektów instalacji LPG, szczególnie w samochodach z silnikami Valvetronic, jest odpowiednie strojenie podczas jazdy. Strojenie...
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
Na 99 %minus
Obojętne czy z aku, czy bez. Jak nie masz przejścia do masy to dobrze. Napisz jak masz wpiętą wiązkę tego STAGa? A druga sprawa to czy na wszystkich wtryskiwaczach jest +12V. Stag widzi otwarty wtrysk jak ma stan niski na przewodzie sterującym od strony sterownika silnika. W czasie pracy na LPG przekaźniki emulatora odłączają wtryski benzynowe od masy...
A piny w złączu instalacji do sterownika nie są wypalone?? może tam coś nie do końca styka? Przejrzałbym z jakimi pinami złącza były połączone te przepalone ścieżki, a potem schemat i sprawdzenie do czego są te piny. Jak nie uda Ci się uruchomić instalacji gazowej to może sprawdzić w jaki sposób podłączona jest instalacja gazowa do wtryskiwaczy benzyny...
Takie wyniki ze sprawdzenia wtryskiwaczy https://obrazki.elektroda.pl/5154944500_... https://obrazki.elektroda.pl/8497889900_... https://obrazki.elektroda.pl/3842354000_... https://obrazki.elektroda.pl/4997321400_... https://obrazki.elektroda.pl/7539228600_...
Czy może być to problem emulatora wtryskiwaczy? Może. Mogłeś i pewnie nadal możesz też je zamienić miejscami. Emulator masz wcięty w instalacje czy na wtyczki? Naście lat temu jak zajmowałem się gazem, to emulator był przekaźnikiem z opornikiem. Jakimś sposobem powinieneś go ominąć do testu. Możesz też sobie podłączyć do wszystkich diody led z opornikiem...
Nie wiem o jakim przekaźniku piszesz... odcięcie pompy to tylko opcjonalny dodatek, przede wszystkim emulator musi odcinać sterowanie wtryskiwaczy benzyny. Skoro odpięcie pompy benzyny poprawia pracę na gazie to masz dwie opcje - albo emulator nie odcina któregoś wtryskiwacza benzyny albo któryś wtryskiwacz benzyny mechanicznie się nie domyka. Dlatego...
Zajrzyj do skrzynki (PW).
prosze
Ojojoj, nie spodziewałem się że po takim czasie ten temat jeszcze kogoś zainteresuje. Ja już swojego Paszczura nie mam, ale chętnie podpowiem co nieco, bo sam się nawalczyłem potężnie z tym silnikiem (mechanik ze mnie żaden, uczyłem się na własnych błędach), aż w końcu się udało :) 1. Przepływomierz! Nie masz gazu, więc uszkodzenie mechaniczne z powodu...
Po pierwsze zobacz czy jest aktywny wytryskiwacz gazowy i ma sterowanie. Domyślam się, że chodzi o sprawdzenie co się dzieje we wtyczce wtryskiwacza gazowego przy uruchomionym aucie i włączonym gazie. Tego wolałbym nie robić, gdyż powoduje to duże zadymienie. Na podłączonym laptopie do komputera gazowego, czasy wtryskiwaczy wyglądają ok, benzynowych...
Kolega otworzyl jeden z komputerów ale mówi ze nie widzi konkretnych tranzystorów od poszczególnych wtryskiwaczy.własnie tez myslalem zeby tak zrobic.chyba ze faktycznie jest jakis problem który upala nowo montowany sterownik silnika.
Ja bym odłączył odcięcie Lpg wtryskiwaczy benzyny (przywrócił fabrykę) i w ten sposób wyeliminował problem ze sterownikem gazu.
Czyli jest silniczek krokowy do regulacji dawki, a nie tylko śruba... bo jak "silniczek" (attuator) jest zastąpiony śrubą, to i cały sterownik jest zbędny. Jak sterowanie wtryskiwaczy benzyny jest odcięte, a zasilanie elektrozaworu na butli i przy parowniku jest włączone, to cała instalacja musi działać, bo to zwykły gaźnik jest i żadnej elektroniki...
Problem jest taki, że wtryskiwacze PB też pozostawiają wiele do życzenia, bo rano na zimnym silniku śmierdzi benzyną. To nie koniecznie oznacza problem z wtryskiwaczami benzyny. Na razie trzeba o LPG zapomnieć i doprowadzić do ideału pracę na benzynie. Wtryskiwacze myje zmywaczem do gaźników/EGRów (ew. w benzynie ekstrakcyjnej) w myjce ultradźwiękowej.
Witam, nie wiem czy już ktoś nie poruszał tego tematu wcześniej, ale na wszelki wypadek podziele się swoimi doświadczeniami. Jeśli posiadasz samochód z instalacją gazową to koniecznie sprawdź czy zainstalowano ci mechanizm odłączający pompkę paliwa. Najczęściej mechanicy co montują gaz tego nie robią. Konsekwencją tego bardzo często i to po niedługim...
Wtryskiwacze benzyny sprawne? Po założeniu gazu auto jeździło?
witam sprawdź jeszcze i popraw po gazowniku przewody przy wtryskiwaczach benzyny. najczęstsza przyczyna i najczęstsze błędy to właśnie wypadanie zapłonów i nierówna praca silnika
Ale co konkretnie można zrobić ? Który element obejrzeć ?
Te wtryskiwacze są nierozbieralne. Od razu uprzedzam, że tzw. czyszczenie wtryskiwaczy denaturatem czy benzyną ekstrakcyjna nic nie daje w praktyce. Musisz kupić nowe wtryski.
Napisałem jasno i wyraźnie, że w silniku nie ma sterowania plusem, tylko jest sterowanie masą - czyli z ECM przychodzi masa na wtryskiwacz benzyny i ten właśnie przewód został rozcięty przez gazownika. Wspólny dla wtryskiwaczy benzynowych jest +12V po kluczyku.
Elektrozawory , jak sie nie mylę są; na parowniku i przy butli z gazem. Nic nie wiem aby były na wtryskiwaczach benzyny.
Odepnij sterownik gazu i porób zworki na jego złączu żeby wtryskiwacze benzyny działały. Może Ci któryś w ogóle nie pracuje przez uszkodzenie przekaźnika w sterowniku lpg.
Jeśli to przewód od zapłonu to możesz go podpiąć gdziekolwiek pojawia się +12v po załączeniu stacyjki. Dość często te przewody są podłączane pod wiązkę idącą do wtryskiwaczy benzyny.
Jeśli chodzi Ci o to terkotanie to generują je wtryskiwacze gaz/benzyna.
Dolotowy w Punto II powinien być plastikowy, ale gazownicy zakładając LPG II generacji czasem wymieniali na metalowy. Gdzie wiercić - jak najbliżej gniazd wtryskiwaczy benzyny. W gorszym miejscu i z dłuższymi wężykami niż to Landi na filmie to już chyba ciężko zamontować, a całkiem dobrze te instalacje chodziły.
pompa powinna chodzić cały czas, ona chłodzi wtryskiwacze popmując benzynę
Sprawny sterownik po przełączeniu na gaz odcina zasilanie wtryskiwaczy benzynowych i odwrotnie - sprawdź czy tak jest . Jeśli na benzynie nie spala gazu to raczej uszkodzony jest wtryskiwacz benzyny i podlewa w czasie pracy na gazie. Forum tego nie rozstrzygnie , trzeba zbadać instalację - jeśli nie czujesz się na siłach musisz odwiedzić fachowca ....
Dziękuję bardzo
Wtryskiwacz benzyny potrafi bardzo groźnie stukać do tego stopnia, że niektórzy rozbierali silniki do naprawy. Pozdrawiam.
Jak jest ze spalaniem Gazu?Czy auto jak już pracuje na pb to silnik pracuje równo, nie ma problemów z rozpędzaniem się ?
znany problem w zagazowanych to wtryskiwacze od benzyny środek do czyszczenia powinien pomóc, ale najpierw sprawdź sterowanie powietrzem biegu jałowego.
Kolego, przyczyn może być dużo. -brak zasilania (przekaźnik odcinający zasilanie na szprycę, instalacja, etc) -brak kluczowania (tranzystor kluczujący, immo, sam sterownik) Sądzisz, że sam poradzisz? Wątpię.
Przy systemach BRC kolor czarny zawsze masa czerwony lub brązowy +12 zielony zasilanie elektrozaworów +12 przewody z oczkami odizoluj sprawdz kolory + oraz - akumulatora szary sygnał obrotów z czujnika położenia wału korbowego pomarańczowy oraz fioletowy prawidłowo odcięte są numerowane na izolacji parami odpowiednio do numeru wtryskiwacza benzyny.
Zapytaj u Gladyska w Krakowie. Czyszcza tam ultra dzwiekami lub płynem wynns.
Problem rozwiązany. Przyczyną strzałów w wydechu była niesprawna głowica. Było gdzieś mikropęknięce i na jednym cylindrze dostawał się płyn do komory spalania. Bardzo niewielki ubytek płynu chłodniczego ok 1l na 10tyś km. Dał mi do myślenia. Wymieniłem głowicę na inną i nic już nie strzela. Dziwne , że nie wychwycili pęknięcia w głowicy jak była sprawdzana...
Tak ale ECU ma jeden czas na wszystkie wtryskiwacze. Jeśli jeden inny podaje inną dawkę w tym samym czasie wtrysku to ECU wyrówna je do średniej. Jedne cylindry będą za bogate a inne za ubogie. Po latach wtryskiwacze benzyny też się czyści i bada czy dawka podawana jest równa.
mam tak samo instalacje dt gas w swojej lagunie i moge tylko tyle powiedziec że w trzecim filmiku te kropki przy wtryskiwaczach benzyny nie powinny znikać - wygląda na to ze instalacja cały czas przełącza wtrysk benzyny na gazowy i odwrotnie :) i na chyba drugim filmiku po przegazowaniu słychac pikniecie - jest to przełączenie na benzyne - ewidentnie...
Całość problemów (poszarpywanie podczas przyspieszania na rozgrzanym silniku) powodował wtrysk benzynowy. W dziwny sposób uszkodzony bo gdy silnik nie rozgrzany (pierwsze klika km) wszystko działało elegancko, po rozgrzaniu wtrysk tracił rezystancję i cewka wtrysku wykazywała obwód otwarty. To z kolei powodowało brak sterowania odpowiadającym mu wtryskiwaczem...
Sa juz instalacje sekwencyjne gazu w ktorych wtryskiwaczami gazowymi steruje ecu istniejace w aucie a elektronika gazowa odpowiada tylko za przejscie z benzyny na gaz i pokazuje ile mamy gazu w zbiorniku.
Większość instalacji ma tak, że przy ok. 2000obr następuje przełączenie z benzyny na gaz. W tym momencie instalacja odcina wtryskiwacze benzyny, a w tym czasie wtryskuje gaz. Szukałbym w tym kierunku czegoś (np. wyjęcie bezpiecznika z gazu). Ew. czujnik halla - spróbuj podmienić dystrybutor albo najlepiej podpiąć komputer i sprawdzić czasy otwarcia...
Jaki przebieg na gazie? Może puszczać wtryskiwacz gazu.
kolego naprawdę jeszcze coś spaprasz, ale opiszę Tobie przewody ( do czego podłączyć) : -czarny -masa (akumulator) lub inny punkt masy -czerwony - +12 V po zapłonie (stacyjka, cewka WN) -brązowy- impulsy ( cewka WN) -niebieski - elektrozawór gazu , reduktor,wielozawór , przekaźnik - biały - wskaźnik gazu -żółty - w instalacji wtryskowej nie podłączasz...
czy to jest kwestia regulacji ? to jest kwestia wtryskiwaczy
Czyli nic nie naprawiłeś. Ten sterownik z końcówką "ED" raczej nie będzie działał.
Witam Chciałbym dowiedzieć się czy jest możliwość takiego zaprogramowania układu ATmega by dostając sygnały sterujące 4 wtryskiwaczami benzyny na 4 swoje wejścia i tworzył sygnały które pozwalały by na nieco dłuższe czasy otwarcia każdego wtryskiwacza. Nie chodzi mi tu o żaden przyrost mocy w samochodzie tylko o sam fakt czy by było to możliwe do zrobienia...
Jakie masz ciśnienie paliwa?
czyszczenie wtryskiwaczy benzyny montaż wtryskiwaczy benzyny rezystancja wtryskiwaczy benzyny
samorozładowanie akumulator wzmacniacz kondensator samochodowy wymiana grzałki
Warystor do wygaszania iskrzenia na przełączniku obrotowym trafo 200W Brak reakcji na pedał gazu w silniku 1.6 TDI