Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do: * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć...
Witam wszystkich, mam prośbę o pomoc bo już tracę wiarę w fachowość warsztatu z którego usług korzystam, postaram się dokładnie opisać co się działo może to podpowie: w zeszłym roku w trakcie jazdy zaczął dochodzić metaliczny odgłos(stuki) z komory silnika, przejechałem z takim stanem około 50km nie było utraty mocy nic tylko dźwięk równo narastał z...
Teoretycznie uzwojenia cewki są sprawne (Post 4) Pozostaje dokonać próby według opisu z postu 4, lub szukać uszkodzenia gdzie indziej (przerywacz, zasilanie świeca)
Kiedy po raz ostatni wymieniałeś świece i przewody zapłonowe ? Tego żadna diagnostyka nie wykaże jak będzie uszkodzone. Przewody zapłonowe możesz sprawdzić za pomocą miernika uniwersalnego ustawiasz go na omomierz. Świece musisz wykręcić i zobaczyć. Pozdrawiam
Wykręć świecę i sprawdź czy jest iskra. Sprawdź przewód z akumulatora do aparatu zapłonowego, przeczyść styki zacisków. Nie wiem jak ten układ w quadzie dokładnie wygląda, ale to proste jak z miernikiem sprawdzić po kolei napięcie od akumulatora do aparatu zapłonowego.
Najpierw odepnij przewód WN od kopułki, wetnij koniec świecy zapłonowej, drugi koniec do masy i sprawdź, czy jest iskra. Tylko nie trzymaj świecy w rękach, bo tam generowane są napięcia rzędu kilkunastu tysięcy woltów. Jak będzie iskra, to znaczy, że moduł jest OK. Tak samo możesz sprawdzić, czy kopułka z rozdzielaczem działa poprawnie, wpinając świecę...
Wygląda to bardziej na to, że układ zapłonowy zakłóca Ci pracę miernika i dlatego nie możesz zmierzyć napięcia. Spróbuj założyć inną fajkę z rezystorem przeciwzakłóceniowym lub świecę również z rezystorem przeciwzakłceniowym (NGK - BPR...). Jeśli to nie pomoże, spróbuj zmierzyć innym miernikiem.
No świece ale co mają świece do przebicia na cewce jak mi rozwala moduł z cewkami ... Cewka daje wysokie napięcie ,impuls dodatni. Świeca jest wkręcona w metal,czyli minus. Jeżeli ma zwarcie to tak jakbyś połączył plus z minusem na akumulatorze. Miałem taką świecę w ręku,elektroda dodatnia była na stałe zwarta z obudową wkręcaną. Miernik pokazywał same...
Tak NIE WOLNO robić, jak pozbawiasz cewkę wn odbioru w postaci świecy, to wysokie napięcie rośnie do wartości, które spowoduje jej nieodwracalne przebicie, uszkodzenie, moduł zapłonowy również nie przeżyje takich eksperymentów. Kable wn sprawdza się na 2 sposoby, miernikiem (omomierzem), czy mają wymaganą rezystancję (przeważnie 2 - 10kΩ), drugi,...
Chyba każde kable zapłonowe maja rezystancję kolo 4-5K Ohm. Kupiłem kolejne do swojego auta i te mają podobnie jak i wszystkie poprzednie. Zmierz swoje miernikiem...
Dzień dobry! Mam problem ze staruszkiem - Dacią. Problem tkwi w tym, że nie podaje iskry na świecę. Poniżej podaje rzeczy które sprawdziłem: -prąd jest podawany na cewkę zapłonową, -kabel cewka->aparat zapłonowy sprawdzany (inne auto na nim odpaliło), -kable aparat zapłonowy->świeca sprawdzone miernikiem (jeśli przewodzą prąd to chyba działają?), -świece...
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
A czego się spodziewałeś? Ta zapalarka piezoelektryczna wytwarza iskrę o napięciu kilku kV, następnym razem proponuję mierzyć napięcie jakie podaje świeca zapłonowa i podzielić się wynikami, miernik ci nie działa to sprawdź językiem. Najprawdopodobniej poszedł z dymem jakiś scalak, a jeśli jest zalany to powiedz miernikowi "pa pa".
Przyczyn może być tak wiele, że nikt nie da Ci tutaj jednomyślnej, trafnej odpowiedzi. Sprawdź układ zapłonowy, stan świec, cewki zapłonowe itp, podłącz się z miernikiem diagnostycznym i zobacz, czy nie ma jakiś błędów, które wcale nie muszą wyświetlać się na pulpicie, dobrze byłoby zmierzyć ciśnienia na cylindrach.
Ale to już historia.... Lub też historia, ale jeszcze chyba możliwa do urealnienia, a mianowicie sondy wysokonapięciowej n.p. produkcji Zakładów Era typu SWN-25, do mierników analogowych. Lub też metoda prowizorycznego, jednorazowego wykonania takiej sondy z odpowiedniej ilości szeregowo połączonych rezystorów, na wzór wskazanej wcześniej. Nie jest...
Cześć jestem nowy na tym forum więc jak popełniłem jakiś błąd przy dodawaniu posta to przepraszam. Potrzebuję pomocy pacjent to skuter longljia 50cc 2t a mianowicie brak iskry Wymieniłem cały aparat zapłonowy, cewke zaplonowa, regulator napięcia moduł cdi, świeca nowa sprawdzałem miernikiem cewka ma prąd i prod dochodzi na kabel i na fajkę a na ilu...
Świece mogą brać różny prąd, w starszych samochodach więcej, w nowszych mniej ale to i tak kilkadziesiąt A, są różne typy, grzanie trwa kilka sekund więc to wcale nie jest taki impuls i można ten prąd zmierzyć jeśli masz odpowiedni miernik. Pozdrawiam
Pytałem jakim przyrządem mierzysz ciśnienie, a Ty odpowiadasz że takim od samochodu. Cylinder w samochodzie ma pojemność skokową od 250 do 500 cm³, więc pojemność komory spalania wynosi minimum odpowiednio 25 do 50 cm³. W silniku 50 cm³ od 4.5 do 6 cm³, więc znaczenie ma nawet rodzaj adaptera dostosowanego do długości gwintu świecy zapłonowej. Chińskie...
Sprawdź miernikiem przewody czy maja przejście ( czy maja równa rezystancję) u mnie jeden tracił przejście i przy przyśpieszaniu auto szarpało.
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
Tą chińszczyznę można sobie wsadzić w (...) i sprawdzić czy jest ciśnienie. Tyle jest to warte. To jest wskaźnik a nie miernik. Radzę zaopatrzyć się w przyrząd polskiej produkcji https://www.zup.com.pl/index.php/katalog... Zasadnicza różnica polega na miejscu zamontowania zaworu zwrotnego. W chińczykach...
2. Hamulec bębnowy w piaście torpedo Zaraz...że co? :crazyeyes: Za bardzo się rozhulałem... "Hamulec bębnowy w piaście torpedo" lenar022 Mogłeś po prostu uszkodzić tego LED'a Na wyjściu jest prąd przemienny, przydałoby się go wyprostować. Proponuję najprostsze rozwiązanie - mostek graetz'a i kondensator. Trzeba pamiętać, że prostowanie prądu nieznacznie...
Witam Jaki silnik, 1.6 czy 2.0 oraz jaki przebieg samochodu? Do sprawdzenia: - Czujnik położenia przepustnicy - wartości: Przepustnica zamknięta: 0.45-0.55V - Zaciski 2 i 3 Przepustnica otwarta: ok. 4V - Zaciski 2 i 3 - Przepływomierz - Układ zapłonowy: świece, kable (oporność między 6-10 Kohm w zależności od długości kabla), rozdzielacz zapłonu - Oporności...
Witam Przede wszystkim CC 700 ( tzw. Agent ) nie posiada ECU ( engine computer unit) tylko prymitywny moduł zapłonowy MED 210 albo 211 (dokładnie już nie pamiętam typu) , który czyta info z wału korbowego przez czujnik halotronowy i wstawia odpowiednio iskrę na świece z odpowiednim wyprzedzeniem - 2 zapisane charakterystyki. Najczęściej bólem ww. samochodów...
Kidyś tak miałem , że świeca była zwarta , automatem na drugi cylinder też nie było iskry.
Witam mam problem z maluszkiem może ktoś miał podobnie i zna problem .... a więc jechałem sobie przed wczoraj maluchem zrobiłem jakieś 50km i w momencie silnik zgasł na postoju zmieniłem na nowe świece i nic czasami przy próbie odpalenie kichnie sobie i tyle .... zmierzyłem cewke zapłonowa pokazuje mi na kablach 650om na wtyczce 0.7 zmieniłem kable...
Ta różnica to błąd miernika, i rezystancja przewodów, bo nie sądze abyś miał mostek do pomiaru takich rezystancji
O kablu numer 4 który idzie do świecy. Kable sprawdzone miernikiem.
Nic nie jest w normie. Skoro zalewa, to jakim cudem sonda pracuje poprawnie? Wyjęta omomierzem sprawdziłeś? Sprawdzona miernikiem. Pokazywała 0.4V na rozgrzanym silniku
Miernik ustawiamy na 20 kom, jedną końcówkę wkładamy tam gdzie świeca 1 drugą tam gdzie 4 i drugi pomiar pomiędzy stykami świecy 2 i 3 świecy. Koncówki trzeba włożyć głęboko tam gdzie świece do metalowych styków. Wyniki powinny być jednakowe. Pomiar ten nie świadczy o tym, że cewka jest dobra.
Miernik elektroniczny wariuje od zakłóceń radiowych emitowanych przez układ zapłonowy WN. W dawnych czasach stosowano wyłącznie fajki z rezystorem przeciwzakłóceniowym, obecnie chińskie podróbki bywają produkowane bez rezystorów przeciwzakłóceniowych i dzięki temu mocno sieją zakłóceniami. Jak ktoś ma czuły radioodbiornik AM/SSB to usłyszy z daleka....
Miałem identyczny przypadek świece nówki dobrej firmy więc od razu je wykluczyłem- błąd. Po sprawdzeniu miernikiem okazało się że dwie do wywalenia, opór mierzony pomiędzy elektrodą plusową a złączem kabla zapłonowego powinien wynosić 4-5k te wykraczały poza zakres miernika 200 mega.
Tu potrzeba dosłownie jednej minuty aby to dobrze zdiagnozować. Na przewód z cewki zapinasz świecę, lub ustawiasz końcówkę przewodu blisko masy. Odsłaniasz wtrysk zdejmując pokrywkę co dolatuje powietrze. Wypinasz wtyczkę 3 pinową z aparatu zapłonowego. Do środkowego pinu wkładasz kabelek lub sondę miernika (amperomierz) a drugim końcem trzesz po masie....
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Cewka ładująca CDI to takie małe pudełko z kabelkami ??? a cewka zapłonowa to z kablem do świecy jak rozumiem. Jak sprawdzić te urządzenia domowym sposobem lub jakimi miernikiem.
To wygląda jednak na moduł , jeżeli w innym motocyklu także nie działa . Odpada także raczej czujnik impulsator . Może dało by się sprawdzić same tranzystory przez wypięcie ich Baz i podawanie na nie przez rezystor 10k +12V . I obserwować czy na świecach pojawia się iskra . Albo na wyjście modułu podłączyć żarówkę 12V 5W drugim końcem do + 12V . Wtedy...
Czemu nie brać poprawek? Często można spotkać się z opiniami, że w przypadku starszych jednostek ustawianie książkowe jest niemożliwe ze względu na zużycie trzo Oprócz klepania mam wrażenie, że dłużej odpalał niż wcześniej, słychać nierówną pracę silnika oraz nieregularne "pyrkanie" z wydechu. Sprawdzę jeszcze raz luzy zaworowe na całkowicie zimnym...
tak zrobiłem i jest mały przełom sprawdzałem na fajce miernikiem i przy zamachu rozrusznikiem mam 1,8v powinno być więcej ? a na świecy dalej nie ma iskry
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Sprawdź dokładnie przewody zapłonowe czy w tych otworach gdzie nakładasz na świece, nie ma białych zwęgleń do masy, bo tam najczęściej lubi przebijać, możesz także sprawdzić najlepiej w ciemnym garażu spryskaj woda rozpyl na przewody i cewkę i poszukaj przebicia, czy gdzieś iskierki nie skaczą.
Witam, Zastanawiam się co może być upalone moduł zapłonu czy cewka . Samochód po prostu zgasł i już nie odpala, brak iskry zapłonowej na świecy. Podejrzewam ze to moduł zapłonu jak to sprawdzić ? Jak sprawdzić poprawnie cewkę ? Sprawdziłem miernikiem cewkę zapłonowa od wtyczek do gniazda wysokiego napięcia wynik 11 W. Ale nie wiem jak sprawdzić moduł...
Witam. Chciałbym zrobić jakąś przystawkę pod miernik częstotliwości by mierzyć obroty silników dwusuwowych. Jeżeli dobrze rozumiem dwusuw obejmuje cykl pracy na dwa suwy tłoka, czyli jeden pełen obrót wału, czyli jedną iskrę świecy zapłonowej. Dlatego chciałbym mierzyć częstotliwość pracy świecy zapłonowej przez co wiedziałbym po znanej częstotliwości...
Witam Posiadam Thalie z 2003 roku z silnikiem K7J. Samochód pracował bezawaryjnie od 3 lat jak go kupiłem. stan licznika 122000km. Niestety wczoraj zawiódł i nie odpalił, choć zawsze za pierwszym razem odpalał i nie było żadnych oznak, że coś się dzieje. Akumulator, świece (nowe) są Ok. Filtry w miarę nowe. Nie potrafię określić stanu cewki zapłonowej...
Witam , czy ktoś byłby uprzejmy wyjaśnić mi zasade działania wyłącznika zapłonu w w/w kosiarce spalinowej. Problem polega na tym , że nie mogę odpalić silnika - brak iskry. Po zapoznaniu sie z podpowiedziami na Forum, po odłączeniu kabelka od cewki zapłonowej do wyłącznika zapłonu, kosiarka odpaliła. ale w tym stanie mogłem ją wyłączyć jedynie przez...
Motocykl Mińsk 125, brak iskry. Pomierzone napięcia (bez obciążenia) generowane na prądnicy podczas "kopania": 35 V AC (424 Ω; 860 mH) na wejściu "3" oraz ok. 5 V AC (0,6 Ω; 1 mH) na wejściu "O". Z cewki modułu zapłonowego 2 V AC (43 Ω; 47 mH) — wejście "D". Napięcia po podłączeniu modułu na "3" oraz "O" takie same. Na "D" brak napięcia. Na wyjściu...
Witam skuterek jeździł do samej zimy a na wiosnę problem z iskrą. Skuterek jest pozbawiony plastików wszystko na wierzchu.Rzeczy które zrobiłęm: -Zakup nowej cewki zapłonowej + świeca -iskrownik sprawdzany miernikiem na 200 ohm jakies wartości pokazał teoretycznie sprawny -rozrusznik kręci Skuter jest przerobiony na 80 wcześniej zakładałem do niego...
Sprawdzałem miernikiem na wszystkich kombinacjach i zakresach omomierza - bez reakcji. Jedynie na `diodzie` pokazał coś pomiędzy dwoma pinami. Podpiąłem się komputerem pod auto i żadnych kodów błędów nie ma. Zaryzykować zakup cewki?
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Witam. Mój problem dotyczy Nissana Primery 2.0 SLX na wtrysku jednopunktowym z instalacją gazową. A stało to się tak, Pewnego dnia Na podwórku auto nie chciało mi odpalić kręciłem, kręciłem i nie było nawet żadnego pyrknięcia, przepchałem auto 15 metrów pod garaż kuzyna otworzyłem maskę i bez żadnej ingerencji auto normalnie odpaliło. I tak jeździła...
Pompa włącza się po kluczyku, ok, czyli sterownik dostaje zasilanie i "wstaje", teraz sprawdź czy pracuje również przy kręceniu rozrusznikiem, świadczy to o tym że sterownik czyta obroty wału korbowego. Jeśli działa to: Nie ma iskry, sprawdź żarówką, a nie miernikiem czy cewka (kaseta) zapłonowa ma zasilanie 12V po włączeniu stacyjki
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
wymieniłem przewodu zapłonowe , sprawdziłem świece , i problem wciąż ten sam , padła również teza sprawdzić sondę , poczytałem jak ją sprawdzić za pomocą miernika wygląda na sprawną mogę liczyć na potwierdzenie ? załączam filmik z pomiarów http://www.youtube.com/watch?v=iMoo842IZ...
No, tak właśnie sprawdzałem na wykręconej świecy opartej o korpus silnika. Nie wiem czy ta cewka jest identyczna jak w skuterach. Może z wyglądu, ale według mnie ona ma rozdzielone uzwojenia dlatego są trzy styki plus fajka. Przynajmniej tak mi wynika z pomiarów miernikiem i tak pokazuje schemat. Cewka od skutera ma uzwojenia zwarte wewnątrz więc raczej...
RANY BOSKIE! Faktycznie raz mnie zdziwiło że dla jaj dmuchnąłem w dolot i silnik odrazu zdechł (dmuchnąłem nie mocno).. Samochód zapakowany do garażu, czekam tylko na dostarczenie miernika. Zakupiłem świece na wszelki wypadek NGK rzecz jasna, przewody zapłonowe (jeden rozwalony jest i ogólnie ich stan to żenada) ale że też nie zaświeciła mi się lampka...
mam problem z moim chinolem bo od zimy odpalał po pół godzinach kopania, więc rozkręciłem docisnąłem zawory i chodził cud miód, ale ostatnio się zatrzymał, a jak dodawałem gazu to zgasł i do tego czasu już nie odpalił. I tu się pojawia moja prośba o pomoc bo jak docisnąłem zawór to nic nie dało, a gdy sprawdziłem ilość VOLT w cewce zapłonowej(strach...
Dobry, wiem, że temat poruszany milion razy, czytam i czytam i sam już nie wiem, co wybrać, więc pytam. Wymagania: - Pomiar AC/DC - Ciągłość - Rezystancja - Natężenie, tutaj pewnie z 10 A większość ma? - Sonda temperaturowa też się może przydać czasami - Dobrej jakości przewody, by końcówki nie pourywały się po godzinie zabawy. - Jakieś inne udziwnienia...
Po kolei... Na cewce wysokiego napięcia, zwykłym miernikiem nie zauważysz "prądu", bo jest on "przerywany". Multimetry mierzą napięcie z pewną "zwłoką" i takich szybkich zmian napięcia po prostu nie wykrywają, a tu ci skacze non stop z zera na nawet kilkadziesiąt Volt. Po drugie - świecę zapłonową sprawdzałeś? Masy silnika itd? Masę cewki do ramy? Jesteś...
Witam,problem dotyczy chevroleta aveo 1.2benzyna(a12xrr) auto przestało palić na jeden cylinder, po zdjęciu cewki okazało się że rozsypał się łącznik miedzy cewka a świecą -kawałek jakiegoś trzpienia włożonego w sprężynę. w środku wygląda jakby był z włókna szklanego a z wierzchu pokryty drucikiem miedzianym ,czy można to zastąpić jakimś kawałkiem np...
To jest lampa stroboskopowa, ustawiasz tym kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku benzynowym. Fajka na świecę pierwszego cylindra, przewód zdjęty z tej świecy na ten króciec z przyrządu. Krokodylki: czerwony do +, zielony do - akumulatora. Lampę kierujesz na znacznik GMP (koło pasowe lub zamachowe) Uruchamiasz silnik, lampa błyska, stroisz potencjometrem...
Jeszcze trzeba sprawdzić uzwojenie wysokiego napięcia. Jedną sondę miernika do złącza 1 (masa) a drugą w miejsce gdzie się wkłada kabel wysokiego napięcia. Powinno pokazać coś w okolicach kilkudzieciu omów (może ciut więcej). Generalnie cewki zapłonowe w Jawkach są nie do zdarcia. Jeśli jest problem z iskrą, to może być uszkodzona świeca, fajka, kabel...
i tu moje pytanie: czy nie powinien pokazywać przerwy, skoro uchwyt jest odłączony a kosiarka powinna odpalać? - Nie, bo rezystancja cewki jest na tyle mała, że miernik rezystancji pokaże "0". Taką cewkę należy sprawdzać miernikiem indukcyjności, o ile znamy dane znamionowe. Cewkę można "z grubsza" sprawdzić podłączając impulsowo do uzwojenia pierwotnego...
Wyczyść filtr powietrza. Podnieś trochę obroty śrubą regulacyjną T. L i H nie dotykaj. Poza tym normalna obsługa, czyli weryfikacja stanu świecy zapłonowej i przerwy 0.8mm. Jeśli to nie pomoże to czyszczenie gaźnika i ocena stanu przepony. Przy odrobinie zdolnoś i do zrobienia w domu. Regulacji L iH sam nie dokonuj bo do tego trzeba mieć i wprawę i...
Witam serdecznie mam dylemat związany z sprawdzeniem cewki zapłonowej od samochodu. Mianowicie cewka ma oporność pierwotnego uzwojenia rzędu 2-4omów (dokładność miernika) Oporność wtórnego uzwojenia jest kilka kiloomów. pomiędzy wyjście a masę podłączam świecę samochodową. natomiast pierwotne uzwojenie podłączam do akumulatora (oczywiście nie na stałe...
pompa była sprawdzana na słuch znajomego i działała według niego Ja wysiadam ,bawcie się. faktycznie mogłem ją sprawdzić miernikiem ale z początku ją wykluczyłem a mogła się zatrzeć gdyż często mi pokazywał zbyt niski poziom paliwa a jak dolałem z 5l to od razu na 1/4 chyba pływak także do wymiany. edit. Dodam takie uwagi które znajomy mi dziś przypomniał...
Moduł wypala się bo podczas próby odpalenia strzelił i poleciał dymek z niego i w module zrobiła się dziura , quad zgasł podczas jazdy i od tamtej pory ciągle wypala te moduły Tak myślałem dlatego moje poprzednie podpowiedzi są właśnie do takiej sytuacji. Tu masz po kolei co i jak: Kup: Moduł na alledrogo opisany "MODUŁ ZAPŁONOWY CDI SYM 4T ODBLOKOWANY"...
Sprawdziłem przewody WN miernikiem. Perzewód od aparatu do modułu ma 2kΩ a najdłuższy od świecy 5kΩ, pozostałe podobnie. Ale moją uwagę zwrucił styk w kopułce aparatu zapłonowego który łączy się z palcem rozdzielacza. Po sprawdzeniu miernikiem pokazał 500kΩ, złapałem go w palce i przekręciłem go trochę, potem na mierniku nie pokazywał...
Witam jak w temacie.. auto zgasło i już nie odpala.. nie ma iskry na świecach.. aparat zapłonowy jest nowy.. przewody do świec tez. auto ma też instalacje gazową.. przez awarią wszystkie diody od sterowania gazem sie zapalały itd itd. po tym jak zgasł nie świeci się nic.. tak jakby prądu nie było.. mierząc miernikiem prąd dochodzący do aparatu zapłonowego...
Witam. Wymieniłem wyżej wymienione przewody na nowe gdyż na starych na gazie nie szło jeździć. Szarpało, dławiło tak do 2 tys obr/min bez różnicy czy na zimnym czy ciepłym. Świece wymienione około 5 miesięcy temu i około 5 tys km na nich zrobiłem. Cewka zapłonowa pomierzona miernikiem i oporności w dopuszczalnym zakresie. I teraz moje pytanie czy cewka...
Witam, kupiłem Husqvarna TE 610 z 1998 r. i mam z nią problem — aktualnie taki, że nie daje iskry. Sprawdziłem cewkę: na wtórnym daje 1,63 kΩ, na pierwotnym 1 (tyle pokazuje miernik przy ustawieniu go na zakres 200 Ω). Na fajce świeca ma iskrę. Był problem ze stacyjką — polutowałem wszystkie kable. Mam tylko problem z dwoma: biało‑czerwonym i czerwonym,...
Witam, Mam pewien problem, mianowicie przykry przypadek ale nie mam iskry. Wszystko zaczęło się od tego, że wróciłem normalnie motroem do domu, zgasiłem i zostawiłem. Przychodzę za 3 godziny a moto kręci i nie zapali. Postanowiłem więc zapalić na pycha, było ciężko ale odpalił i na pycha odpala. Sprawdziłem świece i brak iskry. Założyłem nową świecę...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
Kody błędów 10 Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę. 11 Brak usterek. 12 Miernik przepływu powietrza 1. 13 Czujnik temperatury chłodziwa. 14 Czujnik temperatury powietrza. 15 Czujnik położenia przepustnicy. 16 Miernik przepływu powietrza 2. 17 Czujnik MAP. 18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator. 21...
jeżeli to poniżej jest ok - Pasek zębaty prawidłowo wyregulowany - Sprężanie jednakowe w każdym cylindrze - Filtry (powietrze/paliwo) - Akumulator/ rozrusznik/ układ doładowania - Kanały ssące powietrza/ przewody paliwowe - Immobilizer - Włącznik bezpieczeństwa pompy paliwowej - Ustawienie zapłonu - Świece zapłonowe/przewody - Ilość paliwa/ jakość -...
Koledzy! Przedwcześnie zakończyłem temat i wracam do niego. Silnik wtedy pięknie odpalił, ale po kilkudziesięciu sekundach zaczął palić na trzy gary i spaliła się druga cewka - również na trzecim cylindrze (była używana, więc założyłem, że to jej wina). Po dogłębnych oględzinach okazało się, że przewód zapłonowy trzeciego cylindra jest uszkodzony wewnątrz...
Jak w temacie P0201 P0130 P0100 P0505 Silnik pracuje jak by nie palił na jeden gar, świece cewki układ zapłonowy sprawdzone zostaje sterowanie wtryskami, przepływka: podmiana to samo' Sonda lambda wskazania ok na mierniku analogowym wskazówka lata od 0,1 o 0,9 V. Błedy pojawiaja się po dłuższej pracy silnika przy czym "spawdź silnik" sie nie zapala....
No i dzisiaj zmieniłem świece na tym 4 cylindrze i co się okazało, mimo że irydowa to po kilkudziesięciu 50k km wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/4023031600_... A jeżdżę na niesprawnej już dłużej więc suma sumarum, wychodzi że może 30 tys wytrzymała. Co ciekawe nazwa świecy to PFR6Q I w żadnym katalogu nie znalazłem że pasuje...
Z tego co pamiętam cewka wtórnego w F126p była jedna i były dwa przewody. Inicjacja zapłonu zachodziła w jednym cylindrze, który był w maksymalnym górnym położeniu co oznaczało, że dolny jest w maksymalnym dolnym. W tym ze sprężoną mieszanką dochodziło do zapłonu a w tym dolnym były przewietrzane resztki z poprzedniego cyklu. To cylindry pełniły funkcje...
W tej sytuacji zacznij od wymiany świec kabli zapłonowych kopułki jeśli są jakiekolwiek wątpliwości co do ich dobrego stanu, następnie sprawdzamy działania czujnika temperatury 4 pinowego ew. wymieniamy go. Do sprawdzania potrzebny uniwersalny miernik, normy : zasilanie w wyjętej wtyczce przy włączonym zapłonie 5V między stykami 1 i 3, opory mierzone...
Nie wiem po co rozbierałeś cały stojan prądnicy??? Wystarczyło sprawdzić te dwie cewki nawinięte cieniutkim drutem i zaizolowane z zewnątrz. Sprawdź w jakim stanie jest wirnik. Czy nie bije, ociera o stojan i jak silne są magnesy. W poście #7 z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... zmierzyłem jeszcze raz ten opór...
I dalej nic z komarka nawet nie pierdnie. Świecę zalewa, czyli paliwo na pewno dochodzi. Iskra ładna ma kolor fioletowy. Będę miał dzisiaj inny gaźnik, ale nie wiem czy sprawny. Jest możliwość sprawdzenia cewki zwykłym miernikiem, jeżeli tak to jak? Bo tylko jeszcze cewka zapłonowa, jest stara.
Tutaj ewidentnie cos sie dzieje z iskrą szukaj w zapłonie W ukladzie zaplonowym wymienilem dosłownie wszystko co się dało(cewka zaplonowa, kable zaplonowe, swiece, aparat zaplonowy, kopulka, palec, cewke indukcyjna w aparacie, sterownik zaplonu) poza wiązką kabli. Wiazkę sprawdzilem miernikiem i oscyloskopem, działa. Z tego co widziałem to podobne...
Siema! Po pierwsze to tak: brak iskry na świecach a w kostkach przy cewkach jest 12V. Jak sparwdze czy impuls wychodzi z ECU do cewki zapłonowej? Podpinalem miernik jak na zdjęciu. Plus do plusa minus do minusa i było około 12v Teraz szukam opisu jak podpiąć żarówkę testową żeby sprawdzić czy przy kręceniu idzie impuls z ECU. Żółto-zielony wydaje się...
jak to zmierzyć ? patrzyłem miernikiem po wszystkich skrętkach...przy ustawieniach miernika 200M dopiero coś się pokazało, a same liczby strasznie skakały nawet przy poruszeniu próbnikami Dodano po 1 Dodam też, że przy podłączeniu zasilania świecą się MINIMALNIE końcówki świetlówki. Gdy się przyjrzeć widać lekkie żarzenie się na końcach
Witam. Chciałbym aby mi wyjaśnił ktoś z szanownych użytkowników, jak działa układ zapłonowy w tym kładzie. Zasadę działania układu zap. CDI jest mi znany oczywiście, ale w tym modelu mam pewien problem, a chodzi o stator, i napięcie z cewki ładującej, której nie mogę rozpoznać na statorze. Rezystencja tej cewki wynosi około 0,5 do 1Ω (w zależności...
Żarówka jest bezkonkurencyjna - bo jest odporna na przepięcia powstające w momencie otwarcia styków przerywacza - małe żaróweczki tzw. sygnalizacyjne 1W stosowane do podświetlania wskaźniów lubią się palić - należy stosować większe min 5W. 1. Ustawiamy silnik dokładnie tak jak na 1 rysunku kolegi BRYS podpinamy żarówkę albo miernik (najlepiej analogowy...
Moi drodzy, po małej walce udało się wszystko ogarnąć. Mam zmieniony praktycznie cały układ zapłonowy. Zmieniłem świece, przewody, uszczelniłem jeszcze filtr powietrza - nadal były strzały. Wypadanie zapłonów spowodowane było wadliwą cewką zapłonową. W seicento są dwie cewki po dwa wyjścia na świece w silniku 1.1. Po wymianie cewek (wymieniłem obie)...
Witam kolegów po dłuższej nieobecności Otóż mój syn ma problem z iskrą w yamaha dt 125 rocznik 97 . silnik do końca normalnie pracował i w pewnym momencie w czasie jazdy zgasł , teraz jest tylko taka słaba iskierka a właściwie to można odczuć tylko dosłownie palcem przeskok wysokiego napięcia . ale nie jest to napięcie powalające człowieka na ziemię...
Cześć ! Potrzebuję schemat, możliwie najprostszego układu pomiarowego, pokazujący wynik na zasadzie dobry/ nie dobry, rezystancji świecy zapłonowej, która to musi mieścić się w zakresie 500Ohm-5kOhm. jestem gotów zapłacić za zaprojektowanie takiego urządzenia, wykonam je sam. Budżet: myślę że do 50 zł Niezbyt mądrze może ale spytam: dlaczego miernik...
Ja nadal obstawiam bezpieczniki, skoro żadnych kontrolek nie ma. Ale dla pewności sprawdź miernikiem napięcie na module zapłonowym (kostka - na którymś pinie pojawia się +12) na włączonej stacyjce. A na wyłączonej znika. jak jest to jest ok, jak nie ma to patrz wyżej :)
Wybaczcie za brak odzewu ale nie miałem czasu usiąść i pogrzebać przy nim. Zamówiłem w między czasie nowy impulsator posprawdzałem instalacje i iskra wróciła do żywych żadnego odzewu nawet po psiknięciu samostartu. Nie miałem już pomysłu co zrobić więc spróbowałem pokombinować ze starą świecą żeby nowej nie męczyć, polałem ją benzyną i z tego co mi...
Witam. Borykałem się z elektryką w motorowerze Junak 902. Nie działało kompletnie nic, żadne światła, rozrusznik czy kontrolki, uporałem się z problemem, winny okazała się regulator napięcia, na wolnych obrotach dawał 17 Volt na instalację. Przez swoją głupotę, zanim podpiąłem miernik, dostał pewnie wyższe napięcia i spustoszył instalację. Popalił kilka...
A ja w 90% procentach jestem pewny że usterką jest mała gumka zamykająca nieużywane złacze podciśnieniowe kolektora. Znajduje się (stojąc przed maską) na wysokości 2 cylindra(od lewej). Wygląda jak wentylek od opony. Niby siedzi ale z czasem wykrusza się w niej dziurka i silnik łapie lewe powietrze. Dojście do tego zajeło mi 2 tygodnie czasu grzebania,...
przejście , czyli biore miernik ustawiam go na zwarcie /sygnał dźwiękowy/ no i miernik piszczy. Sprawdzałem inne cewki czyli kosa stihl , piła hq, kosiarka briggs, no i tam w tym samym miejscu przejścia nie ma. Może one mają inną budowę wewnętrzną, nie wiem. Ale iskra w tej pilarce o której mowa wydaje mi się anemiczna, no i nie pali silnik Dodano po...
Do czego jest podłączona wtyczka z 3 żółtymi przewodami - prostownika a on do akumulatora ? To może być tego typu zapłon : http://obrazki.elektroda.pl/1403002400_1... Cewkę zapłonową masz sprawną ? pomierz ja miernikiem czy ma przejścia na wtórnym i pierwotnym , sprawdź ja na krótko na 2 kablach i akumulatorze czy jest iskra na świecy...
Usterka jak w temacie. Świece, przewody, kopułka itd wymienione i sprawne. Moduł zapłonowy Bendix/Renix (ze zintegrowanym czujnikiem podciśnienia) podstawiony inny - ze sprawnego samochodu. Zasilanie modułu stabilne, monitorowane analogowym miernikiem podczas jazdy. Silnik czasem chodzi równo, jednak bardzo często odczuwalne jest szarpanie, głównie...
czujnik o którym mówisz a ja myślę to w hondzie nie występuje a w fiatach wystarczy pod cewkę bezpośrednio podłączyć dobrą świece z masą i przy kręceniu silnikiem sprawdzić czy iskrę daje z czujnikiem halla to wyższy stopień majsterkowicza miernikiem można spalić czujnik najlepiej sprawdzić oscyloskopem www.fanscars.pl
Ja wczoraj u siebie sprawdzałem i na wszystkie cewki napięcie dochodzi(sprawdzane miernikiem i żaróweczką) a i tak jak by nie chodził na jednym cylindrze tylko na gazie! Zostaje mi sprawdzenie świec i cewek zapłonowych, może defekt tkwi tam, ale czy może być tak że na benzynie praktycznie chodzi idealnie a po przełączeniu na gaz nagle jak traktor?...
-wybrzuszenie akumulatora - faktycznie dziwna sprawa. Zwarcie - temperatura, tak bym obstawiał. Bez powodu by się nie wybrzuszył. -uszkodzony miernik- może i faktycznie zrobił się generator WN, ale to już strzelam. Jeśli obawiasz się o miernik to "zmierz napięcie" naładowanego aku żarówką. Powinna silnie rozbłysnąć i się przepalić. Bądź tylko błysnąć....
sprawdzić świeca miernik czarna świeca zapłonowy focus świeca zapłonowy
bramy sterowanie przycisk assembler atmega rejestrator point
moduł bluetooth blaupunkt daytona
QLED 55 cali 144 Hz – Samsung QN90D, TCL C855, Hisense 55E7NQ PRO, Mini-LED, VRR, HDMI 2.1 Instrukcja użytkowania sterownika ST-72 - gdzie znaleźć?