Witam, mam takie pytanie jak sprawdzić cewkę zapłonową.
Witam, jeśli chodzi o cewki świetlne spróbuj zamienić miejscami końcówki jednej z cewek albo odwróć cewkę jeśli to możliwe, co do ładowania to zamiast mostka wystarczy jedna dioda wpięta pomiędzy cewką a akumulatorem.
Jeśli to nie pomoże to ja już nie wiem Podstawowe pytanie co było w komplecie z CDI? Sprawdzić: - czy masa jest wszędzie gdzie ma być - cewki magneta sprawne i ich połączenie z modułem właściwe - sprawdzić czy świeca przewód i fajka nie ma przebicia - sprawdzić czy cewka jest właściwa do CDI i sprawna
Czyli moduł dobry ,sprawdź dokładnie czy przewód który idzie do cewki WN nie ma zwarcia , powinien być bezpośrednio połączony moduł-cewka WN , gdy okaże się że jest dobry to padnięta cewka WN lub ma słaby kontakt z masą .
Tak,co do rozmagnesowania to raczej nie,nie spotkałem sie z takim objawem,sprawdź czy przyciąga metal mocno.
Mam taki problem z cewka poniewaz jak sprawdzam ja na mierniku napiecia na sygnale zwarć to daje sygnał: podlaczam kabelek od platynek i dotykam masy to jest zwarcie. Czy tak powinno być? Nie jestem elektronikiem wiec nie mam pojecia. Oczywiscie iskry nie mam i nie wiem co jest.
Jak chcesz spalić cewkę i żarówki to twoja wola. Kup akumulator 6 V i nie kombinuj. Sprawdzenie instalacji wykonaj wg schematów od kolegi Kaczmarczyk. O którą cewkę ci chodzi? Jeżeli zapłonową, to musisz mieć akumulator.
Cewka ,,przy cylindrze" rozwalona :cry:. Uzwojenie pierwotne, czyli to do ,,magneta" ok. 2-4 Ω, Wtórne - mierzone pomiędzy jednym z zacisków do ,,magneta" lub masy a wyjściem na świece - kilka kiloomów. Sprawdź ,,czystość" połączeń do masy, a może ktoś tam przez pomyłkę wsadził cewkę zintegrowaną CDI ? :D Pozdrawiam
Zrób tak ten czerowny przewód ze świateł podłącz do cewki drugie wyjście z cewki podłącz do tego czarnego przewodu który wychodzi razem z tym czerwonym z aparatu zapłonowego" jeżeli nikt nie zmieniał kolorów".Jeżeli wszystkie elementy są dobre nie ma bata musi buć iskra.
Jeśli izolacja nie jest zbyt dobra i spora część energii trafia do ziemi, to nie masz co kombinować ze zwiększaniem energii, tylko popracuj nad lepszą izolacją przewodu. Jako miernik powinna działać zwykła neonówka, taka jak w śrubokręcie - probówce do sprawdzenia napięcia sieciowego. Jeden koniec do przewodu, drugi do ziemi. Cewkę od wsk można próbować...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
witam sprawdź czy przerywacz nie ma zwarcia do masy przerwa na platynach jak najmniejsza tzn.0,2-0,3mm.sprawdź też te śrubki na silniku gdzie masz podpięte światła,ładowanie i gaszenie motorka mają być odizolowane od masy.czy klin nie obcięty?kondensator podmieniłeś z innego działającego motorka?przerwa na świecy 0,4-0,6mm.połączenie od stacyjki do...
Masa to cały korpus silnika, a więc i cała rama motoru. Nie bardzo wiem dlaczego pytasz w takim razie o kabel który ma być tą masą i do czego ma on służyć. zauważ ze kowadełko przerywacza leży na iskrowniku, a młoteczek jest izolowany - z niego jest pobierany prąd do kabla WN i kondensatora. Moim zadaniem, przewód o którym mówisz służył komuś wcześniej...
Ze wzoru R=ro *l/s gdzie ro = 0.017 ohm *mm^2 / m l -długość drutu s - pole przekroju dla drutu dne 0,05mm s=0,019625 Przyjąłem R uzwojenia wysokiego napięcia 3000Ω (tak jak w cewce wsk) Wyszło mi 348 metrów drutu nawojowego Jak uporasz się z odwinięciem starego uzwojenia i zmierzysz wymiary karkasu (wiem, nie do końca karkasu, bo na nim jest jeszcze...
Do ładowania akumulatora tylko 6V z oddzielnego obwodu po diodzie. Cewkę "świetlną" najlepiej sprawdzić podłączając odpowiednią żarówkę do masy i pod wyjście cewki -wcześniej odłączyć obciążenie tych cewek.
Witam Przezwajał ktoś cewkę ładowania do WSK 125 6V? Jaka grubość drutu i ile zwojów?
Cewki trzeba przewinąć nie grubszym ale cieńszym przewodem nawojowym od zera do zapełnienia karkasu. Jak najwięcej zwojów. To i tak eksperyment! Okaże się co z niego wyjdzie. Trzeba zamontować do motoru i zrobić pomiary pod obciążeniem żarówką 45W na różnych obrotach silnika. Tu masz informacje jak zrobić regulator: [url=http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIE...
Pierwsze - czy nie ma żadnego: mijania i drogowego? Sprawdzić czy jest na przełączniku na kierownicy, wchodzi na stacyjkę (16), wychodzi ze stacyjki (17) i czy wychodzi z cewki świateł z silnika (czerwony). I czy żarówkę ma Kolega o odpowiedniej mocy - to niezwykle ważne w iskrownikach! A sprawdza się żarówką, tyle, że w iskrownikach musi to być ta...
A jakby zastąpić tą cewkę hallotronem? sprawdziło by się to?
A może wiesz jak sprawdzić czy cewka jest dobra nie zakładając jej do iskrownika
Na minusie, ale masa musi być dobra skoro iskra da radę "uderzyć" do stojana, inaczej by jej wgl nie było tak mi się wydaje. Czyli sprawdzać Ci się nie chce? Czyli ogólnie wszystko działa i nie ma co naprawiać.. ech. Jaką masz tam cewkę zapłonową?
instalacja jest 6 V bo ze stojana wychodzi 5 przewodów, kable wszystkie są oryginalne (kolory jak na schematach) jednak zanim "rozkopałem" elektrykę przy cewce zapłonowej były 2 diody prostownicze i brak akumulatora. Nie rozumiem dlaczego przewód z cewki zapłonowej nie może być połączony do masy :/ Dodano po 4 może mi ktoś podać dokładny i sprawdzony...
Dzisiaj wkręciłem jedna świece w głowice a na drugiej sprawdzałem iskrę i jest. Łożyska założyłem nowe i w miarę ciasno weszły jesli chodzi o magneto to minimalnie ociera,w przyszłym tygodniu kupie nowa cewkę to sprawdzę.
Witam Poszukuję Elektryka, który przewinął by mi cewki od WSK 125 na 12V i wiekszej mocy. GG: 531896 Regulamin , pkt 11: W temacie wiadomości należy dokładnie zawrzeć całą istotę wysyłanych informacji. W działach serwisowo - naprawczych w tytule należy obowiązkowo podać rodzaj sprzętu, markę i model naprawianego urządzenia jak również, w formie skrótowej...
Witam Chciałbym przewinąć cewki w mojej wuesce. Standardowo cewki dają napięcie 6V. Chce uzyskać 12 i jeśli to możliwe zwiększyć amperaż. Czy jest możliwość obliczenia długości drutu oraz pola przekroju aby uzyskać 12V. Proszę o pomoc. Dziękuje
Witam Jeżeli I=U/R to z tego wynika, że przy rezystancji cewki samochodowej 3,3 ohma, prąd wyniesie ok. 3,6A. Alternator wsk 175 nie ma szans dostarczyc taki prąd bez znaczących przeróbek. Przy racjonalnych obrotach silnika daje 2-3A. Mało prawdopodobne jest, że oryginalna cewka zapłonowa 12V ma zbliżoną rezystancję do cewki od poloneza. Może mógłby...
mi chodziło tylko ile amper ma każda z cewek
Instalacja WSK 125 miała 6 Volt. Niestety ładowanie akumulatora, było tam bardzo słabe. Jeśli dobrze pamiętam, dwie cewki to były od świateł ( żarówka główna), a ładowanie, to była jedna cewka.
Jeszcze popatrzyłbym w ciemności na fajkę i kabel WN, te elementy pracują przy wyższej temperaturze niż cewka.
Przyjrzałem się teraz dokładniej schematowi w #1 poście. Wg mnie jest tam błąd. Źle jest narysowane podłączenie żółtego przewodu w lampie przedniej. Powinno być podłączone do środkowego występu w żarówce postojowej (jak w żarówce światła krótkiego/długiego), a jest podłączony (narysowany) do cokołu/masy żarówki - sprawdzić jak to jest w realu.
Jakie maja byc wartosci na cewkach?
Cewka powinna mieć określoną oporność. Nie masz miernika aby to sprawdzić? I spróbuj ją dobrze wysuszyć.
Właśnie, a ile powinienem mieć przed tym prostownikiem, na wyjściu z cewki?
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Podmień cewkę WN i przewód. Zrób pomiary oporności multimetrem. Może cewka dostaje przebicia na wyższych obrotach.
Pozostawienie cewek bez zmian spowoduje ich przegrzanie i spalenie (zbyt silne pole magnetyczne). Czyżby samo pole magnetyczne "paliło" cewki?
Witam. Posiadam WSK 175 z instalacją z akumulatorem 6V. Muszę na nowo nawinąć cewki. I tu moje pytanie. Czy posiada ktoś informacje o grubości drutów miedzianych dla każdej cewki? Ilości zwojów policzyłem, wyszło mi ok 120 zwojów dla cewek z drutem grubym oraz ok 230 dla jednej cewki z drutem cienkim (może te dane się komuś przydadzą). Chcę cewki nawinąć...
Witam! Posiadam wsk 175 i mam problem ponieważ nie odpala mi przy prawidłowo podłączonym akumulatorze. Cała instalacje przejrzałem jest ok iskra też jest na kopa czy jak ją pcham cały czas jest iskra. Cewkę mam 12v akumulator też 12v ładowanie także jest. Mam nowy kondensator nową stacyjkę nową cewkę. Ale po mimo tego wszystkiego co najdziwniejsze jak...
Skoro nie wchodzi do końca to jak jest ustawiona wysokość cewki zapłonowej - czy magnesy nie są na równo z cewką?
Masz tu schematy, powinny być pomocne :) http://obrazki.elektroda.net/28_12820713... http://obrazki.elektroda.net/75_12820713... http://obrazki.elektroda.net/32_12820713... Jak coś chcesz jeszcze, pytaj, postaram się pomóc:)
Cewka od wsk-i lub simsona da radę czy kupić cewkę od skuterka?
Potrzebna tylko jedna cewka by odpalić. Chodzi o cewę do której podłączony jest przewód WN świecy zapłonowej. Reszta jest potrzebna dla zasilania instalacji ale do odpalenia jest zbędna.
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
No właśnie jak ją założyłem to sprawdzałem i nie tarła, a jak później sprawdziłem to lekko ocierała. :( Dodano po 10 Zamówiłem cewkę firmy ELPROM ELHOVO.
A jak podepniesz sam kabel bez fajki? spróbuj czy ma iskre. Najlepiej pomiar platynki -> cewka w/n przewód z platynek (miernikiem czy prąd dochodzi na zwartych platynkach). Możesz sprawdzić czy cewka dostaje prąd miernikiem(kopiesz i sprawdzacz czy jest napiecie powinno coś tam wyskoczyć). Druga sprawa to pomiar czy rozwarte platynki mają przebicie...
no ale te 2 cewki idą na światła nie przez akum. a do tego jeszcze dochodzi cewka ładowania.... To co naprawdę nie wystarczy? pozostaje przewijanie cewek? .....
Gdyby ta cewka była za mała to by generator nie wzbudzał się przy pomiarze pojemności, bo przecież ona tam jest wykorzystywana ?
Witam. Szukałem na ten temat i nic ciekawego nie znalazłem. Mam taki problem. Mam gokarta z silnikiem WSK 125 i mam b.kiepską elektrykę. Potrzebuje 12V w mojej maszynie ponieważ mam moduł GL100 i cewkę Zelmot 4220 na 12V. Nie pamiętam, gdzieś czytałem że z magneta WSK można wydusić więcej niż 50W a nawet podejść pod 90W. Nie wiem czy to prawda? Mam...
Zasada jest taka: młoteczek, przewód gaszenia, przewód kondensatora i przewód cewki są razem połączone ALE NIE MOGĄ STYKAĆ SIĘ Z MASĄ , to włąśnie młoteczek cyklicznie łączy z masą. Inaczej nie pojedzie. Cała reszta techniczna wynika już z tej zasady.
No dobrze wymieniłes wał, a symeringi na wale ? Ma jakąś kompresje, może uszczelka pod głowicą puszcza. Paliwo świerze ? Jako że nie raz spaliła mi sie cewka zapłonowa w tym legendarnym sprzęcie kaskaderskim to łączyłem cewki świetlne z kabelkiem od gaszenia i paliła z kopa (nie było świateł oczywiście :/ ) pomoże ci to tylko zweryfikować czy cewka...
Odepnij impulsator. Pokręć wałem i następnie zmierz napięcie na C1. W tym układzie musi być wyższe od 200VDC. Wg. mnie przezwoiłeś cewkę ładującą CDI. Ma bardzo dużą indukcyjność. Kształt napięcia mocno odbiega od sinusoidy, więc pomiary na zakresie AC sa tylko orientacyjne. Najlepiej do pomiarów napięć uzyć prostej sondy napiecia szczytowego. Jest...
To pomyśl, czy taniej nie wyjdzie przerobić cewki od WSK....
Jak sprawdzałeś napięcie na nie podłączonym akumulatorze to jest to sytuacja normalna z powodu braku obciążenia cewki.
W oryginale WSK 125 cewki odpowiedzialne za oświetlenie były połączone szeregowo, żarówka 2-włóknowa 6V miała moc 2x25W i świeciła niezbyt jasno. Wystarczyło wstawić żarówkę 12v , 2x35W i było piękne światło. Przyczyną tego zjawiska była duża impedancja cewek.
Miernik elektroniczny głupieje w pobliżu układu zapłonowego (obojętnie, czy klasycznego z przerywaczem, czy cdi). ładowanie możesz sprawdzić mierząc napięcie akumulatora zaraz po zgaszeniu silnika i po dłuższym postoju (np rano, po nocy), ewentualnie przedłużyć kable do miernika, >2m i dodatkowo kondensator elektrolityczny dużej pojemności podpięty...
tak tylko nie może być zbyt duże. Jeżeli iskrzenie jest duże to uszkodzony jest kondensator lub założona nieodpowiednia cewka
a masz moze jakiś schemacik jak podlączyć maluchoską cewkę tak zeby chodzilo bo ja perwszy raz skladam wsk 175 i nie mam pojęcia jak podlączyć cewkę do tych 5 kabli Pozdr.
Mam uszkodzoną cewkę ładowania od motoru WSK. Cewka ma poprzerywany drut nawojowy więc chce go wymienić. Problem w tym, że nie mam drutu nawojowego o takiej samej średnicy jak w oryginale. :?: Jak mogę obliczyć ilość zwojów jeśli daną mam średnice drutu i pożądane napięcie ładowania 6V. :?:
[url=https://www.google.pl/search?q=wsk+...
Witam. Jak masz podpięte cewki zasilające? Generalnie tylko światło drogowe powinno być zasilane z cewek a reszta z akumulatora.
Prz3ciez sa od skuterow cewki cdi,
Możesz kombinować z jakimś modułem zapłonowym i zamiast przerywacza czujnik halla ale to znacznie komplikuje cały układ kiedyś tak przeramialem MZ 150 . A prościej będzie pamiętać żeby na bardzo długo nie zostawiać włączonego zapłonu wtedy nie będzie grzania cewki .
Nie świeciły lepiej tylko po prostu się nie paliły tak jak 6V, bo napięcie skaka w zależności od obrotów. Mostek greatza na pewno nie wystarczy, trzeba spiąć dwie cewki.
Przecież tam ma byś ustawione odpowiednie wyprzedzenie zapłonu. Dane masz ogólnie dostępne. Jak sprawdzić cewkę? Umiesz posługiwać się miernikiem? Masz w ogóle pojęcie, co chcesz zrobić i jak się należy za to zabrać?
to moze byc cewka pod zbiornikiem stacyjka zla przerwa w przerywaczu stacyjka mozliwosci jest wiele
Mam z kolei taki problem, przy drugiej WSK 125, świeca jak poczuje mieszankę to daje białą iskrę. Zapłon wielokrotnie przestawiany i w tej chwili ustawiony, na pusto jest ładna iskra fioletowa, a jak wkręcę w głowicę i próbuje odpalić to odpali ale dużych obrotach gaśnie i nie ma mocy. Gdy wykręcę tą świecę, to daje białą iskrę. Świeca też wielokrotnie...
Cewka jest robiona do wski tylko przez w miarę porządną i sprawdzona Bułgarską firmę "elprom" czy jakoś tak
Niestety, za 120 cm sznurka do palenia zapłacisz 5PLN+przesyłka, a taki sznurek w pierwszym z brzegu sklepie ogrodniczym kosztuje 1,18 za 1 mb i sklep pewnie jeszcze nieźle na nim zarabia. I tak jest ze wszystkimi częściami do tego ciągniczka. U mnie też nie było iskry, ale przyczyną były platynki. Jeśłi masz na pewno spaloną cewkę, to próbuj od jakiegoś...
Tak jak pisałeś dioda między cewką a aku+ Anoda do cewki a katoda do akumulatora.
A skąd w prądnicy napięcia zmiennego miałby się wziąć prąd stały? Przeanalizuj schemat układu zapłonowego, to nie będziesz musiał pytać.
Witam, mam problem z zapłonem WSK 125. Gdy ją odpalę, mam iskrę na platynach. Nigdy jej nie było, myślałem, że to przez kondensator i cewkę zapłonową, ale co się okazało kupiłem nowy kondensator, nową cewkę i dalej mi daje iskrę na platynki, dodam że platynki są także nowe.
Czyli masz dalej AC CDI, tylko sam dorobiłeś cewki. Są układy, gdzie cewka wyzwalająca jest wewnątrz koła magnesowego . Skoro powiodło ci się z cewką zasilającą, to kombinuj z wyzwalającą. Zmajstruj coś małego lub wykorzystaj jakieś gotowe cewki
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
A jak jest przerwa na przerywaczu za duża to silnik bedzie słabszy?,nie bedzie miał takiejmocy jak powinien?? Tak, może również przerywać, dławić się (czasami to widać dopiero po włączeniu świateł), "dziwnie" wchodzić na wyższe obroty tzn. "z opóźnieniem" itp. "dolegliwości".
A kable podłączam obojętnie do cewki?
A może coś z tego schematu wykorzystasz. W WSK cewki są połączone tylko masą. A jedna to zapłonowa a reszta prądowa na światła.
Już wymieniłem świece konda,a przerwa jest OK tylko cewki nie wymieniłem. No i właśnie cewka zapłonowa może być niesprawna. Może się przegrzewać wskutek czego rośnie rezystancja uzwojenia i iskra zanika. Miałem już taki przypadek w swojej WSK. Pomogła wymiana cewki.
Witam, Wsk 125m06b3 garbuska 77r kilka lat temu ojciec zamienił jakiś kabel w stacyjce ponieważ usłyszał (20 lat temu około) od kogoś że po zamianie jakiegoś kabla uzyska w ten sposób lepsze światła (bez akumulatora). Po 20 latach Wsk dostała nowy akumulator (wszystkie światłą działają poprawnie) i chyba po tej zamianie ładowanie zniknęło (może to i...
Sprawdź gaźnik prawdpodobnie jest zapchana któraś z dyszy i paliwo nie dochodzi do rozpylacza. przedmuchaj kompresorem ale dysze wykręć. wypoleruj platynki i ustaw dokładnie przerwę i muszą sie do siebie schodzić. sprawdź dokładnie cewkę bo może iskrę wskazywać ale będzie słaba. P.S. mam trochę części do wsk.
Schemat instalacji elektrycznej samochodu Fiat 126 EL i legenda do niego.
Wiecie, co tez moglo wystapić - zwarcie miedzyzwojowe w cewce WN.
Oryginalnego magneta nie chcę z prostego względu dało się we znaki razem z przerywaczem i oryginalną cewką. W poprzednim sezonie jeździłem na oryginalnym zapłonie wszystko pracowało pięknie aż tu nagle motor zgasł i koniec (środek pola 20km od domu). Po z holowaniu motoru zmarnowałem pół dnia na wymianę cewki, kondensatora, przerywacza (miałem po kilka...
Najczesciej pomaga zmniejszenie przerwy na przerywaczu, czasami takie objawy daje uszkodzony kondensator, rzadziej cewka WN
A czy gdy silnik jest ciepły i nie chce odpalić iskra na przewodzie WN (bez fajki) jest podobna jak na zimnym? Jeśli jest mniejsza lub zanika to moze byc wewnętrzne przebicie uzwojeń cewki zapłonowej (cewka do wymiany)
Trochę lutujemy (przerzutniki, wzmacniacze audio, jakieś inne zestawy DIY). Oscyloskop to sprzęt niezbędny kiedy budujemy bardziej zaawansowane konstrukcje, w układach impulsowych bez oscyloskopu nic nie zrobisz. W układach audio przydaje się czasem żeby sprawdzić przy jakich parametrach mamy jeszcze poprawną pracę. Np podajemy przebieg prostokątny...
dodam że iskra jest taka dosyć słaba Cewka WN pod kołem magnesowym czy to jakaś modyfikacja z cewką butelkową? Do sprawdzenia w kolejności: - kondensator - świeca - przewód WN z fajką.
W WSK125 masz cewki z których bezpośrednio napięcie jest podawane na światła przednie, problemem może być umieszczenie tych cewek i ilość magnesów na twoim kole zamachowym. wrzuć zdjęcie kola zamachowego i podaj odstęp pomiędzy tymi cewkami (ile mm?) oraz podaj średnice wewnętrzną koła zamachowego, ilość magnesów, itd. opisz wszystko co masz w tej chwili...
http://www.motocdi.com/cdi-wsk-175-m21w2... wystarczy wpisać w google WSK 175 CDI....
Problem będzie z elektryką: 175 (bez sem) musi mieć akumulator, prostownik do jego ładowania, cewkę wn
Często cewka zapłonowa padała. Iskra niby jest, a nie odpala. Odkręć fajkę i sprawdź wtedy iskrę ma być niebieska i ok 1 cm długa.
Zobacz na schemat, jaki zamieściłem, zobacz na punkt podłączenia żarówki do sprawdzenia. Chyba, że nie umiesz czytać schematów. Jak może popłynąć prąd z akumulatora gdy platynki są rozwarte? przez kondensator połączony szeregowo? Nie, przez uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej.
"Cewki mają być spięte razem do kupy" tzn jak??
Carort ma rację . Akumulator nie jest potrzebny do pracy silnika WSK ani na niskich ani na wysokich obrotach.Czarny przewód z cewek służy do gaszenia (zwierać do masy) a czerwony to światła .Niebieski z małej cewki to ładowanie akumulatora
Witam, mam problem z moją wsk 175, mam nową cewkę kondensator i platynki, kopiłem tą wsk kiedyś od kolesia i ktoś ja przerabiał na 12v bez aku. Trochę się bawiłem z tym żeby znaleźć iskrę w końcu kiedy ja znalazłem to były problemy raz duża raz mała potem wcale, w kocu okazało się że uszczelniacz na wale jest do wymiany i olej szedł w iskrownik, przy...
Sprawdziłeś to co napisałem. Miałem przypadek w WSK że iskra była po wykręceniu świecy a po wkręceniu już nie winna była cewka. Przy komarku miałem tak że w momencie podania paliwa na świecę ginęła iskra.
Zrób lepsze zdjęcia połączenia kabli przy samym przerywaczu. Nie widać dokładnie czy jest tam tulejka izolacyjna. Kable mają być przyłączone tylko do sprężyny przerywacza! Jeżeli nie ma tulejki izolacyjnej, to robisz pełne zwarcie do masy! Przerywacz nie rozwiera obwodu więc jak ma być iskra?! Drugie wyprowadzenie cewki zapłonowej do masy silnika!
Styki przerywacza w czasie obrotu kola magnesowego muszą być cały czas rozwarte. Zwierają się tylko na moment przed podaniem iskry . Jeżeli jest inaczej to cewka się przegrzeje i spali.
Witam Ten sposób który podam nie jest za bardzo fachowy ale działa i jest sprawdzony w praktyce. A więc wszystkie końce cewek trzeba połączyć I połączyć wszystko według rysunku: Cewka najlepiej na 6V A kondensator od malucha. Powtarzam nie jest to fachowe rozwiązanie ale podobnie był rozwiązany zapłon w Romecie a w WSK był sprawdzony w praktyce i sprawował...
To jest cewka czterobiegunowa, na każdy cylinder osobno? Ja bym spróbował podpiąć jakąś zwykła (np z poloneza albo malucha) do modułu i kręcił bym rozrusznikiem i parzał jaka jest iskra, jeśli bedzie ok to znaczy że tamta cewka jest padnięta :)
Witam chyba się jednak zdecyduje na ten zapłon cdi Dodano po 7 czy do zapłonu cdi muszą być sprawne cewki świetlne ??
sprawdzić cewka spalona sprawdzić cewka felicja sprawdzić cewka husqvarna
junkers instrukcja obsługa silnik wentylatora lodowki pożar mercedesa
protokół rezystancji izolacji access point
Elektroliza aluminium: jak uzyskać drobne aluminium? Awaria ekspresu Ariston MCK103X/HAS po kilku kawach