Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do: * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć...
Witam wszystkich, mam prośbę o pomoc bo już tracę wiarę w fachowość warsztatu z którego usług korzystam, postaram się dokładnie opisać co się działo może to podpowie: w zeszłym roku w trakcie jazdy zaczął dochodzić metaliczny odgłos(stuki) z komory silnika, przejechałem z takim stanem około 50km nie było utraty mocy nic tylko dźwięk równo narastał z...
Teoretycznie uzwojenia cewki są sprawne (Post 4) Pozostaje dokonać próby według opisu z postu 4, lub szukać uszkodzenia gdzie indziej (przerywacz, zasilanie świeca)
Witam. Mam podejrzenie, że jedna lub dwie świecie nie grzeją w moim dieslu. (rano słabo pali). Proszę powiedzcie jak sprawdzić świece. Wiem, że nie zawsze świeca gdy ma przejście proądu jest sprawana. Sam się o tym przekonałem. Czy są jakieś inne sposoby sprawdzania świec żarowych?.
Witam! Piszę w imieniu mojego kolegi posiadającego forda escrta hatchback 1.8 TD. Od jakiegoś czasu silnik szarpie mocno przy rozruchu i zachodzą odejrzenia o uszkodzenie dwóch świec żarowych w bloku silnika.Będę wdzięczny za informacje i pomoc. pozdrawiam Sanshin
mam kilka podobnych elementów (z różną liczba nóżek) jak sprawdzić czy są dobre proszę o pomoc http://obrazki.elektroda.net/92_12117155...
Witam, Muszę zmierzyć czy świece z układu podgrzewania płynu chłodniczego działają. Mianowicie zmierzyć czy jest prąd + rezystancja. Chodzi o te zaznaczone świece. http://obrazki.elektroda.pl/4210501100_1... Jak najlepiej było by to zmierzyć bez ściągania świecy? Posiadam taki miernik. http://obrazki.elektroda.pl/2551911400_1...
Witam. Czy ktoś z Was robił coś takiego lub ma schemat takiego "czegoś". Konkretnie to potrzebuje często sprawdzać świece czy są dobre :D czy mają przebicie :( . Napewno musi to być wysokie napięcie, tylko jak to podłączyć i sterować. Za wszelkie pomysły będe wdzięczny. Z góry chcę zaznaczyć, że nie mam zamiaru czerpać z tego korzyści majątkowych 8)...
Pytanie tak jak w temacie??? Z góry dziękuje i pozdrawiam
Witam chciałem sprawdzić pobór prądu na postoju ale mam problem, robię wszystko jak w internecie pisali i nie ma przejścia przez miernik, sprawdziłem na dwóch takich samych co robię źle ? https://obrazki.elektroda.pl/9496524500_...
Jaki opór powinien być na sprawnych świecach żarowych w Sacie ibiza 1,9Disel 96r??? Nie mam ochoty sprawdzać każdej świecy po kolei bo wiem ile to roboty :D pozdrawiam
Witam mam pytanie? w jaki sposób mogę sprawdzić czy podany w temacie statecznik jest sprawny, czy może robić tzw zwarcie bo po założeniu nowej świetlówki do lampy albo ją od razu pali z głośnym Hukiem albo wybija bezpieczniki. z góry dziękuje za odpowiedz pozdrawiam
Witam serdecznie Mam wyłącznik zmierzchowy oraz stycznik do oświetlenia placu. Coś się porobiło że Teraz nie wyłącza się światło w czasie dnia. Gdzie może być problem. Proszę o pomoc i pytania w tym zakresie. Dzięki z góry. https://obrazki.elektroda.pl/2022967300_...
Panowie, Mam proste pytanie, czy miernikiem wyposażonym w funkcje pomiaru częstotliwości (Fluke) można sprawdzić liczbę obrotów w silniku spalinowym?
Kiedy po raz ostatni wymieniałeś świece i przewody zapłonowe ? Tego żadna diagnostyka nie wykaże jak będzie uszkodzone. Przewody zapłonowe możesz sprawdzić za pomocą miernika uniwersalnego ustawiasz go na omomierz. Świece musisz wykręcić i zobaczyć. Pozdrawiam
Wykręć świecę i sprawdź czy jest iskra. Sprawdź przewód z akumulatora do aparatu zapłonowego, przeczyść styki zacisków. Nie wiem jak ten układ w quadzie dokładnie wygląda, ale to proste jak z miernikiem sprawdzić po kolei napięcie od akumulatora do aparatu zapłonowego.
Najpierw odepnij przewód WN od kopułki, wetnij koniec świecy zapłonowej, drugi koniec do masy i sprawdź, czy jest iskra. Tylko nie trzymaj świecy w rękach, bo tam generowane są napięcia rzędu kilkunastu tysięcy woltów. Jak będzie iskra, to znaczy, że moduł jest OK. Tak samo możesz sprawdzić, czy kopułka z rozdzielaczem działa poprawnie, wpinając świecę...
Wygląda to bardziej na to, że układ zapłonowy zakłóca Ci pracę miernika i dlatego nie możesz zmierzyć napięcia. Spróbuj założyć inną fajkę z rezystorem przeciwzakłóceniowym lub świecę również z rezystorem przeciwzakłceniowym (NGK - BPR...). Jeśli to nie pomoże, spróbuj zmierzyć innym miernikiem.
No świece ale co mają świece do przebicia na cewce jak mi rozwala moduł z cewkami ... Cewka daje wysokie napięcie ,impuls dodatni. Świeca jest wkręcona w metal,czyli minus. Jeżeli ma zwarcie to tak jakbyś połączył plus z minusem na akumulatorze. Miałem taką świecę w ręku,elektroda dodatnia była na stałe zwarta z obudową wkręcaną. Miernik pokazywał same...
Tak NIE WOLNO robić, jak pozbawiasz cewkę wn odbioru w postaci świecy, to wysokie napięcie rośnie do wartości, które spowoduje jej nieodwracalne przebicie, uszkodzenie, moduł zapłonowy również nie przeżyje takich eksperymentów. Kable wn sprawdza się na 2 sposoby, miernikiem (omomierzem), czy mają wymaganą rezystancję (przeważnie 2 - 10kΩ), drugi,...
Chyba każde kable zapłonowe maja rezystancję kolo 4-5K Ohm. Kupiłem kolejne do swojego auta i te mają podobnie jak i wszystkie poprzednie. Zmierz swoje miernikiem...
Dzień dobry! Mam problem ze staruszkiem - Dacią. Problem tkwi w tym, że nie podaje iskry na świecę. Poniżej podaje rzeczy które sprawdziłem: -prąd jest podawany na cewkę zapłonową, -kabel cewka->aparat zapłonowy sprawdzany (inne auto na nim odpaliło), -kable aparat zapłonowy->świeca sprawdzone miernikiem (jeśli przewodzą prąd to chyba działają?), -świece...
A czego się spodziewałeś? Ta zapalarka piezoelektryczna wytwarza iskrę o napięciu kilku kV, następnym razem proponuję mierzyć napięcie jakie podaje świeca zapłonowa i podzielić się wynikami, miernik ci nie działa to sprawdź językiem. Najprawdopodobniej poszedł z dymem jakiś scalak, a jeśli jest zalany to powiedz miernikowi "pa pa".
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
Przyczyn może być tak wiele, że nikt nie da Ci tutaj jednomyślnej, trafnej odpowiedzi. Sprawdź układ zapłonowy, stan świec, cewki zapłonowe itp, podłącz się z miernikiem diagnostycznym i zobacz, czy nie ma jakiś błędów, które wcale nie muszą wyświetlać się na pulpicie, dobrze byłoby zmierzyć ciśnienia na cylindrach.
Ale to już historia.... Lub też historia, ale jeszcze chyba możliwa do urealnienia, a mianowicie sondy wysokonapięciowej n.p. produkcji Zakładów Era typu SWN-25, do mierników analogowych. Lub też metoda prowizorycznego, jednorazowego wykonania takiej sondy z odpowiedniej ilości szeregowo połączonych rezystorów, na wzór wskazanej wcześniej. Nie jest...
Cześć jestem nowy na tym forum więc jak popełniłem jakiś błąd przy dodawaniu posta to przepraszam. Potrzebuję pomocy pacjent to skuter longljia 50cc 2t a mianowicie brak iskry Wymieniłem cały aparat zapłonowy, cewke zaplonowa, regulator napięcia moduł cdi, świeca nowa sprawdzałem miernikiem cewka ma prąd i prod dochodzi na kabel i na fajkę a na ilu...
Świece mogą brać różny prąd, w starszych samochodach więcej, w nowszych mniej ale to i tak kilkadziesiąt A, są różne typy, grzanie trwa kilka sekund więc to wcale nie jest taki impuls i można ten prąd zmierzyć jeśli masz odpowiedni miernik. Pozdrawiam
Sprawdź miernikiem przewody czy maja przejście ( czy maja równa rezystancję) u mnie jeden tracił przejście i przy przyśpieszaniu auto szarpało.
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
Pytałem jakim przyrządem mierzysz ciśnienie, a Ty odpowiadasz że takim od samochodu. Cylinder w samochodzie ma pojemność skokową od 250 do 500 cm³, więc pojemność komory spalania wynosi minimum odpowiednio 25 do 50 cm³. W silniku 50 cm³ od 4.5 do 6 cm³, więc znaczenie ma nawet rodzaj adaptera dostosowanego do długości gwintu świecy zapłonowej. Chińskie...
Tą chińszczyznę można sobie wsadzić w (...) i sprawdzić czy jest ciśnienie. Tyle jest to warte. To jest wskaźnik a nie miernik. Radzę zaopatrzyć się w przyrząd polskiej produkcji https://www.zup.com.pl/index.php/katalog... Zasadnicza różnica polega na miejscu zamontowania zaworu zwrotnego. W chińczykach...
2. Hamulec bębnowy w piaście torpedo Zaraz...że co? :crazyeyes: Za bardzo się rozhulałem... "Hamulec bębnowy w piaście torpedo" lenar022 Mogłeś po prostu uszkodzić tego LED'a Na wyjściu jest prąd przemienny, przydałoby się go wyprostować. Proponuję najprostsze rozwiązanie - mostek graetz'a i kondensator. Trzeba pamiętać, że prostowanie prądu nieznacznie...
Witam Jaki silnik, 1.6 czy 2.0 oraz jaki przebieg samochodu? Do sprawdzenia: - Czujnik położenia przepustnicy - wartości: Przepustnica zamknięta: 0.45-0.55V - Zaciski 2 i 3 Przepustnica otwarta: ok. 4V - Zaciski 2 i 3 - Przepływomierz - Układ zapłonowy: świece, kable (oporność między 6-10 Kohm w zależności od długości kabla), rozdzielacz zapłonu - Oporności...
Witam Przede wszystkim CC 700 ( tzw. Agent ) nie posiada ECU ( engine computer unit) tylko prymitywny moduł zapłonowy MED 210 albo 211 (dokładnie już nie pamiętam typu) , który czyta info z wału korbowego przez czujnik halotronowy i wstawia odpowiednio iskrę na świece z odpowiednim wyprzedzeniem - 2 zapisane charakterystyki. Najczęściej bólem ww. samochodów...
Kidyś tak miałem , że świeca była zwarta , automatem na drugi cylinder też nie było iskry.
Ta różnica to błąd miernika, i rezystancja przewodów, bo nie sądze abyś miał mostek do pomiaru takich rezystancji
Witam mam problem z maluszkiem może ktoś miał podobnie i zna problem .... a więc jechałem sobie przed wczoraj maluchem zrobiłem jakieś 50km i w momencie silnik zgasł na postoju zmieniłem na nowe świece i nic czasami przy próbie odpalenie kichnie sobie i tyle .... zmierzyłem cewke zapłonowa pokazuje mi na kablach 650om na wtyczce 0.7 zmieniłem kable...
O kablu numer 4 który idzie do świecy. Kable sprawdzone miernikiem.
Nic nie jest w normie. Skoro zalewa, to jakim cudem sonda pracuje poprawnie? Wyjęta omomierzem sprawdziłeś? Sprawdzona miernikiem. Pokazywała 0.4V na rozgrzanym silniku
Miernik ustawiamy na 20 kom, jedną końcówkę wkładamy tam gdzie świeca 1 drugą tam gdzie 4 i drugi pomiar pomiędzy stykami świecy 2 i 3 świecy. Koncówki trzeba włożyć głęboko tam gdzie świece do metalowych styków. Wyniki powinny być jednakowe. Pomiar ten nie świadczy o tym, że cewka jest dobra.
Miałem identyczny przypadek świece nówki dobrej firmy więc od razu je wykluczyłem- błąd. Po sprawdzeniu miernikiem okazało się że dwie do wywalenia, opór mierzony pomiędzy elektrodą plusową a złączem kabla zapłonowego powinien wynosić 4-5k te wykraczały poza zakres miernika 200 mega.
Miernik elektroniczny wariuje od zakłóceń radiowych emitowanych przez układ zapłonowy WN. W dawnych czasach stosowano wyłącznie fajki z rezystorem przeciwzakłóceniowym, obecnie chińskie podróbki bywają produkowane bez rezystorów przeciwzakłóceniowych i dzięki temu mocno sieją zakłóceniami. Jak ktoś ma czuły radioodbiornik AM/SSB to usłyszy z daleka....
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
Tu potrzeba dosłownie jednej minuty aby to dobrze zdiagnozować. Na przewód z cewki zapinasz świecę, lub ustawiasz końcówkę przewodu blisko masy. Odsłaniasz wtrysk zdejmując pokrywkę co dolatuje powietrze. Wypinasz wtyczkę 3 pinową z aparatu zapłonowego. Do środkowego pinu wkładasz kabelek lub sondę miernika (amperomierz) a drugim końcem trzesz po masie....
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Cewka ładująca CDI to takie małe pudełko z kabelkami ??? a cewka zapłonowa to z kablem do świecy jak rozumiem. Jak sprawdzić te urządzenia domowym sposobem lub jakimi miernikiem.
To wygląda jednak na moduł , jeżeli w innym motocyklu także nie działa . Odpada także raczej czujnik impulsator . Może dało by się sprawdzić same tranzystory przez wypięcie ich Baz i podawanie na nie przez rezystor 10k +12V . I obserwować czy na świecach pojawia się iskra . Albo na wyjście modułu podłączyć żarówkę 12V 5W drugim końcem do + 12V . Wtedy...
tak zrobiłem i jest mały przełom sprawdzałem na fajce miernikiem i przy zamachu rozrusznikiem mam 1,8v powinno być więcej ? a na świecy dalej nie ma iskry
Czemu nie brać poprawek? Często można spotkać się z opiniami, że w przypadku starszych jednostek ustawianie książkowe jest niemożliwe ze względu na zużycie trzo Oprócz klepania mam wrażenie, że dłużej odpalał niż wcześniej, słychać nierówną pracę silnika oraz nieregularne "pyrkanie" z wydechu. Sprawdzę jeszcze raz luzy zaworowe na całkowicie zimnym...
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Sprawdź dokładnie przewody zapłonowe czy w tych otworach gdzie nakładasz na świece, nie ma białych zwęgleń do masy, bo tam najczęściej lubi przebijać, możesz także sprawdzić najlepiej w ciemnym garażu spryskaj woda rozpyl na przewody i cewkę i poszukaj przebicia, czy gdzieś iskierki nie skaczą.
Witam, Zastanawiam się co może być upalone moduł zapłonu czy cewka . Samochód po prostu zgasł i już nie odpala, brak iskry zapłonowej na świecy. Podejrzewam ze to moduł zapłonu jak to sprawdzić ? Jak sprawdzić poprawnie cewkę ? Sprawdziłem miernikiem cewkę zapłonowa od wtyczek do gniazda wysokiego napięcia wynik 11 W. Ale nie wiem jak sprawdzić moduł...
Witam. Chciałbym zrobić jakąś przystawkę pod miernik częstotliwości by mierzyć obroty silników dwusuwowych. Jeżeli dobrze rozumiem dwusuw obejmuje cykl pracy na dwa suwy tłoka, czyli jeden pełen obrót wału, czyli jedną iskrę świecy zapłonowej. Dlatego chciałbym mierzyć częstotliwość pracy świecy zapłonowej przez co wiedziałbym po znanej częstotliwości...
Witam Posiadam Thalie z 2003 roku z silnikiem K7J. Samochód pracował bezawaryjnie od 3 lat jak go kupiłem. stan licznika 122000km. Niestety wczoraj zawiódł i nie odpalił, choć zawsze za pierwszym razem odpalał i nie było żadnych oznak, że coś się dzieje. Akumulator, świece (nowe) są Ok. Filtry w miarę nowe. Nie potrafię określić stanu cewki zapłonowej...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
Witam , czy ktoś byłby uprzejmy wyjaśnić mi zasade działania wyłącznika zapłonu w w/w kosiarce spalinowej. Problem polega na tym , że nie mogę odpalić silnika - brak iskry. Po zapoznaniu sie z podpowiedziami na Forum, po odłączeniu kabelka od cewki zapłonowej do wyłącznika zapłonu, kosiarka odpaliła. ale w tym stanie mogłem ją wyłączyć jedynie przez...
Witam skuterek jeździł do samej zimy a na wiosnę problem z iskrą. Skuterek jest pozbawiony plastików wszystko na wierzchu.Rzeczy które zrobiłęm: -Zakup nowej cewki zapłonowej + świeca -iskrownik sprawdzany miernikiem na 200 ohm jakies wartości pokazał teoretycznie sprawny -rozrusznik kręci Skuter jest przerobiony na 80 wcześniej zakładałem do niego...
Sprawdzałem miernikiem na wszystkich kombinacjach i zakresach omomierza - bez reakcji. Jedynie na `diodzie` pokazał coś pomiędzy dwoma pinami. Podpiąłem się komputerem pod auto i żadnych kodów błędów nie ma. Zaryzykować zakup cewki?
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Witam. Mój problem dotyczy Nissana Primery 2.0 SLX na wtrysku jednopunktowym z instalacją gazową. A stało to się tak, Pewnego dnia Na podwórku auto nie chciało mi odpalić kręciłem, kręciłem i nie było nawet żadnego pyrknięcia, przepchałem auto 15 metrów pod garaż kuzyna otworzyłem maskę i bez żadnej ingerencji auto normalnie odpaliło. I tak jeździła...
sprawdzić świeca miernik czarna świeca zapłonowy focus świeca zapłonowy
drukarka odłączona ekran folia aluminiowy odblokowanie freebird
unitra daniel przecinarka plazmowa stamos
Przestrojenie głowicy UKF w magnetofonie Unitra ZK-125 FM – jak zmienić zakres OIRT na CCIR Peugeot 607 2.0 HDI – lokalizacja portu LP klimatyzacji, roczniki, dostęp, oznaczenia